abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 november 2008 @ 23:28:30 #251
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_62896979
quote:
Op zondag 2 november 2008 23:15 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

En dat zeg ik als jonge muziekliefhebber, geboren in de jaren '90.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_62907604
quote:
Op zondag 2 november 2008 23:15 schreef Aisumasen het volgende:

Dat is dan inderdaad makkelijk gezegd. The Beatles zijn niet één of twee bekende nummers op YouTube beluisteren, The Beatles is een hele magische muzikale belevenis. Een indrukwekkend verhaal, een unicum.

Kijk, als ik een Arctic Monkeys-leek "Red Lights" en "The Bad Thing" in vol enthousiasme op mijn mobiele telefoon laat horen, geef ik ook een totaal verkeerd beeld van wat Arctic Monkeys nu zo bijzonder maakt. Daar komt bij: Het is oneerlijk om de nummers van The Beatles met Arctic Monkeys te vergelijken. Is helemaal nergens voor nodig, slaat ook nergens op. Beide zijn geweldig getalenteerde geniale topbands. Bands die origineel durven te zijn, die experimenteren, stoere bands, sterke persoonlijkheden. Alleen hebben The Beatles zo'n 200 klassieke ongeëvenaarde songs geschreven in 6 jaar tijd, en Arctic Monkeys misschien tot nu toe zo'n 5. Nogmaals: Niet te vergelijken, qua tijdsbeeld, qua muziek, enz.

Paul McCartney en John Lennon zijn niet voor niets (solo en samen) de grootste songwriters van de afgelopen 50 jaar. En dat zeg ik als jonge muziekliefhebber, geboren in de jaren '90. Hier spreekt geen ouwe lul die nostalgische gevoelens krijgt bij het beluisteren van de platen . Beluister gewoon eens albums als "Revolver" en "The White Album" en je begrijpt gelijk waarom. Die platen zijn meer dan 40 jaar geleden opgenomen, maar klinken nog steeds moderner dan de meeste bands uit 2008. Simpelweg ongeëvenaarde muzikale meesterwerken. Soms ontzettend rauw, dan weer ingetogen, maar nooit saai of oubollig. Ik moet je zeggen dat ik soms zelf ook moeite heb om 'oudere' muziek te leren ontdekken, maar trust me: The Beatles zijn het waard. Bekijk bijvoorbeeld eens op je gemak de Anthology DVD met het complete verhaal uit eerste hand.
Dat klinkt interessant. Ik ga ze zeker beluisteren. Ik dacht aan de rode en blauwe compilaties, maar ik zal ook naar de albums luisteren. Maar 200 ongeëvenaarde nummers tegenover 5 van AM lijkt me een beetje overdreven .
En inderdaad, ze zijn niet te vergelijken.
quote:
[..]

Persoonlijk vond ik dat altijd wel tof. Lichten uit, gangster hiphopbeat door de speakers, mannen komen op, plukken wat aan hun gitaren, publiek wordt gek, spelen een korte opbouwende versie van "Riot Van" in gedimt licht, spanning bouwt op, drum-fill, lichten aan, en keihard "The View From The Afternoon"! Dat is juist géén anti-climax, zou ik zeggen.
Achteraf lijkt het me ook wel tof, maar ter plekke een anticlimax. En dan bedoel ik: je staat te wachten, lichten uit, ze plukken wat aan hun gitaren, publiek wordt gek (wat jij allemaal zegt) en dan Riot Van, dat lijkt me een anticlimax, omdat de spanning afbouwt (maar jij vind dus van niet), i.t.t. bijv. ''If You Found This, It's Probably Too Late'' waar de spanning nog verder opbouwt. Maar er na ''The View..'' dat lijkt me wel tof. Ik zal het filmpje ook nog maar een keer bekijken .
quote:
[..]

Die site heeft zelfs nooit bestaan .
Jawel, toen ik ''Five Minutes'' kocht (najaar '07) keek ik op www.bangbangrecordings.com en zag ik die revolver met eronder ''coming soon'', echt waar . Zie ook hier (ik ben Roman niet hoor).

Hoe ziet de promo cd van ''When The Sun Goes Down'' er trouwens uit? Alleen Arctic Monkeys, titel, tijd en Domino in een plastic hoesje?

Leuk dat je nog reageert op posts uit september , betekent dat dat je tijd hebt, en er binnenkort een toernooi komt?
Stay on my arm, you little charmer
pi_62907932
quote:
Op zondag 2 november 2008 23:28 schreef TC03 het volgende:

[..]

Zo zat ik ook even.
  maandag 3 november 2008 @ 15:36:35 #254
192683 AMDB
Visionair.
pi_62909499
quote:
Op maandag 3 november 2008 14:35 schreef frame-saw het volgende:

[..]

Zo zat ik ook even.
Zo zat ik heel lang geleden al. Jullie letten gewoon niet op
pi_62909656
quote:
Op maandag 3 november 2008 15:36 schreef AMDB het volgende:

[..]

Zo zat ik heel lang geleden al. Jullie letten gewoon niet op
Ik wist het wel, maar toch denk ik elke keer dat ie ouder is
pi_62914575
Setlist vinyl:
quote:
1. Riot Van
2. The View From The Afternoon
3. Still Take You Home
4. You Probably...
5. Cigarette Smoker Fiona
6. Perhaps Vampires...
7. Dancing Shoes
8. I Bet You Look Good On The Dancefloor
9. When The Sun Goes Down
10. A Certain Romance
pi_62921529
Geen Ritz ?
" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
pi_62923775
En geen Who The Fuck . Ik had nog een beetje hoop.

Gelukkig wel Vampires. Volgens mij ben ik een van de weinigen die dat een goed nummer vind. Net een niveau lager dan Dancefloor, maar wel heel goed.
pi_62934494
heeft nou iemand al die dvd? vandaag of morgen was het toch?
Ik ga waarschijnlijk gezellig met mezelf naar de Mezz om t te bekijken!
  dinsdag 4 november 2008 @ 14:47:22 #260
230345 conobram
is neit lam
pi_62935888
gisteren
  dinsdag 4 november 2008 @ 18:03:36 #261
207860 Mistaken
Dé grappenmaker v/d bingoclub.
pi_62940738
De dvd is best wel ... slecht.
Alex zingt redelijk vals, het publiek is er eigenlijk niet en ja, er gebeurt niet veel.

Dat terwijl ik het echt een heeeeeel erg goede band vind. Beetje een domper.
pi_62983580
Maandag de deluxe-editie van de DVD ontvangen.

Ze hebben het weer eens goed voor elkaar. Leuke karikatuur-cartoons op fotokaart-formaat, mooie grote poster van de hoes. En natuurlijk het live-optreden uit 2006 op geruisloos 180 grams vinyl, met artwork in de Arctic Monkeys-stijl. Alles tot in de puntjes verzorgd, goede kwaliteit. Fenomenale versie van "Riot Van" met volledig pre-intro, energieke versies van de eerdere nummers, en het klinkt een stuk minder vlak dan op de mp3. Helaas geen gangsterrap-nummer als intro, daar waren ze toen blijkbaar al vanaf gestapt. Maar een zeer sfeervolle opname. Een mooi document van de lichtelijke 'magie' van hun 'eerdere' gigs, als ik het zo mag omschrijven.
Trouwens wel een grappig detail: John Ashton krijgt de credits voor het zaalgeluid van dat optreden. John who? Ashton, de (voormalig) geluidsman van Arctic Monkeys en nu...toetsenist van TLSP. Tevens gitarist bij de BBC-sessie waar Alex "The Lovers" speelde).

Dan waar het allemaal om draait: De concertfilm. Ik heb 'em.....nog niet goed kunnen bekijken . Maar ik kan, zonder al te veel weg te geven, al wel wat kwijt over de korte stukken die ik gezien heb. Ik ben geen fan van live-DVD's. Zeker niet omdat ik té vaak een 'kat in de zak' gekocht heb. Irritante continue shots van publiek, flitsen van drummer, flits bassist, flits zanger, flits flits. Vermoeiend om naar te kijken. Ik heb dan vaak het gevoel naar een videoclip te kijken, in plaats van een mooi verslag van het concert.

Maar nee hoor, Arctic Monkeys pakken het weer helemaal anders aan. Kort gezegd: Rustige beelden, mooie details in beeld, sfeervolle kleuren, geen close-ups van het pubiek. Erg filmisch, soms wordt er gewoon 20 seconden niet gesneden. Goed gekozen "spit screens".

Je hebt bijna het gevoel alsof je zelf op de eerste rij staat. Niets blijft verborgen. Het is rauw en ongepolijst. Je ziet alles. Van de uitdrukkingen op de gezichten van de bandleden na een klein foutje, tot aan aanwijzingen van Alex aan de monitorman, en van een geconcentreerde Matt tot aan een meegeknikkende Big Nige. Niets wordt verborgen gehouden, net zoals bij een optreden wat je zelf live meemaakt. Zelfs de menu's zijn spannend. Dit is een geweldige registratie van Arctic Monkeys als band in december 2007, vanuit een intiem perspectief.

Maar het leukst zijn misschien nog wel de extra's. De helft van de show in split screen (elk bandlid in één hoek, van onderaf gefilmd vanaf een vaste camera) is interessant en natuurlijk de gesneuvelde "Bad Woman" en "Balaclava" zijn nice. Allemaal tof, maar het beste is de "Multi-camera Matt", en dan vooral in de "Matt's Mix". Seriously, ga dat checken .
pi_62984915
quote:
Op woensdag 5 november 2008 21:53 schreef Aisumasen het volgende:
Maandag de deluxe-editie van de DVD ontvangen.

Ze hebben het weer eens goed voor elkaar. Leuke karikatuur-cartoons op fotokaart-formaat, mooie grote poster van de hoes. En natuurlijk het live-optreden uit 2006 op geruisloos 180 grams vinyl, met artwork in de Arctic Monkeys-stijl. Alles tot in de puntjes verzorgd, goede kwaliteit. Fenomenale versie van "Riot Van" met volledig pre-intro, energieke versies van de eerdere nummers, en het klinkt een stuk minder vlak dan op de mp3. Helaas geen gangsterrap-nummer als intro, daar waren ze toen blijkbaar al vanaf gestapt. Maar een zeer sfeervolle opname. Een mooi document van de lichtelijke 'magie' van hun 'eerdere' gigs, als ik het zo mag omschrijven.
Trouwens wel een grappig detail: John Ashton krijgt de credits voor het zaalgeluid van dat optreden. John who? Ashton, de (voormalig) geluidsman van Arctic Monkeys en nu...toetsenist van TLSP. Tevens gitarist bij de BBC-sessie waar Alex "The Lovers" speelde).

Dan waar het allemaal om draait: De concertfilm. Ik heb 'em.....nog niet goed kunnen bekijken . Maar ik kan, zonder al te veel weg te geven, al wel wat kwijt over de korte stukken die ik gezien heb. Ik ben geen fan van live-DVD's. Zeker niet omdat ik té vaak een 'kat in de zak' gekocht heb. Irritante continue shots van publiek, flitsen van drummer, flits bassist, flits zanger, flits flits. Vermoeiend om naar te kijken. Ik heb dan vaak het gevoel naar een videoclip te kijken, in plaats van een mooi verslag van het concert.

Maar nee hoor, Arctic Monkeys pakken het weer helemaal anders aan. Kort gezegd: Rustige beelden, mooie details in beeld, sfeervolle kleuren, geen close-ups van het pubiek. Erg filmisch, soms wordt er gewoon 20 seconden niet gesneden. Goed gekozen "spit screens".

Je hebt bijna het gevoel alsof je zelf op de eerste rij staat. Niets blijft verborgen. Het is rauw en ongepolijst. Je ziet alles. Van de uitdrukkingen op de gezichten van de bandleden na een klein foutje, tot aan aanwijzingen van Alex aan de monitorman, en van een geconcentreerde Matt tot aan een meegeknikkende Big Nige. Niets wordt verborgen gehouden, net zoals bij een optreden wat je zelf live meemaakt. Zelfs de menu's zijn spannend. Dit is een geweldige registratie van Arctic Monkeys als band in december 2007, vanuit een intiem perspectief.

Maar het leukst zijn misschien nog wel de extra's. De helft van de show in split screen (elk bandlid in één hoek, van onderaf gefilmd vanaf een vaste camera) is interessant en natuurlijk de gesneuvelde "Bad Woman" en "Balaclava" zijn nice. Allemaal tof, maar het beste is de "Multi-camera Matt", en dan vooral in de "Matt's Mix". Seriously, ga dat checken .
Zijn dat alle extra's (niet te weinig hoor)? Ik had ooit iets gepost van de Pathé website, dat er ook beelden waren van andere concerten, zal wel niet kloppen?

Ik hoop hem morgen of overmorgen te ontvangen .
pi_62985482
Hm ja. Ook nog de trailer. Pathé website had het toch over een concertfilm met beelden uit hun wereld-tournee? Niet waar.
pi_62990718
Ik vind de DVD ook niet echt heel spetterend. Ze hadden vaker splitscreens meoten doen (niet alleen bij Leave before) en eigenlijk vind ik alleen de B-tracks echt vet om te zien. Lijkt ook of ze die zelf toffer vinden.

Verder is Alex wel erg duf hier en daar en is het allemaal wel veel van hetzelfde. Beetje jammer.

/edit
Oja! En te weinig Nick O'Malley (zelfs als er alleen bas wordt gespeeld) en ik mis het publiek. 'Dan denk je alleen was ik er maar bij' zegt de regisseur dan. Nou, nu heb ik dat compleet niet, gelukkig maar
pi_63001518
Erg grappig om te zien hoeveel mensen werden afgevoerd(ofzoiets). Ik vond de droogheid van het grapje over berlijn erg tof en dan later er nog een keer op terug komen!

inderdaad grappig dat je ze ziet reageren op een fout..

Ik heb me vermaakt.. Al had ik me er meer van verwacht..
pi_63006181
Ik heb hem vandaag ontvangen . De LP heb ik al beluisterd, klinkt erg goed. Ik miste die funky gitaar (Jamie) in Perhaps Vampires Is A Bit Strong But..., maar toen kwam Andy . Loopt mooi over in Dancing Shoes. Sorry als ik je een verassing heb ontnomen.

De prachtige uitvoering van Riot Van heb ik alleen nog niet kunnen beluisteren. De arm van mijn platenspeler doet raar, hij trekt vanzelf (dankzij een veer) naar ongeveer 1 cm van het begin . Ook slaat hij soms 5 sec. over. Als ik er per ongeluk tegen stoot ben ik dat gewend, maar niet uit het niets..

Vanavond film .
pi_63033499
quote:
Op woensdag 5 november 2008 21:53 schreef Aisumasen het volgende:
Big Nige.
?
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_63042106
quote:
Arctic Monkeys "could finish new album this month"

Arctic Monkeys drummer Matt Helders has said the band could finish their new album this month (November).

Now Helders has told The Guardian that the band could complete the album this month - although they aren't putting any time limits on themselves.

"We're gonna do a bit more recording next month [November] and then we'll probably be in here [the band's rehearsal space] for most of December getting ready to go out again," he said.

"We made a start on [the album] a few weeks ago and we're gonna go back and try and finish it off. That'll be two blocks of two weeks. It's probably do-able for us to finish it in this next block. But we don't want to put pressure on by saying, 'we've got to finish it this time'."
http://www.nme.com/news/arctic-monkeys/40923
pi_63042194
Dat zou wel errrrrg snel zijn
  vrijdag 7 november 2008 @ 22:40:19 #271
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_63042979
Nice .
2000 light years from home
  vrijdag 7 november 2008 @ 22:41:05 #272
192683 AMDB
Visionair.
  vrijdag 7 november 2008 @ 22:49:36 #273
53267 TC03
pi_63043197
Ach, als het af is kan het nog zomaar een maand of drie duren voordat hij er echt is. Ik reken gewoon op een release vóór de zomer van 2009.
pi_63044831
Toch sneller dan ik had verwacht! Ik vind het best dichtbij komen, begin 2009 .

De film heb ik net gezien en ik vind hem goed. Strakke uitvoeringen zoals altijd. Toch wel minder dan wat ik er van had verwacht, ook omdat ze er bijna een jaar over hebben gedaan, maar wat zou er dan nog precies beter kunnen? Leuk ook die super 8 film op het eind.
pi_63062985
Mongrel heeft ondertussen een EP uit, The Menace:

Ik vind het wel lekker voor op de achtergrond. In dit geval bedoel ik dat positief. Ik heb het nu over de nummers van hun MySpace, de EP (met remixes) heb ik nog niet gedownload.
pi_63070417
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 00:05 schreef tim. het volgende:

De film heb ik net gezien en ik vind hem goed. Strakke uitvoeringen zoals altijd. Toch wel minder dan wat ik er van had verwacht, ook omdat ze er bijna een jaar over hebben gedaan, maar wat zou er dan nog precies beter kunnen? Leuk ook die super 8 film op het eind.
Wat mij betreft vaker zo splitscreen en toch wat publiek tussendoor.

En ik weet niet, het komt niet erg enthousiast over. Er zijn maar een paar nummers (Nettles, Brianstorm, Da Fram 2r en vast nog een paar) die ze écht enthousiast lijken spelen.

Die stukjes home video zijn wel tof inderdaad
pi_63135320
Is er al een release datum voor dit nieuwe album?
Heb FWN en WPSITWIN helemaal grijs gedraaid en ben echt zo benieuwd naar hun nieuwe album.

Vooral nu Josh Homme meewerkt, wordt gegarendeerd weer een meesterwerkje.
pi_63142339
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 18:21 schreef Shadow_NL het volgende:
Is er al een release datum voor dit nieuwe album?
Heb FWN en WPSITWIN helemaal grijs gedraaid en ben echt zo benieuwd naar hun nieuwe album.

Vooral nu Josh Homme meewerkt, wordt gegarendeerd weer een meesterwerkje.
Nee, kijk op de vorige pagina.

Maar vrijwel iedereen gaat er vanuit dat het vóór de zomer van 2009 zal worden. Of hebben ze dat zelf ook al gezegd ?
pi_63337679
Zoiets hoorde ik wel, ja.

Toffe DVD trouwens, heb 'm laatst ook gehaald. Wegens een verkeerde sticker in de winkel overigens voor een tientje goedkoper zelfs.
pi_63346181
quote:
Arctic Monkeys Announce Shows in Sydney and Melbourne

Arctic Monkeys are pleased to announce shows in Sydney and Melbourne in January 2009 to run alongside their Big Day Out Festival dates. Tickets go on sale on Monday 1st December.

Details of the shows and how to buy tickets is set out below.

Thursday 22nd January 2009 – Enmore Theatre, Sydney
www.ticketek.com.au
Ticketek Ph: 132 849
Enmore Theatre Box Office. Ph 02 9550 3666

Saturday 24th January 2009 – Palais Theatre, Melbourne
www.ticketmaster.com.au
Ticketek Ph: 136 100
2 optredens in theaters, met een capaciteit van ongeveer 2000 man.
pi_63380425
Ik vind vooral de live LP (heerlijk dik!) echt heel erg fijntjes .
" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
  vrijdag 21 november 2008 @ 02:45:42 #282
53267 TC03
pi_63394099
This House Is A Circus. Die nonchelante drums op de achtergrond gedurende pakweg de eerste 40 secondes...
pi_63468158
quote:
Arctic Monkeys Announce Shows in Wellington and Auckland

Arctic Monkeys are pleased to announce shows in Wellington and Auckland, New Zealand in January 2009 to run alongside their Australian Big Day Out Festival dates. DJ Zane Lowe and Collapsing Cities will be supporting the shows. Tickets go on sale on Friday 5th December at 9am (local time).
Wederom 2 intieme theaters, zo lijkt het.
pi_63489733
quote:
Matt Helders: Arctic Monkeys Ready To 'Kick Off' Again In 2009

Arctic Monkeys drummer Matt Helders has said the band are ready to return to the road in 2009.

Despite not finishing recording sessions for their third album, the group are due to play at the Big Day Out festival in Australia in January.

Speaking to the Daily Star, Helders said: “We thought it’s a bit unorthodox not finishing the album, but why not just do it and think about everything else after, ’cause we’ve never been out in the Australian summer.”

As previously reported on Festivalwise, Arctic Monkeys are recording their as-yet-untitled third LP with Queens of the Stone Age frontman Josh Homme.

Asked what Helders thought the new material sounded like, the drummer replied: “It won’t be the same again, but that’s all I can really say.”

He also said it was important that frontman Alex Turner embarked on his recent solo project, The Last Shadow Puppets, with Rascals frontman Miles Kane.

“I could see Alex needed to do that album and it couldn’t have happened with the Monkeys. We would’ve spoiled those songs. But it will all kick off again next year,” he added.
http://www.festivalwise.c(...)ck-off-again-in-2009
pi_63491713
Klinkt goed . Al hoop ik wel voordat ze weer een wereld/festival tournee beginnen hun 3e album releasen. Ik denk dat de fans (zoals wij) niet nog eens zitten te wachten op Alex Turner die niet zoveel zin heeft om bv een 'Dancing Shoes ten gehore te brengen .
pi_63492399
Ik hoop eigenlijk wel op optredens vóór de release, om verrast te worden. De verhalen van de Melkweg klonken erg positief.

Maar ik kan ook weer niet wachten op het album...
pi_63851824
Even een korte album-update uit eerste hand: Na afloop van het TLSP-optreden in Brussel en vooraf aan het optreden in Amsterdam heb ik even met James Ford gesproken (drummer van TLSP, producer van Arctic Monkeys). Ik vond het niet gepast deze gelegenheid aan te grijpen om over Arctic Monkeys te praten, maar toen ik naar zijn recente projecten vroeg (subtiel), ben ik het een en ander te weten gekomen.

Ik zal het niet letterlijk vertalen, maar de conclusie was: "Next month" opnamesessie 2 in Los Angeles, planning is voorjaar 2009 release. Dat komt wel overeen met 2 andere dingen: Een foto van de complete band, klaar om op een vliegtuig richting LA te vertrekken, en een recente column van Alexa, waarin ze verteld dat ze Alex mist omdat hij een lange tijd 'weg' is.

Nu heb ik afgelopen woensdagavond na het optreden van The Rascals in Tivoli uitgebreid met Miles Kane gesproken, en hij was nog veel duidelijker. Wederom zal ik geen transcriptie geven, maar even een situatieschets: Hij vertelde vol enthousiasme over zijn nieuwe nummers, over het afgelopen jaar, etc. Ik vond het hier al helemáál niet gepast om iets te weten te komen over Arctic Monkeys, maar hij vertelde volledig uit zichzelf.

Bijvoorbeeld dat er al zo'n 6 nieuwe Rascals-nummers zijn geschreven en hij hun nieuwe album nog vóór de zomerfestivals van 2009 uit wilt hebben. Ze zijn in onderhandeling met Nederlandse festivals, maar nog niets is zeker. Een nieuw Last Shadow Puppets-album gaat zeker in de toekomst gebeuren, maar pas na hun (The Rascals) tournee, nieuwe album, nieuwe tournee, etc. Daarna zei hij: En natuurlijk na de tournee van Alex, en hun nieuwe album in april. Waarop ik vroeg: "April?". Zijn antwoord was bevestigend, maar zei ook dat "dingen altijd nog kunnen veranderen."
  maandag 8 december 2008 @ 15:09:38 #288
53267 TC03
pi_63852018
Wat een held ben jij toch ook.
pi_63852209
Goed nieuws, zat ook nog steeds in de lijn der verwachtingen .
  maandag 8 december 2008 @ 15:21:53 #290
192683 AMDB
Visionair.
pi_63852337
Hoe krijg je 't toch elke keer voor elkaar?

Van James Ford ook nog iets te horen gekregen over Simian Mobile Disco?
pi_63855925
April, niet echt snel, maar ook niet lang meer. De spanning verhoogt meer en meer. Eerst in januari wat filmpjes uit Australië ! Werken ze nog steeds met Josh Homme?
pi_63890077
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 19:21 schreef Xrenity het volgende:
Mja de CD die erbij hoort staat ook al op internet. Die klinkt niet echt bijzonder trouwens vind ik :\
Heel vlak allemaal, knalt niet echt (itt bijvoorbeeld de Muse HAARP CD die echt knalt).
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 20:46 schreef tim. het volgende:

[..]

Bedoel je de LP van dat optreden in Texas in 2006? Die zou ik ook graag willen hebben als jij hem hebt .
De audio van het optreden in de Apollo ben ik nu aan het downloaden, ik denk dat je die bedoelt.

Ik vond net trouwens deze link. Een gratis podcast met heel concert van Arctic Monkeys in Washington DC, 2006. Al te downloaden sinds november 2007, dus hij is misschien al bekend.
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 21:00 schreef Merkie het volgende:
Ik heb die live CD ook gedownload maar na 10 seconden uitgezet, echt bijzonder is het niet.
Weet niet over welke live-opnames jullie het toen hadden, maar de audio van de DVD was inderdaad al een week voor de release uitgelekt. Die podcast is dezelfde opname als een losse opname die eerder gepost was.
quote:
Op maandag 3 november 2008 14:21 schreef tim. het volgende:
[..]

Jawel, toen ik ''Five Minutes'' kocht (najaar '07) keek ik op www.bangbangrecordings.com en zag ik die revolver met eronder ''coming soon'', echt waar . Zie ook hier (ik ben Roman niet hoor).
I know, maar ik bedoelde dat er nooit daadwerkelijk informatie op heeft gestaan. Wist niet eens dat-ie nu maar helemaal offline was gehaald .
quote:
Op maandag 3 november 2008 14:21 schreef tim. het volgende:
Hoe ziet de promo cd van ''When The Sun Goes Down'' er trouwens uit? Alleen Arctic Monkeys, titel, tijd en Domino in een plastic hoesje?
[..]
Zijn er meerdere. Onder andere een promo met enkel de 3 B-kanten, promo met radio edit + 3 B-kanten. Bijna onmogelijk om anno 2008 aan te komen. Dan heb je ook nog de normale promo met enkel de radio edit, die al een stuk minder zeldzaam is. En dan nog de andere normale promo met de album-versie. Die zien er alle vier uit zoals jij beschrijft, als CD-R promo. Dan is er ook nog een zwart bedrukte CD, met beide versies van de single. Bij die promo zit geen hoesje. Op de radio edit is niet geknipt in de muziek, enkel in de "strong language".
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 00:02 schreef tim. het volgende:
[..]

Gelukkig wel Vampires. Volgens mij ben ik een van de weinigen die dat een goed nummer vind. Net een niveau lager dan Dancefloor, maar wel heel goed.
Ja, onzettend goed! Vooral live. Alex zonder z'n gitaar, maar soms met een tamboerijn. Erg funky, ook hoe het altijd overliep naar Dancing Shoes. En ook altijd weer een even originele manier van Matt om "af te tellen" naar het tweede gedeelte. Je moet het horen om te begrijpen wat ik bedoel, denk ik...
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 16:27 schreef jakkop het volgende:

[..]

?
Big Nige? Big Nige (Nigel Reeks) is de drum en bas-technicus van Arctic Monkeys. Is al "part of the crew" sinds hun eerste tournee in 2005. Echt een onderdeel van de Arctic Monkeys-concertbelevenis voor mij . Hoe hij rustig over het podium loopt, minuten voor de aanvang het publiek opnaait door steeds het podium op te komen om vervolgens niets te doen... Zit vaak rustig op een monitor de situatie te overzien. Internationaal beroemd geworden door het bekende microfoon-incident bij "505" op Glastonbury 2007 . Na afloop van het optreden rukt hij de setlisten van de monitors, propt ze op, en gooit ze nonchalant in een willekeurige hoek van de zaal. Wat vervolgens weer tot veel frustratie leidt bij ondergetekende.

Ontzettend toffe man. Je kan hem herkennen aan dat hij niet voor niets "BIG Nige" wordt genoemd . En hij was er ook weer bij met The Last Shadow Puppets. In Brussel regelde hij een ongekreukte setlist voor me . Hier is hij dansend met The Sheriff en Keith Scientist te zien. Hij speelt ook een hoofdrol in de 'tour diaries' van Australië 2006: hier op 00:16 en 02:14, hier op 1:40, 3:23 en als je maar geen genoeg van deze held kunt krijgen hier vanaf 01:42.

quote:
Op vrijdag 7 november 2008 22:49 schreef TC03 het volgende:
Ach, als het af is kan het nog zomaar een maand of drie duren voordat hij er echt is. Ik reken gewoon op een release vóór de zomer van 2009.
Precies. Het is niet zo dat als een album klaar is, dat het dan een maand later in de winkels kan liggen. Er hangen zo veel dingen van af. Als april 2009 daadwerkelijk in de planning ligt, moet het nu wel zo'n beetje afgerond zijn. Ik hoop dat we dan wederom in maart een club-gig van ze kunnen bezoeken. Dan moeten we in februari al over de eerste single horen, etc. etc. Dat is dus al ontzettend snel, en ik reken er niet echt op. Een club-gig wel, las in een recent interview dat Alex het niet voor zich zag dat ze in stadions zouden spelen, dus dat schept hoop. Zou Watt met een primeur er vandoor gaan? 013 een keer? Lijkt me dat ze nu wel zijn uitgekeken op Paradiso/Melkweg. Moet ook wel gek lopen, willen ze niet op Pinkpop staan. Ik ga dit jaar alleen naar Lowlands als Arctic Monkeys komen.

Ga er in ieder geval maar van uit dat ze een uitgebreide planning hebben, ze doen niet op de bonnefooi een grote festival-tour door Australië bijvoorbeeld. Er zal vast een idee achter zitten. Bij een album-release of tournee gaat zo veel aan vooraf, dan is april 2009 al ineens heel snel. Al weten we niets over hoe ver ze zijn, natuurlijk. Matt heeft al gezegd dat het materiaal nog niet af is als ze gaan touren, dus wie weet wanneer het album komt...
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 00:05 schreef tim. het volgende:

Ook voor zoiets geldt weer: Er gaat zo veel aan vooraf, dat je niet weet of ze er een jaar over hebben gedaan. (Ik weet wel zeker van niet.) Misschien hadden ze de complete film al in februari af. Er zit een idee achter om 'em op dat moment te releasen. Dat wisten ze al voordat ze de film gingen schieten.

Grappig trouwens dat Nick continu het woord voerde op de persconferenties rondom de release, in plaats van Alex/Matt.
quote:
Op maandag 8 december 2008 17:24 schreef tim. het volgende:
April, niet echt snel, maar ook niet lang meer. De spanning verhoogt meer en meer. Eerst in januari wat filmpjes uit Australië ! Werken ze nog steeds met Josh Homme?
Als ze naar LA gaan, gaan ze naar de 'desert' studio van Josh Homme. Zou het alleen gek vinden als James Ford aan de kant wordt geschoven.
pi_63890174
April, met m'n verjaardag een nieuw Monkeys album, kan niet beter!
pi_63908472
quote:
ARCTIC MONKEYS - ARCTIC MONKEYS TO PLAY NEW ALBUM FOR NEW ZEALAND FANS

Rockers ARCTIC MONKEYS are set to stun fans by debuting their new album at a small gig in a New Zealand town hall.
The British band has yet to finish their third as-yet-untitled LP but is said to be planning to test out new material at a concert in Wellington on 13 January (09).
And those present will be the very first to hear the tracks, produced by Queens of the Stone Age frontman Josh Homme.
A source tells British newspaper The Sun, "It was supposed to be a secret. The lucky few fans in Wellington were going to arrive thinking they were attending a little warm-up gig before the Big Day Out festival kicks off in Auckland on January 16.
"But, in fact, they will be the first to hear the new album. The lads have basically finished it. They just need to return to the studio to apply some finishing touches early next year."
http://www.contactmusic.c(...)aland%20fans_1089101
  woensdag 10 december 2008 @ 18:04:46 #296
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_63910961
. Beter nemen de menschen aldaar goede camera's mee .
2000 light years from home
pi_63911534
Daar komt weer een gekke tour aan met veel kleine zaaltjes
pi_63911614
"It was supposed to be a secret", mwaaa . Wat een verrassing dat ze na één jaar vol studio-sessies en zonder optredens, nummers van hun nieuwe album gaan doen. Wel zonde als het weer zo zou zijn dat de helft van de nummers al in cameraphone-kwaliteit te horen zijn voordat de plaat verschijnt.

Het vorige album werd opgenomen in november/december 2006, gemixt in januari/februari 2007, al begin februari aangekondigd, en in april uitgebracht. Het lijkt het perfecte plan. In maart 2009 dus ook maar weer een club-tourtje?

Vind het eigenlijk een beetje een fishy bron, maar dit maakt het al wat beter:
quote:
Arctic Monkeys warm up for Big Day Out

Arctic Monkeys are set to rock the Big Day Out dancefloor when they return to New Zealand next month. LAURA MCQUILLAN talks to drummer Matt Helders.

Fame, fortune and musicianship all came relatively quickly for English indie-rock band Arctic Monkeys. The band are set to revisit New Zealand's shores when they play their first Big Day Out festival in January. Drummer Matt Helders says Big Day Out is "something that we've talked about for a while and now we finally get to do it". "Coz everyone's told us how good it was. We could never do it in other years, so when it came up this time, it was a no-brainer."

Arctic Monkeys have visited New Zealand once before in 2006, and Helders says they loved "the sheep and the skydiving".

[..] The band have spent much of this year working on their third album, set for release next year, with Queens of the Stone Age frontman Josh Homme. The album has big footsteps to follow -- both its predecessors went straight to number one around the world -- something which Helders says is always in the back of their minds.

He says the band haven't really played a gig in around a year, but are now revving up ahead of the Big Day Out. And they're promising an energetic show, which Helders would like to define as "death metal", joking that that's the direction the band will head in the future.

The phone interview from England ends, with Helders giving away little about the band's plans for the future, or their Big Day Out strategy. He's given some assistance by someone -- most likely another Arctic Monkey -- in the background. "We're gonna rock you! We're gonna f***ing rock you, man!" they yell. Which band member was that? I ask, hoping they might yell a little something to spice up our short interview. "That's just background noise. I don't know who that is," Helders says, giggling before hanging up.

Arctic Monkeys play three shows in New Zealand - January 13 in Wellington, January 15 in Auckland and January 16 in Auckland at the Big Day Out.

http://nz.entertainment.yahoo.com/081209/3/9pdn.html
  woensdag 10 december 2008 @ 18:56:00 #299
192683 AMDB
Visionair.
pi_63912227
Nog 2 posts hierna en we kunnen "Arctic Monkeys #18 Death Metal" openen
pi_63912296
Haha, inderdaad. Het is wachten op het eerste bericht van The Sun...

ARCTIC MONKEY REVEALS: DEATH METAL ALBUM!!!!11

"A source told..."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')