Allemaal mooi.quote:
Ik vind dit helemaal niet zo erg.quote:Jammer dat klassieke muziek zo'n elitair imago heeft. Wordt overigens bewust in stand gehouden.
Valt best mee , ik koop m'n klassieke cd's meestal bij het kruitvat.quote:Op zaterdag 27 december 2008 17:31 schreef Klopkoek het volgende:
Jammer dat klassieke muziek zo'n elitair imago heeft.
quote:Op woensdag 16 juli 2008 18:12 schreef Paradigm_shift het volgende:
Allereerst moet je je realiseren dat 'klassieke muziek' een verzamelterm is.
quote:
Ik wist niet dat Schumann een componist wasquote:[..]
Wat ik zou aanraden voor mensen die met klassiek muziek willen beginnen: Beethoven. Hier ben ik zelf ook mee begonnen. Nee wacht, ik was met een paar slechte CD's van Robert Schumann begonnen. Maar het werd met Beethoven serieus. Luister maar gewoon naar alle 9 symfonieën. Ze zijn allemaal supermooi.
Ik heb de uitvoeringen van Eugen Jochum gekocht via bol.com, maar daar staat het niet meer.
In dezelfde categorie: het carnaval der dieren van Saint-Saëns. Linkje, al moet je dit soort dingen eigenlijk niet op YouTube luisterenquote:Op donderdag 29 oktober 2009 19:00 schreef OldJeller het volgende:
Voor de leken is dit een goede introductie. Prachtige muziek met een vermakelijk verhaaltje over een jongen en een wolf! (al is deze clip (en sting-versie) iets te veel van het goede). Is dat niet leuk?!
Ga er lekker voor zitten!
Prokofiev - Peter and the wolf
In de jaren 80 en 90 was dat altijd de muziek als er in de film mensen in een chique restaurant komenquote:Op zaterdag 16 augustus 2008 03:29 schreef Manono het volgende:
Als je in een amerikaanse film klassieke muziek op de achtergrond hoort is het bijna altijd De Vier Jaargetijden van Vivaldi
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |