abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 11:10:23 #151
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_60756586
Mammietje, wij kwamen deze vakantie terug en ontdekten bij Léon ook een gaatje.
Voelde me hier zo rot over. Snoept hij teveel? (nee) Poetsen we niet goed? (nee) Ligt het aan zijn slechte eetpatroon? (nee)
Ondanks alles zit er toch een en de tandarts heeft het gelijk gevuld. Maar zonder boren en verdoving. Eerst helemaal schoon gemaakt en daarna gevuld. Léon liet het allemaal gebeuren, want de tandarts had een 'feestlampje' en hij mocht in de spiegel meekijken.
Hij heeft dus een heel klein kiesje links achterin. Vorige keer had de tandarts die ook al gezien en hij vond het toen heel bijzonder. Zo had hij ze nog nooit gezien. Maar dat kiesje ontwikkelt zich dus niet verder en is heel kwetsbaar. Konden er niet meer aan doen dan we al deden.
En het is een melkkies, dus het gaat gelukkig een keer over.
Heb gewoon geprobeerd er heel normaal over te doen toen we er naar toe gingen, maar ik had echt het zweet in mijn handen staan en Léon was heel relaxed.
Ook een kadootje in het vooruitzicht gesteld en gezegd dat soms iets pijn moet doen om het beter te maken. Dat laatste hielp wel, want hij kon zich nog herinneren hoe het ging toen met het hechten van de wond op zijn hoofd.
Succes!

Gister was een behangplak-dag met Cas.
Maar het is echt niet zo dat dat typisch Cas is.
Cas is veel meer dan dat. Ik praat niet veel meer over hem hier, maar het is een vreselijk innemend guitig mannetje.
Qua spraak is hij vergeleken met leeftijdsgenootjes uit zijn omgeving redelijk ver. Hij probeert hele gesprekken met iedereen aan te gaan en dat werkt heel ontwapenend zelfs bij de grootste chagerijn.
Tijdens de vakantie ging hij midden op het pad voor onze plek staan en groette iedereen die langskwam. Op een gegeven moment kende hij zelfs de namen. Dan riep hij blij naar mij: "Hé mama, da's Bodi!" (frans jongentje) En de mensen kenden Cas ook. "Bonjour Casch." "Hoi Cas."
Het is ook heel leuk om te zien hoe hij nu met Léon speelt. Eerst pakte hij alleen maar spul af, maar er vinden nu hele spellen plaats. Wedstrijdje met de auto's. Er wordt over en weer geruild van speelgoed. Ze gaan op drakenjacht samen of zijn piraten op zoek naar de schat.
En ja het gaat ook nog steeds regelmatig mis.
We hebben hem nu de loopfiets gegeven en ook daar redt hij zich goed mee. Superding.
Vanmorgen ging hij weer naar het kdv. Maar daar had hij geen zin in.
Toen we in de auto zaten en in de buurt kwamen zei hij ineens: "Niet naar Bianca (leidster) toe. Wille naar de markt."
En dat bleef hij volhouden, ondanks alle leuke dingen die ik opnoemde. Daar aangekomen klemde hij zich aan me vast en wilde zijn jas niet uit. Moest echt vreselijk huilen toen ik weg ging. Zo erg heb ik het met Léon niet gehad.
Maar je weet ook, dat hij binnen 5 minuten weer aan het spelen is. Maar hij heeft dan nog wel heel sterk dat hij nog eens naar de deur loopt en droef staat te kijken. Vind ik naar. Ik zou alleen geen andere oplossing weten. Hij mist zijn broer daar ook heel erg. Eerder waren ze natuurlijk altijd samen en dit is begonnen toen Léon naar school ging.
Misschien dat ik daarom hier wel zo'n lap tekst neerkwak, ik mis hem gewoon.
Prachtig mini-mannetje met enorm veel pit in zijn donder, knuffelkont, draak, clown.
Da's Cas.
Als je niet lacht, ben je dood.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 12:33:08 #152
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_60759057
Voorzichtige meeleespost, ik merk dat ik het dreumestopic toch wat begin te ontgroeien, maar hier gebeuren weer dingen die nog heel ver weg lijken voor ons!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 14:25:08 #153
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_60762466
Net toch nog even gebeld met het kdv en Cas heeft gewoon meer dan een uur na mijn vertrek hysterisch zitten huilen.
"Ikke ben ook groot."
"Wille ook met de auto."
"Wille ook werken."
"Wille ook naar school."
1 van de leidsters is uiteindelijk een rondje buiten met hem gaan wandelen en toen bedaarde hij eindelijk. Daarna is hij dus wel gaan spelen met zijn vriendjes. Maar zo extreem hadden ze hem nog nooit mee gemaakt. Ze hadden dit zelfs nog nooit eerder mee gemaakt.
Ik met mijn 'na 5 minuten gaat hij toch weer spelen'.
Ja nou voel ik me dus wel een rot-moeder.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 14:44:14 #154
593 sjak
Juffie Bloem
pi_60763088
Vreselijk he Dutchie. Jetske heeft nu ook zo'n periode. Vooral als ik haar wegbreng, dikke dikke tranen. Thuis vertelt ze ook vaak dat ze de creche niet leuk vindt. Maar als ze er is gaat ze (uiteindelijk) altijd heel fijn spelen (en zo tref ik haar ook altijd aan als ik haar ophaal). Volgens de leidsters is het een periode. Dan is het nieuwige er even af en vinden ze het gewoon wat saai. Het gaat over zeggen ze....
Lekker douchen!
pi_60763942
heh, bah, Dutchie. Niet leuk (heb ik trouwens ook een tijdje met David gehad)

Nu had ik afgelopen vrijdag het tegenovergestelde.

David en ik zijn echt twee handen op een buik. Hij is helemaal dol op me en komt ook altijd als een gek op me af gerennen.
Deze keer helemaal niet. Hij zag me nauwelijks staan
Hij wilde niet eens mee Hij wilde met de leidster mee (zij helemaal gevleid en blij want ook zij is dol op hem).

Ik vond het helemaal niet leuk

Hij hield het ook echt nog een uur vol thuis (dat hij naar haar wilde). En Damon maar praten; doe toch niet zo belachelijk, jij blijft gewoon hier

haha, tis nooit goed
pi_60764026
Wat sneu dutchie.

Kim gaat morgen weer voor het eerst naar de psz. Ze zit dan in een ander lokaal, kleiner en zonder glijbaan. Ze is stapelgek op de glijbaan. Dus dan zal een grote schok zijn.
Geen idee of er op dat plein buiten wel een glijbaan is.
Maar het is ook wel goed denk ik, nu wordt ze gedwongen om iets anders te gaan doen.
Mijn ouders halen haar morgen weer op, omdat wij dan de 20 weken echo hebben.
Ben heel benieuwd hoe het gaat. Daarna ga ik naar mijn ouders en zal ik het wel horen.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 22:25:53 #157
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_60776914
*trots*
Lief heeft een mooi hoekje gemaakt voor Kendahl. Komt in de plaats van de box, die de kamer uitgaat.
Een verhoging van ca. 10 cm hoog en ong. 1.5 m lang. Met groene vloerbedekking, zijn tafeltje met stoelen en een lampje erbij. Hekje eromheen. Ziet er superknus uit en Ken vindt het fijn. Het had wel wat voeten in de aarde om het te maken, maar het resultaat is leuk

Kendahl roept trouwens de hele dag 'auto'. Meestal ook als hij alsjeblieft bedoelt. Bijvoorbeeld: hij geeft je iets en zegt: 'auto'.
edit: awww, dutchie!
Je bent geen rotmoeder en zo zien ze je daar ook heus niet, hoor. Ik heb natuurlijk nog maar één kdv als voorbeeld, maar ik spreek even voor hen.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_60779093
Ingrid, wat vervelend... volgens mij zijn aften ook hartstikke pijnlijk. Is het niet een optie om van die vingertandenborstels (voor baby's) te kopen? Misschien dat je dan gerichter kan poetsen dan met een gewone tandenborstel? Ken ze eerlijk gezegd niet, maar schoot me zo te binnen.
Ik heb ze ook altijd meegenomen op mijn controles (en niet tijdens behandelingen!!!), gewoon om aan de geur en de ruimte te wennen, alvast kijken naar de gang van zaken. Vanaf ruim 2 jaar mochten ze allebei voor het eerst zelf in de ("heel gekke" ) stoel. Tandjes tellen en kijken of ze mooi zijn"!
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 11:10 schreef dutchie het volgende:
Mammietje, wij kwamen deze vakantie terug en ontdekten bij Léon ook een gaatje.
Voelde me hier zo rot over. Snoept hij teveel? (nee) Poetsen we niet goed? (nee) Ligt het aan zijn slechte eetpatroon? (nee)
Ondanks alles zit er toch een en de tandarts heeft het gelijk gevuld. Maar zonder boren en verdoving. Eerst helemaal schoon gemaakt en daarna gevuld. Léon liet het allemaal gebeuren, want de tandarts had een 'feestlampje' en hij mocht in de spiegel meekijken.
Ow... dus dat gaat echt zonder boren... Ik vroeg het me al af, want de tandarts vertelde hem inderdaad dat ze het heel goed schoon gingen maken met water en dat hij er dan een soort klei in ging doen. Ik dacht eerlijk gezegd dat hij hem nog niet bang wilde maken van tevoren! Klinkt wel geruststellend, bedankt voor de info.
pi_60784003
Wat een mooie verhalen van renzell en dutchie.

Die arme Cas op het kdv, je gaat je dan zo schuldig voelen. En dan helemaal als je te horen krijgt dat ze dit nooit eerder hebben meegemaakt. Hij mist zijn grote broer natuurlijk, als die daar eerst altijd was, dan is het nu wel heel raar natuurlijk. Het is vast snel over dutchie.

Ergens wel grappig lily, gelukkig heeft hij het dan wel naar zijn zin. Anna wil eerst vaak ook niet mee, terwijl d'r vriendinnetje aan mijn benen hangt. Even later wel, maar het voelt wel raar als een kind wegrent als je zelf binnenkomt.

Dat is leuk, Kendahl een eigen kamer in een kamer.

Tijdens de vorige controle heeft Anna bij de tandarts rondgerend en op schoot in de stoel gezeten. De komende keer snapt ze er veel meer van, ben benieuwd of hij dan al tandjes gaat tellen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 13 augustus 2008 @ 08:34:20 #160
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_60784821
Ach wat sneu dutchie. Voor Cas en voor jou Ik heb het me nooit zo gerealiseerd, maar voor de jongste moet dat ook wel heel vreemd zijn, als je grote broer of zus er dan ineens niet meer altijd bij is omdat die naar school gaat. Hopelijk went het snel.

Het andere uiterste lis ook weer niet altijd leuk. Finn heeft ook wel eens geen zin om mee naar huis te komen. Dan komt ie wel enthousiast aanrennen voor een kus, maar wil vervolgens toch echt weer verder spelen op het kdv.

PV, wat leuk dat jullie een apart hoekje voor Ken hebben gemaakt

Hier zijn we nog steeds met het niet bij ons in bed slapen bezig. Maandag op dinsdag nacht duurde het weer anderhalf uur nadat Finn wakker werd voordat ie weer sliep en vannacht was ie kennelijk heel stil weer bij ons gekomen, maar hebben we beide niets gehoord en heeft hij op de grond naast ons bed liggen slapen Ik viel bijna over hem heen toen ik wilde gaan plassen. De boodschap "niet bij papa en mama in bed" is kennelijk aangekomen, maar dit is nog niet helemaal optimaal
pi_60788127
Ingrid, ik lees nu pas over de aften bij Kim. Aften wijst vaak, niet altijd, op een tekort aan vitamine B.
Misschien eens kijken voor vitamine B preparaten voor jonge kinderen? Anders even vragen bij de drogist.

edit: ... en Ken zit zo lief in z'n hoekje te spelen
pi_60796142
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 11:11 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ingrid, ik lees nu pas over de aften bij Kim. Aften wijst vaak, niet altijd, op een tekort aan vitamine B.
Misschien eens kijken voor vitamine B preparaten voor jonge kinderen? Anders even vragen bij de drogist.

edit: ... en Ken zit zo lief in z'n hoekje te spelen
ik heb wel van die kauwtabletten multivitaminen voor Kim.
Eten gaat nu dus weer slecht, al een tijdje. Dus zou best kunnen.

Vingertandenborstel kunnen we proberen en dan maar hopen dat ze Djeez vinger er niet afbijt.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 16:40:52 #163
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_60798487
Ik schreef net dit stukje in een berichtje naar Lishe over loslaten, laatste keer kdv en voor het eerst naar school enzo. Ik plak het hier, omdat het zo goed mijn nog-net-peutertje Maria omschrijft.

Laatst aten we ergens in zo'n vakantiepark en er was animatie. Een nar. Nichtje Floor (van 3,5) huilde hard en kroop in haar vaders nek. Maria zat tegenover me en hield zich stil. Tot ik haar aankeek. Een trillend lipje en volgelopen oogjes. Je moet haar toestemming geven om haar gevoel te uiten. Ik heb haar met heel mijn hebben en houwen vastgehouden. Dat kleine gevoelige Marietje van ons.

Echt een hele kluif, dat loslaten en vertrouwen. Maar zelf heeft ze zin en vertrouwen, al heeft ze geen idee. Dat is geweldig, vind ik. Dus dat neem ik maar vlug van haar over, dat volle vertrouwen.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 13 augustus 2008 @ 16:47:37 #164
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_60798711
Mooi Sugar, heel treffend geschreven.
Ik heb het idee dat jouw meisje zo'n enorm schatje is, misschien vergeet ze zichzelf soms wel eens. Ze zoekt ook echt goedkeuring bij jullie hè?
Dat heeft Léon ook, wil het altijd goed doen. (niet dat hijzelf vergeet, o nee!)
pi_60798945
Mooi geschreven Sugar!

Kim heeft vandaag op de psz voor het eerst op de wc geplast. Vind ik heel knap!
Ze moest ff wennen aan het nieuwe lokaal, maar heeft het gelukkig niet over de glijbaan gehad.
Ze kan ineens tot 10 tellen en gaat steeds beter praten. Bijvoorbeeld mama ik heb het helemaal opgegeten, ipv oppegeten. En opgedronken. En eerst zei ze lof, nu slof. Etc. Ze heeft hele verhalen, ook in bed tegen daatje.
En ze knuffelt nu lekker veel en veel kusjes.
pi_60807987
Wat goed van Kim!
En het zou idd wel kunnen kloppen van die vitamines als je naar haar eetgedrag kijkt. Jammer dat uitleggen dat goed eten tegen de pijn in de mond helpt, best lastig kan zijn.

Kendahl gaat trouwens ook zijn woorden iets beter uitspreken. Vandaag was drinken niet meer 'kikkuh', maar 'dihkkennn'. En meer van die dingen.

Wat stoer trouwens van Léon bij de tandarts
pi_60847425
Iris is vandaag voor het eerst officieel naar de psz Ze was al 2 keer met Amber meegeweest voor de vakantie, maar vandaar dus alleen en officieel

pi_60848627
Jee wat wordt/is ze groot!
Saartje
  Hoofdredactie Fotografie vrijdag 15 augustus 2008 @ 11:16:50 #169
95752 crew  Chell
Kluns
pi_60849101
Wow, waar is dat kleine humpie van mijn foto's gebleven?
pi_60849337
Ik ben weerbijgelezen.
Leuk he die vooruitgang bemerken in het praten van je kind? Ik stond en sta regelmatig met mijn oren te klapperen.

Vanacht was Emma aan het spugen. Even na één uur kwam ze bij mij in bed liggen. Mike dirigeerde haar weer naar haar eigen bed. Wonder boven wonder ging ze weer slapen. Een uur later riep ze mij maar ik was zo diep in slaap dat ik niet uit mijn bed kon komen. Tot ik haar hoorde hoesten, overgeven en er een heel zielig maamaa uit kwam. Mike ook uit bed geschopt en kind en bed schoon gemaakt. Even drinken bij mama , heel even dan anders zit je buik weer te vol. Na een minuut of vijf klaagde ze over prik in haar mond. Tandenpoetsen dan maar. Ze was ons bed nét niet af toen ze weer ging spugen. Weer kind schoonmaken en de vloer dweilen. Emma weer in bed, liedje zingen even bij haar blijven... affijn een uur later sliepen we allemaal weer. Om een uur of vijf moest ze weer, een heel klein beetje, spugen. En vanmorgen vroeg weer, er kwam maar zo weinig uit dat ik haar maar meteen wat water heb gegeven.
Zo lag ze vanmorgen op de bank:

Het gaat nu alweer een stuk beter, sap en borstvoeding en rijstewafel zitten nog in haar buik
En praatjes heeft ze ook nog. "ik kan dat niet want ik ben nog niet groot"

Iris ik ben benieuwd hoe je het vond.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 12:57:08 #171
56471 pinquit
oh my lama!
pi_60851802
achgossie emma!
ik vind het altijd vreselijk zielig, spugende kleintjes. beterschap!!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_60851968
aaaah Emma Ik vind dat idd ook altijd zo sneu, die kleintjes die moeten overgeven....

Iris vond het prachtig volgens de juf. Ze vond alles leuk en de juf vindt Iris een makkelijk kind Er was ook een jarige vandaag en ook dat vond ze zo leuk ze genoot overal van
pi_60852483
Aah Emma, beterschap meissie!

Wat leuk dat Iris het zo leuk vond!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 14:03:51 #174
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_60853623
Och Emma, beterschap!

PV, heb je een foto van het speelhoekje van Ken? Ben wel benieuwd eigenlijk!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 15:26:27 #175
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_60856294
Arme Emma beterschap.

Weten jullie nog wanneer er kiezen doorkomen enzo? Ben het een beetje kwijt.
Cas zemelt dat het een lieve lust is en misschien heeft dat ook zijn weerslag op zijn humeur. Naast alle andere oorzaken die ik kan verzinnen nu.
Hij probeert ook telkens zijn hele hand in zijn mond te stoppen. Maar als ik kijk zie ik niks aparts in zijn mond.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')