quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 16:03 schreef Metallinos het volgende:Je beschrijft nu volgens mij voornamelijk gewoon deja vu gevoelens, iets wat veel mensen meemaken. (ik heb het ook vaak genoeg meegemaakt). Heb je ooit een concrete voorspelling opgeschreven die uitkwam? Of komt die herinnering van een voorspelling pas bij je boven als de gebeurtenis nou eenmaal gebeurt/is gebeurd? Zou je eens willen proberen concrete voorspellingen gelijk op te schrijven en in deze topic te posten (het liefst van gebeurtenissen die in het nieuws komen, zoals die moord op de agente of vliegtuigramp). Ik vermoed dat dat nog knap lastig gaat worden, want het geval wil dat die gevoelens en herinneringen van dat je hier eerder aan dacht pas komen als het geweest is. Oftewel waarschijnlijk je hersenenen die je voor de gek houden.
Bedankt voor de naam deja vu,
http://nl.wikipedia.org/wiki/D%C3%A9j%C3%A0_vuDit is dus wat ik vroeger altijd had, nu valt het wel mee. En ik wist al dat meer mensen het hadden, want iemand uit mijn familie heeft het ook en die vroeg het aan mij of ik het ook had.
Nee ik heb nog nooit een gedachte/voorspelling opgeschreven omdat ik na die gedachte nooit meteen ging nadenken of 't daadwerkelijk zou kunnen gebeuren of niet, op het moment dat ik dus even aan iets denk zal ik ook niet kunnen geloven dat zoiets daadwerkelijk uit komt, dus ik dacht er niet bij na of het uitkwam. Daarom zei ik ook vaak dat het toeval was.
Maar nu is dat anders geworden en ik ga vanaf nu proberen als iets mij naar binnen schiet en waar ik aan denk, om dat hier te plaatsen, en dan kijken of het klopt.
Het meest heb ik het op deze manier:
Je bent gewoon bezig, werk enz. en iets in je gedachte komt in je op.. dit duurt maar heel even (paar seconde) en dan ga je weer verder met je werk. Dan ben je die gedachte die je die paar seconde had allang vergeten omdat je verder gaat met je werk.
Het bizarre is, als je de volgende dag weer gaat werken en je ziet het nieuws op tv of internet, en dan zie je plotseling die gebeurtenis waar je die dag daarvoor al exact had over nagedacht in die paar secondes. Vandaar dat ik er nooit eerder stil bij stond, je denkt nooit na dat zoiets uit zal komen.
Het gebeurd meestal plotseling, in een flits.
In mei van dit jaar, ik zag een auto met caravan met mensen/kinderen. Toen dacht ik in mezelf dat het leuk zou zijn als ik over een paar jaar ook met m'n vrouw en kinderen zoiets ga doen naar Frankrijk, maar wel een risico met al die vrachtwagens , en toen dacht ik nog, stel nou dat die vrachtwagen op je caravan en auto klapt, dan is m'n hele gezin dood.
Dag later keek ik op Fok nieuws, en zag ik dat er een heel gezin om was gekomen omdat er een idiote vrachtwagen op hun caravan was geklapt, gasflessen ontploft, iedereen dood.
Toen schrok ik toch wel... omdat ik er die dag daarvoor heel even diep over had nagedacht + de gevolg als het mis zou gaan.
En die laatste zin , het gevolg dat het mis zou gaan kwam helaas uit voor die familie in die auto.
edit: ik bedoel dit nieuwsbericht:
A73 gestremd na ernstig ongeluken dit filmpje:
http://www.dumpert.nl/mediabase/99531/add3f787/autobrand_a73.html[ Bericht 2% gewijzigd door Boeff op 19-07-2008 17:46:38 ]