abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 juli 2008 @ 10:52:57 #221
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60240331
quote:
Dat is het natuurlijk niet en slaat ook inhoudelijk de plank mis aangezien de NSDAP niet enige was die mensen de mond snoerde.

Hoe fakking triest wil je zijn. Moet je dan hem afbeelden in een Rode Ster uniform? Om links even in diskrediet te brengen?

NSDAP verdient zeker een rehabilitatie, die terugkerende herinnering aan dat tijdperk zit de rechtse agenda alleen maar in de weg.

Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_60240497
Wat klets je nu allemaal weer?
pi_60241852
Mensen begaan strafbare feiten MEDE omdat ze niet gecorrigeerd worden. Internet is een soort vrijplaats waar mensen de grootste grofheden opschrijven, bij voorkeur anoniem. Onze wetgeving is daar onvoldoende op toegerust. Tieners terroriseren elkaar via MSN. En laten we reëel zijn: van achter je computerscherm durf je meer dan face-to-face. Bedreigingen via internet/e-mail moeten gewoon veel zwaarder worden bestraft, zoals zo veel dingen in Nederland zwaarder bestraft moeten worden.
  maandag 21 juli 2008 @ 12:08:35 #224
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_60241991
Toch vreemd dat iedereen zo over Gs valt terwijl er fora genoeg zijn waar vele ergere dreigementen worden geuit. Maar op een of andere manier heeft GS het altijd gedaan
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_60242488
quote:
Op maandag 21 juli 2008 12:02 schreef Elfletterig het volgende:
Mensen begaan strafbare feiten MEDE omdat ze niet gecorrigeerd worden. Internet is een soort vrijplaats waar mensen de grootste grofheden opschrijven, bij voorkeur anoniem. Onze wetgeving is daar onvoldoende op toegerust. Tieners terroriseren elkaar via MSN. En laten we reëel zijn: van achter je computerscherm durf je meer dan face-to-face. Bedreigingen via internet/e-mail moeten gewoon veel zwaarder worden bestraft, zoals zo veel dingen in Nederland zwaarder bestraft moeten worden.
Klopt. Aan de andere kant kan je de bedreigingen ook wat relativeren. Ik krijg ook wel eens wat van die mail van opgewonden FOK-kertjes met soms heuze dreigementen in de sfeer van 'ik weet waar je huis woont'. Niet prettig en vooral stompzinnig en lomp maar of het nou meteen strafbaar moet zijn. Ik stel altijd voor om een kopje koffie te gaan drinken - meestal is er niks aan de hand in persoonlijk contact. Helaas haakt vrijwel iedereen op dat punt af of vindt dat op zich al schandelijk: dat ik dat durf voor te stellen.

Heb het wel eens aan de hand gehad met Wolffenstein, die ik jaren geleden over iets mailde of PM-de of wat dan ook. Dat we elkaar misschien wat met rust moesten laten. Kreeg een verbijsterd mailtje terug met hoe ik het in mijn hoofd haalde om contact te zoeken want hij was echt niet gediend van post van een homo - dat had ik moeten weten. Op die toon
pi_60242508
quote:
Op maandag 21 juli 2008 12:08 schreef Martijn_77 het volgende:
Toch vreemd dat iedereen zo over Gs valt terwijl er fora genoeg zijn waar vele ergere dreigementen worden geuit. Maar op een of andere manier heeft GS het altijd gedaan
Zeg gewoon dat je 'allochtone' sites bedoelt Martijn.
pi_60242710
quote:
Op maandag 21 juli 2008 12:02 schreef Elfletterig het volgende:
Anonimiteit en van achter je schermpje meer durven dat zijn wel de belangrijkste steekwoorden ter verklaring. Misschien aangevuld met frustratie en allerlei geestelijke abberaties..
I´m back.
pi_60243504
quote:
Op maandag 21 juli 2008 12:30 schreef SCH het volgende:
Klopt. Aan de andere kant kan je de bedreigingen ook wat relativeren. Ik krijg ook wel eens wat van die mail van opgewonden FOK-kertjes met soms heuze dreigementen in de sfeer van 'ik weet waar je huis woont'. Niet prettig en vooral stompzinnig en lomp maar of het nou meteen strafbaar moet zijn. Ik stel altijd voor om een kopje koffie te gaan drinken - meestal is er niks aan de hand in persoonlijk contact. Helaas haakt vrijwel iedereen op dat punt af of vindt dat op zich al schandelijk: dat ik dat durf voor te stellen.
De scheidslijn tussen stompzinnig/lomp en strafbaar is erg wazig. Internet maakt dat mensen de grenzen opzoeken EN overschrijden. Ik vind dreigementen in de geest van 'ik weet waar je woont' al best heel ver gaan. Het is nog niet zo concreet als 'ik kom je in elkaar rammen', maar veel scheelt het niet.
quote:
Op maandag 21 juli 2008 12:41 schreef Ryan3 het volgende:
Anonimiteit en van achter je schermpje meer durven dat zijn wel de belangrijkste steekwoorden ter verklaring. Misschien aangevuld met frustratie en allerlei geestelijke abberaties..
Klopt, maar dat maakt het nog niet begrijpelijk of acceptabel...
pi_60243678
quote:
Op maandag 21 juli 2008 13:15 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De scheidslijn tussen stompzinnig/lomp en strafbaar is erg wazig. Internet maakt dat mensen de grenzen opzoeken EN overschrijden. Ik vind dreigementen in de geest van 'ik weet waar je woont' al best heel ver gaan. Het is nog niet zo concreet als 'ik kom je in elkaar rammen', maar veel scheelt het niet.
Die dreigementen die ik kreeg waren tot 2 keer toe wel van die orde en dan ook nog wel iets gedetailleerder dan 'in elkaar rammen'. Ik heb ze bij de FOK!-leiding gedeponeerd om dat ze duidelijk FOK!-gerelateerd waren. Als ze een vervolg hadden gekregen dan had ik er misschien meer werk van gemaakt maar zoals hier al meer gezegd: een dreigement is tegenwoordig wel heel gemakkelijjk gemaakt. Ik vind dat sommige politici er ook teveel mee naar buite komen en het min of meer gebruiken.
  maandag 21 juli 2008 @ 13:47:27 #230
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60244242
Hoe zou je dat toch in een libertarische maatschappij moeten oplossen? Elkaar maar overhoop schieten? Moge het sterkste ras overwinnen
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 21 juli 2008 @ 14:01:06 #231
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60244561
quote:
GeenStijl klaagt Volkskrant aan
Brekend nieuws: GeenStijl stapt naar de Raad voor Journalistiek. U weet wel dat clubje windbuilen zonder gezag, laat staan ruggengraat. Dat volstrekt non-existent orgaan, zonder email of fax. De papieren tijger die klachten gegrond dan wel ongegrond verklaart. Dat stelletje non-valeurs met een gemiddelde leeftijd van 78 dat niet door ons werd erkend, maar GeenStijl desondanks in 2007 aanduidde als journalistiek medium. De wassen neus, die oordeelt over journalisten en journalistieke gedragingen. Welnu, dat clubje vingerplanten hebben we nu dus in achtvoud aangeschreven met Een Klacht over de Azijnbode. Gewoon omdat het kan! Zie het maar als opmaat naar een civiele zaak tegen alles wat Azijnbode is, ademt of eet. Wij zijn het namelijk zat dat onze achterban stelselmatig door een klein clubje linksmensen wordt neergezet als halve zolen. En het schijnt dus dat je daarvoor beter eerst een uitspraak kunt hebben van de Raad voor Journalistiek alvorens PCM financieel uit te kleden bij de rechter. Want als het niemand lukt ons voor het hekje te slepen, dan beginnen we zelf wel een zaak. De zittingsdatum moet nog worden bepaald, maar zodra het clubje dinosaurussen hierover duidelijkheid verschaft, hoort u van ons. Maken we er een gezellig dagje uit van!
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_60244653
Wat een losers zijn het toch ook
  maandag 21 juli 2008 @ 14:09:21 #233
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60244726
Erg merkwaardig. Komt er een klacht over hun binnen? Dan wijzen ze erop dat ieder persoon voor zichzelf verantwoordelijk is en zij niet iedereen kunnen controleren. Idioten houd je altijd. Dan maken ze een onderscheid tussen de berichten van henzelf (die nog binnen de grens zijn) en de verantwoordelijkheid van de bezoekers om daarmee om te gaan.

Nu geven ze eigenlijk impliciet toe dat de berichten die zijzelf plaatsen weldegelijk invloed kunnen hebben op het gedrag van users. Anders ga je niet huilen 'boehoe, onze website wordt door het slijk gehaald'. Nee, jullie bezoekers worden door de mangel gehaald, jeweetwel, die bezoekers die voor hun eigen gedrag verantwoordelijk zijn! Het merkwaardige is dus dat ze dit keer niet het onderscheid kunnen of willen maken tussen de bezoekers en hun eigen 'spinsels'.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_60244740
quote:
Op maandag 21 juli 2008 14:01 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

ik kom nooit op geenstijl omdat de hele sfeer (gemaakt door gs-makers en aanhangers) depressiefmakend dan wel enge trekjes heeft..
als er een medium van de genoemde 2 genoemd mag worden 'azijnbode' dan is het wel geenstijl..
dat is die engheid van geenstijll......ontieglijk hypocriet... trappen en nog eens trappen en niet bereid zijn tot zelfkritiek..
bovendien...ook zo schijnheiligheid: zich opwerpen als de verdediger van het vrije woord en ondertussen kritiek op hun persoon proberen af te knijpen...als het niet formeel kan door gelijk te halen bij een instantie, dan wel door grof verbaal geweld...intimidatie...mensen oproepen hun vijanden te stalken...
geenstijl en ...het vrije woord verdedigen ???? me-reet

ps... dat de Telegraaf het zooitje opgekocht heeft zegt ook veel over de inflatie van fatsoens- journalistieke normen bij dat bedrijf

[ Bericht 3% gewijzigd door Bluesdude op 21-07-2008 14:20:06 ]
  maandag 21 juli 2008 @ 14:13:08 #235
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60244790
quote:
Op maandag 21 juli 2008 14:10 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ik kom nooit op geenstijl omdat de hele sfeer (gemaakt door gs-makers en aanhangers) depressiefmakend dan wel enge trekjes heeft..
als er een medium van de genoemde 2 genoemd mag worden 'azijnbode' dan is het wel geenstijl..
dat is die engheid van geenstijll......ontieglijk hypocriet... trappen en nog eens trappen en niet bereid zijn tot zelfkritiek..
bovendien...ook zo schijnheiligheid: zich opwerpen als de verdediger van het vrije woord en ondertussen kritiek op hun persoon proberen af te knijpen...als het niet formeel kan door gelijk te halen bij een instantie, dan wel door grof verbaal geweld...initimidatie...mensen oproepen hun vijanden te stalken...
geenstijl en ...het vrije woord verdedigen ???? me-reet

ps... dat de Telegraaf het zooitje opgekocht heeft zegt ook veel over de inflatie van fatsoens- journalistieke normen bij dat bedrijf
Inderdaad. Hirsch Ballin kan dan net zo goed GeenStijl gaan aanklagen. Zijn naam wordt immers ook door het slijk gehaald.

Maarnee, dan muilkorf je opeens personen! "Vrijheid van meningsuiting in gevaar"
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 21 juli 2008 @ 14:17:23 #236
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60244860
Trouwens in die brief aan de RvdJ staat dat 'Indymedia en Marroko.nl veroordeeld zijn geweest', in tegenstelling tot GeenStijl.

Dat klopt, maar Indymedia is veroordeeld voor het postgedrag van de users! Omdat users linkjes hebben gepost naar websites waarin wordt opgeroepen tot een bedrijfsbezetting is Indymedia ooit veroordeeld... GeenStijl verweert zich altijd met het argument dat users voor zichzelf verantwoordelijk zijn.... en krijgt keer op keer gelijk van de rechtspraak.

Er wordt in dit land met twee maten gemeten Links wordt monddood gemaakt, rechts mag alles flikken.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 21 juli 2008 @ 14:19:57 #237
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60244903
Uit de brief:
quote:
De Volkskrant pretendeert een betrouwbaar, niet voor-ingenomen medium te zijn, maar
bovenstaande getuigt van onbetrouwbare vooringenomen journalistiek waarmee een
achterban van 1,8 miljoen internetgebruikers door de Volkskrant in de hoek wordt gezet
als bedreigers van politici. En eerlijk gezegd zijn wij het zat dat onze achterban telkens
maar weer ongestraft wordt neergezet als een stel hersenloze apen.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 21 juli 2008 @ 14:28:35 #238
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_60245051
quote:
Op maandag 21 juli 2008 14:17 schreef Klopkoek het volgende:
Dat klopt, maar Indymedia is veroordeeld voor het postgedrag van de users! Omdat users linkjes hebben gepost naar websites waarin wordt opgeroepen tot een bedrijfsbezetting is Indymedia ooit veroordeeld... GeenStijl verweert zich altijd met het argument dat users voor zichzelf verantwoordelijk zijn.... en krijgt keer op keer gelijk van de rechtspraak.
Volgens mij verwijzen ze daar ook naar, alhoewel het niet heel duidelijk is:
quote:
Zo zijn wij als medium nimmer veroordeeld voor welke bedreiging dan ook, hetgeen eveneens geldt voor onze achterban.
quote:
Er wordt in dit land met twee maten gemeten Links wordt monddood gemaakt, rechts mag alles flikken.
Dat lijkt me een tamelijk overtrokken reactie.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_60245123
quote:
Op maandag 21 juli 2008 14:28 schreef Iblis het volgende:

Dat lijkt me een tamelijk overtrokken reactie.
Daar hoef je je niet over the verbazen
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
pi_60245369
quote:
Op maandag 21 juli 2008 13:15 schreef Elfletterig het volgende:

Klopt, maar dat maakt het nog niet begrijpelijk of acceptabel...
Nee, klopt idd, begrijpelijk of acceptabel maakt het het niet, maar al gaandeweg kom je er wel achter dat het veel wol is.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')