FOK!forum / Nieuws & Achtergronden / Klm in problemen door kabinet
Slappydonderdag 17 juli 2008 @ 11:30
quote:
AMSTERDAM - De tickettaks heeft de positie van de KLM binnen de combinatie met Air France ernstig aangetast.


Foto: Jos SchuurmanAds door Google
Dreigend ontslag?
Huur uw eigen personeelsadviseur via Personeelsrecht regio ZH!
www.personeelsrecht.nl
Telfort Sim-only
Sim Only Sale: Alleen deze maand tot 75% korting op sms-bundels!
www.Telfort.nl/Sim-Only
Mediums Prive voor U.
via je PC of bel 0909-0919 alles over verleden, heden en toekomst.
www.horoscopen.nl


Volgens KLM-topman Peter Hartman heeft de heffing een desastreus effect, dat voor de KLM-groep nu al pijnlijk duidelijk is. Uit het aantal boekingen blijkt dat nu al met zeker 25% minder passagiers rekening wordt gehouden. De KLM-baas zegt: "Het is verbijsterend te zien hoe rampzalig de invoering is van die 45 euro taks op een intercontinentale vlucht. Passagiers nemen massaal de wijk naar luchthavens over de grens. Dit is niet alleen rampzalig voor de KLM, maar ook voor de positie van Schiphol, dat zich al in negatieve groeispiraal bevind, maar ook voor de concurrentiepositie van ons land", aldus Hartman. "Vooral onze dochter Transavia, dat het met lage tarieven van de onderkant van de markt moet hebben, voelt de klappen genadeloos", stelt de KLM-directeur verontrust vast.

De positie van de hele KLM-groep lijkt daarmee verder in het gedrang gekomen. De luchtvaartsector zit namelijk al in een diep dal. Wereldwijd worden ingrijpende maatregelen genomen om de schade zoveel mogelijk te beperken. Er wordt gesneden in de capaciteit, vluchten worden geschrapt en vliegtuigen aan de grond gehouden. British Airways en prijsvechter Ryanair besloten onder meer voor het komende winterseizoen tot dat soort maatregelen.

Air France-KLM treft voorbereidingen en maakt de noodzakelijke ingrepen binnenkort bekend. Hartman voert de kracht na de fusie van Air France en KLM aan als belangrijke reden waarom de luchtvaartcombinatie in deze moeilijke tijden toch sterker staat dan veel van haar concurrenten. "We kunnen zelfs leidend zijn bij een herstructurering van het luchtvaartlandschap in de wereld", meent hij.

De effecten van de crisis staan voor de luchtvaarttopman vast. "Onontkoombaar. De brandstofprijzen zijn tot extreme hoogte gestegen in een erg korte tijd. Niemand had de kans daarop te anticiperen. Passagiers blijven weg vanwege de sterke stijging van de tarieven. De crisis raakt ons dus in twee opzichten. Onze concurrenten kampen hier echter ook mee", zegt hij. Als sterke punten waarmee Air France-KLM zich nu op de been moet weten te houden, noemt Hartman het wereldwijde netwerk met onder meer de sterkste trans-Atlantische alliantie, de jonge vloot met verminderd brandstofverbruik, een doortimmerde hedge-aanpak en de solide financiële basis.

KLM zet overigens stevig in op vernieuwingen en verbeteringen van het product. "We moeten slim met de economische situatie omgaan en profiteren van de sterke combinatie met Air France", aldus Hartman. De commercieel directeur van Air France-KLM, Erik Varwijk, noemde een reeks vernieuwingen. "Onze complete vloot krijgt nieuwe stoelen, nieuwe entertainmentapparatuur en op buitenlandse luchthavens worden de lounges gemoderniseerd", vertelt hij. Compleet nieuw is het gebruik van de mobiele telefoon als 'instapkaart', waarbij in het schermpje een streepjescode wordt geprojecteerd die de passagier toegang verschaft. De KLM start daarmee al dit jaar, waarmee feitelijk het laatste reispapier ook verdwijnt. Voor de zakelijke reizigers komt er een snellere paspoortcontrole op Schiphol.
Dankzij Harry Balkende en Wouter Boos komt Klm in problemen

En iedereen gaan masaal naar onze buren,Weg met deze 2 dagobert ducks

[ Bericht 0% gewijzigd door Slappy op 17-07-2008 11:42:47 ]
wisedonderdag 17 juli 2008 @ 11:44
en bedankt kabinet, echt super.
SpecialKdonderdag 17 juli 2008 @ 11:45
Ideetje. Anders korten ze (een groot deel) van die tax op de prijs van je fokking ticket. KLM is zo'n belachelijk dure maatschappij. 230 euro voor een retourtje londen (voor de tax). Belachelijk. Ik ga sowieso altijd met BMI die weten tenminste nog fatsoenlijk de prijs te drukken.

Melodramatisch gezeik van die managers trouwens. Lever eens een paar ton van je jaarsalaris in voor de gein misschien helpt dat stelletje graaiers.
Slappydonderdag 17 juli 2008 @ 11:49
Inderdaad ze maken klm nu kapot En je kan merken dat rustiger word op Schiphol paar jaar geleden vet druk nu wat minder.
MrX1982donderdag 17 juli 2008 @ 11:50
Het kabinet wil toch dat er minder gevolgen wordt. Dat hebben ze bereikt.

Mensen vliegen nu meer vanuit bijv. Duitsland. Daar vliegen de vliegtuigen op water .
Slappydonderdag 17 juli 2008 @ 11:51
Hoezo op water? heb je bron
kraakvandaaldonderdag 17 juli 2008 @ 11:52
Het is belachelijk dat vliegbrandstof tot nu geen enkele accijns heeft gedokt.
MrX1982donderdag 17 juli 2008 @ 11:53
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 11:51 schreef Slappy het volgende:
Hoezo op water? heb je bron
Check die smiley. Het was sarcastisch.
Slappydonderdag 17 juli 2008 @ 11:55
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 11:52 schreef kraakvandaal het volgende:
Het is belachelijk dat vliegbrandstof tot nu geen enkele accijns heeft gedokt.
Jij wil dat vliegen 3x zo duur word als nu
Armageddondonderdag 17 juli 2008 @ 11:56
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 11:51 schreef Slappy het volgende:
Hoezo op water? heb je bron
Bronwater
ShaoliNdonderdag 17 juli 2008 @ 12:09
Klootzakken. Echt doodzonde dat het kabinet organisaties als Schiphol en KLM naar de klote helpt.
kraakvandaaldonderdag 17 juli 2008 @ 12:12
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 11:55 schreef Slappy het volgende:

[..]

Jij wil dat vliegen 3x zo duur word als nu
Geef eens 1 goede reden waarom brandstof voor de auto wel dikke accijns heeft en brandstof voor een vliegmachien niet?
Bdijkdonderdag 17 juli 2008 @ 12:16
klm? je bedoeld AirFance...
bloodymarydonderdag 17 juli 2008 @ 12:16
Dat is dan geen reden om accijns op vliegtuigbrandstof te zetten, meer een reden om de accijns op autobrandstof te verlagen als het om iets als gelijkheid gaat...
Slappydonderdag 17 juli 2008 @ 12:18
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 12:12 schreef kraakvandaal het volgende:

[..]

Geef eens 1 goede reden waarom brandstof voor de auto wel dikke accijns heeft en brandstof voor een vliegmachien niet?
Dus jij wilt daar ook tax op?Dus jij wil meer geld naar die 2 oplichters geven.Jij wilt zeker ook tax op fietsen/snacks
kraakvandaaldonderdag 17 juli 2008 @ 12:32
Ik stel gewoon een vraag, waarom die ongelijkheid als je bijv vliegangst hebt en gewoon met de auto overal heengaat?
Slappydonderdag 17 juli 2008 @ 12:34
Kan je naar Amerika rijden,of als je naar Rusland wil rijden ga jij 5 dagen in auto zitten .
LXIVdonderdag 17 juli 2008 @ 12:43
De reden dat er op kerosine geen tax zit is omdat er hier internationale concurrentie is. Wanneer het voor Nederlandse automobilisten net zo gemakkelijk was om in het buitenland te tanken als voor een luchtvaartmaatschappij, dan zouden de accijnsen in NL ook nihil zijn.
zatoichidonderdag 17 juli 2008 @ 12:49
jaja 45 euro op een internationale vlug die normaal gesproken 600-1500 euro kost is inderdaad de doodsteek Los van het feit of de tax onzin is of niet, vind ik dit bericht echt bullshit. De laatste paar keer dat ik gevlogen heb moest ik voor ruimbagage 26 euro per stuk betalen en mocht het niet zwaarder dan 15 kilo zijn. Voor het boeken van zes kaartjes in een transactie moest ik 6 keer transactiekosten betalen en 6 keer administratiekosten.

(goed dit was zo'n goedkope vlucht naar Spanje, maar toch).

Ik vind dat die vliegtuigmaatschappijen ook eens hand in eigen boezem mogen mogen steken voordat ze maar makkelijk naar anderen gaan wijzen.
ShaoliNdonderdag 17 juli 2008 @ 12:54
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 12:49 schreef zatoichi het volgende:
jaja 45 euro op een internationale vlug die normaal gesproken 600-1500 euro kost is inderdaad de doodsteek Los van het feit of de tax onzin is of niet, vind ik dit bericht echt bullshit. De laatste paar keer dat ik gevlogen heb moest ik voor ruimbagage 26 euro per stuk betalen en mocht het niet zwaarder dan 15 kilo zijn. Voor het boeken van zes kaartjes in een transactie moest ik 6 keer transactiekosten betalen en 6 keer administratiekosten.

(goed dit was zo'n goedkope vlucht naar Spanje, maar toch).

Ik vind dat die vliegtuigmaatschappijen ook eens hand in eigen boezem mogen mogen steken voordat ze maar makkelijk naar anderen gaan wijzen.
Zo'n no budget vlucht moet je inderdaad niet vergelijken met de diensten die KLM bied. Het probleem zit hem natuurlijk in de concurentie. Die is er op bestemmingen naar de VS en bijv Azie zat. En als een gezin 180 euro goedkoper kan vliegen met een andere maatschappij, dan zal men dat doen. Ipv steun van het kabinet helpt het kabinet de NL'se maatschappij naar de klote.
Pappie_Culodonderdag 17 juli 2008 @ 12:57
Tsja... wellicht toch niet zo goed over nagedacht.
EdvandeBergdonderdag 17 juli 2008 @ 12:59
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 12:16 schreef Bdijk het volgende:
klm? je bedoeld AirFance...
Inderdaad, ik hoor nog wel eens de uitspraak 'onze nationale trots' enzo.

KLM is gewoon een merk van Air France, wat ze nog eventjes een tijdje KLM zullen laten heten uit commerciële motieven.

Zie de woorden:
quote:
Air France-KLM treft voorbereidingen en maakt de noodzakelijke ingrepen binnenkort bekend. Hartman voert de kracht na de fusie van Air France en KLM aan als belangrijke reden waarom de luchtvaartcombinatie in deze moeilijke tijden toch sterker staat dan veel van haar concurrenten. "We kunnen zelfs leidend zijn bij een herstructurering van het luchtvaartlandschap in de wereld", meent hij.

De effecten van de crisis staan voor de luchtvaarttopman vast. "Onontkoombaar. De brandstofprijzen zijn tot extreme hoogte gestegen in een erg korte tijd. Niemand had de kans daarop te anticiperen. Passagiers blijven weg vanwege de sterke stijging van de tarieven. De crisis raakt ons dus in twee opzichten. Onze concurrenten kampen hier echter ook mee", zegt hij. Als sterke punten waarmee Air France-KLM zich nu op de been moet weten te houden, noemt Hartman het wereldwijde netwerk met onder meer de sterkste trans-Atlantische alliantie, de jonge vloot met verminderd brandstofverbruik, een doortimmerde hedge-aanpak en de solide financiële basis.

KLM zet overigens stevig in op vernieuwingen en verbeteringen van het product. "We moeten slim met de economische situatie omgaan en profiteren van de sterke combinatie met Air France", aldus Hartman. De commercieel directeur van Air France-KLM, Erik Varwijk, noemde een reeks vernieuwingen. "Onze complete vloot krijgt nieuwe stoelen, nieuwe entertainmentapparatuur en op buitenlandse luchthavens worden de lounges gemoderniseerd", vertelt hij. Compleet nieuw is het gebruik van de mobiele telefoon als 'instapkaart', waarbij in het schermpje een streepjescode wordt geprojecteerd die de passagier toegang verschaft. De KLM start daarmee al dit jaar, waarmee feitelijk het laatste reispapier ook verdwijnt. Voor de zakelijke reizigers komt er een snellere paspoortcontrole op Schiphol.
Net of KLM nog een onafhankelijk bedrijf is...
LENUSdonderdag 17 juli 2008 @ 13:02
En terecht, ik vertrek liever vanuit dusseldorf
icecreamfarmer_NLdonderdag 17 juli 2008 @ 13:10
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 11:45 schreef SpecialK het volgende:
Ideetje. Anders korten ze (een groot deel) van die tax op de prijs van je fokking ticket. KLM is zo'n belachelijk dure maatschappij. 230 euro voor een retourtje londen (voor de tax). Belachelijk. Ik ga sowieso altijd met BMI die weten tenminste nog fatsoenlijk de prijs te drukken.

Melodramatisch gezeik van die managers trouwens. Lever eens een paar ton van je jaarsalaris in voor de gein misschien helpt dat stelletje graaiers.
idd verder zal het erder aan de eigen brandstoftoeslag liggen dan aan de milieu toeslag
Aetherdonderdag 17 juli 2008 @ 13:17
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 11:45 schreef SpecialK het volgende:
KLM is zo'n belachelijk dure maatschappij. 230 euro voor een retourtje londen (voor de tax). Belachelijk. Ik ga sowieso altijd met BMI die weten tenminste nog fatsoenlijk de prijs te drukken.
Inderdaad; alle maatschappijen hebben hier toch last van?!
Slappydonderdag 17 juli 2008 @ 13:49
Klm zijn oplichters ja,Maar Ryanair wie niet meer vliegen vanaf schiphol door die vliegtax
Aetherdonderdag 17 juli 2008 @ 14:15
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 13:49 schreef Slappy het volgende:
Klm zijn oplichters ja,Maar Ryanair wie niet meer vliegen vanaf schiphol door die vliegtax
Nee, dat komt door de kosten die Schiphol berekent. Die zijn ook steeds harder gestegen.
De vliegtax is voor alle vliegvelden in Nederland geldig en staat los van de ‘Schipholkosten’.
Slappydonderdag 17 juli 2008 @ 14:26
Alleen schiphol Maastricht hebben ze geen tax.
Aetherdonderdag 17 juli 2008 @ 14:40
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 14:26 schreef Slappy het volgende:
Alleen schiphol Maastricht hebben ze geen tax.
quote:
De vliegtax is een belasting die wordt geheven op vliegtickets. De vliegtax bestaat sinds 1 juli 2008. De vliegtax wordt vaker vliegtaks genoemd, het Ministerie van Financiën noemt het 'vliegbelasting'. De vliegtax bedraagt 11,25 euro bij vliegreizen binnen de Europese Unie of tot 2500 kilometer, daarboven bedraagt de tax 45 euro. De belastingmaatregel geldt voor passagiers die vertrekken vanuit Nederland. De vliegtax stuitte op groot verzet van Nederlandse luchthavens (vooral Schiphol) en reisorganisaties.
Bron.
Martijn_77donderdag 17 juli 2008 @ 14:51
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 12:09 schreef ShaoliN het volgende:
Klootzakken. Echt doodzonde dat het kabinet organisaties als Schiphol en KLM naar de klote helpt.
En dat alles onder het mom van het milleu terwijl nog 1 % van de taxes daar voor gebruikt wordt

Gewoon alles naar de klote helpen alleen voor extra belastingen zodat volgelaar wijken enzo betaald kunnen worden
zwemmerseczeemdonderdag 17 juli 2008 @ 15:52
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 14:15 schreef Aether het volgende:

[..]

Nee, dat komt door de kosten die Schiphol berekent. Die zijn ook steeds harder gestegen.
De vliegtax is voor alle vliegvelden in Nederland geldig en staat los van de ‘Schipholkosten’.
Maar het huilt zo lekker makkelijk, zo'n gemene vliegtax.

Niet meer dan normaal dat ze hierover huilen, Zou ik als vliegtuigmaatschappij ook doen, misschien gaat er toch nog wat van die tax af. Niet geschoten altijd mis.

Vind dat Ryanair wel een heel 'groen' betallingssteem heeft.

Je betaalt voor ruimbagage. Je ziet dan dat mensen gaan nadenken wat ze ceht nodig hebben en zo weing mogelijk willen meenemen. Dat scheelt gewicht en dus brandstof. En je betaalt niet voor de zut van een ander.

Dat zouden alle maatschappijen moeten doen. Veel beter dan die nutteloze vliegtax die we nu hebben.
kawotskidonderdag 17 juli 2008 @ 16:09
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 11:52 schreef kraakvandaal het volgende:
Het is belachelijk dat vliegbrandstof tot nu geen enkele accijns heeft gedokt.
het is belachelijk dat er mensen zijn die vinden dat overal belasting op moet zitten.. (tenzij je de zoveelste (raam)ambtenaar bent)
nogeenmaartendonderdag 17 juli 2008 @ 16:16
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 16:09 schreef kawotski het volgende:
het is belachelijk dat er mensen zijn die vinden dat overal belasting op moet zitten
idd, beleid kan op allerlei manieren worden uitgevoerd en het lijkt er nu op dat beleid altijd wordt geeffectueerd door belasting- of boetemaatregelen. dat is absoluut zwak!
nogeenmaartendonderdag 17 juli 2008 @ 16:18
overigens is klm volgens mij onterecht aan het huilen en vingerwijzen.
de tax is klein ten opzichte van de werkelijke problemen voor de branche namelijk stijgende energieprijzen en lagere, samenhangende, lagere economische groei (zelfs krimp?).
Basp1donderdag 17 juli 2008 @ 16:48
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 12:43 schreef LXIV het volgende:
De reden dat er op kerosine geen tax zit is omdat er hier internationale concurrentie is. Wanneer het voor Nederlandse automobilisten net zo gemakkelijk was om in het buitenland te tanken als voor een luchtvaartmaatschappij, dan zouden de accijnsen in NL ook nihil zijn.
Wat een onzin verzin je hier ter plekke. De luchtvaart industrie kan voor intercontentale vluchten ook niet met een volle tank van A naar B en weer terug naar A. Een EU kan heel goed accijnsen voor kerosine invoeren.

De luchtvaartindustrie heeft tot nu toe een heel goede lobby gehad, als het aan mij zou liggen hadden ze allang accijnsen op kerosine zitten.

De luchtvaartindustrie mag best per energiedichtheid net zoveel belastingen gaan afdragen als elke andere bedrijfstak moet doen. (het is toch te gek voor woorden dat een energie-inefficientere methode (vliegen) goedkoper is om naar spanje te gaan dan de bus)

En de KLM moet niet miepen.

Dat mensen trouwens niet eens de bedrijfsnaam compleet met hoofdletter kunnen schrijven.
Freak187donderdag 17 juli 2008 @ 17:22
Een hoop onzin hier.

KLM is misschien een dure maatschappij, maar daar staat wel degelijkheid tegenover (ze vliegen op tijd en hebben genoeg kisten). Waarom zou KLM (de grootste in NL) moeten bloeden omdat Nederland als enige een vliegtax introduceert? Het moet wereldwijd geregeld worden, of helemaal niet.

Iedere maatschappij gooit z'n prijzen omhoog, maar KLM moet daar nog een extra toeslag op geven.
nogeenmaartendonderdag 17 juli 2008 @ 17:36
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 17:22 schreef Freak187 het volgende:
KLM is misschien een dure maatschappij, maar daar staat wel degelijkheid tegenover
buiten proportionele overhead?

vliegtax is beleid (wat de gemiddelde nederlander wil): de vervuiler betaalt. vliegen is kennelijk een redelijk vervuilende bezigheid. voor de nederlandse markt is daar een boetebeleid op gemaakt.
bovendien, zoals eerder genoemd, klm = air france? er ontstaat voor het aantal vluchten vanaf schiphol vanzelf weer een nieuw evenwicht tussen vraag en aanbod.
Zephyrusdonderdag 17 juli 2008 @ 18:05
Dit is puur vergelijkbaar met de Indonesische 'Exit-tax'. Elke Indonesische ingezetene moet bij verlaten van het land (of het nu voor vakantie is of voorgoed) een bedrag betalen van 1 miljoen Rupiah (ofwel een slordige 75 Euro) in het kader van belasting.

Ook hier vraagt men recent naar afschaffing van deze onzin: 'we are limiting trips'

Het verschil is alleen dat Nederland de boel introduceert onder het mom 'milieu' en het nog een 'respectabel' bedrag is in vergelijking met Indonesië waar 1 miljoen Rupiah voor veel mensen een maandinkomen is. Echter voor Indonesië is dit een effectieve manier om aan belastinggeld te komen, daar niet iedereen belasting betaalt, wat in Nedeland wel het geval is. Zullen er op Schiphol extra werkplekken komen om de balies te bemannen waar gecontroleerd wordt of je de tax wel betaald hebt...?

Wat betreft KLM is dit natuurlijk wel nog een schep erboven op. Anderzijds zijn Nederlandse passagiers nou ook al weer niet de paradepaardjes van KLM, het merendeel bestaat uit overstappende passagiers, zoals bij veel andere luchtvaartmaatschappijen in het buitenland ook het geval is. Dus of KLM hiermee een enorm zware klap te pakken heeft, lijkt mij niet echt.
Lucifer_Doosjedonderdag 17 juli 2008 @ 19:21
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 17:22 schreef Freak187 het volgende:
Een hoop onzin hier.

KLM is misschien een dure maatschappij, maar daar staat wel degelijkheid tegenover (ze vliegen op tijd en hebben genoeg kisten).
Over onzin gesproken...

Lufthansa en British Airways zijn bijv. vele malen groter dan KLM, vliegen net zo goed (of slecht) op tijd als KLM, en zijn echt vele malen goedkoper dan die woekerprijzen die KLM hanteert.
quote:
Iedere maatschappij gooit z'n prijzen omhoog, maar KLM moet daar nog een extra toeslag op geven.
Nee, elke maatschappij die naar NL luchthavens vliegt moet die tax betalen.
ShadyLanedonderdag 17 juli 2008 @ 19:43
Zonder vliegtaks was het misschien net zo gegaan. In tijden van economische krapte is het logisch dat mensen van KLM overlopen naar de budget airlines. En die zitten nu eenmaal op strategische plaatsen net over de grens.

Maar zo'n taks helpt natuurlijk niet mee. Wat ik niet snap: nou is het alsmaar Europa voor en na, en bij zo'n maatregel ga je in je eentje te werk als land?

[ Bericht 62% gewijzigd door ShadyLane op 17-07-2008 19:54:07 ]
Slappydonderdag 17 juli 2008 @ 19:44
Klm zijn oplichters bij Easyjet had ik net zoveel beenruimte.Alleen bij Klm kreeg ik wel gratis drinken
Poepoogzaterdag 19 juli 2008 @ 11:17
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 19:44 schreef Slappy het volgende:
Klm zijn oplichters bij Easyjet had ik net zoveel beenruimte.Alleen bij Klm kreeg ik wel gratis drinken
Hoezo zijn het oplichters als je evenveel beenruimte hebt bij Easyjet????
Synthesistzaterdag 19 juli 2008 @ 18:49
ben benieuwd hoeveel mensen er nou daadwerkelijk vliegen via België of Duitsland.

hoe dan ook, dit is wel slopend voor die maatschappijen.
Freak187zondag 20 juli 2008 @ 10:26
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 19:21 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]

Over onzin gesproken...

Lufthansa en British Airways zijn bijv. vele malen groter dan KLM, vliegen net zo goed (of slecht) op tijd als KLM, en zijn echt vele malen goedkoper dan die woekerprijzen die KLM hanteert.
[..]

Nee, elke maatschappij die naar NL luchthavens vliegt moet die tax betalen.
Mmmmm.. toch raar dat KLM nog steeds bestaat dan he? KLM hanteert helemaal geen woekerprijzen, het zijn concurrerende prijzen. KLM bestaat 100 jaar. Maatschappijen als Easjet, Ryanair zijn elkaar nu aan het kapot maken. Wacht maar totdat de brandstof prijs nog duurder wordt, dan vallen die als eerste om.

Verder moeten passagiers in Amsterdam deze tax betalen. Transferpassagiers die via AMsterdam gaan niet. Het is pure willekeur.
YuckFoumaandag 21 juli 2008 @ 00:28
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 18:49 schreef Synthesist het volgende:
ben benieuwd hoeveel mensen er nou daadwerkelijk vliegen via België of Duitsland.
Ik in ieder geval
Ik ben in februari via Düsseldorf naar Ibiza gevlogen en vond t vliegveld super, Air Berlin super, en konditrijen en barretjes waar je overal mocht roken waren ook super, het is dat de komende trip naar Ibiza al voor die tijd geboekt was, die gaat nu nog vanaf Schiphol, maar als het even kan vlieg ik de volgende keer weer vanaf Düsseldorf, stukken relaxter
HiZmaandag 21 juli 2008 @ 08:41
Ik geloof er echt helemaal niks van dat mensen alleen vanwege die vliegtaks van Schiphol weglopen. De vliegvelden waarvan ik geloof dat ze lijden onder deze belasting zijn de vliegvelden in de periferie zoals Eindhoven en Maastricht, want die hebben concurrentie vlakbij over de grens zitten. Maar je moet wel een ongelooflijke randdebiel zijn wil je vanuit de Randstad naar Dusseldorf gaan reizen om 11 euro te besparen. En zelfs voor 45 euro in Dusseldorf komen vanuit Amsterdam vergt een behoorlijk strakke planning.
LangeTabbetjemaandag 21 juli 2008 @ 09:15
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 18:49 schreef Synthesist het volgende:
ben benieuwd hoeveel mensen er nou daadwerkelijk vliegen via België of Duitsland.

hoe dan ook, dit is wel slopend voor die maatschappijen.
Puur vanwege de vliegtax ? Dus enkel om goedkoper uit te zijn ? Nou, dat kunnen niet zo veel mensen zijn. Bij een Europese vlucht zit er 11 euro tax bij. Moet je dus binnen 11 euro bij een vliegveld in Belgie of Duitsland kunnen geraken. Dat gaat mensen in de Randstad zeker niet lukken. Twentenaren en Limburgers waarschijnlijk wel.

Misschien als je met zijn vieren buiten europa gaat vliegen. Scheelt het dus 4 keer 45 euro. Is dus 180 euro. Maar gaan mensen voor die 180 euro nog eens een paar uur extra reistijd erbij plakken ? Stel, je woont in Den Haag, en gaat met zijn vieren vliegen vanuit Dusseldorf i.p.v. Schiphol ?
slakkiemaandag 21 juli 2008 @ 09:25
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 11:52 schreef kraakvandaal het volgende:
Het is belachelijk dat vliegbrandstof tot nu geen enkele accijns heeft gedokt.
Hearhear.

Alleen klopt je zin niet echt

KLM moet niet zo zeiken, jarenlang geprofiteerd van de afwezigheid van deze accijnen, maar als ze moeten betalen heeft het plotseling impact. Het zal net zo lopen als met het niet mogen roken in horeca, in het begin loopt het een beetje stroef en willen mensen niet vliegen, daarna gaan ze wel weer vliegen via Schiphol enzo. Ik ga niet eerst 3 uur in een trein zitten om X euro te besparen die ik dan alsnog kwijt ben aan treinkaartjes (en/of brandstof) om naar Duitsland te rijden.. Had ik dicht bij de grensstreek gewoond dan had ik het wel gedaan. Al is het natuurlijk erg nobel om de NL economie te blijven steunen, en dus gewoon vanwege dat principe wel via Schiphol te blijven vliegen.

Kan een mod trouwens de reclame in de OP verwijderen?
Slappymaandag 21 juli 2008 @ 15:22
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 11:17 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Hoezo zijn het oplichters als je evenveel beenruimte hebt bij Easyjet????
Klm is 2x zo duur