Preach it, brotha! Ik denk dat zij het Ware Geloof gevonden hebben, maar daar helaas al weer snel vanaf zijn gevallen. Ik sticht hierbij de Herstelde Orde van Incidentele Sigarenrokers.quote:Café bekeert zich tot Rokerskerk
ALKMAAR - Café Lindeboom uit Alkmaar wordt woensdagmiddag ingewijd tot de Enige en Universele Rokerskerk van God uit Amsterdam. "Wij staan vierkant achter wat de kerk predikt en dat is roken." Dit heeft kroegeigenaar Cor Busch dinsdag gezegd.
ANP
De Rokerskerk bedrijft haar religie vanuit de goddelijke drie-eenheid van rook, vuur en as en vereert haar god door in de kerk te roken.
Mensen die lid worden van de kerk krijgen een pasje dat hen toestaat te roken in het etablissement. Mensen zonder pasje mogen geen sigaret opsteken.
Certificaat
In de cafés die zich aansluiten bij de Rokerskerk komt een certificaat te hangen dat het alle leden van de gemeenschap van de Rokerskerk vrijstaat hun rookartikelen te nuttigen en daarmee hun goede God in vrede te eren.
Busch: "Rokers worden gediscrimineerd. Mensen kunnen nergens meer roken. Maar een viltje, een glas bier en een sigaret horen nu eenmaal bij elkaar. Straks vragen ze je ook nog een zwemvest aan te trekken in je auto, omdat je met je auto in het water kunt belanden."
Ingewijden
Inmiddels telt Nederland enkele tientallen horecaondernemers die zijn ingewijd in de Rokerskerk. In artikel 6 van de Grondwet en artikel 9 van het Europees Verdrag is de vrijheid van religie vastgelegd.
Zodoende wordt het voor de parochianen legaal een sigaretje te roken in de kroeg. Volgens het genootschap probeert de regering middels noodwetgeving Rokerskerken te verbieden. Hiermee wordt een valide religie getorpedeerd, aldus de kerk.
Oprichter
Oprichter van de Rokerskerk Michiel Eijsbouts heeft, zo zei hij in een ractie, een broertje dood aan horecagelegenheden die het rookverbod proberen te omzeilen door lid te worden van de kerk.
"We hebben de afgelopen paar maanden heel veel aanvragen gekregen van ondernemingen, maar zodra we denken dat uitbaters het alleen maar doen om hun nering te redden, worden zij niet ingewijd."
De Rokerskerk is volgens eigen zeggen een serieuze aangelegenheid en vind roken erg belangrijk. "Het is iets ritueels, iets dat je beleeft en we leven ons geloof strikt na."
quote:Op woensdag 16 juli 2008 00:49 schreef Doffy het volgende:
[..]
Preach it, brotha! Ik denk dat zij het Ware Geloof gevonden hebben, maar daar helaas al weer snel vanaf zijn gevallen. Ik sticht hierbij de Herstelde Orde van Incidentele Sigarenrokers.
Is religie niet fantastisch?
Ik kan me zo voorstellen dat dit enigszins cynisch bedoeld is. Bovendien moet hij zo natuurlijk wel reageren, want als ware gelovige heb je natuurlijk niets op met die opportunisten die eigenlijk niet van het ware geloof zijn, maar alleen maar doen alsof om te kunnen roken in de kroegquote:Op woensdag 16 juli 2008 08:02 schreef Isegrim het volgende:
[..]Wel een beetje triest van die oprichter dat hij ertegen is dat cafés zich 'bekeren' vanwege het rookverbod.
Hoe meer zielen, hoe meer vreugd en ik zou het geniaal vinden als dat achterlijke rookverbod op die manier wordt omzeild.
Werken.
Ik ga hem downloadenquote:Op woensdag 16 juli 2008 07:30 schreef Isegrim het volgende:
Soesje, ken jij Latijn?
Goedemorgen.Gister een deel gezien van een docu van Stephen Fry over bipolar disorder (manische depressiviteit). Hij heeft dat zelf ook. Was erg boeiend.
Een vriend van me haalde regelmatig met zijn huisgenoten 1 kamer in het studentenhuis leeg, zette die op internet, liet geïnteresseerden bier en wijn meenemen, maakten er een mooie avond van, en wezen (natuurlijk) vervolgens iedereen af om alle meubels weer terug in de kamer te zetten zodat de oorspronkelijke bewoner weer op zijn kamertje verder kon leven..quote:Op woensdag 16 juli 2008 00:01 schreef Geartsjuh het volgende:
We hebben net een hospitant afgewezen omdat ie te leuk was. Nu moet ik met mijn huidige huisgenote gaan vechten om z'n telefoonnr
.
Een ex van me heeft es gehospiteerd bij een huis waar er helemaal geen kamer vrij wasquote:Op woensdag 16 juli 2008 10:51 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Een vriend van me haalde regelmatig met zijn huisgenoten 1 kamer in het studentenhuis leeg, zette die op internet, liet geïnteresseerden bier en wijn meenemen, maakten er een mooie avond van, en wezen (natuurlijk) vervolgens iedereen af om alle meubels weer terug in de kamer te zetten zodat de oorspronkelijke bewoner weer op zijn kamertje verder kon leven..
Vonk vonk vonkquote:Op woensdag 16 juli 2008 00:26 schreef Roomsoesje het volgende:
Dat de vonken van de gesprekken af mogen komen!
kennen je collega's bij je nieuwe baan wel Latijn ?quote:Op woensdag 16 juli 2008 19:41 schreef Isegrim het volgende:
[..]Was ik je toch *bijna* aardig gaan vinden.
Ik hoop het maar. Anders is die baan ook geen lang leven beschoren.quote:Op woensdag 16 juli 2008 21:35 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
kennen je collega's bij je nieuwe baan wel Latijn ?
Hij staat gewoon op Google Video ontdekte ik. Heb vandaag de rest gekeken. Ik vind Stephen Fry altijd een zeer aandoenlijke en lieve man.quote:
amicitiae causaquote:Op woensdag 16 juli 2008 21:35 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
kennen je collega's bij je nieuwe baan wel Latijn ?
Schaam je maar niet hoor, film kijken is gewoon leukquote:Op woensdag 16 juli 2008 23:40 schreef VonHinten het volgende:
Oldermachtig, ik blijf maar aan het films kijken. Vanavond In Bruges gezien. Badboy Colin Farrel met zijn stoere Irish-accent blijft leuk om naar te kijken, en de onderkoelde humor kon ik ook wel waarderen
Leuk
Jij schaamt je sowieso al nietquote:Op woensdag 16 juli 2008 23:48 schreef Haushofer het volgende:
Vanavond Sex&TheCity gekekenEn ik was bijna de enige kerel in de zaal
Ik wil ook naaldhakken
En coktails drinken in plaats van bier
Kerelquote:Op woensdag 16 juli 2008 23:48 schreef Haushofer het volgende:
Ik wil ook naaldhakken
Niet "de vrouwn", wel twee vriendinnen. Eentje had ik 2 weken eerder meegetrokken naar Indiana Jones. Maar ik vind de serie ook erg leuk, dus vond het geen straf om em uit te zittenquote:Op woensdag 16 juli 2008 23:54 schreef VonHinten het volgende:
[..]
KerelDoor de vrouw meegetrokken?
Stiekem houd ik ook wel van een chickflick op zijn tijd
Dus jij vindt mij naar asfalt stinken, een manwijf en een nerd?quote:Op woensdag 16 juli 2008 16:49 schreef Roomsoesje het volgende:
Godin van het asfaltElf van de boksring
Smaragd van kennis
[ afbeelding ]
Ik ben trots op je. In dat kader: vrijdag ga ik kijken voor vet coole pumps. En of ze nog even cool zijn aan mijn voetenquote:Op woensdag 16 juli 2008 23:48 schreef Haushofer het volgende:
Ik wil ook naaldhakken
fotooooo'squote:Op donderdag 17 juli 2008 07:30 schreef -Trinity- het volgende:
Nieuwe coupe. Erg wennen, maar het is wel wat vlotter en minder saai
.
Mooi topicquote:Op donderdag 17 juli 2008 00:02 schreef VonHinten het volgende:
R&P topics
Altijd leuk om voor het slapengaan door te lezen, met een pilsje in je hand
Aha.quote:Op donderdag 17 juli 2008 10:52 schreef Causa het volgende:
Morge Isegrim
We gaan naar Frankrijk, daar hebben we een chalet, maar op de terugweg zetten we 1 nacht een tentje op, op zekere plaats in de ardennen....
Yepquote:Op donderdag 17 juli 2008 10:15 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Mooi topic![]()
Fascinerend om te lezen hoe sommige mensen hun relatie inrichten..
Dat was the secretquote:Op donderdag 17 juli 2008 11:28 schreef VonHinten het volgende:
Mijn meest kutte huisgenote heeft een andere kamer gevonden!![]()
Zo uit het niets, wat een nieuws, mijn dag kan niet meer stuk!
Laten we hopen dat Ecco het er beter van af brengt dan Flipper. Maar alle respect voor Flipper hoor, die heeft zijn best gedaanquote:Op donderdag 17 juli 2008 11:14 schreef Isegrim het volgende:
Ik ga even mijn nieuwe PS2-game testen, Ecco the Dolphin. Daarin speel je een dolfijn die de wereld moet redden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |