Ik wil ook meedoenquote:Op zondag 3 augustus 2008 15:01 schreef Re het volgende:
Ik heb de eerste dag geschreven![]()
DaMart mag de komende 3 dagen zich over dag 2 bekommeren
dat kanquote:
Leuke inzending met veel potentiequote:Op zondag 3 augustus 2008 15:02 schreef Re het volgende:
Inzendingen komen trouwens hier
Inzendingen Dagboek van een R&P-er
Nee hoor, Karin leeft:quote:
Aardig idee, maar om in de buurt te komen van het niveau van het origineel (Dagboek van een kindermeisje), mogen de aspirant-dagboekschrijvers er wel een beetje vaart achter zetten. Dit schiet niet op, zo.quote:
wat bedoel je precies met vaart achter zetten?...quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 10:01 schreef Revolverheld het volgende:
Aardig idee, maar om in de buurt te komen van het niveau van het origineel (Dagboek van een kindermeisje), mogen de aspirant-dagboekschrijvers er wel een beetje vaart achter zetten. Dit schiet niet op, zo.
Het idee van een internetdagboek is dat er snel en in hoog tempo wordt geschreven, zodat het verhaal tot leven komt en mensen zich ermee kunnen bemoeien/commentaar geven/meeleven. Dynamiek! Lara houdt ons nog niet echt aan 't beeldscherm gekluisterd, zullen we maar zeggen, en met dit trage format gaat dat wrsch ook niet snel gebeuren. Dit is internet, geen cursus schrijfvaardigheid voor beginnersquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 10:55 schreef Re het volgende:
wat bedoel je precies met vaart achter zetten?...
Je bedoelt jouw idee van een internetdagboekquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 15:20 schreef Revolverheld het volgende:
[..]
Het idee van een internetdagboek
Er zijn ook mensen die werken, en misschien niet uren op één dag hebben om te schrijven. Daarnaast is het ook wel fijn als je je tekst een dag later nog een keertje kunt nalezen en bijschaven. Uiteindelijk is het toch een schrijfwedstrijd, waar mensen zich van hun beste schrijfkant willen laten zien.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 15:20 schreef Revolverheld het volgende:
[..]
Het idee van een internetdagboek is dat er snel en in hoog tempo wordt geschreven, zodat het verhaal tot leven komt en mensen zich ermee kunnen bemoeien/commentaar geven/meeleven. Dynamiek! Lara houdt ons nog niet echt aan 't beeldscherm gekluisterd, zullen we maar zeggen, en met dit trage format gaat dat wrsch ook niet snel gebeuren. Dit is internet, geen cursus schrijfvaardigheid voor beginnersMensen hoeven toch geen dagen te pielen aan één lullig stukkie?
Leuk DaMartquote:Dinsdag 2 september (DaMart)
Lief Dagboek,
Waarom zijn de mensen die zeggen het beste met je voor te hebben, toch altijd de mensen die je leven zo lastig maken? Na een nacht waarin je-weet-wel-wie me niet achtervolgde in mijn dromen, stond ik vol goede moed op. Ik dacht aan van alles, behalve aan hem. Totdat mijn moeder belde.
Ze wilde weten hoe mijn collegedag gisteren was en of het goed met mij ging. Ik loog. Ik kon niet zeggen dat ik het practicum gemist heb. Dan had ik vanavond mijn vader op de stoep gehad, zogezegd bezorgd over mij. Nou ja, over mijn toekomst dan. Want zijn planning daarover is al in de war geschopt. Mijn moeder belde ook niet uit zichzelf, dat weet ik zeker. Ik kon zijn ademhaling en zijn gefluisterde instructies aan mijn moeder op de achtergrond horen. Ik hoop dat hij er geen gewoonte van maakt om mij zo te controleren. Nog een keer zo’n telefoontje en ik neem een ander nummer.
Ook daar kan ik die klootzak dus voor bedanken. Waarom is het leven zo oneerlijk? Bas verneukt mijn leven, en ondertussen bijna alle studentes uit mijn studiejaar, en kan ongestraft naar de toekomst leven. En ik? Ik ben het slachtoffer, maar wordt gestraft met een verleden dat ik als een blok aan mijn been met me mee moet blijven slepen.
Ik wilde vandaag tijdens het inloopspreekuur naar de studiecoördinator gaan. Er stond echter al iemand te wachten. Volgens mij was hij tweedejaars student. Ik durfde niet te blijven. Wat als die jongen mijn nieuwe jaargenoten ging vertellen dat hij mij had gezien? Wat zouden ze wel niet denken?
Toen ik terugkwam, had de studiecoördinator geen tijd meer voor me. Morgenmiddag heb ik nu een afspraak met hem, meteen na de colleges. Hopelijk kom ik Bas dan nergens tegen op de faculteit. Maar wat moet ik eigenlijk tegen de studiecoördinator zeggen? Voor hetzelfde geld wil hij erover praten met Bas. En dan gaat die eikel me ongetwijfeld nog meer ellende bezorgen. Daar is die lul immers goed in.
Thuis brak ik bijna mijn nek over een berg tassen in de gang. Meteen hoorde ik de veel te vrolijke stem van Floor, die samen met haar tachtig paar schoenen terug is. Ze begon meteen te ratelen over haar vakantie in Monaco, waar ze ene Gilbert heeft leren kennen. Wat kan mij dat nou verrotten! Er is meer in het leven dan het “achterlijke leven van Floortje ‘andere-mensen-zijn-stom’”.
Karin is ook thuis geweest. Ik heb haar niet gezien, maar ze had haar telefoon op de bank in de woonkamer laten liggen. Ik kwam erachter toen haar irritante ringtone van Jan Smit begon te blèren. Het is dat Floor binnenkwam, want anders had ik die telefoon door de kamer gesmeten. Ik herkende het nummer. Verdomme! Die klootzak belde haar! Waarom zocht hij contact met Karin? Doet hij het nu met haar?
Ik ga maar proberen te slapen nu. Hopelijk lukt dat met die spanning voor het gesprek van morgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |