Waar staat dat ik blij ben met hem? Ik geef hem alleen een kans. Hij heeft jaren bij Barcelona gezeten, dan kun je mij niet wijsmaken dat het een prutser (of een Spaanse dwaas om in jouw bewoordingen te blijven) is. We zien vanzelf wel wat hij brengt, of juist niet. Maar om hem bij voorbaat al af te serveren vind ik waardeloos. En wie weet komt er nog wel een verdediger bij. Of weet jij precies wat zich bij Ajax afspeelt?quote:Op zaterdag 19 juli 2008 14:03 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ik weet natuurlijk wel wie het is.. maar iemand die hem bijna 'wekelijks' en jarenlang heeft gezien kan me er toch wat meer over vertellen dacht ik..
Maarja.. ik houd er al over op.. als jij blij bent met deze verdediging ben ik dat ook
Heitinga heeft een goed karakter en strijdlust, maar zo'n wereldverdediger is het ook niet.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 14:04 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Die hadden we vorig jaar ook.. waarom ging het dan zo vaak mis? Lag het aan Heitinga?
Ben nu echt weg.
Nee maar waarom zou het niet waar zijn, kom dan met argumenten waarom hij wel een aanwinst zou zijn. Zeggen dat het onzin is, dat is wel erg makkelijk.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 14:05 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Dat zegt hij toch helemaal niet, of vind je het erg vreemd dat wij iemand niet afserveren op aanraden van een "vriend?"
Jij gaat er dus vanuit dat ze volgend jaar niet geblesserd raken en boven zichzelf uit stijgen een heel seizoen lang?quote:Op zaterdag 19 juli 2008 14:07 schreef sjimz het volgende:
[..]
Hoeveel wedstrijden hebben die 3 vorig jaar samen gespeeld?
Sowieso was Vermaelen veel door blessures uitgeschakeld en heeft Silva pas een half jaar erop zitten.
Vergeet niet dat Urby vorig seizoen ook veel wedstrijden begon als linksback (niet dat het allemaal aan Urby ligt maar toch)
Voelt als eeuwen geleden zeg, Trabelsi, Pienaar en de Jong!quote:Op zaterdag 19 juli 2008 14:07 schreef BB-boy het volgende:
Om onze "vrienden" uit rotterdam te eren even dit klassiekertje.
Zonder Heitinga had je er vorig jaar 70 om je oren gehad. Hij maakte wel eens een fout maar was in de 1-1 vaak safe. Je wint niet heel snel een duel van hem.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 14:09 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Heitinga heeft een goed karakter en strijdlust, maar zo'n wereldverdediger is het ook niet.
Waarom zou dat niet kunnen?quote:Op zaterdag 19 juli 2008 14:10 schreef Chadi het volgende:
[..]
Jij gaat er dus vanuit dat ze volgend jaar niet geblesserd raken en boven zichzelf uit stijgen een heel seizoen lang?
Ik heb geen idee derhalve oordeel ik dus ook niet over hem en al helemaal niet aan de hand van wat een vriend zou hebben gezegt.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 14:09 schreef Darien het volgende:
[..]
Nee maar waarom zou het niet waar zijn, kom dan met argumenten waarom hij wel een aanwinst zou zijn. Zeggen dat het onzin is, dat is wel erg makkelijk.
Het is sowieso een aanwinst want hij heeft een behoorlijke dosis ervaring, en zoals ik al eerder zei is de Eredivisie toch een heel stuk lager dan de PD. Dat hij weleens een slippertje maakte tegen Villa oké, maar dan hoeven we nog niet bang te worden van een Jack Tuyp.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 14:09 schreef Darien het volgende:
[..]
Nee maar waarom zou het niet waar zijn, kom dan met argumenten waarom hij wel een aanwinst zou zijn. Zeggen dat het onzin is, dat is wel erg makkelijk.
Daarom, haal er 15 tot 20 goals vanaf (en dat vind ik zeer ruim als je beseft dat Vertonghen 31 wedstrijden speelde en Vermaelen en Silva praktisch alle wedstrijden na de winterstop speelden). Dan houd je nog 25 tegengoals over, dat is gewoon nog teveel. En Europees gezien ga je het daar dus helemaal niet mee redden zonder versterking.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 14:07 schreef sjimz het volgende:
[..]
Hoeveel wedstrijden hebben die 3 vorig jaar samen gespeeld?
Sowieso was Vermaelen veel door blessures uitgeschakeld en heeft Silva pas een half jaar erop zitten.
Vergeet niet dat Urby vorig seizoen ook veel wedstrijden begon als linksback (niet dat het allemaal aan Urby ligt maar toch)
Dus omdat jijzelf geen oordeel hebt mogen anderen dat ook niet hebben?quote:Op zaterdag 19 juli 2008 14:12 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Ik heb geen idee derhalve oordeel ik dus ook niet over hem en al helemaal niet aan de hand van wat een vriend zou hebben gezegt.
Sowieso is Van Basten al veel meer bezig met de fysieke gesteldheid van de spelers, ik zie ze zo alle wedstrijden spelen volgend jaar. Als ze er een paar niet spelen is het ook geen ramp.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 14:10 schreef Chadi het volgende:
[..]
Jij gaat er dus vanuit dat ze volgend jaar niet geblesserd raken en boven zichzelf uit stijgen een heel seizoen lang?
Dat is geen goed argument omdat je daar altijd vanuit gaat aan het begin van het seizoen.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 14:10 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ook hier ben ik het niet met je eens want Heitinga was gewoon vaak te laat en een tegengoal is een tegengoal. Het gaat er juist om dat we elke wedstrijd een goal tegen krijgen, we winnen nooit met 4-0 of 2-0 maar altijd met 4-2 of 2-1. En daar moeten we vanaf.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 14:11 schreef Chadi het volgende:
[..]
Zonder Heitinga had je er vorig jaar 70 om je oren gehad. Hij maakte wel eens een fout maar was in de 1-1 vaak safe. Je wint niet heel snel een duel van hem.
Ik weet helemaal niet of het een aanwinst is of niet. Daarvoor heb ik hem te weinig zien spelen. Dus ik hou me op de vlakte over deze aankoop. Ik lees bijvoorbeeld van Ray dat het een goede aankoop voor Ajax is, terwijl bijvoorbeeld Venom wat terughoudend is. Beiden zijn Barca-volgers, dus die hebben hem vaak genoeg aan het werk gezien. Moet ik mijn oordeel dan ook maar vellen op wat ik hier lees?quote:Op zaterdag 19 juli 2008 14:09 schreef Darien het volgende:
[..]
Niet als dat oordeel gebasseerd is op derden inderdaad. Dat is de reden waarom sommige spelers bij voorbaat al mislukt zijn bij Ajax, omdat iedereen een oordeel heeft over de naam van een speler!quote:Op zaterdag 19 juli 2008 14:13 schreef Darien het volgende:
[..]
Dus omdat jijzelf geen oordeel hebt mogen anderen dat ook niet hebben?
Ok maar komop zeg, het niveau Jack Tuyp is toch niet het niveau wat we nastreven.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 14:12 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Het is sowieso een aanwinst want hij heeft een behoorlijke dosis ervaring, en zoals ik al eerder zei is de Eredivisie toch een heel stuk lager dan de PD. Dat hij weleens een slippertje maakte tegen Villa oké, maar dan hoeven we nog niet bang te worden van een Jack Tuyp.
Nee daar spelen we tegen.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 14:16 schreef Darien het volgende:
[..]
Ok maar komop zeg, het niveau Jack Tuyp is toch niet het niveau wat we nastreven.
Een coach gaat daar helemaal niet vanuit. Een verstandige zeker niet want dan zou je een selectie hebben van 11 man.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 14:14 schreef Breach het volgende:
[..]
Dat is geen goed argument omdat je daar altijd vanuit gaat aan het begin van het seizoen.
[..]
Ook hier ben ik het niet met je eens want Heitinga was gewoon vaak te laat en een tegengoal is een tegengoal. Het gaat er juist om dat we elke wedstrijd een goal tegen krijgen, we winnen nooit met 4-0 of 2-0 maar altijd met 4-2 of 2-1. En daar moeten we vanaf.
Kom maar met alternatieven zou ik zeggen, Ajax speelt UEFA cup, geen CL!quote:Op zaterdag 19 juli 2008 14:16 schreef Darien het volgende:
[..]
Ok maar komop zeg, het niveau Jack Tuyp is toch niet het niveau wat we nastreven.
Daarom, dit bericht vond ik ook weerquote:Op zaterdag 19 juli 2008 14:15 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Ik weet helemaal niet of het een aanwinst is of niet. Daarvoor heb ik hem te weinig zien spelen. Dus ik hou me op de vlakte over deze aankoop. Ik lees bijvoorbeeld van Ray dat het een goede aankoop voor Ajax is, terwijl bijvoorbeeld Venom wat terughoudend is. Beiden zijn Barca-volgers, dus die hebben hem vaak genoeg aan het werk gezien. Moet ik mijn oordeel dan ook maar vellen op wat ik hier lees?
Ik wacht gewoon rustig af en ik zie wel wat het wordt.
quote:ephymerous schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 01:26
Ben wel eens benieuwd wat jij van Oleguer vind, jij volgt Barca toch op de voet?
Leuk al die mensen die wat anders zeggen.quote:Puyol schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 13:59
Ik vind Olueger een hele bruikbare verdediger voor Ajax, ik denk ook zeker dat het een defensieve versterking is. Hij is tevens ook enigzins bekend met het spelsysteem van Ajax, immers bij Barcelona spelen ze een soort gelijk systeem. Maar hij zal zich eerst moeten bewijzen, tenslotte was hij Barcelona een invaller de laatste jaren.
Dan zijn ze mentaal gewoon niet sterk genoeg. Het lijkt wel of sommige mensen hier alleen goed nieuws willen horen, en als er iemand met enige vorm van kritiek komt is het meteen een azijnzeiker die afgemaakt moet worden.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 14:16 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Niet als dat oordeel gebasseerd is op derden inderdaad. Dat is de reden waarom sommige spelers bij voorbaat al mislukt zijn bij Ajax, omdat iedereen een oordeel heeft over de naam van een speler!
Jij hebt duidelijk de afgelopen seizoenen hier niet meegelezen, zeker weten dat hier genoeg pessimisme is geweest. Het hele punt is dat het gewoon nonsens is om iemand af te serveren aan de hand van een verslag van iemand die zichzelf verklaard als kenner, zoals Mike al laat zien verschilt het oordeel over Oleguer per persoon.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 14:20 schreef Darien het volgende:
[..]
Dan zijn ze mentaal gewoon niet sterk genoeg. Het lijkt wel of sommige mensen hier alleen goed nieuws willen horen, en als er iemand met enige vorm van kritiek komt is het meteen een azijnzeiker die afgemaakt moet worden.
Wat is dat nou weer voor bullshit? Als ik een speler niet goed genoeg vindt, dan zeg ik dat. Maar dan wil ik wel met mijn eigen ogen gezien hebben dat hij inderdaad niet goed genoeg voor ons is. Ik heb de laatste jaren Oleguer te weinig zien spelen, dus ik heb geen idee of hij een aanwinst voor ons is of niet.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 14:20 schreef Darien het volgende:
[..]
Dan zijn ze mentaal gewoon niet sterk genoeg. Het lijkt wel of sommige mensen hier alleen goed nieuws willen horen, en als er iemand met enige vorm van kritiek komt is het meteen een azijnzeiker die afgemaakt moet worden.
Een kritische blik is juist goed, ik volg het ook met een kritische blik. Wat mij alleen stoort is het feit dat Ajax op dit moment groter wordt gemaakt dan het is. Spelers die te snel worden afgeserveerd omdat ze te min voor Ajax zouden zijn, terwijl Ajax de afgelopen vijf jaar Europees helemaal niets heeft klaargemaakt, en dan een verdediger van Barcelona die 120 wedstrijden in zijn benen heeft en een vaste waarde was in het succes seizoen van die club met droge ogen "niet goed genoeg voor Ajax" te noemen.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 14:20 schreef Darien het volgende:
[..]
Eens.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 14:25 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Een kritische blik is juist goed, ik volg het ook met een kritische blik. Wat mij alleen stoort is het feit dat Ajax op dit moment groter wordt gemaakt dan het is. Spelers die te snel worden afgeserveerd omdat ze te min voor Ajax zouden zijn, terwijl Ajax de afgelopen vijf jaar Europees helemaal niets heeft klaargemaakt, en dan een verdediger van Barcelona die 120 wedstrijden in zijn benen heeft en een vaste waarde was in het succes seizoen van die club met droge ogen "niet goed genoeg voor Ajax" te noemen.
Ik kom net m'n nest uit, dus of ik mis je sarcasme of je wil echt niet dat ie komt?quote:Op zaterdag 19 juli 2008 11:43 schreef BliksemSchigt het volgende:
Oleguer is inderdaad verre van een versterking voor de Eredivisieclub Ajax, ondanks dat hij in het seizoen dat Barcelona de CL won in de top zat qua speelminuten en in 33 wedstrijden PD waarvan grotendeels 90 minuten maar 1 gele kaart pakte.
Oja, en hij speelde de finale ook nog.
quote:Op zaterdag 19 juli 2008 12:59 schreef Pizzakoppo het volgende:
4.1 miljoen voor Aissati, bruto overigens dr.daggla kom er maar in...
Je mist het sarcasmequote:Op zaterdag 19 juli 2008 14:36 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ik kom net m'n nest uit, dus of ik mis je sarcasme of je wil echt niet dat ie komt?.
Zou een fantastische aankoop zijn voor in de Eredivisie.
Ja dat mag je sarcasme noemenquote:Op zaterdag 19 juli 2008 14:36 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ik kom net m'n nest uit, dus of ik mis je sarcasme of je wil echt niet dat ie komt?.
Zou een fantastische aankoop zijn voor in de Eredivisie.
Niet een van de besten van Barcelona, wat een afgangquote:Op zaterdag 19 juli 2008 14:19 schreef JeroenV het volgende:
Oleguer weet ik niet echt...
Natuurlijk heeft hij een vracht aan ervaring die in zijn voordeel spreekt, maar wat ik weet en gezien heb speelde hij bij Barcelona meestal rechtsback en was hij niet een van de beste.
quote:Kenneth Vermeer, Bruno Silva, Rasmus Lindgren, Gabri en Miralem Sulejmani zijn wel aanwezig in Noordwijk maar zij niet fit genoeg om mee te doen. Klaas Jan Huntelaar en Maarten Stekelenburg voegen zich maandag pas bij de selectie.
Opstelling Ajax eerste helft: Gentenaar; Colin, Van der Wiel, Vertonghen, Emanuelson; Kennedy, Perez, Sarpong, Schilder; Rommedahl, Leonardo.
Opstelling Ajax tweede helft: Gentenaar; Ogararu, Vermaelen, Van der Heijden, Slijngard; Delorge, De Jong, Anita; Suarez, Cvitanich, Luque
Als je ziet hoe veel hij liep te klungelen in die finale geef mij dat weinig vertrouwen...quote:Op zaterdag 19 juli 2008 14:59 schreef navigator het volgende:
Basisplaats in de CL finale tegen Arsenal en dan vragen een aantal kneuzen zich hier af of hij goed genoeg is voor Ajax
He gast, ben je nou nog in Praag geweest?quote:
Precies, in die finale was hij de slechtste man op het veld. Maargoed, in de matige Eredivisie kan hij best van waarde zijn, we gaan het wel zien...quote:Op zaterdag 19 juli 2008 15:06 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Als je ziet hoe veel hij liep te klungelen in die finale geef mij dat weinig vertrouwen...
Ben ik daarom gelijk een kneus?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |