Bedankt allemaal voor de reacties.
Er wordt hier ook (terrecht) aangenomen dat ik wel een zeiknicht moet zijn. Het mooie van het verhaal is dat ik dat tegenover haar helemaal niet ben.
Op het internet wel
Een mooie plek om anderen over de situatie te laten oordelen om te kijken of mijn denkwijze overeen komt. Mijn vriendin heeft wat dat betreft ook niks te klagen.
Wel heb ik altijd wat zeikgedrag getoond in het begin over het 'verleden' van de vriendin. Daar ben ik na een tijdje mee op gehouden want dat was achterlijk en pure ego-talk.
Gisteren waren we dus gewoon over personen aan het praten die we in Zweden kende enzo en ik vroeg me af of die kerel mijn vriendin toen nou echt leuk vond of gewoon de helpende hand bood omdat ze zich een beetje verdrietig voelde denk ik over de situatie tussen mij en haar. Dus ik stelde daar een vraag over.
Was verder niet bedoeld om te vragen of ze gekust hadden ofzo. Ik heb ze op die avond samen gezien en aangezien ik haar na een week wel al leuker vond dan leuker zij mij, kan ik mij die avond nog goed herinneren. Ik heb ze daar samen zien knuffelen buiten voor een lange tijd, maar geen gekus gezien.
Ik heb haar ook altijd geloofd toen sinds ze de volgende dag mijn vraag beantwoordde met dat ze niet gekust hadden.
Nu blijkt dus dat ze samen naar binnen zijn gegaan toen naar haar kamer en dat ze daar wat gezoend hebben en verder niks. Toen is die vent weer weggegaan.
Ik ben de situatie lichtelijk op aan het blazen in mijn hoofd merk ik. Op sommige momenten denk ik dat er niks aan de hand is want we hadden niks en ze heeft alleen maar wat gekust. Maar andere momenten voel ik me gewoon bedrogen.
Maar ja ik moet me maar realiseren dat die kerel sowieso nooit veel indruk gemaakt kan hebben want de volgende dag kwam ze terug naar mij en is niet meer weggegaan.
Ik moet het inderdaad maar gewoon direct accepteren en vergeten. Mijn vriendin's reactie heeft het trouwens nog erger gemaakt. Ze heeft uren gehuild en dingen gezegd als 'ik heb mijn relatie kapot gemaakt', 'sorry sorry' en 'ik voel me zo shuldig en schaam me diep'.
Het goede daarvan is dat ze eerlijkheid dus toch hoog heeft staan.
Het slechte daarvan is dat zij kennelijk zo veel waarde aan de situatie hecht dat het mij daar in mee heeft getrokken. Als zij het zo belangrijk vind, dan is het dat misschien ook wel...
Haar vorige relatie is door iets soortgelijks op de klippen gelopen, maar toen was het andersom. Kerel kust zijn ex vriendin 1 maal in de eerste 2 weken van de relatie en liegt er vervolgens 3 maanden over. Toen ze er achter kwam kon ze het hem niet meer vergeven en vergeten...
Hoewel ze in theorie nu niet vreemdgegaan is, zijn de situaties wel vergelijkbaar. Het hoeft verder iig niks te zeggen over het karakter van mijn vriendin.