Dat lijkt er inderdaad wel op!quote:
hehequote:Op woensdag 16 juli 2008 23:52 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dat lijkt er inderdaad wel op!![]()
Ze zijn ca. 3 cm lang, en de kop die je op de foto ziet is ca. 1 cm breed. De dingen er onder en boven zijn vingers, om een idee te geven.
Het geluid gaat niet over de pijngrens (cicade op wiki opgezocht), maar kan wel hinderlijk zijn.
Ik heb nog wel een foto voor je, van een soort kruising tussen een mug, een mot, een libelle, en een olifantquote:Op donderdag 17 juli 2008 00:01 schreef IHVK het volgende:
In Turkije en Griekenland heb je van die giga insecten waar ik de bibbers van krijg, geen idee hoe het heet, en meestal wil ik het ook niet weten.
Giga-wespen, giga sprinkhaan-achtige shit, giga-krekels, giga torren.
brr
Ik ga er deze vakantie weer genoeg zien waarschijnlijk.quote:Op donderdag 17 juli 2008 00:05 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik heb nog wel een foto voor je, van een soort kruising tussen een mug, een mot, een libelle, en een olifant![]()
Zien?
quote:Op donderdag 17 juli 2008 00:05 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik ga er deze vakantie weer genoeg zien waarschijnlijk.
maar stiekem vind ik ze ook tof. Dus plaats maar.
Turkijequote:Op donderdag 17 juli 2008 00:25 schreef EnGCatjuh het volgende:
Het is inderdaad een cicade. Ik heb even in mijn insectenboekje gekeken, maar een echt specifieke soort krijg ik er niet uit.
Het meest lijkt hij op een soort zangcicade (verklaart ook het geluid), de Cicada orni. Deze komt, volgens het boekje alleen niet in Nederland voor. Zij zeggen dat er slechts één soort Zangcicade in de Benelux voorkomt, in België, en die is een stuk zwarter.
Plaatje: [ afbeelding ]
Subliem.quote:Op donderdag 17 juli 2008 00:31 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Voor de duidelijkheid, dit was snachts, en het beest was meer dan 15 cm spanwijdte. De een is binnen met flits en kunstlicht, de ander buiten met alleen flits in de peper boom
Schorpioenvliegen komen ook gewoon in Nederland voor hoor.quote:Op donderdag 17 juli 2008 00:31 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Voor de duidelijkheid, dit was snachts, en het beest was meer dan 15 cm spanwijdte. De een is binnen met flits en kunstlicht, de ander buiten met alleen flits in de peper boom
Turkiyequote:Op donderdag 17 juli 2008 00:33 schreef IHVK het volgende:
[..]
Subliem.![]()
De insecten gaan het wel maken vrees ik.
Was dit ook in het buitenland?
Dan zou het heel goed een Cicada orni kunnen zijn, denk ik. Zuid-Europeaans insectje.quote:Op donderdag 17 juli 2008 00:36 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
TurkiyeEski Datça, op 80 km van Marmaris en ca. 150 van Dalaman
![]()
Foto's hier geplaatst van de Cicade zijn ook in Turkije, heb'm ook met geluidsopname in Griekenland. Alleen is de geluidopname niet heel duidelijk, klinkt veel zachter
Foto op wikipedia van schorpioenvlieg:quote:Op donderdag 17 juli 2008 00:34 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Schorpioenvliegen komen ook gewoon in Nederland voor hoor.
Klopt, foutje.quote:Op donderdag 17 juli 2008 00:41 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Foto op wikipedia van schorpioenvlieg:
http://upload.wikimedia.o(...)nsfliegeWeibchen.jpg
Mijn beest alleen snachts waargenomen, en was toch een factor 4 groter als de bloem van een distel. En wat saaier van kleur...
Het was dan ook een andere soort, dus dat zou kunnen.quote:Op donderdag 17 juli 2008 00:51 schreef LeeHarveyOswald het volgende:die lijkt er inderdaad op!
![]()
Hoewel die van mij wel wat groter was. Lijf was ook een stuk dikker
Het lijkt inderdaad wat op een plastic ding van mijn foto met knal kleurtjesquote:Op maandag 30 maart 2009 22:38 schreef PM-girl het volgende:
Kick!
Bekenden komen terug van een reis uit australie, met deze foto. Vooralsnog denk ik dat ik voor de gek gehouden wordt, omdat dit exemplaar té veel wegheeft van een pluche versie
Het lijkt een cicada te zijn, maar dan met te veel kleur.
Hij zou dood zijn op deze foto![]()
[ afbeelding ]
Am I punked or what?
Dit is nou de tepellozetietvliegquote:Op dinsdag 31 maart 2009 09:39 schreef PM-girl het volgende:
Ben er nog niet over uit wat ik terug zal mailen over mijn bevindingen over het insect!
Ik denk dat het een aprilius foolus is.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 09:39 schreef PM-girl het volgende:
Ben er nog niet over uit wat ik terug zal mailen over mijn bevindingen over het insect!
Laat ik het daar maar op houden ja, ik vraag me alleen af of de fotograaf zich daar zelf bewust van is!quote:Op dinsdag 31 maart 2009 10:01 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ik denk dat het een aprilius foolus is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |