SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Google is your friend, abuse your friends
quote:Op zaterdag 19 juli 2008 03:36 schreef Metalfrost het volgende:
Het is normaal eh. Wie de dood niet vreest is bang voor het leven. Vice versa geldt hetzelfde.Ok dat is dus het geheim?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet over nadenken....maar vreemd blijft het wel."Het is vele malen moeilijker een vooroordeel te splitsen,
dan een atoom."
Natuurlijk. Je bent waarschijnlijk wel bekend met het gezegde: 'Geniet van het leven, nu het nog kan.'quote:Op zaterdag 19 juli 2008 03:38 schreef Druuna het volgende:
[..]
Ok dat is dus het geheim?
Niet over nadenken....maar vreemd blijft het wel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Google is your friend, abuse your friends
Ja wat is het nou dood = doodquote:Op zaterdag 19 juli 2008 04:31 schreef doerustug het volgende:
Ik geloof erin dat de dood net zoiets is als dat je de stroomkabel uit je pc trekt. Gewoon in een keer uit. Niks gezeik over de hemel. Er leven gvd 6 miljard mensen op de aarde, om nog maar te zwijgen over onze voorgangers... Alsof die allemaal een 'check' krijgen bij de 'hemelpoort' Daar zullen ze het aardig druk mee hebben dan...![]()
Give me a break stomme gristenhonden... Dood = dood. Dood != in de hemel/hel belanden
hopelijk heb ik hierbij het emo gehalte wat opgeschroefd
!= niet gelijk aanquote:Op zaterdag 19 juli 2008 04:41 schreef BasOne het volgende:
[..]
Ja wat is het nou dood = dood
Of Dood = in de hemel of hel belanden
Als ik zou kunnen kiezen.
Doe mij maar de Hell.
Natuurlijk, veel meer intersante personen daar, babbeltje maken met Adolfje, Nappie, Ceasar, Mao, Fidel binnekort, Newton, DaVinci etc etc en alle hoeren gaan ernaartoe,
Wat zit er nu in de hemel... nonnekes, paters, pauzen cda'ers, sgp'ersnee dank je
Vergeef me ik zag het ! niet, doe als je nick blaaskaakquote:Op zaterdag 19 juli 2008 04:44 schreef doerustug het volgende:
[..]
!= niet gelijk aan
En ga alsjeblieft terug naar de basisschool en begin vanaf daar helemaal opnieuw aan je schoolcarriére.
Bij voorbaat dank.
Maak jij je vooral geen zorgen over hoe ik me gedraagquote:Op zaterdag 19 juli 2008 04:46 schreef BasOne het volgende:
[..]
Vergeef me ik zag het ! niet, doe als je nick blaaskaak
Ik maak me altijd zorgen over de jeugd van tegenwoordig, comazuipen, messentrekken, schelden en agresief doen als je normaal kan reagerenquote:Op zaterdag 19 juli 2008 04:48 schreef doerustug het volgende:
[..]
Maak jij je vooral geen zorgen over hoe ik me gedraag
Het is iets uit de informatica... bij programmeren enzo wordt dat gebruikt.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 04:46 schreef BasOne het volgende:
[..]
Vergeef me ik zag het ! niet, doe als je nick blaaskaak
P.s. != is geen term die ik ooit geleerd heb, nog op de basisschool, nog op de lts nog op de havo.
Zal wel iets zijn van de afgelopen 10 jaar nadat ik van school af ben gekomen.
quote:Crematie Verzekering
Verzeker uw Afscheid op uw manier. Gratis Vrijblijvend Advies!
Nuvema.nl/Crematieverzekeringen
Hopelijk de volgende keer een vrouwlijk lichaam, dan zou ik niet van mezelf af kunnen blijven.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 06:25 schreef Morwen het volgende:
De dood is de circel rond, wij mogen hier even spelen in lichamelijke vorm, daarna moeten we weer netjes wachten op een nieuw lichaam om mee te spelen
Ah, een grapjasquote:Op zaterdag 19 juli 2008 06:18 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Het is iets uit de informatica... bij programmeren enzo wordt dat gebruikt.
Gaat ook vervelenquote:Op zaterdag 19 juli 2008 06:46 schreef BasOne het volgende:
[..]
Hopelijk de volgende keer een vrouwlijk lichaam, dan zou ik niet van mezelf af kunnen blijven.
De eerst komende 20 jaar niet, daarna zien we wel verderquote:
Ik zou het bij 10 jaar houdenquote:Op zaterdag 19 juli 2008 07:03 schreef BasOne het volgende:
[..]
De eerst komende 20 jaar niet, daarna zien we wel verder
Ah crap.. jah :Squote:Op zaterdag 19 juli 2008 07:07 schreef Morwen het volgende:
[..]
Ik zou het bij 10 jaar houdenVanaf daar is het downhill, ongesteldheid, lekken, hormonen, zwangerschappen. Ik zou die kant niet op gaan als ik jou was
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Het is weliswaar zo dat ouderen al meer voldoening uit hun leven hebben gehaald en dus minder vrees voor de dood hebben. Maar van de andere kant: Als je de dood niet vreest, houd je niet genoeg van het leven.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 06:15 schreef elfzesendertig het volgende:
Als je bang bent voor de dood heb je denk ik geen voldoening uit je leven gehaald.
Ik ben niet bang voor de dood. Niet dat ik zoveel voldoening uit mijn leven gehaald heb, maar als het gebeurt dan gebeurt het gewoon. Het heeft geen zin om er in angst voor te leven.
Daar gaat het dan ook niet om. Het gaat om het niet meer zijn.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 09:15 schreef MLF het volgende:
hoe kan iemand nu bang voor de dood zijn, je voelt er niks van
Nu wil het ook weten.quote:
Eerst aanvragen, dan een formulier in drievoud invullen, en dan 6 maanden wachten totdat er toestemming gegeven wordquote:Op zaterdag 19 juli 2008 11:29 schreef Gummibeer79 het volgende:
Goed nieuws!
De regering is voornemens de dood af te schaffen!
quote:Op zaterdag 19 juli 2008 12:03 schreef floris.exe het volgende:
Wees blij dat er ooit een einde komt aan deze verschrikking.
Kan ik me niet voorstellen!quote:
Ja maar hij staat daar!quote:Op zaterdag 19 juli 2008 11:59 schreef BasOne het volgende:
[..]
Eerst aanvragen, dan een formulier in drievoud invullen, en dan 6 maanden wachten totdat er toestemming gegeven word
Daar kun je van mening over verschillen. Ik vind dat dus niet. Het leven kent mooie momenten, dat ervaar ik ook wel, maar over het algemeen word ik iedere ochtend wakker met een zwaar gevoel en probeer ik alle moed weer bij elkaar te verzamelen om die dag door te komen.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 12:09 schreef Knevelt het volgende:
[..]het leven is een mooi verschijnsel.
quote:Op zaterdag 19 juli 2008 06:25 schreef Morwen het volgende:
De dood is de circel rond, wij mogen hier even spelen in lichamelijke vorm, daarna moeten we weer netjes wachten op een nieuw lichaam om mee te spelen
Is niet grappig, want GOTO's zijn echt not done :{w . Doe dan het volgende:quote:Op zaterdag 19 juli 2008 06:49 schreef BasOne het volgende:
[..]
Ah, een grapjas :') die stoer doet met programeer taal :p
Dan heb ik ook nog wat voor hem
10 print "Fuck you"
20 Goto 10
1 2 3 4 | { System.out.println("Fuck you"); } |
Helaas heb je op sommige gebieden je denken niet in de hand.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 12:14 schreef MarMar het volgende:
Het maakt dus geen fluit uit hoe druk je je er over maakt, maak je dan maar liever druk over hoe je leeft
Waarom dan? Vanwaar dat zware gevoel?quote:Op zaterdag 19 juli 2008 12:13 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Daar kun je van mening over verschillen. Ik vind dat dus niet. Het leven kent mooie momenten, dat ervaar ik ook wel, maar over het algemeen word ik iedere ochtend wakker met een zwaar gevoel en probeer ik alle moed weer bij elkaar te verzamelen om die dag door te komen.
Maybe, maar het helpt wel om te relativeren.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 12:18 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Helaas heb je op sommige gebieden je denken niet in de hand.
Da's waar. Wat mij vooral helpt te relativeren is dat iedereen ooit eraan moet geloven. En die gelijkheid heeft ook zo z'n mooie kant, hoe gek het misschien ook klinkt.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 12:20 schreef MarMar het volgende:
[..]
Maybe, maar het helpt wel om te relativeren.
Objectief gezien is er niet zoveel aanleiding, maar het is een gevoel dat er gewoon is. Ik denk dat het ook vooral een karaktertrek is. Ik ben van nature pessimistisch. Ik word niet opeens optimistisch omdat ik positieve dingen beleef, dus ik zal er altijd wel moeite mee hebben denk ik.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 12:18 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Waarom dan? Vanwaar dat zware gevoel?
Ik denk bij mezelf dat het dan zo heel vreselijk toch niet kan zijnquote:Op zaterdag 19 juli 2008 12:22 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Da's waar. Wat mij vooral helpt te relativeren is dat iedereen ooit eraan moet geloven. En die gelijkheid heeft ook zo z'n mooie kant, hoe gek het misschien ook klinkt.
Hoe kan iets gek klinken dat zo vanzelfsprekend is, zo'n wezenlijk onderdeel van het bestaan? Dat is bijna alsof het gek is dat we ademen.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 12:22 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Da's waar. Wat mij vooral helpt te relativeren is dat iedereen ooit eraan moet geloven. En die gelijkheid heeft ook zo z'n mooie kant, hoe gek het misschien ook klinkt.
Waarom niet?quote:Op zaterdag 19 juli 2008 12:23 schreef MarMar het volgende:
[..]
Ik moet er overigens ook niet aan denken om het eeuwige leven te hebben!
Er is geen reden om het eerste te denken, dus is het laatste het meest logische.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 12:27 schreef Samba-boy het volgende:
Ik vraag me toch af. Wat gebeurt er als je dood bent? Ga je, zoals velen zeggen, naar de hemel of hel, of... Ben je gewoon weg? Heb je hetzelfde gevoel als dat je ligt te slapen? Met enig verschil: Je hoort niks, ziet niks, DENKT niks..... Je bent weg.... Tja......
Ik hoop het eerste, denk het laatste
Stel je eens voor, die eeuwigheid. Lijkt mij zelf ook verschrikkelijk. Wat moet je al die tijd doen? Tenzij je natuurlijk de mogelijkheid hebt om er op ieder gewenst moment uit te stappen.quote:
Er is ook geen reden om het laatste te denken, dus waarom is dat de meest logische? Het meest logisch is dat je er gewoon geen uitspraak over doet.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 12:27 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Er is geen reden om het eerste te denken, dus is het laatste het meest logische.
Waarom wel?quote:
Je hebt gelijk. Toen ik terugkeek merkte ik de drogredenering bij mezelf.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 12:30 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Er is ook geen reden om het laatste te denken, dus waarom is dat de meest logische? Het meest logisch is dat je er gewoon geen uitspraak over doet.
Nee okee, dat ben ik met je eens. Er zijn denk ik geen oneindig aantal vermakelijke dingen, noch vermakelijke dingen die eeuwig vermakelijk blijven.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 12:31 schreef MarMar het volgende:
[..]
Waarom wel?
Ik zou me op den duur rot gaan vervelen en niet meer weten wat ik nou nog meer moest/kon doen.
Das nie BASIC numbnuts.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 12:17 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Is niet grappig, want GOTO's zijn echt not done. Doe dan het volgende:
[ code verwijderd ]
quote:Als ik zou kunnen kiezen.
Doe mij maar de Hell.
Natuurlijk, veel meer intersante personen daar, babbeltje maken met Adolfje, Nappie, Ceasar, Mao, Fidel binnekort, Newton, DaVinci etc etc en alle hoeren gaan ernaartoe,
Wat zit er nu in de hemel... nonnekes, paters, pauzen cda'ers, sgp'ersnee dank je
Behalve dat het ooit gaat vervelen, is het leven gewoon een proces en om in 1 fase te blijven hangen kan naar mijn idee niet fijn zijn. Ouder zijn met alle lichamelijke gebreken van dien is misschien een tijdje wel door te komen, maar gaat na een aantal decennia wel tegenstaan denk ikquote:Op zaterdag 19 juli 2008 12:34 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Nee okee, dat ben ik met je eens. Er zijn denk ik geen oneindig aantal vermakelijke dingen, noch vermakelijke dingen die eeuwig vermakelijk blijven.
Ik wilde het ff checken, want er zijn ook mensen die het zeggen omdat dat populair klinkt.
Dat ligt er maar aan wat je met 'voor niets' bedoelt.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 12:37 schreef MarMar het volgende:
Ik geloof niet dat een leven ooit voor niets is; je laat altijd je sporen na.
Dan is het per definitie ook niet voor niets geweestquote:Op zaterdag 19 juli 2008 12:44 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Dat ligt er maar aan wat je met 'voor niets' bedoelt.
Ik geloof niet in een doel van het leven in het algemeen. Niet alles behoeft een doel om te bestaan.
Jouw ava zegt dan ook genoeg.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 10:18 schreef TheSorrow het volgende:
Ik omhels de dood met beide armen.
Ich bin einverstanden.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 12:48 schreef MarMar het volgende:
[..]
Dan is het per definitie ook niet voor niets geweest
Wat ik ermee bedoel is dat iemand anders iets kan hebben aan wat jij doorgeeft aan kennis/visie/manier van leven etc.
Ik denk dat een doel willen hebben aan het einde het eigenlijke doel voorbij gaat; namelijk gewoon zo goed mogelijk leven!
true that!quote:Op zaterdag 19 juli 2008 12:57 schreef Sjibble het volgende:
je bent tenminste niet als een zuid amerikaan of afrikaan geboren.
Europe is the best place
er zijn toch van die dorpjes in bepaalde landen waar het verboden is om te overlijden?quote:Op zaterdag 19 juli 2008 13:16 schreef BobbyB het volgende:
De dood is slecht voor je. Dat daar nog geen heffing of verbod op gekomen is snap ik nog steeds niet.
Gefeliciteerdquote:Op zaterdag 19 juli 2008 12:45 schreef piekartz87 het volgende:
vandaag ben ik toevallig jarig,, en ondanks ik nog maar 21 ben ga je er toch overna denken van, nu heb ik mijn tienerjaren toch echt wel gehad enz
Dood bestaat niet. Echt. Het eerste dus.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 12:27 schreef Samba-boy het volgende:
Ik vraag me toch af. Wat gebeurt er als je dood bent? Ga je, zoals velen zeggen, naar de hemel of hel, of... Ben je gewoon weg? Heb je hetzelfde gevoel als dat je ligt te slapen? Met enig verschil: Je hoort niks, ziet niks, DENKT niks..... Je bent weg.... Tja......
Ik hoop het eerste, denk het laatste
Neuken?quote:Op zaterdag 19 juli 2008 14:33 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
[..]
Dood bestaat niet. Echt. Het eerste dus.
Dus als je dood bent adem je ook door, klopt je hart nog, draai je jezelf regelmatig om in je graf en werken de 'droomhersenen' nog gewoon?quote:Op zaterdag 19 juli 2008 18:03 schreef Zenon het volgende:
Eigenlijk ga je elke avond dood, want je valt in slaap en dat is ongeveer hetzelfde als doodgaan, want je voelt niks en bent helemaal "weg". Het enige verschil met doodgaabn is dat je niet meer wakker wordt.
Omdraaien in het graf schijnt erg vaak te gebeuren.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 18:20 schreef Impala-neuker het volgende:
[..]
Dus als je dood bent adem je ook door, klopt je hart nog, draai je jezelf regelmatig om in je graf en werken de 'droomhersenen' nog gewoon?
Als je in slaap valt heb je nog enigzins het besef dat je ook weer wakker word, en je droomt (mischien).quote:Op zaterdag 19 juli 2008 16:58 schreef fluitbekzeenaald het volgende:
Doodgaan is denk ik vooral eng omdat je je bewustzijn verliest, bij mij is dat het in elk geval. Als kind heb ik periodes gehad waarin ik niet wilde slapen omdat ik bang was om zomaar mijn bewustzijn en waarneming kwijt te raken, ook als is het maar gedeeltelijk. Narcose was nog enger, dan ben je helemaal hulpeloos en overgeleverd aan anderen. En het idee van 'er niet meer zijn' is ook wel vreemd.
Bron?quote:Op zaterdag 19 juli 2008 18:26 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Omdraaien in het graf schijnt erg vaak te gebeuren.
Ga is dood.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 20:22 schreef Bravo_Johnny het volgende:
[Achilles to Briseis] I'll tell you a secret. Something they don't teach you in your temple. The Gods envy us. They envy us because we're mortal, because any moment might be our last. Everything is more beautiful BECAUSE we're doomed. You will never be lovelier than you are now, and we will never be here again.
Echt? RIP, Gaquote:
Rest In Peace? Ik ga keiharde rock en roll draaien op de begrafenis. Niks rest!quote:
Ben je dan ook een junk?quote:Op zaterdag 19 juli 2008 21:15 schreef BasOne het volgende:
Good boys go to heaven, Bad Boys go to Amsterdam
Eeen kist met een rotiserie, 'mijn man (vrouw/kind/opa/oma) draait zich om in (zijn/haar) graf'...quote:
Helaas ja, kan niet van de nicotine afblijven, een uur zonder en ik begin te trillen......quote:
quote:Op zaterdag 19 juli 2008 21:17 schreef BasOne het volgende:
[..]
Eeen kist met een rotiserie, 'mijn man (vrouw/kind/opa/oma) draait zich om in (zijn/haar) graf'...
Gat in de markt...
En de duivel is nog niet zo slecht...quote:Op zaterdag 19 juli 2008 18:38 schreef Synthesist het volgende:
Ik ga toch naar de hel
Is ook veel gezelliger dan de hemel
"heb best wat boeken gelezen hierover en vond het zeer aannemelijk wat er in stond"quote:Op zondag 20 juli 2008 03:13 schreef Druuna het volgende:
Prachtige antwoorden gelezen in dit topic, toch maar weinig die geloven in een leven hierna.
Ik geloof er ergens wel in, heb best wat boeken gelezen hierover en vond het zeer aannemelijk wat er in stond. Ben zelf nogal veel lieve mensen verloren in mijn leven, eigenlijk wel de meest belangrijke. Misschien dat je daardoor ook zo denkt?
Ik heb ze ook wel eens dichtbij ervaren ook al waren zij dood, dat vond ik wel vreemd. Alsof ze er nog wel zijn maar je ziet ze niet. het is ook het gevoel dat je nog zoveel wilt doen oid, en dat dat ineens niet meer kan.
En ben je emo als je zo denkt? Ik vermoed van niet, (wat is er overigens mis met emotioneel zijn?)
Ik denk best diep na over alles, misschien te diep. Ik vind het heel vreemd dat een mens als baby opgroeit en alles moet leren en meemaken en ineens is die persoon weg, voor altijd, dat voelt raar. Dat voelt niet kloppend aan gewoon, ik heb altijd het idee dat er meer is maar dat meer kan ik niet vatten als mens zijnde. Ik sprak mensen die een bijna dood ervaring hebben gehad, en dat zet je ook aan het denken. het is daar zo prachtig zeiden ze. Ik hoop maar dat er meer is, dat moet haast wel, we zijn nu, alles is maar dit kan toch niet zijn zonder dat dit alles is zoals het is.
Bedankt mensen voor de prachtige reacties hier
Niemand vind het erg om dood te zijn, het is het doodgaan wat een bitch is volgens sommigen. Ik heb behoorlijk gruwelijke pijnen doorstaan en ik kan melden dat ook doodgaan reuze meevaltquote:Op zondag 20 juli 2008 05:27 schreef delano.888 het volgende:
Ik zou het serieus niet erg vinden om dood te gaan, als iemand nu voor mij staat en dreigt me dood te schieten (weliswaar headshot, niet zo pijnlijk) zou ik het niet erg vinden..
Onder het mom van, vallen is niet zo'n ramp, al val je van 1000 meter... het is het neerkomen wat pijnlijk isquote:Op zondag 20 juli 2008 05:33 schreef Morwen het volgende:
[..]
Niemand vind het erg om dood te zijn, het is het doodgaan wat een bitch is volgens sommigen. Ik heb behoorlijk gruwelijke pijnen doorstaan en ik kan melden dat ook doodgaan reuze meevaltJe lichaam heeft daar mechanismen voor om het dragelijk te maken, chemische stoffen die het lichaam helemaal zelf aanmaakt.
Als je geluk hebt nietquote:Op zondag 20 juli 2008 05:47 schreef BasOne het volgende:
[..]
Onder het mom van, vallen is niet zo'n ramp, al val je van 1000 meter... het is het neerkomen wat pijnlijk is
Schuift utquote:Op zondag 20 juli 2008 05:48 schreef delano.888 het volgende:
Iemand die zich aanbied om me te vermoorden? Ik geef toestemming
Wat is volgens jou logisch dan? Ik denk namelijk dat jij er wel een duidelijk idee over hebt gezien je hele uiteenzetting.quote:Op zondag 20 juli 2008 06:14 schreef Vladressing het volgende:
Ik vind het altijd zo kortzichtig om je vast te lijmen aan één theorie of geloof. Mensen die naar mensen luisteren en zelf verder niet bedenken wat nou eigenlijk logisch is en wat niet.
De waarheid is gewoon dat je het niet kunt weten. Je kunt er wel over nadenken en over filosoferen, maar ik vind het zelf een beetje stom als je daaruit allemaal conclusies gaat trekken. Alsof iedereen per se iets moet geloven. Veel mensen kiezen maar gewoon een geloof om van de vragen af te zijn, of het nou gaat om de bijbel of de wetenschap.
Zolang we nog leven zullen we nooit weten wat er komt na de dood. Ik verwacht ook niet dat er ooit bewijs komt voor een mogelijk leven na de dood. Dus het is maar beter om geen conclusies te trekken. Daar word je alleen maar bang van, vooral als je er gevoelig voor bent. Kennelijk is het de bedoeling dat we niet weten wat er komt na de dood. Ga dan ook niet wanhopig doen als je niet weet wat je moet geloven.
Da’s mijn mening dan.
Wat is jouw neiging dan?quote:Op zondag 20 juli 2008 06:30 schreef Vladressing het volgende:
Nou ik zou het niet weten! Wat ik bedoelde was dat mensen teveel naar anderen luisteren en te weinig naar zichzelf. Ik ben iemand die zo min mogelijk uitsluit, juist omdat er nergens bewijs voor is (ook niet voor dood=dood), ook al heb ik (en vrijwel iedereen denk ik, het is blijkbaar menselijk) soms wel de neiging om één theorie te gaan geloven en de rest uit te sluiten omdat dat "onlogisch" is.
Er zijn een paar theorieën die ik soms nog wel eens wil geloven. Zo heb ik soms de neiging om te geloven dat er geesten bestaan en dat je bewustzijn er nog steeds is na het leven. Dat dat een energie is die blijft voortbestaan en mogelijk kan worden "gedoofd" zodra je daarvoor kiest.quote:Op zondag 20 juli 2008 06:33 schreef Morwen het volgende:
[..]
Wat is jouw neiging dan?Komop, we zijn hier de Staten Generaal niet aan het herschrijven, ik wil weten hoe jij erover denkt
Palestijnen zoeken nog a 'few good men'quote:Op zondag 20 juli 2008 05:48 schreef delano.888 het volgende:
Iemand die zich aanbied om me te vermoorden? Ik geef toestemming
Eens. Hoewel ik in plaats van "dom" liever "te goedgelovig en naïef" zou zeggen.quote:Op zondag 20 juli 2008 05:20 schreef BasOne het volgende:
[..]
Pardon me, wil je niet beledigen.
Maar mensen die zeggen die 'ik heb er over gelezen, en het klinkt aanenemelijk dat "er een hel is, een heme;, je gereinvarneerd word" etc etc'
Vind ik persoonlijk behoorlijk dom.
En wie kan nu bewijzen wat er na de dood is?
Dood is dood, in welke religie je nu gelooft, op den aard ben je niet meer.
behalve dat ik aan de behoorlijk zatte kant wasquote:Op zondag 20 juli 2008 12:34 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Eens. Hoewel ik in plaats van "dom" liever "te goedgelovig en naïef" zou zeggen.
Dat is precies de reden dat ik dus geniet van het leven. Werken is een bijzaak voor mij dwz: ik ben niet zo iemand die graag carrière wil maken. Ik werk gewoon van 9-5 en heb dus ook een hekel aan bedrijven die geen 9-5 mentaliteit willen. Je leeft tenslotte niet om te werken.quote:Op maandag 21 juli 2008 10:06 schreef RSie het volgende:
om het topic nog ff een dramatischere twist te geven.
wat als je dood gaat en je je hele leven keihard hebt gewerkt om iets te bereiken waardoor de maatschappij over je zegt,.. jongen(meisje) jij hebt echt wat bereikt.
wat heb je dan bereikt behalve hetzelfde als al die andere mensen die zijn doodgegaan.
als er nog jaren nadat jij dood bent over je gepraat/geschreven wordt,.. wat heb je dan bereikt en wat schiet je er mee op?
om er even een leuke opsomming van te maken,
je wordt geboren
je gaat naar school
je doe vervoldopleidingen
je gaat werken
je gaat met pensioen
je gaat dood!
waarom heb je eigenlijk geleefd?
in KLB nog wel.quote:Op maandag 21 juli 2008 10:09 schreef JDeStoereNeger het volgende:
wacht even... dit klopt niet
fok!kers die een serieus gesprek voeren?!
moet in de krant!
dat zinnetje 9-5 mentaliteit is zo ingebakken in de vacaturewereld dat het inmiddels zelfs bij oproepen voor cassieres wordt gezet.quote:Op maandag 21 juli 2008 10:22 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Dat is precies de reden dat ik dus geniet van het leven. Werken is een bijzaak voor mij dwz: ik ben niet zo iemand die graag carrière wil maken. Ik werk gewoon van 9-5 en heb dus ook een hekel aan bedrijven die geen 9-5 mentaliteit willen. Je leeft tenslotte niet om te werken.
Je zou voor de gein de film Click eens moeten kijken.
En wat als dom en naïef, in jouw ogen, meer en dieper nadacht dan jij, wie is er dan dom en naïef, in wiens ogen?quote:Op zondag 20 juli 2008 12:34 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Eens. Hoewel ik in plaats van "dom" liever "te goedgelovig en naïef" zou zeggen.
Laten we er nu geen "wie-denkt-het-diepste-na-discussie" over houden.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 01:01 schreef Druuna het volgende:
[..]
En wat als dom en naïef, in jouw ogen, meer en dieper nadacht dan jij, wie is er dan dom en naïef, in wiens ogen?
Het is misschien aannemelijker, maar stiekem vooral wenselijker. Een slechte objectieve raadgever. Wat na de dood komt, kan niemand weten. Dat er na de dood een identiek leven is, is onmogelijk. Dan zouden ze immers in precies hetzelfde lichaam en dezelfde eigenschappen op deze aarde moeten terugkomen. De kans dat er daarentegen een ander soort leven na de dood bestaat is, als je het logisch bekijkt, even groot als dat er geen leven is. (Als je het extreem bekijkt zou je wat in onze bewoordingen 'niet-zijn' voorstelt zelfs kunnen zien als een vorm van de schaal 'zijn'.)quote:Op dinsdag 22 juli 2008 01:01 schreef Druuna het volgende:
Ik denk veel na, erg veel zelfs, soms veel te veel, en te diep. Lees veel over allerlei, vind alles wel interessant en sommige dingen zijn nu eenmaal aannemelijker dan andere, bv het dood zijn is ; zwart gat ,doei, dat was het. Geloof ik niet, omdat we nu ook zijn, in het nu zijn.
Wie zegt dat wij hier zijn om tot perfectheid te komen? Niets bewijst ons dat juist dát het doel van het leven is. Net als hetgeen na de dood komt, zullen wij op deze aardkloot ook nooit kunnen bevatten wat ons doel is. Persoonlijk geloof ik niet zozeer in een doel, omdat er geen bewijzen zijn dat er überhaupt een zou zijn. Voor een hoger doel is bovendien een hoger wezen nodig. Daar geloof ik evenmin in, omdat daar evenmin goede redenen voor zijn.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 01:01 schreef Druuna het volgende:
Kijk om je heen, denk je dat dit zomaar is en bestaat? We zijn allen als een soort lichaams computertjes op aarde gezet, we moeten leren en zijn, waarom, om tot perfectheid te komen. Daarom geloof ik in reïncarnatie. Alleen de dood is zo opposiet het leven, dat ik het ergens niet vind rijmen met alles.
Er zijn net zo goed zes miljard mensen die dit niet beweren. Liegen zij?quote:Op dinsdag 22 juli 2008 01:01 schreef Druuna het volgende:
Ik ken ook nogal wat mensen die beweren geesten te kunnen waarnemen, dat is best bizar, ben blij dat ik het zelf niet kan, overigens! Lijkt me wel eng nml. Maar ik ken die mensen en ik geloof ze echt op hun woord, waaronder ook 4 kleine kinderen. Dat is pas apart, kinderen horen vertellen dat oma bv op bezoek kwam, naast hun bed en bepaalde dingen verteld. Waarom zou een kind daarover liegen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |