abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60695729
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 00:55 schreef Aisumasen het volgende:

Ik hoop dat je wat aan deze informatie hebt.
Zeker, dank je ! Ik wil die They'll Have To Catch Us First écht graag hebben, dus nog maar wat vraagjes:

Is het geen nummer wat na deze nummers komt:

1. King Of You - Psapp
2. You And Moon - Adem (2)
3. L Wells - Franz Ferdinand
4. Love Is A Deserter - Kills
5. Dart For My Sweetheart - Archie Bronson Outfit
6. Taste The Last Girl - Sons & Daughters
7. Circle Square Triangle - Test Icicles
8. It's Getting Light Outside - Clearlake
9. Peace And Love - Quasi
10. Daniel - Tortoise & Bonnie Prince Billy
11. Joy - Four Tet
12. My Dark Places - Television Personalities
13. Like A Child - Junior Boys
14. La Verdad - Molina, Juana

Een hidden track ofzo? Bij de beschrijving op de Domino-site staat ook:
quote:
That one of the up and coming bands on that second disc � Glaswegian glam-disco tyros Franz Ferdinand � would go on to sell upwards of five million albums around the world over the next two years was remarkable enough. That they would pave the way for the record-breaking exploits of a certain quartet of Sheffield teenagers (whose name we won�t mention here, aware as we are of their terrible fear of the limelight) was more remarkable still.
Wat eigenlijk niks hoeft te betekenen ...

Heb je geen catalogus/serienummer? Een RUG of WIGCD nummer?
Stay on my arm, you little charmer
pi_60719064
Wat is de reden dat je 'em écht graag wilt hebben? Heb je net zo'n verzameldrift als ik? Dan zal ik maar niet vertellen dat "Settle For A Draw" ook nog op enkele verschillende "When The Sun Goes Down" promo 'acetates' staat. .

"They'll Have To Catch Us First" is de standaard naam voor de Domino-verzamelaars. Er zijn meerdere uitgaven. De meest 'bekende' is die waar je de tracklist van hebt opgezocht. Best makkelijk te krijgen, uitgebracht in 2006, een oranje hoesje met rennende mannetjes op de hoes.

Dan heb je ook nog de zeldzame Japanse uitgave, waar dus "Settle For A Draw" op te vinden is. Ook uitgebracht in 2006, maar staat niets over op de Domino-site. Roze hoesje, met wederom de rennende mannetjes op de hoes. En het heeft inderdaad een WIGCD-nummer: WIGCD179HMVJ. Wat ook aangeeft dat het een exclusieve promo voor HMV was. Een "internationale" versie werd een tijdje terug voor zo'n 50 pond verkocht (eBay), dacht ik.

edit: Het gekke is dat de 'normale' versie, met de oranje hoes, hetzelfde nummer heeft: WIGCD179 .
pi_60720292
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 22:58 schreef Aisumasen het volgende:
Wat is de reden dat je 'em écht graag wilt hebben? Heb je net zo'n verzameldrift als ik? Dan zal ik maar niet vertellen dat "Settle For A Draw" ook nog op enkele verschillende "When The Sun Goes Down" promo 'acetates' staat. .

"They'll Have To Catch Us First" is de standaard naam voor de Domino-verzamelaars. Er zijn meerdere uitgaven. De meest 'bekende' is die waar je de tracklist van hebt opgezocht. Best makkelijk te krijgen, uitgebracht in 2006, een oranje hoesje met rennende mannetjes op de hoes.

Dan heb je ook nog de zeldzame Japanse uitgave, waar dus "Settle For A Draw" op te vinden is. Ook uitgebracht in 2006, maar staat niets over op de Domino-site. Roze hoesje, met wederom de rennende mannetjes op de hoes. En het heeft inderdaad een WIGCD-nummer: WIGCD179HMVJ. Wat ook aangeeft dat het een exclusieve promo voor HMV was. Een "internationale" versie werd een tijdje terug voor zo'n 50 pond verkocht (eBay), dacht ik.

edit: Het gekke is dat de 'normale' versie, met de oranje hoes, hetzelfde nummer heeft: WIGCD179 .
Heel erg bedankt!

Ja, ik wil graag speciale uitgaven, en Settle For A Draw op CD (liever deze dan de Canadese ''When The Sun Goes Down''), en het Domino-label vind ik leuk . Die acetates vind ik veel te duur, die hoef ik voorlopig niet.

Ik moet nog van alle FWN-singles de 10-inches, als ik die bij Domino bestel (samen met nog wat andere platen), krijg ik er een promo bij. Een tijdje terug had ik Domino gemaild met de vraag of ze nog Fake Tales... promo's hadden, en die hadden ze niet. Misschien nu met het WIGCD-nummer erbij heb ik wel geluk met ''Catch Us First'' .

Zo'n roze hoes voor HMV exclusief hebben Blood Red Shoes overigens ook gedaan..
pi_60720903
Ok, tof! Het meeste officiële spul is nog wel bij Domino te krijgen, maar het blijft goedkoper om het te bestellen in "de betere platenzaak". Alleen de eerste 2 singles op 7" zijn al een tijdje "out of print". Die worden nu al meer waard. Ja, en de "Five Minutes"-demo natuurlijk. Die is al sinds juni 2005 onbetaalbaar.

Promo's "mogen" ze ook niet verkopen, maar toch zijn lang niet al die 'normale' CD-promo's schaars. Zeker die van de singles van FWN niet. De meeste EPK's, promo-DVD's, acetates en vrijwel alle promo's van het eerste album dan weer wel. En helaas is die van "Fake Tales" (vooral de Amerikaanse versie) die je nog zoekt dat ook. Maar goed, zoals ik al zei, dat is ook wel weer het leuke van verzamelen.
pi_60722157
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 23:57 schreef Aisumasen het volgende:
Ok, tof! Het meeste officiële spul is nog wel bij Domino te krijgen, maar het blijft goedkoper om het te bestellen in "de betere platenzaak". Alleen de eerste 2 singles op 7" zijn al een tijdje "out of print". Die worden nu al meer waard. Ja, en de "Five Minutes"-demo natuurlijk. Die is al sinds juni 2005 onbetaalbaar.

Promo's "mogen" ze ook niet verkopen, maar toch zijn lang niet al die 'normale' CD-promo's schaars. Zeker die van de singles van FWN niet. De meeste EPK's, promo-DVD's, acetates en vrijwel alle promo's van het eerste album dan weer wel. En helaas is die van "Fake Tales" (vooral de Amerikaanse versie) die je nog zoekt dat ook. Maar goed, zoals ik al zei, dat is ook wel weer het leuke van verzamelen.
Het is zeker leuk. Die Fake Tales heb ik inmiddels al heel goedkoop (ongeveer 5 euro) van eBay . Maar.. je zegt nu ''vooral de Amerikaanse versie'', die heb ik, wat is er dan nog voor andere versie ? Er zit overigens een Australische sticker op van een Australische internetwinkel, maar ik weet zeker dat iemand die er zelf op heeft geplakt, en ik weet ook vrijwel zeker dat het een echt exemplaar van Fake Tales is.

Voor het vinyl naar de betere platenzaak, in Rotterdam (w aar ik het dan zou moeten halen) zitten maar 2 winkels die het betere vinyl verkopen. Een daarvan is Velvet Music waar de prijzen van op de site staan: niet echt goedkoop. De andere verkoopt volgens mij niet echt moderne bands.
pi_60722768
Ja, die promo's gaan naar alles en iedereen wat 'media' heet in Engeland, dus die krijg je vaak al voor 5 euro. Op de Europese promo van "Fake Tales" staat enkel de ongecensureerde albumversie. Op de Amerikaanse versie staan 2 nummers, de gecensureerde én de ongecensureerde.

Dat er een sticker op jouw promo is geplakt, hoeft inderdaad niets te betekenen. Ik heb zat promo's met daarop een promopraatje van de plugger op een sticker. En als er geen sticker op is geplakt, staat die informatie wel op de bijgevoegde "press release" of "sales sheet". Komische verhalen geschreven door de PR-man bij Arctic Monkeys-releases altijd.

VelvetMusic is reteduur. Bijna elke "betere" platenzaak kan "alles" bestellen wat ze willen. Een speciaalzaak bij mij in de buurt verkoopt niet tot nauwelijks vinyl, maar toch bestel ik 9 van de 10 keer alles daar. Tenzij het (zoals bij de "Standing Next To Me"-singles) veel duurder is (door enkel Engelse persing) dan op eBay. Al kan het wel wat moeilijker worden om de wat minder nieuwe releases te bestellen, omdat ze opnieuw aangeleverd moeten worden.

Maar goed, als je bijvoorbeeld zoekt op "Arctic Monkeys" op hun website, kun je zien wat er nog allemaal besteld kan worden. Nu ik dit typ en check zie ik dat de import-kosten voor de meeste Arctic Monkeys-platen flink gestegen zijn. Vast omdat de Nederlandse persing ondertussen uitverkocht is. De meeste 7" singles van Arctic Monkeys heb ik daar toentertijd voor 3 á 4 euro gekocht, de meeste 10" singles voor 4 á 5 euro.
pi_60722798
Daar over gesproken, ik zie nu in hun lijst dat "At The Apollo" is opgedoken. Toevallig . Hij verschijnt inderdaad op 3 november op DVD.
pi_60731076
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 01:23 schreef Aisumasen het volgende:
Ja, die promo's gaan naar alles en iedereen wat 'media' heet in Engeland, dus die krijg je vaak al voor 5 euro. Op de Europese promo van "Fake Tales" staat enkel de ongecensureerde albumversie. Op de Amerikaanse versie staan 2 nummers, de gecensureerde én de ongecensureerde.

Dat er een sticker op jouw promo is geplakt, hoeft inderdaad niets te betekenen. Ik heb zat promo's met daarop een promopraatje van de plugger op een sticker. En als er geen sticker op is geplakt, staat die informatie wel op de bijgevoegde "press release" of "sales sheet". Komische verhalen geschreven door de PR-man bij Arctic Monkeys-releases altijd.

VelvetMusic is reteduur. Bijna elke "betere" platenzaak kan "alles" bestellen wat ze willen. Een speciaalzaak bij mij in de buurt verkoopt niet tot nauwelijks vinyl, maar toch bestel ik 9 van de 10 keer alles daar. Tenzij het (zoals bij de "Standing Next To Me"-singles) veel duurder is (door enkel Engelse persing) dan op eBay. Al kan het wel wat moeilijker worden om de wat minder nieuwe releases te bestellen, omdat ze opnieuw aangeleverd moeten worden.

Maar goed, als je bijvoorbeeld zoekt op "Arctic Monkeys" op hun website, kun je zien wat er nog allemaal besteld kan worden. Nu ik dit typ en check zie ik dat de import-kosten voor de meeste Arctic Monkeys-platen flink gestegen zijn. Vast omdat de Nederlandse persing ondertussen uitverkocht is. De meeste 7" singles van Arctic Monkeys heb ik daar toentertijd voor 3 á 4 euro gekocht, de meeste 10" singles voor 4 á 5 euro.
Als ik bij Kroese bijvoorbeeld de 7'' van Teddy Picker koop (Nederlandse persing), kost dat zonder verzendkosten ¤6,99. Bij Domino £3 = 3,84, met verzendkosten zou dat denk ik hooguit £5 zijn (verzendkosten voor een CD zijn £1,20), dat is ¤6,40.

Laatste vraagje: Fake Tales is toch alleen uitgebracht (promo voor radio) in de VS en in Nederland?

edit: Je zegt Europese promo, ik dacht Engelse .
  Moderator woensdag 13 augustus 2008 @ 11:15:30 #59
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_60788237
Kenden jullie hier Baby Charles al?

Check het bovenste nummer van de Myspace.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_60798178
Weer een mislukte cover, wat een enorme zeikstem.
pi_60813096
quote:
Arctic Monkeys man to release new album

Matt Helders to release dance classic on compilation

Arctic Monkeys drummer Matt Helders has covered Livin' Joy's 1994 hit 'Dreamer'.

The cover, which Helders recorded with MIA collaborator Nesreen Shah, appears on a new compilation album of songs chosen by the drummer called 'Late Night Tales'

The collection is released on October 13.

The full tracklisting for the album is:

Goblin - 'Connexion'
Matt Helders feat Nesreen Shah - 'Dreamer'
Viktor Vaughn - 'Vaudeville Villain'
Yamasuki - 'Yama Yama'
Zeph & Azeem - 'Play The Drum'
DJ Format - 'Charity Shop Soundclash'
Little Barrie - 'Free Salute'
The Black Keys - 'Thickfreakness'
The Stooges - 'Dirt'
Johnny & The Hurricanes - 'Sheba'
Modeselektor feat Puppetmastaz - 'The Dark Side Of The Sun'
Mos Def - 'Ms. Fat Booty'
Luniz - 'I Got 5 On It' (Original Clean Short Mix)
The Coral - 'Grey Harpoon'
Minnie Riperton - 'Reasons'
Roots Manuva - 'Dreamy Days'
Ty - 'Break The Lock'
Simian Mobile Disco - 'I Believe'
The Rapture - 'Olio'

Arctic Monkeys are currently planning their third album, the follow up to 2007's 'Favourite Worst Nightmare'.

nme.com
Het origineel:

Ik ben wel benieuwd .
pi_60826131
quote:
The new ARCTIC MONKEYS album is still in its early stages and won't appear in the immediate future, their producer has claimed.

It had been rumoured that the Sheffield band were in the studio, but producer James Ford has said he is not yet working on any new material from them.

However, Ford – who is one half of Simian Mobile Disco – revealed he is currently working on several other projects.

"There's no Arctic's stuff happening just yet, they're still in the writing and demo-ing stage, I think," he told BBC 6 Music.
http://www.contactmusic.c(...)pening%20yet_1077370
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 04:45:57 #63
120967 the_jasper
Karnemelk, shaken not stirred
pi_60844283
mmh heb wel zin in een nieuw album
Wat zegt hij nou.... Dat kan toch niet?
pi_60902829
Ik las "Arctic Monkeys to release new album"
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_60955844
En ik heb hem eindelijk (gekocht, nog niet betaald) :

Voor andere liefhebbers, op Yahoo! Japan Auctions staat nog dit exemplaar.

Die ''Late Night Tales'' van Matt is trouwens een deel uit een serie. Veel andere artiesten hebben ook al een Late Night Tales uitgebracht. Zie latenighttales.co.uk.
pi_60956432
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 13:23 schreef tim. het volgende:

[..]

Als ik bij Kroese bijvoorbeeld de 7'' van Teddy Picker koop (Nederlandse persing), kost dat zonder verzendkosten ¤6,99. Bij Domino £3 = 3,84, met verzendkosten zou dat denk ik hooguit £5 zijn (verzendkosten voor een CD zijn £1,20), dat is ¤6,40.

Laatste vraagje: Fake Tales is toch alleen uitgebracht (promo voor radio) in de VS en in Nederland?

edit: Je zegt Europese promo, ik dacht Engelse .
Dat dacht ik al. Nu de Nederlandse persing "out of print" is, moet het duurder vanuit Engeland geïmporteerd worden. Maar kort na een release heb ik nooit meer betaald dan 3 á 4 euro voor een 7", of zo'n 5 á 6 euro voor de 10".

En "Fake Tales" was een echte promo-single. Simpele (tweede) videoclip voor de muziekzenders, en een promo-single voor de radiozenders. De ene promo-single werd verspreid in Europa, de gecensureerde versie in Amerka. Want dat een band "fucking wank" is, MAG daar natuurlijk niet.
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 16:07 schreef tim. het volgende:
En ik heb hem eindelijk (gekocht, nog niet betaald) :

[ afbeelding ]

Voor andere liefhebbers, op Yahoo! Japan Auctions staat nog dit exemplaar.

Die ''Late Night Tales'' van Matt is trouwens een deel uit een serie. Veel andere artiesten hebben ook al een Late Night Tales uitgebracht. Zie latenighttales.co.uk.
Ah, je hebt 'em gevonden! Maar ehhh, jij kan wijs worden uit die Japanse site ?

En Matt heeft ook al een stuk of 10 remixen gemaakt voor andere bands, dacht ik zo.
pi_60958786
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 16:22 schreef Aisumasen het volgende:

Ah, je hebt 'em gevonden! Maar ehhh, jij kan wijs worden uit die Japanse site ?

En Matt heeft ook al een stuk of 10 remixen gemaakt voor andere bands, dacht ik zo.
Nee , ik wilde de verkoper e-mailen dus maakte ik een Japans Yahoo! account aan met behulp van Google Translate. Toen ik klaar was kwam ik erachter dat de verkoper de functie ''send message'' (in het Japans) had uitgeschakeld. Toen wou ik een PM naar een Japans iemand op een forum sturen waar het over een andere bieding van die site ging, zodat hij/zij me kon helpen. Een beetje aparte methode om een cd te kopen, maar het bod stond (en staat) op 100 yen = ¤0,62 !

Maar toen keek ik even op eBay, en vond ik dit gesealde exemplaar. Een ''Nu kopen''-advertentie, zo'n 10 euro inclusief verzendkosten .

En ik heb ''Bigger Boys And Stolen Sweethearts'', hopelijk is dit een officieel exemplaar, in een stukje plastic?:

De remixen die Matt tot nu toe heeft gedaan vind ik niet bijster goed .
pi_60961376
Haha! Nu weet ik zeker dat je 'em écht graag wil hebben!

Als de ''Bigger Boys And Stolen Sweethearts''-promo er daadwerkelijk zo uit ziet als op de eBay-afbeelding, is het een originele promo. Hij komt overeen met mijn exemplaren. Toffe zeldzame promo uit 2005.

En die Matt-remixen zijn echt alleen een beetje interessant vanwege de persoon die ze gemaakt heeft, inderdaad...
pi_60968824
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 19:39 schreef Aisumasen het volgende:
Haha! Nu weet ik zeker dat je 'em écht graag wil hebben!
Eigenlijk was het niet meer echt nodig aangezien ik ook al de Canadese ''When The Sun Goes Down'' had gekocht. Dat krijg ik ervan als ik even op eBay kijk . Maar ik ken ook m'n grenzen. Zo heb ik een Fender Bronco in de zelfde kleur als Alex' Bronco, en uit hetzelfde jaar als Alex' Bronco aan me voorbij laten gaan ik was gewoon vergeten om te kijken of ik nog wou bieden .
pi_61065439
What's up with the tournament? Kunnen we al beginnen ?
pi_61067100
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 15:43 schreef Markeerstift het volgende:
What's up with the tournament? Kunnen we al beginnen ?
Eigenlijk...zijn we er helemaal klaar voor! Over hoe ronde 1 gaat verlopen zijn we het in ieder geval allemaal eens. De poules heb ik al (volledig willekeurig) gemaakt.

8 poules met 7 tracks. De laatste poule heeft 6 nummers, anders kom je niet op 55 nummers uit. Iedereen stemt op zijn 4 favoriete nummers, en van elke poule gaan de 4 meest gekozen nummers door naar ronde 2.

belsen heeft al aangegeven dat het een goed idee is om een nieuw topic te starten voor het tournament. Dan krijgen we wel een discussie met tong80, over dat Arctic Monkeys niet origineel zijn, dat The Jam dat wél was en dat je voor zo'n jonge band nog geen tournament kan organiseren. Mensen die denken dat "I Bet You Look Good On The Dancefloor" representatief is voor de gehele discografie van een telkens groeiende groep. Maar dat is eigenlijk alleen maar komisch.

Ander dingetje is dan wel dat je veel meer 'publiek' trekt, die de non-debuutalbum tracks misschien niet kennen. Dan zijn juweeltjes zoals "Bigger Boys And Stolen Sweethearts", "Plastic Tramp" en "Too Much To Ask" ten dode opgeschreven. Jullie mening hierover?
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 17:43:38 #72
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_61067484
Daar is niks aan te doen, als minder mensen een nummer kennen zullen minder mensen het ook een goed nummer vinden, en een toernooi weergeeft altijd de mening van een grote groep.

Wat mij betreft kunnen we beginnen. Vind alleen nog wel dat de finale tussen twee nummers moet gaan.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_61067543
Klopt, niets aan te doen. Daar komt bij, ik ben sowieso de enige die "Despair In The Departure Lounge" boven "When The Sun Goes Down" verkiest !

En we gaan inderdaad jouw idee uitvoeren. Is veel beter. Maar daar kunnen we het altijd nog over hebben als ronde 1 van start is gegaan.
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 17:50:43 #74
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_61067595
Oké. Heb zin om te voten en klagen dat 505 nou weer precies tegen This House Is A Circus is geloot.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_61067712
Haha, precies! En dat er in de ene poule te veel mindere demo's staan en in de andere poule te veel klassiekers. Ik heb in dat geval wel een handje geholpen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')