abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 augustus 2008 @ 08:28:04 #101
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_60784735
Gaat lekker Orkie
pi_60788257
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 10:28 schreef Blik het volgende:

[..]

Loopt een stuk prettiger dan continue moeten draaien en keren terwijl je aan het hardlopen bent. Nu kan het natuurlijk nog makkelijk omdat je nog bij de eerste lessen bent en dus veel wandelt tussendoor, maar als je wat langer gaat hardlopen is het wel prettig om langere rechte stukken erin te hebben.
De hoek om is niet echt 'draaien en keren' hoor. Ik vond het in het begin juist wel lekker, zo'n enorme lang recht stuk voor je kan best demotiverend zijn als je tong op je schoenen hangt enzo.
Het is ook wel handig om een beetje in je buurt ronds te crossen, want met die Evy lessen weet je in het begin moeilijk je route zo te plannen dat je niet aan het eind een tering stuk naar huis moet terug wandelen.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 11:28:42 #103
62913 Blik
The one and Only!
pi_60788614
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 11:16 schreef computergirl het volgende:

[..]

De hoek om is niet echt 'draaien en keren' hoor. Ik vond het in het begin juist wel lekker, zo'n enorme lang recht stuk voor je kan best demotiverend zijn als je tong op je schoenen hangt enzo.
Het is ook wel handig om een beetje in je buurt ronds te crossen, want met die Evy lessen weet je in het begin moeilijk je route zo te plannen dat je niet aan het eind een tering stuk naar huis moet terug wandelen.
volgens mij zeg ik dat het op het begin wel prima is omdat je geen lange stukken loopt.

En in een wijk rondlopen vind ik zelf echt drama, maar dat kan ook komen omdat de wijken hier best druk zijn (Utrecht). Het loopt 10 keer fijner in een parkje ofzoiets dergelijks
pi_60788803
misschien niet helemaal duidelijk, in he begin vond ik het juist lekker om korte straatjes en vaak de bocht om te gaan. Ik ging zelfs een beetje slalommen om geparkeerde auto's heen en stoepjes op en af enzo.
Ook nu loop 10 k, maar vaak nog in de stad, zolang ik maar geen last heb van vekeerstlichten bij drukke kruispunten is de afwisseling juist leuk
  woensdag 13 augustus 2008 @ 15:39:14 #105
4177 Jojogirl
pi_60796495
Ik vind afwisseling ook altijd leuker dan lange stukken. Zeker aan lange rechte stukken heb ik een beetje een hekel, die lijken zo eindeloos.
En in de buurt blijven is zeker in het begin inderdaad handig omdat je dan nog niet zo in kan schatten hoe ver je loopt en waar je dus eindigt.
Maar verder is het erg afhankelijk van persoonlijke voorkeur denk ik.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 17:12:55 #106
216667 Orkie
Rho srithed mg kegtops awound?
pi_60799460
Tot nu toe ben ik ongeveer goed uitgekomen, omdat ik dan in de wijken langs de grote weg loop, ben ik dan halverwege de les, dan steek ik die weg over, en loop ik in de wijken aan de andere kant terug. En inderdaad, als je het "einde" telkens ziet (oftewel een bocht), kan je jezelf ff nog extra pushen... zo van nou nog ff dit stukje en dan ben je er... en dat dan 4x achter elkaar :l Maargoed, het werkt wel.

Daarnaast is het zeer rustig in onze wijken, kom denk in mijn totale 25 minute 4 mensen tegen ofzo... terwijl de grote weg constant auto's en fietsers en dus onprettig.
pi_60919876
Vannacht teruggekomen van m'n vakantie uit Noorwegen. Ik heb de afgelopen weken, op wat (pittige) bergwandelingen na, dus weinig aan mijn conditie gedaan. Hoogste tijd dus om te kijken hoe het er hier mee staat en het hardlopen deze week maar weer eens op te pakken.
Shake'm U Won't Break'm
  woensdag 20 augustus 2008 @ 20:38:09 #108
224010 Danijellef
Mama van Alannah
pi_60991277
Hoi allemaal,
Ik ben nieuw op het forum! Ik ben ook net begonnen met rennen. Ik heb een schema op mijn Ipod om binnen 9 weken een half uur te kunnen rennen. Ik zit nu in week 2. Ik merk wel dat ik na het rennen een beetje last heb van mijn onderrug. Kan dit komen door mijn schoenen of moet ik gewoon even wennen aan het rennen? Ik ren alleen op fietspaden.
Ik zie trouwen vaak lessen van evy voorbij komen. Kunnen jullie mij hier meer uitleg over geven?
Oh, mijn doel is trouwens om volgend jaar de lady's run te rennen (minimaal 3 km).

Groetjes,
Danielle
In 2009 de Ladiesrun (minimaal 3 km)!
  woensdag 20 augustus 2008 @ 20:40:40 #109
62913 Blik
The one and Only!
pi_60991352
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 20:38 schreef Danijellef het volgende:
Hoi allemaal,
Ik ben nieuw op het forum! Ik ben ook net begonnen met rennen. Ik heb een schema op mijn Ipod om binnen 9 weken een half uur te kunnen rennen. Ik zit nu in week 2. Ik merk wel dat ik na het rennen een beetje last heb van mijn onderrug. Kan dit komen door mijn schoenen of moet ik gewoon even wennen aan het rennen? Ik ren alleen op fietspaden.
Ik zie trouwen vaak lessen van evy voorbij komen. Kunnen jullie mij hier meer uitleg over geven?
Oh, mijn doel is trouwens om volgend jaar de lady's run te rennen (minimaal 3 km).

Groetjes,
Danielle
Had ik ook toen ik net begonnen was, gaat na verloop van tijd wel weg. Wellicht thuis wat oefeningen voor de rug doen. Google maar op "core stability"
  woensdag 20 augustus 2008 @ 22:21:12 #110
3185 Adelante
To let it go now
pi_60994287
START TO RUN PODCAST

Ik ben onlangs weer begonnen met hardlopen. Mijn conditie was niet super. Van een vriend hoorde ik over een podcast met 27 lessen die als trainingsschema dienen. Ik volg nu de lessen op mijn iPod en het is ge-wel-dig. Presentatrice Evy Gruyaert neemt je aan de hand en vertelt wanneer je moet hardlopen en wanneer je moet wandelen, bij hardlopen wordt up-tempo muziek gedraaid, bij wandelen rustige muziek. Zo bouw je langzaam je conditie op tot je 5km kan harlopen. Ook moedigt Evy je aan in een heerlijk Belgisch accent “Ik ben fier op jou!".

De Start To Run Podcast is in 2006 online gezet door de Belgische zender één. Hij is daarna zo’n 800.000 keer gedownload. Ze hebben podcast offline gehaald, maar gelukkig hebben meerdere mensen de MP3′tjes weer online gezet.

Korte uitleg om alle lessen in een keer te downloaden
Als je iTunes hebt is dit de korte uitleg:
Klik hier voor de 0-5km. iTunes zal dan opstarten. Klik op de ‘Abonneer’-knop (of ’subscribe’) rechts naast het plaatje en je wordt geabonneerd op de start to run podcast, alle MP3’s worden dan naar je computer gedownload.
Hier staan de 5-10km lessen.

Lange uitleg
Alle lessen (van 0 tot 5km hardlopen) staan er als losse MP3′tjes, ik heb even een RSS bestand gemaakt zodat je ze makkelijk allemaal kan downloaden in iTunes zodat ze snel allemaal op je iPod staan. Hier is een kleine uitleg:

1. Ga naar Advanced (’Geavanceerd’ in de Nederlandse versie) en dan naar Subscribe to Podcast (’Abonneren op Podcast’).

2. Typ de volgende url in het scherm: http://www.van-waveren.nl/podcast/start-to-run.rss en klik op OK.

3. Nu verschijnt er in de lijst van Podcasts (in de linkerbalk bij iTunes) de Start to Run podcast. Het programma zal automatisch de eerste les downloaden, maar je kan ook alle lessen downloaden. Klik op het driehoekje voor de start to run podcast, de lijst met alle lessen klapt dan uit. Je kan alle lessen downloaden door op ‘Get all’ te klikken (’Alles Ophalen’ in de Nederlandse versie). Als de lessen gedownload zijn, moet je alleen nog je iPod synchroniseren, dit gebeurd automatisch als je je iPod aan je computer koppelt.

Voila, je hebt nu een volledig harloop-trainingsschema op je iPod, in 27 lessen van 0 naar 5 km!

Ben je al wat verder, dan is er ook een schema van 5km-10km. Voeg dan in iTunes de volgende RSS feed toe (net zoals de stappen hierboven): http://www.van-waveren.nl/podcast/start-to-run-5-10km.rss

Als je geen iPod hebt, maar een andere MP3 speler kan je de podcast ook gewoon downloaden. Hiervoor heb je alleen een programma nodig om podcasts te ontvangen, probeer Juice eens bijvoorbeeld (toevoegen van podcast: tools > add a feed > invullen: http://www.van-waveren.nl/podcast/start-to-run.rss > save) .

Op zoek naar de losse MP3′tjes?
Hier staan alle lessen als losse MP3’s (0-5km).
Hier staan alle lessen van het 5-10km schema
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  woensdag 20 augustus 2008 @ 22:22:11 #111
3185 Adelante
To let it go now
pi_60994324
Gevonden op een Belgische weblog, iemand die zin heeft om de OP aan te passen en dit topic meer odnerscheidend te maken dan het amateur hardlopers-topic?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  donderdag 21 augustus 2008 @ 08:57:24 #112
224010 Danijellef
Mama van Alannah
pi_61001222
Hoi!

Blik: bedankt voor je reactie. Ik heb even op google gezocht en het is een stuk duidelijker. Ik ga dus ook verder met het verstevigen van mijn romp.

Ik heb ook gelijk gezocht op Evy want ik was toch nieuwsgierig! Het blijkt hetzelfde te zijn als wat ik aan het doen ben alleen heb ik een Engelse versie. Mijn man heeft dat gedownload (podcast). Hij gaat voor mij de 5-10 km van Evy downloaden zodat ik daar mee verder kan als ik klaar ben met de 0-5km.

Ik ben zo enthousiast bezig dat ik gisteren ben gaan rennen met regen en flinke tegenwind. Hoe vaak trainen jullie eigenlijk per week? Ik train nu 3x per week en moet binnen 9 weken een half uur kunnen rennen. Ik ben benieuwd!

Danielle
In 2009 de Ladiesrun (minimaal 3 km)!
  donderdag 21 augustus 2008 @ 08:59:55 #113
62913 Blik
The one and Only!
pi_61001256
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 08:57 schreef Danijellef het volgende:
Hoi!

Blik: bedankt voor je reactie. Ik heb even op google gezocht en het is een stuk duidelijker. Ik ga dus ook verder met het verstevigen van mijn romp.

Ik heb ook gelijk gezocht op Evy want ik was toch nieuwsgierig! Het blijkt hetzelfde te zijn als wat ik aan het doen ben alleen heb ik een Engelse versie. Mijn man heeft dat gedownload (podcast). Hij gaat voor mij de 5-10 km van Evy downloaden zodat ik daar mee verder kan als ik klaar ben met de 0-5km.

Ik ben zo enthousiast bezig dat ik gisteren ben gaan rennen met regen en flinke tegenwind. Hoe vaak trainen jullie eigenlijk per week? Ik train nu 3x per week en moet binnen 9 weken een half uur kunnen rennen. Ik ben benieuwd!

Danielle
geen dank

3 keer per week is in principe perfect. Zo bouw je het goed op als beginneling. Ik train zelf ongeveer 2x per week en 1x per week zit ik op de wielrenfiets
  donderdag 21 augustus 2008 @ 12:45:22 #114
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_61006212
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 22:22 schreef Adelante het volgende:
Gevonden op een Belgische weblog, iemand die zin heeft om de OP aan te passen en dit topic meer odnerscheidend te maken dan het amateur hardlopers-topic?
Ah, die had ik ook eens gevonden inderdaad.
Ik wil tzt de OP wel even aanpassen.
Heb morgen wel tijd denk ik.
Onder voorbehoud.
Signature.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 09:42:56 #115
48487 Martijn85
XBL: NL NoName
pi_61031535
Ik ben nu een beetje aan het herstellen, ben een half jaar ziek / erg moe geweest waarvan niemand mij kon zeggen wat het was. Nu is mijn conditie ook drastisch gedaald, zeg maar gerust 0. Nu wil ik dat dus weer een beetje gaan oppakken door te beginnen met hardlopen. Wil met 2x per week beginnen omdat 3x voor mij toch wat krap wordt, misschien dat er wel een keer een week tussen zal zitten waarin het kan.

Als ik dit topic zo lees is iedereen wel positief over Evy, voor beginners en gevorderden, dus het lijkt mij wel goed om dat schema te downloaden en aan te houden.

Nu zit ik alleen nog te twijfelen over de schoenen. Maakt het nog uit wat voor merk ik neem of is alles zo'n beetje hetzelfde? En natuurlijk een goed adement t-shirt halen, anders loop ik met een zeiknat shirt natuurlijk

Doen jullie ook nog iets extra's om gemotiveerd te blijven? Of merk je, als je Evy volgt, vrij snel dat het beter gaat dus je eigenlijk niet extra gemotiveerd hoeft te worden?
Rozen verwelken, schepen vergaan. Daar heb je Bassie.......En Adriaan!!!!
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 09:56:08 #116
4177 Jojogirl
pi_61031814
Over schoenen: merk maakt niet uit, maar schoenen moeten passen bij jouw voeten en manier van lopen. Daar zou ik dus niet op bezuinigen. Ga eens langs bij een hardloopwinkel en laat hen schoenen voor je uitkiezen.

En qua motivatie vond ik dat je bij Evy snel merkt dat het beter gaat en dat dat bij mij motivatie genoeg was.
pi_61050145
Waarom heeft iedereen toch zoveel problemen met lopen in de regen?
Ik vind dat echt het mooiste wat er is. Donker en regenachtig is ideaal imo. Kan wat mij betreft niet hard genoeg gaan
Ik doe hier niet aan mee.
pi_61058855
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 21:09 schreef Off-ShoRe het volgende:
Waarom heeft iedereen toch zoveel problemen met lopen in de regen?
Ik vind dat echt het mooiste wat er is. Donker en regenachtig is ideaal imo. Kan wat mij betreft niet hard genoeg gaan
ligt er erg aan hoe hard het regent. als het met bakken uit de lucht komt is het echt niet te doen, je ziet geen klap en je schoenen worden zijknat.
Ik wacht nog even op de bui die nu boven a'dam hangt voordat ik weer ga rennen......
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 13:05:07 #119
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_61062226
Ik ben zo blij Heb net les 27 afgerond van de start to run loopsessies

Zag dit topic al veel eerder, maar omdat ik al zo vaak afgehaakt ben met welke sport dan ook, dacht ik: eerst maar eens volhouden voordat ik enthousiast word
Maar het is gelukt

Ik ben op 6 juni begonnen en het ging eigenlijk heel makkelijk! Ben geen enkele keer kapot thuisgekomen, maar had wel elke keer het idee dat ik een behoorlijke inspanning had gedaan
Heb elke les dus gewoon uitgelopen. Ben er wel een keer een weekje tussenuit geweest vanwege een griepje, maar daarna weer verder kunnen gaan.

Ik ren ook in elk weertype, regen, hitte, het maakt mij niet uit Iemand zei het hier ook al eerder, ik vind het juist heerlijk om in de regen te lopen!

Het is zo leuk, iedereen in mijn omgeving vindt het zo knap dat ik dit doe. Terwijl het voor mij helemaal niet zo voelt. De opbouw van het programma is zo goed. Misschien het enige wat moeilijk kan zijn is de discipline. Maar ik ben zo fanatiek dat ik daar geen last van heb! Ik ben nu ook een aardig aantal kilo's kwijt, mijn benen zijn een stuk gespierder en mijn lichaam is gestroomlijnder

Vanaf les 20 loop ik nu vrij vaak. Eigenlijk drie dagen achter elkaar en dan een dag rust. Ook omdat ik over een week of twee op vakantie ga. Daar zal helaas niet zo heel veel van lopen komen

Ik heb met mijzelf afgesproken dat ik als ik alle lessen heb afgerond, zo'n nike + gevalletje (kan even niet op de naam komen) mag kopen. Dus die ga ik zo even kopen Kan ik ook zien hoe hard en ver ik loop.

Tot zover mijn hyperenthousiaste verhaal.Op naar de 10 kom
pi_61072243
Slechte schoenen zijn er niet, de schoen moet bij jou passen.
Zoek idd een goede winkel, waar je voldoende advies krijgt.
Probeer alle merken gewoon eens uit, zit de schoen niet fijn merk je da tdirect, heb je er een paar waarvan je iets hebt van dit kan wel eens wat worden, trek ze aan en ga eens 15minuten lopen per paar. denk niet dat 2minuten wandelen genoeg is om een goede schoen te vinden.

liep eerst op Nike van de aktiesport, 49 euro, leuk om 8-10 km in een uur te lopen met een hoop last van je dij de dag erna, loop nu op Soucany's, stuk fijner. heeft me aleen wel 1.5uur geduurd bij Run2Day tilburg. Met wat geluk krijg je daar ook direct de analyse van G van Hest
Life is like a Intermec, you never know what u gonna get.
  maandag 25 augustus 2008 @ 12:15:39 #121
48487 Martijn85
XBL: NL NoName
pi_61107314
De podcasts staan iig al op m'n iPod Nu nog schoenen en de rest kopen

Nike Shox Experience leken me wel wat. Kan ik ook meteen die sensor erin prakken en dan nog even die sportband kopen en dan ben ik helemaal klaar volgens mij.

[ Bericht 24% gewijzigd door Martijn85 op 25-08-2008 12:22:55 ]
Rozen verwelken, schepen vergaan. Daar heb je Bassie.......En Adriaan!!!!
pi_61109652
Ik loop ook hard. Maar niet op de weg. Geen idee hoe het komt, maar daar krijg ik altijd blessures van .
Dus loop ik op het voetbalveld mijn rondjes. De hele zomer eigenlijk niets gedaan, maar sinds drie weken weer begonnen. Voelt toch wel weer heel erg lekker moet ik zeggen.
pi_61121676
is dat niet saai?
  maandag 25 augustus 2008 @ 21:20:49 #124
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_61121951
Zaterdag stad en land afgezocht naar een nike+ ipod sensor. Ze hadden 'm nergens op voorraad. Maar gelukkig had ik voor 20 euro mazzel bij Perry Sport

Zondag meteen uitgeprobeerd, echt hartstikke motiverend! Kom er achter dat mijn tempo niet zo heel erg hoog is, 5.25 min/km. Dus dat is leuk om aan te werken

De komende twee dagen neem ik even rust, train nu vier dagen in een rijd en dat is nu een beetje teveel van het goede
pi_61121978
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 21:12 schreef computergirl het volgende:
is dat niet saai?
Jawel, maar wat moet je dan? Als ik op de weg loop krijg ik altijd last van mijn enkels. En ik wil toch mijn kilometers lopen, dus dan maar op het voetbalveld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')