http://en.wikipedia.org/w(...)ts_teams#Netherlandsquote:Netherlands
Team relocation is very rare in the Netherlands. The most prominent case involves professional football club FC Omniworld. When 1964 Eredivisie champion and 1964-65 European Cup quarter finalist Door Wilskracht Sterk was merged into FC Amsterdam, its supporters founded amateur football club De Zwarte Schapen, named after their nickname, which translates as Black Sheep. The club quickly rose through the ranks of amateur football, eventually reaching the Hoofdklasse. After several violent incidents on the pitch and a six month suspension by the Royal Netherlands Football Association, the club moved from Amsterdam to nearby Almere (a "new town") and changed its name to Sporting Flevoland. That name was changed to FC Omniworld in the 1990s, and FC Omniworld was admitted to the Eerste Divisie for the 2005-06 season.
Dus dat bedoelde je er mee. Ze hadden gewoon die oude naam moeten houden in Almere, De Zwarte Schapen, en gaan spelen in het shirt van DWS.quote:Op zondag 20 juli 2008 17:20 schreef Doc het volgende:
Zo is Omniworld als een dergelijke club te zien ...
Meen je dat nou ?quote:Op maandag 21 juli 2008 14:47 schreef Dos37 het volgende:
RKC Waalwijk, geweldige club ik hoop elk jaar dat ze snel terug mogen komen.
Dat kan ik me voor een deel juist heel goed voorstellen. Ik weet of je in Amsterdam bent geboren en/of getogen, maar alleen dan kan ik je stelligheid begrijpen.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 08:57 schreef M0NTANA het volgende:
Zou me als Ajacied niet kunnen voorstellen dat ik voor Feyenoord of PSV zou zijn, denk dus dat ik zelf voor FC Utrecht zou zijn.
M0NTANA komt uit Zuid-Hollandquote:Op maandag 21 juli 2008 15:07 schreef Stpan het volgende:
[..]
Dat kan ik me voor een deel juist heel goed voorstellen. Ik weet of je in Amsterdam bent geboren en/of getogen, maar alleen dan kan ik je stelligheid begrijpen.
Veel top-3 successupporters zouden afhankelijk van wie van de 3 op dat moment het meest succesvol/populair zou zijn daar hun keus op hebben gebaseerd. Ik kan me persoonlijk niet voorstellen dat voor familie in de provincie Gelderland Ajax, Feyenoord of PSV generaties in het bloed zit.
Grens van Zuid-Holland en Utrecht.quote:
Precies op de grens?quote:
Niet helemaal precies. Als je me een kaartje wilt sturen, mag je ook gewoon PM'en hoor.quote:
Waarom niet? Mijn opa is vroeger met heel zijn gezin vanuit Rotterdam naar Gelderland verhuisd om hier te komen werken. Mijn hele familie (van mijn vaders kant) komt uit Rotterdam én is voor Feyenoord.quote:Op maandag 21 juli 2008 15:07 schreef Stpan het volgende:
Veel top-3 successupporters zouden afhankelijk van wie van de 3 op dat moment het meest succesvol/populair zou zijn daar hun keus op hebben gebaseerd. Ik kan me persoonlijk niet voorstellen dat voor familie in de provincie Gelderland Ajax, Feyenoord of PSV generaties in het bloed zit.
Het lijkt mij persoonlijk heel sterk dat je precies op de grens woont, daarom mijn vraagquote:Op maandag 21 juli 2008 15:45 schreef M0NTANA het volgende:
Niet helemaal precies. Als je me een kaartje wilt sturen, mag je ook gewoon PM'en hoor.
Lekker interessant. Moet je per sé uit de streek komen dan om hart voor de club te hebben? Zoiets kan toch groeien naarmate je wedstrijden bezoekt?quote:Op maandag 21 juli 2008 16:53 schreef Stpan het volgende:
@MarkNMGN, verhuizing is natuurlijk wat anders. Maar ik geloof niet dat al die lui die ik op Rotterdam CS aantref met niet-R'damse accenten allemaal een verhuisde opa hebben die al naar Feyenoord ging.
Ik vind het hele ALS Feyenoord niet had bestaan gewoon krom. Weet ik veel voor wie ik dan was.quote:Op maandag 21 juli 2008 16:53 schreef Stpan het volgende:
Maar ALS Feyenoord niet had bestaan (nooit had bestaan) dan was je dus voor NEC geweest? Of eerder voor Ajax dan wel PSV?
Als je nu zou roepen dat je NOOIT voor Ajax zou zijn, dan geloof ik dat niet. Jouw antipathie komt voort uit Ajax-haat vanuit Feyenoord kant. Niet vanuit Rotterdam-Amsterdam rivaliteit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |