Dat zou ik echt heel tof vinden Jortquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 14:53 schreef JortK het volgende:
Vriend van mij werkt in een ziekenhuis, ik zal eens kijken of hij wat mee kan nemen
quote:Op maandag 11 augustus 2008 18:18 schreef Maisnon het volgende:
Ofja, vragen aan d'rwat waarschijnlijk morgen wordt, voorzichtig, en dan maar kijken hoe t verder gaat.
Super, Maisnon en Mindstate. Ben benieuwd.quote:Op maandag 11 augustus 2008 18:27 schreef Mindstate het volgende:
tvp, misschien kan ik ff langs de apotheek hoppen.
Thanksquote:Op maandag 1 september 2008 19:33 schreef Maisnon het volgende:
Ben nu bij d'ren ze zegt dat ze wel wat van die dingen hebben waarschijnlijk, wat precies moet ze even nakijken, ze vroeg wel hoe het zat met eh, de houdbaarheid enzo. Vooral van die steriele dingen, die zitten vaak tegen de houdbaarheidsdatum aan als ze wegmoeten, is denk ik niet de bedoeling
En ook omdat je pas in april 09 gaat
Toevallig had ik laatst ook kraamspullen gekregen. Steriele verbandgazen en matjes e.d.quote:Op maandag 15 september 2008 14:06 schreef Troel het volgende:
Hulde.
Misschien een idee om in OUD een oproep te plaatsen voor de spullen die over zijn uit de kraamdozen? Vaak gebruik je lang niet alle steriel verpakte dingen er dergelijke.
quote:Op woensdag 24 september 2008 17:44 schreef Maisnon het volgende:
Langzaam krijg ik hier wat spulletjes
Net een stuk of 12 hydrocolloide wondverbanden van 20x20cm (duoderm E border)
En nog een doosje lancetjes (onetouch ultrasoft)
De details geef ik je wel via PM als het zover isquote:Op woensdag 24 september 2008 21:34 schreef Eelcotje84 het volgende:
[..]top. Ik ben heel blij met duoderm en mepilex etc. goed spul wat ze daar niet hebben.
Als je meer spullen hebt, laat je me weten waar ik het op kan halen? Binnenkort ga ik namelijk naar het westen en ook in Apeldoorn een station wagon vol aan spullen ophalen.Als het op de route ligt...
Ik heb sinds gisteren contact met een meid van mijn leeftijd die ook naar BF gaat in februari volgend jaar. 'k denk dat we wel het e.a. afspreken in dat land. Misschien dat ze me ook kan helpen met inzamelen of samen kunnen werken.
Morgen heb ik tijd om andere bedrijven te schrijven voor sponsoring. Dat gaat moeilijk, maar er zitten steeds meer mensen achter mij die me helpen.. dat scheelt.
ah ja...quote:Op maandag 15 september 2008 14:09 schreef Troel het volgende:
Er staat trouwens een kleine typfout in de brief Muck:
steriel hechsetje moet hechtsetke zijn
quote:Op vrijdag 26 september 2008 16:51 schreef Eelcotje84 het volgende:
In Vlaardingen zijn alle apothekers gevraagd.
Nou, eh, alle?quote:Welke dat precies zijn weet ik niet.
Dat sponsorverhaal, is dat voor intern in Nederland of ook voor naar daar?quote:Op vrijdag 26 september 2008 16:51 schreef Eelcotje84 het volgende:
In Vlaardingen zijn alle apothekers gevraagd. Welke dat precies zijn weet ik niet. Veel spullen zijn daar vandaan gekomen.
Uit Borne krijg ik nu ook regelmatig dozen vol. :| Damn. Ik heb de helft thuis, maar de andere helft komt er nog aan.. blijkbaar..
Sponsorverhaal voor transport wil nog niet helemaal lukken. Microproject sponsoring ook niet omdat dit project erg micro is..
Volgende week probeer ik het weer. Dan heb ik meer tijd.
quote:
Ja, alle dus.quote:"Ha Eelco,
Gisteren ben ik met dat mooie weer op de fiets gestapt en ben ik de laatste 5 apotheken in Vlaardingen langs geweest; de meeste zijn enthousiast en willen wel meewerken."
Beide. Maar in principe is het belangrijkste naar Burkina Faso. Nationaal transport moet dan natuurlijk ook plaatsvinden naar Rotterdam/Schiphol.quote:Op vrijdag 26 september 2008 17:45 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat sponsorverhaal, is dat voor intern in Nederland of ook voor naar daar?
- Het betreffende hospitaal (CMA) ligt in de hoofdstad.quote:Op vrijdag 26 september 2008 18:13 schreef static het volgende:
Heb je enig idee hoe je dat spul lokaal gaat aanleveren? Heb zelf in een dergelijk land gewoond en is echt is waar je over na moet denken.
want?quote:Op vrijdag 26 september 2008 20:32 schreef static het volgende:
Ja, en hoe is dat allemaal logistiek voorbereid? Je bent waarschijnlijk de helft al kwijt voordat het vliegtuig geland is.
Omdat de ene helft dan onder je kont vandaan gejat wordt en de andere helft heb je dan gebruikt om de nodige douanebeambten te overtuigen je het land in te laten met die spullen.quote:
Nutteloze reactie..quote:
Zolang je niet via containers gaat invoeren via Ghana heb je weinig problemen. Als je met het vliegtuig alles verstuurd naar BF heb je het halve werk gedaan. Ik heb met de stichting al gepraat wat volgens hun de beste manier is en de contactpersoon aldaar zou me daar bij helpen. (Het ophalen van de spullen zodra het in het land is.)quote:Op vrijdag 26 september 2008 22:32 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Omdat de ene helft dan onder je kont vandaan gejat wordt en de andere helft heb je dan gebruikt om de nodige douanebeambten te overtuigen je het land in te laten met die spullen.
Als ik geen sponsor kan vinden zal ik uit eigen zak de kosten betalen.quote:Als je geen sponsor kunt vinden voor het vervoer, hoe ga je dat dan oplossen?
Ik zie je janktopic wel verschijnen.quote:
Goed voorbeeld stel je hier als moderator zeg..quote:Op zaterdag 27 september 2008 01:11 schreef static het volgende:
[..]
Ik zie je janktopic wel verschijnen.
Thanksquote:Op zaterdag 27 september 2008 10:51 schreef Cith het volgende:
Burkina Faso is een erg leuk een mooi land, met zeer aardige en extroverte bewoners. Ik hoop dat je je wel volledig hebt geïnformeerd en ook (geestelijk) flexibel kunt omgaan met tegenslagen, want die komen er. Vele goeddoeners die met een koffertje medicijnen ergens wilden gaan helpen zijn gedesillusioneerd teruggekomen (en dat is niet door al de doden die je zult zien ofzo, maar gewoon omdat men niet geholpen wilt worden, je bestelen, etc...)
Was je daar op vakantie, als vrijwilliger of student?quote:Op zaterdag 27 september 2008 11:29 schreef JH87 het volgende:
Ik heb zelf deze zomer in Tanzania mogen ervaren hoe mensen reageren als je ineens geneesmiddelen weggeeft.
(Y) super! druidfatherquote:Op maandag 6 oktober 2008 13:47 schreef Druidfather het volgende:
Topactie!
Zal eens hier een rondje langs de apotheken gaan.
- Op woensdag 08 oktober heb ik een afspraak om 4 dozen in ontvangst te nemen van iemand die in Borne inzamelt.quote:Het verschil met het universitair ziekenhuis in Ouaga en de CMAs is dat de CMAs gerund worden door verpleegkundigen, met een arts aan het hoofd van de CMA (medecin chef du district), de rest van alles, dus van diagnostiek tot behandeling, van opname tot ontslag wordt georganiseerd door de verpleegkunigen... kwa paraclinisch onderzoek wordt er minder in de CMAs gedaan dan in het Universitair.... etc etc
Nou ja, graag of niet.quote:Op maandag 27 oktober 2008 17:10 schreef Xtreem het volgende:
Goede actie, succes!
Maar als ik jou was zou ik toch even contact op nemen met Static...Dat gaat je een boel ellende besparen.
ander klein meetapparatuur dan mis ik nog wel. Bloeddrukmeter(s) en thermometer(s)quote:Op zondag 2 november 2008 20:38 schreef drumstickNL het volgende:
[..]Is er niets dat er nog helemaal niet is ?
Wat leuk! Vertel vertel!quote:Op donderdag 20 november 2008 22:04 schreef Meki het volgende:
absolute goede actie
hulp nodig.. pm me maar
ben nu bezig met een project voor Afrika voor mezelf
Het is gemakkelijk om aan de spullen te komen. Het opsturen kost me 1000 voor 180 kilo..quote:
Je hebt niks meer gehoord van Ammerlaan? Over containerruimte die ze eventueel voor je hadden? En heb je al wat gehoord van KLM Cargo?quote:Op dinsdag 9 december 2008 23:06 schreef Eelcotje84 het volgende:
[..]
Het is gemakkelijk om aan de spullen te komen. Het opsturen kost me 1000 voor 180 kilo..
Ben bang dat ik wel wat meer geld moet inzamelen, maar het gaat...
KLM cargo kon er niet aan beginnen.quote:Op donderdag 25 december 2008 19:29 schreef Marrije het volgende:
[..]
Je hebt niks meer gehoord van Ammerlaan? Over containerruimte die ze eventueel voor je hadden? En heb je al wat gehoord van KLM Cargo?
Succes!
Ja dat klopt. Op de website: http://www.opnaar-bf.nl staat wel de actuele stand.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:59 schreef Rewimo het volgende:
Als ik het goed begrijp heb je nu dus nog geld nodig voor het transport?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |