abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60345341
Je kan er 4 hebben of zelfs 5 hebben
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  vrijdag 25 juli 2008 @ 18:03:11 #27
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_60346343
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 01:45 schreef wonderer het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met drie paspoorten? Kan dat?
Ligt aan de 3 landen. Als alledrie de landen de dubbele nationaliteit zondermeer ondersteunen, dan kan dat.

Ik heb al eens gelezen over iemand die 5 paspoorten had..... doordat de Britse Gemenebest landen allemaal nationaliteitswetten hebben gebaseerd op de Britse wet, is het mogelijk dat iemand met een Iers/Amerikaanse moeder, en een Brits/Canadese vader, en in Nieuw Zeeland geboren wordt om alle 5 de nationaliteiten te hebben. Ik kan er even een landje naast zitten.

Theoretisch kan het zelfs met meer.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_60346385
Als diegene Jood is bijvoorbeeld en in Israel gaat wonen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_60346394
Nederlands - Amerikaanse vader, Argentijns - Italiaanse moeder geboren in Frankrijk kan er ook 5 krijgen. Als de moeder ook Joods bloed heeft en die gaat ooit in Israel wonen dan zijn het er 6
  vrijdag 25 juli 2008 @ 18:17:56 #30
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_60346530
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 05:13 schreef popolon het volgende:
Technisch gesproken wel. Mijn vrouw bijvoorbeeld kan het Nederlandse, Canadese en Amerikaanse paspoort krijgen. Maar ik zie daar de voordelen niet van in als je er niks mee gaat doen, 't kost alleen maar geld.
Mijn vrouw kon dat tot 2005 ook doordat ze Canadese ouders heeft. Alleen hebben ze toen de wet in Canada gewijzigd dat het alleen maar kan onder een bepaalde leeftijd (21 of 26), dus oudere kinderen kunnen nu niet meer het Canadese staatsburgerschap krijgen. Er bestaan nog wel wat andere mogelijkheden geloof, maar we hebben er verder ook maar vanaf gezien idd.....
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 25 juli 2008 @ 18:20:08 #31
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_60346563
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 02:32 schreef Hexley het volgende:
Bedoelde meer of die dingen op de een of andere manier ook aan elkaar gekoppeld zijn,...
Voor als men later iets aanpast naamswijziging of zo.
Nee, zijn niet gekoppeld. Als je een naam wijzigt, zul je het dus ook zelf moeten regelen met de Nederlandse burgerlijke stand.
-
  zaterdag 26 juli 2008 @ 12:42:58 #32
55330 ennuik
Stockholm boppe!
pi_60359034
Het vervelende met dubbele nationaliteiten is, naar mijn mening, dat de informatie vaak zo slecht is. Zowel het gemeentehuis als de ambassade hebben vaak geen idee...
pi_60359157
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 18:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nederlands - Amerikaanse vader, Argentijns - Italiaanse moeder geboren in Frankrijk kan er ook 5 krijgen. Als de moeder ook Joods bloed heeft en die gaat ooit in Israel wonen dan zijn het er 6
Jij?
 FR
pi_60363590
Nee
pi_60371390
O
 FR
pi_60371823
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 12:42 schreef ennuik het volgende:
Het vervelende met dubbele nationaliteiten is, naar mijn mening, dat de informatie vaak zo slecht is. Zowel het gemeentehuis als de ambassade hebben vaak geen idee...
Ehm, waar heb je het in vredesnaam over?
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  maandag 28 juli 2008 @ 06:09:59 #37
46960 StefanP
polemicist
pi_60389302
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 07:07 schreef Vampier het volgende:
Ik ga binnenkort mijn US passpoort maar eens halen... ik vroeg me af ofdat ik nu 2 nationaliteiten kan hebben of moet ik kiezen tussen een van beide?
Al mag je er twee hebben, met een beetje fatsoen doe je dat niet. Een paspoort is een heel bewuste keuze, iets waar je uit overtuiging voor kiest en niet omdat het "wel handig" is. Mensen met twee paspoorten hebben blijkbaar een grotere loyaliteit aan hun land van herkomst, of ze hebben simpelweg te weinig op met hun nieuwe land om het oude op te geven. In beide gevallen verdienen ze geen paspoort van het nieuwe land.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_60389312
Ga je over 3 jaar een Amerikaanse aanvragen?
  maandag 28 juli 2008 @ 06:38:34 #39
46960 StefanP
polemicist
pi_60389362
Ja... en het schijnt dat je dan automatisch het Nederlanderschap verliest. Waarschijnlijk wordt dat nergens gecheckt, maar ik vertik het om zelf naar een ambassade te vliegen en 30 euro te dokken (hoe triest toch... typisch Nederlands) om even mee te delen dat ik Amerikaan geworden ben. Wellicht dat ik dat vodje van een paspoort opstuur met een leuke brief erbij over wat ik van hun land denk.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_60389368
Hun land :´)
  maandag 28 juli 2008 @ 07:43:13 #41
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_60389569
StefanP is ook weer eens wakker...

Dan heb ik maar geen fatsoen. Aangezien het Nederlands paspoort ook een EU paspoort is, en ik daarmee heel gemakkelijk in zo'n 25 EU landen terecht kan, hou ik toch liever mijn Nederlands paspoort.
-
pi_60402469
quote:
Op maandag 28 juli 2008 06:09 schreef StefanP het volgende:

[..]

Al mag je er twee hebben, met een beetje fatsoen doe je dat niet. Een paspoort is een heel bewuste keuze, iets waar je uit overtuiging voor kiest en niet omdat het "wel handig" is. Mensen met twee paspoorten hebben blijkbaar een grotere loyaliteit aan hun land van herkomst, of ze hebben simpelweg te weinig op met hun nieuwe land om het oude op te geven. In beide gevallen verdienen ze geen paspoort van het nieuwe land.
Heb je je greencard al?
Free people own guns! Slaves do not!
pi_60403029
quote:
Op maandag 28 juli 2008 06:38 schreef StefanP het volgende:
Wellicht dat ik dat vodje van een paspoort opstuur met een leuke brief erbij over wat ik van hun land denk.
Waarom kom jij eigenlijk nog op een Nederlands forum?
Blijkbaar mis je toch wat.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 06:36:34 #44
46960 StefanP
polemicist
pi_60411634
quote:
Op maandag 28 juli 2008 20:03 schreef StrayDog het volgende:

[..]

Waarom kom jij eigenlijk nog op een Nederlands forum?
Blijkbaar mis je toch wat.
Ramptoerisme
-Mark Steyn
  dinsdag 29 juli 2008 @ 06:43:11 #45
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_60411644
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 06:36 schreef StefanP het volgende:

[..]

Ramptoerisme
Hebben we iets gemeen. Daarom kijk ik naar FOX news en CNN. Ramptoerisme maar dan omgekeerd.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 31 juli 2008 @ 15:51:53 #46
66825 Reya
Fier Wallon
pi_60468502
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 05:13 schreef popolon het volgende:

[..]

Technisch gesproken wel. Mijn vrouw bijvoorbeeld kan het Nederlandse, Canadese en Amerikaanse paspoort krijgen. Maar ik zie daar de voordelen niet van in als je er niks mee gaat doen, 't kost alleen maar geld.
Met twee EU-nationaliteiten (zoals bij mij) geldt een beetje hetzelfde; met een nationaliteit kan ik me net zo vrij bewegen als met twee nationaliteiten, en een tweede nationaliteit kost alleen maar veel moeite en geld. Het recht is in beide gevallen wel onvervreemdbaar, dus ik kan me nog altijd bedenken
pi_60540454
Ik bezit zowel de nederlandse als de poolse door mijn geboorte. Ik heb mn pools paspoort aangevraagd, dus over 1 maand ophalen als het goed is.

De redenen dat ik de PL heb aangevraagd:

-als NL mn paspoort wil invorderen kan ik altijd het land uit als pool en andersom
-ik beschouw beide landen als gelijkwaardig voor mijn belevenis en ik ga niet eentje meer steunen dan de andere.

En in principe is het mogelijk om van vele landen de dubbele paspoorten te hebben, dan wel door geboorte of naturalizatie:

Iemand kan als volgt zijn:

geboren als pool en amerikaan, naturalizeert tot canadees, australier, nieuw zeelander, fransman, slovaak, braziliaan.... ga maar door. Of het praktisch is is een 2e, maar..
pi_61068369
Mijn vriendin heeft een NL paspoort, in weze zou ze dan haar Russische moeten opgeven, maar aangezien ze in Rusland niet checken of je een ander paspoort hebt, en hier in NL ook niet, kan ze dus beide paspoorten verlengen. Uiteraard als je reist heb je vaak meer aan je NL paspoort, maar het Russische is wel handig voor als ze even een reisje daarheen doet, of voor als we een keer samen een vakantie in het oostblok willen houden...
  zondag 24 augustus 2008 @ 18:43:10 #49
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_61090322
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 18:30 schreef Loveless85 het volgende:
Mijn vriendin heeft een NL paspoort, in weze zou ze dan haar Russische moeten opgeven, maar aangezien ze in Rusland niet checken of je een ander paspoort hebt, en hier in NL ook niet, kan ze dus beide paspoorten verlengen.
Zo werkt het overal eigenlijk, omdat geen 1 land de autoriteit heeft te oordelen over het staatsburgerschap van een ander land.
-
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 00:28:43 #50
107792 Hexley
the Platypus
pi_61128173
Nou, het Nederlandse consulaat in Barcelona vraagt daar dus wel naar...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')