quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 08:49 schreef boyv het volgende:[..]
Je bent niet paranormaal begaafd.
Je 'voorspelt' dingen op basis van je aanwezige kennis over dat onderwerp. Als zo'n voorspelling dan een keer juist blijkt te zijn, onthoudt je dat beter omdat dat je aandacht trekt. Naarmate je dit vaker hebt zul je er misschien een patroon in gaan zien en denken dat je paranormaal begaafd bent. Een soort van selectieve observatie.
Trouwens, vrijwel iedereen kan voorspellen wat er bij die zouteloze programma's aan bod zal komen als je het wat vaker gekeken hebt. Dat is omdat ze kortweg weinig te melden hebben en vrij inhoudsloos zijn.
Als jij nadenkt, morgen blaast een zelfmoordterrorist zich op in Irak is het niets nieuws nee. Maar als jij een bepaalde beeld in je hoofd heb van iets bizars (paar secondes) en na denkt daarover, en de volgende dag komt dat ook écht uit wat je die dag daarvoor over had nagedacht, dan is er toch wel wat aan de hand.
Waarom ik in de opening van 't topic heb verteld over , dat ik vroeger wel eens dingen voor de tweede keer eventjes meemaakte (het was niet zo, maar je denken en gevoel dacht dat dat zo was, ook dit duurt maar een paar secondes) , Je herkent het.... terwijl dat helemaal niet zo kan zijn...
Voorbeeldje: Ik ben ergens in een stad waar ik niet eerder ben geweest, en ik praat met een van m'n familie of vrienden, en op het moment dat ik praat krijg ik opeens een bijzonder gevoel alsof alles om me heen, echt alles, eerder heb meegemaakt.... maar dat kan niet want ik ben er niet eerder geweest.
Het bizarre is dus, vroeger had ik dit heel vaak (en ik weet dat er meer mensen zijn die dit hebben), nu heb ik dit haast niet meer.
Maar het enige wat ik nu heb is dit onderwerp. En ik herhaal het maar weer, ik weet verder niets van paranormaal etc. dit is de eerste keer dat ik zoiets meld omdat het nu te serieus is, en nooit eerder heb ik me er mee bezig gehoud.
En een paar van jullie zeggen dat bijv de meeste van die nieuwsberichten niets bijzonders zijn die uitkomen. Ik geef jullie groot gelijk, over die nieuwsberichten heb ik het ook niet over, maar over bepaalde dingen waar eigenlijk nobody op deze wereld aan zou denken zoals vorige week, ik dacht nog die avond hoe Nederland geschokt zal zijn als er een Nederlandse agente dood word geschoten, en ze was inderdaad doodgeschoten met geschrokt Nederland, vorig jaar nog een vliegramp in een gebied wat precies klopte terwijl ik daarvoor al die dag na over had gedacht, zo kan ik nog wel 100'en dingen opnoemen maar dan verklaren jullie me voor gek.
En ga nou niet denken: ik zit de hele dag over dingen na te denken die dan uit moet komen, nee.. al die dingen die gebeuren gaan om enkele secondes door me heen, en dan ga ik weer verder met de rest van de dag... dus ik sta even stil bij iets, denk heel snel na erover/ of even heel diep, maar het dringt niet tot me door dat die gedachten dan nog uitkomen, laat ik het zo zeggen : die gedachten, ik ga er niet van op uit dat het uit komt..... ik heb altijd gedacht: het zal wel... toeval, dat kan niet, ik geloof niet in dit.