ach... ik hoor genoeg klachten over de geweldadige series op jetix e.d. terwijl die zich willen profileren als kinder zender..quote:Op zaterdag 19 juli 2008 13:33 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik maakte het al duidelijk: laat degenen die geen Engels kunnen verstaan/niet goed kunnen lezen Sesamstraat of iets dergelijks volgen.
Ik lig er ook wakker van dat Fox Kids ooit op het idiote idee is gekomen om nieuwe tekenfilms in het Nederlands in te spreken in plaats van ondertitels te monteren. Fox Kids was (samen met Telekids) ooit dé zender waarbij je een niet te missen kans had om gratis Engels te leren. Af en toe werd er wel een tekenfilm nagesynchroniseerd uitgezonden, maar er werd wel degelijk rekening gehouden met het brede publiek.
Het nasynchroniseren van tekenfilms vind ik een onterechte beloning voor oudere kinderen die niet goed kunnen lezen/Engels kunnen verstaan (en ook geen moeite doen) en een onterechte straf voor leeftijdsgenootjes die daar wel goed in zijn en interesse tonen voor een vreemde taal.
Gejat van het plaatselijke FOP topic maarja, die heeft het weer gejat van de serie jwt.quote:''heee zoon, zin om met je vader de hele dag te gaan honkballen in het park?!!''
JA!
''Nou, dat is dan jammer want je moeder en ik gaan heel de dag ham eten in het ham restaurant''
Waarschijnlijk bedoelde je daar Jetix, maar voor de zekerheid; Kim Possible is van Jetixquote:Op zaterdag 19 juli 2008 00:13 schreef wdn het volgende:
[..]
Als het om Nick gaat staat Kim Possible bovenaan.
[..]
quote:Op zondag 20 juli 2008 03:26 schreef WensMeester het volgende:
Timmy's vader is een held![]()
[..]
Gejat van het plaatselijke FOP topic maarja, die heeft het weer gejat van de serie jwt.
[ afbeelding ]
Allemaal met zo'n ballon op de roltrap.quote:
NOOIT GEZIENquote:Op zondag 20 juli 2008 12:54 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Allemaal met zo'n ballon op de roltrap.![]()
Klopt, ik vind de Amerikaanse Timmy zelfs irritant klinken. Bij SpongeBob is de nasynchronisatie ook wel goed gelukt.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 15:09 schreef Jovatov het volgende:
Fairly Odd Parents is leuk ja
Een van de weinige series waar ik het niet zo heel erg vind dat het is nagesynchroniseerd
quote:
en dat doet nickelodeon niet?quote:Op zondag 20 juli 2008 02:54 schreef Ofyles2 het volgende:
Maar dat is dan niet de reden om meteen alles te dubben?
Jetix verkoopt alleen kletskoek, ik zou iedereen afraden deze zender te bekijken. Geen harde realiteit laten zien, maar kinderen hersenspoelen met verderfelijke onzin.![]()
Nee.quote:
oxnard montalvoquote:Op vrijdag 18 juli 2008 15:12 schreef lennartb.nl het volgende:
[..]
Die serie wordt echt te vaak en willekeurig herhaald inderdaad, maar ik vind m wel leuk.
En ik mis de angry beavers ook, die aflevering met die monsters en aliens
Met oxnard ofzo
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |