abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60489822
quote:
Rail operators left scrambling by rock slide
Updated: Wed Jul. 30 2008 12:23:48

ctvbc.ca

Passenger and freight train operators were scrambling to find alternatives Wednesday after a massive rock slide blocked a portion of British Columbia's Sea to Sky Highway and a parallel railway system.

Early estimates suggest a key section of the vital transportation artery located about 20 kilometres south of Squamish will be closed for at least 24 hours.

CN, which uses the Sea to Sky railway to transport freight from Vancouver to Prince George and back, is looking a rerouting freight through Kamloops and Boston Bar, said spokeswoman Kelli Svendsen. She said CN officials are in talks with the B.C. Ministry of Transportation.

We are assessing the situation,'' she said.

Meanwhile Rocky Mountain Vacations has rented a plane to transport some passengers who scheduled to travel to Whistler via its rail service, Wednesday.

Chief operating officer James Terry said the company had considered renting a boat, but was prevented from doing so because Wednesday is fireworks night in Vancouver and all available boats are already rented.

Roughly 200 passengers per day travel between Whistler and Vancouver via the Rocky Mountain service.

Highway 99 is closed from Furry Creek to Horseshoe Bay, about 20 kilometres south of Squamish, B.C., because of a massive rock slide.
pi_60489916

A massive rock slide blocks the Sea-to-Sky highway near Porteau Cove, B.C. after a cliff face collapsed onto the highway.

A ground-level view of the rock fall blocking the Sea to Sky Highway Wednesday immediately north of Porteau Cove. The slide, which dwarfs a mobile generator, foreground, is seen from the south side.

Hopelijk ligt er geen auto onder.
pi_60493013
Ah, bezoek:

pi_60493015
Zo

Dat ziet er niet goed uit.

Zitten daar geen metalen netten voor zoals je bij de meesten wel ziet?
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_60493029
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 14:22 schreef tevebe het volgende:

[..]

Haha de hikers worden toch wel door iemand anders meegenomen. Ik heb ze ook nooit meegenomen.
Whehe hier in Nederland doe ik 't ook nooit. Ze sprongen laatst zowat voor de auto.
pi_60493142
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 17:14 schreef Koploperkopper het volgende:
Zo

Dat ziet er niet goed uit.

Zitten daar geen metalen netten voor zoals je bij de meesten wel ziet?
Niet bij elke bocht hangt zo'n net. Daarnaast als zoiets omlaag komt dan houdt zo'n netje dat echt niet tegen Was ook vorig jaar toen ik via Hope naar Kelowna reed. Waren 2 rijbanen gesloten omdat enkele bomen naar onder waren gekomen. Die lagen op de weg. Ook daar hingen netten.
pi_60493166
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 17:14 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Whehe hier in Nederland doe ik 't ook nooit. Ze sprongen laatst zowat voor de auto.
Ik zou me ook niet op m'n gemak voelen als lifter zijner. M'n neef heeft wel in Canada gelift en heeft daar ook echt te gekke mensen mee ontmoet waar hij nog steeds contact mee heeft.
pi_60493221
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 17:20 schreef tevebe het volgende:

[..]

Niet bij elke bocht hangt zo'n net. Daarnaast als zoiets omlaag komt dan houdt zo'n netje dat echt niet tegen Was ook vorig jaar toen ik via Hope naar Kelowna reed. Waren 2 rijbanen gesloten omdat enkele bomen naar onder waren gekomen. Die lagen op de weg. Ook daar hingen netten.
Schijnveiligheid!
pi_60493241
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 17:13 schreef WooZ het volgende:
Ah, bezoek:

[ afbeelding ]
Straks met de bus/taxi dus naar het vliegveld? Qua kosten viel het met de taxi nog best mee. Ik was 26$ ofzo kwijt. De airporter kost 15$ ofzo, maar ik moest toen te ver lopen voor die bus en heb toen maar een taxi gepakt. Ik had toen wel geluk dat ik een taxi kon krijgen, want er was net een cruiseschip binnengekomen en alle taxi's stonden bij Canada Place.
Begin je dit weekend met je trip?
pi_60493249
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 17:24 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Schijnveiligheid!
Ach bij de Sea to Sky heeft het nog een voordeel. Hoeven ze minder rots op te blazen. Nu kunnen ze het gewoon opvegen en verdergaan
pi_60493271
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 17:25 schreef tevebe het volgende:

[..]

Straks met de bus/taxi dus naar het vliegveld? Qua kosten viel het met de taxi nog best mee. Ik was 26$ ofzo kwijt. De airporter kost 15$ ofzo, maar ik moest toen te ver lopen voor die bus en heb toen maar een taxi gepakt. Ik had toen wel geluk dat ik een taxi kon krijgen, want er was net een cruiseschip binnengekomen en alle taxi's stonden bij Canada Place.
Begin je dit weekend met je trip?
Ja maandag naar the island

Over paar uurtjes maar eens met de bus idd naar het vliegveld en dan met de limo terug, das goedkoper dan 2 taxi's of the airporter voor zoveel mensen
pi_60493289
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 17:26 schreef tevebe het volgende:

[..]

Ach bij de Sea to Sky heeft het nog een voordeel. Hoeven ze minder rots op te blazen. Nu kunnen ze het gewoon opvegen en verdergaan
Gewoon de zee in tieften. Wel raar dat die mensen eigenlijk afgesloten zijn van de grote stad. Omrijden doe je ook 24 uur over ofzo.

Ben benieuwd hoever ze nu zijn met de werkzaamheden aan de weg in het algemeen voor de Spelen.
pi_60493441
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 17:27 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Gewoon de zee in tieften. Wel raar dat die mensen eigenlijk afgesloten zijn van de grote stad. Omrijden doe je ook 24 uur over ofzo.

Ben benieuwd hoever ze nu zijn met de werkzaamheden aan de weg in het algemeen voor de Spelen.
8u is de omleiding nu Volgens mij lagen ze altijd wel op/voor schema. Het olympisch dorp is ook al behoorlijk ver.
pi_60498845
Cape Breton

Naar Nova Scotia

Confederation Bridge van New Brunswick naar P.E.I.
pi_60499079
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 17:26 schreef WooZ het volgende:

[..]

Ja maandag naar the island

Over paar uurtjes maar eens met de bus idd naar het vliegveld en dan met de limo terug, das goedkoper dan 2 taxi's of the airporter voor zoveel mensen
Moet je even de chauffeur vragen offie een extra rondje door downtown wilt maken. Denken mensen mss dat er een VIP in zit
pi_60499118
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 22:12 schreef Irrem het volgende:
Cape Breton
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Naar Nova Scotia
[ afbeelding ]

Confederation Bridge van New Brunswick naar P.E.I.
[ afbeelding ]
Die brug Mooie foto's weer
pi_60504542

Vanochtend eerst naar het ziekenhuis gelopen en toen ff door naar de autohuur om te vragen hoelaat we dat ding opkonden pikken, zegt die kereln dat ie helemaal geen auto voor aankomende zondag heeft staan. Dus ik WTF!!!! :R ?? ? Ik heb gvd al meer dan een maand geleden gereserveerd : ?

Vrouwtje die het allemaal regelde kwam pas 2u later dus toen kreeg ik dus een telefoontje dat ze gvd die auto niet hadden, maar heeeeeeeeeeeeeeeel gelukkig hadden ze wel een nog grotere bak die ik voor hetzelfde geld kon krijgen

Dus gelijk dat ding maar opgehaald ipv zondag en m'n vuurdoop gehad, mocht meteen in downtown wegcrossen terwijl ik exact 0x in canada gereden had.

Maar achteraf dus eeeecht geluk gehad, want 2 dagen van tevoren een auto nog moeten huren komt op 2000$/week x 2 bij de grotere bedrijven
pi_60505316
Rijden in downtown is toch geen probleem? Het kan er druk zijn maar ik heb er nooit lang over gedaan om downtown uit te komen.
Maar wat voor een bak heb je nu dan?
pi_60507670
Ik vind rijden in Canada makkelijker dan hier persoonlijk.

Op de snelweg doet iedereen waard-ie zin in heeft, bij een 4-way junction, wie het eerst komt, gaat het eerst weg, en stoplichten. Meer regels zijn er niet. Oranje licht meepikken kunnen ze daar alleen niet waarderen.

Oh ja, en op Granville St. gewoon in het midden blijven rijden van het vliegveld naar downtown.
pi_60507847
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 13:09 schreef Koploperkopper het volgende:
Ik vind rijden in Canada makkelijker dan hier persoonlijk.

Op de snelweg doet iedereen waard-ie zin in heeft, bij een 4-way junction, wie het eerst komt, gaat het eerst weg, en stoplichten. Meer regels zijn er niet. Oranje licht meepikken kunnen ze daar alleen niet waarderen.

Oh ja, en op Granville St. gewoon in het midden blijven rijden van het vliegveld naar downtown.
En met roodlicht mag je gewoon rechts afslaan. Heerlijk.
pi_60508189
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 13:24 schreef tevebe het volgende:

[..]

En met roodlicht mag je gewoon rechts afslaan. Heerlijk.
Oh ja
pi_60512680
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 10:18 schreef tevebe het volgende:
Rijden in downtown is toch geen probleem? Het kan er druk zijn maar ik heb er nooit lang over gedaan om downtown uit te komen.
Maar wat voor een bak heb je nu dan?
deze: http://www.rentacarvancouver.com/_Toyota_Sienna.html

pi_60513378
quote:
Nice. Flink wat vermogen ook
pi_60513997
quote:
Kan niets in de voorwaarden vinden dat je hiervoor 21/24+ voor moet zijn. Zou het?

* Koploperkopper boekt een ticket naar Vancouver.

pi_60514119
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 19:33 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Kan niets in de voorwaarden vinden dat je hiervoor 21/24+ voor moet zijn. Zou het?

* Koploperkopper boekt een ticket naar Vancouver.

Ik zag het inderdaad ook niet staan. Ik heb de site ook meteen bij favorieten gezet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')