quote:
Op woensdag 23 juli 2008 00:01 schreef Timemonger het volgende:Nou sowflow, mooi verhaal. Veel alternatieve geneeswijzen zijn getest, en altijd is de grootste verliezer de homeopathie. Dat is BEWEZEN niet werkzaam. Voor uitgebreide uitleg ben je van harte welkom in de pm.
Ayurveda is niet alleen dubieus(al werken sommige kruiden inderdaad, de rest is onzin), maar ook gevaarlijk, omdat de kruiden dikwijls vergiftigd zijn met zware metalen of kankerverwekkende stoffen. Ook de traditionele chinese geneeswijzen zijn gevaarlijk, de laatste tijd vooral door onvermelde toevoeging van aristolochiae, beter bekend als pijpbloemen. Deze bloemen bevatten een extreem kankerverwekkende stof: van een groep van 100 vrouwen die ermee behandeld werden, kregen er 30 binnen 10 jaar nier- of urinewegkanker; VEEL meer dan op populatieniveau(deze kankers zijn erg zeldzaam).
Orthomoleculaire geneeskunde is gebaseerd op principes die volledig nergens op gebaseerd zijn en aantoonbaar weerlegd door de moderne wetenschap. Ik heb me er niet in verdiept en kan slechts verwijzen naar
www.kwakzalverij.nl.
Acupunctuur is werkzaam, maar het maakt niet uit waar je prikt en hoe. Vind je het fijn: doen.
Massages en andere feel-good-therapieën: prima, de psyche is een sterk geneesmiddel!
Mensen, wees alsjeblieft voorzichtig met alternatieve geneeskunde, het gaat te vaak mis.
Ontopic over de pfeiffer: ik heb 2 weken onderzoek gedaan naar het virus in verband met gerelateerde carcinomen, en heb daar vernomen dat je het inderdaad terug kunt krijgen als je immuunsysteem ernstig verzwakt is. Dit verschilt per individu, en hangt heel erg van de omstandigheden af. Het is in ieder geval erg zeldzaam. Chronische pfeiffer is ook zeldzaam, en al is de oorzaak van de chroniciteit onbekend, het wordt gezocht in een kleine afwijking in het immuunsysteem.
Vergeet niet dat onze huidige medische wetenschap zeer jong is vergeleken met andere methodes. Bovendien is de technologie waarmee we "wetenschappelijk" meten nog jonger en is verre van volledig.
"Getest", zegt me helemaal niets. Welke criteria zijn er gebruikt? Dezelfde waarmee de reguliere behandelingen worden getest? Lekker handig...
Nogmaals: er bestaan geen hocuspocus wondermiddelen, maar een feit is dat reguliere medicijnen vaak bijwerkingen vertonen en dat we dat "standaard" toegediend krijgen. Lees de bijsluiter, en kijk wat er allemaal inzit.
Ik ga hier geen discussie over beginnen, ik wil nl. niet iemand overtuigen, ik wilde MarMar alleen laten weten dat de wereld groter is dan waar we inzitten.
Maar ik weet voldoende waar ik over praat, ik ken zowel de reguliere als de complementaire. En ik geloof in beide, mits passend toegepast. Helaas staren we nog steeds blind op de reguliere, terwijl met ander methodes betere resultaten bereikt worden. Er zijn reguliere artsen die beamen (Nederlandse artsen minder, die willen er nog niet aan), zelf niet wetende waardoor een patiënt herstelde, maar zij zagen de resultaten van andere methodes.
En het feit dat de zorgverzekering de reguliere zorg vergoedt, zorgt er ook voor dat we afhankelijk blijven van de reguliere zorg.
Jij draagt allleen voorbeelden aan waarmee je laat weten dat complementaire methodes *gevaarlijk* zijn: dit kan ik niet serieus nemen. "Ik heb me er niet in verdiept en kan slechts verwijzen naar
www.kwakzalverij.nl." Jammer dat je puur en alleen hebt gebaseerd hierop, en niet uit eigen bevindingen of mensen die neutraal een complentaire behandeling ingaan. Elke onkundige behandelaar die volgens een methode werkt, is per definitie *gevaarlijk*.
Let op: wie heeft er baat bij dat we blijven slikken? De farmaceutische industrie, die allerlei linken heeft met zorginstellingen/artsen, politiek. Het is net als met de tabak- en suikerindustrie: het is schadelijk, maar het wordt toch geaccepteerd. Het gaat veel verder dan deze industrie alleen en verandering/ vermindering van gebruik heeft economische en politieke gevolgen.
Beste T, waar we in elk geval over eens zijn is:
blijf dicht bij jezelf en denk zelfstandig na!!! Ga er nooit vanuit dat de ander jou gaat herstellen (tenzij het om een gebroken been gaat), het is teamwerk, jij en je behandelaar. Deze instelling heeft me gered en we moeten sowieso kritisch blijven. Maar eerlijk kritisch en niet met modder gaan gooien als blijkt dat de behandeling niet aanslaat. It takes 2 (misschien wel 3,4,5) to tango...
Beste MarMar, een hoop woorden, kijk maar wat bij je past, en vind je het helemaal niets, laat het maar overwaaien. Heb je blijkbaar iets anders nodig
*The more we see, the more we understand, the less we feel the need to blame. -S2008-
*Wees niet bang dat het leven zal eindigen, wees bang dat het nooit zal beginnen.
*OP ZOEK NAAR OVERWINTERINGSPLEK! 20 GRADEN.