abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60134979
Hallo!

Welkom in de Low Frequency Chat ofwel Slowchat van Wetenschap, Filosofie en Levensbeschouwing! Hier worden typische WFLonderwerpen besproken, maar ook hoe Isegrim leert autorijden, hoe Memento-Mori aan kamers in Utrecht komt, hoe Aliceys huis door buurman & buurman wordt opgeknapt, hoe Roomsoesje muggen uitroeit, hoe Haushofer zijn weekend doorbrengt, hoe je op de beste wijze koffie kunt zetten, hoe -Trinity- zich door tentamenweken heenworstelt, hoe Geartsjuh haar studentenleven weer oppakt, hoe goed het_fokschaap is als het op onroerend goed aankomt, en hoe goed miss_sly is als het op winkelen aankomt, hoe VonHinten zichzelf in de OP edit en SC hem dit weer nadoet, waar je het beste een terrasje kunt pakken en waar ook niet, hoe Doffy vindt dat je whisky moet drinken, dat qu63 nooit ontbreekt en ons verblijdt met een toenemde frequentie van happy moments in zijn leven, hoe causa de wereld verbetert, trappen schildert en zorg draagt voor haar omgeving, hoe fijn en onfijn het leven soms is en waar de meets zijn en hoe laat.

Wees welkom, aangezien we hier geen gesloten religie beoefenen, maar proberen ons lief en leed te delen met een fractie van foks bezoekers .

De eerste <geen idee hoeveel> delen staan hier, en we hebben ook een eigen IRC-kanaal. Wel tov om daar ook eens langs te hoppen dusch!

OP is hier te vinden

Ben je het niet eens met de OP, wijzig em dan hier
Amsterdam O+
pi_60134995
Dat de vonken van de gesprekken af mogen komen!
Amsterdam O+
  woensdag 16 juli 2008 @ 00:47:31 #3
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_60135317
Tussen jou en mij zit het met die vonken wel goed, soes
'Nuff said
  woensdag 16 juli 2008 @ 00:49:53 #4
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_60135360
quote:
Café bekeert zich tot Rokerskerk

ALKMAAR - Café Lindeboom uit Alkmaar wordt woensdagmiddag ingewijd tot de Enige en Universele Rokerskerk van God uit Amsterdam. "Wij staan vierkant achter wat de kerk predikt en dat is roken." Dit heeft kroegeigenaar Cor Busch dinsdag gezegd.
ANP

De Rokerskerk bedrijft haar religie vanuit de goddelijke drie-eenheid van rook, vuur en as en vereert haar god door in de kerk te roken.

Mensen die lid worden van de kerk krijgen een pasje dat hen toestaat te roken in het etablissement. Mensen zonder pasje mogen geen sigaret opsteken.

Certificaat

In de cafés die zich aansluiten bij de Rokerskerk komt een certificaat te hangen dat het alle leden van de gemeenschap van de Rokerskerk vrijstaat hun rookartikelen te nuttigen en daarmee hun goede God in vrede te eren.

Busch: "Rokers worden gediscrimineerd. Mensen kunnen nergens meer roken. Maar een viltje, een glas bier en een sigaret horen nu eenmaal bij elkaar. Straks vragen ze je ook nog een zwemvest aan te trekken in je auto, omdat je met je auto in het water kunt belanden."

Ingewijden

Inmiddels telt Nederland enkele tientallen horecaondernemers die zijn ingewijd in de Rokerskerk. In artikel 6 van de Grondwet en artikel 9 van het Europees Verdrag is de vrijheid van religie vastgelegd.

Zodoende wordt het voor de parochianen legaal een sigaretje te roken in de kroeg. Volgens het genootschap probeert de regering middels noodwetgeving Rokerskerken te verbieden. Hiermee wordt een valide religie getorpedeerd, aldus de kerk.

Oprichter

Oprichter van de Rokerskerk Michiel Eijsbouts heeft, zo zei hij in een ractie, een broertje dood aan horecagelegenheden die het rookverbod proberen te omzeilen door lid te worden van de kerk.

"We hebben de afgelopen paar maanden heel veel aanvragen gekregen van ondernemingen, maar zodra we denken dat uitbaters het alleen maar doen om hun nering te redden, worden zij niet ingewijd."

De Rokerskerk is volgens eigen zeggen een serieuze aangelegenheid en vind roken erg belangrijk. "Het is iets ritueels, iets dat je beleeft en we leven ons geloof strikt na."
Preach it, brotha! Ik denk dat zij het Ware Geloof gevonden hebben, maar daar helaas al weer snel vanaf zijn gevallen. Ik sticht hierbij de Herstelde Orde van Incidentele Sigarenrokers.

Is religie niet fantastisch?
'Nuff said
pi_60135682
Ik ben zelf al een tijdje lid van de Kerk Der Regelmatige Snelheidsovertreders, die van de Levende Gemeente Der Belastingontduikers en daarvoor die van het Genootschap van de Heilige X en Haar Vrijzinnige Pillen, maar heb mij nooit in een vergevingsgezinde houding van de overheid mogen verheugen. Jammer hoor.
Mu!
pi_60136800
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 00:49 schreef Doffy het volgende:
Briljant
Amsterdam O+
pi_60136948
Soesje, ken jij Latijn?

Goedemorgen. Gister een deel gezien van een docu van Stephen Fry over bipolar disorder (manische depressiviteit). Hij heeft dat zelf ook. Was erg boeiend.
pi_60137096
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 00:49 schreef Doffy het volgende:

[..]

Preach it, brotha! Ik denk dat zij het Ware Geloof gevonden hebben, maar daar helaas al weer snel vanaf zijn gevallen. Ik sticht hierbij de Herstelde Orde van Incidentele Sigarenrokers.

Wel een beetje triest van die oprichter dat hij ertegen is dat cafés zich 'bekeren' vanwege het rookverbod. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd en ik zou het geniaal vinden als dat achterlijke rookverbod op die manier wordt omzeild.

Werken.
  Moderator woensdag 16 juli 2008 @ 08:05:06 #9
5428 crew  miss_sly
pi_60137113
Die docu heb ik een tijd geleden ook al eens gezien. Vond hem ook heel interessant
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator woensdag 16 juli 2008 @ 08:07:51 #10
5428 crew  miss_sly
pi_60137130
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 08:02 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Wel een beetje triest van die oprichter dat hij ertegen is dat cafés zich 'bekeren' vanwege het rookverbod. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd en ik zou het geniaal vinden als dat achterlijke rookverbod op die manier wordt omzeild.

Werken.
Ik kan me zo voorstellen dat dit enigszins cynisch bedoeld is. Bovendien moet hij zo natuurlijk wel reageren, want als ware gelovige heb je natuurlijk niets op met die opportunisten die eigenlijk niet van het ware geloof zijn, maar alleen maar doen alsof om te kunnen roken in de kroeg
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_60137221
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 07:30 schreef Isegrim het volgende:
Soesje, ken jij Latijn?
Iets veel beters, google
Amsterdam O+
pi_60138428
mogguh
Mu!
pi_60139132
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 07:30 schreef Isegrim het volgende:
Soesje, ken jij Latijn?

Goedemorgen. Gister een deel gezien van een docu van Stephen Fry over bipolar disorder (manische depressiviteit). Hij heeft dat zelf ook. Was erg boeiend.
Ik ga hem downloaden .
pi_60139503
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 00:01 schreef Geartsjuh het volgende:
We hebben net een hospitant afgewezen omdat ie te leuk was . Nu moet ik met mijn huidige huisgenote gaan vechten om z'n telefoonnr .
Een vriend van me haalde regelmatig met zijn huisgenoten 1 kamer in het studentenhuis leeg, zette die op internet, liet geïnteresseerden bier en wijn meenemen, maakten er een mooie avond van, en wezen (natuurlijk) vervolgens iedereen af om alle meubels weer terug in de kamer te zetten zodat de oorspronkelijke bewoner weer op zijn kamertje verder kon leven..
pi_60139843
ja, dit is een tvp
pi_60141511
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 10:51 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Een vriend van me haalde regelmatig met zijn huisgenoten 1 kamer in het studentenhuis leeg, zette die op internet, liet geïnteresseerden bier en wijn meenemen, maakten er een mooie avond van, en wezen (natuurlijk) vervolgens iedereen af om alle meubels weer terug in de kamer te zetten zodat de oorspronkelijke bewoner weer op zijn kamertje verder kon leven..
Een ex van me heeft es gehospiteerd bij een huis waar er helemaal geen kamer vrij was De vorige bewoner was er met ruzie weggegaan, en had als afscheid de kamer toch maar wel op kamernet gezet met als mededeling dat iedereen er met een fles drank mocht hospiteren. Terwijl er allang iemand anders zat natuurlijk. Dat verklaarde ook de mensen die ze in tegengestelde richting met een fles drank weer terug zag gaan
pi_60144099
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 00:26 schreef Roomsoesje het volgende:
Dat de vonken van de gesprekken af mogen komen!
Vonk vonk vonk .
pi_60147873
Godin van het asfalt Elf van de boksring Smaragd van kennis

Amsterdam O+
pi_60149065
tjeempie...
Mu!
pi_60150942
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 08:21 schreef Roomsoesje het volgende:

[..]

Iets veel beters, google
Was ik je toch *bijna* aardig gaan vinden.
pi_60151464
We hebben een eigen tentje gekocht vandaag
Kol haneshama Tehalel Yah
"When I read the Bhagavad Gita and reflect about how God created this universe everything else seems so superfluous". (Einstein)
pi_60153556
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 19:41 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Was ik je toch *bijna* aardig gaan vinden.
kennen je collega's bij je nieuwe baan wel Latijn ?
pi_60154664
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 21:35 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

Ik hoop het maar. Anders is die baan ook geen lang leven beschoren.
pi_60154756
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 10:32 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

Ik ga hem downloaden .
Hij staat gewoon op Google Video ontdekte ik. Heb vandaag de rest gekeken. Ik vind Stephen Fry altijd een zeer aandoenlijke en lieve man. Toen hij wat jonger was vond ik hem zelfs ronduit aantrekkelijk en ondanks zijn vadsigheid 'heeft' hij nog steeds 'iets'.
pi_60156451
Oldermachtig, ik blijf maar aan het films kijken. Vanavond In Bruges gezien. Badboy Colin Farrel met zijn stoere Irish-accent blijft leuk om naar te kijken, en de onderkoelde humor kon ik ook wel waarderen

Leuk
pi_60156619
Vanavond Sex&TheCity gekeken En ik was bijna de enige kerel in de zaal Ik wil ook naaldhakken En coktails drinken in plaats van bier
pi_60156636
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 21:35 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

amicitiae causa
"When I read the Bhagavad Gita and reflect about how God created this universe everything else seems so superfluous". (Einstein)
pi_60156665
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 23:40 schreef VonHinten het volgende:
Oldermachtig, ik blijf maar aan het films kijken. Vanavond In Bruges gezien. Badboy Colin Farrel met zijn stoere Irish-accent blijft leuk om naar te kijken, en de onderkoelde humor kon ik ook wel waarderen

Leuk
Schaam je maar niet hoor, film kijken is gewoon leuk
pi_60156681
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 23:48 schreef Haushofer het volgende:
Vanavond Sex&TheCity gekeken En ik was bijna de enige kerel in de zaal Ik wil ook naaldhakken En coktails drinken in plaats van bier
Jij schaamt je sowieso al niet
pi_60156739
quote:
Kerel Door de vrouw meegetrokken?

Stiekem houd ik ook wel van een chickflick op zijn tijd
pi_60156895
R&P topics

Altijd leuk om voor het slapengaan door te lezen, met een pilsje in je hand
pi_60156897
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 23:54 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Kerel Door de vrouw meegetrokken?

Stiekem houd ik ook wel van een chickflick op zijn tijd
Niet "de vrouwn", wel twee vriendinnen. Eentje had ik 2 weken eerder meegetrokken naar Indiana Jones. Maar ik vind de serie ook erg leuk, dus vond het geen straf om em uit te zitten Wel een beetje een lange zit
  donderdag 17 juli 2008 @ 07:09:27 #33
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_60158797
tvp

(Goedemorgen!)
pi_60158870
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 16:49 schreef Roomsoesje het volgende:
Godin van het asfalt Elf van de boksring Smaragd van kennis

[ afbeelding ]
Dus jij vindt mij naar asfalt stinken, een manwijf en een nerd?
quote:
Ik ben trots op je. In dat kader: vrijdag ga ik kijken voor vet coole pumps. En of ze nog even cool zijn aan mijn voeten .

Nieuwe coupe . Erg wennen, maar het is wel wat vlotter en minder saai .
pi_60158995
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 07:30 schreef -Trinity- het volgende:

Nieuwe coupe . Erg wennen, maar het is wel wat vlotter en minder saai .
fotooooo's
pi_60159240
(goedemorgen)

Yo, his palms are sweaty, knees weak, arms are heavy
There is vomit on his sweater already
Moms forgettin' he's nervous
But on the surface he looks calm and ready
Mu!
pi_60160515
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 00:02 schreef VonHinten het volgende:
R&P topics

Altijd leuk om voor het slapengaan door te lezen, met een pilsje in je hand
Mooi topic
Fascinerend om te lezen hoe sommige mensen hun relatie inrichten..
pi_60161040
Morrie Alicey, Trinity, het_Fokschaap, SingleCoil en Geartsjuh

Vandaag oefenen tentje opzetten, huisje poetsen, koffers pakken etc
pi_60161148
Waar ga je heen met je tentje?
pi_60161193
Morge Isegrim

We gaan naar Frankrijk, daar hebben we een chalet, maar op de terugweg zetten we 1 nacht een tentje op, op zekere plaats in de ardennen....
pi_60161415
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 10:52 schreef Causa het volgende:
Morge Isegrim

We gaan naar Frankrijk, daar hebben we een chalet, maar op de terugweg zetten we 1 nacht een tentje op, op zekere plaats in de ardennen....
Aha.
pi_60161432
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 10:15 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

Mooi topic
Fascinerend om te lezen hoe sommige mensen hun relatie inrichten..
Yep

Goejesmorgens allemaal
pi_60161568
Ik ga even mijn nieuwe PS2-game testen, Ecco the Dolphin. Daarin speel je een dolfijn die de wereld moet redden.
pi_60161602

pi_60161855
Mijn meest kutte huisgenote heeft een andere kamer gevonden!

Zo uit het niets, wat een nieuws, mijn dag kan niet meer stuk!
pi_60163491
G'middag Haushofer en VonHinten

lunch!
pi_60164058
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 11:28 schreef VonHinten het volgende:
Mijn meest kutte huisgenote heeft een andere kamer gevonden!

Zo uit het niets, wat een nieuws, mijn dag kan niet meer stuk!
Dat was the secret

En ik zie grappen als "het was inderdaad een secreet" al weer van kilometers aankomen
pi_60164088
VH heeft haar vast weggejaagd.

Is het bij jullie ook zulk (*&^%$^#*)*-weer?
  donderdag 17 juli 2008 @ 13:19:48 #50
221431 servus_universitas
Profeta Pluriforma
pi_60164181
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 11:14 schreef Isegrim het volgende:
Ik ga even mijn nieuwe PS2-game testen, Ecco the Dolphin. Daarin speel je een dolfijn die de wereld moet redden.
Laten we hopen dat Ecco het er beter van af brengt dan Flipper. Maar alle respect voor Flipper hoor, die heeft zijn best gedaan . Hij heeft mij in ieder geval de nodige plezier in mijn jeugdjaren gebracht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')