abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 juli 2008 @ 18:20:27 #51
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_60125993
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 16:40 schreef sjimz het volgende:
Dat is dus wel een verboden wapen.
Hij heeft namelijk een stootplaat.
Het valt in de categorie van wapens die je wel mag bezitten, maar niet pakklaar bij je mag hebben.
Dus net zoals een samurai-zwaard, honkbal-knuppel of een hamer. Je mag ze thuis hebben, maar als je ermee naar buiten gaat, moeten ze afdoende verpakt zijn, danwel buiten bereik (in de kofferbak van een auto).
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_60126088
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 18:20 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Het valt in de categorie van wapens die je wel mag bezitten, maar niet pakklaar bij je mag hebben.
Dus net zoals een samurai-zwaard, honkbal-knuppel of een hamer. Je mag ze thuis hebben, maar als je ermee naar buiten gaat, moeten ze afdoende verpakt zijn, danwel buiten bereik (in de kofferbak van een auto).
Niet dat wapen wat hij toonde.
Dat is gewoon een verboden wapen..
De wapens die jij bedoelt zijn categorie 4 wapens:
quote:
Categorie IV
Wapens die men thuis voorhanden mag hebben, maar waarvan het verboden is deze in het openbaar te dragen. Dit betreft onder andere de luchtdrukgeweren, kruisbogen, wapenstokken, bajonetten, degens, zwaarden, sabels enzovoort.

Daarnaast vallen onder deze categorie de voorwerpen waarvan, gelet op hun aard of de omstandigheden waaronder zij worden aangetroffen, kennelijk kan worden aangenomen dat zij voor geen ander doel bestemd zijn dan om letsel toe te brengen of om mee te dreigen. Dit kunnen alledaagse gebruiksvoorwerpen zijn, zoals tafelpoten, fietskettingen, honkbalknuppels en dergelijke. Deze mag men onder normale omstandigheden bij zich hebben.
Voorbeeld: iemand mag onder normale omstandigheden een honkbalknuppel op straat bij zich hebben; maakt hij echter deel uit van een groep voetbalsupporters, dan is de honkbalknuppel een wapen in de zin van de WWM geworden.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 19:16:31 #53
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_60127296
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 14:40 schreef voetballeh het volgende:
Verder ben ik benieuwd of mijn mes mag. zie pic onderaan't topic. lemet is precies 9 cm en ik kan em opvouwen.
Behalve dat dit natuurlijk een kansloos topic is, kan je ook nog niet eens meten. Op het plaatje is toch duidelijk te zien het lemmet langer is dan 9 cm...
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 19:31:50 #54
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_60127657
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 14:48 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Wil ik je nog wel eens horen zeggen wanneer je per ongeluk tegen de verkeerde aanloopt en door 3 man nagenoeg dood wordt getrapt.
Want als jij door 3 man in elkaar wort getrapt klap je even snel je zakmesje uit?

Verder wat bug_me_not zegt TS, je lemmet is langer dan 9cm
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_60128391
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 17:35 schreef Beauregard het volgende:
Ik heb overigens onderstaande dolk, I kid you not.

[ afbeelding ]

Foto komt van Wikipedia, maar ik heb dus een Hitler Jugend dolk. Puur als collectors-item, dat ding zal mijn huis nooit verlaten. Verder droeg ik in het verleden wel eens een Zwitsers zakmes bij me, zoals men ook wel multitools bij zich draagt. Niets mis mee.
Je weet dat er ook veel namaak bestaat?
  dinsdag 15 juli 2008 @ 20:21:12 #56
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_60128827
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 15:09 schreef nachtdier2 het volgende:
Zelfs schroevendraaiers zijn verboden bij fouilleeracties schijnt.
En terecht. Als jij een schroevendraaier meeneemt als je op stap gaat dan is dat niet om het toilet in de kroeg te repareren. Alles wat redelijkerwijs als wapen gebruikt kan worden in een bepaalde situatie is een verboden wapen. Desnoods een kristallen asbak van een kilo die je mee neemt naar een discotheek.
pi_60128866
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 20:21 schreef CraZaay het volgende:

[..]

En terecht. Als jij een schroevendraaier meeneemt als je op stap gaat dan is dat niet om het toilet in de kroeg te repareren. Alles wat redelijkerwijs als wapen gebruikt kan worden in een bepaalde situatie is een verboden wapen. Desnoods een kristallen asbak van een kilo die je mee neemt naar een discotheek.
Door het rookverbod in de horeca zal dat niet meer zo snel gebeuren
  dinsdag 15 juli 2008 @ 20:26:38 #58
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_60128970
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 20:22 schreef sjimz het volgende:

Door het rookverbod in de horeca zal dat niet meer zo snel gebeuren
Hehe. DIe asbak was overigens iets wat ik echt heb meegemaakt als horecaportier in een grote discotheek (vroeger). Zelfde met een stilleto... "kijk, er zitten nog stukjes appel aan, ik gebruik 'm alleen op de bouw om m'n appel te schillen". Of iemand die een schroevendraaier in z'n sok had zitten... "oh, die zit er nog in van m'n werk". Er lopen wat mongolen rond hoor

En voor TS: ja, je mes (en ieder mes for that matter, zelfs een aardappelschilmesje) is op het Rembrandtplein gewoon een verboden wapen. APV doet er niet toe, staat gewoon in de Wet Wapens en Munitie.
  woensdag 16 juli 2008 @ 11:25:05 #59
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_60140260
Messen
  donderdag 31 juli 2008 @ 10:52:57 #60
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_60462121

[ Bericht 54% gewijzigd door MuRKie op 31-07-2008 10:58:51 (beter nooit dan laat) ]
pi_60462571
Kan aan de foto liggen, maar het lijkt me toch langer dan 9 cm. De punt ligt links van de nul (het eind van het lemmet ligt ook links van de 9, maar minder dan de punt links van de nul ligt...)

-edit- spuit 11
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_60463308
stelletje paupers met jullie messen
bla
blabla
blablabla
blablablabla
pi_60468075
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 14:45 schreef voetballeh het volgende:

[..]

met een lifehammer kan ik m'n appeltje niet schillen ( ) dus prefereer ik een mes, dat is multi-taskable.
Krijg die maar uit je broekzak als je in de kreukels ligt. Los in de auto? Veel plezier met zoeken, als hij niet vanzelf in je lijf zit tenminste.
Probeer je mes maar eens te pakken zonder je kont van de normale plek op de stoel te tillen.
En hou er ook rekening mee dat je vingertjes flink pijnlijk kunnen zijn van de klap van het stuur. Een lifehammer pakken is dan ook niet comfortabel, maar gaat makkelijker dan een mes uit je broekzak prutsen.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 01:04:02 #64
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_60479947
Goed topic. Hieronder mijn mes. Denken jullie dat ik problemen krijg hiermee, mocht ik aangehouden worden? Het is een erfstuk en ik zou 'm niet graag kwijtraken.

Bij het uitgaan neem ik hem wel mee meestal, je weet het maar nooit in de nachttrein tenslotte...

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 03:26:47 #65
81601 Jikpunth
glow in the dark condoms...?
pi_60481740
Dit is misschien wel de juiste plaats voor een vraag die ik al een tijdje heb. Mijn schoonvader heeft voor mij een parang (machette) gemaakt (hij is een oude headhunter uit Maleisie) en nou wou ik die graag meenemen naar Nederland. Ik gok dat het lemmet zo'n 40-50 cm is en het is ook vlijmscherp. Kan ik dat ding gewoon in mijn koffer stoppen en meenemen naar Nederland of mag ik hem dan inleveren op Schiphol?
how can you misplace your penis so badly that you need it to glow?
pi_60485839
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 15:58 schreef MAY-be het volgende:

[..]

Idd

Goede vriend van me wou perse altijd met mes rondlopen voor het geval hij overvallen zou worden.
Hij heeft me mogen aanvallen op alle manieren die hij kon bedenken (met rubber mes) en elke keer weer eindigde het mes in hem terwijl hij het nog vasthield.
Mes is een waardeloos ding qua zelfverdediging. Stalen pijp is een stuk nuttiger
Je zegt twee dingen. Ten eerste dat die vriend van je jou mocht aanvallen en ten tweede dat een mes ongeschikt is voor zelfverdediging. Allebei waar maar twee heel verschillende situaties.

Doorgaans is een mes (of welk ander wapen dan ook) een afschrikmiddel. Je moet geen enkel wapen willen gebruiken.

Overigens is welk wapen dan ook waardeloos in ondeskundige handen. Een cursus zelfverdediging is in ieder opzicht veel handiger en praktischer (en veel toegestaner).
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_60485954
edit: dubbel LOLLEROMGPWNAGE!
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_60485964
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 16:07 schreef MAY-be het volgende:
Een stalen pijp breekt je armen als je het blokt. Enige wat je kan doen is afstand houden.
Een steekbeweging is echt heel erg simpel af te weren als je weet hoe en 1 sec later zit het mes in je tegenstander of is hij in ieder geval het mes kwijt
Aan de andere kant is een stalen pijp zo zwaar dat je alle tijd hebt om die te ontwijken, een stap opzij te doen en je aanvaller een trap in zijn knie te geven.

Overigens is het erg zwaar om iemand te blijven achtervolgen met een stalen pijp in je handen.
pi_60486030
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 17:27 schreef chevere het volgende:
Ik zou dat appeltje in jouw geval in de auto schillen, en het daarna opbergen in het dashboardkastje.
Een appel wordt geel in mijn dashboardkastje
quote:
Je zou jezelf er op straat namelijk onnodig mee kunnen bezeren, zowel lichamelijk als financieel.
Met een appel?
pi_60487276
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 12:10 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Een appel wordt geel in mijn dashboardkastje
[..]

Met een appel?
Als je een granny smith neemt, die zijn best zuur. Doet dus ook best pijn als je het in je oog krijgt.
Appels worden steeds duurder, dus financieel kan een appel-addict er ook best aan ten onder gaan...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_60487528
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 17:31 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

mooi ding.. hoelang issie?
Homofiele neigingen?
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 15:57:41 #72
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_60491326
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 14:41 schreef Jaap.Koorknaap het volgende:
Messen zijn voor Marokanen.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')