abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61331851
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 21:17 schreef Juup© het volgende:

[..]

DuchessX gaat nu even kijken, heeft vandaag de Vriendin binnengekregen.

Staat er niet in tenzij het over Borderline gaat Nr.36 3 t/m 9 september.
Heb in het vooruitblik van volgende week ook niets zien staan?
Hmm vaag er staat wel op de website al een stukje over "margretha heeft blablabla" het zou in de eerste staan van deze mnd 3sept dus?
(nee gaat over asperger )
pi_61331928
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 21:35 schreef Logician het volgende:

[..]

Hmm vaag er staat wel op de website al een stukje over "margretha heeft blablabla" het zou in de eerste staan van deze mnd 3sept dus?
(nee gaat over asperger )
Er staat ook dit:

Misschien is er een actuele gebeurtenis geweest?
pi_61331960
Oh..

[ Bericht 93% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2008 21:44:07 ]
pi_61332017
hieronder zie je een voorstukje? http://www.vriendin.nl/vriendschap/openhartig.html
pi_61332146
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 21:37 schreef Juup© het volgende:

[..]

Er staat ook dit:

[ afbeelding ]

Misschien is er een actuele gebeurtenis geweest?
Zou kunnen idd
pi_61335534
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 21:40 schreef Logician het volgende:
hieronder zie je een voorstukje? http://www.vriendin.nl/vriendschap/openhartig.html
Als je hier kijkt zie je een afschuwelijke typefout mbt Asperger
pi_61335764
Ja had het ook al gelezen
pi_61337098
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 23:40 schreef Logician het volgende:
Ja had het ook al gelezen
Wat een vreselijke quote is dat "Mijn kinderen mis ik nooit. Daarover voel ik me best schuldig." Ben je niet bang dat je kinderen dat lezen?
pi_61340489
Op zich niet, want ik heb dat gevoel gewoon niet zoals andere mensen dat hebben,
en niet missen betekend niet dat je niet vreselijk veel van iemand kunt houden

Maar het is idd nogal gedramatiseerd...
pi_61346664
Tja. Ik keek ook even op de site, wat een draaaaaaaaaamaaaaaaaablad is dat zeg. Als je nog geen stoornis hebt, krijg je hem wel van Vriendin. (nom@logician).
Sanity is (not) statistical
pi_61346979
quote:
Op woensdag 3 september 2008 14:17 schreef Maeghan het volgende:
Tja. Ik keek ook even op de site, wat een draaaaaaaaaamaaaaaaaablad is dat zeg. Als je nog geen stoornis hebt, krijg je hem wel van Vriendin. (nom@logician).
Ik lees het normaal eigenlijk nooit, ze hadden contact met mij opgenomen n.a.v. mijn weblog.
Maar het is idd wel een typisch vrouwenblad
pi_61347309
quote:
Op woensdag 3 september 2008 14:30 schreef Logician het volgende:

[..]

Ik lees het normaal eigenlijk nooit, ze hadden contact met mij opgenomen n.a.v. mijn weblog.
Maar het is idd wel een typisch vrouwenblad
Nu begrijp ik gelijk dat artikel van een tijd geleden, dat vrouwen in hun vriendschap elkaar de put in praten.
pi_61351542
quote:
Op woensdag 3 september 2008 14:41 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Nu begrijp ik gelijk dat artikel van een tijd geleden, dat vrouwen in hun vriendschap elkaar de put in praten.
pi_61355489
In de libelle van deze week staat ook een mooi stuk over autisme
uit een aspergernest
  woensdag 3 september 2008 @ 20:23:54 #265
223428 Countess
De kater komt later. Prrrrt!
pi_61356977
quote:
Op woensdag 3 september 2008 14:41 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Hahahaha en daarom heb ik nou geen vriendinnen!
Kom ook gezellig meekotsen in mijn pukeboek!
pi_61357114
Ik ook niet. De enige die ik heb, hangt toevallig vast aan m'n beste vriend (package deal zeg maar). maar uit vrije wil?
pi_61363610
quote:
Op maandag 1 september 2008 21:21 schreef ShadyLane het volgende:
Het lijkt mij wel interessant als er een keer een rits mensen die GEEN hulp hebben gezocht waarbij ze getest konden worden op stoornissen in het autistisch spectrum, en op ADHD, enz, mensen die NIET zijn vastgelopen op school of in het werk, die GEEN noemenswaardige problemen ondervinden in hun dagelijks functioneren, van de straat zou worden geplukt en getest op bovengenoemde stoornissen.

Ik heb zo'n vermoeden dat er dan een heleboel etiketjes uitgedeeld zouden worden en dat dan blijkt dat het veelal niet zozeer de stoornis is die de problemen veroorzaakt, maar dat iemand gewoon problemen heeft en er bij tests toevallig ook een stoornis uitkwam. Dat denk ik. Volgens mij lopen er massa's mensen rond die nergens last van hebben en op basis van zo'n test wel een etiket zouden krijgen. Omdat het vaak over een ontzettend grijs gebied gaat en de definities nogal uiteen kunnen lopen.

Maar misschien klopt mijn vermoeden wel helemaal niet en is er wel een veel directer verband tussen 'stoornis' en 'problemen'.

Dat lijkt me nou wel eens interessant om uit te zoeken.
http://en.wikipedia.org/wiki/Rosenhan_experiment
Experiment uit de jaren '70, waarbij ze hetzelfde doen als wat jij zegt (maar dan niet met autistische stoornissen). Het enige wat de patiënten moesten zeggen is dat ze soms wel eens een vage stem in hun hoofd horen die "Thud." (Plof) zegt. Ze hadden volgens psychiaters allemaal last van schizofrenie of een andere stoornis ...

Weet niet hoeveel je er van moet geloven eigenlijk.

[ Bericht 11% gewijzigd door Dodecahedron op 03-09-2008 23:33:46 ]
pi_61369550
quote:
Op woensdag 3 september 2008 20:23 schreef Countess het volgende:

[..]

Hahahaha en daarom heb ik nou geen vriendinnen!
Ik een, maar daar praat ik nooit 'echt' mee. Is bovendien een borderliner waar meestal geen hoogte van te krijgen is, dus dat vult elkaar wel lekker aan Kan haar soms ook gewoon twee maanden niet zien, zonder dat dat een probleem is.

Vrouwen zijn gewoon raar en claimerig enzo...

Probeer op het moment nog een vriendschap te sluiten. Samen stappen en de kroeg in lukt wel, maar ik panic wanneer ze me de volgende dag alweer belt om wat af te spreken.
Maar ze is wel ontzettend aardig, alleen misschien voor mijn gevoel wat te aardig.

Mannen zijn zo lekker makkelijk
Sweet and innocent...
  donderdag 4 september 2008 @ 10:34:51 #269
226170 Dreaming.Bee
Apocalypse 2012.
pi_61370201
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 21:28 schreef Logician het volgende:

[..]

cool
Kan iemand dat stukje inschannen?
Bedankt iig .
  donderdag 4 september 2008 @ 10:46:56 #270
262 Re
Kiss & Swallow
pi_61370524
quote:
Op woensdag 3 september 2008 23:20 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

http://en.wikipedia.org/wiki/Rosenhan_experiment
Experiment uit de jaren '70, waarbij ze hetzelfde doen als wat jij zegt (maar dan niet met autistische stoornissen). Het enige wat de patiënten moesten zeggen is dat ze soms wel eens een vage stem in hun hoofd horen die "Thud." (Plof) zegt. Ze hadden volgens psychiaters allemaal last van schizofrenie of een andere stoornis ...

Weet niet hoeveel je er van moet geloven eigenlijk.
Dat experiment is natuurlijk ook van alle kanten afgeschoten en ja het is inmiddels meer dan 35 jaar geleden.

Het heeft natuurlijk geen zin om gezonde mensen van straat te plukken en te kijken of ze een labeltje krijgen of niet, gegarandeerd dat er wat mensen tussen zitten die een psychiatrische aandoening hebben maar geen pathologie die voor problemen zorgt. Ik durf ook te wedden dat als je een groep zo van straat haalt er een % zal worden gediagnoseerd met kanker, diabetes, hartfalen en andere aandoeningen.

Waar het om gaat is dat als er symptomen zijn die het normale leven beinvloeden op zodanige manier dat de persoon er last van ondervind zo iemand bekeken wordt... niet andersom
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_61374240
Het verhaal staat dus in de vriendin extra

http://www.vriendin.nl/lijfblad/specials.html

[ Bericht 32% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2008 13:40:53 ]
pi_61374332
quote:
Op donderdag 4 september 2008 13:37 schreef Logician het volgende:
Het verhaal staat dus in de vriendin extra
Oké dan

Bij Mijn Geheim mocht het artikel gescanned en verspreid worden als de auteur en het blad vermeld werden. Als dat bij Vriendin ook zo is zou iemand hier die het artikel heeft het wel ik kunnen scannen en online kunnen zetten
  donderdag 4 september 2008 @ 14:24:05 #273
226170 Dreaming.Bee
Apocalypse 2012.
pi_61375363
Oke, even lezen dan die link
(Heeft zelf PDD-NOS)
  donderdag 4 september 2008 @ 14:38:53 #274
226170 Dreaming.Bee
Apocalypse 2012.
pi_61375721
Waar ik het meeste last van heb is dat ik steeds vaker en vaker dingen koop of een bepaalde handeling verricht om mezelf tevreden te stellen. Dan kan varieeren door naar de stad te gaan (volkomen doelloos), Om maar met geld te kunnen smijten. Ik ben het meest van de tijd absoluut niet bewust van hoeveel geld nou iets precies is. Ook voel ik me vaak emotieloos als het met iemand niet goed gaat en dat aan mij vertelt. Ik kan me gewoon niet goed inleven in deze persoon, en het erge is dat ik het tijdens een gesprek met iemand ook van mezelf doorheb, waardoor ik me daarna vreselijk ellendig kan voelen. Zelf bij gesprekken met Familie. Muziek doet me meer dan dat iemand een aangrijpbaar verhaal over zichzelf staat te vertellen .
pi_61375899
quote:
Op donderdag 4 september 2008 14:38 schreef Dreaming.Bee het volgende:
Ook voel ik me vaak emotieloos als het met iemand niet goed gaat en dat aan mij vertelt. Ik kan me gewoon niet goed inleven in deze persoon, en het erge is dat ik het tijdens een gesprek met iemand ook van mezelf doorheb, waardoor ik me daarna vreselijk ellendig kan voelen. Zelf bij gesprekken met Familie. Muziek doet me meer dan dat iemand een aangrijpbaar verhaal over zichzelf staat te vertellen .
Voel je wel emotie als je je voorstelt dat het je zelf overkomt?
Sweet and innocent...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')