quote:
Op zondag 14 september 2008 20:15 schreef tim. het volgende:[..]
Maar Jamie speelt het hele nummer maar 2 akkoorden, Miles speelt alle riffs. Die lekkage die je hoort is zo'n riff van Miles. Die lekkage hoor je rond 1:05, maar tot ongeveer 1:35 doet Miles die twee akkoorden van Jamie 'na'. Ik bedoel dat hij steeds net als Jamie zijn snaren aanslaat, hij hetzelfde akkoord iets van 1 sec. later speelt. Maar rond 1:35 begint Miles dus met die riff, waarom is die guide gitaar er dan al rond 1:05 terwijl dat dus niet hoort omdat die riff pas later gespeeld hoort te worden? [..]
Ten eerste is het enkel gissen wie wat speelt (als je het niet kunt horen aan de stijl). Het is moeilijk te zeggen wat men waar heeft geplaatst in het stereobeeld, en wat wel en niet later is geoverdubt. Waar ik verder op doel is dat de gitaar rond 01:05-01:07 ("Not shy of a spark...) op de studio-versie is gemute (uitgezet) om een of andere reden, maar je dat nog wel zachtjes hoort door de 'lekkage' in de microfoons van de één of de ander.
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 01:23 schreef JeroenV het volgende:Ik heb dat juist niet. Niks boven het zelf meemaken van een concert, als ik het terug kijk is het noooooit zo leuk vind ik.
Het komt natuurlijk nooit in de buurt van het echte optreden, maar bij sommige snapshots kan ik een vlug een herinnering terughalen van hoe slecht/goed een optreden was.
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 01:23 schreef JeroenV het volgende:Nu weet je het nooit met hun, maar I Bet verwacht ik wel. Dancing shoes kan zomaar als een van de eerste nummers sneuvelen. Mardy Bum heb ik overigens nooit iets mee gehad, dus ik was er alleen maar blij om.
Het zal echt goed zijn voor deze band om (al) die oude nummers te droppen. Nogmaals: De tragedie droop er van af in de HMH. Die nummers hoor ik dan liever gewoon niet meer, of pas weer over 5 jaar áls... Het heeft op een of andere manier niet meer dezelfde betekenis als in de pre-FWN-tijd. Ook wel logisch dat de nieuwe nummers (FWN-nummers in de Melkweg '07, "Terror Pocket" in HMH '07) met het meeste enthousiasme worden gespeeld. Ik zie ze daarom ook niet nog 10 jaar optreden. Niets over te klagen verder, de optredens hebben altijd een zeer gevarieerde setlist met genoeg verrassende keuzes. Hoop alleen dat nummers als "Bigger Boys" of "No Buses" ooit terugkeren, en dat ze er misschien aan toe zijn om een akoestisch gedeelte in de show te stoppen. Al weet ik dat dat laatste echt "wishful thinking" is.
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 23:28 schreef tim. het volgende:
Ja, echt serieus! Eerlijk gezegd ken ik bijna niks van The Beatles

Dus dan is dat makkelijk gezegd. Maar van wat ik heb gehoord (lang geleden Sgt. Pepper's..(nummer) + het nummer Yellow Submarine

, en net even snel op YouTube), vind ik echt bijna alles van Arctic Monkeys beter. Noem eens een nummer wat beter is dan alle AM-nummers? Ook omdat ik ze wel beter wil leren kennen.
Dat is dan inderdaad makkelijk gezegd.

The Beatles zijn niet één of twee bekende nummers op YouTube beluisteren, The Beatles is een hele magische muzikale belevenis. Een indrukwekkend verhaal, een unicum.
Kijk, als ik een Arctic Monkeys-leek "Red Lights" en "The Bad Thing" in vol enthousiasme op mijn mobiele telefoon laat horen, geef ik ook een totaal verkeerd beeld van wat Arctic Monkeys nu zo bijzonder maakt. Daar komt bij: Het is oneerlijk om de nummers van The Beatles met Arctic Monkeys te vergelijken. Is helemaal nergens voor nodig, slaat ook nergens op. Beide zijn geweldig getalenteerde geniale topbands. Bands die origineel durven te zijn, die experimenteren, stoere bands, sterke persoonlijkheden. Alleen hebben The Beatles zo'n 200 klassieke ongeëvenaarde songs geschreven in 6 jaar tijd, en Arctic Monkeys misschien tot nu toe zo'n 5. Nogmaals: Niet te vergelijken, qua tijdsbeeld, qua muziek, enz.
Paul McCartney en John Lennon zijn niet voor niets (solo en samen) de grootste songwriters van de afgelopen 50 jaar. En dat zeg ik als jonge muziekliefhebber, geboren in de jaren '90. Hier spreekt geen ouwe lul die nostalgische gevoelens krijgt bij het beluisteren van de platen

. Beluister gewoon eens albums als "Revolver" en "The White Album" en je begrijpt gelijk waarom. Die platen zijn meer dan 40 jaar geleden opgenomen, maar klinken nog steeds moderner dan de meeste bands uit 2008. Simpelweg ongeëvenaarde muzikale meesterwerken. Soms ontzettend rauw, dan weer ingetogen, maar nooit saai of oubollig. Ik moet je zeggen dat ik soms zelf ook moeite heb om 'oudere' muziek te leren ontdekken, maar trust me: The Beatles zijn het waard. Bekijk bijvoorbeeld eens op je gemak de Anthology DVD met het complete verhaal uit eerste hand.
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 23:28 schreef tim. het volgende:Fuck, dat hoop ik niet. Ik wil meer live-opnames van ''WTFAAM?''.
Wel een anticlimax lijkt me, Riot Van als opener, maar dan toch het energieke ''The View From The Afternoon'' erna.
Persoonlijk vond ik dat altijd wel tof. Lichten uit, gangster hiphopbeat door de speakers, mannen komen op, plukken wat aan hun gitaren, publiek wordt gek, spelen een korte opbouwende versie van "Riot Van" in gedimt licht, spanning bouwt op, drum-fill, lichten aan, en keihard "The View From The Afternoon"! Dat is juist géén anti-climax, zou ik zeggen.
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 23:28 schreef tim. het volgende:Er staat namelijk geen informatie op de Bang Bang Recordings site, die niet eens meer bestaat

.
Die site heeft zelfs nooit bestaan

.