abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60152240
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 19:27 schreef Fha het volgende:
Mja.. en juist nu ik weer een keer tijd heb om iedereen overal op te zoeken
Eh.. ben je nou aan het afstuderen of vakantie aan het vieren?
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
pi_60152282
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 20:37 schreef tuxepux het volgende:

[..]

Eh.. ben je nou aan het afstuderen of vakantie aan het vieren?
Ik heb vakantie, maar ik moet gewoon leren voor mn tentamens dus eigenlijk.. tjah.. kweenie.. maar nee niet afstuderen, dat was meer een reactie van "mja hoezo kun je je dat niet bedenken"
Op woensdag 22 mei 2013 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik moet er ook idd niet zo over zaniken. Sorry :P
pi_60158855
Afstuderen in de vakantie betekend gewoon dat je dus niet hard genoeg hebt voor de vakantie. Hoe moeilijk kan het zijn.
pi_60158897
En een maand duurt lang kan ik je vertellen.
Sappig !!
pi_60159038
Iig is het zo dat diegene die nu balen dat ze hem nu niet voor andere doeleinden dan de studie kunnen gebruiken, moeten niet janken. Iedereen moet daar voor betalen.
  donderdag 17 juli 2008 @ 08:12:38 #56
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_60159092
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  donderdag 17 juli 2008 @ 08:19:26 #57
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_60159130
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 07:26 schreef stbabylon het volgende:
Afstuderen in de vakantie betekend gewoon dat je dus niet hard genoeg hebt voor de vakantie. Hoe moeilijk kan het zijn.
altijd makkelijk om te zeggen... maar je mag het wel van mij overnemen hoor .
put
your
clothes
on!
pi_60159301
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 08:19 schreef Jerruh het volgende:

[..]

altijd makkelijk om te zeggen... maar je mag het wel van mij overnemen hoor .
Het lijkt me dat je dat zelf moet doen wil je zo'n papiertje krijgen...
pi_60159466
quote:
Het zou ook gewoon veel werk kunnen zijn. Maar dat bestaat natuurlijk niet?
pi_60159524
Als het structureel te veel werk is voor de gemiddelde student, moet dat aan de kaak gesteld worden op de opleiding. Als het voor een individuele student te veel werk is, is wellicht de opleiding te hoog gegrepen?
pi_60159992
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 09:07 schreef stbabylon het volgende:
Als het structureel te veel werk is voor de gemiddelde student, moet dat aan de kaak gesteld worden op de opleiding. Als het voor een individuele student te veel werk is, is wellicht de opleiding te hoog gegrepen?
Of er zijn gewoon studenten die echt willen werken, en niet een suf onderzoekje willen repliceren. Kan het nog gepubliceerd worden, enzo. Da's leuk.
pi_60159996
quote:
Jij zit duidelijk nog in groep 6, gezien je Nederlands. Als je ooit gaat afstuderen piep je wel anders.
pi_60160014
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 09:07 schreef stbabylon het volgende:
Of je wilt je opleiding gewoon snel afmaken, ipv jaren stufi te trekken.
pi_60160052
Een studie van 4 jaar is zo ingericht dat je er 4 jaar mee bezig bent. Niet 4 jaar en een zomer.

Ja, ik zei betekend ipv betekent, en ik ben gewerkt vergeten. Ik was net wakker. Neemt niet weg dat ik al jaren een goed betaalde baan heb, en dus niet meer 'ooit ga afstuderen'.
pi_60160054
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 18:37 schreef Jerruh het volgende:
hier nog een afstudeerder...
Hier nog 1.

Overigens krijg ik mijn treinkaartje gewoon vergoed.
  donderdag 17 juli 2008 @ 09:45:47 #66
114531 TheUnreal
Zo ja, waarom niet?
pi_60160082
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 19:14 schreef Teunebeun het volgende:
Mijn broer moet dagelijks vijf euro betalen aan het OV. Dus hij werkt de eerste paar uurtjes voor niks
Paar uur werken voor vijf euro
  Moderator / Redactie Sport donderdag 17 juli 2008 @ 09:47:59 #67
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_60160117
Sowieso gesplitste OV kaarten
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_60160134
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 09:44 schreef stbabylon het volgende:
Een studie van 4 jaar is zo ingericht dat je er 4 jaar mee bezig bent. Niet 4 jaar en een zomer.

Ja, ik zei betekend ipv betekent, en ik ben gewerkt vergeten. Ik was net wakker. Neemt niet weg dat ik al jaren een goed betaalde baan heb, en dus niet meer 'ooit ga afstuderen'.
En als je een beetje enthousiast bent, ga je niet zeiken over een maandje langer studeren. Het is geen basisschool..
pi_60160227
Nee, maar dan moet je ook niet zeiken dat er allerlei extratjes niet meer beschikbaar zijn, puur omdat jij buiten de standaard wil werken. Zeker niet als je die extratjes wil gebruiken voor niet school-gerelateerde zaken zoals een aantal 'studenten' hier hebben aangegeven.
pi_60160459
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 09:56 schreef stbabylon het volgende:
Nee, maar dan moet je ook niet zeiken dat er allerlei extratjes niet meer beschikbaar zijn, puur omdat jij buiten de standaard wil werken. Zeker niet als je die extratjes wil gebruiken voor niet school-gerelateerde zaken zoals een aantal 'studenten' hier hebben aangegeven.
Ik mag zeiken wat ik wil!
pi_60160780
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 09:56 schreef stbabylon het volgende:
Daar hebben we het ook niet over, we hebben het over het feit dat je tijdens het afstuderen dus geen vergoeding krijgt voor je reiskosten. Mijn beide afstudies hebben in de "zomervakantie" plaatsgevonden.

De OV-mensen hebben blijkbaar niet door dat universiteiten qua onderzoek geen rekening houden met "zomervakantie". Ik kan moeilijk tegen mijn collegas zeggen dat ik even een maandje weg ben.
pi_60160803
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 14:08 schreef Adidah het volgende:

[..]

Dat is een instinker om te kijken welk opleidingsniveau je hebt genoten. Er staat tot 16 juli dus niet inbegrepen.
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
pi_60160846
Maar ik ben het wel met TS eens! Ik ben aan het afstuderen en moet in deze periode nog een aantal intervies afnemen op plaatsen verspreid over het land...
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
pi_60160888
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 10:31 schreef Cruise.Elroy het volgende:
De OV-mensen hebben blijkbaar niet door dat universiteiten qua onderzoek geen rekening houden met "zomervakantie". Ik kan moeilijk tegen mijn collegas zeggen dat ik even een maandje weg ben.
Juist ja, universiteiten doen niet aan zomervakanties. Zomervakanties zijn voor paupers die los willen op Kos of Kreta
Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold! http://xiph.org/about/
pi_60161302
En dus moet de overheid maar lekker gratis vervoer geven aan duizenden mensen die dan lekker met de trein Nederland kunnen rondtrekken? Er is maar een kleine groep die hier last van heeft. Als de OV het hele jaar geldig zou zijn voor iedereen die studeert, 'reizen' de kosten de pan uit.
  donderdag 17 juli 2008 @ 11:42:08 #76
168255 J.Herrer
pi_60162167
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 10:59 schreef stbabylon het volgende:
En dus moet de overheid maar lekker gratis vervoer geven aan duizenden mensen die dan lekker met de trein Nederland kunnen rondtrekken?
Ja
Als ze het in de andere vakanties wel doen, waarom dan niet in de zomervakantie. En dan ook maar voor 1 maand
One hundred percent independent, I'm the fucking boss
pi_60162317
Omdat de gemiddelde Nederlander niet wil meebetalen aan de binnenlandse strandvakantie van de studenten.
  donderdag 17 juli 2008 @ 11:56:46 #78
62913 Blik
The one and Only!
pi_60162549
Hier ook een afstudeerder, vandaag al weer de eerste kosten kunnen maken qua openbaar vervoer. Er moet echt een regeling komen voor afstudeerders zodat die in de zomermaanden ook gewoon door kunnen werken
pi_60162635
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 11:47 schreef stbabylon het volgende:
Omdat de gemiddelde Nederlander niet wil meebetalen aan de binnenlandse strandvakantie van de studenten.
De gemiddelde Nederlander, ja laten we het daar eens over gaan hebben
pi_60162921
De treinen rijden toch wel. Gun die studenten nou hun plezier.

De IB-groep telt die ¤ 68,- per halve kalendermaand immers toch ook gewoon bij de studieschuld op.
pi_60163403
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 12:14 schreef Synthesist het volgende:
De treinen rijden toch wel. Gun die studenten nou hun plezier.

De IB-groep telt die ¤ 68,- per halve kalendermaand immers toch ook gewoon bij de studieschuld op.
Ja dat hele "de treinen rijden toch wel"-denkwijze gaat niet op natuurlijk. Ik zie liever dat je een soort tegoed krijgt van de IB die je op kan maken over de duur van een jaar. Ik fiets elke dag braaf naar werk terwijl ik ook een half-uurtje kan treinen. Dat geld gaat gewoon de put in.
  donderdag 17 juli 2008 @ 12:44:03 #82
62913 Blik
The one and Only!
pi_60163445
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 12:41 schreef Cruise.Elroy het volgende:

[..]

Ja dat hele "de treinen rijden toch wel"-denkwijze gaat niet op natuurlijk. Ik zie liever dat je een soort tegoed krijgt van de IB die je op kan maken over de duur van een jaar. Ik fiets elke dag braaf naar werk terwijl ik ook een half-uurtje kan treinen. Dat geld gaat gewoon de put in.
Je hoeft geen OV te nemen, je kunt er ook voor kiezen om je OV cash uit te laten betalen. Voor mensen die nooit van het OV gebruik maken een prima oplossing
  donderdag 17 juli 2008 @ 12:49:39 #83
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_60163528
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 10:59 schreef stbabylon het volgende:
En dus moet de overheid maar lekker gratis vervoer geven aan duizenden mensen die dan lekker met de trein Nederland kunnen rondtrekken? Er is maar een kleine groep die hier last van heeft. Als de OV het hele jaar geldig zou zijn voor iedereen die studeert, 'reizen' de kosten de pan uit.
Nou, wat zal de overheid miljarden aan kostenpost hebben voor die paar studenten die het land even door touren. .

Is trouwens goed voor de economie, spenderende studenten.
Ik ga naar huis.
pi_60163531
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 11:47 schreef stbabylon het volgende:
even zonder grap totdat je je diploma hebt betaal je gewoon ¤2500 voor je ov per jaar.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_60163873
68 euro de maand * 12 maand != 2500 euro

En al zou het dat wel zijn, een particulier betaald bijna 5000 euro.
pi_60163885
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 12:44 schreef Blik het volgende:

[..]

Je hoeft geen OV te nemen, je kunt er ook voor kiezen om je OV cash uit te laten betalen. Voor mensen die nooit van het OV gebruik maken een prima oplossing
Dat kan al jaren niet meer.
pi_60163963
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 16:17 schreef stbabylon het volgende:
Heel simpel, heel schoolgaand Nederland heeft op dit moment vakantie. Als jij nog wel naar school moet, heb je het afgelopen jaar niet hard genoeg gewerkt. Je had al klaar moeten zijn, dan had je ook vakantie en had je geen OV nodig.
Ik studeer pas op 22 AUG af, dus je praat poep.
  donderdag 17 juli 2008 @ 13:30:35 #88
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_60164472
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 09:44 schreef stbabylon het volgende:

in zekere zin heb je wel gelijk hoor, maar goed, ik doe een studie waar het afstuderen gemiddeld 1.7 jaar duurt (5 jaar aan de technsiche uni). wij hebben in principe een jaar voor afstuderen, waarin je eerst een trimesterdeel een onderzoek moet opzetten en uitwerken en in de andere wtee delen een gebouw moet ontwerpen en uitwerken. al die begeleidingsuurtjes, kritieken, revisies etc leveren veel extra werk op, aangezien je niet even een regeltje verandert in je scriptie maar emteen alles moet verwerken in je plattegronden en andere tekeningen, evt. nieuwe maquettes maken etc. daarbij komt dat alleen het presentabel maken van je ontwerpen en onderzoeken heel lang kan duren. Ik wil het niet meteen als excuus gebruiken, maar een jaar is in veel gevallen gewoon te kort als je het echt goed wilt aanpakken.
put
your
clothes
on!
pi_60164504
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 13:06 schreef stbabylon het volgende:

68 per halve maand. zo'n 136 per maand. x12 = 1632,-

Aangezien de Ib groep in de zomer ook het gebruik van die kaart telt (en wel de hele 68,-) zou het eerlijker zijn om mensen ook in de zomermaanden vrij te laten reizen.

Mensen die stoppen met hun opleiding moeten toch wel betalen, zo niet dan gaan ze werken en betalen ze in de eerste 10 jaar alles wel weer terug aan inkomstenbelasting.
  donderdag 17 juli 2008 @ 13:32:21 #90
62913 Blik
The one and Only!
pi_60164523
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 13:06 schreef stbabylon het volgende:

Het is 68 euro per 2 weken, zo'n 140 euro per maand. Maar is nog altijd geen 2500 euro.
pi_60164861
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 13:32 schreef Blik het volgende:

[..]

Het is 68 euro per 2 weken, zo'n 140 euro per maand. Maar is nog altijd geen 2500 euro.
Misschien geeft hij jaarlijks 900 euro uit aan kleffe patat en slappe koffie van de Kiosk
pi_60165001
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 13:32 schreef Blik het volgende:

[..]

Mmm zal eens kijken ik dacht dat het zo geboekt stond op mijn schulden overzicht van de ibg
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_60345487
Is dat zo?
gebruik um amper..
Back to the 70's
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')