Daarvoor moet je inderdaad getrouwd zijn of voor je 18e 5 jaar aaneengesloten hebben gewoond in Nederlandquote:Op maandag 25 januari 2010 19:21 schreef markusss het volgende:
Hmmmm helaas is er al een tijd niet gepost in deze topic.
Ik waag het er toch op!
Mijn vriendin is 10 jaar terug al geėmigreerd naar Canada en heeft een voorlopige verblijfsvergunning. Nu wil zij eigenlijk een dual omdat dat het makkelijkste is voor ons allebei! Kunnen we gewoon haar familie opzoeken etc. Is dit mogelijk wanneer wij trouwen? Dat ze haar Canadese sitizinship aanvraagt en later haar Nederlandse paspoort verlengd?
Ben benieuwd
Laat ik dat inmiddels hebben gedaan. Het heeft me niet veel opgeleverd, behalve een extra erfzonde.quote:Op donderdag 31 juli 2008 15:51 schreef Reya het volgende:
[..]
Met twee EU-nationaliteiten (zoals bij mij) geldt een beetje hetzelfde; met een nationaliteit kan ik me net zo vrij bewegen als met twee nationaliteiten, en een tweede nationaliteit kost alleen maar veel moeite en geld. Het recht is in beide gevallen wel onvervreemdbaar, dus ik kan me nog altijd bedenken
Nee, met twee EU staatsburgerschappen zie ik er ook weinig voordeel in, je kunt immers gewoon overal in de EU gaan wonen, zolang je maar een baan hebt.quote:Op maandag 25 januari 2010 20:27 schreef Reya het volgende:
Laat ik dat inmiddels hebben gedaan. Het heeft me niet veel opgeleverd, behalve een extra erfzonde.
Wat is er verkeerd aan?quote:
quote:Op maandag 25 januari 2010 20:27 schreef Reya het volgende:
[..]
Laat ik dat inmiddels hebben gedaan. Het heeft me niet veel opgeleverd, behalve een extra erfzonde.
Zou ik in dit geval 3 nationaliteiten mogen hebben? Mijn partner is Canadees, en wij wonen nu in Canada. Onze dochter heeft een Canadees en een Nederlands paspoort. Naast het Canadese paspoort heeft mijn man ook nog de Jordaanse nationaliteit. Op korte termijn is het plan dat wij naar Jordanie (voorgoed) vertrekken. In Jordanie ben ik al ingeschreven in het familieboek, zodat ik daar kan werken ed. Als ik in het familieboek/trouwboekje ben ingeschreven, dan heb ik eigenlijk meteen recht op de nationaliteit, en kan ik zo een paspoort aanvragen. Daarnaast mag ik nu gewoon de Canadese nationaliteit aanvragen (ik heb voldaan aan de residence obligation), dus ik zou dus gewoon 3 nationaliteiten mogen hebben?quote:Op dinsdag 23 september 2008 02:04 schreef maartena het volgende:
[..]
Als iemand anders twee nationaliteiten heeft, kun je alleen die nationaliteiten aannemen als je ook in dat land woont. Stel, je bent Nederlander, en je partner heeft zowel de Canadese als Amerikaanse nationaliteit.... je verhuisd naar Canada, en neemt daar na 3 jaar de Canadese nationaliteit aan. Je mag dan de Nederlandse behouden.
Vervolgens immigreer je als Canadees naar de VS. (dus niet als Nederlander) en wordt je 3 jaar later Amerikaan. Omdat je getrouwd bent etc, mag je ook volgens de Canadese wet het Canadese paspoort behouden.... Voila, 3 nationaliteiten.- Hoe dan ook, je moet toch in een land WONEN voordat je een nationaliteit kunt aannemen, dus je krijgt er niet "zomaar" twee bij.
Ja, vertel mij wat!quote:Op dinsdag 26 januari 2010 15:45 schreef maartena het volgende:
Het word wel een beetje ingewikkeld op die manier.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |