quote:Op dinsdag 16 september 2008 20:30 schreef elcastel het volgende:
[..]
Over 10 2 jaar heet Fortis ING.
Grappig hoe verschillend mensen erover denken. Wat doet die link erbij eigenlijk ?quote:Op dinsdag 16 september 2008 22:19 schreef evenkijken het volgende:
Het is nu wel een mooie tijd om in te stappen in de 'goede' financials, zoals AEGON en ING. Koersdalingen beginnen een beetje overdreven te worden...
http://beleggen.datzitzo.com
Niet helemaal waar, ik denk dat het wel al is uitgebreid, maar de reactie op de beurs blijft uit, ik denk dat SeLang dat ook bedoeld. Iedereen heeft alleen mar oog voor de financials. Overigens ben ik er ook van overtuigd dat de voornaamste reden dat de olie(/grondstoffen) bubble klapt gewoon fundamenteel is, volgens mij draaien de economiën al langzamer dan menigeen denkt.quote:Op woensdag 17 september 2008 09:01 schreef merry77 het volgende:
Dat het nog lager kan is zeker een optie. De kredietcrisis is nog niet voorbij en zoals SeLang al zegt is nog niet uitgebreid naar andere sectoren.
Begrijpelijk, echter als het vertrouwen 0,0 is is dat een moment dat ik ga rondkijken, iemand moet de eerste zijn hè ... Ow, we gaan nog onder de 0 met het sentiment ook hoor.quote:Op woensdag 17 september 2008 17:35 schreef jpjedi het volgende:
Echter nu het vertrouwen 0,0 is durf ik het gewoon niet.
quote:Op woensdag 17 september 2008 17:41 schreef elcastel het volgende:
[..]
Begrijpelijk, echter als het vertrouwen 0,0 is is dat een moment dat ik ga rondkijken, iemand moet de eerste zijn hè ... Ow, we gaan nog onder de 0 met het sentiment ook hoor.
We gaan nog VEEEEEEEEL lager.quote:Op dit moment investeer ik wel een beetje van mijn geld. Je kan de bodem namelijk nooit voorspellen.
De 370 van de aex is een redelijk laag niveau.
als de beurs dan nog bestaat, ja.quote:Nu kopen en eventueel over een half jaar nog bijkopen op nog lagere koersen drukken dan je aankoopprijs.
Het is niet alleen een kredietcrisis, het is een totale monetaire crisis.quote:Dat het nog lager kan is zeker een optie. De kredietcrisis is nog niet voorbij en zoals SeLang al zegt is nog niet uitgebreid naar andere sectoren.
quote:Op woensdag 17 september 2008 18:49 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
We gaan nog VEEEEEEEEL lager.
[..]
als de beurs dan nog bestaat, ja.
[..]
Het is niet alleen een kredietcrisis, het is een totale monetaire crisis.
Begrippen als eigendom, schuld en vermogen zijn aan een herziening toe.
De Euro en de Dollar zullen samen 1 nieuwe valuta als betaalmiddel worden voor geheel Europa en Noord- en Zuid-Amerika: De Amero.
Dit is een begrijpelijke psychologische reactie, en de meeste mensen denken zo.quote:Op woensdag 17 september 2008 17:35 schreef jpjedi het volgende:
Probleem is dat als de situatie zich echt doorzet er gewoon klappen gaan vallen, ook in Europa. In die hoeken wil je je geld niet hebben dunkt me. In "normale" omstandigheden was het zeker te overwegen om onderhand weer in te stappen. Echter nu het vertrouwen 0,0 is durf ik het gewoon niet.
Ik probeer ook de conjunctuur te volgen en had ook het idee dat we onder de 360 punten op koopmomenten zouden stuiten, echter ik vind de outlook kut (naar eigen inschatting, zie ook bovenstaande posts), dus ik sta nog niet te popelen.quote:Op donderdag 18 september 2008 14:53 schreef dyna18 het volgende:
Ik schreef iets meer dan een jaar geleden dat ik graag de lange economische golven volg. Ik heb toen ook mijn beleggingen gehalveerd en omgezet naar spaargeld (lang leve ATbank & Icesave). Als mooi instapmoment schreef ik toen dat bij het volgen de lange golfbewegingen er een mooi koopmoment zit bij ongeveer 350. Dit gebaseerd op procentuele daling van de beurs ten opzichte van de toppen in 2007. Historisch gezien zijn de beursen bij de meeste recessies met 2 of 3 flinke dalingen naar beneden gegaan.
Ondertussen hebben wij vandaag de 350 aangetikt en maken we de 3e grote daling naar beneden mee. Helaas blijken meer mensen 350 als koopwaardig te zien, want meteen nam de vraag toe en schoot de koers weer omhoog.
Ik hoop echter dat de komende week de beurs ook op of onder de 350 sluit, waarna ik weer vol zal instappen voor mijn lange termijn beleggingen. Mijn geld heb ik ondertussen van Icesave weer naar Alex overgemaakt, klaar om in te stappen.
Je hebt gelijk, dat gevoel heb ik ook.quote:Op donderdag 18 september 2008 15:16 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ik probeer ook de conjunctuur te volgen en had ook het idee dat we onder de 360 punten op koopmomenten zouden stuiten, echter ik vind de outlook kut (naar eigen inschatting, zie ook bovenstaande posts), dus ik sta nog niet te popelen.
Sta ik ook zeker van te kijken, het is hier trouwens ergens op fok wel door iemand voorspelt. Cyclische markt enzo, schijnt nog verder in elkaar te kunnen. Dat wordt nog wat !quote:Op donderdag 18 september 2008 17:12 schreef JimmyJames het volgende:
Het schiet niet echt op met deze beurs
Zie ik 's avonds dat de S&P met bijna 5% op zn bek is gegaan, blijken dat aandelen die ik wil kopen nauwelijks aan de daling te hebben meegedaan (gelukkig geldt hetzelfde voor de aandelen die ik al heb). Het gros van de klappen valt bij de financials.
edit. Wat vinden jullie van ArcelorMittal? Van 66 naar 37 in 3 maanden.
Misschien wel misschien niet. Echter denk ik dat je wel kunt stellen dat als je op de huidige hoogte aandelen koopt er op een termijn van 2-5 jaar zeker plezier van zult hebben.quote:Op donderdag 18 september 2008 18:17 schreef Sigmund_Freud het volgende:
[..]
schijnt nog verder in elkaar te kunnen. Dat wordt nog wat !
Verbaast me niet, iemand had dat al eens getipt, het is net Corus. Was jij dat niet SeLang ?quote:Op donderdag 18 september 2008 17:12 schreef JimmyJames het volgende:
Waarom een financial? Andere aandelen die niets met de kredietshit hebben te maken zijn net zo hard zo niet harder gedaald. Wel had ik ergens een artikel gelezen waarin de auteur betoogde dat ING als een van de sterkste uit de crisis zou komen. Ze lijken mij ook relatief ongeschonden. Mss is Barclays ook een optie? Hebben met een mooie korting wat delen van Lehman kunnen kopen.quote:Op donderdag 18 september 2008 18:32 schreef elcastel het volgende:
Overigens heb ik ondanks al mijn verstand toch nogsteeds jeuk om ING op te pakken op 15¤. Niet gelijk mijn einddoel, maar alvast een deel, ik wil eigenlijk ING (flink) in de portefeuille. Kutmarkt, klote dilemma's ...
Naar welke zit je dan te kijken?quote:Op donderdag 18 september 2008 17:12 schreef JimmyJames het volgende:
Het schiet niet echt op met deze beurs
Zie ik 's avonds dat de S&P met bijna 5% op zn bek is gegaan, blijken dat aandelen die ik wil kopen nauwelijks aan de daling te hebben meegedaan (gelukkig geldt hetzelfde voor de aandelen die ik al heb). Het gros van de klappen valt bij de financials.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |