Media:quote:Eén van de games die Sony aankondigde bij de launch van de PlayStation 3 was inFamous, een free-roaminggame die je de keuze zou laten of je goed of slecht werd. Veel meer was er tot op heden niet bekend over de game, maar de huidige editie van het blad GameInformer geeft ons wat meer inzicht in de game.
Het spel speelt zich af in de fictieve stad Empire City dat bestaat uit drie eilanden. In het begin kijk je uit over de stad terwijl een enorme explosie niet minder dan zes huizenblokken in een soort Ground Zero verandert.
De camera gaat vervolgens naar het epicentrum van de explosie waar de speler de hoofdpersoon Dylan ziet wankelen.
Dylan is zich niet bewust van zijn bovennatuurlijke gaven en heeft er derhalve weinig controle over. Tijdens de game zul je je krachten beter leren te beheersen en verder evolueren. Deze krachten kun je gebruiken om de stad te herbouwen of om hem verder af te breken. Een voorbeeld van het gebruik van je krachten is dat je vijanden kunt frituren met je elektriciteitskrachten om ze daarna van een brug af te werpen, maar je kunt ze diezelfde power gebruiken om generators te overbelasten om zo explosies teweeg te brengen.
Tijdens de game zullen ook andere figuren, ieder met hun eigen superpowers, in Empire City opduiken.
Het gebruik van vuurwapens is per definitie uitgesloten, omdat de krachten van Dylan dat niet toelaten. Als hij een pistool vast zou pakken, zou het buskruit van de kogels in het wapen ontploffen. Je superkrachten zullen ook op andere manieren in de weg komen te staan tijdens de game.
Developer Sucker Punch heeft aangegeven dat de superkrachten van Dylan en de verhaallijn die zich ontwikkelt gedurende het spel bedoeld zijn om de gameplay te ondersteunen. Verder bieden ze simpele controls om moeilijke acties uit te voeren.
Verder is inFamous niet opgebouwd zoals andere free-roaminggames. Je zult niet van missionmarker naar missionmarker gaan, maar tijdens de game zal het verhaal zich blijven ontwikkelen. Zo kun je een bloedende en gillende vrouw tegenkomen terwijl je onderweg bent om een bom te ontmantelen. Je zult dan moeten kiezen of je de vrouw gaat helpen, waardoor er minder tijd overblijft om de bom onschadelijk te maken. Je keuze beïnvloedt hoe de wereld jou ziet.
Dit alles heeft invloed op je karma, dat weer invloed heeft op hoe burgers tegenover jou staan. Ze kunnen je helpen in gevechten, tegen je vechten of je gewoon negeren. Daarnaast heeft karma invloed op hoe je superpowers zich ontwikkelen.
quote:During my demo, I didn't have to inch him along because I was afraid of him falling; I got to just run and have fun. The second big part to this climbing system is how great it looks. We've seen Spider-Man, Lara Croft, Nathan Drake, and hundreds of other videogame heroes climb walls and shimmy on ledges, but I don't think I've ever seen so many varied animations for this kind of movement as I saw in my snapshot of Infamous. When Cole's hanging from a rooftop, he's got one foot planted next to his hands. When he's on a windowsill, Cole's pressed as close and he possibly can be to that wall. The character's body really gives you the feel for how these moves would go.
Gameplay Trailerquote:Infamous was already one of my most anticipated games of 2009, but this hands-on has propelled it to the top of that list. Since Spider-Man 2, I've been waiting for a developer to capitalize on the formula that combines an open-world adventure with kickass comic book storytelling. Although my taste was way too brief -- I have no idea how side missions will play out, how smart the NPCs on the street are, etc. -- Infamous did nothing but impress when I played it. If you dig superhero stories or the idea of a good guy in GTA gets you all warm and fuzzy, it's going to be a very, very good spring.
quote:Op zaterdag 20 december 2008 17:58 schreef Vendris het volgende:
Woah deze komt ook op me lijstje te staan.
Vergeef me de vergelijking, maar tis net zo iets, gameplay wise als crackdown, right?
Dat is alleen maar beter, crackdown was uitermate vermakelijk, dus deze komt zeker in huisquote:Op zaterdag 20 december 2008 18:00 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Alleen beschik je in inFamous alleen over superpowers en wordt de nadruk (iets) meer op het verhaal gelegd.
quote:inFamous Date, Demo, and Art revealed
We know many of you have been wondering when urban hero Cole McGrath and his electrifying arsenal of superpowers is coming to a town near you. Well, we want to share with you today that inFamous will be launching worldwide this June, and here’s a first look at the front-of-box for the title:
Another question many of you have been asking is: will there be a demo? And, the answer is yes. We’ll have more details on when and how the demo will be available shortly. Stay tuned for a new trailer next week as well of loads of other inFamous goodies from the Sucker Punch crew this month…
Infamousquote:Op zaterdag 7 maart 2009 00:14 schreef Cyberia18 het volgende:
Nou ja Prototype verschijnt natuurlijk op meerdere platformen dus in dat opzicht zou het niet verwonderlijk zijn als ze meer exemplaren verkopen. Maar puur kijkend naar de kwaliteit van beide games denk ik dat Prototype het moet afleggen.
BELIEVE
http://multiplayerblog.mt(...)ling-about-this-one/quote:I played a slice of the game a couple of weeks ago and have been wanting to share some impressions. These may be vague or seem scatter-shot, but such are the impressions of open-world games. You only really know an open-world game is good once you have it for yourself and can see if quality fills its scope.
Here is some of what I saw that I liked that doesn’t come through in screenshots and trailers:
-Defibrillator Powers: I knew Cole could shot electricity from his hands to charge things and fry enemies. I didn’t realize he could hogtie enemies with bands of electricity, serve as a human defibrillator for wounded people and leech energy to the point of killing others. All these actions affect the hero’s moral alignment.
-“This is a yes you can game”: That’s what the game’s director, Nathan Fox, told me while showing me so many of the acrobatic climbing moves Cole can commit, the bosses he can fight, the choices for characters with which he can interact, and so on. He said the game is doling out a new power to the player every hour of play time. Given everything that the “Sly Cooper” games allowed players to do — and given how many activities games like “Grand Theft Auto IV” compel players of open-world games to want to do — the Obama-style “yes you can” design philosophy seems like a very good thing.
-A dash of “Crackdown”: While most of what I was shown in “Infamous” were main missions, I wanted to know about the side stuff. The peripheral missions and general life of the open-world are what make or break games in this genre. I learned from Fox that, not only are there going to be many side missions, but that there will be a “Crackdown“-style dynamism to this game. “Crackdown” was a well-received open-world super-cop game for the Xbox 360. The city of “Crackdown” was unusually organic for a game of its type. The player was charged with hunting the leaders of enemy gangs. One member of the gang might be a weapons dealer, another a vehicle supplier. Attacking the weapons guy and defeating him would cause all of the gang members of his gang to have inferior guns. Locking up the vehicles guy would have a regional affect on enemy vehicle quality. There were several dynamics like this, all of which were affected by the order with which the player decided to attack the leaders of the gang.
What “Infamous” has that is like this is a system of civic morality that changes the rhythms of muncipal life. Helping civilians in one area might bring some safety and economic prosperity back to a part of the city. Assisting cops might improve police patrols and think the ranks of local gangs. Actions of a more nefarious bent are supposed to have grimier implications. This type of dynamism that allows player-chosen actions to begin to re-color the world — not seen in even the ambitious “GTA IV” — could greatly enrich the “Infamous” world.
Mij lijkt Prototype nog steeds een stuk leuker, voornamelijjk vanwege het brute geweld. Bodysurfen, headcrushing en pletten met afvalbakken, wat wil je nog meer op een woensdagochtend?quote:Op zondag 11 januari 2009 14:51 schreef Fallen het volgende:
Ik heb meer mijn vraagtekens bij het verhaal.... en die loop-animatie vind ik nog steeds 'erg apart'.
Maar vooralsnog lijkt me dit leuker dan Prototype.
quote:inFamous Not Releasing This June, After All
Posted by Asad Qizilbash // Marketing Manager, SCEA
Many of you may be wondering when we plan to announce the release date for inFamous. Well today, we have a little surprise for you….the release month is no longer June. Now wait, I know what you’re thinking…inFamous is NOT delayed, in fact, the guys up at Sucker Punch have been working so hard that the game will be releasing in the U.S. on May 26!
quote:And, yes, the inFamous demo will be made available to everyone on the PlayStation Network on May 21. We’ve got a lot more surprises on the way the next few weeks, so stay tuned…..
Toch nog voor Prototype dus! Verstandige zetquote:
quote:EBGames in Australië heeft een special edition-bundel onthuld voor de aankomende titel inFamous. De bundel bevat een zogenaamd 'digipack'-hoes, een exclusief art-boek en een promo-voucher. Met de voucher krijg je beschikking over speciale super-kracht die via het PlayStation Network kan worden gedownload. Om wat voor super-kracht het hier gaat en of deze met de release al beschikbaar is, is vooralsnog onbekend.
Of er in de Verenigde Staten en Europa ook een dergelijke special edition wordt uitgebracht is nog onbekend.
Kloptquote:Op vrijdag 17 april 2009 14:13 schreef Waag-hals het volgende:
Ik kreeg ergens mee dat inFamous nu in eind mei uitkomt ipv begin juni. Klopt dit? Of ben ik in de war met de demo?
Blij!quote:Op vrijdag 17 april 2009 15:14 schreef Kremers het volgende:
[..]
Klopt26 mei is de nieuwe datum (voor de US) Hij is inmiddels ook goud gegaan, zoals hier te lezen is.
http://www.suckerpunch.com/index.php?option=com_content&view=article&id=108:infamous-worldwide-launch&catid=1:latest-news&Itemid=110quote:inFAMOUS U.S. Launch Set For May 26th, Europe May 29th
With the worldwide release of inFAMOUS just around the corner, things have really started to ramp up at both Sucker Punch and Sony. When inFAMOUS launches in the United States on May 26th and Europe May 29th, the U. S. gets its own unique box, and folks in Europe can purchase a regular edition or a special edition that's loaded with extra goodies.
Between now and May 10th, we'll be launching the official inFAMOUS website, www.infamousthegame.com, and the demo will be available on PSN starting May 21st.
If you can't wait to try the game, you can pre-order it to get exclusive, early access to the demo, or an exclusive Reaper costume for your HOME avatar, or an exclusive power, Gigawatt Blades. This is extremely powerful melee weapon.
quote:Op dinsdag 12 mei 2009 19:13 schreef delano.888 het volgende:
Iemand intresse in GRATIS infamous demo?
PM me even.
Hoop dat het gezeik hiermee ophoud...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |