Ik heb zelf alle inlog gegevens en dergelijke ook in een exces sheet staan maar vast niet zo gelikt en uitgebreid met rente berekeningen als jou. Misschien is het leuk om jou sheet (leeg) als een soort template te uploaden voor iedereen. Dan weten we allemaal waar we aan toe zijn op de feestelijke 1 jan 2009!!quote:Op woensdag 23 juli 2008 11:52 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik heb al mijn 18 spaarrekeningen + staatsobligaties met bedragen en actuele rentes in Excel staan en hou de effectieve yield nauwlettend in de gaten.

Heb ook wel interesse in dat lege excel bestandje met die templatequote:Op zaterdag 26 juli 2008 21:28 schreef Sigmund_Freud het volgende:
[..]
Ik heb zelf alle inlog gegevens en dergelijke ook in een exces sheet staan maar vast niet zo gelikt en uitgebreid met rente berekeningen als jou. Misschien is het leuk om jou sheet (leeg) als een soort template te uploaden voor iedereen. Dan weten we allemaal waar we aan toe zijn op de feestelijke 1 jan 2009!!

Doe mij de ingevulde sheet maar dan.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 21:58 schreef rene90 het volgende:
[..]
Heb ook wel interesse in dat lege excel bestandje met die template

De inlogcodes heb ik natuurlijk niet in diezelfde excel sheet staanquote:Op zaterdag 26 juli 2008 21:28 schreef Sigmund_Freud het volgende:
[..]
Ik heb zelf alle inlog gegevens en dergelijke ook in een exces sheet staan maar vast niet zo gelikt en uitgebreid met rente berekeningen als jou. Misschien is het leuk om jou sheet (leeg) als een soort template te uploaden voor iedereen. Dan weten we allemaal waar we aan toe zijn op de feestelijke 1 jan 2009!!

Het is 4000 euro.quote:Op zondag 27 juli 2008 13:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
.2% op 200.000 is wel 400 euro
Ik zou zeggen zoek een bijbaan, dat levert meer op :´)

Voor sommige mensen hier is 0,2% meer dan jouw maandsalarisquote:Op zondag 27 juli 2008 13:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
.2% geen 2%
Oftewel tweetiende

En voor iemand als Scarlett Johansson of Donald Trump is alles wat jij bezit niet meer dan een maandje werk.quote:Op zondag 27 juli 2008 21:46 schreef SeLang het volgende:
[..]
Voor sommige mensen hier is 0,2% meer dan jouw maandsalaris

Wedden van niet?quote:Op zondag 27 juli 2008 21:46 schreef SeLang het volgende:
[..]
Voor sommige mensen hier is 0,2% meer dan jouw maandsalaris

Wat ze feitelijk doen is je oude rekeing afsluiten en een nieuwe aanmaken met hogere rente. Is nog in je voordeel ook, want de opgebouwde rente krijg je nu al uitbetaaldquote:Op maandag 28 juli 2008 11:08 schreef allsystemshalt het volgende:
CEB maar eens gebeld omdat ze nog niet naar 5% aangepast hebben.
Ze gaan er aan werken zal 1-1/2 week duren en je kan tijdens het omzetten geen transactie's uitvoeren.
Ook komt er een tussentijdse uitbetaling van de opgebouwde rente.
En zal er een schriftelijke bevesteging gestuurd worden.

Dat hebben ze er niet bij gezegd.quote:Op maandag 28 juli 2008 11:14 schreef SeLang het volgende:
[..]
Wat ze feitelijk doen is je oude rekeing afsluiten en een nieuwe aanmaken met hogere rente. Is nog in je voordeel ook, want de opgebouwde rente krijg je nu al uitbetaald

Nee, blijft hetzelfdequote:Op maandag 28 juli 2008 11:18 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Dat hebben ze er niet bij gezegd.
Krijg je dan ook een ander accountnummer?

quote:'Spaarder neemt groter risico door geld op IJslandse bank te zetten'
25 juli 2008, 14:57 uur | FD.nl
10
Spaarders die hun geld neerzetten bij IJslandse banken nemen een groter risico dan spaarders die hun geld stallen bij Nederlandse banken. Dat zegt bestuursvoorzitter Thierry Schaap van BinckBank bij de presentatie van de cijfers over het tweede kwartaal.
Hoewel er volgens Schaap 'voldoende informatie beschikbaar is over de slechte staat van het IJslandse bankwezen', hebben particulieren daar niet genoeg kennis over. 'En de solvabiliteitsratio van IJslandse banken is erg slecht'.
Spaarders moeten IJslands leren 7 juni 2008
Strijd barst los om gunst van spaarder 30 mei 2008
Kredietcrisis duwt IJsland in het ravijn 19 april 2008
Schaap verwijst onder meer naar Icesave, onderdeel van het IJslandse Landsbanki. Eind mei betrad Icesave de Nederlandse spaarmarkt met een rente van 5%. Inmiddels biedt de IJslandse bank een rente van 5,25%.
IJsland hardst getroffen door kredietcrisis
Het zijn hoge rentetarieven van banken uit een land dat mondiaal het hardst is getroffen door de kredietcrisis. Het probleem van is in de kern eenvoudig. De omvang van de financiële sector van het eiland is veel groter dan van zo'n kleine economie van 300.000 zielen verwacht kan worden. De drie grote IJslandse banken hebben buitenlandse schulden met een omvang van negen keer het bruto binnenlands product. Bovendien zijn de schulden vrijwel volledig in buitenlandse valuta.
Voor hun financiering zijn de banken aangewezen op de internationale geldmarkt, in plaats van op lokale spaarders. Ook Landsbanki kan door de kredietcrisis, vrijwel geen geld meer lenen op de kapitaalmarkt. Het opzetten van een spaarbank is voor de bank een relatief eenvoudige manier om weer aan geld te komen.
Oplopende kosten voor spaargeld
Door de buitenlandse concurrentie zien Nederlandse banken de kosten voor spaargeld verder oplopen. Tijdens de kwartaalcijfers merkten ze vrijwel allemaal op dat het duurder is geworden. Ook BinckBank probeert terrein te winnen op de spaarmarkt. Door verbreding van de dienstverlening wil de de internetbroker minder afhankelijk worden van commissie-inkomsten.

Dat is best klantvriendelijk danquote:Op maandag 28 juli 2008 11:26 schreef SeLang het volgende:
[..]
Nee, blijft hetzelfde
Maar dat is volgens mij de reden dat je een paar dagen geen transacties kunt doen. De oude rekening wordt gesloten ('verdwijnt') en dan wordt er een nieuwe rekening geopend met hetzelfde rekeningnummer. Zo werkt hun systeem kennelijk...

Ja, bij mij hebben ze het in elk geval netjes en probleemloos afgehandeldquote:Op maandag 28 juli 2008 11:28 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Dat is best klantvriendelijk dan

De kans dat je op straat loopt, struikelt, met je kop tegen een steen valt, daarna getroffen wordt door de bliksem en doodgebeten wordt door een kat is groter, maar theoretisch gezien is IJsland behoorlijk de lul als 1 van de Scandinavische banken failliet gaat..quote:Op maandag 28 juli 2008 12:21 schreef Fugie het volgende:
[..]
dus als 1 van de banken bankroet gaat is ijsland bankroet ?

in dat geval is het idd niet echt een denkbaar scenario neequote:Op maandag 28 juli 2008 15:28 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
De kans dat je op straat loopt, struikelt, met je kop tegen een steen valt, daarna getroffen wordt door de bliksem en doodgebeten wordt door een kat is groter, maar theoretisch gezien is IJsland behoorlijk de lul als 1 van de Scandinavische banken failliet gaat..

Ik denk dat de kans aanzien groter isquote:Op maandag 28 juli 2008 15:28 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
De kans dat je op straat loopt, struikelt, met je kop tegen een steen valt, daarna getroffen wordt door de bliksem en doodgebeten wordt door een kat is groter, maar theoretisch gezien is IJsland behoorlijk de lul als 1 van de Scandinavische banken failliet gaat..

tsja, je kunt ook zeggen dat iedereen 20k kwijt is. Klinkt al een stuk minder oneerlijk...quote:Op maandag 28 juli 2008 19:07 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik denk dat de kans aanzien groter is
Evengoed hou ik stukje van m'n geld bij Icesave, maar iedereen moet zelf de risico's afwegen.
Eén van de dingen die me intrigeert is dat de eerste 20k gedekt zijn door Ijsland en de tweede 20k door DNB.
STEL dat Ijsland die dekkingsverplichting niet na kan komen en Nederland wel.... Dat zou betekenen dat kleine rekeninghouders hun geld kwijt zijn maar grotere rekeninghouders de bovenste helft terugkrijgen van DNB. Oftewel 'de rijken' krijgen hun geld en 'de armen' niet... Dat lijkt me ondenkbaar want dat wordt dan een groot politiek probleem
Per saldo denk ik dus dat IceSave in de praktijk gewoon even veilig is als een Nederlandse bank.

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |