abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77260466
Hmmmm helaas is er al een tijd niet gepost in deze topic.

Ik waag het er toch op!

Mijn vriendin is 10 jaar terug al geėmigreerd naar Canada en heeft een voorlopige verblijfsvergunning. Nu wil zij eigenlijk een dual omdat dat het makkelijkste is voor ons allebei! Kunnen we gewoon haar familie opzoeken etc. Is dit mogelijk wanneer wij trouwen? Dat ze haar Canadese sitizinship aanvraagt en later haar Nederlandse paspoort verlengd?

Ben benieuwd
That's me
pi_77263166
quote:
Op maandag 25 januari 2010 19:21 schreef markusss het volgende:
Hmmmm helaas is er al een tijd niet gepost in deze topic.

Ik waag het er toch op!

Mijn vriendin is 10 jaar terug al geėmigreerd naar Canada en heeft een voorlopige verblijfsvergunning. Nu wil zij eigenlijk een dual omdat dat het makkelijkste is voor ons allebei! Kunnen we gewoon haar familie opzoeken etc. Is dit mogelijk wanneer wij trouwen? Dat ze haar Canadese sitizinship aanvraagt en later haar Nederlandse paspoort verlengd?

Ben benieuwd
Daarvoor moet je inderdaad getrouwd zijn of voor je 18e 5 jaar aaneengesloten hebben gewoond in Nederland
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 25 januari 2010 @ 20:27:22 #78
66825 Reya
Fier Wallon
pi_77264250
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 15:51 schreef Reya het volgende:

[..]

Met twee EU-nationaliteiten (zoals bij mij) geldt een beetje hetzelfde; met een nationaliteit kan ik me net zo vrij bewegen als met twee nationaliteiten, en een tweede nationaliteit kost alleen maar veel moeite en geld. Het recht is in beide gevallen wel onvervreemdbaar, dus ik kan me nog altijd bedenken
Laat ik dat inmiddels hebben gedaan. Het heeft me niet veel opgeleverd, behalve een extra erfzonde.
pi_77264395
Helaas kan dat nog steeds
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  dinsdag 26 januari 2010 @ 01:18:16 #80
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_77277521
quote:
Op maandag 25 januari 2010 20:27 schreef Reya het volgende:
Laat ik dat inmiddels hebben gedaan. Het heeft me niet veel opgeleverd, behalve een extra erfzonde.
Nee, met twee EU staatsburgerschappen zie ik er ook weinig voordeel in, je kunt immers gewoon overal in de EU gaan wonen, zolang je maar een baan hebt.

Met landen buiten de EU is het een ander verhaal, met name bij landen als de VS, Australie, Canada, etc die erg moeilijk gaan doen bij een terugkeer als je toevallig een jaar elders wil gaan wonen.

Het geeft een stuk extra zekerheid, en het betekend voor mij en mijn vrouw dat de opties altijd open blijven. Een tijdje weer in Nederland wonen wegens familieomstandigheden of iets dergelijk is met twee nationaliteiten een heel stuk eenvoudiger.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 26 januari 2010 @ 01:22:06 #81
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_77277564
quote:
Op maandag 25 januari 2010 20:29 schreef Stuart het volgende:
Helaas kan dat nog steeds
Wat is er verkeerd aan?
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_77277880
quote:
Op maandag 25 januari 2010 20:27 schreef Reya het volgende:

[..]

Erfzonde?! Is ut zo erg?!

Ik kijk er misschien overheen, maar welke 2 nationaliteit heb je, als ik vragen mag?
 FR
  dinsdag 26 januari 2010 @ 15:10:09 #83
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_77292256
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 02:04 schreef maartena het volgende:

[..]

Als iemand anders twee nationaliteiten heeft, kun je alleen die nationaliteiten aannemen als je ook in dat land woont. Stel, je bent Nederlander, en je partner heeft zowel de Canadese als Amerikaanse nationaliteit.... je verhuisd naar Canada, en neemt daar na 3 jaar de Canadese nationaliteit aan. Je mag dan de Nederlandse behouden.

Vervolgens immigreer je als Canadees naar de VS. (dus niet als Nederlander) en wordt je 3 jaar later Amerikaan. Omdat je getrouwd bent etc, mag je ook volgens de Canadese wet het Canadese paspoort behouden.... Voila, 3 nationaliteiten. - Hoe dan ook, je moet toch in een land WONEN voordat je een nationaliteit kunt aannemen, dus je krijgt er niet "zomaar" twee bij.
Zou ik in dit geval 3 nationaliteiten mogen hebben? Mijn partner is Canadees, en wij wonen nu in Canada. Onze dochter heeft een Canadees en een Nederlands paspoort. Naast het Canadese paspoort heeft mijn man ook nog de Jordaanse nationaliteit. Op korte termijn is het plan dat wij naar Jordanie (voorgoed) vertrekken. In Jordanie ben ik al ingeschreven in het familieboek, zodat ik daar kan werken ed. Als ik in het familieboek/trouwboekje ben ingeschreven, dan heb ik eigenlijk meteen recht op de nationaliteit, en kan ik zo een paspoort aanvragen. Daarnaast mag ik nu gewoon de Canadese nationaliteit aanvragen (ik heb voldaan aan de residence obligation), dus ik zou dus gewoon 3 nationaliteiten mogen hebben?

(Al ben ik meer geinteresseerd in de Jordaanse nationaliteit dan in de Canadese...)

En de dochter? Ook zij is inmiddels ingeschreven in Jordanie, maar we hebben nog nooit een paspoort voor haar aangevraagd, en op het consulaat in Toronto is ons ook niet gevraagd of zij naast de Canadese nationaliteit een andere nationaliteit heeft.
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  dinsdag 26 januari 2010 @ 15:45:45 #84
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_77293752
Baboussa: Beetje ingewikkelde situatie, en in dit geval ligt het er dus een beetje aan wie je bent als je de Jordaanse nationaliteit aanvraagt. Ben je Canadees, of Nederlander, en heeft Canada dan wel Nederland er problemen mee dat je een andere nationaliteit aanneemt? Aangezien je getrouwd bent met een Jordanier zou je in de categorie vallen dat je als Nederlandse inderdaad de Jordaanse nationaliteit kan aanemen zonder de Nederlandse te verliezen, en theoretisch kun je dat ook met de Canadese.

Voor het vernieuwen van een Nederlands paspoort is alleen de nationaliteit in het land waar je bent van belang, maar aangezien je dochter al een Nederlands paspoort heeft laten vernieuwen als Canadese, zou het wel eens opvallen dat je dat dan opeens ook gaat doen als Jordaanse.

Zij moet na haar 18e sowieso kiezen of ze de Nederlandse of andere nationaliteit wil hebben, vanaf dan mag ze geen dubbele (of driedubbele) nationaliteit meer hebben volgens de Nederlandse wet, maar het zou goed kunnen dat ze dan nog wel zowel de Canadese en Jordaanse kan behouden.

Het word wel een beetje ingewikkeld op die manier.
-
  dinsdag 26 januari 2010 @ 16:23:29 #85
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_77295667
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 15:45 schreef maartena het volgende:
Het word wel een beetje ingewikkeld op die manier.
Ja, vertel mij wat!

Ik wil de Canadese nationaliteit eigenlijk niet, dus dat is niet im frage. Ik maak me meer zorgen over dochter en eventueel volgende kinderen. De Nederlandse autoriteiten zijn verre weg de lastigste op dit gebied, maar ik laat verder aan haar over wat ze later zelf zou willen, maar ik houd liever alle opties open. (Kind is nog geen jaar, en nu al opgezadeld me lastige dilemma's.)
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_86729829
Bedankt, heb een 2e nodig ivm regelmatige zakelijke reizen in Afrika.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')