Met een mp3-speler, evy en goede schoenen kun je in 10 weken prima die 5km aan één stuk hardlopen. Tight of short is bij mij afhankelijk van het weer, met dit weer liever een shortquote:Op maandag 28 juli 2008 14:34 schreef Jort227 het volgende:
Goed, ik val dan ook maar even dit topic binnen. Ik heb nu een aantal weken vakantie van m'n werk, en zonder vakantieplannen, zijn die weken misschien wat saai. En omdat ik ook wel wat kilo's kwijt mag raken en mijn conditie wil verbeteren, wilde ik toch wel iets actiefs gaan doen. Mountainbiken was m'n eerste plan, maar dat is redelijk prijzig (fiets enzo), dus daarom denk ik meer aan joggen/hardlopen. Alleen ben ik dus een totale beginner, en heb ik geen flauw idee hoe en wat.
Dus ik vroeg me af of jullie misschien wat tips hebben? Als het me bevalt wil ik het waarschijnlijk ook na de vakantie nog blijven doen. Ik zat zelf te denken aan lopen in de avond, aangezien het dan koeler is. Maar wat zijn de basisspullen die je moet hebben? Zoals gezegd, heb ik geen honderden euro's ter beschikking. Kun je met hardloopschoenen en kleding al een heel eind komen, of moet je echt een hartslagmeter en alles hebben? En qua kleding, wat is dan het beste? Een tight en singlet (met dit weer), of beter een short? En qua onderkleding (of heb je die niet nodig met een tight)?
Ik weet dat het nogal wat vragen zijn, maar goed er zitten in dit topic volgens mij wel wat ervaren renners, dus die kunnen vast wel helpen. Alvast bedankt in ieder geval
.
Grappig wel dat je zo graag vaker wil lopenquote:Op maandag 28 juli 2008 22:23 schreef Breach het volgende:
Ondanks het zeer benauwde en warme weer, toch les 4 gelopen vandaag. Vooraf had ik wat last van een geirriteerde achillespees waardoor ik een iets rustiger tempo verkoos. Het lopen zelf ging prima en naderhand ook (nog) geen last gekregen. Baal alleen dat ik morgen niet 'mag' lopen
Ja het rare is ook dat ik 2 jaar helemaal niks aan sport heb gedaan vanwege een knieblessure die steeds weer op kwam zetten. Ik verwachtte dan ook heel weinig toen ik met dat lopen begon. Maar conditioneel blijk ik toch nog best aardig mee te kunnen. De hardloopstukken loop ik met een gemiddelde van 9-11 km/h en mijn hartslag is in de wandelminuten steeds snel terug onder de 100.quote:Op maandag 28 juli 2008 22:28 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Grappig wel dat je zo graag vaker wil lopen
Oke danquote:Op maandag 28 juli 2008 16:52 schreef Adelante het volgende:
[..]
Met een mp3-speler, evy en goede schoenen kun je in 10 weken prima die 5km aan één stuk hardlopen. Tight of short is bij mij afhankelijk van het weer, met dit weer liever een shortHartslagmeter zou ik in de beginperiode nog niet direct aanschaffen, eerst maar eens kijken of je het leuk vindt en of je lichaam het aan kan. Succes.
Mijn schoenen waren 100 euro, en die investering is het dubbel en dwars waardquote:Op donderdag 31 juli 2008 23:20 schreef Jort227 het volgende:
Oke bedankt nogmaals voor de tips. Ik denk dat ik dan morgen maar eens ga kijken voor alleen schoenen. Die zijn al prijzig genoeg (rond de 60 euro, wil je een beetje goeie hebben) en een hele outfit erbij, zou dan rond de 100 euro worden. Best duur dus als je eerst wilt proberen of het iets is
.
Ik heb nog wel een shirt van gym liggen en een short kan ik vast ook nog wel ergens vinden. Als ik het dan echt leuk blijk te vinden, kan ik later alsnog een hardloopshirt en hardloopbroek kopen.
zo'n sportshirtje dat kan "ademen" vind ik belangrijker nog dan een broek, katoenen t-shirts zijn gelijjk zeiknat en dat moet je dan nog 30minuten meezeulen.quote:Op donderdag 31 juli 2008 23:20 schreef Jort227 het volgende:
Oke bedankt nogmaals voor de tips. Ik denk dat ik dan morgen maar eens ga kijken voor alleen schoenen. Die zijn al prijzig genoeg (rond de 60 euro, wil je een beetje goeie hebben) en een hele outfit erbij, zou dan rond de 100 euro worden. Best duur dus als je eerst wilt proberen of het iets is
.
Ik heb nog wel een shirt van gym liggen en een short kan ik vast ook nog wel ergens vinden. Als ik het dan echt leuk blijk te vinden, kan ik later alsnog een hardloopshirt en hardloopbroek kopen.
Omdat je het niet meer gewend bent denk ik. Ik heb dat in het begin ook gehad. Misschien moet je ff warmlopen vooraf en stretchen, en dan een goed lange cooldown doen aan het eind.quote:Op zondag 3 augustus 2008 14:22 schreef botterfly het volgende:
Ik ben weer begonnen met start to run.
Vorig jaar ging het gewoon lekker, echter ik ben moeten stoppen omdat ik wat lichamelijke klachten had en ik had het veel te druk.
Nu ik weer ben begonnen loop ik tegen het volgende probleem aan: halverwege krijg ik ontzettend veel last van mijn kuiten, voor en achterkant.
Iemand een idee hoe dat komt en belangrijker hoe ik dit kan voorkomen?
Dank je voor de reactie! Ik ga hier meer aandacht aan besteden!quote:Op zondag 3 augustus 2008 22:57 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Omdat je het niet meer gewend bent denk ik. Ik heb dat in het begin ook gehad. Misschien moet je ff warmlopen vooraf en stretchen, en dan een goed lange cooldown doen aan het eind.
Succes!
Wellicht verhelpen na het lopen, ik heb er zelf geen ervaring mee. Je kunt het natuurlijk altijd proberen. Kun je het ook vooraf aanbrengen, zodat je weet of het preventief helpt :"e:Op zondag 3 augustus 2008 23:15 schreef botterfly het volgende:
[..]
Dank je voor de reactie! Ik ga hier meer aandacht aan besteden!
Zou tijgerbalsem wellicht ook een deel van de klachten kunnen verhelpen cq voorkomen?
Vanochtend al geweestquote:Op donderdag 7 augustus 2008 16:07 schreef Nouwk het volgende:
Ik moet vandaag lopen, maar het regent maar als een malle de hele tijd..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |