Slappy | donderdag 17 juli 2008 @ 11:30 |
quote:Dankzij Harry Balkende en Wouter Boos komt Klm in problemen ![]() En iedereen gaan masaal naar onze buren,Weg met deze 2 dagobert ducks [ Bericht 0% gewijzigd door Slappy op 17-07-2008 11:42:47 ] | |
wise | donderdag 17 juli 2008 @ 11:44 |
en bedankt kabinet, echt super. ![]() | |
SpecialK | donderdag 17 juli 2008 @ 11:45 |
Ideetje. Anders korten ze (een groot deel) van die tax op de prijs van je fokking ticket. KLM is zo'n belachelijk dure maatschappij. 230 euro voor een retourtje londen (voor de tax). Belachelijk. Ik ga sowieso altijd met BMI die weten tenminste nog fatsoenlijk de prijs te drukken. Melodramatisch gezeik van die managers trouwens. Lever eens een paar ton van je jaarsalaris in voor de gein misschien helpt dat stelletje graaiers. | |
Slappy | donderdag 17 juli 2008 @ 11:49 |
Inderdaad ze maken klm nu kapot ![]() ![]() ![]() | |
MrX1982 | donderdag 17 juli 2008 @ 11:50 |
Het kabinet wil toch dat er minder gevolgen wordt. Dat hebben ze bereikt. Mensen vliegen nu meer vanuit bijv. Duitsland. Daar vliegen de vliegtuigen op water ![]() | |
Slappy | donderdag 17 juli 2008 @ 11:51 |
Hoezo op water? heb je bron | |
kraakvandaal | donderdag 17 juli 2008 @ 11:52 |
Het is belachelijk dat vliegbrandstof tot nu geen enkele accijns heeft gedokt. | |
MrX1982 | donderdag 17 juli 2008 @ 11:53 |
quote:Check die smiley. Het was sarcastisch. | |
Slappy | donderdag 17 juli 2008 @ 11:55 |
quote:Jij wil dat vliegen 3x zo duur word als nu ![]() | |
Armageddon | donderdag 17 juli 2008 @ 11:56 |
quote:Bronwater | |
ShaoliN | donderdag 17 juli 2008 @ 12:09 |
Klootzakken. Echt doodzonde dat het kabinet organisaties als Schiphol en KLM naar de klote helpt. | |
kraakvandaal | donderdag 17 juli 2008 @ 12:12 |
quote:Geef eens 1 goede reden waarom brandstof voor de auto wel dikke accijns heeft en brandstof voor een vliegmachien niet? ![]() | |
Bdijk | donderdag 17 juli 2008 @ 12:16 |
klm? je bedoeld AirFance... | |
bloodymary | donderdag 17 juli 2008 @ 12:16 |
Dat is dan geen reden om accijns op vliegtuigbrandstof te zetten, meer een reden om de accijns op autobrandstof te verlagen als het om iets als gelijkheid gaat... | |
Slappy | donderdag 17 juli 2008 @ 12:18 |
quote:Dus jij wilt daar ook tax op?Dus jij wil meer geld naar die 2 oplichters geven.Jij wilt zeker ook tax op fietsen/snacks | |
kraakvandaal | donderdag 17 juli 2008 @ 12:32 |
Ik stel gewoon een vraag, waarom die ongelijkheid als je bijv vliegangst hebt en gewoon met de auto overal heengaat? | |
Slappy | donderdag 17 juli 2008 @ 12:34 |
Kan je naar Amerika rijden,of als je naar Rusland wil rijden ga jij 5 dagen in auto zitten . | |
LXIV | donderdag 17 juli 2008 @ 12:43 |
De reden dat er op kerosine geen tax zit is omdat er hier internationale concurrentie is. Wanneer het voor Nederlandse automobilisten net zo gemakkelijk was om in het buitenland te tanken als voor een luchtvaartmaatschappij, dan zouden de accijnsen in NL ook nihil zijn. | |
zatoichi | donderdag 17 juli 2008 @ 12:49 |
jaja 45 euro op een internationale vlug die normaal gesproken 600-1500 euro kost is inderdaad de doodsteek ![]() (goed dit was zo'n goedkope vlucht naar Spanje, maar toch). Ik vind dat die vliegtuigmaatschappijen ook eens hand in eigen boezem mogen mogen steken voordat ze maar makkelijk naar anderen gaan wijzen. | |
ShaoliN | donderdag 17 juli 2008 @ 12:54 |
quote:Zo'n no budget vlucht moet je inderdaad niet vergelijken met de diensten die KLM bied. Het probleem zit hem natuurlijk in de concurentie. Die is er op bestemmingen naar de VS en bijv Azie zat. En als een gezin 180 euro goedkoper kan vliegen met een andere maatschappij, dan zal men dat doen. Ipv steun van het kabinet helpt het kabinet de NL'se maatschappij naar de klote. | |
Pappie_Culo | donderdag 17 juli 2008 @ 12:57 |
Tsja... wellicht toch niet zo goed over nagedacht. | |
EdvandeBerg | donderdag 17 juli 2008 @ 12:59 |
quote:Inderdaad, ik hoor nog wel eens de uitspraak 'onze nationale trots' enzo. ![]() KLM is gewoon een merk van Air France, wat ze nog eventjes een tijdje KLM zullen laten heten uit commerciële motieven. Zie de woorden: quote:Net of KLM nog een onafhankelijk bedrijf is... | |
LENUS | donderdag 17 juli 2008 @ 13:02 |
En terecht, ik vertrek liever vanuit dusseldorf | |
icecreamfarmer_NL | donderdag 17 juli 2008 @ 13:10 |
quote:idd verder zal het erder aan de eigen brandstoftoeslag liggen dan aan de milieu toeslag | |
Aether | donderdag 17 juli 2008 @ 13:17 |
quote:Inderdaad; alle maatschappijen hebben hier toch last van?! | |
Slappy | donderdag 17 juli 2008 @ 13:49 |
Klm zijn oplichters ja,Maar Ryanair wie niet meer vliegen vanaf schiphol door die vliegtax | |
Aether | donderdag 17 juli 2008 @ 14:15 |
quote:Nee, dat komt door de kosten die Schiphol berekent. Die zijn ook steeds harder gestegen. De vliegtax is voor alle vliegvelden in Nederland geldig en staat los van de ‘Schipholkosten’. | |
Slappy | donderdag 17 juli 2008 @ 14:26 |
Alleen schiphol Maastricht hebben ze geen tax. | |
Aether | donderdag 17 juli 2008 @ 14:40 |
quote: quote:Bron. | |
Martijn_77 | donderdag 17 juli 2008 @ 14:51 |
quote:En dat alles onder het mom van het milleu terwijl nog 1 % van de taxes daar voor gebruikt wordt ![]() Gewoon alles naar de klote helpen alleen voor extra belastingen zodat volgelaar wijken enzo betaald kunnen worden ![]() | |
zwemmerseczeem | donderdag 17 juli 2008 @ 15:52 |
quote:Maar het huilt zo lekker makkelijk, zo'n gemene vliegtax. Niet meer dan normaal dat ze hierover huilen, Zou ik als vliegtuigmaatschappij ook doen, misschien gaat er toch nog wat van die tax af. Niet geschoten altijd mis. Vind dat Ryanair wel een heel 'groen' betallingssteem heeft. Je betaalt voor ruimbagage. Je ziet dan dat mensen gaan nadenken wat ze ceht nodig hebben en zo weing mogelijk willen meenemen. Dat scheelt gewicht en dus brandstof. En je betaalt niet voor de zut van een ander. Dat zouden alle maatschappijen moeten doen. Veel beter dan die nutteloze vliegtax die we nu hebben. | |
kawotski | donderdag 17 juli 2008 @ 16:09 |
quote:het is belachelijk dat er mensen zijn die vinden dat overal belasting op moet zitten.. (tenzij je de zoveelste (raam)ambtenaar bent) | |
nogeenmaarten | donderdag 17 juli 2008 @ 16:16 |
quote:idd, beleid kan op allerlei manieren worden uitgevoerd en het lijkt er nu op dat beleid altijd wordt geeffectueerd door belasting- of boetemaatregelen. dat is absoluut zwak! | |
nogeenmaarten | donderdag 17 juli 2008 @ 16:18 |
overigens is klm volgens mij onterecht aan het huilen en vingerwijzen. de tax is klein ten opzichte van de werkelijke problemen voor de branche namelijk stijgende energieprijzen en lagere, samenhangende, lagere economische groei (zelfs krimp?). | |
Basp1 | donderdag 17 juli 2008 @ 16:48 |
quote:Wat een onzin verzin je hier ter plekke. De luchtvaart industrie kan voor intercontentale vluchten ook niet met een volle tank van A naar B en weer terug naar A. Een EU kan heel goed accijnsen voor kerosine invoeren. De luchtvaartindustrie heeft tot nu toe een heel goede lobby gehad, als het aan mij zou liggen hadden ze allang accijnsen op kerosine zitten. De luchtvaartindustrie mag best per energiedichtheid net zoveel belastingen gaan afdragen als elke andere bedrijfstak moet doen. (het is toch te gek voor woorden dat een energie-inefficientere methode (vliegen) goedkoper is om naar spanje te gaan dan de bus) En de KLM moet niet miepen. Dat mensen trouwens niet eens de bedrijfsnaam compleet met hoofdletter kunnen schrijven. ![]() | |
Freak187 | donderdag 17 juli 2008 @ 17:22 |
Een hoop onzin hier. KLM is misschien een dure maatschappij, maar daar staat wel degelijkheid tegenover (ze vliegen op tijd en hebben genoeg kisten). Waarom zou KLM (de grootste in NL) moeten bloeden omdat Nederland als enige een vliegtax introduceert? Het moet wereldwijd geregeld worden, of helemaal niet. Iedere maatschappij gooit z'n prijzen omhoog, maar KLM moet daar nog een extra toeslag op geven. | |
nogeenmaarten | donderdag 17 juli 2008 @ 17:36 |
quote:buiten proportionele overhead? vliegtax is beleid (wat de gemiddelde nederlander wil): de vervuiler betaalt. vliegen is kennelijk een redelijk vervuilende bezigheid. voor de nederlandse markt is daar een boetebeleid op gemaakt. bovendien, zoals eerder genoemd, klm = air france? er ontstaat voor het aantal vluchten vanaf schiphol vanzelf weer een nieuw evenwicht tussen vraag en aanbod. | |
Zephyrus | donderdag 17 juli 2008 @ 18:05 |
Dit is puur vergelijkbaar met de Indonesische 'Exit-tax'. Elke Indonesische ingezetene moet bij verlaten van het land (of het nu voor vakantie is of voorgoed) een bedrag betalen van 1 miljoen Rupiah (ofwel een slordige 75 Euro) in het kader van belasting. Ook hier vraagt men recent naar afschaffing van deze onzin: 'we are limiting trips' Het verschil is alleen dat Nederland de boel introduceert onder het mom 'milieu' en het nog een 'respectabel' bedrag is in vergelijking met Indonesië waar 1 miljoen Rupiah voor veel mensen een maandinkomen is. Echter voor Indonesië is dit een effectieve manier om aan belastinggeld te komen, daar niet iedereen belasting betaalt, wat in Nedeland wel het geval is. Zullen er op Schiphol extra werkplekken komen om de balies te bemannen waar gecontroleerd wordt of je de tax wel betaald hebt...? Wat betreft KLM is dit natuurlijk wel nog een schep erboven op. Anderzijds zijn Nederlandse passagiers nou ook al weer niet de paradepaardjes van KLM, het merendeel bestaat uit overstappende passagiers, zoals bij veel andere luchtvaartmaatschappijen in het buitenland ook het geval is. Dus of KLM hiermee een enorm zware klap te pakken heeft, lijkt mij niet echt. | |
Lucifer_Doosje | donderdag 17 juli 2008 @ 19:21 |
quote:Over onzin gesproken... Lufthansa en British Airways zijn bijv. vele malen groter dan KLM, vliegen net zo goed (of slecht) op tijd als KLM, en zijn echt vele malen goedkoper dan die woekerprijzen die KLM hanteert. quote:Nee, elke maatschappij die naar NL luchthavens vliegt moet die tax betalen. | |
ShadyLane | donderdag 17 juli 2008 @ 19:43 |
Zonder vliegtaks was het misschien net zo gegaan. In tijden van economische krapte is het logisch dat mensen van KLM overlopen naar de budget airlines. En die zitten nu eenmaal op strategische plaatsen net over de grens. Maar zo'n taks helpt natuurlijk niet mee. Wat ik niet snap: nou is het alsmaar Europa voor en na, en bij zo'n maatregel ga je in je eentje te werk als land? [ Bericht 62% gewijzigd door ShadyLane op 17-07-2008 19:54:07 ] | |
Slappy | donderdag 17 juli 2008 @ 19:44 |
Klm zijn oplichters bij Easyjet had ik net zoveel beenruimte.Alleen bij Klm kreeg ik wel gratis drinken | |
Poepoog | zaterdag 19 juli 2008 @ 11:17 |
quote:Hoezo zijn het oplichters als je evenveel beenruimte hebt bij Easyjet???? | |
Synthesist | zaterdag 19 juli 2008 @ 18:49 |
ben benieuwd hoeveel mensen er nou daadwerkelijk vliegen via België of Duitsland. hoe dan ook, dit is wel slopend voor die maatschappijen. | |
Freak187 | zondag 20 juli 2008 @ 10:26 |
quote:Mmmmm.. toch raar dat KLM nog steeds bestaat dan he? KLM hanteert helemaal geen woekerprijzen, het zijn concurrerende prijzen. KLM bestaat 100 jaar. Maatschappijen als Easjet, Ryanair zijn elkaar nu aan het kapot maken. Wacht maar totdat de brandstof prijs nog duurder wordt, dan vallen die als eerste om. Verder moeten passagiers in Amsterdam deze tax betalen. Transferpassagiers die via AMsterdam gaan niet. Het is pure willekeur. | |
YuckFou | maandag 21 juli 2008 @ 00:28 |
quote:Ik in ieder geval ![]() Ik ben in februari via Düsseldorf naar Ibiza gevlogen en vond t vliegveld super, Air Berlin super, en konditrijen en barretjes waar je overal mocht roken waren ook super, het is dat de komende trip naar Ibiza al voor die tijd geboekt was, die gaat nu nog vanaf Schiphol, maar als het even kan vlieg ik de volgende keer weer vanaf Düsseldorf, stukken relaxter ![]() | |
HiZ | maandag 21 juli 2008 @ 08:41 |
Ik geloof er echt helemaal niks van dat mensen alleen vanwege die vliegtaks van Schiphol weglopen. De vliegvelden waarvan ik geloof dat ze lijden onder deze belasting zijn de vliegvelden in de periferie zoals Eindhoven en Maastricht, want die hebben concurrentie vlakbij over de grens zitten. Maar je moet wel een ongelooflijke randdebiel zijn wil je vanuit de Randstad naar Dusseldorf gaan reizen om 11 euro te besparen. En zelfs voor 45 euro in Dusseldorf komen vanuit Amsterdam vergt een behoorlijk strakke planning. | |
LangeTabbetje | maandag 21 juli 2008 @ 09:15 |
quote:Puur vanwege de vliegtax ? Dus enkel om goedkoper uit te zijn ? Nou, dat kunnen niet zo veel mensen zijn. Bij een Europese vlucht zit er 11 euro tax bij. Moet je dus binnen 11 euro bij een vliegveld in Belgie of Duitsland kunnen geraken. Dat gaat mensen in de Randstad zeker niet lukken. Twentenaren en Limburgers waarschijnlijk wel. Misschien als je met zijn vieren buiten europa gaat vliegen. Scheelt het dus 4 keer 45 euro. Is dus 180 euro. Maar gaan mensen voor die 180 euro nog eens een paar uur extra reistijd erbij plakken ? Stel, je woont in Den Haag, en gaat met zijn vieren vliegen vanuit Dusseldorf i.p.v. Schiphol ? | |
slakkie | maandag 21 juli 2008 @ 09:25 |
quote:Hearhear. Alleen klopt je zin niet echt ![]() KLM moet niet zo zeiken, jarenlang geprofiteerd van de afwezigheid van deze accijnen, maar als ze moeten betalen heeft het plotseling impact. Het zal net zo lopen als met het niet mogen roken in horeca, in het begin loopt het een beetje stroef en willen mensen niet vliegen, daarna gaan ze wel weer vliegen via Schiphol enzo. Ik ga niet eerst 3 uur in een trein zitten om X euro te besparen die ik dan alsnog kwijt ben aan treinkaartjes (en/of brandstof) om naar Duitsland te rijden.. Had ik dicht bij de grensstreek gewoond dan had ik het wel gedaan. Al is het natuurlijk erg nobel om de NL economie te blijven steunen, en dus gewoon vanwege dat principe wel via Schiphol te blijven vliegen. Kan een mod trouwens de reclame in de OP verwijderen? | |
Slappy | maandag 21 juli 2008 @ 15:22 |
quote:Klm is 2x zo duur ![]() |