Waarom dan? Vanwaar dat zware gevoel?quote:Op zaterdag 19 juli 2008 12:13 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Daar kun je van mening over verschillen. Ik vind dat dus niet. Het leven kent mooie momenten, dat ervaar ik ook wel, maar over het algemeen word ik iedere ochtend wakker met een zwaar gevoel en probeer ik alle moed weer bij elkaar te verzamelen om die dag door te komen.
Maybe, maar het helpt wel om te relativeren.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 12:18 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Helaas heb je op sommige gebieden je denken niet in de hand.
Da's waar. Wat mij vooral helpt te relativeren is dat iedereen ooit eraan moet geloven. En die gelijkheid heeft ook zo z'n mooie kant, hoe gek het misschien ook klinkt.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 12:20 schreef MarMar het volgende:
[..]
Maybe, maar het helpt wel om te relativeren.
Objectief gezien is er niet zoveel aanleiding, maar het is een gevoel dat er gewoon is. Ik denk dat het ook vooral een karaktertrek is. Ik ben van nature pessimistisch. Ik word niet opeens optimistisch omdat ik positieve dingen beleef, dus ik zal er altijd wel moeite mee hebben denk ik.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 12:18 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Waarom dan? Vanwaar dat zware gevoel?
Ik denk bij mezelf dat het dan zo heel vreselijk toch niet kan zijnquote:Op zaterdag 19 juli 2008 12:22 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Da's waar. Wat mij vooral helpt te relativeren is dat iedereen ooit eraan moet geloven. En die gelijkheid heeft ook zo z'n mooie kant, hoe gek het misschien ook klinkt.
Hoe kan iets gek klinken dat zo vanzelfsprekend is, zo'n wezenlijk onderdeel van het bestaan? Dat is bijna alsof het gek is dat we ademen.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 12:22 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Da's waar. Wat mij vooral helpt te relativeren is dat iedereen ooit eraan moet geloven. En die gelijkheid heeft ook zo z'n mooie kant, hoe gek het misschien ook klinkt.
Waarom niet?quote:Op zaterdag 19 juli 2008 12:23 schreef MarMar het volgende:
[..]
Ik moet er overigens ook niet aan denken om het eeuwige leven te hebben!
Er is geen reden om het eerste te denken, dus is het laatste het meest logische.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 12:27 schreef Samba-boy het volgende:
Ik vraag me toch af. Wat gebeurt er als je dood bent? Ga je, zoals velen zeggen, naar de hemel of hel, of... Ben je gewoon weg? Heb je hetzelfde gevoel als dat je ligt te slapen? Met enig verschil: Je hoort niks, ziet niks, DENKT niks..... Je bent weg.... Tja......
Ik hoop het eerste, denk het laatste
Stel je eens voor, die eeuwigheid. Lijkt mij zelf ook verschrikkelijk. Wat moet je al die tijd doen? Tenzij je natuurlijk de mogelijkheid hebt om er op ieder gewenst moment uit te stappen.quote:
Er is ook geen reden om het laatste te denken, dus waarom is dat de meest logische? Het meest logisch is dat je er gewoon geen uitspraak over doet.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 12:27 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Er is geen reden om het eerste te denken, dus is het laatste het meest logische.
Waarom wel?quote:
Je hebt gelijk. Toen ik terugkeek merkte ik de drogredenering bij mezelf.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 12:30 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Er is ook geen reden om het laatste te denken, dus waarom is dat de meest logische? Het meest logisch is dat je er gewoon geen uitspraak over doet.
Nee okee, dat ben ik met je eens. Er zijn denk ik geen oneindig aantal vermakelijke dingen, noch vermakelijke dingen die eeuwig vermakelijk blijven.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 12:31 schreef MarMar het volgende:
[..]
Waarom wel?
Ik zou me op den duur rot gaan vervelen en niet meer weten wat ik nou nog meer moest/kon doen.
Das nie BASIC numbnuts.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 12:17 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Is niet grappig, want GOTO's zijn echt not done. Doe dan het volgende:
[ code verwijderd ]
quote:Als ik zou kunnen kiezen.
Doe mij maar de Hell.
Natuurlijk, veel meer intersante personen daar, babbeltje maken met Adolfje, Nappie, Ceasar, Mao, Fidel binnekort, Newton, DaVinci etc etc en alle hoeren gaan ernaartoe,
Wat zit er nu in de hemel... nonnekes, paters, pauzen cda'ers, sgp'ersnee dank je
Behalve dat het ooit gaat vervelen, is het leven gewoon een proces en om in 1 fase te blijven hangen kan naar mijn idee niet fijn zijn. Ouder zijn met alle lichamelijke gebreken van dien is misschien een tijdje wel door te komen, maar gaat na een aantal decennia wel tegenstaan denk ikquote:Op zaterdag 19 juli 2008 12:34 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Nee okee, dat ben ik met je eens. Er zijn denk ik geen oneindig aantal vermakelijke dingen, noch vermakelijke dingen die eeuwig vermakelijk blijven.
Ik wilde het ff checken, want er zijn ook mensen die het zeggen omdat dat populair klinkt.
Dat ligt er maar aan wat je met 'voor niets' bedoelt.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 12:37 schreef MarMar het volgende:
Ik geloof niet dat een leven ooit voor niets is; je laat altijd je sporen na.
Dan is het per definitie ook niet voor niets geweestquote:Op zaterdag 19 juli 2008 12:44 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Dat ligt er maar aan wat je met 'voor niets' bedoelt.
Ik geloof niet in een doel van het leven in het algemeen. Niet alles behoeft een doel om te bestaan.
Jouw ava zegt dan ook genoeg.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 10:18 schreef TheSorrow het volgende:
Ik omhels de dood met beide armen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |