marktplaats = tweedehandsquote:Op maandag 14 juli 2008 15:53 schreef de_boswachter het volgende:
Mensen die bieden op 2e hands artikelen
Te uitkering-achtig i.m.o.
Mensen die ebay niet kennen en er wel een oordel over hebbenquote:Op maandag 14 juli 2008 15:53 schreef de_boswachter het volgende:
Mensen die bieden op 2e hands artikelen
Te uitkering-achtig i.m.o.
Ik zou toch echt eens beter lezen voordat je iets kooptquote:Op maandag 14 juli 2008 15:55 schreef nachtdier2 het volgende:
Nou, ik vind het niet meer dan normaal dat je gecombineerd verzenden doet.
En nu ga k dus maar lekker de veiling cancellen denk ikwant ik moet ook nog eens een maandje wachten tot ie terug is van vakantie. Had dat dan gezegd
Alsof ie drie pakketten gaat versturen..geloof dr niets van.
Oh ok.quote:Op maandag 14 juli 2008 15:55 schreef Herald het volgende:
[..]
marktplaats = tweedehands
e-bay = van de vrachtwagen gevallen
Zoals met alles op eBay eigenlijkquote:Op maandag 14 juli 2008 15:49 schreef Herald het volgende:
Had je eigenlijk van te voren even moeten vragen.
Het gaat om een artikel dat breekbaar is en niet door de brievenbus kan. Moet dus via een pakket en dan ben je al gauw 6.20 euro kwijt. Tel wat verpakkingsmateriaal erbij op en wat ebaykosten en je zit op 8 euro.quote:Op maandag 14 juli 2008 15:57 schreef TheYoung1 het volgende:
8 euro verzendkosten voor iets dat maar 99 cent kost??
En Herald is een hersenloos kutkind.quote:Op maandag 14 juli 2008 15:55 schreef Herald het volgende:
[..]
marktplaats = tweedehands
e-bay = van de vrachtwagen gevallen
Joh, denk je dat écht?quote:Op maandag 14 juli 2008 15:47 schreef nachtdier2 het volgende:
Ik denk dat ie gewoon een stukje winst op de verzendkosten wilt hebben om het bedrag van 0,99 te compenseren.
Nee, ze naaien ebay op de veilingkosten. Kopers die zich hierop 'laten naaien' verdienen het gewoon.quote:Op maandag 14 juli 2008 15:49 schreef Herald het volgende:
Als ze spullen aanbieden voor 99cent naaien ze je meestal op de verzendkosten ja
Welnee, gewoon China-meuk.quote:
Ben ik met je eens, maar helaas toch eigen schuld dikke bult... op eBay geldt toch echt: lezen, lezen, lezen en wanneer het niet duidelijk is navragen. Dat soort logische zaken gaan niet op wanneer het er niet staat. Aangezien de optie niet vermeld was is het de verkopers goed recht het te doen op de manier dat hij het aanbood...quote:Op maandag 14 juli 2008 16:13 schreef nachtdier2 het volgende:
Maar voor die 8 euro kun je dus wel pakketten versturen van vele kilo's en van een omvang waar wel 20 van deze dingen inpassen.
quote:Op maandag 14 juli 2008 16:00 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ik zou toch echt eens beter lezen voordat je iets kooptJij kan dat wel normaal vinden maar zo werkt dat dus niet... Jij doet aannames, ik zou dat een volgende keer niet doen maar het navragen dan voorkom je dit soort situaties. Daarbij kun je niet meer annuleren wanneer je geboden hebt, dan zit je er aan vast, bieden= kopen op eBay. Het is niet zoals marktplaats...
Veel plezier met je aankoop!
Het gaat niet om afhalen maar om verzenden, dus appels met peren vergelijken lijkt mij compleet zinloos toch?quote:Op maandag 14 juli 2008 16:19 schreef nachtdier2 het volgende:
[..]
Ik heb toch gelezen? Als ik het pakket af kan halen, krijg ik dan ook drie keer koffie of moet ik dan drie keer aanbellen?
Verkoper heeft er niets over vermeld in zn advertentie en dan mag ik geen aannames doen?
Maw, als ik geen verzendkosten bij mn advertentie vermeld, kan ik opeens 300 euro rekenen omdat er niet naar gevraagd is?
Dat weet ik dan nog niet, maarquote:Op maandag 14 juli 2008 16:19 schreef nachtdier2 het volgende:
Maw, als ik geen verzendkosten bij mn advertentie vermeld, kan ik opeens 300 euro rekenen omdat er niet naar gevraagd is?
Als ie niks vermeldt over combined shipping hoef je niet aan te nemen dat hij dat doet idd.quote:Verkoper heeft er niets over vermeld in zn advertentie en dan mag ik geen aannames doen?
Muhahaha, jij verkoopt DX meuk door, levert dat nou nog wat op?quote:Op maandag 14 juli 2008 16:24 schreef Marijkezwolle het volgende:
.
Als ik het me goed herinner was afhalen ook een optie.quote:Op maandag 14 juli 2008 16:24 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Het gaat niet om afhalen maar om verzenden, dus appels met peren vergelijken lijkt mij compleet zinloos toch?
Doe maar googlen op afgelopen advertentiesquote:Op maandag 14 juli 2008 16:31 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Doe anders eens linkje posten naar de advertentie
zou hem dan ook verplichten alles los te verzendenquote:Op maandag 14 juli 2008 19:48 schreef mordradead het volgende:
Zul je zien dat je 24 euro aan verzendkosten betaald en het gewoon in 1 pakketje krijgt
quote:Op maandag 14 juli 2008 17:40 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Lelijk ding trouwens, TS woont in een woonwagen?
Inderdaad. Ik zal in geval van verzending dan ook drie adressen aan 'm doorgeven waar ie ze heen kan sturen. Dan steekt ie in ieder geval geen 16 euro zak voor de verzendkosten.quote:Op maandag 14 juli 2008 19:57 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
zou hem dan ook verplichten alles los te verzenden
Nee, winst maken op de verzendkosten mag dus niet. Staat heel duidelijk in de regels.quote:Op maandag 14 juli 2008 16:19 schreef nachtdier2 het volgende:
quote:Beleid voor buitensporige verzendkosten
Verkopers mogen redelijke verzendkosten in rekening brengen als vergoeding voor het verzenden, verpakken en afhandelen van objecten die ze verkopen. Hoewel eBay niet voorschrijft hoeveel een verkoper precies wel of niet in rekening mag brengen, gaat eBay af op meldingen van leden en het eigen inzicht om te bepalen of de kosten voor verzending, afhandeling, verpakking en/of verzekering buitensporig zijn. Verzendkosten mogen niet als percentage van de uiteindelijke verkoopprijs worden vermeld.
Verkopers die zeker willen weten of ze aan dit beleid voldoen, kunnen de werkelijke verzendkosten plus de werkelijke kosten voor verpakkingsmateriaal (of minder) in rekening brengen.
Naast de uiteindelijke verkoopprijs mogen verkopers het volgende in rekening brengen:
Werkelijke verzendkosten: dit zijn de werkelijke kosten (zoals porto) voor het verzenden van het object.
A fhande lingskosten: werkelijke afhandelingskosten mogen in rekening worden gebracht.
Afhandelingskosten mogen naast de werkelijke verzendkosten in rekening worden gebracht als ze niet buitensporig zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |