quote:Ismail Aissati wil niet weg bij PSV. Dat heeft de 19-jarige middenvelder tegen trainer Huub Stevens gezegd. "Ik heb twee keer met Aissati gesproken", aldus de Limburgse oefenmeester maandag na de eerste training van de landskampioen. "Ik kan niemand garanties geven, maar Ismail heeft met plezier getraind."
Aissati keerde vorig jaar terug in Eindhoven na een halfjaar FC Twente, maar kwam in de meest recente voetbaljaargang nauwelijks in actie. Stevens gaf na de drukbezochte training aan de kwaliteiten van Aissati niet kwijt te willen aan een directe concurrent. Ajax heeft zich al officieel gemeld bij PSV en wil de jeugdinternational graag inlijven. Stevens hoopt echter Aissati voor PSV te kunnen behouden. "Dat kan ik alleen door tijdens de trainingen veel met hem te werken."
Stevens werkte de eerste training af met 25 spelers. Naast de geblesseerden Jan Kromkamp en Bas Roorda werd de oefenmeester verrast met de blessure van Edison Méndez. De Ecuadoriaan liep vier weken geleden tijdens een interland tegen Argentinië een spierscheuring in zijn bovenbeen op en had dat de club nog niet gemeld. Verder kon Stevens wel beschikken over de nieuwelingen Andreas Isaksson, Reimond Manco, Erik Pieters, Nordin Amrabat, Francisco Rodriguez en Jérémie Bréchet.
Ondanks dat Stevens op vier kilometer rijden van trainingscomplex de Herdgang woont, ervaart hij zijn terugkeer bij PSV niet als thuiskomen. Speciaal voor de Zuid-Amerikanen heeft Stevens zelfs Spaanse les genomen om zich tijdens de training zo goed mogelijk uit te drukken.
Stevens vindt zijn selectie van 28 spelers aan de ruime kant en denkt dat de groep mogelijk nog kleiner wordt. Zo mag Mika Väyrynen uitkijken naar een nieuwe club. "Puur en alleen omdat de concurrentie op het middenveld zo groot is", verklaarde Stevens. "Hij heeft voldoende kwaliteit, maar komt door anderen niet aan spelen toe."
In de aanloop naar het nieuwe seizoen moet Stevens mogelijk vijf spelers missen door de Olympische Spelen. Naast Aissati zitten ook Pieters, Amrabat, Dirk Marcellis en Otman Bakkal in de voorselectie van Foppe de Haan. "Dat wisten we al langer", relativeert Stevens. "Zeker in de voorbereiding op het nieuwe seizoen is dat jammer, maar ik wil die spelers de kans om op de Spelen uit te komen niet ontnemen."
Stevens gaat met PSV voor de vijfde titel op rij. Nooit eerder in Nederland slaagde een club daarin. "Het zou fantastisch zijn zoiets unieks neer te zetten. Maar voor een voorspelling is het nu nog veel te vroeg."
bron: De Pers
Jammer dat dat stuk dan gelijk weer de prullenbak in kan als je Aissati zelf hebt gehoord.quote:Op maandag 14 juli 2008 16:35 schreef Brigand het volgende:
En om maar weer verder te gaan op het Aissati verhaal (ja ik heb zijn verhalen tegen de pers etc gehoord)
[..]
Hij heeft dus die ochtend tegen Stevens gezegd dat hij wilt blijven en 's middags verkondigt hij ijskoud aan de pers dattie weg wilt. Een beetje mediatraining bij PSV zou goed zijnquote:Op maandag 14 juli 2008 16:35 schreef Brigand het volgende:
En om maar weer verder te gaan op het Aissati verhaal (ja ik heb zijn verhalen tegen de pers etc gehoord)
[..]
Zelf bedacht of is er een bron met deze info?quote:Op maandag 14 juli 2008 17:56 schreef Dylan Dog het volgende:
Aissati dus 100% zeker weg. Jammer, maar niet onoverkomelijk.
Bij Ajax moet hij het laten zien, ik wens hem een beetje succes maar zie het somber in. Vind hem te licht en overschat.
Vraagprijs: 5 miljoen. Hij zal worden verkocht voor 1.2 miljoen plus 10% van de rechten denk ik.
Zoiets zal het wel worden ja.quote:Op maandag 14 juli 2008 17:56 schreef Dylan Dog het volgende:
Aissati dus 100% zeker weg. Jammer, maar niet onoverkomelijk.
Bij Ajax moet hij het laten zien, ik wens hem een beetje succes maar zie het somber in. Vind hem te licht en overschat.
Vraagprijs: 5 miljoen. Hij zal worden verkocht voor 1.2 miljoen plus 10% van de rechten denk ik.
Als je Aissatie toch niet gebruikt (zoals vorig jaar) word je er idd niet zwakker op neequote:Op maandag 14 juli 2008 18:59 schreef mcyodogg het volgende:
Zwakker worden wij er in ieder geval niet veel op. Het is de vraag hoeveel sterker Ajax ervan wordt.
Als je iedereen zo hoort lijkt het wel dat je er zwakker op wordt, mits je hem gebruikt natuurlijk.quote:Op maandag 14 juli 2008 18:59 schreef mcyodogg het volgende:
Zwakker worden wij er in ieder geval niet veel op. Het is de vraag hoeveel sterker Ajax ervan wordt.
Het eerste met het verleden in ogenschouw genomen.quote:Op maandag 14 juli 2008 17:58 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Zelf bedacht of is er een bron met deze info?
Inderdaad ja. En als het al een verzwakking is, is het een breedteverzwakking, want volgens mij zou Aissati met Afellay moeten strijden om een basisplaats, en dat wint hij voorlopig niet.quote:Op maandag 14 juli 2008 19:05 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Als je Aissatie toch niet gebruikt (zoals vorig jaar) word je er idd niet zwakker op nee
Dat is een ding dat zeker is.quote:Op maandag 14 juli 2008 19:33 schreef dndiek het volgende:
Aissati is geen verzwakking als ie gaat, want hij speelde toch niet. Wel zonde natuurlijk!
Hij kan in de toekomst natuurlijk belangrijk worden. Net zoals Afellay dat in een paar seizoenen geworden is.quote:Op maandag 14 juli 2008 19:33 schreef dndiek het volgende:
Aissati is geen verzwakking als ie gaat, want hij speelde toch niet. Wel zonde natuurlijk!
Bron: voetbalzone.nlquote:Aissati: 'Waarom niet naar Ajax?'
Ismail Aissati is naar eigen zeggen bezig aan zijn laatste weken bij PSV. Geconfronteerd met de vraag of hij een overstap naar Ajax ziet zitten, was hij duidelijk. "Ajax is een interessante club. Waarom zou ik daar niet kunnen spelen? De tijd zal het uitwijzen."
Aissati stond in de winterstop ook al concreet in de belangstelling van de Amsterdammers. PSV vroeg toen echter een te hoge transfersom en Aissati koos alsnog koos voor een verbeterd en verlengd contract bij PSV. Tot het tekenen van die overeenkomst kwam het echter niet en de middenvelder wil vertrekken vanwege een gebrek aan speeltijd.
"Ik wil sowieso weg", wond Aissati maandagmiddag er geen doekjes om voor de camera van de NOS. "Ik heb die beslissing twee maanden geleden al genomen. Toen ben ik er achter gekomen dat het tijd is ergens anders te gaan kijken." PSV zegt dat de nieuwe overeenkomst ook zonder handtekening rechtsgeldig is en wil in principe niet meewerken aan een transfer naar de Amsterdammers.
"Ik heb nog wel een goed gesprek gehad met Huub Stevens (nieuwe trainer van PSV, red.), maar dat verandert niets aan de situatie", besloot Aissati. "Ik vind het jammer, maar in het voetbal gebeuren dat soort dingen." Een overgang naar FC Utrecht, als onderdeel van de transfer van Erik Pieters naar PSV, zag Aissati onlangs niet zitten.
mja dat snap ik ook niet.. tis eerder Aissatiquote:
hij heeft duidelijk meer potentie dan een mendez of culina en aanspraak maken op een basisplaats heeft hij nooit gedaan, maar niemand zou tevreden zijn met 5 minuten speeltijd in een half jaarquote:Op maandag 14 juli 2008 21:36 schreef Wurdsje het volgende:
[..]
mja dat snap ik ook niet.. tis eerder Aissati![]()
Alleen maar omdat ie al jaren als groot talent te boek staat denkt ie aanspraak te kunnen maken op een basisplaats.. Blijkbaar wil hij er ook niet voor vechten en ziet hij niet in dat het middenveld van PSV toch behoorlijk bezet is en dat hij de trainer op de trainingen moet overtuigen..
Aissati is leuker om naar te kijken dan een Mendez of Culina. Deze twee spelers zijn echter wel stabieler en beter in de omschakeling.quote:Op maandag 14 juli 2008 22:34 schreef WooZ het volgende:
[..]
hij heeft duidelijk meer potentie dan naar mendez of culina en aanspraak maken op een basisplaats heeft hij nooit gedaan, maar niemand zou tevreden zijn met 5 minuten speeltijd in een half jaar
hij eist wel garantie dat ie meer speelt, en die kan em natuurlijk nooit gegeven worden. Hij moet zich namelijk eerst maar eens bewijzen tijdens trainingen en tot dus ver heeft hij de trainers die PSV gehad heeft niet kunnen overtuigen..quote:Op maandag 14 juli 2008 22:34 schreef WooZ het volgende:
[..]
hij heeft duidelijk meer potentie dan een mendez of culina en aanspraak maken op een basisplaats heeft hij nooit gedaan, maar niemand zou tevreden zijn met 5 minuten speeltijd in een half jaar
quote:Blessure van Méndez verrast PSV en Stevens
14/07/2008 22:33
De voorbereiding gaat voorlopig voorbij aan Edison Méndez. De Ecuadoraan loopt tot verrassing van PSV al ruim een maand rond met een blessure.
'Méndez heeft een spierscheuring opgelopen, begin vorige maand in een interland', zei PSV-coach Huub Stevens na de eerste training op De Herdgang. 'Wij waren daar niet van op de hoogte. Ik denk dat hij zeker nog drie á vier weken van de voorbereiding gaat missen en dan weet je dat het lastig wordt voor de eerste helft van de competitie.'
Jan Kromkamp was ook niet van de partij. De verdediger herstelt nog van een knieoperatie. Bas Roorda moet voorlopig verstek laten gaan. De keeper onderging een herniaoperatie en staat waarschijnlijk nog twee maanden aan de kant.
tegen die tijd zit ai op de olympicsquote:Op dinsdag 15 juli 2008 00:22 schreef -SG- het volgende:
tvp!![]()
.
[..]
, naja meer kans voor aissati om een basisplaats te krijgen...
Ga er maar niet vanuit dat hij blijft..quote:Op dinsdag 15 juli 2008 00:22 schreef -SG- het volgende:
tvp!![]()
.
[..]
, naja meer kans voor aissati om een basisplaats te krijgen...
quote:Op dinsdag 15 juli 2008 01:35 schreef Dr.Daggla het volgende:
Waren er nog psvers die Ronaldo graag terug zouden willen?
Dit is Ronaldo nu.
[ afbeelding ]
Ramos was gewoon op de eerste training, maar schijnbaar wil Stevens graag 3 keepers bij het eerste mee laten trainen. Zoet is een jeugdinternational.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 06:39 schreef WooZ het volgende:
waar is ramos eigenlijk gebleven? roorda geblesseerd > jeroen zoet in het veld
wtf wie is dat?
quote:Op dinsdag 15 juli 2008 01:35 schreef Dr.Daggla het volgende:
Waren er nog psvers die Ronaldo graag terug zouden willen?
Dit is Ronaldo nu.
[ afbeelding ]
Waarom zou PSV hem kwijt willen, hij staat bekend als één van de grootste talenten uit de eigen jeugd?quote:Mechelen niet in zee met Achenteh
KV Mechelen gaat niet in zee met Rochdi Achenteh. De Belgische club had het talent van Jong PSV op proef, maar bood hem geen contract aan. De 20-jarige Achenteh doorliep de gehele jeugdopleiding van PSV, maar wist zich nooit in de A-selectie te spelen. Eerder toonde FC Den Bosch al interesse in de Belg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |