quote:Op zondag 2 november 2008 23:15 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
En dat zeg ik als jonge muziekliefhebber, geboren in de jaren '90.
Dat klinkt interessant. Ik ga ze zeker beluisteren. Ik dacht aan de rode en blauwe compilaties, maar ik zal ook naar de albums luisteren. Maar 200 ongeëvenaarde nummers tegenover 5 van AM lijkt me een beetje overdrevenquote:Op zondag 2 november 2008 23:15 schreef Aisumasen het volgende:
Dat is dan inderdaad makkelijk gezegd.The Beatles zijn niet één of twee bekende nummers op YouTube beluisteren, The Beatles is een hele magische muzikale belevenis. Een indrukwekkend verhaal, een unicum.
Kijk, als ik een Arctic Monkeys-leek "Red Lights" en "The Bad Thing" in vol enthousiasme op mijn mobiele telefoon laat horen, geef ik ook een totaal verkeerd beeld van wat Arctic Monkeys nu zo bijzonder maakt. Daar komt bij: Het is oneerlijk om de nummers van The Beatles met Arctic Monkeys te vergelijken. Is helemaal nergens voor nodig, slaat ook nergens op. Beide zijn geweldig getalenteerde geniale topbands. Bands die origineel durven te zijn, die experimenteren, stoere bands, sterke persoonlijkheden. Alleen hebben The Beatles zo'n 200 klassieke ongeëvenaarde songs geschreven in 6 jaar tijd, en Arctic Monkeys misschien tot nu toe zo'n 5. Nogmaals: Niet te vergelijken, qua tijdsbeeld, qua muziek, enz.
Paul McCartney en John Lennon zijn niet voor niets (solo en samen) de grootste songwriters van de afgelopen 50 jaar. En dat zeg ik als jonge muziekliefhebber, geboren in de jaren '90. Hier spreekt geen ouwe lul die nostalgische gevoelens krijgt bij het beluisteren van de platen. Beluister gewoon eens albums als "Revolver" en "The White Album" en je begrijpt gelijk waarom. Die platen zijn meer dan 40 jaar geleden opgenomen, maar klinken nog steeds moderner dan de meeste bands uit 2008. Simpelweg ongeëvenaarde muzikale meesterwerken. Soms ontzettend rauw, dan weer ingetogen, maar nooit saai of oubollig. Ik moet je zeggen dat ik soms zelf ook moeite heb om 'oudere' muziek te leren ontdekken, maar trust me: The Beatles zijn het waard. Bekijk bijvoorbeeld eens op je gemak de Anthology DVD met het complete verhaal uit eerste hand.
Achteraf lijkt het me ook wel tof, maar ter plekke een anticlimax. En dan bedoel ik: je staat te wachten, lichten uit, ze plukken wat aan hun gitaren, publiek wordt gek (wat jij allemaal zegt) en dan Riot Van, dat lijkt me een anticlimax, omdat de spanning afbouwt (maar jij vind dus van niet), i.t.t. bijv. ''If You Found This, It's Probably Too Late'' waar de spanning nog verder opbouwt. Maar er na ''The View..'' dat lijkt me wel tof. Ik zal het filmpje ook nog maar een keer bekijkenquote:[..]
Persoonlijk vond ik dat altijd wel tof. Lichten uit, gangster hiphopbeat door de speakers, mannen komen op, plukken wat aan hun gitaren, publiek wordt gek, spelen een korte opbouwende versie van "Riot Van" in gedimt licht, spanning bouwt op, drum-fill, lichten aan, en keihard "The View From The Afternoon"! Dat is juist géén anti-climax, zou ik zeggen.
Jawel, toen ik ''Five Minutes'' kocht (najaar '07) keek ik op www.bangbangrecordings.com en zag ik die revolver met eronder ''coming soon'', echt waarquote:[..]
Die site heeft zelfs nooit bestaan.
Ik wist het wel, maar toch denk ik elke keer dat ie ouder isquote:Op maandag 3 november 2008 15:36 schreef AMDB het volgende:
[..]
Zo zat ik heel lang geleden al. Jullie letten gewoon niet op
quote:1. Riot Van
2. The View From The Afternoon
3. Still Take You Home
4. You Probably...
5. Cigarette Smoker Fiona
6. Perhaps Vampires...
7. Dancing Shoes
8. I Bet You Look Good On The Dancefloor
9. When The Sun Goes Down
10. A Certain Romance
Zijn dat alle extra's (niet te weinig hoor)? Ik had ooit iets gepost van de Pathé website, dat er ook beelden waren van andere concerten, zal wel niet kloppen?quote:Op woensdag 5 november 2008 21:53 schreef Aisumasen het volgende:
Maandag de deluxe-editie van de DVD ontvangen.![]()
Ze hebben het weer eens goed voor elkaar. Leuke karikatuur-cartoons op fotokaart-formaat, mooie grote poster van de hoes. En natuurlijk het live-optreden uit 2006 op geruisloos 180 grams vinyl, met artwork in de Arctic Monkeys-stijl. Alles tot in de puntjes verzorgd, goede kwaliteit. Fenomenale versie van "Riot Van" met volledig pre-intro, energieke versies van de eerdere nummers, en het klinkt een stuk minder vlak dan op de mp3. Helaas geen gangsterrap-nummer als intro, daar waren ze toen blijkbaar al vanaf gestapt. Maar een zeer sfeervolle opname. Een mooi document van de lichtelijke 'magie' van hun 'eerdere' gigs, als ik het zo mag omschrijven.
Trouwens wel een grappig detail: John Ashton krijgt de credits voor het zaalgeluid van dat optreden. John who? Ashton, de (voormalig) geluidsman van Arctic Monkeys en nu...toetsenist van TLSP. Tevens gitarist bij de BBC-sessie waar Alex "The Lovers" speelde).
Dan waar het allemaal om draait: De concertfilm. Ik heb 'em.....nog niet goed kunnen bekijken. Maar ik kan, zonder al te veel weg te geven, al wel wat kwijt over de korte stukken die ik gezien heb. Ik ben geen fan van live-DVD's. Zeker niet omdat ik té vaak een 'kat in de zak' gekocht heb. Irritante continue shots van publiek, flitsen van drummer, flits bassist, flits zanger, flits flits. Vermoeiend om naar te kijken. Ik heb dan vaak het gevoel naar een videoclip te kijken, in plaats van een mooi verslag van het concert.
Maar nee hoor, Arctic Monkeys pakken het weer helemaal anders aan. Kort gezegd: Rustige beelden, mooie details in beeld, sfeervolle kleuren, geen close-ups van het pubiek. Erg filmisch, soms wordt er gewoon 20 seconden niet gesneden. Goed gekozen "spit screens".
Je hebt bijna het gevoel alsof je zelf op de eerste rij staat. Niets blijft verborgen. Het is rauw en ongepolijst. Je ziet alles. Van de uitdrukkingen op de gezichten van de bandleden na een klein foutje, tot aan aanwijzingen van Alex aan de monitorman, en van een geconcentreerde Matt tot aan een meegeknikkende Big Nige. Niets wordt verborgen gehouden, net zoals bij een optreden wat je zelf live meemaakt. Zelfs de menu's zijn spannend. Dit is een geweldige registratie van Arctic Monkeys als band in december 2007, vanuit een intiem perspectief.
Maar het leukst zijn misschien nog wel de extra's. De helft van de show in split screen (elk bandlid in één hoek, van onderaf gefilmd vanaf een vaste camera) is interessant en natuurlijk de gesneuvelde "Bad Woman" en "Balaclava" zijn nice. Allemaal tof, maar het beste is de "Multi-camera Matt", en dan vooral in de "Matt's Mix". Seriously, ga dat checken.
http://www.nme.com/news/arctic-monkeys/40923quote:Arctic Monkeys "could finish new album this month"
Arctic Monkeys drummer Matt Helders has said the band could finish their new album this month (November).
Now Helders has told The Guardian that the band could complete the album this month - although they aren't putting any time limits on themselves.
"We're gonna do a bit more recording next month [November] and then we'll probably be in here [the band's rehearsal space] for most of December getting ready to go out again," he said.
"We made a start on [the album] a few weeks ago and we're gonna go back and try and finish it off. That'll be two blocks of two weeks. It's probably do-able for us to finish it in this next block. But we don't want to put pressure on by saying, 'we've got to finish it this time'."
Wat mij betreft vaker zo splitscreen en toch wat publiek tussendoor.quote:Op zaterdag 8 november 2008 00:05 schreef tim. het volgende:
Toch sneller dan ik had verwacht! Ik vind het best dichtbij komen, begin 2009.
De film heb ik net gezien en ik vind hem goed. Strakke uitvoeringen zoals altijd. Toch wel minder dan wat ik er van had verwacht, ook omdat ze er bijna een jaar over hebben gedaan, maar wat zou er dan nog precies beter kunnen? Leuk ook die super 8 film op het eind.
Nee, kijk op de vorige pagina.quote:Op dinsdag 11 november 2008 18:21 schreef Shadow_NL het volgende:
Is er al een release datum voor dit nieuwe album?
Heb FWN en WPSITWIN helemaal grijs gedraaid en ben echt zo benieuwd naar hun nieuwe album.
Vooral nu Josh Homme meewerkt, wordt gegarendeerd weer een meesterwerkje.
2 optredens in theaters, met een capaciteit van ongeveer 2000 man.quote:Arctic Monkeys Announce Shows in Sydney and Melbourne
Arctic Monkeys are pleased to announce shows in Sydney and Melbourne in January 2009 to run alongside their Big Day Out Festival dates. Tickets go on sale on Monday 1st December.
Details of the shows and how to buy tickets is set out below.
Thursday 22nd January 2009 – Enmore Theatre, Sydney
www.ticketek.com.au
Ticketek Ph: 132 849
Enmore Theatre Box Office. Ph 02 9550 3666
Saturday 24th January 2009 – Palais Theatre, Melbourne
www.ticketmaster.com.au
Ticketek Ph: 136 100
Wederom 2 intieme theaters, zo lijkt het.quote:Arctic Monkeys Announce Shows in Wellington and Auckland
Arctic Monkeys are pleased to announce shows in Wellington and Auckland, New Zealand in January 2009 to run alongside their Australian Big Day Out Festival dates. DJ Zane Lowe and Collapsing Cities will be supporting the shows. Tickets go on sale on Friday 5th December at 9am (local time).
http://www.festivalwise.c(...)ck-off-again-in-2009quote:Matt Helders: Arctic Monkeys Ready To 'Kick Off' Again In 2009
Arctic Monkeys drummer Matt Helders has said the band are ready to return to the road in 2009.
Despite not finishing recording sessions for their third album, the group are due to play at the Big Day Out festival in Australia in January.
Speaking to the Daily Star, Helders said: “We thought it’s a bit unorthodox not finishing the album, but why not just do it and think about everything else after, ’cause we’ve never been out in the Australian summer.”
As previously reported on Festivalwise, Arctic Monkeys are recording their as-yet-untitled third LP with Queens of the Stone Age frontman Josh Homme.
Asked what Helders thought the new material sounded like, the drummer replied: “It won’t be the same again, but that’s all I can really say.”
He also said it was important that frontman Alex Turner embarked on his recent solo project, The Last Shadow Puppets, with Rascals frontman Miles Kane.
“I could see Alex needed to do that album and it couldn’t have happened with the Monkeys. We would’ve spoiled those songs. But it will all kick off again next year,” he added.
quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 19:21 schreef Xrenity het volgende:
Mja de CD die erbij hoort staat ook al op internet. Die klinkt niet echt bijzonder trouwens vind ik :\
Heel vlak allemaal, knalt niet echt (itt bijvoorbeeld de Muse HAARP CD die echt knalt).
quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 20:46 schreef tim. het volgende:
[..]
Bedoel je de LP van dat optreden in Texas in 2006? Die zou ik ook graag willen hebben als jij hem hebt.
De audio van het optreden in de Apollo ben ik nu aan het downloaden, ik denk dat je die bedoelt.
Ik vond net trouwens deze link. Een gratis podcast met heel concert van Arctic Monkeys in Washington DC, 2006. Al te downloaden sinds november 2007, dus hij is misschien al bekend.
Weet niet over welke live-opnames jullie het toen hadden, maar de audio van de DVD was inderdaad al een week voor de release uitgelekt. Die podcast is dezelfde opname als een losse opname die eerder gepost was.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 21:00 schreef Merkie het volgende:
Ik heb die live CD ook gedownload maar na 10 seconden uitgezet, echt bijzonder is het niet.
I know, maar ik bedoelde dat er nooit daadwerkelijk informatie op heeft gestaan. Wist niet eens dat-ie nu maar helemaal offline was gehaaldquote:Op maandag 3 november 2008 14:21 schreef tim. het volgende:
[..]
Jawel, toen ik ''Five Minutes'' kocht (najaar '07) keek ik op www.bangbangrecordings.com en zag ik die revolver met eronder ''coming soon'', echt waar. Zie ook hier (ik ben Roman niet hoor).
Zijn er meerdere. Onder andere een promo met enkel de 3 B-kanten, promo met radio edit + 3 B-kanten. Bijna onmogelijk om anno 2008 aan te komen. Dan heb je ook nog de normale promo met enkel de radio edit, die al een stuk minder zeldzaam is. En dan nog de andere normale promo met de album-versie. Die zien er alle vier uit zoals jij beschrijft, als CD-R promo. Dan is er ook nog een zwart bedrukte CD, met beide versies van de single. Bij die promo zit geen hoesje. Op de radio edit is niet geknipt in de muziek, enkel in de "strong language".quote:Op maandag 3 november 2008 14:21 schreef tim. het volgende:
Hoe ziet de promo cd van ''When The Sun Goes Down'' er trouwens uit? Alleen Arctic Monkeys, titel, tijd en Domino in een plastic hoesje?
[..]
Ja, onzettend goed! Vooral live. Alex zonder z'n gitaar, maar soms met een tamboerijn. Erg funky, ook hoe het altijd overliep naar Dancing Shoes. En ook altijd weer een even originele manier van Matt om "af te tellen" naar het tweede gedeelte. Je moet het horen om te begrijpen wat ik bedoel, denk ik...quote:Op dinsdag 4 november 2008 00:02 schreef tim. het volgende:
[..]
Gelukkig wel Vampires. Volgens mij ben ik een van de weinigen die dat een goed nummer vind. Net een niveau lager dan Dancefloor, maar wel heel goed.
Big Nige? Big Nige (Nigel Reeks) is de drum en bas-technicus van Arctic Monkeys. Is al "part of the crew" sinds hun eerste tournee in 2005. Echt een onderdeel van de Arctic Monkeys-concertbelevenis voor mijquote:
Precies. Het is niet zo dat als een album klaar is, dat het dan een maand later in de winkels kan liggen. Er hangen zo veel dingen van af. Als april 2009 daadwerkelijk in de planning ligt, moet het nu wel zo'n beetje afgerond zijn. Ik hoop dat we dan wederom in maart een club-gig van ze kunnen bezoeken. Dan moeten we in februari al over de eerste single horen, etc. etc. Dat is dus al ontzettend snel, en ik reken er niet echt op. Een club-gig wel, las in een recent interview dat Alex het niet voor zich zag dat ze in stadions zouden spelen, dus dat schept hoop. Zou Watt met een primeur er vandoor gaan? 013 een keer? Lijkt me dat ze nu wel zijn uitgekeken op Paradiso/Melkweg. Moet ook wel gek lopen, willen ze niet op Pinkpop staan. Ik ga dit jaar alleen naar Lowlands als Arctic Monkeys komen.quote:Op vrijdag 7 november 2008 22:49 schreef TC03 het volgende:
Ach, als het af is kan het nog zomaar een maand of drie duren voordat hij er echt is. Ik reken gewoon op een release vóór de zomer van 2009.
Ook voor zoiets geldt weer: Er gaat zo veel aan vooraf, dat je niet weet of ze er een jaar over hebben gedaan. (Ik weet wel zeker van niet.) Misschien hadden ze de complete film al in februari af. Er zit een idee achter om 'em op dat moment te releasen. Dat wisten ze al voordat ze de film gingen schieten.quote:Op zaterdag 8 november 2008 00:05 schreef tim. het volgende:
Toch sneller dan ik had verwacht! Ik vind het best dichtbij komen, begin 2009.
De film heb ik net gezien en ik vind hem goed. Strakke uitvoeringen zoals altijd. Toch wel minder dan wat ik er van had verwacht, ook omdat ze er bijna een jaar over hebben gedaan, maar wat zou er dan nog precies beter kunnen? Leuk ook die super 8 film op het eind.
Als ze naar LA gaan, gaan ze naar de 'desert' studio van Josh Homme. Zou het alleen gek vinden als James Ford aan de kant wordt geschoven.quote:Op maandag 8 december 2008 17:24 schreef tim. het volgende:
April, niet echt snel, maar ook niet lang meer. De spanning verhoogt meer en meer. Eerst in januari wat filmpjes uit Australië! Werken ze nog steeds met Josh Homme?
http://www.contactmusic.c(...)aland%20fans_1089101quote:ARCTIC MONKEYS - ARCTIC MONKEYS TO PLAY NEW ALBUM FOR NEW ZEALAND FANS
Rockers ARCTIC MONKEYS are set to stun fans by debuting their new album at a small gig in a New Zealand town hall.
The British band has yet to finish their third as-yet-untitled LP but is said to be planning to test out new material at a concert in Wellington on 13 January (09).
And those present will be the very first to hear the tracks, produced by Queens of the Stone Age frontman Josh Homme.
A source tells British newspaper The Sun, "It was supposed to be a secret. The lucky few fans in Wellington were going to arrive thinking they were attending a little warm-up gig before the Big Day Out festival kicks off in Auckland on January 16.
"But, in fact, they will be the first to hear the new album. The lads have basically finished it. They just need to return to the studio to apply some finishing touches early next year."
quote:Arctic Monkeys warm up for Big Day Out
Arctic Monkeys are set to rock the Big Day Out dancefloor when they return to New Zealand next month. LAURA MCQUILLAN talks to drummer Matt Helders.
Fame, fortune and musicianship all came relatively quickly for English indie-rock band Arctic Monkeys. The band are set to revisit New Zealand's shores when they play their first Big Day Out festival in January. Drummer Matt Helders says Big Day Out is "something that we've talked about for a while and now we finally get to do it". "Coz everyone's told us how good it was. We could never do it in other years, so when it came up this time, it was a no-brainer."
Arctic Monkeys have visited New Zealand once before in 2006, and Helders says they loved "the sheep and the skydiving".
[..] The band have spent much of this year working on their third album, set for release next year, with Queens of the Stone Age frontman Josh Homme. The album has big footsteps to follow -- both its predecessors went straight to number one around the world -- something which Helders says is always in the back of their minds.
He says the band haven't really played a gig in around a year, but are now revving up ahead of the Big Day Out. And they're promising an energetic show, which Helders would like to define as "death metal", joking that that's the direction the band will head in the future.
The phone interview from England ends, with Helders giving away little about the band's plans for the future, or their Big Day Out strategy. He's given some assistance by someone -- most likely another Arctic Monkey -- in the background. "We're gonna rock you! We're gonna f***ing rock you, man!" they yell. Which band member was that? I ask, hoping they might yell a little something to spice up our short interview. "That's just background noise. I don't know who that is," Helders says, giggling before hanging up.
Arctic Monkeys play three shows in New Zealand - January 13 in Wellington, January 15 in Auckland and January 16 in Auckland at the Big Day Out.
http://nz.entertainment.yahoo.com/081209/3/9pdn.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |