abonnement Unibet Coolblue
pi_60216882
Het vorige deel: Het peutertopic [2-4 jaar] deel 20

Peuters

1 september 2004: Jeremy, zoon van MiSs-TaKe
2 september 2004: Maria, dochter van Sugar
***3 september 2004: Jonathan-Dane Aaron, zoon van Danny en Knorretje***
19 september 2004: Kian, zoon van Loena-tik- en Five_Horizons
08 oktober 2004: Kai, zoon van m@x
24 november 2004: Benthe, dochter van Stiekemurd
6 december 2004: Noa Deborah, dochter van Suzanna
*** 17 december 2004: Tijmen Noah, zoon van Micha en Texelonia***
31 december 2004: Randy, zoon van Mammietje
7 januari 2005: Luuke, dochter van Lishe
23 januari 2005: David, zoon van lily
25 januari 2005: Myrthe Esmée, dochter van Ladybos
26 januari 2005: Ela, dochter van Jdee
01 februari 2005: Jordy, zoon van Githa en Spooky4u
07 februari 2005: Isis Maikina, dochter van Xanthe
*** 09 februari 2005: Anna, dochter van Bixister en GHaven***
8 maart 2005: Michelle, dochter van hestria
1 april 2005: Tomas, zoon van Tearsong
11 april 2005: Julius, zoon van renzell
02 mei 2005: Yoram, zoon van melonovy
10 mei 2005: Chantel Maria, dochter van lewis.de.boxer
11 mei 2005: Demi, dochter van KD-fotografie (vroeger snakelady)
22 juni 2005: Hannah Wende, dochter van Jonnetje
07 juli 2005: Elize, dochter van Basset
6 augustus 2005: dochterje van Rekkie
25 augustus 2005: Sara Runé Catharina, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman (papa)
18 oktober 2005: Jort, zoon van Quinny en chocobo
18 oktober 2005: Amber Sophie, dochter van Vicky
21 oktober 2005: Amber, dochter van Biebz en Xlarge
27 oktober 2005: Tobias, zoon van Saffier en Lautie
28 oktober 2005: Robin Thomas, zoon van Wennie
28 oktober 2005: Emma Sophie, dochter van Jelief en Mike Air
11 november 2005: Emma Salome, docher van Suzanna
6 december 2005: Kim Jessie, dochter van Ingrid19 en Djeez
27 december 2005: Merlijn, zoon van Randa_v en Magneet
*** 30 december 2005: Arwen, dochter van _evenstar_ en DarkManta ****
04 januari 2006: Ingmar, zoon van Vliegenvanger
12 januari 2006: Aron Marick, zoon van Renegate
17 februari 2006: Max, zoon van pinquit
18 april 2006: Tinka, dochter van Mammietje
8 mei 2006: Nienke, dochter van kwipsel
9 mei 2006: Merlijn Jean Joseph, zoon van Icicle
20 mei 2006: Mahre Junah, dochter van Leentje2907 en Tazz
3 juni 2006: Finn, zoon van JoJogirl( Tamea)
20 juni 2006: Sarah, dochter van CrazyMoon
20 juni 2006: Cas Anthony, zoon van Dutchie
22 juni 2006: Damiën, zoon van Vamperotica
23 juni 2006: Iris, dochter van LadyS
30 juni 2006: Daniel, zoon van nanalune en jojoja
30 juni 2006: Lucie Catharina Elisabeth, dochter van Macka66
5 juli 2006: Ive Lucas Tone, zoon van cattie
8 juli 2006: Kendahl Ro, zoon van Paradijsvogeltje
13 juli 2006: Ezra Sebastian, zoon van Belana en Kbot2000
***18 juli 2006: Jetske Julia, dochter van Sjak en Schanulleke ***
09 augustus 2006: Ronja Megan Camille, dochter van owlet
14 augustus 2006: Romme Harmjan, zoon van kozakken
*** 19 augustus 2006: Anna, dochter van Yppy en Jarno ***

[ Bericht 1% gewijzigd door Lois op 19-08-2008 20:12:10 ]
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_60216937
de laatste posts:
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 23:05 schreef Jelief het volgende:
Nog meer groot meisje nieuws. We hebben vandaag een peuterbed gekocht en vanavond is Emma er in gaan slapen. Dat lukte niet in een keer want ze bleek nogeenbeetjehonger te hebben. Maar na een boterham, een knuffel, zelf een boekje lezen en 10 tellen drinken bij mama ging ze heel lief liggen en slapen.
Voor mijn gevoel is dit echt een megastap. Mijn grote meisje ligt niet meer in het bedje waar ze als baby in lag . We hebben haar ook vaak verteld dat ze een nieuw bed heeft omdat zeal zo'n grote meid is. We willen vermijden dat ze denkt dat ze uit haar bedje zou moeten omdat er een brusje komt. Dat hebben we trouwens nog steeds niet verteld,ze is er wel heel veel mee bezig. Nog een maandje ofzo denk ik
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 23:10 schreef cattie het volgende:
Emma is al een hele grote meid!!

Morgen halen we Ive's peuterbedje op bij een vriendin van mij. Ik ben erg benieuwd hoe voor Ive de overgang zal zijn. Hij wordt echt te groot voor zijn ledikant (en dan kunnen we het ledikant een paar maanden uit zicht zetten voordat we het weer opzetten voor de baby).
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 23:29 schreef Vicky het volgende:
Emma, wat ben je goed bezig

Hier een kindje dat vanavond niet wilde slapen. Het heeft een uur geduurd en uiteindelijk is ze in ons bed in slaap gevallen..
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 23:32 schreef Jelief het volgende:
Dat gebeurt hier ook nog wel eens Vicky, laatst stond ik in het kdv naast eenvader die vertelde dat zijn zoontje een zomerritme had, pas slapen tegen een uur of tien en wel gewoon wakker om zeven uur. Ik heb hem maar een hand gegeven
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_60217040
Wow! Emma is echt al een grote meid!
Kim gaat dus volgend weekend of in de 2 weken erna (djeez heeft dan vakantie) over naar het peuterbed. Zit nog te twijfelen of ik hem zal verven en met wat voor verf dat dan moet. Hij is dus 2e hands en wel wat afgebladderd hier en daar.
Kim wil bijna elke dag wel even buik kijken. Dag baby zegt ze dan.
pi_60217841
Sow... Emma stelt zich onafhankelijk op! Goed zo meid!
Jelief, ik begrijp uit je post dat Emma al wel weet dat jullie graag een brusje voor haar willen? Hoe vind ze dat? Is inderdaad wel emotioneel om te zien hoe groot je kind wordt als ze overgaan naar een peuterbed, weer zo'n mijlpaal!

En Kim ook in een peuterbed! Stoer hoor. Als het bed wat afgebladderd is, zou ik het wel een lik verf geven. Zelf heb ik altijd voor waterbasis gekozen in de kinderkamers, hoewel ze er zelden van knabbelen overigens! Was eigenlijk meer omdat ik destijds zwanger was! Je zou eigenlijk moeten weten wat voor verf er al op zit. Volgens mij kan verf op waterbasis wel overal overheen, maar verf op oliebasis niet over waterbasis heen. Aan de andere kant: als het toch al afbladderd, zou ik hem eerst kaalschuren, anders hou je het probleem natuurlijk. Dan maakt het ook niet meer uit wat je er op smeert. Samen met Kim even mooi kleurtje uitzoeken, moet je kijken hoe het opfrist!

Vicky... ook wel eens lekker toch, als ze bij je in slaap vallen?
pi_60222740
Kim heeft voor het eerst zonder speen geslapen!
  zondag 20 juli 2008 @ 13:40:50 #6
62233 Jelief
ikke lief!
pi_60224021
Wat een grote meisjes hier!

Emma zei gisteravond ook eerst dat ze zelf wel naar boven ging,ze kon tenslotte zelf wel in bed klimmen

Mammietje ze weet hetnog niet,we wilden eerst het bed doen en daarna pas vertellen. Misschien vanmiddag.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_60224209
Mijn kind is momenteel echt onuitstaanbaar... ze heeft buien waar je U tegen zegt. Niet luisteren, gillen, zeuren, janken... Als ik zeg dat ze iets niet mag dan is het huis te klein. Ze zit dan ook geregeld op de gang...
Vanmiddag wilde ze weer niet slapen, ja in ht grote bed, maar ik blijf niet bezig, dan heb ik dalijk zo'n zelfde kind als die van de benedenburen. die is 4 maar slaapt elke nacht bij paps en mams in bed omdat ze niet in haar eigen bed wil slapen
Uiteindelijk is ze wel in haar eigen bed in slaap gevallen.

Vanmorgen was ze trouwens wel even heel erg knap. Ze moest plassen en wilde persee op de grote wc. Michel de verkleiner erop gezet, krukje voor de wc gezet en ja hoor, ze klom er zelf op en plassen dat ze deed
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 20 juli 2008 @ 17:11:32 #8
24188 Belana
kloon van belana
pi_60227890
wow, wat een stoere kindjes allemaal
en Vicky, arme jij, ik leef met je mee, soms zijn ze niet makkelijk
Ezra kan er ook wat van met zijn gegil
Maarrrrr, hij is dus wel echt van de speen af lekker als dat zo vanzelf gaat!
stormy waters...
sailin'
  zondag 20 juli 2008 @ 20:23:34 #9
108648 cattie
lieve moeder
pi_60231305
Vicky, klinkt als ernstige peuterpuberbuien... Sterkte!

Belana, dt is fijn dat je zo makkelijk van de speen af komt!

Ive ligt nu voor het eerst in zijn peuterbed. Hij mummelt nog wat, maar volgens mij gaat het wel goed!
  zondag 20 juli 2008 @ 20:27:38 #10
24188 Belana
kloon van belana
pi_60231404
ik zou nu nog zo bang zijn dat Ezra steeds uit zijn bed zou komen
dat heeft Ive niet gedaan begrijp ik?

wij hebben geen haast omdat Ezra in een zelfgemaakt ledikant ligt (hebben mijn vader en zijn broer nog in geslapen en mijn broer en ik ook) het is wat groter als een standaard ledikant en hij kan er nog wel een jaartje in. En juist omdat het een familiebedje is wil ik het zo lang mogelijk gebruiken
stormy waters...
sailin'
  zondag 20 juli 2008 @ 20:33:32 #11
1762 YPPY
Yppiaans
pi_60231543
Wat zijn de kindjes hier al groot! Het klinkt zo ver weg, die zindelijkheid, slapen in een peuterbedje.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_60231855
Dag 2 zonder speen slapen. Kim is pissed. Er is nu een tamtam te horen. Ben benieuwd of ze snel gaat slapen.
  zondag 20 juli 2008 @ 22:39:35 #13
108648 cattie
lieve moeder
pi_60234314
quote:
Op zondag 20 juli 2008 20:27 schreef Belana het volgende:
ik zou nu nog zo bang zijn dat Ezra steeds uit zijn bed zou komen
dat heeft Ive niet gedaan begrijp ik?

wij hebben geen haast omdat Ezra in een zelfgemaakt ledikant ligt (hebben mijn vader en zijn broer nog in geslapen en mijn broer en ik ook) het is wat groter als een standaard ledikant en hij kan er nog wel een jaartje in. En juist omdat het een familiebedje is wil ik het zo lang mogelijk gebruiken
Ik was er ook bang voor, maar tot nu toe gaat het goed! Volgens mijn man heeft Ive nog niet door dat hij er zelf uit kan stappen. We zien wel hoe het de komende dagen gaat. Ive vind zijn nieuwe dekbed en kussen in ieder geval erg leuk (visjes!).
  maandag 21 juli 2008 @ 06:48:18 #14
24188 Belana
kloon van belana
pi_60237951
hoe is het gegaan cattie?
Ezra wil nog helemaal niks van een kussen weten trouwens, dat probeer ik wel eens, maar nee hoor, die wordt uit bed gegooid.

en Ingrid, hoe is het bij jullie gegaan zonder speen?
stormy waters...
sailin'
  maandag 21 juli 2008 @ 09:21:04 #15
62233 Jelief
ikke lief!
pi_60238873
Ja, hoe zit dat eigenlijk met een kussen. Is dat op een gegeven moment ergonomisch verantwoord of hoeft dat helemaal niet. Ik neig er naar om Emma gewoon voorlopig nog geen kussen te geven omdat ze zonder prima slaapt.

Emma heeft ook visjes! Staat een beetje raar bijde schaapjes naar mijn smaak maar ach ze heeft ze zelf uitgekozen. Emma heeft trouwens een spooklampje (óók Ikea) met tijdklok, zolang dat aan is moet ze in bed blijven, als het uit is mag ze uit bed. Vanmorgen moest ik dus even mee naar haar kamer zodat ik kon zien dathet spookje uit was.

Vicky ik herken het zo, dat is ook wel een beetje de reden dat ik hier al een tijd niks gepost heb. Emma was gewoonweg vooral vervelend. Ik had/ heb veel moeite om een manier te vinden om met die buien om te gaan. Ik wil haar niet constant haar zin geven maar soms is het wel de weg van de minste weerstand. Ik probeer wel zo concequent mogelijk te blijven maar wat is dat lastig zeg!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_60240619
quote:
Op maandag 21 juli 2008 06:48 schreef Belana het volgende:
hoe is het gegaan cattie?
Ezra wil nog helemaal niks van een kussen weten trouwens, dat probeer ik wel eens, maar nee hoor, die wordt uit bed gegooid.

en Ingrid, hoe is het bij jullie gegaan zonder speen?
Redelijk. Al met al een uur gehuild. Tussendoor natuurlijk wel heen geweest. Sliep ze eindelijk, kwartier later overbuurman tokkie mega kabaal. Arme kind schrok in paniek wakker. Toen nog even naar beneden geweest. Wat drinken en mijn druiven jatten. Gek kind, ineens lust ze wel druiven als ze van iemand anders zijn.
Toen weer naar bed en viel meteen in slaap.

We hebben ook een kussen gekocht bij Ikea. Eens kijken wat ze ervan vind.
Hebben jullie een "peuterdekbed" of 1 persoons dekbed in het meegroei/peuterbed?
pi_60241235
Ik hoop dat jullie me even wat advies kunnen geven...:

Vorige week kreeg mijn zoon Jeffrey ineens het idee om uit zijn ledikant te klimmen, om vervolgens op zijn hoofd te landen. Wat een klap was dat zeg, schrok me rot! Ik was bezig Dylan (zijn tweeling broer) in zijn slaapzak te krijgen (het eeuwige gevecht....) en heb dus niet gezien hoe hij het deed.

De mannen worden 5 september 2 en ik denk dat het nu tijd word om over te gaan naar grotere bedden. Maarja wat is nu het verstandigst... Je heb peuterbedjes en natuurlijk gewone 1 persoons bedden. Gezien we er twee hebben is het natuurlijk een behoorlijke uitgave.

Wat voor bedden hebben jullie voor jullie kleintje en waarom heb je daarvoor gekozen? en hoe oud waren ze toen ze van een ledikant naar een bed gingen?

Ideën waar te gaan kijken voor bedjes zijn natuurlijk ook welkom, want de Prenatal en de Ikea hebben wel erg weinig keus.....
  maandag 21 juli 2008 @ 12:44:42 #18
108648 cattie
lieve moeder
pi_60242804
Ingrid, wat goed dat Kim, ondanks de herrie, speenloos is gebleven.

Afterburner, Mijn zoon Ive is nu net 2 en is net over gegaan naar een meegroeibedje. Een eenpersoonsbed vind ik nog te groot voor hem. We hebben overal gekeken. Bij beddenspeciaalzaken hebben ze vaak wel keus, maar wij vonden 500 euro te veel geld. Loods 5 heeft ook leuke bedjes, iets duurder dan IKEA maar wel betaalbaar. Uiteindelijk hebben we van een vriendin van mij een bedje overgenomen. Op marktplaats staan ze ook veel.

Ive slaapt onder een 1 pers dekbed. Lekker groot, dan schuift het niet zo makkelijk weg. En een kussen om te proberen. Een heel dun kussen en ik geloof dat hij het wel fijn vindt.

Vannacht is het helemaal goed gegaan! En nu ligt Ive zijn middagdutje te doen in zijn grote nieuwe bed! Hij heeft er geen moeite mee. Mijn man en ik daarintegen wel een beetje. Ons ventje wordt groot. Niet meer in een besloten, "veilig" ledikantje, maar in een open bedje. Het is dan opeens zo'n hummeltje...
  maandag 21 juli 2008 @ 13:16:07 #19
108648 cattie
lieve moeder
pi_60243519
Slapen in het grote bed:
  maandag 21 juli 2008 @ 13:37:05 #20
56471 pinquit
oh my lama!
pi_60244017
zo lieflijk die ive daar in dat reuzebed
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 21 juli 2008 @ 15:42:05 #21
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_60246450
AL die kindjes in grote bedjes

En emma en ambertje zo goed al met zindelijkheid.
en kimmetje zonder speen goed hoor
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 21 juli 2008 @ 15:44:15 #22
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_60246486
Ook maar weer even ene arwen update:

Ze doet het hartstikke goed, kan cijfers lezen, koprol maken, ze kletst de oren van je kop kortom een heerlijk lief pienter dametje.

We hebben ook weer een zkh bezoekje achter de rug, ditmaal in de stad waar we wonen als ondersteuning en voor hen om de co-assistenten mee te laten lopen omdat ze toch een beetje appart is
Ze was natuurlijk tip top in orde, alleen is ze hypermobiel, maar niets om zorgen over te maken nog
Ze waren een beetje overdonderd door de berg aan informatie, maar hadden ook nieuwe informatie.
En wel iets waar ik eventjes over mag piekeren wat te doen.

Het elkerliek heeft nl. goede banden met het WKZ in utrecht.
In dat zelfde WKZ werkt ook onze superarts van het AZM.

Gezien arwens mogelijkheden zo ontzettend beperkt zijn, moet er op den duur wel iets gedaan worden.
En er is een mogelijkheid, eentje die waarschijnlijk hoe dan ook eens nodig gaat zijn.
Maar wanneer.

En dan zijn er twee mogelijkheden.

De externe variant, dus na anderhalf a 2 jaar rust langzaam aan thuis provoceren.

Voordelen:

lekker dicht bij mama
vertrouwde omgeving

Nadelen:

gezien de risico's op shock etc. gevaarlijk
hoe gaat het in combinatie met school
peerpressure van klasgenootjes etc.


Of intern, een opname van een aantal weken/maanden ( ongeveer 3 maandjes)

Voordelen:

Alle nadelen van het extern provoceren vallen weg
mogelijkheid tot meer onderzoek etc.
Begeleiding van allergoloog, kinderarts, logopedist etc.

Nadelen: zo lang thuis weg, die kleine dappere spruit opgenomen, heeft dat invloed op haar geestelijk?
Maar is de invloed geestelijk als je het intern doet niet erger ivm de druk etc. ?


En dan nog wanneer doe je dit?
Voor ze naar school gaat? dus in de hoop dat ze wanneer ze naar school gaat ze iig al stukken verdraagzamer is als nu? of toch die 2 jaar en dan doen in de periode dat ze dus al naar school gaat en dus veel mist.

Kortom veel vragen en ik ben diegene die uiteindelijk de knoop moet doorhakken.
Maar goed het is altijd fijn om ander mans visie te horen, want soms weet je zelf ook niet alles
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 21 juli 2008 @ 16:44:47 #23
62233 Jelief
ikke lief!
pi_60247685
Sjonge evenstar dat is nogal een keuze zeg. Ik weet zo snel niet wat ik zou doen. Mijn eerste ingeving is toch het ziekenhuis maar ik kan dat niet onderbouwen.
Misschien omdat het veiliger is (lichamelijk) en voor jou misschien ook minder belastend, al is elke dag op en neer naar het ziekenhuis ook niet alles. Zou ze dan in het azm of wkz , of in het Elkerliek behandeld worden?
Ikdenk dat ik voorzo snel mogelijk zou kiezen,op zich kun je haar nu al heel veel uitleggen en zal ze ook veel snappen. Het lijkt mij dat zoiets nog belastender is als ze al naar school gaat.
pfff er kwam toch nog iets zinnigs uit mijn brien geloof ik...
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  maandag 21 juli 2008 @ 17:06:37 #24
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_60248042
Gaat in het wkz gebeuren in utrecht dan..

ik vind het zo moeilijk, je weet dat het beter is, maar godverdomme nog an toe..
ergens hoop ik gewoon morgen wakker te worden en het allemaal niet nodig is
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 21 juli 2008 @ 17:12:18 #25
62233 Jelief
ikke lief!
pi_60248148
mmm dat is dan niet om de hoek voor jou. en ja het is gewoon k*t.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  maandag 21 juli 2008 @ 17:33:13 #26
108648 cattie
lieve moeder
pi_60248481
Moeilijke en zware keuzes Evenstar.
  maandag 21 juli 2008 @ 19:42:59 #27
24188 Belana
kloon van belana
pi_60251006
aaaah Ive in dat grote bed

evenstar wat moeilijk zo'n beslissing, ik zou het denk ik nog even aankijken, aangezien het toch pas over 1,5 a 2 jaar is begrijp ik? Tegen die tijd kan er ook alweer zo veel gebeurt zijn denk ik dan.
Ik zou een voorkeur voor thuis hebben denk ik, maar dan moet het wel veilig zijn.
stormy waters...
sailin'
pi_60251083
A gossie, die Ive

Jeetje Evenstar, wat een moeilijke keuzes! Dikke voor allebei!

Gisteravond was het weer gezellig met naar bed brengen. Ik denk dat mevrouw wel 10x uit bed gekomen is, en steeds maar weer teruggelegd. Uiteindelijk gezegd dat het de laatste keer was dat ze uit bed mocht komen en toen is ze ook netjes gaan slapen. Vanmorgen was ze alleen wel om 5.45 uur wakker en wilde ze nie tmeer in haar eigen bed liggen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 21 juli 2008 @ 19:52:17 #29
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_60251279
quote:
Op maandag 21 juli 2008 19:42 schreef Belana het volgende:
aaaah Ive in dat grote bed

evenstar wat moeilijk zo'n beslissing, ik zou het denk ik nog even aankijken, aangezien het toch pas over 1,5 a 2 jaar is begrijp ik? Tegen die tijd kan er ook alweer zo veel gebeurt zijn denk ik dan.
Ik zou een voorkeur voor thuis hebben denk ik, maar dan moet het wel veilig zijn.
Nee wordt dan voor haar 4 jaar gedaan wel. zodat ze op school dadelijk zo min mogelijk problemen heeft van haar allergieen.
Dan wordt het als ze 3 is aanmelden en dan is er een wachtlijst als het goed is van paar maandjes.
Laatse bloedtest is er dus ook weer de allergie test gedaan, en daar kwamen er weer twee bij. Dus het vermindert ook niet eens, maar wordt erger van dingen die ze hooguit van kruimels binnen krijgt.
Daarbij in zoektocht naar scholen en telefoontje met de schooldinges, mag ze dus wel geweigerd worden en medische school zie ik niet zitten eerlijk gezegd.
Met alle respect als het niet anders kan, maar wil haar toch zoveel mogelijk een normale jeugd meegeven ipv het etiketje speciaal.
Speciaal is ze wel, maar is denk ik wel te begrijpen hoe ik het bedoel.

Schrik me alleen dat als je eventueel in zon ronald mc donald huis wilt blijven hoe hoog die kosten zijn , ergens logisch maar wordt voor mij niet te betalen
Liefste gewoon thuis ook, maar die risico's , een arts durft denk ik wle net even evrder te gaan als een ouder. Logisch ook.. moeilijk moeilijk..

Maar eens napluizen wat de mogelijkheden precies zijn.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_60253071
Afterburner, mijn dochter gaat binnenkort naar een meegroeibedje. Een 1 persoons vond ik toch wat te groot. Zo’n grote overstap. Heb wel lang getwijfeld.

Wij hebben een peuterdekbedje. Als dat toch te klein is, kan een 1 persoonsdekbed altijd nog.

Ive in het grote bed
Dat blauwe ding aan het hoofdeinde is dat een stuk matras? Van het 3 delige matras?

Evenstar wat een moeilijke beslissing zeg. Sterkte ermee.
  maandag 21 juli 2008 @ 21:25:12 #31
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_60253581
Evenstar, wat moeilijk.... Heb je misschien vrienden of familie in de buurt van Utrecht wonen? Waar je eventueel zou kunnen logeren? Succes met het maken van, voor jullie, de juiste keuze.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  maandag 21 juli 2008 @ 22:01:10 #32
108648 cattie
lieve moeder
pi_60254485
quote:
Op maandag 21 juli 2008 21:03 schreef _Ingrid_ het volgende:
(...)

Ive in het grote bed
Dat blauwe ding aan het hoofdeinde is dat een stuk matras? Van het 3 delige matras?

(...)
Ja, dat is een stukje matras. Het is de Vikare van IKEA. We hebben er nu een blauw hoeslaken omheen. (Wel handig, een zacht hoofdeind!) Ive is zo in de wolken met zijn nieuwe bedje, heel grappig om te zien!
pi_60255793
quote:
Op maandag 21 juli 2008 22:01 schreef cattie het volgende:

[..]

Ja, dat is een stukje matras. Het is de Vikare van IKEA. We hebben er nu een blauw hoeslaken omheen. (Wel handig, een zacht hoofdeind!) Ive is zo in de wolken met zijn nieuwe bedje, heel grappig om te zien!
Aha. Wij hebben dus ook de vikare. (via marktplaats) En bij ikea het 3 delig matras erbij gekocht.
Ik wil het bedje nog verven, hopelijk begin volgende week, zo snel mogelijk! Ben benieuwd of Kim er ook zo blij mee is.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 09:16:36 #34
1762 YPPY
Yppiaans
pi_60261158
Die Ive in dat bed.

Verschrikkelijk zeg evenstar, dat je over zoiets moet beslissen. Ze krijgt nu dus weer nieuwe allergieen erbij? Dan kun je ook niet meer echt de hoop hebben dat het 'vanzelf' beter gaat. En op school is het zo moeilijk als ze bijna niks mag hebben. Kun je ook niet verwachten van een kind, dat ze zich daar altijd aan houdt. Maar een medische school, dat is psychisch ook een grote stap en ze is al zo vaak 'anders'.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_60278146
Kim ging gisteren zonder morren slapen en nu ook weer! Ze is nu dus volledig speenloos!
  dinsdag 22 juli 2008 @ 21:14:38 #36
24188 Belana
kloon van belana
pi_60278432
heej wat goed Ingrid! scheelt een hoop gedoe! Ezra taalt er ook niet meer naar, dus ik ken het gevoel
stormy waters...
sailin'
pi_60282119
Is echt een stuk makkelijker! Geen *plof* meer 's avonds of 's nachts en dan een pissed meisje.
Nu zegt ze wel dat de baby een speen krijgt ...
  dinsdag 22 juli 2008 @ 22:52:07 #38
593 sjak
Juffie Bloem
pi_60282428
Onze peuter is supereigenwijs. Vandaag was ze stout, dan moet ze even in de gang zitten van ons dat helpt over het algemeen erg goed. Na een minuutje haal ik haar er dan meestal weer vandaan. Vandaag besloot zij anders: "wil niet bij jullie zitten, blijf in gang". En daar ging mevrouw weer, terug naar de gang, ze bleef zitten op de trap. Het heeft wat overredingskracht gekost om haar weer mee naar de kamer te krijgen en haar toetje op te laten eten. Ik houd mijn hart vast, waar gaat dit heen...

Lekker Ingrid dat het zo goed gaat zonder speen!
Lekker douchen!
pi_60282432
wat goed zeg van kim en ezra. dat gaat ghier een gebed zonder eind worden.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_60283494
Kim en Ezra ook speenloos! Knap hoor! Randy taalt er ook niet meer naar. Eigenlijk vond ik het nog wel sneu ook want normaal gesproken als ik smorgens door de kier van de deur gluurde, zag ik dat hij er 1 in zijn mond had en met de andere in zijn hand speelde en zo langzaamaan wakker werd. Dat beeld mis ik gewoon, zag er altijd zo gemoedelijk uit! Maar toen Tinka gisteren een fopspeen van haarzelf aanbood, zei hij doodleuk: "Nee hoor Tinka, die hoef ik niet, die hoef ik nóóit meer"!

Hahahaha, Sjak! Waar ken ik dat toch van?!

Vanmiddag tijdens 'tukkietijd' hoorde ik Tinka door de babyfoon druk babbelen: het was duidelijk dat madam niet van plan was te gaan slapen. Even later hoor ik een muziekje die ik duidelijk herkende van haar loopauto... Had ik die nu toch te dicht bij het bedje laten staan? Weer even later hoor ik allerlei geluiden van haar fisher-price-huisje.... "Ojee, Houston, we've got a problem!", realiseerde ik me! Ik naar boven en já hoor, madam was uit haar ledikant geklommen en stond breed lachend achter haar huisje te spelen: "Heeej, ikke uit het bed!" Weer een vaardigheid erbij, lekker dan!
pi_60284029
quote:
Op maandag 21 juli 2008 19:52 schreef _evenstar_ het volgende:



Schrik me alleen dat als je eventueel in zon ronald mc donald huis wilt blijven hoe hoog die kosten zijn , ergens logisch maar wordt voor mij niet te betalen

Maar eens napluizen wat de mogelijkheden precies zijn.
Volgens mij wordt de eigen bijdrage die je moet doen voor verblijf in een RM-huis vergoed door je ziektenkostenverzekering (de aanvullende).

sterkte
Variety is the spice of life
pi_60284275
stel dat je kiest voor de opname evenstar, gaat het dan om die 3 mnd aan één stuk, of mag ze wel steeds tussendoor naar huis?
voor die eigen bijdrage is het dan misschien handig als de opname rond een jaarwisseling zou kunnen, dan heb je 2x recht op vergoeding waarschijnlijk; meestal gaan ze dan uit van kalenderjaren dacht ik.
  zaterdag 26 juli 2008 @ 09:21:06 #43
56471 pinquit
oh my lama!
pi_60356568
pff, ging max vorige week heel netjes de hele dag door af en toe op de wc zitten met brilverkleiner, zélfs een klein plasje gedaan, mama euforisch wil ie van de wc 'afklimmen' schuift de wcbrilverkleiner een stukje zodat het een héel hard geluid maakt. max hysterisch die wil dus voorlopig niet meer op de wc.

grmbl
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zaterdag 26 juli 2008 @ 10:47:55 #44
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_60357352
Oh jammer pinquit...

Zo was Noah nog niet zo heel lang zindelijk toen we op Schiphol kwamen, waar Noah moest poepen. Alleen de wc's trekken daar automatisch door, wat dus steeds vanzelf gebeurde terwijl Noah er nog op zat Kind helemaal panisch natuurlijk. Daarna hadden we door dat als je je hand over de sensor op de muur houdt dit niet gebeurt.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  maandag 28 juli 2008 @ 15:59:03 #45
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_60397919
Om op het ziondelijke door te gaan.

Arwen is zo goed als dag en nacht droog. s nachts wel een luier maar dies droog.
Plasjes en zelfs de grote boodschap op het potje .
Zo trots op mijn kleine grote meid.
Hebben een stickervel gemaakt en met aantal stickers mag ze wat uitzoeken.
Ze doet het zo goed.
vandaag nog in de blote kont, morgen met onderbroekje aan. eens zien of hetzo goed blijft gaan

Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 28 juli 2008 @ 16:01:13 #46
62233 Jelief
ikke lief!
pi_60397970
Sow dat is rap!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_60403187
Wat knap van Arwen. Snel zeg!

Kim heeft vandaag bijna de hele dag in de blote kont gelopen. Op een gegeven moment stiekem op de stoelkussen geplast. En 1x waren we binnen wat pakken en vloog ze ineens naar buiten en ging ze op de tegels plassen. Alleen zei ze dat ze poepie gedaan had. Maar ze voelde dus wel aan dat ze moest. En deed dat dus niet binnen.

Verder is het bedje geverfd en staat hij nu op haar kamer te wachten. Ze vond het vanmiddag heel interessant. Ben benieuwd hoe het zometeen gaat.
pi_60404760
Ze bleef meteen al niet liggen toen we weggingen. Ze vind het denk ik nog wel erg vreemd en misschien een beetje eng.
Dus ik ben benieuwd hoe het gaat verlopen vanavond/vannacht.
Hoor nu wel wat zachte geluiden.Maar ze kan het bed dus zelf in en uitkomen. Dus hopelijk klimt ze er zo weer in als ze wel wil slapen.

Duimen jullie mee? Het ledikantje is opgeruimd, dus ze moet wel.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 08:52:55 #49
56471 pinquit
oh my lama!
pi_60412421
en, is het gelukt? ben benieuwd. het lijkt me heel lastig voor je kleine kim!

Max weet wel al heel goed wat poepen en plassen is en wanneer ie moet.
gisteren op het dakterras in het badje wilde ie een luier want hij ging plassen. toen ie klaar was mocht de luier weer uit en dat ging een beetje de hele dag zo door
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_60412442
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 08:52 schreef pinquit het volgende:
en, is het gelukt? ben benieuwd. het lijkt me heel lastig voor je kleine kim!

Max weet wel al heel goed wat poepen en plassen is en wanneer ie moet.
gisteren op het dakterras in het badje wilde ie een luier want hij ging plassen. toen ie klaar was mocht de luier weer uit en dat ging een beetje de hele dag zo door
hihi slimme Max

Amber wil niet meer op het potje plassen.. Alleen nog maar op de wc. De wc verkleiner hangt op de muur en ze kan 'm zelf op de wc zetten (ik heb er eentje die je onder de bril zet en dan zit ie vast), dan klimt ze via een krukje op de wc en ze trekt zelf door..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_60417245
Handig is dat hè, als je kind zelf naar de wc kan.
Hier ook, ze zegt wel dat ze gaat plassen, maar ze gaat zelf op de wc zitten. En trekt zelf door. Een brilverkleiner hebben we eigenlijk nooit gebruikt en een krukje ook niet. Heel vaak gaat ze zitten en dan zet ze haar handen op de muur voor haar neer. Dan zegt ze: "Ik heb niet de bril vastgehouden hoor" omdat ze dan geen handjes wil wassen
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_60417349
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 08:52 schreef pinquit het volgende:
en, is het gelukt? ben benieuwd. het lijkt me heel lastig voor je kleine kim!
Ze ging toch nog snel slapen! Gelukkig maar.
En vanmorgen riep ze me en stond me voor de deur op te wachten En zei kijk mama, mijn grote bed!
pi_60426291
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 12:50 schreef Igraine het volgende:
Handig is dat hè, als je kind zelf naar de wc kan.
Hier ook, ze zegt wel dat ze gaat plassen, maar ze gaat zelf op de wc zitten. En trekt zelf door. Een brilverkleiner hebben we eigenlijk nooit gebruikt en een krukje ook niet. Heel vaak gaat ze zitten en dan zet ze haar handen op de muur voor haar neer. Dan zegt ze: "Ik heb niet de bril vastgehouden hoor" omdat ze dan geen handjes wil wassen
Amber kan alleen nog niet zelf het licht aandoen, daar moeten we nog even wat op verzinnen, maar het is idd super makkeliijk!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 21:09:06 #54
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_60428341
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 19:44 schreef Vicky het volgende:

[..]

Amber kan alleen nog niet zelf het licht aandoen, daar moeten we nog even wat op verzinnen, maar het is idd super makkeliijk!
Je druk-schakelaar vervangen voor eentje met een trektouwtje
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  donderdag 31 juli 2008 @ 12:26:07 #55
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_60464354
Ken heeft een blaartje/wondje op zijn hiel. Komt van zijn zijn sandalen vermoed ik. Het zit wel maar aan één kant. Hoe verhelp ik het? Ik heb het zelf namelijk bijna nooit..
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_60465224
Is het nog heel of al kapot? Bij mezelf plak ik er altijd een pleister op om te voorkomen dat ik het kapot ga frutten. Heeft hij er last van tijdens het lopen?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_60465346
inderdaad, pleister erop.
  donderdag 31 juli 2008 @ 13:28:27 #58
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_60465665
Okee, heel simpel eigenlijk. Ja, het was al kapot. Echt een soort schuurplek, zeg maar. Dan doe ik er sowieso wel een pleister op dat het een beetje rust krijgt en misschien kan helen als hij op blote voeten loopt.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_60465697
Mijn bijna-kleuter hoeft nog maar 2,5 dagen naar de creche en dan mag hij ein-de-lijk naar school!
Volgende week woensdag is hij jarig en de maandag erop begint school al. Hij ziet er zo naar uit.
Ik voeg hem: 'wat ga je dan allemaal doen op school?'
Morris: 'daar ga ik met auto's spelen'
Ik: 'ik weet niet of ze daar autootjes hebben Morris, misschien wel blokken en je kan er vast buiten spelen'.
Morris even vrolijk: 'dan ga ik bouwen en een brug maken en met zand spelen!

Het komt vast helemaal goed met hem
Zondag vieren we zijn verjaardag en volgende week is het afscheid van de creche en dan trakteert hij daar voor de laatste keer.

Kleine jongetjes worden groot....
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_60466388
nou, wat gaat dat hard zeg snoopy. maar ik denk ook dat ie het er vast heel leuk gaat krijgen! en morris: ze hebben er vast ook wel autootjes hoor (bij piet op school tenminste wel). veel plezier met 't afscheidsfeestje bij de creche!
  donderdag 31 juli 2008 @ 19:22:31 #61
24188 Belana
kloon van belana
pi_60472558
jeej snoop, wat gaat dat hard ineens he
je kleine man wordt groot
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 12:36:47 #62
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_60486780
-edit-

Al gedaan snoopy...

[ Bericht 52% gewijzigd door DarkManta op 01-08-2008 13:05:16 ]
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
pi_60486905
-edit-

ok

[ Bericht 84% gewijzigd door snoopy op 01-08-2008 13:09:38 ]
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 13:00:58 #64
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_60487283
hij mist haar gewoon is niets aan de hand hoor

Trouwens nog even trots komt melden, dat ze dus echt helemaal dag en nacht zindelijk is
Geen luiers meer, en op de 30 keer 1 ongelukje omdat ze wat dunne poep had, dat is voor een volwassene soms al moeilijk.
We zijn zo onwijs trots op haar.
En gisteren ocht ze kadootje uitzoeken en heeft ze een mooie dora koffer uitgekozen, die ze maar al te graag aan iedereen laat zien
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 13:08:50 #65
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_60487461
Die kleine van ons is echt snel met dingetjes.
Misschien is dat omdat ik pappa ben, maar ik vind Arwen sowieso erg slim.

Zo liepen we door het bos en sprongen er kikkertjes over het pad.
Opeens riep Arwen kijk pappa een grote kikker.
Ik zo aan het kijken waar die kikker sprong of zat, maar niks gevonden.
Toen ging Arwen erbij zitten en nog eens met het vingertje wijzen en wees ze een vlek (van olie of water), die vlek had precies de vorm van een kikker.
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 13:23:30 #66
24188 Belana
kloon van belana
pi_60487785
wat goed zeg van Arwen woeiiiii
stormy waters...
sailin'
pi_60488512
ik vind 't ook heel erg knap, dat doet anna haar nog niet na hoor! vooral dat ze meteen ook 's nachts al zonder luier kan, wow!
pi_60488550
Super van Arwen
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_60489790
Morris al bijna naar school

Arwen zindelijk
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 16:51:35 #70
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_60492526
-edit-

[ Bericht 51% gewijzigd door DarkManta op 01-08-2008 18:12:02 ]
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
pi_60493352
zoho.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 18:07:29 #72
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_60493920
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 17:31 schreef bixister het volgende:
zoho.
Ik vind dat leuk als herinnering.
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
pi_60494322
al die edits
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_60504767
even gekopieerd van mn log;
quote:
donderdag 31 juli

Gisteren was een dag dat Max heel lang opbleef. Waarschijnlijk door de hitte, gebrek aan donker buiten en drukte in zijn hoofdje.
Als Max lang opblijft gebeuren er wel eens gekke dingen!! (voorbeeld; 4 mei 2007, heel laat; Max loopt voor het eerst de hele kamer door)

Zo ook gisterenavond! We aten nasi, en oma ging voor Max ook een beetje nasi maken (zonder sambal enzo).
het grote wonder geschiedde; Max at nasi!
Na bijna een jaar avondmaaltijdloos, ging hij helemaal uit zichzelf de lekkere nasi eten! miracle!! (overigens eerder die dag ook nog brood met pesto en brood met zalm. hij heeft gewoon een beetje een vreemde smaak denk ik)

Daarna nóg iets!
Hij is al een tijdje bezig met "zindelijk worden". dwz; in zn blootje lopen totdat hij moet plassen, een luier aan om in de plassen en daarna weer uit. op het potje wil ie niet.
TOT! gisterenavond. Max liep nakend en ik zag dat hij moest plassen. Voor de probeer gezegd: nou ga eens op je pot dan, dat kan natuurlijk ook! en zomaar ging ie zitten dus wij wachten. opeens zegtie: plas! hij staat op en jahoor! een plas in de pot!!



jullie begrijpen hoe trots ik ben natuurlijk
gisteren overigens nog 2 keer een plas op zijn pot
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_60505300
Wat goed van Max!
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 10:44:03 #76
24188 Belana
kloon van belana
pi_60505569
Max
wat ben je dan trots he
stormy waters...
sailin'
pi_60516427
Max is knap. En kan nog goed koken ook.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_60516987
Max
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 3 augustus 2008 @ 11:53:30 #79
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_60523708
goed van max!!

leuk om te zien dat de "groep" kindjes van ongeveer dezelfde periode zo gelijk opgaan !
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zondag 3 augustus 2008 @ 19:24:23 #80
62233 Jelief
ikke lief!
pi_60532203
Zo leuk hè als ze zomaar ineens iets onder de knie hebben
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  zondag 3 augustus 2008 @ 19:56:11 #81
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_60532812
Goedzo Max!!!!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_60546941
wie heeft er tips voor zindelijkheidstraining?

Onze dochter van net 3 jaar heeft totaal geen interesse voor een potje, af en toe wil ze op de verkleiner op het toilet zitten, met name het afscheuren avn het toiletpapier vindt zij erg leuk, maar plassen ho maar.
Ik zou graag willen dat ze zindelijk zou worden maar weet niet zo goed hoe ik dat het beste kan doen.

We hebben de stickers als beloning al klaar liggen, die ze dan op de wc-bril mag plakken.
Met het mooie weer hebben we haar in de tuin in een onderbroek laten lopen, met het potje in de buurt, maar dat had geen effect, ze kwam melden dat haar broek nat was en wilde gewoon weer verder spelen.

Vrienden van ons hebben van de ene op de andere dag thuis de luier in de ban gedaan en hun kind elk half uur op het toilet gezet. Uiteindelijk met resultaat. Ik vraag mij af of dit de manier is. We hebben thuis nu een baby van 10 weken en elke half uur een toilet ronde lijkt mij nu wat intensief. Ik ben benieuwd hoe anderen het hebben aangepakt. Of is het wachten tot het moment dat ze zelf wil?
pi_60547320
Mijn ervaring is dat het pas (goed) werkt als het kind het zelf wil en er zelf aan toe is. Ik heb er nooit moeite voor gedaan om haar zindelijk te maken en mijn dochter is het sinds ze 2 1/2 is.

Ik denk dat dwingen niet goed is omdat je het daarmee alleen maar iets krampachtigs maakt, in plaats van iets wat normaal is.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_60547385
op de wc-bril? daar zou ik de stickers in ieder geval niet op laten plakken. over wel of niet met beloningen werken moet je misschien sowieso nog even nadenken. je kunt het zindelijk worden ook als normaal ontwikkelingsproces beschouwen, dat hoe dan ook plaats gaat vinden, net als leren lopen, en daar ga je ook geen kadootjes voor uitdelen toch? er kleeft ook het gevaar aan van het te beladen maken van de hele kwestie.
wij zijn wel ook met stickers aan de slag gegaan, Piet vond dat erg leuk, maar bij Anna heeft het nooit zo heel veel uitgehaald. elke keer dat 't goed gaat op de wc (of potje, maar dat hebben wij al niet meer in huis) krijgt ze een sticker. bij een x-aantal stickers een klein kadootje. dat aantal kun je wat laten oplopen naarmate het vaker goed gaat.

Anna is er wel gevoelig voor als ik duidelijk laat merken dat ik heel blij / trots ben als 't goed gaat. maar ze kan ook vreselijk koppig zijn en heeft soms zo'n weerstand tegen 't hele wc-gedoe dat ik er ook niet voortdurend zoveel aandacht aan wil besteden. we hebben ook een tijdje de rigoreuze methode geprobeerd, gewoon de dag beginnen zonder luier, bij 3 ongelukjes weer een luier aan. maar toen ging 't op een gegeven moment zo vaak fout dat we 't toch maar weer een tijdje hebben laten rusten. ze moeten er ook wel een beetje aan toe zijn inderdaad. het gaat nu wel echt eindelijk een heel stuk beter, maar ik moet haar er nog wel erg vaak aan herinneren dat 't misschien wel weer es tijd is om naar de wc te gaan.

kortom: eigenlijk heb ik geen kant&klare oplossing voor je, het is een beetje proberen wat bij jullie (dochter) aanslaat.

wij hebben zo'n bril-verkleiner-met-trapje gekocht ooit, en daar kan ze goed zelf op en af komen, dat vond ze in ieder geval een tijdje interessant.

oh nog een paar ideeën voor 'creatieve stickerbeloningsvellen': deze, deze of deze. bij die plaatjes ging 't er om: zodra alle plaatjes van een soort bestickerd waren, was er weer een kadootje verdiend. maar die simpele met hokjes werken ook prima hoor: kadootje zodra je bij een dier bent. je kunt ook van die speciale kalenders kopen trouwens, maar ik vond zelf maken leuker.

[ Bericht 22% gewijzigd door bixister op 04-08-2008 13:06:12 ]
  maandag 4 augustus 2008 @ 13:03:53 #85
24188 Belana
kloon van belana
pi_60547612
ik denk ook dat die dingen vanzelf wel komen, die ervaring heb ik iig met mijn oudste zoon wel.
stormy waters...
sailin'
  maandag 4 augustus 2008 @ 13:06:59 #86
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_60547692
Denk niet dat er een vaste oplossing is.
Arwen ging wel altijd mee naar de wc als ik moest, heb ik ook gewoon toegelaten. En begon van zelf haar bipsje afvegen, en aangeven dat ze eens op de wc wou zitten, haar luier was elke ochtend eigenlijk droog. Vandaar uit zijn papa en opa haar in haar blote kontje laten lopen en gezegd als ze moest plassen ze op het potje moest gaan zitten.
En bij elk plasje gewoon jubelen als een gek. en dat afgebouwd.
Zelf ben ik hier thuis ermee doorgegaan, en afgesproken met haar dat ze voor elk plasje een stickertje mog. na 30 stickers een kadootje een kleinigheidje. Voor haar werkt dat en is dag en nacht droog.
Wij zijn er pas op gaan inspelen dat ze zelf dingen begon aan te geven, denk dat het dan ook pas werkt. Ze is nu trouwens 2.5 jaar
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_60547908
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 12:36 schreef Utrecht het volgende:
wie heeft er tips voor zindelijkheidstraining?

Onze dochter van net 3 jaar heeft totaal geen interesse voor een potje, af en toe wil ze op de verkleiner op het toilet zitten, met name het afscheuren avn het toiletpapier vindt zij erg leuk, maar plassen ho maar.
Ik zou graag willen dat ze zindelijk zou worden maar weet niet zo goed hoe ik dat het beste kan doen.

We hebben de stickers als beloning al klaar liggen, die ze dan op de wc-bril mag plakken.
Met het mooie weer hebben we haar in de tuin in een onderbroek laten lopen, met het potje in de buurt, maar dat had geen effect, ze kwam melden dat haar broek nat was en wilde gewoon weer verder spelen.

Vrienden van ons hebben van de ene op de andere dag thuis de luier in de ban gedaan en hun kind elk half uur op het toilet gezet. Uiteindelijk met resultaat. Ik vraag mij af of dit de manier is. We hebben thuis nu een baby van 10 weken en elke half uur een toilet ronde lijkt mij nu wat intensief. Ik ben benieuwd hoe anderen het hebben aangepakt. Of is het wachten tot het moment dat ze zelf wil?
Kim heeft er ook weinig interesse voor. Met warme weer ook in blote kont of onderbroek laten lopen. Soms ging ze wel op het potje zitten, maar er net zo snel weer af. Ik vind het ook wel lastig hoe je er mee om moet gaan. Dwingen doe ik iig niet!
Als ze maar voordat ze naar school gaat zindelijke is. (december wordt ze 3) Nog wel ff de tijd dus.
pi_60548040
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 13:06 schreef _evenstar_ het volgende:
Denk niet dat er een vaste oplossing is.
Arwen ging wel altijd mee naar de wc als ik moest, heb ik ook gewoon toegelaten. En begon van zelf haar bipsje afvegen, en aangeven dat ze eens op de wc wou zitten, haar luier was elke ochtend eigenlijk droog. Vandaar uit zijn papa en opa haar in haar blote kontje laten lopen en gezegd als ze moest plassen ze op het potje moest gaan zitten.
En bij elk plasje gewoon jubelen als een gek. en dat afgebouwd.
Zelf ben ik hier thuis ermee doorgegaan, en afgesproken met haar dat ze voor elk plasje een stickertje mog. na 30 stickers een kadootje een kleinigheidje. Voor haar werkt dat en is dag en nacht droog.
Wij zijn er pas op gaan inspelen dat ze zelf dingen begon aan te geven, denk dat het dan ook pas werkt. Ze is nu trouwens 2.5 jaar
Kims luier is altijd behoorlijk vol 's morgens.

Trouwens ik ben heel trots op Kim. Ze heeft bij mijn ouders op het 1 persoonsbed geslapen!
Ging heel goed.
En thuis gaat slapen in het grote meisjes bed ook goed. Zal nog wel een foto plaatsen die ik gisteren heb gemaakt.
Bix, het is gelukt trouwens met de zijdelen in bedje proppen.
  maandag 4 augustus 2008 @ 13:29:47 #89
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_60548260
Goed van Kim

en ja we hebben gewoon geluk gehad denk ik dat het direct dag en nacht is
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_60548547
Hier een jochie van 3,5 die totaal geen interesse in potje of wc toont. Het deert hem ook niet om met een vuile luier te lopen.
Ik sprak laatst een kinderarts die zei dat het geen zin heeft om dingen te forceren, zeker niet als het kind zelf totaal geen interesse toont.
Als ie met mooi weer in blote kont door de tuin loopt dan plast ie steeds ergens in de struiken (maar niet op het potje). Heel vaak en steeds kleine beetjes (is zeker zijn territorium aan het afbakenen ofzo).

Mijn oudste was trouwens ook laat (vlak voor hij 4 werd).
pi_60550561
Ik ga er ook geen halszaak van maken, maar met het mooie weer leek het het ideale moment om eens wat te proberen.
Ze weet waar het potje staat, we vragen het af en toe aan haar en voor de rest besteden we er weinig aandacht aan. Bij onze overbuurvrouw wilde haar dochter ook opeens op het potje en was ze binnen een week zindelijk. Ik ga er maar vanuit dat het bij ons ook zo zal gaan.

We zijn hier wel (s'nachts) overgestapt op de baby dry luiers van Pampers maatje 6, na een aantal overstromingen. Onze dochter lijkt de plas van de middag en avond op te sparen tot snachts.
pi_60550657
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 15:08 schreef Utrecht het volgende:
Ik ga er ook geen halszaak van maken, maar met het mooie weer leek het het ideale moment om eens wat te proberen.
Tuurlijk, is toch logisch dat je hier en daar wat uitprobeert.
Slaat het aan is het mooi meegenomen.
pi_60556781
amber is nu overdag zo goed als zindelijk. Alleen met slapen heeft ze een luier aan, verder gaat ze bijna altijd mee zonder luier. Gister zaten we in de auto en we waren nog geen 2 minuten weg en riep ze heel hard: mamaaaaaa moe plasseeeeeeee. Auto gestopt, broek naar beneden, kind op armen gehangen en ja hoor, daar kwam een grote plas!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_60558400
We horen al een tijdje in dit topic, maar dit is de eerste keer dat ik iets plaats
zal later dit topic eens doorlezen. Heb nog niet zoveel te vertellen. Sarah slaapt nog steeds in dr ledikantje, is volgens mij nog lang niet zindelijk en praat alleen nog met woordjes, geen zinnetjes.
Maar verder gaat alles goed, ondanks dat ze me al heel goed weet uit te testen!!
We zijn druk bezig in haar nieuwe kamer dat nu de computer-rommelkamer is, dus eerst moet die helemaal leeg. We hebben nog een 1-pers.bed die geschuurt en geschilderd moet worden, en dat wordt Sarah dr nieuwe bed.
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_60560468
Myrthe is nu ook 3,5 en ook nog niet zindelijk. Soms wil ze wel op de wc plassen, maar meestal niet en wordt ze echt boos als ik het voorstel. Ook nieuwe onderbroekjes, stickers en jubelingen willen niet echt helpen. Met het mooie weer ook in haar blootje laten lopen, dan gaat het wel beter maar toch nog wel veel ongelukjes, maar zodra de kleertjes weer aan zijn, al is het maar alleen een onderbroekje dan wordt het drama en wil ze persé weer een luier om...
pi_60564069
wel prettig om te lezen dat anna niet de enige is waarbij 't niet zo heel makkelijk verloopt. piet was trouwens ook geen snelle hierin hoor, en ik was ook vast van plan om er niet zo'n druk op te zetten, maar soms is dat makkelijker gezegd dan gedaan. zeker als je dan bedenkt 'hmm, over een half jaar moet ze wel naar school, en dus zindelijk zijn (incl. zelf billen af kunnen vegen!). voor dat laatste krijgt piet nog stickers. deels omdat ie die beloningen nou eenmaal zo leuk vindt, maar het motiveert 'm ook wel om 't vaker zelf te doen.

piet is trouwens uit logeren, dus ik had vandaag een dagje alleen met anna. zo gezellig! ze was meteen een stuk hebbelijker dan de laatste tijd, zo wordt maar weer duidelijk hoeveel behoefte zij ook heeft aan wat exclusieve aandacht op z' n tijd. we hebben lekker aangeklungeld samen, naar de speeltuin, boodschappen, geverfd, gepuzzeld + zelfverzonnen spelletjes gedaan & jip&janneke gelezen. daar is ze nu ineens helemaal weg van. maarrr: jip is volgens anna het meisje, en janneke de jongen. daar is ze niet vanaf te brengen. (we hebben een aantal jannen in de familie, waarschijnlijk daarom?) ze wordt in ieder geval erg boos als dat in 't verhaal andersom is.
pi_60567890
Wat heerlijk, die qualitytime met Anna

en wat grappig, van Jip en Janneke (ik vind het wel leuk, dat eigenwijze)
pi_60567894
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 23:41 schreef bixister het volgende:
zeker als je dan bedenkt 'hmm, over een half jaar moet ze wel naar school
Het leek wel gisteren dat we samen zwanger waren.
Ik vind het ongelooflijk hoe snel de afgelopen jaren zijn gegaan.
pi_60567938
Zeker als ze bijna naar school moeten, lijkt het me lastig om er niet veel mee bezig te zijn. Vanuit mijn werk vragen we ouders van 3,5 jarigen standaard of ze er al mee bezig zijn (als een kind nog een luier draagt dan) en of ouders anders ms contact willen met de wijkverpleegkundige hierover. Tijdje terug was er een moeder die bewust haar zoon een luier liet dragen, omdat het anders zo koud was.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_60568351
David heeft al problemen met zijn ontlasting sinds hij 6 maanden is (veel last van verstopping). We zijn hiervoor al 2 jaar onder behandeling bij een kinderarts en eventuele fysieke oorzaken zijn daar uitgesloten.

Wat betreft de zindelijkheid komen we af en toe op het pedagogisch spreekuur in het ziekenhuis maar de tips die ik daar krijg kan ik echt wel zelf verzinnen (en heb deze dan ook al uitgevoerd of nog steeds) maar het helpt geen zier.
Maar ook daar doen ze er verder niet moeilijk over hoor, daar niet van.
pi_60568491
Sara is ook nog niet zindelijk. Ze is al wel een tijd zindelijk geweest maar ineens was het over. Ze voelt wel als ze moet plassen of poepen, maar ze wil gewoon echt niet op de WC of op het potje.

Ik maak me er totaal niet druk om, het was fijn geweest als ze zindelijk zou zijn voor de baby komt, maar aan de andere kant denk ik, waarom eigenlijk?
Wat is wel heel vervelend vind zijn de reacties van omgeving. Sara wordt over 3 weken 3, en man o man, het commentaar is niet van de lucht. De meest vreemde tips krijg je te horen. Ja goh, dan laat je haar toch gewoon zonder luier lopen? Wordt ze er vanzelf wel vies van. Ja duh, Sara is al vies van een vieze luier, dat vindt ze al heel erg. Toen ze nog wel alles op de WC deed en het wel eens misging in haar onderbroek was het 1 groot drama, ze vindt dat gewoon heel erg. Hoewel wij er absoluut geen punt van maken.
Daarbij komt dat Sara heel snel open ligt van onderen, dus als ze in haar broek plast en het niet direct zegt, is alles weer kapot. Daar is ze ook bang voor. Als ze nu in haar luier poept huilt ze vrijwel direct omdat ze bang is dat het pijn gaat doen.
Pffff, dan ga je toch je kind er niet extra lang in laten rondlopen?
Maar goed, we trekken ons er lekker niks van aan, als zij een luier wil, mag ze een luier. En de keren tussendoor dat ze wel op het potje wil plassen zijn leuk meegenomen.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_60571399
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 06:59 schreef lily het volgende:

[..]

Het leek wel gisteren dat we samen zwanger waren.
Ik vind het ongelooflijk hoe snel de afgelopen jaren zijn gegaan.
vind ik ook!

fuente, niks van dat soort commentaar aantrekken hoor. maar 't blijft gewoon lastig om 't moment te bepalen om het maar weer eens te proberen vind ik. hier ging 't ook al vrij vroeg een tijdje wel goed, en daarna weer helemaal niet, en ik vraag me wel eens af of ik 't juiste moment niet 'gemist' heb. soms kies je er ook voor om voor 't gemak nog maar even die luier aan te doen, want 't is wel elke keer een heel gedoe als 't mis gaat. en misschien he bik wel wat te vaak voor dat gemak gekozen, en daardoor een wat eerder goed moment voorbij laten gaan. nou ja, we zullen 't nooit weten. ik ben allang blij dat ze nu overdag grotendeels zonder luier is, en dat dat aardig goed gaat. behalve dan dat ze vrijwel nooit uit zichzelf naar de wc gaat, maar ik haar er meestal aan moet herinneren.
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 13:26:45 #103
108648 cattie
lieve moeder
pi_60574021
Wij hebben nu een potje en een wc verkleiner in huis, maar daar heeft Ive nog geen interesse voor. Wel wel hij soms "plassen" op de wc (met broek aan op de wc zitten en alle handelingen doen) en geeft hij het meestal aan als hij gepoept heeft.

Ive is zo'n lief ventje! Zaterdag op de familiedag en vandaag in het ziekenhuis is hij bijna de hele tijd braaf aan het spelen en eten enz. Iedereen complimenteert hem dan ook. En hoe vaak we wel niet horen dat hij een mooi ventje is met zijn blonde krullen ! Dat klopt natuurlijk ook! Ik ben helemaal verliefd op mijn mannetje! Dat af en toe ook een monstertje is hoor. Nee is het meest gebruikte woord momenteel.
pi_60605231
Cattie hahaha Leuk zeg, en dat monstertjes gedrag is heul herkenbaar

Iemand hier met een peuter op peutergym? Hoe bevalt dat?
Sara is zo van het bewegen, springen, dansen, klimmen enz, Hier in de wijk wordt peutergym gegeven voor kindjes vanaf 2,5 jaar, dus dat lijkt me eigenlijk heel leuk!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_60605340
Hier is er weer een niet willen eten fase aangebroken. Djeez maakt zich zorgen en is er boos om.
Hij maakt het nu meer mee, omdat hij nog vakantie heeft.
Ik denk dat je er weinig aan kunt doen. Gewoon het avondeten aanbieden en als ze niet wil, dan niet. Dan een toetje (die ze ook amper niet wilde). En niet dan nog een broodje of koekje ofzo.

Ben benieuwd hoe het straks op vakantie gaat. (29 aug)

Peutergym klinkt wel leuk, geen ervaring mee.
Kim gaat echt steeds beter praten, meer woordjes en herkent ineens heel veel dingen. En goede zinnen en verleden tijd snapt ze ook goed. Zo leuk!
  woensdag 6 augustus 2008 @ 19:53:23 #106
108648 cattie
lieve moeder
pi_60607635
Ingrid, Ive eet zijn avondeten ook wisselend. Wij bieden het hem aan en hij eet of hij eet niet, we leggen daar geen druk op en trekken er ons zo weinig mogelijk van aan. Daarna krijgt hij altijd een toetje en dan naar bed. Als hij niet heeft gegeten, krijgt hij geen vervanging qua brood enz. Bij ons werkt deze methode. Hij neemt nu eigenlijk altijd wel een paar happen. En, heel belangrijk, de sfeer aan tafel wordt niet verpest door een boze peuter of een boze ouder.
pi_60609359
Ingrid, het valt me niet eens meer op als Ronja minder of niet eet. Niet echt natuurlijk, maar ik vind het in ieder geval geen drama. Soms heeft ze van die buien, nou prima.
Meestal staat er wel iets op tafel dat in de smaak valt maar soms ook niet en dan maken we er ook verder geen probleem van.
Volgens mij wordt het alleen maar moelijker voor een kind om te eten als je er boos om gaat worden. Ronja krijgt ook niet standaard een vervanging in de vorm van brood maar soms wel als ze die hele dag weinig heeft gegeten. Ik vind haar nog te jong voor het principe dat ze met een lege maag naar bed gaan zal koppelen aan wel of niet je bord leeg eten.

Bij Ronja leg ik ook eigenlijk meer de nadruk op een uitgebreid ontbijt met verschillende componenten, van het avondeten pikt ze mee wat ze wil.

Het allerbelangrijkst vind ik dat eten een gezellige, gezamelijke activiteit is. Ik wil dat niet laten verpesten door ergernissen om een kind dat niet eet terwijl er gewoon helemaal niets aan te doen is.
Kinderen hebben ook maar heel weinig nodig en de avondmaaltijd is voor hun veel minder belangrijk dan het ontbijt en/of de lunch.

Het is al tegen bedtijd, ze hebben maar een aandachtsboog van een kwartiertje ofzo én ze beseffen niet dat ze in dat kwartiertje dan maar beter hun bord leeg kunnen eten. Na die tijd zijn ze moe, verveeld en dan komt er helemaal niets meer van eten

[ Bericht 22% gewijzigd door owlet op 07-08-2008 09:38:58 ]
  woensdag 6 augustus 2008 @ 23:34:34 #108
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_60613544
'Nee' kan soms ook schattig/grappig zijn. Ken wilde gisteravond persé met zo'n tv'tje dat je opdraait (van nijntje) in zijn bed. Zit ik beneden, hoor ik hem boven piepen. Ja hoor: hij was erop gaan liggen met z'n hoofd. Dus ik zet een ander muziekje op, haal dat ding weg en zeg: 'mama kus?'
'neej' ~mompel-murmel-mopper~
Dan niet, hihihi
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_60619094
Max is echt raar soms

pakt ie een (verpakt) brood uit een tas, gaat ie heel wild ermee knuffelen en dan gaat ie erop zitten, schuift ie een meter de keuken uit, stopt en zegt: "we zijn errr!!"
en dat alles in zn nakie zag er heel fout uit.

ohja, oostindisch doof, herkenbaar bij iemand?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_60620235
ja hoor oostindisch doof, hier ook! En soms moet ik vragen of ze antwoord wil geven op een vraag van mij

Emma heeft ook dagen dat ze weinig eet. Soms heeft ze gewoon geen trek.
Jammer dan morgen weer een dag. Emma mag in principe altijd losse rijst of wat aardappeltjes eten als ze de rest niet lust en altijd een toetje, met een lege maag naar bed doen we niet.
Soms zegt ze halverwege haar bord dat ze het niet lust, meestal is ze dan te moe (of lui) om zelf te eten. Als we dan helpen gaat het bordje meestal leeg én eet ze daarna nog wat .
Emma eet gewoon mee met wat wij eten, alleen als ik weet dat het iets is dat ze slecht of niet eet krijgt ze wat anders.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_60621456
Ik kom even tussendoor walsen maar wil toch nog even afscheid nemen hier
Morris is nu 4 en we schuiven een topic verder. In oktober kom ik hier weer met Lis

Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_60622346
Dag Moris en Snoopy!

Hier ook een oostindisch doof kindje hoor, om gek van te worden soms. En eten is hier ook een regelrechte ramp. Eet ze niet, jammer dan. Met lege maag gaat Amber ook nooit naar bed. Meestal eet ze wat tomaatjes. Amber is sowieso een slechte eter. Bij alles wat op dr bord ligt zegt ze bahhh lust ik niet..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_60623197
hihi wij aten gisteren peultjes. Emma zei ik lust niet boontjes. 'ja maar dit zijn speciale platte boontjes' En ja hoor het ging schoon op
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_60624056
bij ons werkt het vaak om de babypeultjes (de boontjes) eruit te halen, en ze tegen anna te laten praten. 'ik ben een babypeultje ik ben een babypeultje, mag ik in je buik?' 'ah toe?' en daarna de moeders, die naar hun kinderen toe willen uiteraard.
  donderdag 7 augustus 2008 @ 12:50:32 #115
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_60624495
En ik dacht dat wij de enigen waren die ons af en toe aan tafel als halve idioten gedragen om Finn iets te laten eten Hij heeft tot een week of 2 geleden altijd goed gegeten en nu is het ineens helemaal niks meer. 1 op de 3 dagen gaat er nog redelijk wat naar binnen 's avonds, de andere dagen is het meteen of na hoogstens een paar happen "hoef niet". Denk dat het de peuterpuberteit is, verder is ie ook zo eigenwijs als wat. Niet luisteren, constant iets anders willen dan wij willen, gewoon lekker dwars.
Hij vindt het potje (gekregen voor z'n verjaardag) trouwens wel erg interessant, heeft er al een paar keer op geplast en zelfs een keer gepoept. Maar hij geeft nog niet echt aan dat ie moet en z'n luiers zijn 's ochtends ook gewoon nog bomvol, dus voorlopig gaan we er nog niet echt mee bezig en laten we hem er alleen op als ie zelf graag wil. (Met m'n dikke buik vind ik het eerlijk gezegd ook makkelijker om hem snel even een nieuwe luier te geven dan om hem tussendoor nog weer een keer van de commode af en op te tillen om naar de badkamer te lopen voor het potje).
's Nachts is ie ook fijn aan het spoken trouwens. Hij komt vaak midden in de nacht toe, tussen ons in liggen. Vaak merken we het geen van tweeën, tot ie om 6 uur wakker wordt en begint te klieren *(of ik verkrampt wakker word omdat ik zo raar heb gelegen door hem). Hopelijk gaat ie snel weer wat langer en in z'n eigen bed slapen, want we komen zo net ff wat uurtjes slaap tekort.
pi_60629622
David is een ongelooflijk slechte eter. Vreselijk, vreselijk.

Groente weigert hij pertinent (hij peutert bijvoorbeeld zelfs de kleinste stukjes mais van een pizza af). Als ik hem probeer te voeren dan duwt hij de lepel of vork eerst weg om hem te inspecteren of er niet iets opligt wat hem niet bevalt.

Hij eet meestal maar een paar happen (of niks)

en niets helpt (ook niet als ik me als een halve idioot gedraag )

frustrerend hoor
pi_60630186
en brood, eet ie dat wel? anna is de laatste tijd ineens weer erg moeilijk aan 't doen over 'korstjes' en 'pitjes'. pfff. soms snijd ik de korstjes voor haar er maar vast af, omdat ze anders zoveel laat liggen. maar nu laat ze ook van de korstloze stukjes brood een randje liggen, want volgens haar zit er dan toch nog een beetje korst aan. tot zover het korstjesafsnijden dus. mevrouw wil gewoon wat te prutsen hebben.
pi_60631352
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 12:36 schreef bixister het volgende:
bij ons werkt het vaak om de babypeultjes (de boontjes) eruit te halen, en ze tegen anna te laten praten. 'ik ben een babypeultje ik ben een babypeultje, mag ik in je buik?' 'ah toe?' en daarna de moeders, die naar hun kinderen toe willen uiteraard.
Hoe Gordonesque!

Avondeten is hier ook lastig tegenwoordig. Ach ik maak er geen punt van. Een jaar geleden at ze beter én netter, maar het zal er wel bij horen.

Overdag eet ze goed, brood en fruit vind ze heerlijk. 's Avonds wisselt het heel erg. Vis vindt ze heerlijk en pasta (maar dan alleen de pasta en niet de saus, waar juist de groenten inzitten ) En patatjes, die wil ze elke dag wel eten, helaas voor haar gebeurt dat alleen niet.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_60634832
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 15:54 schreef bixister het volgende:
...maar nu laat ze ook van de korstloze stukjes brood een randje liggen, want volgens haar zit er dan toch nog een beetje korst aan.
hihi, ik moet hier wel een beetje om lachen

------------

David eet wel brood maar dan wel liever zonder beleg (grr)

Hier ook de pasta wel maar dan zonder de saus (ook grr)

Fruit eet hij ook niet.
Met heeel veel moeite en kunst en vliegwerk lukt het me er af en toe een groente/fruit shake in te krijgen.

Hij is echt heel erg hoor. Maar ik moest me er vooral niet druk om maken volgens de kinderarts dus dat probeer ik dan maar.

Ik heb trouwens een beetje het idee dat het langzaam wat beter gaat de laatste tijd.
pi_60635754
en als je nou zelf pasta maakt, en het dan vult met spinazie ofzo..of gepureerde (en dus onherkenbare) groenten?
Falafel ging er hier altijd wel in, ook niet echt ongezond?
We hebben zoveel strijd gestreden met T, toendertijd. Tegenwoordig eet hij goed! Hij zit nog steeds wel eens te ziften maar het meeste eet hij op.
Saartje
pi_60636392
In ons geval is het gewoon een kwestie van meuten met eten. Ze eet bijvoorbeeld wel dingen als olijven of haring of gegrilde zalm. Zaken die best sterk smaken dus. En ze lust die groenten ook wel, maar ze wil het gewoon niet eten op het moment.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_60637836
Bij ons was het vanavond ook weer zeer gezellig aan tafel. Hadden zweedse gehaktballetjes met pasta en brocolli. Gehaktballen heeft ze niet aangeraakt, terwijl ze een vleeseter is. De pasta at ze alleen zonder saus. Ze pakte de brocolli, hield het bij haar mond, proefte er niet eens van en zei toe baaaahhh lust niet, is vies! Ze heeft alleen droge pasta gegeten.

Ik word trouwens wel strontziek van dat gegooi met eten. Er verdwijnen regelmatig stukken voedsel onder de tafel of achter de stoel...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 7 augustus 2008 @ 22:17:27 #123
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_60638874
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 20:37 schreef Igraine het volgende:
In ons geval is het gewoon een kwestie van meuten met eten. Ze eet bijvoorbeeld wel dingen als olijven of haring of gegrilde zalm. Zaken die best sterk smaken dus. En ze lust die groenten ook wel, maar ze wil het gewoon niet eten op het moment.
Dat is het hier dus ook. Puur een machts-spelletje
  donderdag 7 augustus 2008 @ 22:18:01 #124
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_60638888
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 10:49 schreef snoopy het volgende:
Ik kom even tussendoor walsen maar wil toch nog even afscheid nemen hier
Morris is nu 4 en we schuiven een topic verder. In oktober kom ik hier weer met Lis


Morris 4! Gefeliciteerd met je kleuter Snoop!!!
pi_60647207
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 22:18 schreef renzell het volgende:

[..]

Morris 4! Gefeliciteerd met je kleuter Snoop!!!
dankjewel Hoe is het met Juul? en met jou?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_60678784
Vanaf vandaag komen Ronja en ik officieel naar dit topic. Mevrouw de peuter-sinds-een-dag werd geheel in stijl wakker met een NEE NEE NEE NEE bui, dus die is lekker uitwaaien met haar vader. Ze wordt zo groot ineens, slaapt netjes in een peuterbedje, luistert heel vaak wel en heel vaak bewust niet en kletst de hele dag door. Zo gek dat ze twee jaar geleden alleen maar als een klein larfje aan mijn borst kon liggen.
pi_60685665
waaaat! Nee hoor dat kan niet Ronja is nog maar net een dreumes. kssst weg jullie!

Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  zondag 10 augustus 2008 @ 17:07:50 #128
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_60709724
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 09:57 schreef snoopy het volgende:

[..]

dankjewel Hoe is het met Juul? en met jou?
Snoop. Met Julius gaat het heel goed! Hij is een ongelooflijk blije gup. Een extravert, ongecontroleerd, enthousiast en heel lief jongetje. Hij vaart helemaal z'n eigen koers. Wat andere kindjes van hem denken of vinden, kan hem niets schelen. De jongens op het kinderdagverblijf willen allemaal wel vriendjes met hem zijn, maar Juul zelf wil vooral met de meiden. Die hem dan weer afwijzen omdat ie te opdringerig is met kusjes geven enzo. Momenteel is hij volop bezig verbanden te leggen en abstracte systemen en begrippen (als tijd en dergelijke) te vatten. Mooi, vind ik dat. Laatst legde hij 5 boeken op een rij op de grond, ging daar op liggen en vertelde mij dat het een boekenplank was. Daarna legde hij mij uit wat een toonladder is en demonstreerde dat meteen even; men neme een ladder en een muziekinstrument. Men zette het muziekinstrument óp de ladder. Dan zingt men hier heel hard bij (LALALALALALALA) en "dat heet dat een toonladder mama". Een ijsje kost soms vijf voor half zeven, soms twee meter negentig. De letter J is het cijfer van zijn naam en alles moet opgemeten worden, zelfs het eten op zijn bord, dat hij met het plastic stanleymes van zijn werkbankje eet. Jongetjes zijn nog steeds jommetjes en zijn aanstaande neefje wordt met grote vasthoudendheid "mijn nieuwe broertje" genoemd. De tuin is de kleine buiten en ga je via de voordeur dan kom je bij de grote buiten. Al het verleden is vanmorgen. "Of misschien een paar maandjes geleden mama?" Hocuspocus pilatus pas is hocus pocus spinaziepast (zijn lievelings ) en wij worden te pas en te onpas uit onze stoelen getoverd om boterhammen met pindakaas voor hem te maken of plotseling te verdwijnen. Zindelijk is hij nog niet, maar gemiddeld gaat er zo'n 1 plas per dag op de pot. Dus ik heb goede hoop dat het vóór de kleuterschool wel lukt. Ik zal snel weer eens foto's van hem plaatsen. Hij is zó groot al. Net een kleuter (vooral met het iets kortere haar, dat hij heeft omdat zijn lange lokken hem voortdurend in de ogen hingen). En net z'n vader ook. Twee handen op een buik, die jommetjes bij ons in huis. In januari gaan we met z'n drieën twee maanden reizen door Midden-Amerika. Spannend en leuk vind ik dat! Ben heel benieuwd hoe onze bijna-kleuter dat avontuur gaat trekken.

Met mij gaat het ook goed hoor, al heb ik een veeeeeeel te druk jaar achter de rug, waar ik nog steeds van bij moet komen, wil ik dolgraag verhuizen, maar lukt dat steeds maar niet omdat wij allebei als freelancer werken en dus geen vast inkomen hebben en wil ik heel graag weg gewoon, op vakantie, maar goed, dat duurt dus nog 5 maanden. Zucht! Maar verder, verder gaat alles goed. Lief dat je er naar vraagt.

[ Bericht 1% gewijzigd door renzell op 11-08-2008 08:33:10 ]
  zondag 10 augustus 2008 @ 17:11:46 #129
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_60709819
Oh, welkom Owlet!

Dat Ronja al 2 is! Ongelooflijk!!! Gefeliciteerd!
  zondag 10 augustus 2008 @ 17:47:30 #130
24188 Belana
kloon van belana
pi_60710532
renzell, wat een mooi verhaal over jullie en jullie mooie Juul!
en wat leuk dat jullie zo'n reis gaan maken zeg! geweldig!
stormy waters...
sailin'
  Jubileum moderator zondag 10 augustus 2008 @ 19:04:54 #131
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_60712145
Dat is genieten Renz, zo'n verhaal over Juul!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 10 augustus 2008 @ 20:16:29 #132
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_60713937
Renzell, wat verwoord je het toch weer mooi! En dat ongeleide projectiel, hij klinkt erg herkenbaar!
En lief zet *NU* de foto's online, ik PM u!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_60715056
Renzell wat een lief leuk verhaal. Dankjewel
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 10 augustus 2008 @ 22:18:23 #134
593 sjak
Juffie Bloem
pi_60717645
Wat klinkt dat verliefd Renzell. En wat een mooie fantasie heeft Julius En voor die kusjes moet hij hier maar eens langskomen, daar is mijn dochter ook dol op.

Ronja 2 jaar, welkom!!!
Lekker douchen!
  zondag 10 augustus 2008 @ 23:54:49 #135
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_60720818
Wat een lieve reacties!
pi_60724322
Inderdaad, wat een leuk stukje over Julius, renzell

en wat super, die reis over 5 maanden
  maandag 11 augustus 2008 @ 07:00:02 #137
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_60724344
Hee, wat goed ook dat ie nu elke dag wel een keer een plas doet op de pot! Toch weer erin gekregen dus!
En ik vind net als de rest dat je zo geweldig trots en lief en betrokken over 'm praat, dat is echt heel erg geweldig om te lezen (en horen en zien!).
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  maandag 11 augustus 2008 @ 07:20:35 #138
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_60724401
Renzell, wat een mooi verhaal over dat heerlijke dier van je . Het is ook echt zo'n lekker jong , ik ben ook een beetje verliefd op hem .

Ik ben er weer, heb een nieuw wachtwoord aangevraagd
  maandag 11 augustus 2008 @ 15:05:15 #139
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_60733661
Zo, Luuke is vandaag naar de tandarts geweest. Eigenlijk telde het niet, ze is niet in de stoel geweest. Maar op mijn arm, mond waaagenwijd open ze had geoefend heeft de tandarts toch kunnen kijken.

Alle moeders die er net zo tegenop zien als ik: Het valt mee!! Weer een mijlpaal en haarzelf overtroffen. Knap vind ik.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  maandag 11 augustus 2008 @ 16:53:46 #140
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_60736470
Mooi verhaal Renzell

En fijn dat het meeviel Lishe. Hier gaan we 1 september voor het eerst met Finn en ik ben wel erg benieuwd wat ie ervan vindt.

En we proberen onze nachtbraker nu af te leren dat ie bij ons in bed kruipt 's nachts. Zaterdagavond kwam ie er om half elf uit en wilde in ons bed liggen (dat was nog leeg: papa was nog op en ik niet eens thuis). Dat mocht natuurlijk niet dus toen begon de ellende. Uiteindelijk kwam ik om 12 uur thuis en toen was ie nog bezig. Toch zelf maar naar bed gegaan en ondertussen hem elke keer meteen weer in z'n eigen bed gelegd. Het heeft tot na enen geduurd voordat ie in z'n eigen bed lag en bleef liggen.
Afgelopen nacht kwam ie om een uur of 4 binnengstommeld. Weer teruggelegd, na 3 pogingen bleef ie liggen en heeft ie nog een krap uurtje geslapen om vervolgens weer bij ons te komen en zo'n drama te maken bij het telkens terugleggen dat we uiteindelijk om 7 uur maar gewoon zijn opgestaan.

Ik ben erg blij dat ie tussen de middag nog slaapt en ik dan ook een uurtje kan tukken.
Benieuwd wat de komende nacht ons brengt.
  maandag 11 augustus 2008 @ 17:43:13 #141
108648 cattie
lieve moeder
pi_60737514
Vervelend Jojogirl dat Finn zo'n nachtbraker is.
Lishe, fijn dat het goed ging bij de tandarts!
Renzell, wat leuk om wat over Julius te lezen, dat toonladder verhaal is echt schattig!
Ronja en Owlet nog welkom!

Vandaag zijn we met Ive naar het cb geweest. Onze grote vent is al 94cm en 14,7 kg. Een bovengemiddeld groot mannetje dus. Alles was verder in orde (had ik ook niet anders verwacht).
  maandag 11 augustus 2008 @ 17:48:04 #142
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_60737640
Ive is zwaarder dan Maria! Halleluja!!!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  maandag 11 augustus 2008 @ 17:54:06 #143
108648 cattie
lieve moeder
pi_60737804
En toch kan ik zijn ribjes tellen, hij is niet dik. Zijn lengte is ook meer boven gemiddeld dan zijn gewicht.
pi_60738285
Ive is zeker groot, en lang!!!! Sara was met 2 jaar en 1 maand 88,5 cm en 14,4 kilo.
Inmiddels is ze bijna 3 en als ik haar thuis opmeet is ze 95 cm en 14 kilo.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_60739145
Renzell...je verhaal over Julius
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_60743336
Kim is nog nooit bij de tandarts geweest. Moet dat dan?
Kan vast wel wanneer ik op controle moet, dat ze dan meegaat. Tandenpoetsen gaat nog steeds moeizaam.Tandarts vind ze dus vast niet leuk.
  maandag 11 augustus 2008 @ 22:44:19 #147
108648 cattie
lieve moeder
pi_60747064
Volgens het cb vandaag horen kindjes vanaf 2,5 a 3 jaar naar de tandarts te gaan.
pi_60748184
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 22:44 schreef cattie het volgende:
Volgens het cb vandaag horen kindjes vanaf 2,5 a 3 jaar naar de tandarts te gaan.
Dan ben ik nog op tijd.
Maar eens checken wanneer ik op controle moet, heb geen flauw idee.
pi_60749076
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 15:05 schreef Lishe het volgende:
Zo, Luuke is vandaag naar de tandarts geweest. Eigenlijk telde het niet, ze is niet in de stoel geweest. Maar op mijn arm, mond waaagenwijd open ze had geoefend heeft de tandarts toch kunnen kijken.

Alle moeders die er net zo tegenop zien als ik: Het valt mee!! Weer een mijlpaal en haarzelf overtroffen. Knap vind ik.
Tinka was dolenthousiast, wilde zelfs als eerste op de stoel, totdat de tandarts in haar mond wilde kijken! Dat moest, net als het poetsen altijd, onder dwang. Aangezien ze nogal diepe groeven in haar tanden heeft, is poetsen extra belangrijk. Tegenwoordig hebben we een beloningssysteem voor haar en het lijkt te gaan werken.
Randy is een heel ander verhaal.
Mijn arme schat werkte prima mee, maar heeft (ondanks altijd wel goed meewerken met poetsen) een gaatje! 9 september mag hij die laten maken! Zie er verschrikkelijk tegenop. Iemand ervaring met het gaatje laten vullen bij zo'n jong kind???
pi_60756174
Wat sneu voor Randy!

Ik ben soms doodsbenauwd dat Kim een gaatje heeft. Poetsen is nog best een drama. Net als bij Tinka, onder dwang. En de laatste tijd heeft ze last van dr mond. Ze heeft dus tijdje geleden keelontsteking gehad. Duurde best lang. En nu blijkt ze aften te hebben. Zodra je met de tandenborstel in de buurt komt, gaat de boel bloeden. Doet natuurlijk erg zeer. Zo zielig. Zelf poetsen durfde ze een tijdje niet, maar begint nu weer een beetje te komen. Ben bang dat ze door al het gedoe een gaatje heeft/krijgt.

Maar ik denk dat het het handigste is dat ze eerst een keer met mij meegaat op controle. Kan ze zien hoe dat gaat.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 11:10:23 #151
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_60756586
Mammietje, wij kwamen deze vakantie terug en ontdekten bij Léon ook een gaatje.
Voelde me hier zo rot over. Snoept hij teveel? (nee) Poetsen we niet goed? (nee) Ligt het aan zijn slechte eetpatroon? (nee)
Ondanks alles zit er toch een en de tandarts heeft het gelijk gevuld. Maar zonder boren en verdoving. Eerst helemaal schoon gemaakt en daarna gevuld. Léon liet het allemaal gebeuren, want de tandarts had een 'feestlampje' en hij mocht in de spiegel meekijken.
Hij heeft dus een heel klein kiesje links achterin. Vorige keer had de tandarts die ook al gezien en hij vond het toen heel bijzonder. Zo had hij ze nog nooit gezien. Maar dat kiesje ontwikkelt zich dus niet verder en is heel kwetsbaar. Konden er niet meer aan doen dan we al deden.
En het is een melkkies, dus het gaat gelukkig een keer over.
Heb gewoon geprobeerd er heel normaal over te doen toen we er naar toe gingen, maar ik had echt het zweet in mijn handen staan en Léon was heel relaxed.
Ook een kadootje in het vooruitzicht gesteld en gezegd dat soms iets pijn moet doen om het beter te maken. Dat laatste hielp wel, want hij kon zich nog herinneren hoe het ging toen met het hechten van de wond op zijn hoofd.
Succes!

Gister was een behangplak-dag met Cas.
Maar het is echt niet zo dat dat typisch Cas is.
Cas is veel meer dan dat. Ik praat niet veel meer over hem hier, maar het is een vreselijk innemend guitig mannetje.
Qua spraak is hij vergeleken met leeftijdsgenootjes uit zijn omgeving redelijk ver. Hij probeert hele gesprekken met iedereen aan te gaan en dat werkt heel ontwapenend zelfs bij de grootste chagerijn.
Tijdens de vakantie ging hij midden op het pad voor onze plek staan en groette iedereen die langskwam. Op een gegeven moment kende hij zelfs de namen. Dan riep hij blij naar mij: "Hé mama, da's Bodi!" (frans jongentje) En de mensen kenden Cas ook. "Bonjour Casch." "Hoi Cas."
Het is ook heel leuk om te zien hoe hij nu met Léon speelt. Eerst pakte hij alleen maar spul af, maar er vinden nu hele spellen plaats. Wedstrijdje met de auto's. Er wordt over en weer geruild van speelgoed. Ze gaan op drakenjacht samen of zijn piraten op zoek naar de schat.
En ja het gaat ook nog steeds regelmatig mis.
We hebben hem nu de loopfiets gegeven en ook daar redt hij zich goed mee. Superding.
Vanmorgen ging hij weer naar het kdv. Maar daar had hij geen zin in.
Toen we in de auto zaten en in de buurt kwamen zei hij ineens: "Niet naar Bianca (leidster) toe. Wille naar de markt."
En dat bleef hij volhouden, ondanks alle leuke dingen die ik opnoemde. Daar aangekomen klemde hij zich aan me vast en wilde zijn jas niet uit. Moest echt vreselijk huilen toen ik weg ging. Zo erg heb ik het met Léon niet gehad.
Maar je weet ook, dat hij binnen 5 minuten weer aan het spelen is. Maar hij heeft dan nog wel heel sterk dat hij nog eens naar de deur loopt en droef staat te kijken. Vind ik naar. Ik zou alleen geen andere oplossing weten. Hij mist zijn broer daar ook heel erg. Eerder waren ze natuurlijk altijd samen en dit is begonnen toen Léon naar school ging.
Misschien dat ik daarom hier wel zo'n lap tekst neerkwak, ik mis hem gewoon.
Prachtig mini-mannetje met enorm veel pit in zijn donder, knuffelkont, draak, clown.
Da's Cas.
Als je niet lacht, ben je dood.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 12:33:08 #152
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_60759057
Voorzichtige meeleespost, ik merk dat ik het dreumestopic toch wat begin te ontgroeien, maar hier gebeuren weer dingen die nog heel ver weg lijken voor ons!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 14:25:08 #153
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_60762466
Net toch nog even gebeld met het kdv en Cas heeft gewoon meer dan een uur na mijn vertrek hysterisch zitten huilen.
"Ikke ben ook groot."
"Wille ook met de auto."
"Wille ook werken."
"Wille ook naar school."
1 van de leidsters is uiteindelijk een rondje buiten met hem gaan wandelen en toen bedaarde hij eindelijk. Daarna is hij dus wel gaan spelen met zijn vriendjes. Maar zo extreem hadden ze hem nog nooit mee gemaakt. Ze hadden dit zelfs nog nooit eerder mee gemaakt.
Ik met mijn 'na 5 minuten gaat hij toch weer spelen'.
Ja nou voel ik me dus wel een rot-moeder.
Als je niet lacht, ben je dood.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 14:44:14 #154
593 sjak
Juffie Bloem
pi_60763088
Vreselijk he Dutchie. Jetske heeft nu ook zo'n periode. Vooral als ik haar wegbreng, dikke dikke tranen. Thuis vertelt ze ook vaak dat ze de creche niet leuk vindt. Maar als ze er is gaat ze (uiteindelijk) altijd heel fijn spelen (en zo tref ik haar ook altijd aan als ik haar ophaal). Volgens de leidsters is het een periode. Dan is het nieuwige er even af en vinden ze het gewoon wat saai. Het gaat over zeggen ze....
Lekker douchen!
pi_60763942
heh, bah, Dutchie. Niet leuk (heb ik trouwens ook een tijdje met David gehad)

Nu had ik afgelopen vrijdag het tegenovergestelde.

David en ik zijn echt twee handen op een buik. Hij is helemaal dol op me en komt ook altijd als een gek op me af gerennen.
Deze keer helemaal niet. Hij zag me nauwelijks staan
Hij wilde niet eens mee Hij wilde met de leidster mee (zij helemaal gevleid en blij want ook zij is dol op hem).

Ik vond het helemaal niet leuk

Hij hield het ook echt nog een uur vol thuis (dat hij naar haar wilde). En Damon maar praten; doe toch niet zo belachelijk, jij blijft gewoon hier

haha, tis nooit goed
pi_60764026
Wat sneu dutchie.

Kim gaat morgen weer voor het eerst naar de psz. Ze zit dan in een ander lokaal, kleiner en zonder glijbaan. Ze is stapelgek op de glijbaan. Dus dan zal een grote schok zijn.
Geen idee of er op dat plein buiten wel een glijbaan is.
Maar het is ook wel goed denk ik, nu wordt ze gedwongen om iets anders te gaan doen.
Mijn ouders halen haar morgen weer op, omdat wij dan de 20 weken echo hebben.
Ben heel benieuwd hoe het gaat. Daarna ga ik naar mijn ouders en zal ik het wel horen.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 22:25:53 #157
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_60776914
*trots*
Lief heeft een mooi hoekje gemaakt voor Kendahl. Komt in de plaats van de box, die de kamer uitgaat.
Een verhoging van ca. 10 cm hoog en ong. 1.5 m lang. Met groene vloerbedekking, zijn tafeltje met stoelen en een lampje erbij. Hekje eromheen. Ziet er superknus uit en Ken vindt het fijn. Het had wel wat voeten in de aarde om het te maken, maar het resultaat is leuk

Kendahl roept trouwens de hele dag 'auto'. Meestal ook als hij alsjeblieft bedoelt. Bijvoorbeeld: hij geeft je iets en zegt: 'auto'.
edit: awww, dutchie!
Je bent geen rotmoeder en zo zien ze je daar ook heus niet, hoor. Ik heb natuurlijk nog maar één kdv als voorbeeld, maar ik spreek even voor hen.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_60779093
Ingrid, wat vervelend... volgens mij zijn aften ook hartstikke pijnlijk. Is het niet een optie om van die vingertandenborstels (voor baby's) te kopen? Misschien dat je dan gerichter kan poetsen dan met een gewone tandenborstel? Ken ze eerlijk gezegd niet, maar schoot me zo te binnen.
Ik heb ze ook altijd meegenomen op mijn controles (en niet tijdens behandelingen!!!), gewoon om aan de geur en de ruimte te wennen, alvast kijken naar de gang van zaken. Vanaf ruim 2 jaar mochten ze allebei voor het eerst zelf in de ("heel gekke" ) stoel. Tandjes tellen en kijken of ze mooi zijn"!
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 11:10 schreef dutchie het volgende:
Mammietje, wij kwamen deze vakantie terug en ontdekten bij Léon ook een gaatje.
Voelde me hier zo rot over. Snoept hij teveel? (nee) Poetsen we niet goed? (nee) Ligt het aan zijn slechte eetpatroon? (nee)
Ondanks alles zit er toch een en de tandarts heeft het gelijk gevuld. Maar zonder boren en verdoving. Eerst helemaal schoon gemaakt en daarna gevuld. Léon liet het allemaal gebeuren, want de tandarts had een 'feestlampje' en hij mocht in de spiegel meekijken.
Ow... dus dat gaat echt zonder boren... Ik vroeg het me al af, want de tandarts vertelde hem inderdaad dat ze het heel goed schoon gingen maken met water en dat hij er dan een soort klei in ging doen. Ik dacht eerlijk gezegd dat hij hem nog niet bang wilde maken van tevoren! Klinkt wel geruststellend, bedankt voor de info.
pi_60784003
Wat een mooie verhalen van renzell en dutchie.

Die arme Cas op het kdv, je gaat je dan zo schuldig voelen. En dan helemaal als je te horen krijgt dat ze dit nooit eerder hebben meegemaakt. Hij mist zijn grote broer natuurlijk, als die daar eerst altijd was, dan is het nu wel heel raar natuurlijk. Het is vast snel over dutchie.

Ergens wel grappig lily, gelukkig heeft hij het dan wel naar zijn zin. Anna wil eerst vaak ook niet mee, terwijl d'r vriendinnetje aan mijn benen hangt. Even later wel, maar het voelt wel raar als een kind wegrent als je zelf binnenkomt.

Dat is leuk, Kendahl een eigen kamer in een kamer.

Tijdens de vorige controle heeft Anna bij de tandarts rondgerend en op schoot in de stoel gezeten. De komende keer snapt ze er veel meer van, ben benieuwd of hij dan al tandjes gaat tellen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 13 augustus 2008 @ 08:34:20 #160
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_60784821
Ach wat sneu dutchie. Voor Cas en voor jou Ik heb het me nooit zo gerealiseerd, maar voor de jongste moet dat ook wel heel vreemd zijn, als je grote broer of zus er dan ineens niet meer altijd bij is omdat die naar school gaat. Hopelijk went het snel.

Het andere uiterste lis ook weer niet altijd leuk. Finn heeft ook wel eens geen zin om mee naar huis te komen. Dan komt ie wel enthousiast aanrennen voor een kus, maar wil vervolgens toch echt weer verder spelen op het kdv.

PV, wat leuk dat jullie een apart hoekje voor Ken hebben gemaakt

Hier zijn we nog steeds met het niet bij ons in bed slapen bezig. Maandag op dinsdag nacht duurde het weer anderhalf uur nadat Finn wakker werd voordat ie weer sliep en vannacht was ie kennelijk heel stil weer bij ons gekomen, maar hebben we beide niets gehoord en heeft hij op de grond naast ons bed liggen slapen Ik viel bijna over hem heen toen ik wilde gaan plassen. De boodschap "niet bij papa en mama in bed" is kennelijk aangekomen, maar dit is nog niet helemaal optimaal
pi_60788127
Ingrid, ik lees nu pas over de aften bij Kim. Aften wijst vaak, niet altijd, op een tekort aan vitamine B.
Misschien eens kijken voor vitamine B preparaten voor jonge kinderen? Anders even vragen bij de drogist.

edit: ... en Ken zit zo lief in z'n hoekje te spelen
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_60796142
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 11:11 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ingrid, ik lees nu pas over de aften bij Kim. Aften wijst vaak, niet altijd, op een tekort aan vitamine B.
Misschien eens kijken voor vitamine B preparaten voor jonge kinderen? Anders even vragen bij de drogist.

edit: ... en Ken zit zo lief in z'n hoekje te spelen
ik heb wel van die kauwtabletten multivitaminen voor Kim.
Eten gaat nu dus weer slecht, al een tijdje. Dus zou best kunnen.

Vingertandenborstel kunnen we proberen en dan maar hopen dat ze Djeez vinger er niet afbijt.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 16:40:52 #163
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_60798487
Ik schreef net dit stukje in een berichtje naar Lishe over loslaten, laatste keer kdv en voor het eerst naar school enzo. Ik plak het hier, omdat het zo goed mijn nog-net-peutertje Maria omschrijft.

Laatst aten we ergens in zo'n vakantiepark en er was animatie. Een nar. Nichtje Floor (van 3,5) huilde hard en kroop in haar vaders nek. Maria zat tegenover me en hield zich stil. Tot ik haar aankeek. Een trillend lipje en volgelopen oogjes. Je moet haar toestemming geven om haar gevoel te uiten. Ik heb haar met heel mijn hebben en houwen vastgehouden. Dat kleine gevoelige Marietje van ons.

Echt een hele kluif, dat loslaten en vertrouwen. Maar zelf heeft ze zin en vertrouwen, al heeft ze geen idee. Dat is geweldig, vind ik. Dus dat neem ik maar vlug van haar over, dat volle vertrouwen.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 13 augustus 2008 @ 16:47:37 #164
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_60798711
Mooi Sugar, heel treffend geschreven.
Ik heb het idee dat jouw meisje zo'n enorm schatje is, misschien vergeet ze zichzelf soms wel eens. Ze zoekt ook echt goedkeuring bij jullie hè?
Dat heeft Léon ook, wil het altijd goed doen. (niet dat hijzelf vergeet, o nee!)
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_60798945
Mooi geschreven Sugar!

Kim heeft vandaag op de psz voor het eerst op de wc geplast. Vind ik heel knap!
Ze moest ff wennen aan het nieuwe lokaal, maar heeft het gelukkig niet over de glijbaan gehad.
Ze kan ineens tot 10 tellen en gaat steeds beter praten. Bijvoorbeeld mama ik heb het helemaal opgegeten, ipv oppegeten. En opgedronken. En eerst zei ze lof, nu slof. Etc. Ze heeft hele verhalen, ook in bed tegen daatje.
En ze knuffelt nu lekker veel en veel kusjes.
pi_60807987
Wat goed van Kim!
En het zou idd wel kunnen kloppen van die vitamines als je naar haar eetgedrag kijkt. Jammer dat uitleggen dat goed eten tegen de pijn in de mond helpt, best lastig kan zijn.

Kendahl gaat trouwens ook zijn woorden iets beter uitspreken. Vandaag was drinken niet meer 'kikkuh', maar 'dihkkennn'. En meer van die dingen.

Wat stoer trouwens van Léon bij de tandarts
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 10:05:42 #167
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_60847425
Iris is vandaag voor het eerst officieel naar de psz Ze was al 2 keer met Amber meegeweest voor de vakantie, maar vandaar dus alleen en officieel

Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_60848627
Jee wat wordt/is ze groot!
Saartje
  Hoofdredactie Fotografie vrijdag 15 augustus 2008 @ 11:16:50 #169
95752 crew  Chell
Kluns
pi_60849101
Wow, waar is dat kleine humpie van mijn foto's gebleven?
pi_60849337
Ik ben weerbijgelezen.
Leuk he die vooruitgang bemerken in het praten van je kind? Ik stond en sta regelmatig met mijn oren te klapperen.

Vanacht was Emma aan het spugen. Even na één uur kwam ze bij mij in bed liggen. Mike dirigeerde haar weer naar haar eigen bed. Wonder boven wonder ging ze weer slapen. Een uur later riep ze mij maar ik was zo diep in slaap dat ik niet uit mijn bed kon komen. Tot ik haar hoorde hoesten, overgeven en er een heel zielig maamaa uit kwam. Mike ook uit bed geschopt en kind en bed schoon gemaakt. Even drinken bij mama , heel even dan anders zit je buik weer te vol. Na een minuut of vijf klaagde ze over prik in haar mond. Tandenpoetsen dan maar. Ze was ons bed nét niet af toen ze weer ging spugen. Weer kind schoonmaken en de vloer dweilen. Emma weer in bed, liedje zingen even bij haar blijven... affijn een uur later sliepen we allemaal weer. Om een uur of vijf moest ze weer, een heel klein beetje, spugen. En vanmorgen vroeg weer, er kwam maar zo weinig uit dat ik haar maar meteen wat water heb gegeven.
Zo lag ze vanmorgen op de bank:



Het gaat nu alweer een stuk beter, sap en borstvoeding en rijstewafel zitten nog in haar buik
En praatjes heeft ze ook nog. "ik kan dat niet want ik ben nog niet groot"

Iris ik ben benieuwd hoe je het vond.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 12:57:08 #171
56471 pinquit
oh my lama!
pi_60851802
achgossie emma!
ik vind het altijd vreselijk zielig, spugende kleintjes. beterschap!!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 13:03:56 #172
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_60851968
aaaah Emma Ik vind dat idd ook altijd zo sneu, die kleintjes die moeten overgeven....

Iris vond het prachtig volgens de juf. Ze vond alles leuk en de juf vindt Iris een makkelijk kind Er was ook een jarige vandaag en ook dat vond ze zo leuk ze genoot overal van
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_60852483
Aah Emma, beterschap meissie!

Wat leuk dat Iris het zo leuk vond!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 14:03:51 #174
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_60853623
Och Emma, beterschap!

PV, heb je een foto van het speelhoekje van Ken? Ben wel benieuwd eigenlijk!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 15:26:27 #175
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_60856294
Arme Emma beterschap.

Weten jullie nog wanneer er kiezen doorkomen enzo? Ben het een beetje kwijt.
Cas zemelt dat het een lieve lust is en misschien heeft dat ook zijn weerslag op zijn humeur. Naast alle andere oorzaken die ik kan verzinnen nu.
Hij probeert ook telkens zijn hele hand in zijn mond te stoppen. Maar als ik kijk zie ik niks aparts in zijn mond.
Als je niet lacht, ben je dood.
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 15:59:44 #176
24188 Belana
kloon van belana
pi_60857409
rond het 2e jaar komen de laatste kiezen, maar hier zijn ze ook nog niet door hoor. laatst ook vreselijk last gehad.
stormy waters...
sailin'
pi_60858255
Emma laat weten dat ze nog maar een beetje ziek is. We zijn net weer beneden na 2,5 uur slapen, uitgebreid drinken bij mama en douchen. Emma heeft zelf haar bankbedje opgeruimd:).
Ik hoop dat het zo blijft dat spugen vind ik ook maar niks
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 18:27:22 #178
24188 Belana
kloon van belana
pi_60860893
ach sneu is dat jelief, ik hoop ook dat het nu weg blijft. mijn ervaring is dat het nooit zo lang duurt bij die kleintjes.
stormy waters...
sailin'
pi_60860952
Sneu he dat spugen bij die kleintjes. Beterschap!

Wat fijn dat Iris het zo leuk vond!
pi_60861205
beterschap voor Emma

LadyS, je klinkt altijd zo heerlijk verliefd als je het over je dochters hebt leuk vind ik dat

en wat fijn dat het zo goed ging
pi_60861895
Iris met haar neus in de verjaardag gevallen Altijd fijn om te horen dat je kind een makkelijk kind is hè?
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  Jubileum moderator vrijdag 15 augustus 2008 @ 20:08:45 #182
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_60862934
Iris is echt enorm groot geworden en lijkt ook steeds meer op Amber zo vind ik.

Agossie arme Emma! Zo sneu is dat. Beterschap!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 14:15:05 #183
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_60876852
Beterschap Emma. Gaat het weer goed Jelief?
En grote Iris! Toch wel het bewijs van hoe snel het allemaal gaat.

Hier alles goed met ons peuter-kind. Ik moet zo om haar lachen! Gisteren kreeg ik weer een spiegel voor. "Mam? Waarom niet? Daarom niet!". "En niet gewoon, je moet zeggen waarom!". Ingewikkeld vind ik het soms hoor.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_60877635
Ik breek even in zonder de voorgaande berichten te lezen, sorry daar voor

Heeft iemand ervaring met een peutertje dat om de een of andere reden bang is om te poepen? Ronja wil sinds twee dagen echt niet poepen. Niet op de het potje, niet op de luier. Het lijkt alsof het haar pijn doet maar er is niets te zien aan kloofjes of wondjes (misschien zit er iets van binnen, dat kan natuurlijk) en de ontlasting is normaal zacht.
We dachten eerst dat ze heel hard moest persen maar ze staat het juist uit alle macht op te houden, tot paniekerig huilen aan toe.
Normaal poepte ze een of hooguit twee keer per dag, nu poept ze steeds een heel klein beetje (inlcusief hard huilen en niet getroost willen worden) en wil dan meteen een schone luier.

Het lijkt eerder psychologisch dan lichamelijk en hoewel we nooit echt actief bezig zijn geweest met zindelijk maken (er staat een potje en ze mag er op maar we dringen niet aan) valt het wel samen met een steeds groter wordend besef van zindelijkheid.

Ik weet niet zo goed hoe ik hier mee om goed gaan. Ik kan naar de HAP maar lichamelijk is er weinig te zien en het lijkt me dat een laxeringsmiddel ook niet echt noodzakelijk is want de ontlasting is prima zacht.
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 14:55:05 #185
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_60877845
Oeh, lastig is dat, owlet.
Ik heb er geen ervaring mee, alleen maar met harde poep en daardoor niet durven. Dat was goed op te lossen door 'te coachen' en handjes vast te houden. Maar ja.

Ideeën die in mij opkomen: boekje lezen over poepen ('poepen is gewoon'! ) of haar even heel open en nadrukkelijk betrekken bij jullie eigen poepmomenten (he, lekker!)? Of proberen uit te leggen hoe poepen uberhaupt werkt? Je hoort weleens dat kindjes bang zijn een stukje van zichzelf te verliezen (letterlijk is dat natuurlijk ook zo) en misschien helpt het dan als je uitleg geeft?
Misschien suffe gedachten. Maar wie weet heb je er wel iets aan. Succes!

[ Bericht 2% gewijzigd door Sugar op 16-08-2008 15:02:03 ]
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_60877921
Helemaal niet suf, Sugar, dank je!
Het is zo vreselijk moeilijk om haar zo in paniek te zien. Dan zijn we het er eerst over eens dat het bijna niets lichamelijks kán zijn en dat de beste manier is om er luchtig over te doen en haar niet te veel mee te trekken in het zielig vinden of paniekzaaien. Maar als ze dan weer zo bang en verdrietig is dan kan je niets anders dan troosten en je afvragen of er toch niet ergens iets pijn moet doen. Arm meisje
pi_60878988
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 14:46 schreef owlet het volgende:
Heeft iemand ervaring met een peutertje dat om de een of andere reden bang is om te poepen?
ja, wij. David is nu al een jaar onder behandeling bij een kinderarts.

Het begon met ontlasting ophouden. Keihard huilen. Paniek. Op de tenen huilend rondlopen, billen samenknijpen zodat hij het kon ophouden. Zich achter de tafel verstoppen en het ophouden.

Resultaat is dan natuurlijk dat hij vreselijke verstopping kreeg en als het dan niet meer tegen te houden was moest hij zo ongeveer een bevalling ondergaan, zo hard was de poep. Hij stopte zelfs met eten (hij kon blijkbaar een verband leggen)

Het was echt vreselijk allemaal
Voor hem was poepen iets vreselijks maar het lastige was dat hij het zelf in stand hield.

De kinderarts heeft eerst lichamelijke oorzaken uitgesloten. Sinds een jaar krijgt David movicolon junior zodat zijn ontlasting in ieder geval zacht blijft.

Verder ook boekjes gekocht (zoals Sugar al zegt). Hem niet troosten als hij huilend en paniekerig rondrende als hij aandrang kreeg. Zo normaal mogelijk doen en er geen aandacht aan schenken.

Heel langzaam ging het over..

Nu een jaar later gaat het prima. Hij is nog niet zindelijk maar er is geen paniek meer, geen gehuil meer. En hij verstopt zich ook niet meer.
pi_60880213
Och arme David
Wel goed om te lezen over het niet te veel troosten. Mijn verstand zegt dat het niet goed is om die paniek te bevestigen maar mijn gevoel wil haar alleen maar troosten.
Ik ga meteen wat boekjes zoeken.
pi_60882337
Even een vraagje. Sara wordt 3 en krijgt een fietsje voor haar verjaardag. Wat is handig, een 12 inch of 16 inch? Ze is nu 95 cm lang ongeveer.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_60882523
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 17:32 schreef Fuente het volgende:
Even een vraagje. Sara wordt 3 en krijgt een fietsje voor haar verjaardag. Wat is handig, een 12 inch of 16 inch? Ze is nu 95 cm lang ongeveer.
Weten ze dat niet bij de fietsenwinkel? Of wilde je iets tweedehands zoeken?
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  Hoofdredactie Fotografie zaterdag 16 augustus 2008 @ 17:52:08 #191
95752 crew  Chell
Kluns
pi_60882836
owlet, ik heb zelf als kind veel problemen gehad met poepen. Ik heb niet echt tips voor je om de paniek te bedwingen, maar hou wel in de gaten dat het niet te lang gaat duren. Als ze echt verstopt gaat zitten, ben je verder van huis, want dan gaat het wél pijn doen en krijg je helemaal zo'n naar kringetje. Ik weet nog dat ik als kind namelijk echt niet meer durfde omdat ik bang was dat het weer pijn zou doen, waardoor ik dus enkel verstopt raakte. Heel naar was dat en heeft echt best lang geduurd.
  Jubileum moderator zaterdag 16 augustus 2008 @ 19:25:49 #192
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_60884869
Agos wat ontzettend sneu die poepverhalen. Ik heb helaas ook geen oplossing, sorry.
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 17:32 schreef Fuente het volgende:
Even een vraagje. Sara wordt 3 en krijgt een fietsje voor haar verjaardag. Wat is handig, een 12 inch of 16 inch? Ze is nu 95 cm lang ongeveer.
Het is moeilijk te zeggen, je moet even gaan passen Fuente. Het gaat erom dat ze nog goed met haar beentjes bij de grond kan, heel belangrijk om te leren fietsen zonder zijwielen.
[ps mocht je kiezen voor een 12 inch heb ik nog een mooie roze fiets in de aanbieding ]
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_60885229
Nou we hebben een 12 inch fietsje dat van mijn neefje is geweest, die gaat bij mijn schoonouders. We hebben een leuke bij de hema gezien.
Dat 12 inch fietsje wat we hebben, daar past ze goed op, heel goed, maar ik ben bang dat als ze iets groeit dat ze er dan niet meer oppast, of zal dat wel meevallen?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  Jubileum moderator zaterdag 16 augustus 2008 @ 19:46:51 #194
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_60885279
Dat valt meestal wel mee hoor, Iris heeft nu pas een half jaar een 16 inch fietsje, en die is bijna 5 (en ruim over de 1m lang).
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_60885818
Ok dan
We gaan denk ik dan toch voor een 12 inch fietsje.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zondag 17 augustus 2008 @ 17:18:03 #196
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_60902957
Tobias is nu 97.5cm lang en heeft ook een 12 inch fietsje, hij gaat als een speer op dat ding Wij zijn gaan passen in de winkel en een 16 inch is echt nog te groot.

Het is zo'n lekkere kletskous de hele dag praten, liedjes zingen, 'mama ik wil meedoen met jou, gaan we weer kleine taartjes maken?Ja?' Er zijn nog steeds (ach wat heet nog steeds ) letters die hij niet goed uit kan spreken aan het begin van een woord, maar middenin een woord lukken ze dan weer wel, maar werkwoorden vervoegen gaat dan weer bijna helemaal goed! Het is gewoon zó'n lekker ventje
Lekker spelen op het pleintje voor de deur met zijn vriendinnetjes of binnen met zijn lego/duplo, meehelpen met opruimen, met stofzuigen, met de vaatwasser.
Of 's morgens vroeg roepen; 'Mama ik ben wákker!!!!!' 'Ik heb netjes geslapen!' dan smelt je toch gewoon?
Zucht... einde zwijmelpost
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_60903984
Leuke zwijmelpost Saffier!

Kim heeft nog steeds behoorlijk last van haar mond. Het lijkt juist erger te worden.
Toch maar weer een tripje huisarts, misschien kan ze er iets voor krijgen, of is het nu wat anders.
Of toch wel naar de tandarts, straks is het een gaatje. Dat is niet te hopen zeg!
Nouja, eerst huisarts, kijken wat die zegt.
  zondag 17 augustus 2008 @ 20:22:24 #198
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_60906604
Och Owlet, wat sneu voor Ronja! Hoe is het nu?

Lily, wat fijn dat het beter gaat met David. Ik hoorde onlangs dat sommige ziekenhuizen een poeppoli hebben, speciaal voor kinderen met problemen bij de ontlasting. Daarin zijn meerdere disciplines verenigd.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zondag 17 augustus 2008 @ 21:03:04 #199
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_60907537
Kendahl heeft wat leuks
Hij heeft de overtreffende trap van 'nee' uitgevonden. Namelijk: AUW!
Dus dan loop je in de winkel en je pakt zijn hand om hem ergens weg te halen. Hij wil niet, dus hij roept: 'auw auw auw!' Soms zie je echt mensen kijken, zo van: 'wel hardhandig van die ouders, hoor...'

Maaruh... wat rot dat het poepen zoveel problemen oplevert Owlet. Ik hoop dat het snel beter gaat.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  maandag 18 augustus 2008 @ 00:06:13 #200
56471 pinquit
oh my lama!
pi_60912748
toch wel een soort van slim van ken, want dat werkt wel
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 18 augustus 2008 @ 07:16:32 #201
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_60915558
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 00:06 schreef pinquit het volgende:
toch wel een soort van slim van ken, want dat werkt wel
Ja, bij vreemden werkt dat wel. Wij controleren even heel snel óf we hem inderdaad pijn doen, per ongeluk. Maar meestal is dat dus loos alarm. En wij zeggen ook tegen anderen dat als ze zeker weten dat het zachtjes aan gaat, Ken dus idd gewoon toneel speelt.
Wel slim bedacht idd...
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  maandag 18 augustus 2008 @ 09:14:41 #202
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_60916401
Mijn peutertje (nog twee weekjes!) zit op de basisschool! En ze was zo dapper! Ze keek goed mee hoe ik haar jasje en tas ophing aan het haakje met haar naam erbij. En hoe ik haar gymschoentjes in de bak met meisjes-gymschoentjes deed. En haar beker in de krat met bekers voor de pauze.
Ze wilde een handje, maar stapte wel dapper het lokaal binnen. Samen zochten we het stoeltje met haar naam. "Wil je Harry erbij hebben?" vroeg ik, omdat ik zag dat ze het ineens veel vond. Ze knikte en klemde Harry stevig in haar handje. Rondkijkend, een beetje fluisterend met mij en lachend om Storm in de poppenhoek. Zo zat ze daar op haar stoeltje.


De bel: tijd om afscheid te nemen. Ze draaide zich naar me toe, gaf me een dikke knuffel en kus en keek weer rond. Storm en ik zwaaiden, Maria zwaaide terug. Een beetje bedenkelijk, in gedachten en geconcentreerd alles bestuderend. Maar wel vrolijk en dapper. Zo knap, zo fijn!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_60916510
Wat fijn dat het goed ging! Lief hoor zo met Harry.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_60916709
Wat spannend Sugar! En wat een lieve foto
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 18 augustus 2008 @ 09:41:48 #205
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_60916742
Dapper! En hulde voor Storm, de grote afleider!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_60917605
Spannend Sugar! Idd lieve foto.
pi_60920386
Onze kat is toch laatst doodgegaan? Heb hier toen veel adviezen gehad over hoe en wat met kinderen erbij betrekken (waarvoor dank!!!)
Sara kan er aardig mee omgaan, inmiddels heeft ze er hele liedjes over gemaakt, die gaan als volgt:
De poes is dood
Fleekie slaapt in een doos in een grond lalalalalalaaa
in het bos lalalalalala


Ze is er helemaal vrolijk onder
Maar ze vindt hem nog wel steeds lief zegt ze. Toch apart hoe lang dat bij zo'n ukje blijft hangen...
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_60921189
Die Maria, wat is ze al groot. En zo'n leuke foto op school.

Sara. Ze is er duidelijk mee bezig.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 18 augustus 2008 @ 14:05:19 #209
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_60923126
Maria dappere meid!
Wat zal ze straks vol verhalen zitten, zo'n eerste dag is zo bijzonder.
Hoe vind je het zelf Sugar?

Ik had net even een vreselijke dip. Cas zijn buien zijn nog steeds niet over.
Het heeft echt met Léon te maken volgens mij. Vaak nadat we hem hebben weg gebracht is het een drama. Dan wil hij bij zijn broertje blijven.
Met als gevolg dat ik hem gillend en schoppend onder de arm moet meenemen, nadat hij al 3x terug gelopen is. En dan ook nog zijn loopfiets meeslepen.
Vandaag heb ik hem echt vervloekt, kon er niets aan doen. Er is gewoon een grens aan wat je aan kan en ik kon er echt niet meer tegen daarstraks. Zo geprobeerd rustig te blijven, het gedrag te negeren en pas weer aandacht geven als hij rustig was, maar niets helpt.
Ik zit hier nou nog met vochtige ogen, ik hoop zo dat deze fase heel HEEL snel voorbij is.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_60923185
Wat moeilijk dutchie als Cas zo aan z'n grote broer hangt. Cas snapt het natuurlijk ook nog niet, dat hij ineens niet meer met Léon samen mag zijn. Zou ik ook niet tegen kunnen, het is ook niet alsof je hem voor je lol meeneemt.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 18 augustus 2008 @ 14:12:50 #211
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_60923330
Oh arme dutsj, dat is zo klote. Eerlijk gezegd had ik gisteren zoiets nog met Maria, heel erg naar, zeker met zulke spannende dagen in het vooruitzicht. Heb er 's avonds nog flink om gehuild (kreeg er zelfs een bloedneus van). Heel rot.
Maar reken het jezelf niet aan, zo te zien heb je juist heel goed nog gereageerd, terwijl je eigenlijk al op je kookpunt was. Knap toch? Ik duim met je mee dat het een korte fase is. Maar weet je? Koop anders iets nieuws te spelen voor 'm? Iets waar hij even nieuw mee aan de slag kan? Tuurlijk helpt het geen hele ochtend of middag, maar geld uitgeven is altijd leuk (win) en hem blij maken ook (win)! Toch?
Succes ermee!

Maria kwam vrolijk de school uit om 12.15 uur, at zingend haar boterham en stapte weer parmantig het klaslokaal in, nadat ze Storm en mij een dikke kus gegeven had. Onze heldin! Zo heerlijk.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_60923374
Wat goed van Maria! Hoe voelt dat voor jou Sugar, je kleine meisje wordt groot.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 18 augustus 2008 @ 14:18:20 #213
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_60923513
Ik ben supertrots. Het is gewoon helemaal passend nu en goed. Misschien dat er snel een moeilijker moment is, maar ik denk echt dat Maria er in basis helemaal klaar voor is.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_60923524
Die Maria, zo maar al naar de basisschool Wat zijn ze nog jong dan eigenlijk. En van nu af aan steeds maar weer die school en later werk, ik kan me goed voorstellen dat dat raar moet voelen!

Wat lastig, Dutch. Hopelijk is het snel over

Nogmaals bedankt voor de bemoedigende woorden! We zijn vanmorgen bij de dokter geweest en er is gelukkig niets van een verstopping of verharding in haar buik te vinden. Rustig blijven lijkt het beste te werken dus dat kunnen we nu zonder bezwaar doen.

Toen ze gister met M. mee ging naar de wc begon ze hem ineens te prijzen "goed zo papa, gepoept! Nou jij plaatje". Blijkbaar maakt het hele zindelijkheidssysteem van het kinderdagverblijf erg veel indruk op haar dus ik heb vanmorgen gevraagd of ze haar op dat gebied nog maar even willen laten gaan. Vraagt ze er zelf om, dan is het prima maar liever niet pushen om iets te doen door de belofte dat ze dan een plaatje mag plakken.

We slepen haar ook wel weer door deze fase heen
  maandag 18 augustus 2008 @ 14:21:09 #215
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_60923633
Sugar dat is een goed idee, ik denk dat ik dat maar eens ga doen.
Een kop thee nu doet ook wonderen bij mij in ieder geval en even stoom afblazen. Manlief belde ook nog op het piekmoment en kon het gegil via de babyfoon horen, ik hoefde niks meer te zeggen.

Maria's 1e dag klinkt als die van Léon toen. Prachtig toch?
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_60925829
toch maar naar kleine baby topic
  maandag 18 augustus 2008 @ 17:26:10 #217
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_60928711
dutchie, wat naar die fase. Ik duim met je mee dat het gauw weer voorbij is!

owlet, gelukkig geen verstoppingen tot nu toe. pfew, want anders ben je echt nog verder van huis.

Maria, wat goe-hoed!! Leuk hé, school?! Sugar, natuurlijk ook een compimentje omdat je zo'n leuk lief meisje hebt gebakken.

Sara en de poes, aww! Wel goede tekenen van iets verwerken. Een realistische manier voor deze leeftijd
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_60928750
wat een knappe en vervelende kindjes hier

Ik kon Emma de laatste weken wel driedubbel achter het behang plakken. Niet luisteren, broekplassen en poepen terwijl ze het toch al heel goed kan, niet willen slapen 's middags én 's avonds.
Maar sinds ze ziek is geweest lijkt het veel beter te gaan. Ze is een stuk minder tegendraads en ging gisteravond heel lief slapen zonder gedoe
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  maandag 18 augustus 2008 @ 20:35:09 #219
593 sjak
Juffie Bloem
pi_60933622
Wat een spannende nieuwe fase Sugar. En wat een lieve foto en tekst. Bijna 4 (en 2) wat gaan ze snel en goed he!

Dutch, heel veel sterkte. Wat een goed idee van Sugar. Wat ga je kopen
Lekker douchen!
pi_60935001
Sugar, heerlijk dat Maria het zo naar d'r zin heeft!

Jelief, oh die behangplakperioden zijn vreselijk, en dan ineens zijn ze weer helemaal lief...

Dutchie, ik hoop dat die fase snel voorbij is voor jullie! Klinkt echt niet prettig

Nog even wat leuks (jaja, ik ben trots) over Sara. Ik knuffelde haar laatst en zei: mijn lieve Saartje, mijn bofbipsie, mijn knuffelbuffel...
Waarop Sara zei: Mijn mama, jij moet nog Saartje kwiebelsaajuh zeggen (Saartje kriebelstaartje) Zo lief!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_60943064
Tvp.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 08:45:13 #222
593 sjak
Juffie Bloem
pi_60943540
Gefeliciteerd met Anna! Welkom hier Yppy en jarno
Lekker douchen!
pi_60943620
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 07:39 schreef Jarno het volgende:
Tvp.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 10:26:05 #224
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_60945609
O Anna ook al weer 2?
Van Harte!
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_60945650
Gefeliciteerd Anna!
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 12:19:43 #226
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_60948802
Anna, ook alweer twee? Time flies! Gefelicitaaart!!
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_61002519
Bedankt allemaal. Ik moet zelf nog erg aan het idee wennen dat ze al twee is (lang verhaal, had gehoopt dan zelf beter te zijn), al is ze wel een echte peuterpuber met de hysterische buien, het slimme, bijdehante gedrag en het weigeren van al het eten waar ze geen zin in heeft.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_61014961
Anna twee! Wat snel haha! Maar ja, de tijd gaat door he die van mij worden ook al supergroot vind ik. Echt verbazingwekkend. Ik ben nu veel met foto's van 'vroeger' bezig (bijna vier jaar geleden tot nu) en dan zie je veel meer hoe groot je kinderen nu al zijn. Zoooo anders.

Een gesprekje van Noa (3 jaar, 8 maanden) en Emma (2 jaar, 7 maanden), onder het tekenen:

Emma krijgt te horen van mij dat als ze vanavond zonder speentje gaat slapen, ze een cadeautje krijgt, maar dat dat wel betekent dat ze geen speen meer krijgt voortaan. En dat ze dan een hele grote meid is. Hetzelfde is kort daarvoor afgesproken met Noa, wat met veel enthousiasme werd begroet.
Emma: Ja, dan krijg ik een cadeautje. En dan gaan we feestvieren! JAAAA!!!
Noa valt bij: JAAA een groot feest! Dat doe je als je slingers ophangt. En dan zet ik een feestliedje op, en slingers ophangen.
Emma: Dora vanne feest! (gaat op haar stoel staan)
Noa: en dan ga ik daarna, en daarna Emma en daarna ik, en daarna jij en daarna Julia. Dan mag je ook dansen. Dan ga ik een cadeautje inpakken. Nu nog niet.
Emma: voor mij!
Noa: (knikt) ja, dan ga ik een mandje inpakken. En dan ga ik snel met jou en Julia en mama een cadeautje, euh een mandje kopen.
Emma: in een winkeltje?
Noa: niet in een winkeltje, maar in een speelgoedboerderij
Emma: met schapen, en een muisje, en met koeien en met een man? En met een paard!
Noa: ja, met een paard
Emma: op een boerderij zit een paard.
Noa: ja, dat is een boerderijtje!
Emma: als ik op TV bent, dan zag ik Dora! En ook Boots!
Noa: Boots het aapje!
Emma: ja!
Noa: als jij hier thuis bent, bij ons, dan dan dan dan dan dan ...
Emma: als ik uit de tv bent, dan moet ik jou even zien!
Noa: dan moet ik vliegen naar jou! in de tv, dan ziet mama dat!
Emma: dan gaat jij niet in de tv vliegen! Dan zie je mij! ook bij Dora!
Noa: ja, ook bij Dora.

Emma: ik hou wel van taart hoor, we moeten ook taart eten hoor Noa, op het feestje.
Noa: ja, taart met veel kaarsjes, die staan dan op iets plats, en dat wordt dan binnengedragen. En als ze aangestoken zijn, staat alles in de brand. En dan moeten we een doosje pleisters pakken. Voor mij.
Emma: ja, en voor mij! voor mij ook!
Noa: ja, en ook voor mama, mama is ook verbrand.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 09:43:53 #229
24188 Belana
kloon van belana
pi_61031560
suzanna wat een lekkere kletsmajoren heb je daar

Ezra is momenteel echt vreselijk schreeuwt om alles en vooral heel hard "NEEEE" natuurlijk
Hij zit veelvuldig op de trap momenteel
stormy waters...
sailin'
pi_61031676
Anna is van de week zelf maar in de gang gaan zitten geloof ik. . Ze had zelf al door dat het niet helemaal goed ging aflopen ofzo.

En dat bijdehande he... zucht. Gisteren gaf ik d'r een kus voordat ik ging werken, ze lag nog bij mama in bed, dus ik zeg zachtjes tot vanavond meissie, krijg ik keihard terug "DOEI PAPA!". . Heb d'r echt nog nooit doei horen zeggen dus.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 09:51:44 #231
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_61031730
Wat een grappig gesprekje Suzanna

En is Emma uiteindelijk nog zonder speen gaan slapen?
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 09:52:37 #232
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_61031743
Suzanna Wat een heerlijk gesprekje

Iris kan ook behoorlijk het bloed onder je nagels vandaan halen, maar ik geloof nog niet zo erg als Ezra, als ik dat zo lees Succes er mee

Om 10.30 uur heb ik een intake bij het KDV voor Iris, ben benieuwd hoe ze het vindt. Vast prachtig, want op de PSZ is ze ook niet weg te slaan. Als ik Amber naar haar klas breng, komen we langs het lokaal van de psz en Iris gaat altijd spelen daar
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 09:54:07 #233
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_61031777
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 09:49 schreef Jarno het volgende:
En dat bijdehande he... zucht. Gisteren gaf ik d'r een kus voordat ik ging werken, ze lag nog bij mama in bed, dus ik zeg zachtjes tot vanavond meissie, krijg ik keihard terug "DOEI PAPA!". . Heb d'r echt nog nooit doei horen zeggen dus.
Amber van de week, toen er een paar kinderen voorbij liepen op de galerij:
"wat zijn dat nu weer voor gassies "
Ik weet echt niet van wie ze dat heeft, zal ongetwijfeld school zijn
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 10:09:01 #234
24188 Belana
kloon van belana
pi_61032110
hoort hier niet, maar Liam had het laatst ook over een coole gast
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:50:05 #235
45621 Suzanna
Mama van...
pi_61038097
Tex, ja, ze is zonder speen, en zonder problemen gaan slapen! Als ik dat eerder geweten had... ik had nog niet bedacht dat ik dan een cadeautje zou gaan geven, nu was het meer een dreiging, als je je speentje kwijtmaakt of kapotbijt, krijg je geen nieuwe en moet je zonder speen gaan slapen. Nu was het heel positief... als je zonder speentje gaat slapen (oeh wat knap! dan ben je echt een grote meid!) mag je een CADEAUTJE!!! WOEHOEH!!!! JOEPIE!!! (zo ging dat) en dat ging echt heel erg makkelijk! geen centje pijn
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 14:03:09 #236
45621 Suzanna
Mama van...
pi_61038489
Hebben jullie trouwens ook van die kinderen die eerst nee zeggen, dan ja, dan weer nee, tot bloed-onder-nagels-uithalend toe? Dat is Emma ten voeten uit op het moment. Het is altijd al een beetje zo geweest dat als ze in zo'n bui was, er geen land met haar te bezeilen valt, maar het gebeurt nu elke dag wel een aantal keer, elke keer als er een keuze gemaakt moet worden! Dan komt ze weer op haar keuze terug, vind ik het goed, komt ze er WEER op terug, etc....als ik nee zeg is het net zo erg, en komt er net zo goed een driftbui (zij op de gang, duurt een hele tijd, komt een paar keer terug, schreeuwend dat ze weer lief is, terwijl ze nog vol met drift en kwaadheid zit, en de reden is eigenlijk zo klein...) zucht. Iemand nog tips?a

We hadden trouwens van het weekend gasten hier, mijn zwager en zijn vriendin, en zij vond het zo goed van mij dat ik geduldig bleef en niet schreeuwde tegen mijn kinderen, nou doe ik dat weleens als ik alleen thuis ben met ze, omdat ze dan vaak lastiger zijn (minder aandacht) maar zowiezo niet vaak. Maar vandaag... echt, ik heb denk ik wel drie keer tegen ze geschreeuwd (ook omdat ik hoofdpijn had en het echt te gek werd met het geruzie, gezeur, geschreeuw, elkaar pijn doen, over elkaar heen buitelen om mijn aandacht te krijgen als ik aan de telefoon zat, etc...
Doen jullie dat ook weleens, schreeuwen tegen je kinderen? Ik ben echt wanhopig als het gebeurt want als ik me maar enigszins inhoud ben ik gewoon geduldig, het moet wel heeeel erg worden wil ik gaan schreeuwen. Maar schuldig voel ik me wel heel erg achteraf... (hoe kan ik nou tegen hun zeggen dat ze niet moeten schreeuwen als ik het zelf wel doe...)

Ik geniet meestal heel erg van m'n kinderen trouwens, maar op dagen als vandaag kan ik ze het liefste achter het behang plakken. Tussendoor lief, maar vaker niet dan wel. Hopelijk is 't vanmiddag voorbij (ze liggen nu te slapen, zonder speentjes )
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 14:46:31 #237
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_61039729
*verwondert zich weer eventjes over het het feit dat Ken al een peutertje is...*
kruipt weer weg...
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_61045909
Kim heeft me vanmiddag laten schrikken. Ze blijkt aan breath holding spell te doen.
Ze zat eerst te krijsen en huilen als een gek, beetje raar schokken met haar lijf, hand in haar mond proppen en erop bijten. En toen draaiden haar ogen telkens weg. Ik vond het eng! Huisarts gebeld en mocht nog ff langskomen, het was 16.45. Daar aangekomen was ze net gestopt met huilen. Mondje en oren nog nagekeken, geen koorts. Conclusie dus breath holding spell. Is verder niet gevaarlijk, maar voor de 1e keer wel schrikken. Ze kan er ook nog bij flauw gaan vallen en het kan vaker voorkomen.

Nu is ze gewoon vrolijk aan het rondhuppelen.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 18:27:03 #239
45621 Suzanna
Mama van...
pi_61046167
Oei, dat is schrikken Ingrid! Ik kan me herinneren dat er meer mensen hier op het forum kindjes hebben die dat soms doen. Ik hoop maar voor je dat het niet meer gebeurt, doodeng. Goed dat je even naar de huisarts bent geweest, dat zit echt niet lekker als dat gebeurt!
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 18:42:46 #240
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_61046463
Zó! Dat is wel schrikken, ja! Was ze ervoor gevallen of geschrokken ofzo?
Bij ons met vallen en felle pijn, wordt hij soms blauw van het adem inhouden voor de grote huilbui. Maar dat is gauw weer over. Wat ik er zo van lees, is dat het een tijdje aanhoudt inderdaad...
Nou, gelukkig is het niets ernstigs!
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 19:29:10 #241
108648 cattie
lieve moeder
pi_61047553
Dat is schrikken Ingrid!
Wat een peuterpubertjes hier toch! Het is een faaaase....

Wij zijn terug van een weekje vakantie. We hebben het erg naar ons zin gehad. Het was in een mooi huisje met een hele grote tuin in Duitsland. We hebben mooi weer gehad en Ive heeft heerlijk buiten gespeeld. Hij is zo'n schatje! Slapen ging ook goed. Ive kan wel dwingend zijn, ze hadden daar een vijver met een beekje en Ive wilde meerdere malen per dag "water kijken" en dan moesten we met hem mee. Wel mooi om te zien hoe gefascineerd hij er door was. Dat we met zijn 3-en waren de hele week heeft ons als gezin ook goed gedaan. We zijn bezig met Ive's papakindje zijn. En dat ging ook steeds beter. Hij liet zich op het laatst zelfs door mij dragen of helpen als mijn man er ook bij was.
Alleen 1 minpunt: Ive is bang voor de douche. Handig in een huisje zonder bad. Wat is de beste manier om hier mee om te gaan? We proberen hem spelenderwijs weer aan de douche te wennen. (Douche in als de douche nog uit is, douche heel zachtjes aan en naar het water kijken enz.) Maar tot nu toe zegt hij dan: douche eng!
pi_61048453
Ronja moet ook niet veel van de douche weten. Ze gaat nu altijd in bad naast me terwijl ik onder de douche sta en sinds een paar dagen komt ze af en toe "doesuh". Ze gaat dan nét niet in het bereik van de douche heel stil staan
Ik ga er van uit dat het vanzelf wel komt.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 20:32:25 #243
108648 cattie
lieve moeder
pi_61049138
Aaah, wat schattig van Ronja. Ive wilde een tijd lang heel graag douchen, maar nu wordt hij er echt panisch van. Hij is vanavond gewoon lekker lang met mij in bad geweest, dat vindt hij nog steeds heerlijk. Vooral het kliederen met bakjes en speeltjes enzo!
pi_61049990
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 18:42 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Zó! Dat is wel schrikken, ja! Was ze ervoor gevallen of geschrokken ofzo?
Bij ons met vallen en felle pijn, wordt hij soms blauw van het adem inhouden voor de grote huilbui. Maar dat is gauw weer over. Wat ik er zo van lees, is dat het een tijdje aanhoudt inderdaad...
Nou, gelukkig is het niets ernstigs!
Ik denk dat ze ergens wakker van was geschrokken. Het was behoorlijk lawaaierig buiten.

Kim durft al maanden niet meer in bad. Geen idee waarom
Douchen vind ze niet super, maar gaat wel goed. Haren wassen is een drama, maar daar zal Kim niet de enige in zijn.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 21:33:26 #245
45621 Suzanna
Mama van...
pi_61050851
Nee hoor, Ingrid, daar is ze zeker niet de enige in. Al gaat het hier veel beter nu ik ze voorbereid op het haren wassen door te zeggen: 'kijk nu maar naar boven, naar de lampjes, en dan ga ik je haren wassen, heel voorzichtig, en dan komt er geen water in je ogen' en dan doen ze dat heel braaf. Lief om te zien.

Het gekke is trouwens dat Julia het minste problemen geeft met haren wassen maar dat is nog niet eens een peuter. Grappig is dat.
pi_61051871
idd Ingrid, haren wassen is hier ook een drama. We doen het ook maar heel weinig, Ronja smeert er eigenlijk nooit iets in en ze heeft het soort haar dat juist door weinig wassen heel zijdeachtig zacht wordt.
pi_61054529
Suzanna de lampjes tip gaan we morgen uittesten!
pi_61059171
Sara gaat sinds een tijdje 1 keer per week met ons onder de douche en 2 of 3 keer in badje (ivm droog huidje).
Douchen is vooral om te wennen want ze zit nog in het babybadje, en we hebben geen bad verder.
Douchen vindt ze leuk, maar niet er recht onder. Haren wassen is heel lang een drama geweest, het hoeft niet vaak, 2 keer per week doe ik het bij haar. Nu eergisteren was ik met haar aan het douchen, toen legde ze zelf een nat washandje over haar voorhoofd en ogen, deed ze haar hoofd goed achterover en kon ik zo haar haren wassen, niet 1 keer gehuild. Dus dat gaat wel beter nu gelukkig!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_61059535
Max vind haren wassen ook vre-se-lijk! douchen vindt ie heel spannend en eng. hij gaat meestal 1 keer in bad en 1 keer onder de douche en haren wassen doe ik 1 keer per week. de rest van de dagen was ik hem gewoon.

Vorige week ben ik met Max naar een extra bezoekje CB geweest ivm met zn slecht eten en gewicht enzo.
Nou hij is netjes 500 gr aangekomen en een endje gegroeid
Ik heb in het gesprek zo'n 100 keer gezegd dat ik zo vreselijk trots op hem ben en dat ie zo goed durft te proeven tegenwoordig enzo helemaal opgehemeld even laten weten dat ik me nogsteeds nul zorgen maak en dat zij dat ook niet hoeft te doen
Ze vroeg hem nog wat dingen te doen, toren bouwen enzo, maar Max is tegenwoordig een beetje wantrouwig bij mensen in witte jassen (eigenlijk bij alles dat móet) dus dat vertikte hij.
schreef ze in zn dossier: wil niks.
wtf sukkelien. das wel míjn kind waar je het over hebt, en nee natuurlijk wil hij niks bij jou wat kan je je toch beledigd voelen he, als ze iets over je kind zeggen/schrijven.

afspraak gemaakt met 3 jaar, maar ik moet maar tussendoor nog even komen wegen, gewoon voor mezelf. ik heb netjes ja gezegd, maar echt niet dat ik daar nog extra ga wegen. ik heb thuis ook een weegschaal.

Verder gaat het met Max goed hij heeft pas geloof ik weer een sprongetje gemaakt, hij was een tijdje een beetje mieperig, maar dat is zo goed als over en ik vind dat hij ineens zó veel snapt soms zit ik echt met grote ogen te kijken luisteren. ik dacht altijd dat je je kind dingen ging leren enzo, maar ik hoef iets maar 1 keer te zeggen en hij weet het al! pas hoorde hij op de radio een vrouwenstem en toen zei ie: vrouw! vind ik knap
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_61065192
Max wordt ook al zo groot Heerlijk verhaal Pinquit! En het CB is soms gewoon heel erg vervelend....

Sara kan een koprol maken! Ik ben zo trots
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_61073958
Wat klinkt Max een stuk groter. Ze zijn zo ontzettend slim, snap ook niet waar het vandaan komt.

Lijkt me lastig Suzanna, als ze zo vervelend doet tot je geduld opgaat. En dan heb jij er drie. Schreeuwen of roepen doe ik nooit tegen Anna. Ik ga juist langzamer praten als ze stout is. Maar het is soms even lastig; ik bedenk me dan maar dat ze het na zal gaan doen en dat zij daar ook van schrikt.

Fijn zeg cattie, dat Ive nu ook wat beter met jou is.

Douchen is geen probleem, badje ook niet. Anna heeft geen problemen met water, ze gaat natuurlijk ook graag zwemmen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 24 augustus 2008 @ 08:55:22 #252
45621 Suzanna
Mama van...
pi_61080088
Yppy, bedankt voor je reactie. Ik zou inderdaad geduldig moeten reageren, dat is gewoon beter. Meestal lukt dat ook (gelukkig de laatste dagen weer helemaal goed gegaan en daar ben ik blij mee). Als ik er goed op let lukt het ook, maar als mijn waakzaamheid verslapt kan ik weleens boos reageren en stem erg verheffen (vind ik al snel schreeuwen).
Het is maar een faaaaaaase met Emma denk ik... ze is een hele tijd ontzettend schattig geweest en is dat nu met tussenpozen ook zeker wel, maar heeft gewoon driftbuien. Ze zit ook midden in de peuterpuberteit natuurlijk....


Kijken jullie kinderen ook weleens Dora trouwens? Hier vinden ze dat helemaal te gek.
pi_61080183
Sara is ook weg van Dora.

We vieren vandaag haar 3e verjaardag, ze heeft ook een Dora taart
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zondag 24 augustus 2008 @ 09:35:12 #254
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_61080323
Oeh leuk, veel plezier vandaag, Fuente en de rest!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zondag 24 augustus 2008 @ 09:39:48 #255
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_61080339
Fuente, veel plezier vandaag!! 3 is cool!!

Luuke reageerde zo leuk op het nieuws 'dat er een baby in mama's buik zit'. We wilden eigenlijk wachten tot na de echo, maar ze nam onze spanning over en ving hier en daar al wat op. Ze werd er heel erg zenuwachtig van en moest ook overgeven. Dus hebben we verteld over een broertje of zusje, maar dat we eerst nog naar de babydokter moeten om te kijken of er wel een goede plek is in mama's buik.
Haar ogen werden groot, ze begon helemaal te stralen... "Echtwaaaar? Een beeeeebie? Mag ik kijken mama? Mag ik kijken?". Ik hoop dat ik haar gauw kan vertellen dat alles goed is!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  zondag 24 augustus 2008 @ 09:50:07 #256
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_61080401
Leuk om te lezen dat het allemaal zo goed gaatmet de kwebbelkousjes suus
Pinq goed dat max weer durft te proberen
yppy welkom nog en nog proficiat
en saartje proficiat en en jullie ook L en B
cattie klinkt als een geslaagde vakantie fijn!

En Lishe wat zie ik nu een wondertje erbij proficiat
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_61082332
Fuente veel plezier!

Dora taart zou ik Kim ook een plezier mee doen! Die is fan van Dora. En Kabouter Plop, daar heeft ze een poster van op haar kamer. Die krijgt voor het slapen gaan een kusje.
  zondag 24 augustus 2008 @ 12:37:07 #258
24188 Belana
kloon van belana
pi_61082484
cattie, klinkt als een fijne vakantie! tja en dat douchen, ik weet niet wat dat is bij die ukkies, Ezra vond het ook een tijd lang heerlijk en toen ineens niet meer, precies zo. Nu gaan ze in bad en heb ik het maar niet meer over de douche. laat maar denk ik dan, komt wel weer.

jeetje pinq, is Max nou weer te licht dan? Ik kan me nog zo goed herinneren dat ie te zwaar was. Niet op letten dus die onzin
stormy waters...
sailin'
pi_61102498
Het was heel leuk Er komen vanavond nog wel foto's...

En vandaag wordt ze echt 3, zo bijzonder weer...
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 25 augustus 2008 @ 09:23:12 #260
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_61103438
Gefeliciteerd Fuente! Drie is zó leuk!!!
pi_61134299
Ik word een beetje moedeloos hier. Nu heeft Kim alweer last van haar mond en krijst ontroostbaar. Vrijdag nog bij de ha geweest en hij had ook in haar mond gekeken, niks te zien.
Ik zie wel een raar rood puntje zitten.
Ik weet haast wel zeker dat het vitaminegebrek is. Want het is begonnen na het enorm slechte eten.
En ze at zo goed. Nu eet ze al weken slecht. Brood ineens zonder korst, maar het is iig wat. Vlees gaat er altijd wel in. Verder niks. Ja patat, maar dat krijgt ze niet vaak! Groente wil ze helemaal niet meer. Fruit over het algemeen wel goed.
Morgen hopelijk naar het inloopspreekuur van cb. Zal ik het ook vragen.
Ze groeit volgens mij verder wel goed.
Dat wordt nog wat in de vakantie. (vrijdag weekje met mijn ouders weg)
11 sept. heb ik controle bij de tandarts. Kim gaat dan voor het eerst mee. Hopelijk kan hij dan ook naar haar tandjes en kiezen kijken.
Want straks is dat het. Ze heeft een grondige hekel aan tandenpoetsen. En moet vaak in de houdgreep.
Zelf poetsen gaat de laatste dagen iets beter.

Met het eten is het gewoon lastig. Op zich maak ik me er niet druk om. Maar nu wel, omdat ze er blijkbaar last van krijgt qua gezondheid.
En verder is het gewoon zielig dat ze zo'n pijn heeft.

Gelukkig gaat het verder wel goed. Is ze meestal heel vrolijk. Kan ze goed praten en begrijpt veel van wat je zegt. Ze kan haarzelf goed vermaken en is vaak aan het zingen en dansen.
En lekker knuffelen en de baby kusjes geven.
pi_61134498
Anna eet ook vrij beroerd de laatste tijd. Het enige wat er wel ingaat zijn... potjes! . Het is gelukkig niet zo erg meer als een tijd geleden (toen liep ze de hele dag op lucht...) maar toch. Ik kan er zelf ook slecht tegen als ze niet goed eet, ook al weet je dat het fases zijn. Als je je echt zorgen maakt zou ik gewoon lekker naar de HA gaan idd. Als ze brood, fruit en vlees eet zal het vitaminegebrek wel meevallen gok ik zo. Anna eet gelukkig ook altijd nog wel fruit en brood.

Nou goed, we leggen ons er bij neer en gaan deze week gewoon aan de potjes, ze krijgt dan vlak voordat wij gaan eten wat van die prut, dan maak ik het eten af en eten wij gelijk na Anna (waarbij ze dus ook aan tafel blijft!) en dan *mag* ze nog mee-eten als ze dat wil. Gisteren ging er nog een schaaltje pastaschelpjes in, da's dan toch weer meegenomen. En we bieden ook regelmatig wat aan.

Oh, en tandenpoetsen is hier ook een crime. De onderkant mag, de bovenkaak vind ze eng ofzo. Zucht.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 12:02:55 #263
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_61134779
Ingrid en jarno, kan me zo onwijs voorstellen dat jullie je toch zorgen maken hoor. Heb heel wat afgepiekerd.
Hier was de sleutel de logopedie en dat daardoor ook veel spanning bij mij weg viel.
En denk hier ook wel de acceptatie dat ze wat dat betreft allemaal gewoon een beetje anders is.
Ze wil ook echt niet elke dag de neocate een liter zoals ze moet. soms juist weer wel en dan valt het "normale"avond eten weg. scheelt ze mag dat juist wel missen.

Sinds ik de dingen geaccepteerd heb zoals ze zijn ( duurt even 2,5 jaar ) maar het scheelt zoveel hier.

Tandenpoetsen is en blijft hier ook een drama, regelmatig tandafdrukken, doe me best, meer kan ik niet doen toch. in november mag ze weer naar de tandarts, dat deed ze wel heel knap afgelopen keer

Arwen is trouwens erg van het zingen:

"inne maneschijn, klom ik trapje kozijn, mag je niet aankoohooomennn, 1 2 3 4 hoedje van in het water visje visje inne water, kontje kaal! "

Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_61135576
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 11:53 schreef Jarno het volgende:
Anna eet ook vrij beroerd de laatste tijd. Het enige wat er wel ingaat zijn... potjes! . Het is gelukkig niet zo erg meer als een tijd geleden (toen liep ze de hele dag op lucht...) maar toch. Ik kan er zelf ook slecht tegen als ze niet goed eet, ook al weet je dat het fases zijn. Als je je echt zorgen maakt zou ik gewoon lekker naar de HA gaan idd. Als ze brood, fruit en vlees eet zal het vitaminegebrek wel meevallen gok ik zo. Anna eet gelukkig ook altijd nog wel fruit en brood.

Nou goed, we leggen ons er bij neer en gaan deze week gewoon aan de potjes, ze krijgt dan vlak voordat wij gaan eten wat van die prut, dan maak ik het eten af en eten wij gelijk na Anna (waarbij ze dus ook aan tafel blijft!) en dan *mag* ze nog mee-eten als ze dat wil. Gisteren ging er nog een schaaltje pastaschelpjes in, da's dan toch weer meegenomen. En we bieden ook regelmatig wat aan.

Oh, en tandenpoetsen is hier ook een crime. De onderkant mag, de bovenkaak vind ze eng ofzo. Zucht.
Potjes een tijd favoriet geweest, maar moet ze nu weinig van hebben.
De ha zegt dan gewoon afwachten, kun je niks aan doen. In het geval van afte/wondje dan.
Ben blij dat ze fruit wel eet. Momenteel is favoriet druiven, meloen, perziik, nectarine en pruimen. Appels en bananen verschillen. Net had ik appeltje geschild voor mezelf en in bakje, daar heeft ze ruim de helft van opgegeten.
Misschien gaat het straks in de vakantie wel beter, omdat opa en oma er dan ook bij zijn.

WAt geven jullie als drinken? Hier is het "nep" yoghi van de lidl. Yoghurtdrank is dat. Daar is ze gek op.
En diksap/roosvicee sterk verdund. En soms water, dat "jat" ze dan uit mijn flesje.
Zat aan thee te denken, maar geen idee welke smaak/soort ik zal proberen.
pi_61135647
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 12:02 schreef _evenstar_ het volgende:
Ingrid en jarno, kan me zo onwijs voorstellen dat jullie je toch zorgen maken hoor. Heb heel wat afgepiekerd.
Hier was de sleutel de logopedie en dat daardoor ook veel spanning bij mij weg viel.
En denk hier ook wel de acceptatie dat ze wat dat betreft allemaal gewoon een beetje anders is.
Ze wil ook echt niet elke dag de neocate een liter zoals ze moet. soms juist weer wel en dan valt het "normale"avond eten weg. scheelt ze mag dat juist wel missen.

Sinds ik de dingen geaccepteerd heb zoals ze zijn ( duurt even 2,5 jaar ) maar het scheelt zoveel hier.

Tandenpoetsen is en blijft hier ook een drama, regelmatig tandafdrukken, doe me best, meer kan ik niet doen toch. in november mag ze weer naar de tandarts, dat deed ze wel heel knap afgelopen keer

Arwen is trouwens erg van het zingen:

"inne maneschijn, klom ik trapje kozijn, mag je niet aankoohooomennn, 1 2 3 4 hoedje van in het water visje visje inne water, kontje kaal! "


Wat schattig. Hier komen zulke teksten ook langs. En dan heeft ze op de psz een liedje geleerd.
Ze zingt nu de hele tijd open en dicht en dan met haar handjes of armpjes de bewegingen erbij.

Ben blij dat we niet de enige met eetproblemen zijn. En vooral met tandenpoets problemen.
pi_61135705
Dora staat nooit op als ik thuis ben. Ik vond dat zo'n irritant gebeuren bij mijn oppaskindjes.

Wat knap dat Arwen al zo goed kan zingen! Maak je er een opname van?

Anna eet best goed, ik vind dat we niet mogen klagen, maar ik sta daar wat makkelijker tegenover geloof ik.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 13:08:10 #267
108648 cattie
lieve moeder
pi_61136695
Ive kan ook heel goed zingen, kijk maar:
-en weg! maar wel een foto in het fototopic!-
(Filmpje haal ik later weer weg.)

Ive drinkt vooral water, soms aangelengd sap en heel soms fristi. En hij drinkt wel eens wat thee van ons mee. Wij drinken alleen kruidenthee en groene thee en dat vind hij wel lekker geloof ik.

[ Bericht 19% gewijzigd door cattie op 26-08-2008 17:03:19 ]
pi_61136748
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 12:28 schreef _Ingrid_ het volgende:

WAt geven jullie als drinken?
Anna drinkt eigenlijk alleen diksap en water. Oh. en bv natuurlijk. . En ze heeft een keer wat lauwe thee geproefd, vond ze nog best lekker ook geloof ik dus daar kunnen we ook wel eens wat mee doen, moet ik nog wel even uitzoeken wel thee soorten het beste zijn dan (kruidenthee?).
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_61136848
Amber is momenteel ook een slechte eter. Bij bijna alles wat ik voorzet is het lust ik niet, bah, is vies. Ze proeft het meestal niet eens.
Gelukkig eet ze genoeg fruit en vanmiddag zelfs 2 boterhammen. Amber drinkt meestal diksap of appelsap. Daarnaast drinkt ze minstens 2x per dag een beker melk. Soms krijgt ze dubbelfris maar dan aangelengd met water en van de week wilde ze ineens thee. Ik heb rooibosthee voor d'r gemaakt.

En momenteel is mevrouw heeeel erg aan het uitproberen. Soms vind ik het best moeilijk om daar mee om te gaan. Niet luisteren, zeuren, doordrammen, schreeuwen... om gek van te worden. Het zal wel weer een faaaaaaaaaase zijn.

Gisteravond wel zo gelachen. Ze wilde de tv aandoen in mijn slaapkamer en toen zei ik dat ik vond dat de tv uit mocht blijven. Toen hoorde ik ineens... lekker boeiend
Ze heeft gister ook nog ff staan dansen en zingen. Zag er zo schattig uit. Olajeje ikke possing olajeje doe olajeje... Zal er volgende keer een filmpje van maken
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 13:27:34 #270
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_61137202
Ive

Ik zong als peutertje ook dit liedje: "weistebweeeiii"
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_61137207
Anna en ik kijken maandagmiddag altijd naar Jamie Oliver. .
"Eitje-koken-kijken" noemt ze dat. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_61137282
Jamie Oliver en Nigella Lawson vinden wij leuk. Kim wil altijd meekijken. Eten maken kijken zegt ze dan.

En ze heeft net een broodje met korst opgegeten!
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 13:32:11 #273
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_61137325
Yppy en Jarno, hebben jullie mijn Elmo-tip nog ontvangen?

Vraagje, vanaf 2 jaar mag een kind een deken/dekbedje in zijn bed hebben toch? Hoe doen jullie dat, want Simon gaat eerst staan in bed alvorens voordat hij gaat liggen en slapen. Later terug om in te stoppen?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_61137352
Welke tip PM? .

En is een slaapzak geen optie?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 13:41:23 #275
108648 cattie
lieve moeder
pi_61137570
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 13:32 schreef PM-girl het volgende:
Yppy en Jarno, hebben jullie mijn Elmo-tip nog ontvangen?

Vraagje, vanaf 2 jaar mag een kind een deken/dekbedje in zijn bed hebben toch? Hoe doen jullie dat, want Simon gaat eerst staan in bed alvorens voordat hij gaat liggen en slapen. Later terug om in te stoppen?
We kijken na een tijdje als Ive slaapt altijd even hoe hij erbij ligt en dekken hem toe als dat nodig is.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 13:47:11 #276
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_61137750
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 13:33 schreef Jarno het volgende:
Welke tip PM? .

En is een slaapzak geen optie?
Ik had YPPY ge-pm'd, bij Kruidvat stond in het krantje een logeersetje van Elmo, koffer, pyjama, slabber met Elmo's hoofd erop.

We gebruiken nu een slaapzak, maar op den duur lijkt een deken/dekbedje me fijner.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 13:49:07 #277
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_61137794
Oeh, Ive, wat lief!!! En hij lijkt zo van dit afstandje een beetje op Storm! Wat zingt ie lief met dat hoge stemmetje.

Geven jullie überhaupt nog potjes aan twee-jarigen? Storm en Maria hebben na hun eerste verjaardag juist nooit meer een potje op. Maar ik geloof dat wij ons echt nóóit druk maken over hoeveel ze eten, het kan me echt helemaal niks schelen eigenlijk. En ik heb gelukkig ook nog nooit gemerkt dat ze minder goed slapen ofzo, als ze nauwelijks gegeten hebben 's avonds.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_61137889
Die heb ik gehad PM. Bedankt nog. Ben net gaan kijken, maar ik vond het niet zo leuk omdat het baby Elmo is en niet de echte. Ben wel een muts wat dat betreft (en anders ook ja )

Ive is zo leuk.

Anna kreeg geen potjes meer, maar nu wel omdat J. dat belangrijk vindt.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 13:52:42 #279
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_61137895
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 13:49 schreef Sugar het volgende:
Oeh, Ive, wat lief!!! En hij lijkt zo van dit afstandje een beetje op Storm! Wat zingt ie lief met dat hoge stemmetje.

Geven jullie überhaupt nog potjes aan twee-jarigen? Storm en Maria hebben na hun eerste verjaardag juist nooit meer een potje op. Maar ik geloof dat wij ons echt nóóit druk maken over hoeveel ze eten, het kan me echt helemaal niks schelen eigenlijk. En ik heb gelukkig ook nog nooit gemerkt dat ze minder goed slapen ofzo, als ze nauwelijks gegeten hebben 's avonds.
Sugar, ik geef daar (tot nu toe) ook niets om hoor. Een koekje midden op de middag vult ook wel wat denk ik
De ene dag is het niets, de andere weer wat meer.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_61137913
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 13:47 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Ik had YPPY ge-pm'd, bij Kruidvat stond in het krantje een logeersetje van Elmo, koffer, pyjama, slabber met Elmo's hoofd erop.

We gebruiken nu een slaapzak, maar op den duur lijkt een deken/dekbedje me fijner.
Oh die ja, hebben we gezien! Ben zelfs al op jacht geweest maar zaterdag was kennelijk iets te vroeg voor een aanbieding die dinsdag ingaat.

En Sugar, echt heel druk maken doe ik me ook niet hoor, maar bij Anna worden dingen als slecht eten snel een gewoonte merk ik. Als je dan 2 tellen aandringt, eet ze dan wel, dus ik vind het wel belangrijk om aan te blijven bieden en proberen. Plus dat Anna natuurlijk zo'n klein & druk ding is, ik kan me dan gewoon niet voorstellen dat ze 2 dagen loopt op een halve boterham. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 13:54:05 #281
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_61137930
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 13:52 schreef YPPY het volgende:
Die heb ik gehad PM. Bedankt nog. Ben net gaan kijken, maar ik vond het niet zo leuk omdat het baby Elmo is en niet de echte. Ben wel een muts wat dat betreft (en anders ook ja )
Geeft niks, ik had helemaal niet gezien dat het baby-elmo was. Wist trouwens ook niet dat er een baby-Elmo bestond Simon is tegenwoordig meer een Diddl-fan, dat komt ook wel beter uit gezien de onderneming van papa
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_61138961
Sinds een paar dagen ligt Kim onder een dekbedje. Gaat prima. Wel 10x instoppen natuurlijk. En 100x kusje geven enzo.
pi_61140395
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 13:49 schreef Sugar het volgende:
Oeh, Ive, wat lief!!! En hij lijkt zo van dit afstandje een beetje op Storm! Wat zingt ie lief met dat hoge stemmetje.

Geven jullie überhaupt nog potjes aan twee-jarigen? Storm en Maria hebben na hun eerste verjaardag juist nooit meer een potje op. Maar ik geloof dat wij ons echt nóóit druk maken over hoeveel ze eten, het kan me echt helemaal niks schelen eigenlijk. En ik heb gelukkig ook nog nooit gemerkt dat ze minder goed slapen ofzo, als ze nauwelijks gegeten hebben 's avonds.
nee, hier ook geen potjes meer. Sara eet pas sinds 3 weken weer regelmatig avondeten (en nog zat avonden dat ze niet wil) maar ik doe er niets aan. Dat wil zeggen, ik maak me er totaal niet druk om, ze groeit goed en doet alles goed, prima dan .
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 15:33:11 #284
108648 cattie
lieve moeder
pi_61140636
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 13:49 schreef Sugar het volgende:
Oeh, Ive, wat lief!!! En hij lijkt zo van dit afstandje een beetje op Storm! Wat zingt ie lief met dat hoge stemmetje.

Geven jullie überhaupt nog potjes aan twee-jarigen? Storm en Maria hebben na hun eerste verjaardag juist nooit meer een potje op. Maar ik geloof dat wij ons echt nóóit druk maken over hoeveel ze eten, het kan me echt helemaal niks schelen eigenlijk. En ik heb gelukkig ook nog nooit gemerkt dat ze minder goed slapen ofzo, als ze nauwelijks gegeten hebben 's avonds.
Dat is mij ook wel eens opgevallen, dat Ive en Storm soms wat op elkaar lijken.

Ive heeft nog nooit een potje gehad eigenlijk.
pi_61141009
Wij hebben het ook zoveel mogelijk vermeden. Maar dan blijkt toch dat ze die (en andere gepureerde prut) wel wil eten. Ze vindt het "lekkel".
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_61142851
Amber krijgt ook al een hele tijd geen potjes meer, ik was het zat om ze te kopen en ze at ze bijna niet meer.

Ik heb een dekbedje bij Ikea gekocht, precies de maat als van het dekentje dat in het ledikant lag. 9 van de 10 keer l igt ze er niet onder.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_61158639
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 12:28 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]
WAt geven jullie als drinken? Hier is het "nep" yoghi van de lidl. Yoghurtdrank is dat. Daar is ze gek op.
En diksap/roosvicee sterk verdund. En soms water, dat "jat" ze dan uit mijn flesje.
Zat aan thee te denken, maar geen idee welke smaak/soort ik zal proberen.
water of diksap en zo af en toe aangelengde multivruchtensap. Melk drinken doen wij niet aan en kinderthee hebben we geprobeerd maar vind ze niet lekker.
Yoghurtdrank ben ik persoonlijk niet zo'n fan van ivm de kleurstoffen en bergen suiker die er in zitten.

En potjes blieft Emma niet. Ze eet al heel lang met de pot mee, in het begin wat aangepast en nu koken we eigenlijk niet meer apart voor haar. Heel enkele keer krijgt ze een prakkie uit de vriezer.

Ik heb gisteren onze voorraad schoenen(tweedehandsjes van mijn zus gekregen) eens bekeken en Emma past 'ineens' in maatje 24. Ik had al zo'n vemoeden omdat ze laatst een blaar had én in haar sandalen kwamen haar tenen toch wel érg ver naar voren. Meteen maar even een check gedaan bij de schoenen in het rek, die konden allemaal zo de kast in. Ze heeft nu dus 5 paar 'nieuwe' schoenen. vier van Lotus en een paar die ik in de uitverkoop had gekocht. Nu nog een paar goede wandelschoenen en we zijn klaar voor de winter

[ Bericht 17% gewijzigd door Jelief op 27-08-2008 10:19:13 (kunt u tellen tel dan mee...) ]
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_61160256
Sara drinkt alleen diksap, soms water. Melk lust ze niet en in bijna al het andere zit rozenbottel, waar ze allergisch voor is. Ze wil ook niet echt wat anders, dus vooral diksap hierl.

Jelief, wat gaat dat snel ineens dan he? En veel schoenen zijn handig
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_61160385
Ja en het is ook niet dat die maat 24 ontzettend ruim zit, ze passen gewoon goed.

Ben dus wel blij dat mijn zus ook een schoenenafwijking heeft en dat Emma daardoor lekker veel schoenen heeft. Afwisselen is goed
3 paar zijn van die schoentjes met een bandje waardoor de wreef open is. Dat kan nu nog wel maar als het echt koud is is dat niet lekker met buiten spelen. Dan nog een paar laarsjes met veter en rits en een paar roze regenlaarzen.
Ow één paar van die 3 zijn lakschoentjes. Ik zou ze zelf niet kopen maar het staat vast heel lief onder een jurkje.
* Jelief is enthousiast over de schoenen van emma, al gemerkt?
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_61160655
Heel enthousiast
Sara zit nog in maat 23, zit nog steeds ruim. Ze is trouwens helemaal gek op Plakschoenen (lakschoenen) dus ik denk dat voor kerst maar een stel goedkope haal
Ze heeft 2 paar hoge schoenen (laarsjes) van vorig jaar, die past ze nog steeds, en van die open schoentjes met een bandje om de wreef, ook van afgelopen voorjaar. En gympen, en crocs, en sandaaltjes, hmz, ik ben bang dat ik ook een schoenentic heb Volgende maand gaan we eens kijken voor najaarschoenen
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_61163303
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 08:26 schreef Jelief het volgende:

[..]

water of diksap en zo af en toe aangelengde multivruchtensap. Melk drinken doen wij niet aan en kinderthee hebben we geprobeerd maar vind ze niet lekker.
Yoghurtdrank ben ik persoonlijk niet zo'n fan van ivm de kleurstoffen en bergen suiker die er in zitten.

En potjes blieft Emma niet. Ze eet al heel lang met de pot mee, in het begin wat aangepast en nu koken we eigenlijk niet meer apart voor haar. Heel enkele keer krijgt ze een prakkie uit de vriezer.

Ik heb gisteren onze voorraad schoenen(tweedehandsjes van mijn zus gekregen) eens bekeken en Emma past 'ineens' in maatje 24. Ik had al zo'n vemoeden omdat ze laatst een blaar had én in haar sandalen kwamen haar tenen toch wel érg ver naar voren. Meteen maar even een check gedaan bij de schoenen in het rek, die konden allemaal zo de kast in. Ze heeft nu dus 5 paar 'nieuwe' schoenen. vier van Lotus en een paar die ik in de uitverkoop had gekocht. Nu nog een paar goede wandelschoenen en we zijn klaar voor de winter
Er is hier geen suiker aan toegevoegd. Vind het beter dan de goedkope houdbare yoghi. Kim wil geen melk en karnemelk en toetje en yoghurt soms.
Ga vanmiddag eens thee proberen. Heb (zwarte?) vruchtenthee en Marocco thee in huis.
pi_61163407
'Men' raadt aan om kinderen geen zwarte thee te geven. Volgens mij vanwege de theeïne. Misschien dus nog maar even wachten tot na de boodschappen?

Yoghurtdrank zonder suiker? waar heb je dat gekocht!!? oja bij de Lidl, en daar zit dan ook geen zoetstof in?
ja ook dat vind ik zooi
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_61163461
Lidl. Geen toegevoegde suiker iig.Pak is net op, dus kan niet kijken nu.
Iig minder dan de goedkope houdbare variant. Ik vind dat ze dat best mag hebben. anders kun je net zo goed niks meer geven.

Dan marocco thee proberen, is kruidenthee. Ik bedenk me net dat ik misschien ook wel rooibos heb.
pi_61163587
Ik bedoelde het niet afkeurend, jouw kind jouw regels. Ik geef Emma niet veel suikers in drinken omdat ik zo het totaal aan suikers wat kan beperken. Maar ze krijgt wel eens een ijsje toe waardan wel weer suikers inzitten. Als ik alle suikers weg laat houdt ze idd erg weinig over ondanks de alternatieven.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_61163644
Ben op het moment al blij dat ze wat drinkt. Maar het liefst wil ze alleen yoki, zo noemt ze dat.
Maar dat krijgt ze echt niet de hele dag, dat vind ik teveel.
pi_61163701
EJ zou nog kunnen proberen of je het wat kan aanlengen, zobeperk je de hoeveelheid yoki die ze drinkt maar krijgt ze wel voldoende vocht binnen.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_61164136
Ja, dat is een goed idee.
  zondag 31 augustus 2008 @ 14:05:42 #298
62233 Jelief
ikke lief!
pi_61264476
Ik vind Emma heul knap.
Gisteravond laat was ze nog even met de duplo aanhet spelen. Heel zoet zat ze te bouwen. Trots kwam ze een hijskraan laten zien:

Later had ze er nog een gemaakt...

Zo helemaal zelf bedacht en gebouwd, dat wordt goed sparen voor studeren
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  zondag 31 augustus 2008 @ 16:35:07 #299
108648 cattie
lieve moeder
pi_61268054
Dat wordt wel bouwkunde!
Knap hoor!
pi_61268913
Wat leuk Jelief!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_61314096
Sara zit helemaal onder de eczeem Het begon met vlekjes op haar rug, en nu zit haar rug, hals, nek, knieholten en een deel van haar rompje onder de eczeem. Ik heb geen idee hoe het kan, maar om 10 voor 11 kunnen we naar de HA. Ze heeft er echt last van, krabt dus ook ..
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')