abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60207611
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 14:03 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Ik weet natuurlijk wel wie het is.. maar iemand die hem bijna 'wekelijks' en jarenlang heeft gezien kan me er toch wat meer over vertellen dacht ik..

Maarja.. ik houd er al over op.. als jij blij bent met deze verdediging ben ik dat ook
Waar staat dat ik blij ben met hem? Ik geef hem alleen een kans. Hij heeft jaren bij Barcelona gezeten, dan kun je mij niet wijsmaken dat het een prutser (of een Spaanse dwaas om in jouw bewoordingen te blijven) is. We zien vanzelf wel wat hij brengt, of juist niet. Maar om hem bij voorbaat al af te serveren vind ik waardeloos. En wie weet komt er nog wel een verdediger bij. Of weet jij precies wat zich bij Ajax afspeelt?
pi_60207639
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 14:04 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Die hadden we vorig jaar ook.. waarom ging het dan zo vaak mis? Lag het aan Heitinga?

Ben nu echt weg.
Heitinga heeft een goed karakter en strijdlust, maar zo'n wereldverdediger is het ook niet.
pi_60207640
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 14:05 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Dat zegt hij toch helemaal niet, of vind je het erg vreemd dat wij iemand niet afserveren op aanraden van een "vriend?"
Nee maar waarom zou het niet waar zijn, kom dan met argumenten waarom hij wel een aanwinst zou zijn. Zeggen dat het onzin is, dat is wel erg makkelijk.
pi_60207644
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 14:07 schreef sjimz het volgende:

[..]

Hoeveel wedstrijden hebben die 3 vorig jaar samen gespeeld?
Sowieso was Vermaelen veel door blessures uitgeschakeld en heeft Silva pas een half jaar erop zitten.
Vergeet niet dat Urby vorig seizoen ook veel wedstrijden begon als linksback (niet dat het allemaal aan Urby ligt maar toch)
Jij gaat er dus vanuit dat ze volgend jaar niet geblesserd raken en boven zichzelf uit stijgen een heel seizoen lang?
  Moderator zaterdag 19 juli 2008 @ 14:10:47 #105
138438 crew  Pizzakoppo
pi_60207663
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 14:07 schreef BB-boy het volgende:
Om onze "vrienden" uit rotterdam te eren even dit klassiekertje.
Voelt als eeuwen geleden zeg, Trabelsi, Pienaar en de Jong!
pi_60207671
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 14:09 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Heitinga heeft een goed karakter en strijdlust, maar zo'n wereldverdediger is het ook niet.
Zonder Heitinga had je er vorig jaar 70 om je oren gehad. Hij maakte wel eens een fout maar was in de 1-1 vaak safe. Je wint niet heel snel een duel van hem.
pi_60207680
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 14:10 schreef Chadi het volgende:

[..]

Jij gaat er dus vanuit dat ze volgend jaar niet geblesserd raken en boven zichzelf uit stijgen een heel seizoen lang?
Waarom zou dat niet kunnen?
  Moderator zaterdag 19 juli 2008 @ 14:12:03 #108
138438 crew  Pizzakoppo
pi_60207685
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 14:09 schreef Darien het volgende:

[..]

Nee maar waarom zou het niet waar zijn, kom dan met argumenten waarom hij wel een aanwinst zou zijn. Zeggen dat het onzin is, dat is wel erg makkelijk.
Ik heb geen idee derhalve oordeel ik dus ook niet over hem en al helemaal niet aan de hand van wat een vriend zou hebben gezegt.
pi_60207687
quote:

[..]

Het is sowieso een aanwinst want hij heeft een behoorlijke dosis ervaring, en zoals ik al eerder zei is de Eredivisie toch een heel stuk lager dan de PD. Dat hij weleens een slippertje maakte tegen Villa oké, maar dan hoeven we nog niet bang te worden van een Jack Tuyp.
pi_60207689
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 14:07 schreef sjimz het volgende:

[..]

Hoeveel wedstrijden hebben die 3 vorig jaar samen gespeeld?
Sowieso was Vermaelen veel door blessures uitgeschakeld en heeft Silva pas een half jaar erop zitten.
Vergeet niet dat Urby vorig seizoen ook veel wedstrijden begon als linksback (niet dat het allemaal aan Urby ligt maar toch)
Daarom, haal er 15 tot 20 goals vanaf (en dat vind ik zeer ruim als je beseft dat Vertonghen 31 wedstrijden speelde en Vermaelen en Silva praktisch alle wedstrijden na de winterstop speelden). Dan houd je nog 25 tegengoals over, dat is gewoon nog teveel. En Europees gezien ga je het daar dus helemaal niet mee redden zonder versterking.
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_60207721
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 14:12 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Ik heb geen idee derhalve oordeel ik dus ook niet over hem en al helemaal niet aan de hand van wat een vriend zou hebben gezegt.
Dus omdat jijzelf geen oordeel hebt mogen anderen dat ook niet hebben?
pi_60207722
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 14:11 schreef sjimz het volgende:

[..]

Waarom zou dat niet kunnen?
Heb je emiel ratelband achte je account gezet of zo
pi_60207733
quote:

[..]

Sowieso is Van Basten al veel meer bezig met de fysieke gesteldheid van de spelers, ik zie ze zo alle wedstrijden spelen volgend jaar. Als ze er een paar niet spelen is het ook geen ramp.
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_60207737
quote:

[..]

Dat is geen goed argument omdat je daar altijd vanuit gaat aan het begin van het seizoen.
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 14:11 schreef Chadi het volgende:

[..]

Zonder Heitinga had je er vorig jaar 70 om je oren gehad. Hij maakte wel eens een fout maar was in de 1-1 vaak safe. Je wint niet heel snel een duel van hem.
Ook hier ben ik het niet met je eens want Heitinga was gewoon vaak te laat en een tegengoal is een tegengoal. Het gaat er juist om dat we elke wedstrijd een goal tegen krijgen, we winnen nooit met 4-0 of 2-0 maar altijd met 4-2 of 2-1. En daar moeten we vanaf.
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_60207760
quote:

[..]

Ik weet helemaal niet of het een aanwinst is of niet. Daarvoor heb ik hem te weinig zien spelen. Dus ik hou me op de vlakte over deze aankoop. Ik lees bijvoorbeeld van Ray dat het een goede aankoop voor Ajax is, terwijl bijvoorbeeld Venom wat terughoudend is. Beiden zijn Barca-volgers, dus die hebben hem vaak genoeg aan het werk gezien. Moet ik mijn oordeel dan ook maar vellen op wat ik hier lees?

Ik wacht gewoon rustig af en ik zie wel wat het wordt.
  Moderator zaterdag 19 juli 2008 @ 14:16:18 #116
138438 crew  Pizzakoppo
pi_60207770
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 14:13 schreef Darien het volgende:

[..]

Dus omdat jijzelf geen oordeel hebt mogen anderen dat ook niet hebben?
Niet als dat oordeel gebasseerd is op derden inderdaad. Dat is de reden waarom sommige spelers bij voorbaat al mislukt zijn bij Ajax, omdat iedereen een oordeel heeft over de naam van een speler!
pi_60207779
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 14:12 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Het is sowieso een aanwinst want hij heeft een behoorlijke dosis ervaring, en zoals ik al eerder zei is de Eredivisie toch een heel stuk lager dan de PD. Dat hij weleens een slippertje maakte tegen Villa oké, maar dan hoeven we nog niet bang te worden van een Jack Tuyp.
Ok maar komop zeg, het niveau Jack Tuyp is toch niet het niveau wat we nastreven.
pi_60207786
Ik ga er vanuit dat Oleguer een goede aanwinst is voor ons. Hij heeft 120 wedstrijden voor het eerste van Barcelona gespeeld in zes seizoenen, dan ben je echt wel een aanwinst voor dit Ajax. Hopelijk gaat hij net zo belangrijk voor ons worden als Gabri, ik heb er in ieder geval alle vertrouwen in.

Als de aankoop van Oleguer door gaat heeft Ajax al bijna 30 miljoen uitgegeven, wat is het record eigenlijk?
pi_60207809
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 14:16 schreef Darien het volgende:

[..]

Ok maar komop zeg, het niveau Jack Tuyp is toch niet het niveau wat we nastreven.
Nee daar spelen we tegen.
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_60207810
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 14:14 schreef Breach het volgende:

[..]

Dat is geen goed argument omdat je daar altijd vanuit gaat aan het begin van het seizoen.
[..]

Ook hier ben ik het niet met je eens want Heitinga was gewoon vaak te laat en een tegengoal is een tegengoal. Het gaat er juist om dat we elke wedstrijd een goal tegen krijgen, we winnen nooit met 4-0 of 2-0 maar altijd met 4-2 of 2-1. En daar moeten we vanaf.
Een coach gaat daar helemaal niet vanuit. Een verstandige zeker niet want dan zou je een selectie hebben van 11 man.
  Moderator zaterdag 19 juli 2008 @ 14:18:17 #121
138438 crew  Pizzakoppo
pi_60207811
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 14:16 schreef Darien het volgende:

[..]

Kom maar met alternatieven zou ik zeggen, Ajax speelt UEFA cup, geen CL!
pi_60207828
Oleguer weet ik niet echt...
Natuurlijk heeft hij een vracht aan ervaring die in zijn voordeel spreekt, maar wat ik weet en gezien heb speelde hij bij Barcelona meestal rechtsback en was hij niet een van de beste.
pi_60207849
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 14:15 schreef HeinekenAFCA het volgende:

[..]

Ik weet helemaal niet of het een aanwinst is of niet. Daarvoor heb ik hem te weinig zien spelen. Dus ik hou me op de vlakte over deze aankoop. Ik lees bijvoorbeeld van Ray dat het een goede aankoop voor Ajax is, terwijl bijvoorbeeld Venom wat terughoudend is. Beiden zijn Barca-volgers, dus die hebben hem vaak genoeg aan het werk gezien. Moet ik mijn oordeel dan ook maar vellen op wat ik hier lees?

Ik wacht gewoon rustig af en ik zie wel wat het wordt.
Daarom, dit bericht vond ik ook weer
quote:
ephymerous schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 01:26
Ben wel eens benieuwd wat jij van Oleguer vind, jij volgt Barca toch op de voet?
quote:
Puyol schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 13:59

Ik vind Olueger een hele bruikbare verdediger voor Ajax, ik denk ook zeker dat het een defensieve versterking is. Hij is tevens ook enigzins bekend met het spelsysteem van Ajax, immers bij Barcelona spelen ze een soort gelijk systeem. Maar hij zal zich eerst moeten bewijzen, tenslotte was hij Barcelona een invaller de laatste jaren.
Leuk al die mensen die wat anders zeggen.
pi_60207854
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 14:16 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Niet als dat oordeel gebasseerd is op derden inderdaad. Dat is de reden waarom sommige spelers bij voorbaat al mislukt zijn bij Ajax, omdat iedereen een oordeel heeft over de naam van een speler!
Dan zijn ze mentaal gewoon niet sterk genoeg. Het lijkt wel of sommige mensen hier alleen goed nieuws willen horen, en als er iemand met enige vorm van kritiek komt is het meteen een azijnzeiker die afgemaakt moet worden.
  Moderator zaterdag 19 juli 2008 @ 14:23:49 #125
138438 crew  Pizzakoppo
pi_60207905
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 14:20 schreef Darien het volgende:

[..]

Dan zijn ze mentaal gewoon niet sterk genoeg. Het lijkt wel of sommige mensen hier alleen goed nieuws willen horen, en als er iemand met enige vorm van kritiek komt is het meteen een azijnzeiker die afgemaakt moet worden.
Jij hebt duidelijk de afgelopen seizoenen hier niet meegelezen, zeker weten dat hier genoeg pessimisme is geweest. Het hele punt is dat het gewoon nonsens is om iemand af te serveren aan de hand van een verslag van iemand die zichzelf verklaard als kenner, zoals Mike al laat zien verschilt het oordeel over Oleguer per persoon.

Ik hoop dat hij zeer bruikbaar is en weet dat hij ervaring mee zal brengen.
pi_60207917
quote:

[..]

Wat is dat nou weer voor bullshit? Als ik een speler niet goed genoeg vindt, dan zeg ik dat. Maar dan wil ik wel met mijn eigen ogen gezien hebben dat hij inderdaad niet goed genoeg voor ons is. Ik heb de laatste jaren Oleguer te weinig zien spelen, dus ik heb geen idee of hij een aanwinst voor ons is of niet.

En van iemand uitfluiten / afbranden is nog geen enkele speler sterker geworden. Dat heeft niets met de mentale weerbaarheid te maken..
pi_60207928
quote:

[..]

Een kritische blik is juist goed, ik volg het ook met een kritische blik. Wat mij alleen stoort is het feit dat Ajax op dit moment groter wordt gemaakt dan het is. Spelers die te snel worden afgeserveerd omdat ze te min voor Ajax zouden zijn, terwijl Ajax de afgelopen vijf jaar Europees helemaal niets heeft klaargemaakt, en dan een verdediger van Barcelona die 120 wedstrijden in zijn benen heeft en een vaste waarde was in het succes seizoen van die club met droge ogen "niet goed genoeg voor Ajax" te noemen.
pi_60208053
Wie zegt trouwens dat ik zo iemand zou uitfluiten, een kritische noot op het forum staat daar toch niet gelijk aan. Natuurlijk iedereen moet een eerlijke kans krijgen. Maar accepteer ook dat niet iedereen staat te springen bij Oleguer als nieuwe aanwinst op onze toch al matige verdediging.
  Moderator zaterdag 19 juli 2008 @ 14:33:55 #129
138438 crew  Pizzakoppo
pi_60208108
Dat wordt geaccepteerd mits goed onderbouwd!
pi_60208144
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 14:25 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Een kritische blik is juist goed, ik volg het ook met een kritische blik. Wat mij alleen stoort is het feit dat Ajax op dit moment groter wordt gemaakt dan het is. Spelers die te snel worden afgeserveerd omdat ze te min voor Ajax zouden zijn, terwijl Ajax de afgelopen vijf jaar Europees helemaal niets heeft klaargemaakt, en dan een verdediger van Barcelona die 120 wedstrijden in zijn benen heeft en een vaste waarde was in het succes seizoen van die club met droge ogen "niet goed genoeg voor Ajax" te noemen.
Eens.

Vijf jaar geleden hadden we denk ik nooit gedacht dat spelers van Barca (ook al is het tweede garnitauur) naar Ajax zouden komen.
Ik denk dat Oleguer wel een versterking is, 120 wedstrijden in Barcelona is niet bepaald niks.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
  zaterdag 19 juli 2008 @ 14:36:20 #131
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_60208153
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 11:43 schreef BliksemSchigt het volgende:
Oleguer is inderdaad verre van een versterking voor de Eredivisieclub Ajax, ondanks dat hij in het seizoen dat Barcelona de CL won in de top zat qua speelminuten en in 33 wedstrijden PD waarvan grotendeels 90 minuten maar 1 gele kaart pakte.

Oja, en hij speelde de finale ook nog.
Ik kom net m'n nest uit, dus of ik mis je sarcasme of je wil echt niet dat ie komt? .
Zou een fantastische aankoop zijn voor in de Eredivisie .
-
  zaterdag 19 juli 2008 @ 14:36:32 #132
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_60208156
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 12:59 schreef Pizzakoppo het volgende:
4.1 miljoen voor Aissati, bruto overigens dr.daggla kom er maar in...
-
pi_60208202
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 14:36 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Ik kom net m'n nest uit, dus of ik mis je sarcasme of je wil echt niet dat ie komt? .
Je mist het sarcasme .
pi_60208214
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 14:36 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Ja dat mag je sarcasme noemen
  zaterdag 19 juli 2008 @ 14:56:29 #135
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_60208503
Dat zeg ik, net wakker...
-
pi_60208512
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 14:19 schreef JeroenV het volgende:
Oleguer weet ik niet echt...
Natuurlijk heeft hij een vracht aan ervaring die in zijn voordeel spreekt, maar wat ik weet en gezien heb speelde hij bij Barcelona meestal rechtsback en was hij niet een van de beste.
Niet een van de besten van Barcelona, wat een afgang
pi_60208533
quote:
Kenneth Vermeer, Bruno Silva, Rasmus Lindgren, Gabri en Miralem Sulejmani zijn wel aanwezig in Noordwijk maar zij niet fit genoeg om mee te doen. Klaas Jan Huntelaar en Maarten Stekelenburg voegen zich maandag pas bij de selectie.

Opstelling Ajax eerste helft: Gentenaar; Colin, Van der Wiel, Vertonghen, Emanuelson; Kennedy, Perez, Sarpong, Schilder; Rommedahl, Leonardo.

Opstelling Ajax tweede helft: Gentenaar; Ogararu, Vermaelen, Van der Heijden, Slijngard; Delorge, De Jong, Anita; Suarez, Cvitanich, Luque
pi_60208542
Schijnbaar de formatie van Ajax vandaag:

Opstelling Ajax eerste helft:
Gentenaar; Colin, Van der Wiel, Vertonghen, Emanuelson; Kennedy, Perez, Sarpong, Schilder; Rommedahl, Leonardo.

Opstelling Ajax tweede helft:
Gentenaar; Ogararu, Vermaelen, Van der Heijden, Slijngard; Delorge, De Jong, Anita; Suarez, Cvitanich, Luque.

Nou, laat de eerste tegentreffer maak komen, dan kunnen we ze allemaal weer lekker afzeiken en aan de poten van Marco gaan zagen!
pi_60208555
Basisplaats in de CL finale tegen Arsenal en dan vragen een aantal kneuzen zich hier af of hij goed genoeg is voor Ajax
Think of a circle with a fine split in it. At one end there's insanity, you go around the circle to sanity, and on the other end of the circle close to insanity, but not insanity, is unsanity
  Moderator zaterdag 19 juli 2008 @ 15:05:21 #140
138438 crew  Pizzakoppo
pi_60208647
Suarez Cvitanich Luque
Kom op Luque bewijs je!!
pi_60208660
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 14:59 schreef navigator het volgende:
Basisplaats in de CL finale tegen Arsenal en dan vragen een aantal kneuzen zich hier af of hij goed genoeg is voor Ajax
Als je ziet hoe veel hij liep te klungelen in die finale geef mij dat weinig vertrouwen...

Ben ik daarom gelijk een kneus?
As long as I gaze on Waterloo sunset I am in paradise.
  zaterdag 19 juli 2008 @ 15:10:00 #142
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_60208728
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 14:39 schreef HeinekenAFCA het volgende:

[..]

Je mist het sarcasme .
He gast, ben je nou nog in Praag geweest?

Zucht, heb zo'n zin in de start van de competitie. Ajax-PSV pas weer voor het eerst dit seizoen in het stadion.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_60208803
Met Oleguer voorkomen we wel miscommunicatie aan de rechter kant
pi_60208811
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 15:06 schreef BB-boy het volgende:

[..]

Als je ziet hoe veel hij liep te klungelen in die finale geef mij dat weinig vertrouwen...

Ben ik daarom gelijk een kneus?
Precies, in die finale was hij de slechtste man op het veld. Maargoed, in de matige Eredivisie kan hij best van waarde zijn, we gaan het wel zien...
pi_60208881
0-1 Rommedahl wordt gemeld. Geen idee of het waar is.
Bericht is nu verwijderd. Excuus.

0-1 Sarpong dus.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_60208895
laat maar
  zaterdag 19 juli 2008 @ 15:20:34 #147
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_60208934
1-1
Jawel, je keek.
pi_60208938
I'm learning to fly, but I ain't got wings, coming down is the hardest thing....
pi_60208940
1-1
pi_60208957
Jaaaa, de 1e tegengoal!!!
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')