quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 01:07 schreef Terecht het volgende:[..]
Complotjosti's hebben het verpest:
http://wordpress.metro.cx/2008/10/11/volksopstand-2008/Zelfs op de complotsite zaplog.nl was men er niet over te spreken:
http://zaplog.nl/zaplog/a(...)opstand_in_den_haag/Hier kan ik dus echt kwaad om worden. De organisatie had never nooit new age goeroe en professioneel mafkees Marcel Messing uit moeten nodigen, dat is vragen om problemen. Zo'n knakker zorgt ervoor dat het thema waar het om draait volledig in het belachelijke wordt getrokken door te beginnen over chemtrails, ufo's 9/11 complotterij etc. Het kutte is dat een volgende demonstratie over zoiets belangrijks dat ons allen aangaat bij voorbaat al aan geloofwaardigheid heeft ingeboet omdat het nu in het domein van zweverige complotdenkende mafketels terecht is gekomen. Zo'n groenlinks die bij deze demo aanwezig was zal echt niet het stigma op zich willen hebben van zweefkezerij en zal een volgende keer wrs geen hulp verlenen. Het stoot af.
De naam volksopstand is ook niet echt tactisch gekozen. Zo'n vaag begrip is veel te losjes interpreteerbaar en zal denk ik ook wel hebben bijgedragen aan de mislukking. In Duitsland heette het
Freedom not Fear, wat al veel meer to the point is.
Ik laat me ook nog eens hier over horen.
(Ook al heb ik er geen zin in, omdat het er toch niet meer beter op word, niemand mij gelooft dat deze kwestie een stap achteruit is, en iedereen is maar wat blij om zijn dna en vingerafdruk af te geven)
Anyway, ik heb het vrij druk gehad met school, maar ben toch die bewuste dag naar Den Haag gegaan.
Veel informatie verkregen omtrent welke politieke toneelspelers nu echt de boel aan het verzieken zijn
met privacybeperkende regels. Echter, toen Marcel Messing op het toneel kwam, wilde ik eigenlijk weer naar huis gaan. Hier was ik niet voor gekomen. Ik heb zelf bijna 6 uur gereist om daar te zijn, zodat zo'n eikel de hele demonstratie om zeep helpt. Het erge was dat Messing ook nog draagvlak had onder de demonstranten, en dan vooral de linkse dreadhaar-hippies. Ikzelf heb ook een aantal keer geklapt, maar daar ben ik vlug op terug gekomen.
Pff... Ik ben nog nooit met zo'n kutgevoel naar huis gegaan.