Eh.. ben je nou aan het afstuderen of vakantie aan het vieren?quote:Op woensdag 16 juli 2008 19:27 schreef Fha het volgende:
Mja.. en juist nu ik weer een keer tijd heb om iedereen overal op te zoeken
Ik heb vakantie, maar ik moet gewoon leren voor mn tentamens dus eigenlijk.. tjah.. kweenie..quote:Op woensdag 16 juli 2008 20:37 schreef tuxepux het volgende:
[..]
Eh.. ben je nou aan het afstuderen of vakantie aan het vieren?
altijd makkelijk om te zeggen... maar je mag het wel van mij overnemen hoorquote:Op donderdag 17 juli 2008 07:26 schreef stbabylon het volgende:
Afstuderen in de vakantie betekend gewoon dat je dus niet hard genoeg hebt voor de vakantie. Hoe moeilijk kan het zijn.
Het lijkt me dat je dat zelf moet doen wil je zo'n papiertje krijgen...quote:Op donderdag 17 juli 2008 08:19 schreef Jerruh het volgende:
[..]
altijd makkelijk om te zeggen... maar je mag het wel van mij overnemen hoor.
Het zou ook gewoon veel werk kunnen zijn. Maar dat bestaat natuurlijk niet?quote:Op donderdag 17 juli 2008 07:26 schreef stbabylon het volgende:
Afstuderen in de vakantie betekend gewoon dat je dus niet hard genoeg hebt voor de vakantie. Hoe moeilijk kan het zijn.
Of er zijn gewoon studenten die echt willen werken, en niet een suf onderzoekje willen repliceren. Kan het nog gepubliceerd worden, enzo. Da's leuk.quote:Op donderdag 17 juli 2008 09:07 schreef stbabylon het volgende:
Als het structureel te veel werk is voor de gemiddelde student, moet dat aan de kaak gesteld worden op de opleiding. Als het voor een individuele student te veel werk is, is wellicht de opleiding te hoog gegrepen?
Jij zit duidelijk nog in groep 6, gezien je Nederlands. Als je ooit gaat afstuderen piep je wel anders.quote:Op donderdag 17 juli 2008 07:26 schreef stbabylon het volgende:
Of je wilt je opleiding gewoon snel afmaken, ipv jaren stufi te trekken.quote:Op donderdag 17 juli 2008 09:07 schreef stbabylon het volgende:
Als het structureel te veel werk is voor de gemiddelde student, moet dat aan de kaak gesteld worden op de opleiding. Als het voor een individuele student te veel werk is, is wellicht de opleiding te hoog gegrepen?
Paar uur werken voor vijf euroquote:Op woensdag 16 juli 2008 19:14 schreef Teunebeun het volgende:
Mijn broer moet dagelijks vijf euro betalen aan het OV. Dus hij werkt de eerste paar uurtjes voor niks
En als je een beetje enthousiast bent, ga je niet zeiken over een maandje langer studeren. Het is geen basisschool..quote:Op donderdag 17 juli 2008 09:44 schreef stbabylon het volgende:
Een studie van 4 jaar is zo ingericht dat je er 4 jaar mee bezig bent. Niet 4 jaar en een zomer.
Ja, ik zei betekend ipv betekent, en ik ben gewerkt vergeten. Ik was net wakker. Neemt niet weg dat ik al jaren een goed betaalde baan heb, en dus niet meer 'ooit ga afstuderen'.
Ik mag zeiken wat ik wil!quote:Op donderdag 17 juli 2008 09:56 schreef stbabylon het volgende:
Nee, maar dan moet je ook niet zeiken dat er allerlei extratjes niet meer beschikbaar zijn, puur omdat jij buiten de standaard wil werken. Zeker niet als je die extratjes wil gebruiken voor niet school-gerelateerde zaken zoals een aantal 'studenten' hier hebben aangegeven.
Daar hebben we het ook niet over, we hebben het over het feit dat je tijdens het afstuderen dus geen vergoeding krijgt voor je reiskosten. Mijn beide afstudies hebben in de "zomervakantie" plaatsgevonden.quote:Op donderdag 17 juli 2008 09:56 schreef stbabylon het volgende:
Nee, maar dan moet je ook niet zeiken dat er allerlei extratjes niet meer beschikbaar zijn, puur omdat jij buiten de standaard wil werken. Zeker niet als je die extratjes wil gebruiken voor niet school-gerelateerde zaken zoals een aantal 'studenten' hier hebben aangegeven.
quote:Op woensdag 16 juli 2008 14:08 schreef Adidah het volgende:
[..]
Dat is een instinker om te kijken welk opleidingsniveau je hebt genoten. Er staat tot 16 juli dus niet inbegrepen.
Juist ja, universiteiten doen niet aan zomervakanties. Zomervakanties zijn voor paupers die los willen op Kos of Kretaquote:Op donderdag 17 juli 2008 10:31 schreef Cruise.Elroy het volgende:
De OV-mensen hebben blijkbaar niet door dat universiteiten qua onderzoek geen rekening houden met "zomervakantie". Ik kan moeilijk tegen mijn collegas zeggen dat ik even een maandje weg ben.
Jaquote:Op donderdag 17 juli 2008 10:59 schreef stbabylon het volgende:
En dus moet de overheid maar lekker gratis vervoer geven aan duizenden mensen die dan lekker met de trein Nederland kunnen rondtrekken?
De gemiddelde Nederlander, ja laten we het daar eens over gaan hebbenquote:Op donderdag 17 juli 2008 11:47 schreef stbabylon het volgende:
Omdat de gemiddelde Nederlander niet wil meebetalen aan de binnenlandse strandvakantie van de studenten.
Ja dat hele "de treinen rijden toch wel"-denkwijze gaat niet op natuurlijk. Ik zie liever dat je een soort tegoed krijgt van de IB die je op kan maken over de duur van een jaar. Ik fiets elke dag braaf naar werk terwijl ik ook een half-uurtje kan treinen. Dat geld gaat gewoon de put in.quote:Op donderdag 17 juli 2008 12:14 schreef Synthesist het volgende:
De treinen rijden toch wel. Gun die studenten nou hun plezier.
De IB-groep telt die ¤ 68,- per halve kalendermaand immers toch ook gewoon bij de studieschuld op.
Je hoeft geen OV te nemen, je kunt er ook voor kiezen om je OV cash uit te laten betalen. Voor mensen die nooit van het OV gebruik maken een prima oplossingquote:Op donderdag 17 juli 2008 12:41 schreef Cruise.Elroy het volgende:
[..]
Ja dat hele "de treinen rijden toch wel"-denkwijze gaat niet op natuurlijk. Ik zie liever dat je een soort tegoed krijgt van de IB die je op kan maken over de duur van een jaar. Ik fiets elke dag braaf naar werk terwijl ik ook een half-uurtje kan treinen. Dat geld gaat gewoon de put in.
Nou, wat zal de overheid miljarden aan kostenpost hebben voor die paar studenten die het land even door touren.quote:Op donderdag 17 juli 2008 10:59 schreef stbabylon het volgende:
En dus moet de overheid maar lekker gratis vervoer geven aan duizenden mensen die dan lekker met de trein Nederland kunnen rondtrekken? Er is maar een kleine groep die hier last van heeft. Als de OV het hele jaar geldig zou zijn voor iedereen die studeert, 'reizen' de kosten de pan uit.
even zonder grap totdat je je diploma hebt betaal je gewoon ¤2500 voor je ov per jaar.quote:Op donderdag 17 juli 2008 11:47 schreef stbabylon het volgende:
Omdat de gemiddelde Nederlander niet wil meebetalen aan de binnenlandse strandvakantie van de studenten.
Dat kan al jaren niet meer.quote:Op donderdag 17 juli 2008 12:44 schreef Blik het volgende:
[..]
Je hoeft geen OV te nemen, je kunt er ook voor kiezen om je OV cash uit te laten betalen. Voor mensen die nooit van het OV gebruik maken een prima oplossing
Ik studeer pas op 22 AUG af, dus je praat poep.quote:Op woensdag 16 juli 2008 16:17 schreef stbabylon het volgende:
Heel simpel, heel schoolgaand Nederland heeft op dit moment vakantie. Als jij nog wel naar school moet, heb je het afgelopen jaar niet hard genoeg gewerkt. Je had al klaar moeten zijn, dan had je ook vakantie en had je geen OV nodig.
in zekere zin heb je wel gelijk hoor, maar goed, ik doe een studie waar het afstuderen gemiddeld 1.7 jaar duurt (5 jaar aan de technsiche uni). wij hebben in principe een jaar voor afstuderen, waarin je eerst een trimesterdeel een onderzoek moet opzetten en uitwerken en in de andere wtee delen een gebouw moet ontwerpen en uitwerken. al die begeleidingsuurtjes, kritieken, revisies etc leveren veel extra werk op, aangezien je niet even een regeltje verandert in je scriptie maar emteen alles moet verwerken in je plattegronden en andere tekeningen, evt. nieuwe maquettes maken etc. daarbij komt dat alleen het presentabel maken van je ontwerpen en onderzoeken heel lang kan duren. Ik wil het niet meteen als excuus gebruiken, maar een jaar is in veel gevallen gewoon te kort als je het echt goed wilt aanpakken.quote:Op donderdag 17 juli 2008 09:44 schreef stbabylon het volgende:
Een studie van 4 jaar is zo ingericht dat je er 4 jaar mee bezig bent. Niet 4 jaar en een zomer.
Ja, ik zei betekend ipv betekent, en ik ben gewerkt vergeten. Ik was net wakker. Neemt niet weg dat ik al jaren een goed betaalde baan heb, en dus niet meer 'ooit ga afstuderen'.
68 per halve maand. zo'n 136 per maand. x12 = 1632,-quote:Op donderdag 17 juli 2008 13:06 schreef stbabylon het volgende:
68 euro de maand * 12 maand != 2500 euro
En al zou het dat wel zijn, een particulier betaald bijna 5000 euro.
Het is 68 euro per 2 weken, zo'n 140 euro per maand. Maar is nog altijd geen 2500 euro.quote:Op donderdag 17 juli 2008 13:06 schreef stbabylon het volgende:
68 euro de maand * 12 maand != 2500 euro
En al zou het dat wel zijn, een particulier betaald bijna 5000 euro.
Misschien geeft hij jaarlijks 900 euro uit aan kleffe patat en slappe koffie van de Kioskquote:Op donderdag 17 juli 2008 13:32 schreef Blik het volgende:
[..]
Het is 68 euro per 2 weken, zo'n 140 euro per maand. Maar is nog altijd geen 2500 euro.
Mmm zal eens kijken ik dacht dat het zo geboekt stond op mijn schulden overzicht van de ibgquote:Op donderdag 17 juli 2008 13:32 schreef Blik het volgende:
[..]
Het is 68 euro per 2 weken, zo'n 140 euro per maand. Maar is nog altijd geen 2500 euro.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |