abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 juli 2008 @ 08:57:15 #1
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_60114137
Heb je dan enig idee voor welke club je dan zou zijn?

Zou me als Ajacied niet kunnen voorstellen dat ik voor Feyenoord of PSV zou zijn, denk dus dat ik zelf voor FC Utrecht zou zijn. Vanwege het feit dat ik redelijk in de buurt van Utrecht woon, verschillende vrienden van me daar komen en het sfeertje altijd wel aardig is.

Hoe denkt de rest daar over? Worden de Feyenoorders ineens voor Sparta of Excelsior? PSV'ers voor NAC, Willem II of Eindhoven? Supporters van FC Groningen voor Heerenveen?
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_60114407
SC Heerenveen of Twente
pi_60114689
Dan verkast mijn intresse naar het buitenland. Arsenal is dan de mooiste club.
Football. Glorious football. Dont care what it looks like.
pi_60114861
Dat zal FC Groningen wel geweest zijn denk ik. Die werden net derde en speelden Europees toen ik het voetbal een beetje begon te volgen.
pi_60115093
@M0NTANA; Als je favoriete club niet zou bestaan, dan was er dus geen eens sprake van een rivaliteit tussen Feyenoord en PSV, dus dat is geen argument om niet die club te supporteren. Je weet dan gewoon niet beter.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 10:11:41 #6
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_60115171
Het gaat me niet om de rivaliteit, maar PSV blijft voor mij een boerenbedrijfsclub en Feyenoord de club voor de IQ-loze havenarbeiders, met beide clubs kan ik mij dus niet identificeren.
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_60115194
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 10:11 schreef M0NTANA het volgende:
Het gaat me niet om de rivaliteit, maar PSV blijft voor mij een boerenbedrijfsclub en Feyenoord de club voor de IQ-loze havenarbeiders, met beide clubs kan ik mij dus niet identificeren.
Dat zeg je als Ajacied. Ik betwijfel of je dat ook zou zeggen als Ajax niet zou bestaan.

Dat is gewoon compleet anders.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_60115212
ADO.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 10:15:05 #9
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_60115230
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 10:13 schreef PBateman1978 het volgende:
ADO.
Woon je in (de buurt van) Den Haag of gaat het puur om de beleving? Want op zich is FCU-ADO altijd wel beladen.
pi_60115319
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 10:12 schreef RayMania het volgende:

[..]

Dat zeg je als Ajacied. Ik betwijfel of je dat ook zou zeggen als Ajax niet zou bestaan.

Dat is gewoon compleet anders.
Dat lijkt mij dus ook. Je kan dit eigenlijk niet goed beoordelen.
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_60115436
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 10:15 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Woon je in (de buurt van) Den Haag of gaat het puur om de beleving? Want op zich is FCU-ADO altijd wel beladen.
Ik woon in Utrecht, maar heb eigenlijk altijd al een zwak gehad voor ADO.

Vind de club (uit grote stad, sleeping giant, veel bestuursproblemen) en supporters (vrij asociaal, fanatiek, cynische humor) nml. erg lijken op die van Utrecht.

En ik kon vroeger wat Hagenezen die wekelijks in het Zuiderpark zaten, en kon daar altijd erg mee lachen.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 11:19:09 #12
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_60116316
Dan zou ik niet van voetbal houden.

Maar serieus, wat een knakentopic
De nacht verandert iedereen,
kankelul.
pi_60116658
Dan denk ik Heracles of top 3.
Цой жив
pi_60116825
Heracles Almelo of Twente, lijkt me dan.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 19 juli 2008 @ 22:09:57 #15
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_60215472
Dat zou dan FC Amsterdam geweest zijn dat toen nog bestond. Dat team is nu dus failliet en de hypothese is dat er geen Ajax zou zijn - maar heel Amsterdam zonder betaald voetball? Dat kan ik me niet voorstellen. Ik zou simpelweg voor het team zijn dat Amsterdams was. Als Amsterdammer ben je voor een Amsterdamse club. Support your local team.

Als LFC niet bestaan zou hebben zou ik mogelijk de club gesupport hebben waar Kenny Dalglish dan voor gespeeld zou hebben.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_60215509
Ik zou echt geen idee hebben. Wellicht FC Eindhoven, maar dat durf ik echt niet met 100% zekerheid te zeggen.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  zondag 20 juli 2008 @ 13:39:05 #17
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_60223990
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 22:09 schreef Doc het volgende:
Dat zou dan FC Amsterdam geweest zijn dat toen nog bestond. Dat team is nu dus failliet en de hypothese is dat er geen Ajax zou zijn - maar heel Amsterdam zonder betaald voetball? Dat kan ik me niet voorstellen. Ik zou simpelweg voor het team zijn dat Amsterdams was. Als Amsterdammer ben je voor een Amsterdamse club. Support your local team.
Twee teamgenoten van me vertelde me eens dat ze in een pub in Amsterdam een Feyenoord-fan waren tegen gekomen de afkomstig was uit Amsterdam-west en praatte met een zwaar Amsterdas accent. Hij was altijd vor FC Amsterdam maar sinds die zijn verdwenen had die een hekel aan Ajax en was daarom voor de grote rivaal geworden.

Moet/mag je in de hypothese ook meewegen dat het voetballandschap er anders uit had gezien als je eigen club niet had bestaan. Veendam was bij de afwezigheid van FC Groningen misschien wel een grotere club geweest.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 20 juli 2008 @ 14:19:51 #18
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_60224787
quote:
Op zondag 20 juli 2008 13:39 schreef Cruoninga het volgende:

[..]

Twee teamgenoten van me vertelde me eens dat ze in een pub in Amsterdam een Feyenoord-fan waren tegen gekomen de afkomstig was uit Amsterdam-west en praatte met een zwaar Amsterdas accent. Hij was altijd vor FC Amsterdam maar sinds die zijn verdwenen had die een hekel aan Ajax en was daarom voor de grote rivaal geworden.
In Amsterdam-West is (en zeker was) Ajax, bij de iets oudere generatie dan ik, ook niet "DE club". Dat was Blauw-Wit. M'n oude buurvrouw die 65 jaar ouder was dan ik had een hekel aan Cruijff (Henny, z'n broer die tegenover ons woonde deugde volgens haar dan weer wel), en haar man ging vroeger ook altijd naar Blauw-Wit.

Ook een 10 jaar oudere collega van me uit de Pijp (en dus ook een ras-Amsterdammer, met duidelijk Amsterdams accent) had ook een hekel aan Ajax - met name doordat hij in z'n jeugd tegen " die arrogante eikels" heeft gespeeld. Hij is als ras-amsterdammer dan ook F'noord fan (misschien wel degene die die teamgenoten van je ontmoet hebben ).

Zelf ben ik echter opgegroeid met Ajax als eigenlijk het enige echte team dat er toe deed in Amsterdam, hoewel FC Amsterdam in 1978 toen ik me voor voetbal begon te interesseren nog wel bestond.
pi_60224873
Utrecht, omdat ik er altijd dichtbij (Maarssen) heb gewoond.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
  zondag 20 juli 2008 @ 14:51:54 #20
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_60225392
quote:
Op zondag 20 juli 2008 14:19 schreef Doc het volgende:

[..]

In Amsterdam-West is (en zeker was) Ajax, bij de iets oudere generatie dan ik, ook niet "DE club". Dat was Blauw-Wit. M'n oude buurvrouw die 65 jaar ouder was dan ik had een hekel aan Cruijff (Henny, z'n broer die tegenover ons woonde deugde volgens haar dan weer wel), en haar man ging vroeger ook altijd naar Blauw-Wit.

Ook een 10 jaar oudere collega van me uit de Pijp (en dus ook een ras-Amsterdammer, met duidelijk Amsterdams accent) had ook een hekel aan Ajax - met name doordat hij in z'n jeugd tegen " die arrogante eikels" heeft gespeeld. Hij is als ras-amsterdammer dan ook F'noord fan (misschien wel degene die die teamgenoten van je ontmoet hebben ).

Zelf ben ik echter opgegroeid met Ajax als eigenlijk het enige echte team dat er toe deed in Amsterdam, hoewel FC Amsterdam in 1978 toen ik me voor voetbal begon te interesseren nog wel bestond.
Als het niet dezelfde is, zijn er in ieder geval al twee ras-Amsterdammers voor Feyenoord . De Pijp is ook geen West natuurlijk.

Van oudsher waren DWS en Blauw-Wit de clubs van West, Ajax van Oost (en Zuid?) en De Volewijckers van Noord? Was het dan ook zo dat FC Amsterdam in Noord en West het populairste bleef of was de fusie juist een gevolg van het feit dat de aanhang van die clubs in hun traditionele wijken afnam? Waarschijnlijk door de opkomst van Ajax.

Amsterdam is ook één van de weinige Europese hoofdsteden met maar één profclub. Zou er nog ruimte zijn voor een soort ' Amsterdams Sparta' of heeft de ondergang van FC Amsterdam het antwoord op die vraag al gegeven? Turkiyemspor had toch wel oren naar een overgang naar het betaald voetbal?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 20 juli 2008 @ 15:16:16 #21
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_60225842
quote:
Op zondag 20 juli 2008 14:51 schreef Cruoninga het volgende:

[..]

Als het niet dezelfde is, zijn er in ieder geval al twee ras-Amsterdammers voor Feyenoord . De Pijp is ook geen West natuurlijk.

Van oudsher waren DWS en Blauw-Wit de clubs van West, Ajax van Oost (en Zuid?) en De Volewijckers van Noord? Was het dan ook zo dat FC Amsterdam in Noord en West het populairste bleef of was de fusie juist een gevolg van het feit dat de aanhang van die clubs in hun traditionele wijken afnam? Waarschijnlijk door de opkomst van Ajax.

Amsterdam is ook één van de weinige Europese hoofdsteden met maar één profclub. Zou er nog ruimte zijn voor een soort ' Amsterdams Sparta' of heeft de ondergang van FC Amsterdam het antwoord op die vraag al gegeven? Turkiyemspor had toch wel oren naar een overgang naar het betaald voetbal?
Klopt dat De Pijp geen West is maar hij heeft zijn familiewortels wel in West en voetbalde ook voor een club uit West. En of het twee ras-Amsterdammers zijn of een is natuurlijk nog niet zeker .

Ik heb overigens geloof ik niet beweerd dat er geen enkele Amsterdammer is die niet voor Ajax is, maar eerder dat voor mij het principe van "support your local club" een logische is. Aan de andere kant valt daar weer niet mijn voorliefde voor LFC uit te verklaren (die kwam door Kenny Dalglish). Het is echter voor Nederland bij moeilijk voor te stellen zijn dat ik voor een andere club zou zijn dan een uit de plek waar ik geboren en getogen ben. Als die plek geen club zou hebben (wat niet logisch is voor Amsterdam), vind ik moeilijk in te schatten voor welke club ik dan wel zou zijn. Er bestaat zelfs een kans dat ik dan voor F'noord geweest zou zijn ...

Dat Amsterdam maar een betaalde club heeft is aan de ene kant opmerkelijk, maar aan de andere kant weer niet zo vreemd. Voor een hoofdstad is Amsterdam voor Europese begrippen klein. Daarnaast is Amsterdam niet echt een stad die veel met betaald voetbal heeft. In de jaren 70 en 80 zat De Meer ook niet vol iedere wedstrijd en de ArenA wordt zeker voor meer dan de helft gevuld met niet-Amsterdammers.
  zondag 20 juli 2008 @ 16:55:54 #22
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_60227642
quote:
Op zondag 20 juli 2008 15:16 schreef Doc het volgende:

[..]
Ik heb overigens geloof ik niet beweerd dat er geen enkele Amsterdammer is die niet voor Ajax is
Ik was ook meer aan het keuvelen over de voetbalgeschiedenis van Amsterdam dan dat ik een punt aan het maken was.
quote:
Dat Amsterdam maar een betaalde club heeft is aan de ene kant opmerkelijk, maar aan de andere kant weer niet zo vreemd. Voor een hoofdstad is Amsterdam voor Europese begrippen klein. Daarnaast is Amsterdam niet echt een stad die veel met betaald voetbal heeft. In de jaren 70 en 80 zat De Meer ook niet vol iedere wedstrijd en de ArenA wordt zeker voor meer dan de helft gevuld met niet-Amsterdammers.
Dat klopt ook wel inderdaad. Dublin heeft iets van 5 clubs op het hoogste niveau maar die trekken met z'n allen nog niet de helf van het publiek dat bij Ajax komt. Brussel is een stuk groter, maar Anderlecht en Brussels komen samen ook niet aan de 40.000. Parijs en Berlijn zijn relatief gezien nog wel veel minder voetbalsteden. Zeker als je ze vergelijkt met Madrid of Londen.
Maar juist omdat de Arena wordt bevolkt door niet-Amsterdammers lijkt er ruimte te zijn voor een Juventus-Torino constructie, waarbij de ene populair is in het hele land en de ander in de stad zef. Maar misschien dat de voetbal-minded arbeidersklasse daar in Amsterdam niet groot genoeg voor is geweest ofzoiets.

Om maar weer ontopic te gaan: supporter van een bepaalde club word je meestal vanwege de binding die een club heeft met de regio waar je vandaan komt, of de nationale uitstraling van een vereniging. Zoals ik eerder postte, zou Veendam waarschijnlijk groter zijn als FC Groningen niet had bestaan, maar toch denk ik dat een club uit de landelijke Ommelanden weinig aantrekkingskracht zou uitoefenen op de voetbalfans uit Groningen-stad. Hetzelfde zou denk ik op zijn gegaan voor Heerenveen, dat zich ook teveel als symbool van de Friese identiteit profileert om aan te slaan in het eigengereide Groningen. Groningen was dus niet binnen de invloedsfeer van een lokale club gevallen en was verdeeld geweest tussen Ajax en Feyenoord. Eén van die twee had zich waarschijnlijk met mij als fan kunnen verheugen . Als

En voor de duidelijkheid: het gaat hier dus om het hypothetische geval dat je club tijdens je leven nooit heeft bestaan. Als FC Groningen morgen wordt afgeschaft, word ik natuurlijk niet voor een andere binnenlandse club.

[ Bericht 4% gewijzigd door Cruoninga op 20-07-2008 17:13:51 ]
pi_60227720
FC Twente of een club uit de top 3 denk ik.

Twente is een mooie club hier in de buurt, mijn vader heeft altijd een zwak voor Feyenoord en in de tijd dat ik voetbal actief ben gaan volgen was Ajax een Europese Topclub. Dat zijn 3 mogelijkheden die dan het meeste voor dan hand liggen, ik zou het echt niet durven zeggen.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 20 juli 2008 @ 17:20:09 #24
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_60228026
quote:
Op zondag 20 juli 2008 16:55 schreef Cruoninga het volgende:
Ik was ook meer aan het keuvelen over de voetbalgeschiedenis van Amsterdam dan dat ik een punt aan het maken was.
dito
quote:
Op zondag 20 juli 2008 16:55 schreef Cruoninga het volgende:

Dat klopt ook wel inderdaad. Dublin heeft iets van 5 clubs op het hoogste niveau maar die trekken met z'n allen nog niet de helf van het publiek dat bij Ajax komt. Brussel is een stuk groter, maar Anderlecht en Brussels komen samen ook niet aan de 40.000. Parijs en Berlijn zijn relatief gezien nog wel veel minder voetbalsteden. Zeker als je ze vergelijkt met Madrid of Londen.
Maar juist omdat de Arena wordt bevolkt door niet-Amsterdammers lijkt er ruimte te zijn voor een Juventus-Torino constructie, waarbij de ene populair is in het hele land en de ander in de stad zef. Maar misschien dat de voetbal-minded arbeidersklasse daar in Amsterdam niet groot genoeg voor is geweest ofzoiets.
Dat laatste zou mogelijk zijn. Alleen de potentiele voetbal-minded arbeidersklasse is naar Almere verhuist. Het is nu makkelijker een daar een Jordaanfestival te organiseren dan in de Jordaan. Zo is Omniworld als een dergelijke club te zien ...
pi_60228219
NEC omdat nijmegen hier dichtbij is .
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
pi_60228819
Ik denk F.C Volendam, omdat ik vlakbij Volendam woon.
Ajax <3
pi_60228842
Twente of zo
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 21 juli 2008 @ 12:47:29 #28
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_60242863
In het geval dat je club ophoudt met bestaan en je dus (normaal gesproken) niet gaat overlopen, richten veel supporters hun club opnieuw op. AFC Wimbledon en FC United of Manchester zijn de bekendste voorbeelden. Maar wat ik niet wist is dat (volgens wikipedia) dat ook al eens in Nederland is gebeurd, lang geleden.
quote:
Netherlands
Team relocation is very rare in the Netherlands. The most prominent case involves professional football club FC Omniworld. When 1964 Eredivisie champion and 1964-65 European Cup quarter finalist Door Wilskracht Sterk was merged into FC Amsterdam, its supporters founded amateur football club De Zwarte Schapen, named after their nickname, which translates as Black Sheep. The club quickly rose through the ranks of amateur football, eventually reaching the Hoofdklasse. After several violent incidents on the pitch and a six month suspension by the Royal Netherlands Football Association, the club moved from Amsterdam to nearby Almere (a "new town") and changed its name to Sporting Flevoland. That name was changed to FC Omniworld in the 1990s, and FC Omniworld was admitted to the Eerste Divisie for the 2005-06 season.
http://en.wikipedia.org/w(...)ts_teams#Netherlands
quote:
Op zondag 20 juli 2008 17:20 schreef Doc het volgende:

Zo is Omniworld als een dergelijke club te zien ...
Dus dat bedoelde je er mee. Ze hadden gewoon die oude naam moeten houden in Almere, De Zwarte Schapen, en gaan spelen in het shirt van DWS.
pi_60243154
Er zijn volgens mij plannen om de oude naam weer in ere te herstellen. Of in ieder geval om van het verschrikkelijke Omniworld af te komen.
  maandag 21 juli 2008 @ 13:03:50 #30
117813 Mr-Sander
Check m'n signature
pi_60243216
Ik kan het me niet voorstellen, maar ik denk dat ik voor Utrecht zou zijn. Vooral omdat ik op 10 km woon van de stad.
-link verwijderd, niet terugplaatsen-
  maandag 21 juli 2008 @ 14:02:38 #31
194154 BigKahuna
De Eindbaars.
pi_60244594
Ik denk Utrecht, AZ of Volendam.
><(({°>
  maandag 21 juli 2008 @ 14:24:06 #32
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_60244958
Eindhoven
For those involved, No explanation is necessary
For those who are not, No explanation is possible
  maandag 21 juli 2008 @ 14:47:46 #33
67174 Dos37
Come on Twente
pi_60245427
RKC Waalwijk, geweldige club ik hoop elk jaar dat ze snel terug mogen komen.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_60245477
quote:
Op maandag 21 juli 2008 14:47 schreef Dos37 het volgende:
RKC Waalwijk, geweldige club ik hoop elk jaar dat ze snel terug mogen komen.
Meen je dat nou ?

Volgens mij bestaat geen grotere amateurclub(die betaald voetbal spelen) dan RKC.
  maandag 21 juli 2008 @ 14:57:35 #35
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_60245595
Als Sparta Rotterdam niet had bestaan was ik of voor Feyenoord of voor Excelsior geweest natuurlijk. Afhankelijk van sociale druk van vriendjes, successen en de keuze in de familie had ik een keuze gemaakt voor 1 der lokale clubs.
Goh, voor Feyenoord zou logisch zijn. M'n familie komt uit Rotterdam-West en hebben een gezonde afkeer van die import-Rotterdamse boeren op Zuid, maar het bekakte Kralingen is ook weer zo het andere uiterste.
Maar als het snobistische rijke Sparta compleet met ballotage-commissie al niet afschrikt, plus de voorkeur voor de underdog, dan is Excelsior de meest logische optie.
  maandag 21 juli 2008 @ 15:07:48 #36
73305 Stpan
pi_60245777
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 08:57 schreef M0NTANA het volgende:
Zou me als Ajacied niet kunnen voorstellen dat ik voor Feyenoord of PSV zou zijn, denk dus dat ik zelf voor FC Utrecht zou zijn.
Dat kan ik me voor een deel juist heel goed voorstellen. Ik weet of je in Amsterdam bent geboren en/of getogen, maar alleen dan kan ik je stelligheid begrijpen.

Veel top-3 successupporters zouden afhankelijk van wie van de 3 op dat moment het meest succesvol/populair zou zijn daar hun keus op hebben gebaseerd. Ik kan me persoonlijk niet voorstellen dat voor familie in de provincie Gelderland Ajax, Feyenoord of PSV generaties in het bloed zit.
  maandag 21 juli 2008 @ 15:21:14 #37
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_60246024
quote:
Op maandag 21 juli 2008 15:07 schreef Stpan het volgende:

[..]

Dat kan ik me voor een deel juist heel goed voorstellen. Ik weet of je in Amsterdam bent geboren en/of getogen, maar alleen dan kan ik je stelligheid begrijpen.

Veel top-3 successupporters zouden afhankelijk van wie van de 3 op dat moment het meest succesvol/populair zou zijn daar hun keus op hebben gebaseerd. Ik kan me persoonlijk niet voorstellen dat voor familie in de provincie Gelderland Ajax, Feyenoord of PSV generaties in het bloed zit.
M0NTANA komt uit Zuid-Holland
  maandag 21 juli 2008 @ 15:25:03 #38
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_60246114
quote:
Op maandag 21 juli 2008 15:21 schreef PyTh het volgende:

[..]

M0NTANA komt uit Zuid-Holland
Grens van Zuid-Holland en Utrecht.
  maandag 21 juli 2008 @ 15:36:10 #39
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_60246335
quote:
Op maandag 21 juli 2008 15:25 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Grens van Zuid-Holland en Utrecht.
Precies op de grens?
  maandag 21 juli 2008 @ 15:45:50 #40
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_60246506
quote:
Op maandag 21 juli 2008 15:36 schreef PyTh het volgende:

[..]

Precies op de grens?
Niet helemaal precies. Als je me een kaartje wilt sturen, mag je ook gewoon PM'en hoor.
  maandag 21 juli 2008 @ 15:47:33 #41
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_60246538
quote:
Op maandag 21 juli 2008 15:07 schreef Stpan het volgende:
Waarom niet? Mijn opa is vroeger met heel zijn gezin vanuit Rotterdam naar Gelderland verhuisd om hier te komen werken. Mijn hele familie (van mijn vaders kant) komt uit Rotterdam én is voor Feyenoord.

Dat hele support your locals gaat niet op als je van kleins af aan door je pa meegenomen wordt naar de Kuip. Dan wordt je echt niet warm van de Goffert hoor.
kankelul.
  maandag 21 juli 2008 @ 16:07:38 #42
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_60246915
quote:
Op maandag 21 juli 2008 15:45 schreef M0NTANA het volgende:
Niet helemaal precies. Als je me een kaartje wilt sturen, mag je ook gewoon PM'en hoor.
Het lijkt mij persoonlijk heel sterk dat je precies op de grens woont, daarom mijn vraag
  maandag 21 juli 2008 @ 16:53:06 #43
76173 bramos-elvis
FC Eindhoven 1909-2009
pi_60247812
Een vraag die mij einde van het afgelopen seizoen erg heeft beziggehouden, gezien het naderende einde van mijn cluppie.

In eerste instantie zou ik toch de ploeg volgen op amateurniveau, maar daar gaat het hier niet om.

Bij betaald voetbal zou ik Philips iig nooit gaan supporteren. Mijn voorkeur zou dan uitgaan naar Ajax (heb ik qua eredivisie momenteel al voorkeur voor!). Maar om daar om de week te zitten ga ik niet doen gezien de afstand en de bijhorende kosten, dus dan zou ik een passief supporter worren.
Ook ben ik wel eens bij KVSK United geweest, wellicht zou ik mijn heil dus net over de grens in Bels zoeken.
Accept you're dead and start living
  maandag 21 juli 2008 @ 16:53:16 #44
73305 Stpan
pi_60247814
@MarkNMGN, verhuizing is natuurlijk wat anders. Maar ik geloof niet dat al die lui die ik op Rotterdam CS aantref met niet-R'damse accenten allemaal een verhuisde opa hebben die al naar Feyenoord ging.

Maar ALS Feyenoord niet had bestaan (nooit had bestaan) dan was je dus voor NEC geweest? Of eerder voor Ajax dan wel PSV?

Als je nu zou roepen dat je NOOIT voor Ajax zou zijn, dan geloof ik dat niet. Jouw antipathie komt voort uit Ajax-haat vanuit Feyenoord kant. Niet vanuit Rotterdam-Amsterdam rivaliteit.
pi_60247854
waarschijnlijk FC Utrecht, woon ik 15 km vanaf
  maandag 21 juli 2008 @ 16:57:24 #46
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_60247884
Dan was ik voor Ajax geweest, puur omdat daar een stel prachtige voetballers hebben gespeeld.
  maandag 21 juli 2008 @ 16:57:44 #47
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_60247895
quote:
Op maandag 21 juli 2008 16:53 schreef Stpan het volgende:
@MarkNMGN, verhuizing is natuurlijk wat anders. Maar ik geloof niet dat al die lui die ik op Rotterdam CS aantref met niet-R'damse accenten allemaal een verhuisde opa hebben die al naar Feyenoord ging.
Lekker interessant. Moet je per sé uit de streek komen dan om hart voor de club te hebben? Zoiets kan toch groeien naarmate je wedstrijden bezoekt?
Jezelf meer vinden omdat de rest toch allemaal maar succesboertjes zijn die voor een top-3 club zijn, flikker op.
kankelul.
  maandag 21 juli 2008 @ 17:00:11 #48
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_60247939
quote:
Op maandag 21 juli 2008 16:53 schreef Stpan het volgende:
Maar ALS Feyenoord niet had bestaan (nooit had bestaan) dan was je dus voor NEC geweest? Of eerder voor Ajax dan wel PSV?

Als je nu zou roepen dat je NOOIT voor Ajax zou zijn, dan geloof ik dat niet. Jouw antipathie komt voort uit Ajax-haat vanuit Feyenoord kant. Niet vanuit Rotterdam-Amsterdam rivaliteit.
Ik vind het hele ALS Feyenoord niet had bestaan gewoon krom. Weet ik veel voor wie ik dan was.
Waarschijnlijk voor Sparta dan aangezien m'n pa me altijd meenam naar het voetbal en hij z'n hele jeugd in R'dam heeft gewoond en een godsgruwelijke hekel aan NEC heeft.

Dit topic is eigenlijk gewoon hetzelfde als: [CENTRAAL] Als supporter van club veranderen, kan dat? #2
Maar dan met een nog krommer uitgangspunt.

[ Bericht 7% gewijzigd door MarkNMGN op 21-07-2008 17:10:40 ]
kankelul.
pi_60248036
Waarschijnlijk Twente
  maandag 21 juli 2008 @ 17:09:38 #50
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_60248090
Dan had ik waarschijnlijk voor PSV geweest. Ik ben eerst zelf gaan voetballen en zonder enig besef van rivaliteit was al snel duidelijk dat Romario destijds de man was in 't voetbal. Romario voor en na.

Om de een of andere onduidelijke reden ben ik vlak na de opheffing van de verbanning van Ajax, Ajax gaan volgen. Ik kan me nauwelijks voor de geest halen waarom precies, maar als jochie van 10 heb ik de wedstrijden in de UEFA Cup van Ajax stuk voor stuk live gezien en kan ik me niet heugen destijds ook maar 1 Europese wedstrijd van PSV te hebben gekeken.

Ik heb verder niks met Amsterdam (ja nu een beetje, vanwege de club, maar ik kom er nauwelijks en de enige weg die me bekend is, is de weg naar het stadion) en support m'n local team niet. Daarnaast ben ik ongetwijfeld een veel minder trouwe fan vanuit de basis om een niet top 3 club aan te moedigen. Ik kan het me niet voorstellen dat ik ADO-supporter had geweest, of Haarlem terwijl ik ongeveer net zo ver van die beide clubs af woon.

Vanwege Romario had het dus waarschijnlijk PSV geweest.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')