abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60097193
Vorige delen:

Wie is FOK!'s beste Groundhopper?
Het grote FOK! Groundhoppers-topic, deel 2
Het grote FOK! Groundhoppers-topic, deel 3
Het grote FOK! Groundhoppers-topic, deel 4
Het grote FOK! Groundhoppers-topic, deel 5
Het grote FOK! Groundhoppers-topic, deel 6
Het grote FOK! Groundhoppers-topic, deel 7
Het grote FOK! Groundhoppers-topic, deel 8
Het grote FOK! Groundhoppers-topic, deel 9
Het grote FOK! Groundhoppers-topic, deel 11
Het grote FOK! Groundhoppers-topic, deel 13

Merk nu pas dat ik het vorige deel vol heb gemaakt, dus hier deel 14............vrijwilligers voor een nieuwe ranglijst zijn ook welkom!

Ik heb er nu 3 bij: Saitama Stadium, Ompisch Stadion Tokyo en Big Eye Stadium in Oita. Foto`s en verhalen komen weer als ik terug ben.

[ Bericht 57% gewijzigd door DRD op 14-07-2008 15:00:58 ]
pi_60098436
Leuk topic dit. Hieronder mijn lijst. Oude/niet meer bestaande stadions of stadions die -- sinds ik er ben geweest -- dusdanig verbouwd zijn dat ze niet herkenbaar meer zijn heb ik niet meegerekend (zoals het oude Webley, De Meer, etc)

Nederland
01. Ajax - ArenA
02. Cambuur - Cambuur Stadion
03. De Graafschap - De Vijverberg
04. Excelsior - Woudestein
05. FC Den Bosch - De Vliert
06. FC Dordrecht - GN Bouw Stadion
07. FC Eindhoven - Jan Louwers Stadion
08. FC Emmen - Unive Stadion
09. FC Groningen - Euroborg
10. FC Twente - Arke Stadion
11. FC Utrecht - De Galgenwaard
12. FC Volendam - Kras Stadion
13. FC Zwolle - Oosterenk Stadion
14. Feyenoord - De Kuip
15. Go Ahead Eagles - Adelaarshorst
16. Helmond Sport - De Braak
17. Haarlem - Haarlem Stadion
18. MVV - De Geusselt
19. NAC - Rat Verlegh Stadion
20. NEC - De Goffert
21. PSV Eindhoven - Philipsstadion
22. RBC Roosendaal - Vast & Goed Stadion
23. RKC Waalwijk - Mandemakers Stadion
24. SC Heerenveen - Abe Lenstra Stadion
25. Sparta - Het Kasteel
26. Telstar - Sportpark Schoonenberg
27. TOP Oss - Heesen Yachts Stadion
28. Veendam - Lange Leegte
29. Vitesse - Gelredome
30. VVV Venlo - De Koel
31. Willem II - Willem II Stadion
32. Olympisch Stadion Amsterdam

Belgie
33. Racing Genk - Cristal Arena

Duitsland
34. Borussia Dortmund - Signal Iduna Park
35. Allemania Aachen - Tivoli

Engeland
36. Manchester United - Old Trafford
37. Exeter City - St. James Park

Spanje
38. FC Barcelona - Camp Nou
39. Espagnol - Olympisch Stadion (zonder wedstrijd)

Verenigde Staten
40. Hawaii - Aloha Stadium

Japan
41. Oita Trinita - Big Eye
42. Gamba Osaka - Banpaku Stadium
43. JEF United - Fukuari
44. Roasso Kumamoto - KKWing Stadium

Korea
45. Busan I'Park - Asiad Stadium (zonder wedstrijd)
pi_60099819
Hierbij nog een paar foto's:

Oita:

Banpaku Osaka:

Fukuari Chiba:

Hawaii - Aloha Stadium:

(David Beckham)

Busan:

Dortmund:

Exeter:

(Delete deze post maar als het teveel foto's zijn)
  maandag 14 juli 2008 @ 19:16:59 #5
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_60103384
quote:
Op maandag 14 juli 2008 16:33 schreef captaintokyo het volgende:
Hierbij nog een paar foto's:

(Delete deze post maar als het teveel foto's zijn)
Nooit teveel foto's! Erg gaaf.
pi_60124859
+1 Heesen Yachts Stadion - TOP Oss

Nederland
1. Amsterdam Arena - Ajax
2. Willem II-stadion - Willem II
3. Mandemakers-stadion - RKC Waalwijk
4. Heesen Yachts Stadion - TOP Oss

Engeland
1. Stamford Bridge - Chelsea

Spanje
1. Estadio Mestalla - Valencia C.F.

Ierland
1. Dalymount Park - Bohemian F.C.
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_60125089
Augustus gaat een topmaand voor mij worden.
pi_60137462
Waar ga je op af?

Ik wil in elk geval nog naar een aantal stadions in Argentina
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_60137691
5x Zweden (Goteborg, Orebro, Norrkoping, Stockholm, Vasby)
3x Nederland (Eindhoven, Almere, Volendam)
2x Belgie (Moeskroen, Genk)
1x Frankrijk (Valenciennes)

dat is augustus voor mij..

edit: Eindhoven is komende zaterdag al trouwens.
pi_60137722
Moeskroen is een leuke club, is alleen wel een eindje tuffen voor je
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 16 juli 2008 @ 10:13:15 #11
38799 vitazz
Dat ben ik..
pi_60138751
Heb er ook weer 3 stadions bij:

141 Mommsenstadion Berlijn
142 Olympiastadion Berlijn
143 Poststadion Berlijn

Deze maand komt het DSB stadion in Alkmaar er denk ik nog in ieder geval bij.
Niet ouwehoeren!!
pi_60139470
Dit seizoen het nieuwe stadion van Den Haag voor mij de enige uitbreiding in het lijstje van de Nederlandse Eredivisie.
pi_60147309
+1 Kobe Wing (HOME) Stadium. Kobe Vissel - Yokohama Marinos 1-0.
sumostadions tellen niet.........dus nog eentje te gaan (zondag) en dan zit een geweldige vakantie er bijna op

al een vrijwilliger voor de ranglijst? is toch wel een student die nu 3 maanden zomervakantie heeft en van ellende niet weet wat ie moet doen?
pi_60147468
Is het waard om naar San Siro te gaan zonder dat er een wedstrijd is?
pi_60147991
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 16:28 schreef BliksemSchigt het volgende:
Hoewel ik er zelf nog niet geweest ben hoor ik van anderen dat dat inderdaad de moeite waar is.
pi_60148540
Mijn planning:

26-07: Afscheidswedstrijd Jaap Stam in Zwolle
Stadion heb ik vorig jaar ook al gezien bij Zwolle - AGOVV, maar toen was er pas 1 tribune klaar.

En in augustus mijn eerste wedstrijden in Engeland!
09-08: Crystal Palace - Watford
10-08: Tottenham Hotspur - AS Roma (waarschijnlijk)
12-08: Charlton Athletic - Yeovil Town
16-08: West Ham United - Wigan Athletic (nog geen kaarten geregeld, maar moet denk ik wel lukken)
pi_60158824
quote:
Ja, heb ik ook gedaan. Ook zonder publiek erg imponerend
pi_60160252
quote:
Ja, erg leuk stadion. Het oogt alleen erg oud.
  donderdag 17 juli 2008 @ 16:55:11 #19
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_60169383
Komende dagen de programma's van Duitsland en België eens verder doorspitten om te kijken of er nog wat interessants tussen zit.
Stadions van Bielefeld en Paderborn op 9 augustus (beide DFB Pokal) staan al genoteerd in mijn agenda.
Bezochte-/geplande wedstrijden:
(104) 08-02-2014 WSV - ESC 2-0 (Districtsbeker Oost)
(105) 09-02-2014 Excelsior - FC Den Bosch 4-1 (Jupiler League)
(106) 14-02-2014 FC Den Bosch - Sparta (Jupiler League)
  donderdag 17 juli 2008 @ 17:22:45 #20
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_60170040
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 17:29 schreef Batflyer het volgende:
Mijn planning:

16-08: West Ham United - Wigan Athletic (nog geen kaarten geregeld, maar moet denk ik wel lukken)
Alleen via Wigan lijkt me als non-member zijnde.
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_60222211
46. Jan Louwers Stadion (FC Eindhoven).
pi_60323232
+3
- Nissan Stadium, Yokohama
- Olympisch Stadion, Helsinki
- Finnair stadion, Helsinki.

Foto's + verhalen volgen waarschijnlijk vanavond!
pi_60323293
Hopelijk komt er dit seizoen weer eens iets bij.
pi_60375258
+1 Oosterenk Stadion - FC Zwolle

Nederland
5. Oosterenk Stadion - FC Zwolle

Engeland

Spanje

Ierland
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_60501850
Jullie hadden nog een lang verslag van Japan te goed. Bij deze........
Mijn zomervakantie in 2008 was in Japan. Mijn zus heeft daar vanaf januari tot gisteren gewoond en dan heb je een heel mooi excuus om die kant op te gaan.

116: Saitama Stadium, Urawa Red diamonds - FC Tokyo 2-0.
Mijn zus had kaartje geregeld voor deze derby. Mijn eerste Japanse (en aziatische) wedstrijd. Uiteraard (oals bij alle wedstrijden) m'n Nederlands elftal shirt aan. Japanners dragen allemaal (man / vrouw, jong / oud) hun clubkleuren. Mijn oranje springt er dan lekker uit. Buiten het stadion zijn ze stil, netjes en beleefd zoals overal. Maar eenmaal binnen gaan ze tekeer zoals je Japnners nooit los ziet gaan. Springen, zingen, vlaggen zwaaien. Hoewel het indrukwekkend is en van een volume waar geen enkele Nederlandse club aan kan tippen, is het toch nog steeds over georganiseerd.

Buiten bij het eten staan ze netjes in de rij en is de grond schoon, vergelijk dat eens met het voorplein van de kuip, een half uur voor de aftrap.

De vlag is uiteraard ook mee (en ja, ik heb een kort geschoren kop en compleet afgetrapte schoenen op deze foto........)

De binnenkant van het stadion (en een beetje een beeld van hoe de Jappanners juichen na de 2-0).

117: Olympisch Stadion, Tokyo.
Helaas zonder wedstrijd, maar dit is toch een "must see". Hoewel ik sintelbanen verafschuw, hou ik op de een of andere manier van Olympische stadions. Ze hebben iets bijzonders, een bepaalde geschiedenis en grootte die ze indrukwekkend maakt. Hier is jaarlijks de finale van de wereldbeker, maar de spelen zijn zoveel malen groter. Tokyo probeert trouwens de spelen van 2016 binnen te halen, met een geweldig plan, waaronder een nieuw stadion op de plaats waar mijn zus heeft gewoont (dus eigenlijk vind ik dat ik die over 8 jaar al gratis mag meetellen ).

De bak straalt iets machtigs uit. Hoewel het heel simpel en beton is, kreeg ik hier kippenvel, en dat heb ik niet vaak meer in stadions. Alles klopte gewoon perfect.

Een stukje van de skyline van Tokyo met het stadion

118: Stadium Big Eye (heeft nu ook een sponsor naam), Oita.
Toen ik m'n ticket had geboekt, wist ik dat ik hierheen moest. Om de een of andere manier trekt dit stadion mij. En het is inderdaad uniek, ondanks de atletiekbaan, waardoor je ver weg zit. Het dak vergoed alles en ik denk dat ik meer daarnaar heb gekeken, dan naar de wedstrijd (Oita Trinita - Urawa Red Diamonds 2-0). Ook ben ik hier een andere Nederlander tegengekomen die ook op fok! zit. Wel bizar, het is een uitwedstrijd met een treinreis van minstens 6 uur (Tokyo-Oita), en toch zijn er meer dan 4.000 uitsupporters aanwezig. Kunnen we in Nederland veel van leren.

Het geweldige dak in Otia

Japanse "Ultra's" (die mij nog weg wilden sturen........terwijl je en kop groter bent en Japanners sowieso niets durven te doen. ERg lachwekkend)

Een sumo stadion telt niet, maar wil ik jullie toch niet onthouden. Hoewel het maar 10.000 bezoekers kon hebben, is het fasicnerend om zo'n sport een keer te zien. Dit stadion staat in Nagoyo, heb het stadion (buitenkant) in Tokyo ook gezien. Verder nog honkbal gezien in Hiroshima en twee stadions, waaronder 1 WK stadion, vanuit de trein, maar dat is niet echt groundhoppen.

Het sumo stadion in Nagoya.

119: Kobe Wing Stadium.
Na 3,5 uur sumo kijken in Nagoya verveelde ik me zo, dat ik toch voetbal moest zien die dag. Kobe is "maar" 2 uur met de trein, dus waarom niet. Het Wing (of nu Home) stadium is het enige in Japan wat echt in een wijk lag. Heb een gratis kaartje voor Kove Vissel - Yokohama Marinos (1-0) gekregen van een Engelsman. Omdat ik weer in m'n NL shirt liep (altijd doen in het buitenland!) sprak hij me aan. Hij had 8 seizoenskaarten via z'n eigen voetbalclub en was blij kaartjes kwijt te raken.

Een stadion tussen bebouwing in plaats van op een afgelegen vlakte.

Eindelijk een keer dicht op het veld zitten, en nog gratis ook!

Kaartjes in japan (de goedkoopste) kosten tussen de 1500 en 3000 yen, dat is tussen de 9 en 20 euro. Prima te doen dus, en Japan is helemaal niet zo duur (alleen het vliegen) als gedacht.

120 Nissan Stadium, Yokohama.
Het stadion van de finale van het WK, en mijn laatste van de vakantie. Mooie afsluiter dus. Heb zelfs een Australisch meisje zover gekregen om met me mee te gaan naar deze wedstrijd (en ja, mijn volgende vakantie wordt waarschijnlijk Australië.....1+1=2).
Een beetje een lege sfeerloze bak in een voorstad van Tokyo. Yokohama verloor kansloos van Kashima met 0-2, en deze wedstrijd was voor mij typerend voor 4 wedstrijden Japans voetbal. Gigantische sfeer en fanatisme op de tribunes, maar een beroerd spel.

Groot doek bij de opkomst van de spelers over je hoofden

Altijd en overal

Conclusie Japan
Het niveau is gewoon slecht, wat iedereen (Engelsen die in Japan wonen, Japanners zelf of europeanen die een wedstrijd daar gezien hebben) ook mogen beweren, het is allemaal kutvoetbal. Alle clubs kunnen echt niet meedraaien in de eredivisie. Het is één groot fouten festival, de buitenlanders die er rondlopen gedragen zich als vedetten en zijn te beroerd om te werken.

De sfeer is geweldig. Voetbal is een familiesport, mannen, (prachtige) vrouwen en kinderen gaan allemaal kijken, in clubkleuren. En iedere club heeft zijn "ultra's" die wel voor sfeer zorgen. Maar die gasten willen wel heel erg graag op Europeanen lijken, in plaats van hun eigen stijl te ontwikkelen. Daardoor is het lachwekkend en typsich Japans tegelijkertijd. Ze zullen nooit negatief zijn tegenover de scheidsrechter of de tegenstander.

Dankzij het WK zijn de stadions (waar ik ben geweest) allemaal hypermodern. En dat is niet de ideale manier waarop ik een wedstrijd wil beleven. En als de racistische Japanners (want dat zijn ze, ze beschouwen zichzelf als ubermenschen t.o.v. de rest van de wereld) dan ook nog moeilijk gaan doen als je in een fanatiek vak wilt staan (of probeert het uitvak in te glippen), dan ben je blij dat je Nederlander bent en af en toe schijt aan bepaalde dingen hebt.

Nee, geef mij maar gewoon een bouwvallig oud stadion, met 2.000 europeanen op de tribune die het spel wel begrijpen en waar een hoger niveau wordt neergelegd.

Next stop: Moskou, eind augustus.
pi_60502449
En dan vergeet je natuurlijk altijd iets......

Op de terugvlucht, had ik een stop over van 5 uur op Helsinki. Sommige mensen gaan dan slapen op het vliegveld, stellen zich aan dat ze zo'n zware dag hebben en hebben vervolgens in Nederland de zwaarste jetlag die je kan hebben, bijna een week lang. Anderen zijn gewoon wakker, een enkeling gaat even de stad in om toeristisch te doen.

En dan heb je de groundhopper. En die pakt dan toch even twee stadions mee:

121 Olympisch Stadion Helsinki.
Na door de catacomben gedwaald te hebben en even op de sintelbaan gelopen, dan toch de lift gevonden de hoge toren op (de beveiliging geloofde ook al niet dat ik verdwaald was, heel typisch......) en deze foto gemaakt:

122 Finnair Stadium, Helsinki.
Vlakbij het Olympsich stadion ligt het normale stadion van HJK Helsinki. En als je een vlucht van 11 uur en één geslaagde groundhoppoging hebt, na 3 geweldige weken vakantie, dan ben je best bereid nog even over een hek (zonder punten) te klimmen om ook dit stadion van binnen te bezichten.

Zoals ik al zei: Next stop: Moskou!
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 01:10:40 #27
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_60502728
Haha, mooie verhalen DRD. Moet er inderdaad hilarisch uit hebben gezien hoe die kleine beleefde mafkezen je probeerden weg te sturen, hehe.
Gourmetten of steengrillen?
pi_60508596
Prachtig verslag DRD-san
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 22:41:13 #29
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_60587058
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 10:30 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

127. Stadion Den Dreef-OH Leuven

OH Leuven v Tubize @ Belgische eindronde
128. Gemeentelijk Sportpark-KVSK United

KVSK United v Roda JC @ vriendschappelijk
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_60592773
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 00:55 schreef DRD het volgende:
En dan vergeet je natuurlijk altijd iets......

Op de terugvlucht, had ik een stop over van 5 uur op Helsinki. Sommige mensen gaan dan slapen op het vliegveld, stellen zich aan dat ze zo'n zware dag hebben en hebben vervolgens in Nederland de zwaarste jetlag die je kan hebben, bijna een week lang. Anderen zijn gewoon wakker, een enkeling gaat even de stad in om toeristisch te doen.

En dan heb je de groundhopper. En die pakt dan toch even twee stadions mee:

121 Olympisch Stadion Helsinki.
Na door de catacomben gedwaald te hebben en even op de sintelbaan gelopen, dan toch de lift gevonden de hoge toren op (de beveiliging geloofde ook al niet dat ik verdwaald was, heel typisch......) en deze foto gemaakt:

122 Finnair Stadium, Helsinki.
Vlakbij het Olympsich stadion ligt het normale stadion van HJK Helsinki. En als je een vlucht van 11 uur en één geslaagde groundhoppoging hebt, na 3 geweldige weken vakantie, dan ben je best bereid nog even over een hek (zonder punten) te klimmen om ook dit stadion van binnen te bezichten.

Dat Olympisch stadion heb ik in geslapen op weg naar Tallinn-Twente.
Zit een hostel in aan de achterkant

Zal deze week ook ff gaan updaten met oa Amiens AC, RC Genk, Grasshoppers en nog enkele zonder wedstrijd.
Komt er volgende week natuurlijk ook nog het Emirates Stadium bij
  woensdag 6 augustus 2008 @ 07:07:31 #31
101281 Robjuhhh
Ultras Kerkrade
pi_60592863
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 22:41 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

128. Gemeentelijk Sportpark-KVSK United

KVSK United v Roda JC @ vriendschappelijk
Ik was er gisteren ook aanwezig, alleen dan in het gastenvak. Was er al eerder met DarkShine geweest met een wedstrijd van KVSK United tegen KV Mechelen.

Hier een Panorama van gisteren, heb wel Anderlecht op de lijst erbij, maar moet die eens na een lange tijd gaan updaten, lang niet meer gedaan:

Zaterdag in ieder geval naar Beerschot - Roda JC!

Hier nog een Panorama van het Constant v/d Stock stadion:

[ Bericht 6% gewijzigd door Robjuhhh op 06-08-2008 07:12:43 ]
Forza Roda
pi_60593321
Als nieuweling hier zal ik later wel wat overzichten van bezochte wedstrijden / stadions plaatsen. Nu eerst m'n plan voor aanstaande vrijdag:

FC Metz - Tours of Sedan - Nimes in de Franse Ligue 2.
Het stadion van Metz heb ik al eens bezocht om te fotograferen, maar ik heb er nog geen wedstrijd in gezien. Sedan is helemaal nieuw terrein voor me. Ik beslis vrijdagochtend pas welke van de twee wedstrijden ik ga bezoeken.
  woensdag 6 augustus 2008 @ 13:15:09 #33
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_60598930
Ik zal mijn lijstje ook effe posten:

Nederland
1. Heracles - Bornsestraat
2. Heracles - Polman Stadion
3. FC Twente - 't Diekman
4. FC Twente - Arke Stadion
5. Ajax - de Meer
6. Ajax - Amsterdam ArenA
7. Ajax - Olympisch Stadion
8. Feyenoord - de Kuip
9. Groningen - Euroborg
10. Emmen - Unive Stadion
11. de Graafschap - de Vijverberg
12. Vitesse- Gelredome

Duitsland
13. Schalke 04 - ArenA auf Schalke

Spanje
14. Real Madrid - Estadio Bernabeu (gereserveerd omdat hij boven onderstaande moet, voorjaar '09)
15. Barcelona - Camp Nou
16. Espanyol - Olympisch Stadion (Montjuic)
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_60599163
beetje triest van bernabeu en camp nou :p mooi lijstje verder
  woensdag 6 augustus 2008 @ 13:28:00 #35
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_60599213
Was een grapje Ik wil dit seizoen toch wel wat extra stadions in NL bezoeken
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_60599264
nieuw Zwolle is voor jou wel in de buurt
pi_60601372
Nederland
1: Amsterdam ArenA - Ajax
2: Kaalheide - Roda JC
3: Parkstadlimburg stadion - Roda JC
4. De kuip - feyenoord

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-08-2008 15:01:30 ]
  woensdag 6 augustus 2008 @ 15:31:33 #38
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_60602056
Nederland

Amsterdam ArenA
De Kuip
Philips Stadion
Gelredome
Euroborg
Grolsch Veste
Abe Lenstra Stadion
Polman Stadion
De Goffert
De Vijverberg
De Koel
De Baandert
Wagner&Partners Stadion
Parkstad Limburg Stadion
De Braak
TOP OssStadion
Rat Verlegh Stadion
Willem II-Stadion
Het Kasteel
Woudestein
DSB-Stadion
Mandenmakers Stadion
Univé Stadion (FC Emmen)

Tsjechië
Sparta Praag stadion

Denemarken
Parken-Stadion (FC Kopenhagen)

Komt dit jaar het Volendamstadion bij en wie weet een UEFAcuptegenstanderstadionnetje.
Gourmetten of steengrillen?
pi_60602204
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 14:59 schreef Max-Westerman het volgende:
Nederland
1: Amsterdam ArenA - Ajax
2: Kaalheide - Roda JC
3: Parkstadlimburg stadion - Roda JC
4. De kuip - feyenoord

Hier is de lijst ook nog bedroevend hoor:

Nederland:
1. De Hout - Alkmaar
2. DSB Stadion - Alkmaar
3. Amsterdam ArenA - Amsterdam
4. Olympisch Stadion - Amsterdam
5. Zuiderpark - Den Haag
6. Forepark Stadion - Den Haag
7. Het Kasteel - Rotterdam
8. De Kuip - Rotterdam
9. Rosada Stadion - Roosendaal
10. Sportpark Schoonenberg - Velsen
11. Kras Stadion - Volendam

Duitsland:
12. Olympisch Stadion - Munchen

In September wellicht naar St. James Park en later in het jaar naar Manchester, maar dat staat nog op losse schroeven.
I'd like the whole fucking world supersized. Can I have a supersize death, with a coke?
pi_60602392
Ik kom ook niet ver.

Nederland
Amsterdam Arena.
Olympisch Stadion.
De Kuip.
PSV Stadion.
Gelredome.
De Adelaarshorst.
Woudestein.
Stadion Eindhoven.
Willem II Stadion.
De Koel.
Helmond Sport Stadion.
Het Kasteel

Engeland
White Hart Lane.

Duitsland
Monchengladbach.

Spanje
Mestalla Stadion. zonder wedstrijd

Zwitserland
St Jakob Stadion Basel.

Volgende week dus even naar San Siro, maar zonder wedstrijd .
pi_60603256
Hier mijn lijst (via de onderstaande link opent een excelbestand)

De boel is opgesplitst in 2 lijsten: een lijst van stadions met wedstrijdbezoek en een lijst zonder wedstrijdbezoek. Beide lijsten samen = 253 stadions

KLIKKKK btw even het juiste tabblad aanklikken ...
pi_60603518
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 16:23 schreef denniz1974 het volgende:

De boel is opgesplitst in 2 lijsten: een lijst van stadions met wedstrijdbezoek en een lijst zonder wedstrijdbezoek. Beide lijsten samen = 253 stadions

Hehe, al die amateurcomplexen
  woensdag 6 augustus 2008 @ 17:21:11 #43
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_60604533
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 07:07 schreef Robjuhhh het volgende:

[..]

Ik was er gisteren ook aanwezig, alleen dan in het gastenvak. Was er al eerder met DarkShine geweest met een wedstrijd van KVSK United tegen KV Mechelen.

Ah, 1 van de 55

Was voor dus de eerste keer maar vind het wel een geinig stadionnetje, zal er komend seizoen zeker meer komen.
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_60610546
Ff een update voor de vrijwilliger van de tussenstand

01.Arke Stadion (FC Twente)
02. Diekman Stadion (FC Twente)
03. Mandemakers stadion (RKC)
04. Amsterdam Arena(Ajax)
05. De Meer (Ajax)
06. Philips stadion( Psv)
07. Alkmaarderhout (Az)
08. De Kuip( Feyenoord)
09. Oosterpark (Groningen)
10. Abe lenstra stadion (Heerenveen)
11. Willem II stadion (Willem II)
12. Kaalheide (Roda)
13. Parkstad limburg stadion (Roda)
14. Fuji film stadion (Nac)
15. Veronica stadion (Volendam)
16. Goffert (Nec)
17. Zuiderpark (Ado)
18. Nieuw Monnikenhuizen (Vitesse)
19. Gelredome (Vitesse)
20. Nieuw Galgenwaard (Utrecht)
21. Vast en Goed Stadion (RBC)
22. Oosterenk (Zwolle)
23. De Vliert (Den Bosch)
24. Kasteel (Sparta)
25. Adelaarshorst (GA Eagles)
26. Bornsestraat (Heracles)
27. Woudestein (Excelsior)
28. Cambuur Stadion (Cambuur)
29. De Geusselt (MVV)
30. Baandert (Fortuna)
31. Stadion de Meerdijk Emmen
32. De Vijverberg (Graafschap)
33. Olympisch Stadion (Amsterdam)
34. Ullevaal Stadion (Noorwegen)
35. Ulrich Haberland (Leverkusen)
36. Arhus Stadion (Aarhus)
37. Stade Abbé Deschamps (Auxerre)
38. Casino Stadion (Salzburg)
39. Bökelberg (Gladbach)
40. Highbury (Arsenal)
41. Portman Road (Ipswich)
42. Stadion Widzewa Lodz (Polen)
43. Hardturm (Grasshoppers)
44. Jan Breydel stadion (Brugge)
45. Bramall lane (Sheffield United)
46. Park Stadion (Schalke 04)
47. Polman Stadion (Heracles)

48. Guldensporen Stadion (Kortrijk)
49. Forrestier Stadion (Harelbeke)
50. Old Trafford (Manchester)
51. San Siro (Milaan)
52. Hillsborough (Sheffield)
53. Nou Camp (Barcelona)
54. Stade de France (St Denis)
55. Parc des Princes (Parijs)
56. Stadio Olympico (Rome)
57. Stadio Nueva Marc' Antonio (Verona)
58. Westfalen Stadion (Dortmund)
59. NAC Stadion oud (Nac)
60. Heerenveen stadion oud (Heerenveen)
61. Niederrhein Stadion (Oberhausen)
62. Stadion an der Bremer Brücke (Vfl Osnabruck)

63. Estadio los Cármenes (Granada CF)
64. Estadio Olimpico (Espanyol)
65. Wageningse Berg (FC Wageningen)
66. Le Cannonier (Excelsior Moeskroen)
67. Daknam Stadion (SC Lokeren)
68. Stadion Schiervelde (SV Roeselare)
69. Albertpark Stadion (KV Oostende)
70. Ottenstadion (AA Gent)
71. Gemeentelijk Sportpark (Ingelmunster)
72. Arena auf Schalke (Schalke 04)
73. Ruhr Stadion (Vfl Bochum)
74. Borussia Park (BM Gladbach)

75. De Bosuil (Royal Antwerp FC)
76. Celtic Park (Celtic)
77. Ibrox Stadium (Glasgow Rangers)
78. Hampden Park (Nat. Stadion Schotland)
79. Firhill Stadium (Partick Thistle)
80. Rhein Energy Stadion (FC Koln)
81. Veltwijkparkstadion (Germinal Ekeren)
82. Stade Felix Bollaert (RC Lens)
83. An der Alten Forsterei (Union Berlin)
84. Volkswagen Arena (VFL Wolfsburg)
85. AWD Arena (Hannover 96)
86. Tivoli (Allemania Aachen)
87. MSV Arena (MSV Duisburg)
88. AOL Arena (HSV)

89. Millerntor (FC Sankt Pauli)
90. Zentral Stadion (Sachsen Leipzig)
91. Rudolf Harbig Stadion (Dynamo Dresden)
92. Na Stinadlech (FK Teplice)
93. Toyota Arena (Sparta Praag)
94. Strahov / Evzena Rosickeho (Slavia Praag)
95. Goodison Park (Everton FC)
96. Anfield Road (Liverpool FC)
97. Prenton Park (Tranmere Rovers)
98. De Koel (VVV Venlo)
99. Preussen Stadion (Preussen Munster)
100. Fredrikskans (Kalmar FF)
101. Finnair Stadium (HJK Helsinki)
102. Olympia Stadion Helsinki
103. Kadrioru Staadion (FC Levadia Tallinn)
104. A le Coq Arena (FC Flora Tallinn)
105. DSB Stadion (AZ Alkmaar)
106. Regenboogstadion (SV Zulte Waregem)
107. Oscar van Kersbeeck Stadion (Racing Mechelen)
108. Achter de Kazerne/ Scarlet Stadion (KV Mechelen)
109. The Valley – Charlton Athletic
110. White Heart Lane – Tottenham Hotspur

111. Stamford Bridge – Chelsea FC
112. Stade Luis Dugauguez – CS Sedan
113. Sclessin – Standard Luik
114. Grotenburg Stadion – KFC Uerdingen
115. Schuco Arena – Arminia Bielefeld
116. Euroborg – FC Groningen

117. Werse Stadion – LR Ahlen
118. Commerzbank Arena – Eintracht Frankfurt
119. Bieberer Berg – Kickers Offenbach
120. Söderstadion – Hammarby IF
121. Stockholms Stadion – Djurgarden IF
122. Rasunda – AIK Solna
123. Sportforum – Chemnitzer FC II
124. Stadion an der Gellertstrasse – Chemnitzer FC
125. Ninian Park – Cardiff City
126. Millennium Stadium – Nationaal
127. Estadio Santiago Bernabeu - Real Madrid
128. Estadio Vicente Calderon - Atletico Madrid
129. Coliseum Alfonso Perez - Getafe CF
130. Georg Melches Stadion – Rot Weiss Essen
131. Stadium Lille Metropole – Lille OSC
132.. Kehrweg Stadion – K.A.S. Eupen

133. Amiens AC - Stade de la Licorne

Heel apart stadion met een waardeloze sfeer..

134. Burgemeester van der Wiele Stadion - SK Deinze

135. Edmond Machtensstadion - FC Brussels

136. Joseph Marienstadion - Royal Union Sint Gilles

137. Julien Bergestadion - KVK Tienen

138. Staaien - Sint Truiden VV

139. Stadion den Dreef - Oud Heverlee Leuven

140. Gemeentelijk Sportstadion - Sporting Hasselt

141. Crystal Arena - KRC Genk

142. Olympia Stadion - München

143. Allianz Arena - Bayern München

144. Stadio Artemio Franchi - AC Fiorentina

145. Stadio Comunale - AC Siena

146. Stadio Renata Dall'Ara - Bologna FC

147. Letzigrund - Grasshoppers CZ

Stadion met wedstrijd: 77
Stadion zonder wedstrijd: 70

Binnenkort:
23-08-2008 Fortuna Düsseldorf - Unterhaching
27-08-2008 Arsenal FC - FC Twente
pi_60611436
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 06:38 schreef NeedeRadicals het volgende:

[..]

Dat Olympisch stadion heb ik in geslapen op weg naar Tallinn-Twente.
Zit een hostel in aan de achterkant

Heb ik nog een foto van gemaakt. Ben je net 3 weken wezen backpakken, loop je weer tegen een hostel aan.
Wij zijn trouwens erg aan elkaar gewaagd. Ik heb er nu 67 met een wedstrijd 65 zonder, dus je staat wel voor
quote:

En hoeveel heb je er met alleen (voormalig) profvoetbal?
pi_60612991
Was je liefde voor LRC plotseling verdwenen Dennnis1974?
  donderdag 7 augustus 2008 @ 16:19:14 #47
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_60630872
quote:

Buiten de amateurcomplexen toch een aardige lijst.

Alleen jammer van de vele stadionbezoeken zonder wedstrijd.
pi_60638995
Haha, nee de liefde voor LRC was niet ineens verdwenen, maar militaire dienst (toen nog wel) gooide roet in 't eten. Vanaf dat moment was het makkelijker om het betaald voetbal te gaan volgen in het stadion.

In 2001 ben ik verhuisd en heb ik vv LRC vrijwel niet meer aan 't werk gezien. Je ziet wellicht in de lijst dat vanaf dat moment er wat vaker Veenendaalse teams in de lijst komen te staan zoals DOVO en GVVV. Tsja, dat is om de hoek ...

@ Fanneke ... tsja, die lijst met stadions zonder wedstrijd is inderdaad behoorlijk. Meestal veroorzaakt door het waarnemen van lichtmasten in de verte tijdens een rit over de snelwegen van Europa. Het nemen van de eerst volgende afslag was dan het meest logische. Het is een utopie om die lijst helemaal om te gaan zetten naar stadions mét wedstrijdbezoek. Ik weet ook niet of het een wens moet zijn ...

@ iedereen: ik zie hier op Fok dat de term "Groundhopping" voor velen betekend "Stadionbezoek, ongeacht of er een wedstrijd wordt bijgewoond". Zelf maak ik een onderscheid in Groundhopping en Groundspotting.

Groet
DENNIS
  donderdag 7 augustus 2008 @ 22:28:27 #49
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_60639141
Zijn er hier trouwens nog mensen die postkaarten verzamelen van stadions?
Ik heb er nog wat in de aanbieding voor een zacht prijsje van stadions waar ik zelf ben geweest.

Bordeaux
Celta de Vigo
RC Lens
Millenium Stadium, Cardiff
Schalke, Arena binnen en buiten
Real Madrid
Newcastle United
Bayer Leverkusen, binnen en buiten
AC/Inter Milan, binnen en buiten
NAAR HET ANDERE FORUM!
  donderdag 7 augustus 2008 @ 23:34:21 #50
101281 Robjuhhh
Ultras Kerkrade
pi_60640753
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 17:21 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

Ah, 1 van de 55

Was voor dus de eerste keer maar vind het wel een geinig stadionnetje, zal er komend seizoen zeker meer komen.
Ja zoiets, ghehehe. Was sowieso weinig volk daar. Had je ook nog onze boeren vanuit het gastenvak meegekregen
Forza Roda
pi_60648544
Na veel twijfelen ga ik vanavond toch naar niet de grens over om een pot voetbal te kijken. De waardeloze weersverwachtingen hebben de doorslag gegeven; immers 4 uur sturen met slechte weersomstandigheden is ook niet optimaal, zeker als je dan nog midden in de nacht terug moet. M'n tripje naar FC METZ hou ik daarom maar te goed. In plaats van Metz wordt het nu FC Zwolle - MVV; vorige jaren noteerden we uitslagen als 7-0 / 3-1 / 4-1. Hopen dat er vanavond wederom veel goals zullen vallen.
pi_60650722
Nu in Nederland ook degradatie vanuit de eerste divisie mogelijk is, legt dat jullie grens ook anders ?
Is een wedstrijd bij de amateurs nu ineens wel een doel als groundhop of niet ?

Voor mij maakte het al die tijd niks uit !
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 14:57:39 #53
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_60655691
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 12:17 schreef denniz1974 het volgende:
Nu in Nederland ook degradatie vanuit de eerste divisie mogelijk is, legt dat jullie grens ook anders ?
Is een wedstrijd bij de amateurs nu ineens wel een doel als groundhop of niet ?

Voor mij maakte het al die tijd niks uit !
Hier worden alleen stadions van BVO's geteld. Dus eigenlijk meer stadionhopping dan groundhopping.
Misschien jammer, want bijv. Baronie, DHC, Spakenburg, Quick Boys etc. hebben toch een hoofdveld wat je gerust een stadion(netje) kunt noemen.
In bijv. Duitsland of Engeland rekent men deze 'grounds' wel gewoon mee.

Overigens wordt er hier op FOK! helaas geen onderscheid gemaakt tussen Groundhopping en Groundspotting.
pi_60658613
23 augustus ga ik naar Eintracht Braunschweig - Bayern Munchen II
pi_60689774
Mijn groundhoppingseizoen is ook weer begonnen!

Nederland:
01 Alkmaarderhout
02 Amsterdam ArenA
03 Arke Stadion
04 Gelredome
05 Stadion Oosterpark
06 Stadion Feijenoord
07 DSB Stadion
08 Zuiderparkstadion
09 't Kasteel
10 Stadion De Vijverberg
11 Euroborg
12 Seacon Stadion - De Koel -
13 Stadion Woudestein
14 Haarlem-stadion

Engeland:
15 Loftus Road
16 St James' Park

Duitsland:
17 RheinEnergieStadion
18 Weserstadion
19 easyCredit-Stadion
20 Signal Iduna Park

Zwitserland:
21 Hardturm

Rusland:
22 Sportcomplex "Petrovski"

Finland:
23 Finnair Stadium

Griekenland:
24 Stadio Toumpas
pi_60690075
@ Gatalin ....
Waarom noem je al die stadions in Duitsland bij hun gesponsorde namen? Het Easycredit Stadion.... geen flauw idee van wie dat in hemelsnaam is, maar als je het hebt over het Frankenstadion, dan zal 99% weten dat je het over 1. FC Nürnberg hebt.

Hoe vond je overigens de sfeer bij FC Haarlem - Top Oss ? Ik heb nog even overwogen om niet naar FC Zwolle te rijden, maar FC Haarlem te doen.
pi_60690201
Zwolle... daar ga ik dus echt niet voor m'n plezier naartoe he. Wát een lelijke blokkendoos is dat geworden zeg!
pi_60690325
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 20:34 schreef denniz1974 het volgende:
@ Gatalin ....
Waarom noem je al die stadions in Duitsland bij hun gesponsorde namen? Het Easycredit Stadion.... geen flauw idee van wie dat in hemelsnaam is, maar als je het hebt over het Frankenstadion, dan zal 99% weten dat je het over 1. FC Nürnberg hebt.

Hoe vond je overigens de sfeer bij FC Haarlem - Top Oss ? Ik heb nog even overwogen om niet naar FC Zwolle te rijden, maar FC Haarlem te doen.
Ik neem gewoon de naam over van de tickets. Dat anderen dan niet zouden weten om welk stadion het gaat, is niet mijn probleem

Ik vond de sfeer wel aardig, zeker gezien het verwachtingspatroon van de meeste mensen op de tribune. De wedstrijd ging lekker op en neer, dat droeg er ook aan bij. En bij de 2-1 in blessuretijd barstte er natuurlijk een klein feestje los.
pi_60690714
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 20:38 schreef Yeahinho het volgende:
Zwolle... daar ga ik dus echt niet voor m'n plezier naartoe he. Wát een lelijke blokkendoos is dat geworden zeg!
Shame shame, ik was er nog niet eerder geweest; eens moet het dan maar gebeuren. Afgaande op de doelpuntrijke ontmoetingen in de vorige drie seizoenen, verwachtte ik dan ook heel wat ... 0-0 dus niet. Toch een aardige pot gezien.

Het verbaasde me enorm dat het stadion dan wel gebruikt wordt om al in te voetballen, maar dat het in feite nog een gigantische bouwput is.
pi_60690758
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 20:43 schreef Gatalin het volgende:

[..]

Ik neem gewoon de naam over van de tickets. Dat anderen dan niet zouden weten om welk stadion het gaat, is niet mijn probleem

Maar wat doe je dan als het stadion een andere naamsponsor krijgt ? Stel: je bent bij NAC geweest toen het stadion nog het Fuji-filmstadion heette, daarna werd het Mycom-stadion en nu Rat Verlegh-stadion. Pas je het dan iedere keer aan ? (btw: dit is geen kritiek of zo, maar gewoon een vraagje)
pi_60693155
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 21:04 schreef denniz1974 het volgende:

[..]

Maar wat doe je dan als het stadion een andere naamsponsor krijgt ? Stel: je bent bij NAC geweest toen het stadion nog het Fuji-filmstadion heette, daarna werd het Mycom-stadion en nu Rat Verlegh-stadion. Pas je het dan iedere keer aan ? (btw: dit is geen kritiek of zo, maar gewoon een vraagje)
Nee, het geeft wat dat betreft ook een mooi tijdsbeeld. Zo blijft het Arke Stadion gewoon als het Arke Stadion in mijn lijst staan, al zal ik er wel /Grolsch Veste achter plakken als ik hem bezocht heb.
  zondag 10 augustus 2008 @ 01:27:59 #62
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_60696564
Net terug van een dagje DFB-Pokal.

Daarbij, voor mij, 2 nieuwe stadions bezocht:

Stadion # 163: Schüco Arena (VfB Fichte Bielefeld - Borussia Mönchengladbach 1-8), het stadion van Arminia Bielefeld, misschien beter bekend onder de oude naam "Alm".

en Stadion # 164: Paragon Arena (SC Paderborn 07 - FC Augsburg 0-0, na verlenging 1-1, Augsburg wint na strafschoppen)
pi_60700800
Je hebt wel waar voor je geld gehad. Wat vond je van het nieuwe stadion van Paderborn ? Hoe was de publieke belangstelling in Bielefeld ?
Het is dat ik momenteel even m'n prioriteiten elders leg, anders had ik wellicht ook dezelfde dubbel gedaan als jij.

Heb je ook ergens op internet een plekje waar je foto's plaatst ? Ben erg benieuwd.
  zondag 10 augustus 2008 @ 11:31:59 #64
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_60701289
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 11:10 schreef denniz1974 het volgende:
Je hebt wel waar voor je geld gehad. Wat vond je van het nieuwe stadion van Paderborn ? Hoe was de publieke belangstelling in Bielefeld ?
Het is dat ik momenteel even m'n prioriteiten elders leg, anders had ik wellicht ook dezelfde dubbel gedaan als jij.

Heb je ook ergens op internet een plekje waar je foto's plaatst ? Ben erg benieuwd.
Er waren in Bielefeld 8100 toeschouwers waarvan zo'n 3000 Borussia fans.
Het stadion van Paderborn is zo'n nieuw modern stadion(capaciteit: 15.000) waarvan ik niet warm of koud word. De fans van Paderborn zijn wel lekker fanatiek in hun ondersteuning en zorgden voor een leuke sfeer. Hier waren ruim 7500 toeschouwers.

Foto's plaats ik altijd gewoon hier. Die komen later nog.
  zondag 10 augustus 2008 @ 13:38:54 #65
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_60703753
Foto's van de Schüco Arena gisteren...

Achterzijde nieuwe Osttribune:

aankomst Borussia bus:

achterzijde staantribune (waar de fanatieke Arminia aanhang altijd staat):

De prachtige nieuwe Osttribune (die gisteren gesloten bleef):

De westtribune:

De staantribune:

Opkomst van de beide elftallen:

De Borussia aanhang:

Bij de rust was het al 0-7 (uiteindelijk dus 1-8):
  zondag 10 augustus 2008 @ 13:48:22 #66
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_60704017
Paragon Arena in Paderborn...

Aan de buitenkant:

toegang naar het uitvak:

Onder de tribunes kun je het halve stadion langs lopen:

De staantribune waar de (fanatieke) thuisaanhang staat:

De hoofdtribune:

De zittribune aan de andere lange zijde:

De staantribune aan de overzijde (rechtse gedeelte is het uitvak):
pi_60705802
Wat een gedrocht, dat nieuwe ding van Paderborn .
  zondag 10 augustus 2008 @ 16:07:19 #68
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_60708231
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 14:52 schreef Yeahinho het volgende:
Wat een gedrocht, dat nieuwe ding van Paderborn .
Het is inderdaad één van de lelijkste 'nieuwbouw' stadions die ik heb bezocht (samen met de arena en dat van Zwolle).

Dat stadion van Arminia daarentegen.
Daar wil ik nog eens naar toe als Arminia Bielefeld zelf speelt.
pi_60713256
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 16:07 schreef fanneke het volgende:

[..]

Het is inderdaad één van de lelijkste 'nieuwbouw' stadions die ik heb bezocht (samen met de arena en dat van Zwolle).

Dat stadion van Arminia daarentegen.
Daar wil ik nog eens naar toe als Arminia Bielefeld zelf speelt.
Vond dat wel tegenvallen,vorig jaar naar Bielefeld-Dortmund geweest en ondanks dat het echt propvol was kwam de sfeer alleen maar vanuit Dortmund kant.
Dit jaar nogmaals geweest,oefenwedstrijd tegen Twente maar toen zaten er maar 8.000 man.
Dat ding van Paderborn is echt afschuwelijk ja
  zondag 10 augustus 2008 @ 20:10:20 #70
101281 Robjuhhh
Ultras Kerkrade
pi_60713768
Gisteren naar het Kiel geweest, hoeveel stadions ik heb gehad weet ik niet meer
Forza Roda
pi_60731532
47. Stade Cannonnier (R. Excelsior Moeskroen)
48. Stade Nungesser (Valenciennes FC)
49. Fenix Stadion/Cristal Arena (KRC Genk)
pi_60731668
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 13:48 schreef fanneke het volgende:
Paragon Arena in Paderborn...

Aan de buitenkant:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

toegang naar het uitvak:
[ afbeelding ]

Onder de tribunes kun je het halve stadion langs lopen:
[ afbeelding ]

De staantribune waar de (fanatieke) thuisaanhang staat:
[ afbeelding ]

De hoofdtribune:
[ afbeelding ]

De zittribune aan de andere lange zijde:[ afbeelding ]

De staantribune aan de overzijde (rechtse gedeelte is het uitvak):
[ afbeelding ]
Dat is echt by far het lelijkste stadion dat ik ooit gezien heb
pi_60731880
Dat ding is niet om aan te zien inderdaad.
I'd like the whole fucking world supersized. Can I have a supersize death, with a coke?
pi_60733019
Ik ben in London in het weekend van 24 oktober. Heb al gekeken naar de fixtures voor de zaterdagwedstrijden van de verschillende clubs. Tottenham speelt tegen Bolton, maar daar ben ik al eens geweest. Daarom wordt het een divisietje lager Charlton. Iemand ervaring met de club? Ze spelen tegen Burnley die dag dus ik neem aan dat er genoeg kaarten zijn.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
  maandag 11 augustus 2008 @ 20:07:31 #75
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_60741277
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 14:37 schreef Terreros85 het volgende:
Ik ben in London in het weekend van 24 oktober. Heb al gekeken naar de fixtures voor de zaterdagwedstrijden van de verschillende clubs. Tottenham speelt tegen Bolton, maar daar ben ik al eens geweest. Daarom wordt het een divisietje lager Charlton. Iemand ervaring met de club? Ze spelen tegen Burnley die dag dus ik neem aan dat er genoeg kaarten zijn.
Lijkt me meer iets voor dit topic:
Buitenlandse wedstrijden bezoeken, deeltje 4
pi_60776431
mwah, niet echt groundhoppen ... vanavond even bij de lokale amateur geweest: vv DOVO - usv Hercules 2-1
pi_60808803
Valenciennes FC - AS Saint-Etienne, Ligue 1, Frankrijk
Samedi 9 août 2008 - 21:00
STADE NUNGESSER
13360 spectateurs

Nadat ik vorig seizoen ook de opening van het Franse voetbalseizoen had meegemaakt met PSG - Sochaux, waren twee oefenwedstrijden van sc Heerenveen in België een mooi excuus om ook dit jaar de Ligue 1 op de openingsdag te bezoeken. Valenciennes, vlak over de Belgische grens gelegen bleek het meest haalbare affiche. En tegen AS Saint-Etienne niet eens een onaardige wedstrijd op voorhand.

Nadat we op vrijdag eerst ingecheckt waren in ons hotel in Lille, reden we weer terug naar Mouscron voor de eerste wedstrijd van het weekend; Royal Excelsior Mouscron - sc Heerenveen in het Stade du Canonnier.

Vlakbij het stadion bevond zich Le Coin du Stade, een kroegje met voornamelijk oudere supporters.

Het was niet bijster druk bij deze wedstrijd, die overigens het aanzien ook nauwelijks waard was.

Op zaterdag togen we vanuit ons centrale vertrekpunt Lille een kilometer of 30 naar het zuiden, richting Valenciennes. Vanaf de snelweg was het stadion makkelijk te vinden, en nadat we een rondje hadden gereden parkeerden we op een P+R op zo'n 500m van het stadion.

Aangezien we behoorlijk op tijd waren, zo'n 6 uur voor de wedstrijd, hadden we nog mooi de tijd om in de lokale kroegjes rond het stadion iets te drinken. Iets wat in een erg rustig tempo ging aangezien de avond ervoor Lille een nogal gezellig centrum bleek te hebben.

We hadden via internet kaarten voor tribune Pouille, en aangezien het daar vrije plaatsen zijn konden we vlak naast het uitvak plaatsnemen, hier met uitzicht op de hoofdtribune.

Aan de overzijde van de hoofdtribune een mooie oude staantribune.

De Magic Fans en Green Angels waren in grote getale aanwezig en zorgden 90 minuten lang voor een prima sfeer. Hier bij opkomst een aantal fakkels.

Ook bij Valenciennes lieten de fanatieke fans zich niet onbetuigd.

Gedurende de wedstrijd klom een supporter van ASSE in het hek, tot ongenoegen van een steward die hem achterna moest.

De avond valt. Valenciennes wint na een dubieuze penalty met 1-0. Het voetbal was van beide kanten verrassend goed. Hoog tempo, veel kansen en fysiek werd er veel gevraagd van de spelers. Het verbaast me niets dat een spillebeentje als Lasse Nilsson het hier niet gered heeft. Al met al hetzelfde goede gevoel als na PSG - Sochaux. De Franse competitie is leuk.

Een sfeerimpressie:

Op zondag reden we vanuit Lille terug naar het noorden via Genk, om aldaar in de Cristal Arena/Fenix Stadion de laatste wedstrijd van het weekend mee te pakken; KRC Genk - sc Heerenveen.

pi_60868685
Zo, net terug van een avondje Emmen.
De wedstrijd FC Emmen - Helmond Sport was voor mij de aftrap van dit weekeinde. Ik was tot op heden nog nooit in De Meerdijk / Univéstadion geweest, dus moest het er maar eens van komen.
Aardig stadion, alleen erg jammer van die enorme grote open hoeken; dat komt sfeer e.d. niet echt ten goede.
Aardige pot voetbal gezien en bij thuiskomst een wedstrijdverslag op www.fcemmen.nl gelezen van een auteur die schijnbaar te veel had gezopen.
pi_60869058
25. Sportpark Schoonenberg
pi_60871515
Nederland:
1 Sportpark Schoonenberg - Telstar
2 Zuiderpark - ADO Den Haag
3 Sportpark Berg en Bos - AGOVV
4 Olympisch Stadion - Ajax
5 De Arena - Ajax
6 Alkmaardehout - AZ
7 Cambuur Stadion - Cambuur
8 De Vliert - FC Den Bosch
9 Krommendijk - Dordrecht
10 Jan Louwers Stadion - Eindhoven
11 Meerdijk - Emmen
12 Woudensteijn - Excelsior
13 de Kuip - Feyenoord
14 de Baandert - Fortuna Sittard
15 Wagner en Partners Stadion - Fortuna Sittard
16 De Adelaarshorst - GAE
17 De Vijverberg - De Graafschap
18 Oosterpark - FC Groningen
19 H'lem Stadion - h'lem
20 De Braak - Helmond Sport
21 Abe Lenstra Stadion - SC Heerenveen
22 Stadion aan de Bornestraat - Heracles
23 Polman Stadion - Heracles
24 De Geusselt - MVV
25 Beatrixstraat - NAC
26 Fuji Film Stadion - NAC
27 Philips Stadion - PSV
28 Sportpark de Luijten - RBC Roosendaal
29 Vast&Goed Stadion - RBC Roosendaal
30 Mandemakers Stadion - RKC Waalwijk
31 Parkstad Limburg Stadion - Roda JC
32 Het Kasteel - Sparta
33 TOP Oss Stadion - TOP Oss
34 Diekman Stadion - FC Twente
35 Epi Drost/Arke Stadion - FC Twente
36 Nieuw-Galgenwaard - FC Utrecht
37 De Langeleegte - BV Veendam
38 Gelredome - Vitesse
39 Veronica Stadion - Volendam
40 de Koel - VVV
41 Willem II Stadion - Willem II
42 Oosterenk Stadion - FC Zwolle
43 De Goffert - NEC
44 Mitsubishi Forklift Stadion - FC Omniworld
45 DSB Stadion - AZ
46 Euroborg - FC Groningen
47 ADO Stadion - ADO Den Haag

België:
48 Oscar vanKesbeek Stadion - Racing Mechelen
49 Jos Van Wellen Stadion - Racing Capellen
50 Vigor Wuiten Stadion - Vigor Wuitens Hamme
51 Stedelijk Sportstadion - KVSK United
52 De Leunen - Verbroedering Geel
53 't Lisp - Lierse SK
54 Stadion am Kehrweg - AS Eupen
55 Jules Otten Stadion - AA Gent
56 Florent Beeckman Stadion - Dender EH
57 Stade Constant van den Stock - RSC Anderlecht
58 Stade Joseph Marien - Union St. Gilloise
59 Stadion de la Neuville - Royal Olimpic de Charleroi
60 Stade du Pairay - Seraing
61 Freethielstadion - KSK Beveren
62 Fenix Stadion - KRC Genk
63 Olympisch Stadion - Germinal Beerschot
64 Het Kuipje - KFC Westerlo
65 Staaien - St. Truiden
66 Regenboogstadion - Zulte-Wargem
67 Ludo Coeckstadion - Koninklijke Berchem Sport
68 Daknam Stadion - Sporting Lokeren
69 Achter de Kazerne - KV Mechelen
70 Lorzestadion - Dessel Sport
71 Guldensporenstadion - KV Kortrijk

Bulgarije:
72 Spartak Stadion - Spartak Varna
73 Vassil Levski Stadion - Nationale Stadion

Duitsland:
74 LTU Arena - Fortuna Düsseldorf
75 Paul Janes Stadion - Fortuna Düsseldorf
76 Georg Melches Stadion - Rot Weiss Essen
77 Osnatel Arena - VfL Osnabrück
78 Schüco Arena - Arminia Bielefeld
79 Embdena Stadion - BSV Kickers Emden
80 Arena auf Schalke - Schalke 04
81 MSV Arena - MSV Duisburg
82 Wersestadion - LR Ahlen
83 Südstadion - Fortuna Köln (wedstrijd Köln II)
84 Stadion an der Gellertstrasse - Chemnitzer FC
85 Stadion der Freundschaft - Energie Cottbus
86 Olympiastadion - Herta BSC
87 An de Alte Försterei - Union Berlin
88 Ernst Abbe Sportsfeld - Carl Zeiss Jena
89 Rheinstadion - Rot Weiss Oberhausen
90 Stadion Am Schloss - Westfalia Herne
91 Preussen Stadion - Preussen Münster
92 Rührstadion - VfL Bochum
93 Grenzlandstadion - Borussia Mönchengladbach II
94 Lohrheidestadion - SG Wattenscheid 09
95 Stadion Am Zoo - Wuppertaler SV
96 Uhlenkrug - Schwarz Weiss Essen
97 Tivoli - Alemannia Aachen
98 Stimberg Stadion - SpVgg Erkenschwick
99 Paragon Arena - SC Paderborn 07

Engeland
100 White Hart Lane - Tottenham Hotspur
101 Anfield Road - Liverpool
102 Highbury - Arsenal
103 Old Trafford - Manchester United
104 Griffin Park - Brentford
105 Selhurst Park - Crystal Palace
106 Loftus Road - QPR
107 Bramall Lane - Sheffield Utd.
108 Stadium of Light - Sunderland
109 Adams Park - Wycombe Wanderers
110 Recreation Town - Aldershot
111 Bloomfield Road - Blackpool
112 Prenton Park - Tranmere Rovers
113 Edgeley Park - Stockport County
114 Craven Cottage - Fulham
115 Gay Meadow - Shrewsbury Town
116 The Hawthorns - West Bromwich Albion
117 Goodison Park -Everton

Ierland
118 Lansdowne Road - Nationale Stadion

Oostenrijk:
119 Franz Horr Stadion - FAK Austria Wien

Portugal:
120 Estadio Algarve - Faro
121 Estadio Alvalade XXI - Sporting Clube de Portugal

Spanje:
122 Municipal - Marbella
123 La Rosaleda - Malaga

Tsjechië:
124 Toyota Arena(Letná) - Sparta Praag

Wales:
125 The Racecourse Ground - Wrexham F.C.
volgende wedstrijden:
pi_60871520
Fanneke,

Ik zat links van je bij Pareborn - FC Augsburg. Ik zat links van je op vak S. Het stadion kon mij ook niet bekoren, zag er niet uit met die hoge wanden achter de laatste rijen. Wel een goede pot voetbal gezien!

Moest je nog lang wachten voordat je van de parkeerplaats af kon rijden?
volgende wedstrijden:
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 12:10:01 #82
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_60874016
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 07:44 schreef spurs het volgende:
Fanneke,

Moest je nog lang wachten voordat je van de parkeerplaats af kon rijden?
Nee, ik had hem bij die Finke (soort Ikea) even voorbij het stadion geparkeerd, en niet op de aangegeven parkeerplaats voor het voetbal.
10 minuten na de wedstrijd zat ik al op de snelweg.
pi_60895280
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 14:37 schreef Terreros85 het volgende:
Daar kun je makkelijk aan kaarten komen. Leuk stadion trouwens.
pi_60895526
Net terug van een weekje Engeland en daa flink wat wedstrijden gezien.

221. Glanford Park -> Scunthorpe United
222. Northolme -> Gainsborough Trinity
223. City Ground -> Nottingham Forest
224. Alder Street -> Atherton Colleries
225. Gigg Lane -> Bury
226. Bootham Crescent -> York City (vond ik persoonlijk de leukste van de week)
227. Odsal -> Bradford Park Avenue
228. Griffin Park -> Brentford

Voor de rest ook nog de Coventry v Aldershot bezocht, maar dat stadion had ik al een keer gezien met DG
  zondag 17 augustus 2008 @ 12:59:51 #85
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_60898056
Heb je toevallig foto's gemaakt van die stadions?
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  zondag 17 augustus 2008 @ 13:32:20 #86
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_60898617
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 10:44 schreef Barnet_Bee het volgende:

Voor de rest ook nog de Coventry v Aldershot bezocht, maar dat stadion had ik al een keer gezien met DG
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_60899694
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 12:59 schreef Ajaxfan het volgende:
Heb je toevallig foto's gemaakt van die stadions?
Ik ben als een Japanner tekeer gegaan. Ik zal er binnenkort hier wat plaatsen.
  maandag 18 augustus 2008 @ 00:41:26 #88
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_60913380
Stadion # 165: Stadion De Schalk (KVC Willebroek-Meerhof - FC Brussels 1-3, Cofidis Cup)

Een echt stadion, en dat voor een 3e klasser.

De ingang:

De niet onaardige hoofdtribune:

Aan de andere lange zijde een overdekte staantribune:

Achter de doelen onoverdekt staan. De lichtmasten zijn op de atletiekbaan naast het stadion gericht. Het voetbalstadion zelf heeft geen lichtinstallatie.:

De opkomst van beide elftallen (met op de achtergrond het uitvak met FC Brussels supporters):

[ Bericht 13% gewijzigd door fanneke op 18-08-2008 01:06:35 ]
  zondag 24 augustus 2008 @ 23:37:59 #89
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_61098795
Vandaag het laatste Nederlandse stadion bezocht dat nog op mijn lijstje ontbrak.

Stadion # 166: ADO Den Haag Stadion (ADO Den Haag - Real Sociedad 0-2)

pi_61182051
AIK - Hammarby:

- Wedstrijd tijdelijk gestaakt wegens vuurwerk op het veld
- 13 arrestaties na afloop wegens rellen
- Pas een uur na de wedstrijd de metro kunnen bereiken nadat de ME het station vrijgaf.

Ja, het was lachen in Zweden. Uitgebreid verslag volgt morgen, nu eerst maar eens een nacht langer dan 6 uur slapen.
pi_61244065
+2

75. Bislett Stadion, Oslo (Noo)

76. Eintracht Stadion, Braunschweig (Dui)
Wedstrijd: Eintracht Braunschweig-Bayern Munchen II 0-1

België
01. Olympisch Stadion, Antwerpen
02. Herman Vanderpoorten Stadion, Lier

Bosnië
03. Stadion Prijedor, Prijedor

Duitsland
04. Volkswagen Arena, Wolfsburg
05. Weserstadion, Bremen
06. AOL-Arena, Hamburg
07. Millerntor, Hamburg
08. Preußenstadion, Münster
09. Paul Janes Stadion, Düsseldorf
10. Ruhrstadion, Bochum
11. Lohrheidestadion, Wattenscheid
12. Georg-Melches-Stadion, Essen
13. AWD Arena, Hannover
14. Eintracht Stadion, Braunschweig

Engeland
15. Highbury, Londen
16. Craven Cottage, Londen
17. White Hart Lane, Londen
18. Portman Road, Ipswich
19. Huish Park, Yeovil
20. Ashton Gate, Bristol
21. Memorial Stadium, Bristol

Finland
22. Urheilupuisto, Mikkeli
23. Olympiastadion, Helsinki
24. Finnair Stadium, Helsinki
25. Lahden Stadion, Lahti
26. Kisapuisto, Lahti
27. Harju, Jyväskylä
28. Väinölänniemi, Kuopio

Frankrijk
29. Stade de France, Saint Denis

Ierland
30. Dalymount Park, Dublin
31. Croke Park, Dublin
32. Tolka Park, Dublin
33. Carlisle Grounds, Bray

Italië
34. Stadio Artemio Franchi, Florence
35. San Siro, Milaan
36. Stadio Comunale G. Sinigaglia, Como

Nederland
37. Stadion Oosterpark, Groningen
38. Stadion De Langeleegte, Veendam
39. Gelredome, Arnhem
40. Arke Stadion, Enschede
41. Philips Stadion, Eindhoven
42. De Kuip, Rotterdam
43. Abe Lenstra Stadion, Heerenveen
44. Alkmaarderhout, Alkmaar
45. Wagner & Partners Stadion, Sittard
46. Willem II Stadion, Tilburg
47. Stadion Galgenwaard, Utrecht
48. Mandemakers Stadion, Waalwijk
49. De Goffert, Nijmegen
50. Parkstad Limburg Stadion, Kerkrade
51. Rat Verlegh Stadion, Breda
52. De Vijverberg, Doetinchem
53. Amsterdam ArenA, Amsterdam
54. Sparta Stadion, Rotterdam
55. Woudestein, Rotterdam
56. RBC Stadion, Roosendaal
57. Unive Stadion, Emmen
58. Oosterenk Stadion, Zwolle
59. Veronica Stadion, Volendam
60. Zuiderpark Stadion, Den Haag
61. Stadion de Koel, Venlo
62. Cambuur Stadion, Leeuwarden
63. Sportpark Berg & Bos, Apeldoorn
64. Polman Stadion, Almelo
65. Adelaarshorst, Deventer
66. ECCO Stadion, Den Bosch
67. Euroborg, Groningen
68. DSB Stadion, Alkmaar
69. Olympisch Stadion, Amsterdam

Noorwegen
70. Bislett Stadion, Oslo

Servië
71. Stadion Partizana, Belgrado

Spanje
72. Camp Nou, Barcelona

Zuid-Afrika
73. Athlone Stadium, Kaapstad

Zweden
74. Rasunda Stadion, Stockholm
75. Stockholms (Olympisch) Stadion, Stockholm
76. Söderstadion, Stockholm
pi_61244126
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 00:41 schreef fanneke het volgende:
Stadion # 165: Stadion De Schalk (KVC Willebroek-Meerhof - FC Brussels 1-3, Cofidis Cup)

[ afbeelding ]

De ingang:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Achter de doelen onoverdekt staan. De lichtmasten zijn op de atletiekbaan naast het stadion gericht. Het voetbalstadion zelf heeft geen lichtinstallatie.:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

De opkomst van beide elftallen (met op de achtergrond het uitvak met FC Brussels supporters):
[ afbeelding ]
Wat een prijs.. 15 euro voor een bekerwedstrijd.... Laatst bij GBA tegen roda (oefen) ook 15 euro
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 22:46:48 #93
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_61255021
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 00:41 schreef fanneke het volgende:

[ afbeelding ]

De ingang:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Is dat een stadion?
  maandag 1 september 2008 @ 14:31:42 #94
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_61291832
Stadion # 167: Stade de la Neuville (Olympic Charleroi - SK Beveren 3-2, EXQI League)

Zeer slecht voetbal, maar daardoor wel leuke acties voor de goal.
Olympic scoorde zowel in de eerste helft (41 seconden) als in de 2e helft (25 seconden!) al in de 1e minuut.

En wat foto's...

De ingang naar het stadion:

De achterkant van de hoofdtribune:

De hoofdtribune zelf:

De bouwvallige opgangen(die terecht gesloten zijn) naar de staantribune:

De staantribune:

De overdekte staantribune aan de lange zijde:

De warming-up van Beveren:

Nogmaals de overdekte staantribune:

De staantribune achter het andere doel (die deze wedstrijd gesloten bleef):

Op de achtergrond het stadion van Sporting Charleroi. Hemelsbreed is de afstand 600 meter:

Spelmoment uit de wedstrijd (met op de achtergrond rechts het uitvak met de Beveren aanhang):

[ Bericht 1% gewijzigd door fanneke op 01-09-2008 14:37:03 ]
pi_61308349
Blijft leuk om foto's te zien.
Moet zelf nog iets toevoegen van 2 weken terug:

123: Luzhniki Stadion, Moskou:
Het grote stadion (80.000) gebruikt bij de Olympische Spelen van 1980. Ruim 10 jaar geleden is er een dak opgezet en zijn de stoeltjes toegevoegd. Gigantische bak, zeer indrukwekkend, ook het gigantische standbeeld van Lenin wat buiten ervoor staat.

124: Dynamo Stadion, Moskou
Oude en vervallen bak. Prachtige lichtmasten en echt typisch oostblok, met afbrokkelend beton, loszittende stoeltjes, een atletiekbaan die al minstens niet meer gebruikt is sinds ik geboren ben en allerlei vreemde hoekjes op de hoofdtribune waar eer luxe plaatsen gemaakt zijn.

125: Lokomotiv Stadium, Moskou
Het modernste stadion van Moskou, waar dan ook de wedstrijd Rusland-Nederland was. Nog nooi zoveel militairen bij elkaar gezien, echt gigantisch. Russen kunnen lekker zingen, denk ongeveer 50 Nederlanders aanwezig, waarvan maximaal 5 jonger dan 25..........blijft jammer dat Oranje niet leeft bij "normale" supporters.
pi_61369522

AIK - Hammarby. 25-08-2008.
Vuurwerk; op de tribunes, het veld (letterlijk) en buiten het stadion. En dat in Zweden, toch vooral bekend als koel en enigszins bedeesd land. In het Råsundastadion in Stockholm blijkt het tegendeel waar.

Nadat eerder dit jaar een bezoekje was gebracht aan Galatasaray - Fenerbahce, bekeken we de kalender op http://www.footballderbies.com/ voor de eerstvolgende aantrekkelijke stadsderby. Omdat de rest van Europa op zomerreces was, was een bezoek aan Zweden de eerstvolgende optie. Wat googlen leverde genoeg interessant materiaal op om de reis definitief te plannen.

Nadat we al een paar dagen door Zweden van wedstrijd naar wedstrijd reden, arriveerden we op maandagmiddag in Stockholm, waar de wedstrijd 's avonds gespeeld zou worden in het Råsunda stadion. Na eerst het oude stadscentrum even bekeken te hebben besloten we rond 18:00 naar het stadion te gaan om alvast wat sfeer te proeven.

Vanuit een kroegje tegenover het stadion zien we een groep fanatieke AIK-supporters voorbij lopen.

Het Råsundastadion biedt plaats aan 37.000 toeschouwers. Het stadion ligt in de wijk Solna, en is tevens nationaal stadion van Zweden. De naam Råsunda is afgeleid van het deel van Solna waar het stadion ligt. Het is de thuishaven van AIK, maar veel derbies van Stockholm worden in dit stadion gespeeld.

Het stadion bleek niet uitverkocht, maar de aanwezige 23.000 toeschouwers wisten een zeer fanatieke sfeer te creëren. De beide korte zijdes van het stadion waren voor de fanatieke aanhang van beide clubs. En dan is ook meteen de hele zijde fanatiek. Wij stonden in het deel van de thuisclub, AIK.

Bij opkomst van de beide elftallen ontstaken de ultras van AIK diverse rookpotten en fakkels, wat een prachtig plaatje gaf. Na een vertraging van 8 minuten kon afgetrapt worden voor de wedstrijd.

De wat trage ritmische songs van AIK deden wat denken aan de sfeer in Argentijnse stadions, zeker toen ook het meer dan bekende 'owe owe owa' van Argentinie (WK 2006) ingezet werd. Helemaal leuk werd het nadat de Argentijnse spits Óbolo scoorde en luidkeels 'Argentina, Argentina' gescandeerd werd. Een heerlijke sfeer, opgezweept door 2 fanatieke capo's.

De wedstrijd was meer spannend dan goed, zoals zo vaak bij derbies. AIK bleef tot de rust op 1-0, maar vlak na rust was het toch Hammarby dat verdiend op 1-1 kwam. De Hammarbysupporters gooiden uit blijdschap een knetterende vuurwerkbom op het veld. Het leidde even tot wat opwinding, maar bleef onbestraft.

De wedstrijd bleef na de gelijkmaker wat op slot, met weinig echt uitgespeelde kansen. Tot de 84e minuut, waarin AIK een penalty kreeg. 2-1. Groot feest aan onze kant, grote frustratie aan de overkant. Eenzelfde vuurwerkbom als na de 1-1 werd richting de keeper van AIK gegooid. Die sprintte naar de middencirkel. De scheidsrechter loopt naar de zijkant. Kort overleg. En de wedstrijd werd gestaakt. Onder luid gejoel verlieten de ploegen het veld, en ondertussen maakte onze tribune de overzijde uit voor alles wat maar in de Zweedse taal mogelijk is.

Een kwartier lang bleef het veld leeg. Een klein deel van de toeschouwers geloofde er niet meer in en keerde huiswaarts. Opeens floept de klok terug van de 99e minuut (de klok was al die tijd blijven lopen) terug naar de 86e minuut. Er ging weer gevoetbald worden!

Koud na de hervatting schiet Hammarbyspeler Suleyman Sleyman gigantisch uit zijn slof. Een pegel van 30 meter vliegt zo de kruising in.. verslagenheid en ongeloof bij AIK, uitzinnige vreugde aan de kant van Hammarby. Wangedrag werd vanavond beloond! Een deel van de AIK-aanhang zocht de uitgangen, niet omdat ze naar huis wilden, maar vooral wraak..

Buiten het stadion aangekomen bleek de weg langs het stadion waar we langs waren gelopen afgesloten door de Zweedse ME. Ons metrostation zat aan de kant van het stadion waar de Hammarbysupporters zaten. Daar mochten we blijkbaar niet langs.

Na een route tussen flats en huizen door bereikten we toch de kruising waaraan de metro zat, echter reden daar wel diverse ME-busjes af en aan om de supporters van de weg te vegen. Via het talud konden we nog enigszins onze weg vervolgen. Dit nog steeds zonder daadwerkelijk rellende supporters gezien te hebben.

De kruising die we over hadden gestoken werd met rookpotten volledig in de mist gezet, waarschijnlijk om de ME het werk wat moeilijker te maken. Het creëerde een sinister sfeertje, met de loeiende sirenes op de achtergrond. Na zo'n drie kwartier leek de rust enigszins weer te keren, en werden we toegelaten tot het metrostation. Eerst besloten we nog een hamburger te nemen in de McDonalds. Aldaar bleken diverse supporters te zitten die even bij moesten komen van de klappen van de wapenstokken...

De volgende dag... 13 arrestaties na de wedstrijd. 9 pagina's in de Zweedse Telegraaf over de 'Skandalderbyt' van Stockholm. En een voldaan gevoel bij ons, na een goed geslaagde stadsderby.

pi_61369888
Dat zijn de betere, MaxPower!
pi_61460697

50. Ullevi - IFK Göteborg/GAIS/Orgryte

51. Landskrona Idrottsparken - Landskrona BOiS

52. Norrköping Idrottsparken - IFK Norrköping

53. Behrn Arena - Örebro SK

54. Råsunda - AIK

55. Strömvallen - Gefle IF

56. Kras Stadion - FC Volendam
pi_61614578
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 00:52 schreef Gatalin het volgende:
25. Sportpark Schoonenberg
26. ADO Den Haag Stadion

Op zich geen onaardig stadion, jammer dat het maar voor net iets meer dan de helft gevuld was. De actie op de korte zijde liep daardoor aardig in de soep...
pi_61645077
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 10:44 schreef Barnet_Bee het volgende:
Net terug van een weekje Engeland en daa flink wat wedstrijden gezien.

221. Glanford Park -> Scunthorpe United
222. Northolme -> Gainsborough Trinity
223. City Ground -> Nottingham Forest
224. Alder Street -> Atherton Colleries
225. Gigg Lane -> Bury
226. Bootham Crescent -> York City (vond ik persoonlijk de leukste van de week)
227. Odsal -> Bradford Park Avenue
228. Griffin Park -> Brentford

Ik zal weer eens een update plaatsen, want de afgelopen drie weekenden ben ik naar Schotland/Engeland gegaan.

229. Fenland Park -> Wisbech Town
230. Recreation Ground -> Grays Athletic
231. Shawfield -> Clyde FC
232. Hampden Park -> Queen's Park
233. Fir Park -> Motherwell
234. Strathclyde Homes Stadium -> Dumbarton

Voor de rest wat revisits gedaan, zoals Ayr United, Albion Rovers, Celtic (helaas de 2-4 nederlaag tegen de Rangers) en Peterborough (waar het 5-4 werd tegen Bristol Rovers!). Ik heb ook wat Junior Grounds bezocht in Schotland en hoewel er daar in verschillende stadions profvoetbal is gespeeld zet ik ze er niet bij, want veel hebben hun beste dagen wel gehad.
pi_61668947
126 Stadion am Heideweg - Eintracht Nordhorn
127 Westfalen Stadion - Borussia Dortmund
volgende wedstrijden:
pi_61669015
Je verslag van de mooie 3-3 post je hier niet?
pi_61677429
nee, dat verslag van Spurs over de derby van afgelopen zaterdag lees je op www.groundhoppersnet.nl
pi_61677594
Mijn missie om de 38 stadions van Nederland te bezoeken inclusief wedstrijd loopt op schema. De afgelopen anderhalve maand 6 stadions van m'n lijstje weg weten te werken, nu nog zes te gaan: AZ, ADO, Twente, VVV, Eindhoven en Veendam
pi_61841664
Vandaag ga ik naar Kamoike Stadium in Kagoshima, Japan. Mijn favoriete team, Oita Trinita, speelt 1x per jaar een thuiswedstrijd in een andere stad, omdat de grasmat in Big Eye vervangen moet worden. Dit jaar dus naar Kagoshima. Jammer genoeg niet echt een bijzonder stadion zo te zien. Ik zal later wel een paar foto's posten.

Verder speelt Oita Trinita volgende maand (1 november) de finale van de Japanse versie van de KNVB beker in het nationale stadion in Tokyo. Dus binnenkort nog een stadion erbij in Japan.
pi_61901642
Kamoike was inderdaad niet erg spetaculair. Achter het doel geen tribunes, maar grasheuveltjes. En uiteraard een sinterlbaan.

De wedstrijd vergoedde het ongezellige stadion volledig. Zoals gezegd, deze (thuis)wedstrijd van Oita werd gespeeld in Kagoshima, dat op zo'n 6 uur rijden van Oita, in het uiterste zuiden van Japan ligt. De tegenstander was Sapporo, dat in het uiterste noorden van Japan ligt. Ik had heel veel respect voor (en uiteindelijk medelijden met) de ongeveer 200 meegereisde Sapporo fans.

De hoge temperatuur en de aanvangstijd van 13:00 zorden ervoor dat de eerste helft in een erg langzaam tempo gespeeld werd. Sapporo dat onderaan staat in de J-League had het sterkste van het spel, maar wist geen echte kansen te creeren. Ook Oita, dat voor het eerst in zijn bestaan meestrijdt voor de titel kreeg geen kansen. Een ruststand van 0-0 was het gevolg.

In de tweede helft kwam Oita veel sterker uit de startblokken. Het tempo ging omhoog en Sapporo kon de bal nauwlijks meer in bezit houden. Dit leidde tot de verdiende 1-0 in de 57e minuut. Na deze treffer blijft Oita de sterkere partij. Maar door onzorgvuldig verdedigen is het in de 68e minuut helaas alweer gelijk. In het vervolg van de wedstrijd doet Oita er alles aan om zijn titel aspiraties in leven te houden, maar iedere aanval stuit op de verassend solide ogende Sapporo defensie. De wedstrijd lijkt te gaan eindigen in 1-1. Tot de 87ste minuut. De Braziliaanse spits Uesley laat zich opzichtig vallen op de rand van het strafschop gebied van Sapporo. Tot verbazing van de Oita fans trapt de scheidsrechter erin. Hij lijkt naar de stip de wijzen, maar besluit uiteindelijk tot een vrije trap net buiten het strafschopgebied. De vrije trap wordt genomen door Uesley zelf. De topscorer schiet de bal buiten bereik van de Sapporo doelman: 2-1. Ondanks deze klap is Sapporo nog in staat tot een slotoffensief. Met succes. In de tweede minuut van vier minuten blessuretijd komt door opnieuw ongelukkig verdedigen de 2-2 op het scorebord.

Met de toch wel verdiende gelijkmaker zien de Oita fans het kampioenschap verder weg raken, want met een gelijkspel van Oita en een overwinning van Nagoya later op de avond zou het gat 5 punten zijn. Het loopt anders: in de 5e minuut van 4 minuten blessuretijd krijgt Oita nog een hoekschop. De bal komt via de rug van een medespeler voor de voeten van Oita middenvelder Edmilson. Hij twijfelt niet en schiet de bal in het dak van het doel: 3-2. Na de aftrap van Sapporo fluit de scheidsrechter direct af.

Nagoya verliest later op de avond met 2-1 van JEF United Chiba en Oita is voor het eerst in zijn bestaan (op doelsaldo) koploper van de J-League.

Lang verhaal, maar Kamoike is mijn 46ste stadion.

Twee weken geleden ben ik trouwens nog naar Yahoo Dome geweest. Dit is een honkbal stadion, maar daarom niet minder indrukwekkend. Vooral het gigantische videoscherm maakte indruk.

donderdag 25 september 2008 @ 14:29:52 #107
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_61904465
Ben weer terug van 9 dagen Duitsland (met 9 wedstrijden):

Stadion # 168: Olympia Stadion (Hertha BSC - Saint Patrick's Athletic 2-0, UEFA Cup)

Stadion # 169: Volkspark Mariendorf Stadion (SC Lankwitz - Union Berlin 0-13, Berliner Pilsner Pokal)

Stadion # 170: HSH Nordbank Arena (Hamburger SV - Unirea Urziceni 0-0, UEFA Cup)

Stadion # 171: Millerntor Stadion (FC Sankt Pauli - 1860 München 1-0, 2. Bundesliga)

Stadion # 172: Stadion der Freundschaft (Energie Cottbus - VfL Bochum 1-1, Bundesliga)
thuis uitgeprint ticket...

Stadion # 173: Volkswagen Arena (VfL Wolfsburg - Hamburger SV 3-0, Bundesliga)

Stadion # 174: Playmobil Stadion (Greuther Fürth - 1.FC Kaiserslautern 0-1, 2. Bundesliga)

Stadion # 175: Allianz Arena (1860 München - MSV Duisburg 0-0, 1860 w.n.s., DFB Pokal)

Stadion # 176: Brita Arena (SV Wehen Wiesbaden - Alemannia Aachen 1-0, DFB Pokal)

(met een spellingsfout in de clubnaam)
  donderdag 25 september 2008 @ 15:33:31 #108
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_61906485
Wat foto's van mijn bezoek aan FC Sankt Pauli:

pi_61907298
Leuke foto's van St. Pauli. Tot mijn spijt moet ik bekennen dat ik daar nog nooit ben geweest, maar dat moet er zeker eens van komen.
pi_61944193

57. De Geusselt.

pi_61947726
235. Osnatel Arena -> Osnabrück

Gisterenavond eigenlijk ongepland naar Duitsland gegaan en het was weer erg leuk. Door veel wegwerkzaamheden kwamen we een kwartiertje te laat binnen en mochten we op een kinderkaartje naar binnen. De Bratwursten waren er erg goed en de sfeer was erg aardig. Het stadion vond ik ook niet verkeerd. Eigenlijk valt Duitsland me nooit tegen. Eens kijken of we komende weken nog een keertje de oosterburen kunnen bezoeken. St. Pauli v Aachen staat dan wel erg hoog op het verlanglijstje.
pi_61975123
Vrijdag weer eens naar Standard geweest. Prachtig einde voor 'ons'. Verslag op www.groundhoppersnet.nl
pi_62096016
quote:
03 Arke Stadion/Grolsch Veste
Heb afgelopen avond de wedstrijd vanuit vak 307 mogen volgen. Een mooie uitbreiding en een zeer goede sfeer, Twente mag trots wezen. Aan de ene kant jammer dat het niet uitverkocht was, maar hierdoor kon ik wel makkelijk aan een kaartje komen...
pi_62131637
Was er al geweest, nu ook even snel een panorama gemaakt van het enorm sfeervolle (..) Woudestein:

pi_62141006
+1
Bayer Arena

Het blijven mongolen die moffen
pi_62141071
Blijft een prachttopicserie dit, zeker met de toevoeging van foto's. Ga zo door.
That's all folks!
pi_62143108
Dit doet me eraan denken dat ik ook nog wat foto's zou plaatsen.

Scottish Second Division, Somerset Park, 30-08-2008

Ayr United 2 Queen's Park 1

2e Prunty 1-0
26e Prunty 2-0
50e Quinn 2-1

Toeschouwers: 1426

zondag 5 oktober 2008 @ 11:34:53 #118
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_62143697
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 01:52 schreef -Vaduz- het volgende:
Blijft een prachttopicserie dit, zeker met de toevoeging van foto's. Ga zo door.
OK, ik heb er ook nog wat van mijn trip naar Duitsland afgelopen maand.

O.a. van Greuther Fürth-1.FC Kaiserslautern (0-1):

zondag 5 oktober 2008 @ 11:35:18 #119
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_62143704
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 01:47 schreef TerroRobbie het volgende:

Het blijven mongolen die moffen
Vertel eens...
pi_62143829
Die lichtmasten bij dat Playmobilstadion zijn echt geniaal.

Die tribune met die Shamrock, waar is dat?
pi_62144531
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 11:35 schreef fanneke het volgende:
Vertel eens...
Ze zijn lelijk (we hebben nog een paar foto's die dat onderschrijven ) en irritant.
Er was nauwelijks sfeer in het stadion. Wij zaten op de lange zijde maar alleen in de hoeken waar aan de ene kant de harde kern van Leverkusen een aan de andere kant het uitvak zat was nog een redelijke sfeer. Verder was het serieus doodstil op ons vak, wij zaten gewoon te kletsen en te lachen regelmatig zag je mensen naar achteren kijken alsof we bij een kerkdienst zaten. Dit doodstille gold trouwens ook voor de WC en de pendelbus. De jongerenkern van Leverkusen wilde ons nog aanvallen

De eerste helft was nog wel aardig. Een open wedstrijd met vooral kansen voor Leverkusen. Had al 4-0 moeten zijn. Tweede helft was al een stuk minder en uiteindelijk wint Hertha ook nog.

Toen besloten we om naar Keulen te gaan, daar was het een stuk gezelliger. Koln had gewonnen van BMG dus men was in beste stemming. In cafes ook ieder gewoon met koln sjaals, shirts etc. FC koln muziek. Zo'n stad hoort zeker in de Bundesliga.
  zondag 5 oktober 2008 @ 15:10:14 #122
101281 Robjuhhh
Ultras Kerkrade
pi_62147881
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 11:43 schreef Barnet_Bee het volgende:

Gewoon Greuther Furth, die shamrock staat ook in hun logo.
Forza Roda
  zondag 5 oktober 2008 @ 17:40:12 #123
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_62151704
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 11:43 schreef Barnet_Bee het volgende:

Zoals Robjuhhh al meldt bij Greuther Fürth. Bijnaam van die club is Kleeblatt (zie zittribune andere lange zijde).
pi_62154151
Ik zie nu pas het bovenschrift dat het om Fürth v Kaiserslautern gaat. De volgende moet ik maar iets beter lezen

Weet jij eigenlijk wanneer de Duitse wedstrijden van 24 oktober worden bekend gemaakt? Zit eraan te denken om dan weer richting Duitsland te trekken als er een wedstrijdje in de buurt is.
  zondag 5 oktober 2008 @ 21:19:08 #125
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_62157579
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 19:11 schreef Barnet_Bee het volgende:

Weet jij eigenlijk wanneer de Duitse wedstrijden van 24 oktober worden bekend gemaakt? Zit eraan te denken om dan weer richting Duitsland te trekken als er een wedstrijdje in de buurt is.
Ik verwacht het definitieve programma voor dat weekend deze week.
Vooral ook omdat er in de laatste week van oktober (28/29) een midweeksprogramma in de 1. en 2.Bundesliga is.
Voor de plaatselijke autoriteiten lijkt het me dan fijn als ze dat een paar weken van te voren weten.
  maandag 6 oktober 2008 @ 01:40:49 #126
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_62163660
Foto's van mijn bezoek aan Energie Cottbus - VfL Bochum (1-1):

En ik was niet de enige Nederlander daar in Cottbus, want na de wedstrijd zag ik deze Peugeot pal achter mijn auto staan:

[ Bericht 5% gewijzigd door fanneke op 06-10-2008 01:50:43 ]
  maandag 6 oktober 2008 @ 02:13:29 #127
101281 Robjuhhh
Ultras Kerkrade
pi_62163775
Sinds wanneer is dat stadion vernieuwd, want met Aachen twee jaar terug was het nog zowat het oude stadion? Of is dat gewoon een nieuw stadion?
Forza Roda
  maandag 6 oktober 2008 @ 02:17:23 #128
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_62163791
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 02:13 schreef Robjuhhh het volgende:
Sinds wanneer is dat stadion vernieuwd, want met Aachen twee jaar terug was het nog zowat het oude stadion? Of is dat gewoon een nieuw stadion?
Vorig seizoen is de nieuwe tribune voor de thuissupporters neergezet, aan het begin van dit seizoen was de tribune achter de andere goal (met o.a. de uitvakken) klaar.

Geen nieuw stadion dus.
  maandag 6 oktober 2008 @ 19:05:05 #129
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_62180802
Hamburger SV-Unirea Urziceni (0-0)

dinsdag 7 oktober 2008 @ 18:14:07 #130
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_62208325
VfL Wolfsburg - Hamburger SV (3-0):

donderdag 9 oktober 2008 @ 13:52:41 #131
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_62259017
Hertha BSC - Saint Patrick's Athletic (2-0, 1e ronde UEFA Cup)

donderdag 9 oktober 2008 @ 14:10:22 #132
101281 Robjuhhh
Ultras Kerkrade
pi_62259412
Jammer dat ik foto's mis van het destijds gebruikte Olympisch zwembad achter het stadion(gelegen achter de lange zijde, niet de hoofdtribune). Tevens lag het plein van de Openingsceremonie ook gewoon naast het stadion, weliswaar in verval toen ik er de laatste keer was. Zijn toch mooie details, die naar mijn inziens gewoon bij het stadion horen.
Forza Roda
  donderdag 9 oktober 2008 @ 14:18:18 #133
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_62259606
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 14:10 schreef Robjuhhh het volgende:
Jammer dat ik foto's mis van het destijds gebruikte Olympisch zwembad achter het stadion(gelegen achter de lange zijde, niet de hoofdtribune). Tevens lag het plein van de Openingsceremonie ook gewoon naast het stadion, weliswaar in verval toen ik er de laatste keer was. Zijn toch mooie details, die naar mijn inziens gewoon bij het stadion horen.
Bij deze dan...

vrijdag 10 oktober 2008 @ 16:43:24 #134
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_62291209
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 19:11 schreef Barnet_Bee het volgende:

Vandaag zijn door de DFL alle speeldata in de Bundesliga & 2. Bundesliga tot de winterstop (t/m 17e speeldag) vastgesteld.

Voor het weekend van 24/26 oktober zie:
http://www.kicker.de/news(...)n/2008-09/spieltag/9
  zondag 12 oktober 2008 @ 11:33:55 #135
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_62323940
Foto's van het 'Volkspark Mariendorf Stadion' bij de Berliner-Pokal westrijd tussen SC Lankwitz en Union Berlin...

Heb ze geplaatst in thumbnails, dan laadt de pagina wat sneller.

pi_62327266
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 16:43 schreef fanneke het volgende:

[..]

Vandaag zijn door de DFL alle speeldata in de Bundesliga & 2. Bundesliga tot de winterstop (t/m 17e speeldag) vastgesteld.

Voor het weekend van 24/26 oktober zie:
http://www.kicker.de/news(...)n/2008-09/spieltag/9
Bedankt. Ik zal eens kijken of er iets leuks bijzit op de vrijdagavond.
pi_62332505
Geil stadionnetje fanneke .
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 12:27:08 #138
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_62373976
Ook nog foto's van de 'Allianz Arena' waar ik de DFB-Pokal wedstrijd 1860 München-MSV Duisburg bezocht:

donderdag 16 oktober 2008 @ 10:40:13 #139
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_62428350
En de foto's van SV Wehen-Alemannia Aachen (1-0, DFB Pokal) in de BRITA-Arena vorige maand:

donderdag 16 oktober 2008 @ 10:41:36 #140
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  donderdag 16 oktober 2008 @ 10:56:59 #141
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_62428763
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 13:52 schreef fanneke het volgende:
Hertha BSC - Saint Patrick's Athletic (2-0, 1e ronde UEFA Cup)
Jammer dat het blijkbaar heel erg leeg was. Ik was van de zomer bij de oefenwedstrijd Hertha - Liverpool. Stuk voller toen, wel bijzonder gezellig daar. Lekker rond het stadion hangen in het gras.
  donderdag 16 oktober 2008 @ 10:57:19 #142
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_62428775
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 10:41 schreef pfaf het volgende:

[..]

Stadion? Welke?
Je valt in herhaling.

Je bent waarschijnlijk iemand die meer houdt van zo'n '13 in een dozijn' fantasieloos nieuwbouw-stadion.
  donderdag 16 oktober 2008 @ 11:00:27 #143
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_62428844
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 10:57 schreef fanneke het volgende:

[..]

Je valt in herhaling.

Je bent waarschijnlijk iemand die meer houdt van zo'n '13 in een dozijn' fantasieloos nieuwbouw-stadion.
Ik vind hem schitterend! Wat een sfeertje, heerlijk.
  donderdag 16 oktober 2008 @ 11:06:27 #144
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_62428990
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 10:57 schreef fanneke het volgende:

[..]

Je valt in herhaling.
Inderdaad, dat is wel stom. Excuses.
quote:
Foute aanname, verre van juist. Maar een tribune en een zandwal om het veld is wel het andere uiterste. Dan kan ik bijna zaterdag's de camera meenemen als ik zelf moet 'voetballen'...
Verder gewoon doorgaan hoor, k wist niet dat ik in herhaling viel en zo serieus was het ook niet bedoeld...
pi_62433665
Foto's/stadions als deze vind ik gewoon gaaf .

[ Bericht 11% gewijzigd door Yeahinho op 16-10-2008 14:14:14 ]
  donderdag 16 oktober 2008 @ 23:30:16 #146
101281 Robjuhhh
Ultras Kerkrade
pi_62448314
Vanmiddag kijkje genomen bij de bouw van het nieuwe stadion van Alemannia Aachen en het schiet daar goed op, gewoon pal naast het huidige stadion.

Verder geen voetbalstadion, maar ben nog in dat stadion voor 40.000 man daar geweest, daar waar altijd die paardenwedstrijden worden gehouden, gigantisch groot dat ding.
Forza Roda
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 00:08:10 #147
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_62449266
afgelopen vrijdag bij Dagenham & Redbridge vs Barnet (Div 2) geweest !

Helemaal geweldig !

Zaterdag bij Southend United vs Stockport County (Div 1).
Alleen was ik wel eens in dat stadion geweest !
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
pi_62472701
Geweldige foto's af en toe in dit topic:

126: Bislett Stadion, Oslo.

Prachtig verscholen tussen de woningen (heb een half uur lopen dwalen totdat er eindelijk een lichtmast ergens tussendoor verscheen). Heel bijzonder met golvende tribunes, afhankelijk hoevel ruimte erachter is. Tegenwoordig alleen nog als atletiekstadion voor grote evenementen in gebruik en daardoor helaas helemaal gemoderniseerd, maar toch is de historie nog te proeven, onder andere door een oude klok die bij een ingang staat.

127: Ullevaal Stadion, Oslo.

Het stadion van Noorwegen-Nederland. Rondom zijn gigantisch veel winkels, het is voor 3 kanten gemoderniseerd met skyboxen en 2 volledige ringen en 1 kant een beetje oud. Maar er hangt geen echte sfeer, hooguit bij het in de rij staan terug naar de metro. Sowieso zijn Noren geen gigantisch sfeervolle mensen, maar dat straalt wel heel erg door naar hun saaie, eentonige en multifunctionele trip.

Leuk dagje Oslo, maar genoeg om daar voorlopig echt niet naar terug te gaan. Veel te duur en niet echt spannend.
  zondag 19 oktober 2008 @ 00:46:38 #149
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_62496360
Stadion # 177: Fritz-Walter-Stadion, "Auf dem Betzenberg" (1.FC Kaiserslautern - Rot-Weiss Ahlen 4-1, 2.Bundesliga)

Stadion # 178: Commerzbank Arena (Eintracht Frankfurt - Bayer 04 Leverkusen 0-2, Bundesliga)

Foto's van deze wedstrijden volgen nog.
pi_62583692
Laatste tijd 4 Duitse wedstrijden bezocht waarvan er 1 niet door ging( Borussia Dortmund-Juventus) afgelast vanwege de regen zie ook de foto's hieronder:

Denk dat er uiteindelijk toch nog zo'n 10.000 man de moeite had genomen om na het stadion toe te komen. Terwijl eigenlijk al bekend was dat de wedstrijd niet meer door zou gaan. Zelf dus ook maar het stadion in gegaan. Wedstrijd ging uiteindelijk dus niet door, de spelers zijn nog wel even op het veld geweest om een balletje hoog te houden op hun slippers en uiteindelijk met zijn allen een buikschuiver te doen naar de Sud Tribune.

en een filmpje

Volgende wedstijd was Borussia Monchengladbach- Hertha BSC, het weer daar was een stuk beter. Het voetbal echter niet, Gladbach speelde wel aardig maar vooral Rob Friend miste een aantal goede kansen. Ook Bradley was niet echt in topvorm.

filmpjes:

Volgende wedstrijd was Borussia Dortmund- VFB Stuttgart.Lekker weertje, heerlijk gezeten bij het Freibad. Daarna een super wedstrijd Dortmund was stukken beter als Stuttgart en won ook verdient met 3-0. Stadion bijna uitverkocht geloof zo'n 79.000 toeschouwers.

En de filmpjes:

Sommige filmpjes zullen misschien wat slechter zijn van kwaliteit aangezien mijn camera in mijn bier was gevallen

En als laatste wedstrijd heb ik gisteren Borussia Dortmund- Hannover 96 bezocht. Sterke start van Dortmund met een prachtig doelpunt van Valdez. Jammer genoeg was het daarna wat minder. Aardig wat kansen gehad maar Hannover kwam er ook vaak scherp uit. Uiteindelijk wel tevreden met de 1-1 stand. Toeschouwers ongeveer 64.000

Wederom wat filmjes:

Verslag al eerder gemaakt voor het buitenlandse wedstijden topic

Wedstrijden die nog volgen:
Borussia Dortmund- VFL Bochum
VFL Bochum- Hertha VSC
NAC Breda- Ado Den Haag

[ Bericht 6% gewijzigd door Marioow op 22-10-2008 15:24:13 ]
  woensdag 22 oktober 2008 @ 18:43:26 #151
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_62589568
De foto's van mijn bezoek aan de "Betzenberg" (Fritz-Walter-Stadion).
1. FC Kaiserslautern - Rot-Weiss Ahlen: uitslag 4-1 na een 0-1 ruststand. (36.000 toeschouwers)

Prachtig stadion, schitterend gelegen, je kunt het van verre zien liggen. Fanatieke en trouwe aanhang die de club in de 2e helft naar de overwinning toezong.
Leuke, sympathieke club dat 1. FCK, dat door deze overwinning aan kop kwam in de 2e Bundesliga. Hopelijk zien we ze weer gauw terug in de Bundesliga.

donderdag 23 oktober 2008 @ 14:40:30 #152
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_62611799
Foto's van Eintracht Frankfurt-Bayer Leverkusen in de 'Commerzbank Arena' van afgelopen zaterdag.
Eindstand was 0-2 voor 48.000 toeschouwers.

pi_62676536
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 08:00 schreef Barnet_Bee het volgende:
235. Osnatel Arena -> Osnabrück
Weekje Schotland/Engeland achter de rug, dus weer wat stadions erbij:

236. Tulloch Caledonian Stadium -> Inverness Caledonian Thistle
237. Almondvale Stadium -> Livingston FC
238. McDiarmid Park -> St. Johnstone
239. Easter Road -> Hibernian
240. St. James' Park -> Newcastle United
241. Old Trafford -> Man United
pi_62677571
1. De Kuip(Rotterdam-Feyenoord)
2. Woudestijn( Rotterdam - Excelsior)
3. Philllips Stadion( Eindhoven - PSV)
4. Rosada Stadion( Roosendaal - RBC)
5. Rat Verlegh Stadion( Breda- NAC)
6. De Geusselt ( Maastricht - MVV)
7. Borussia Park ( Monchengladbach- Borussia Monchengladbach)
8. Signal Iduna Park( Dortmund- Borussia Dortmund)
9. Tivoli( Aachen -Allemania Aachen)
10. Old Trafford( Manchester- Manchester United)

Dit heb ik tot nu toe, met het stadion van Bochum in de planning
pi_62722177
+ 1 Villa Park - Aston Villa

Erg tof stadion. Bezocht tijdens Villa - Ajax. Foto's volgen later nog.

Nederland

Engeland
2. Villa Park - Aston Villa

Spanje

Ierland
pi_62745127
tvp
pi_62748285
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 22:22 schreef Barnet_Bee het volgende:

[..]

Weekje Schotland/Engeland achter de rug, dus weer wat stadions erbij:

236. Tulloch Caledonian Stadium -> Inverness Caledonian Thistle
237. Almondvale Stadium -> Livingston FC
238. McDiarmid Park -> St. Johnstone
239. Easter Road -> Hibernian
240. St. James' Park -> Newcastle United
241. Old Trafford -> Man United
242. Preussen Stadion -> Preussen Münster
  woensdag 29 oktober 2008 @ 11:40:29 #158
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_62777902
Ik ben zaterdag bij Charlton Athletic geweest. Leuk stadion, aardige wedstrijd. Ze speelden tegen Burnley (1-1). Aardige sfeer ook wel en voor 15 pond zaten we op een prima plekje. In een hoek naast de de harde aanhang. Hier wat foto's:

zaterdag 1 november 2008 @ 23:07:51 #159
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_62872244
Zojuist weer thuisgekomen van een dagje Duitsland. (gelukkig bleef ik niet thuis om naar Arsenal te kijken op Sport1 )

Stadion # 179: Embdena Stadion (Kickers Emden- Erzgebirge Aue 1-1, 3. Liga)

Stadion # 180: Preußen Stadion (Preußen Münster-1. FC Kleve 1-0, Regionalliga West)
pi_62877143
Ik zie dat ze bij jou ook het kaartje hebben gescheurd. Toch wel een minpunt aan Preussen Münster. Was er nog iets speciaals te doen om die hoofdtribune? Ik hoorde vorige week dat het de wedstrijd tegen Kleve de laatste was dat die nog in gebruik zou zijn.
  zondag 2 november 2008 @ 12:14:09 #161
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_62879009
quote:
Op zondag 2 november 2008 09:56 schreef Barnet_Bee het volgende:
Was er nog iets speciaals te doen om die hoofdtribune? Ik hoorde vorige week dat het de wedstrijd tegen Kleve de laatste was dat die nog in gebruik zou zijn.
Niks speciaals. Alleen werd er omgeroepen dat de mensen na de wedstrijd hun zitje konden meenemen.
pi_62884697
47. Nationaal Stadion Tokyo

Zal binnenkort een paar foto's uploaden
pi_62899436
Zaterdag was de finale van de Japanse Nabisco Cup (oftewel J-League Cup) tussen Oita Trinita en Shimizu S-Pulse. Stadion: Nationaal Stadion Tokyo. Toeschouwers: 44700. Uitslag: 2-0 voor Oita. De eerste prijs in de geschiedenis!

Daiki Takamatsu (maker van de 1-0 en MVP)

Shimizu fans

Dat van ons zag er geloof ik ook niet slecht uit

Meer foto's: http://www.facebook.com/album.php?aid=67171&l=22f4a&id=512363295

[ Bericht 5% gewijzigd door captaintokyo op 03-11-2008 03:47:20 ]
  maandag 3 november 2008 @ 16:01:14 #164
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_62910176
Wat foto's van mijn bezoek aan Kickers Emden afgelopen zaterdag.
Het is zo'n stadionnetje dat je eigenlijk meer in België verwacht:

pi_63010754

Hier een filmpje van mijn bezoek aan Borussia Dortmund-VFL Bochum van afgelopen zondag.

En voor de liefhebbers nog 2 foto's van het oude stadion wat gelijk naast het Westfalen Stadion ligt.
pi_63032780
58. Volkswagen Arena.

Camera kaputt, kein Fotos.
pi_63044177
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 12:51 schreef Barnet_Bee het volgende:

[..]

242. Preussen Stadion -> Preussen Münster
243. Lohrheide Stadion -> Wattenscheid

Echt een verschrikkelijk slechte wedstrijd tussen Wattenscheid en SF Siegen. WEl bizar om te zien dat deze club, die in de jaren negentig nog in de Bundesliga speelde, nog maar 657 mensen trekt.
pi_63045560
Kzal mijn lijstje dan ook maar eens posten (allen tijdens wedstrijden)

Nederland

Amsterdam Arena - Ajax
Philips Stadion - PSV
DSB Stadion - AZ
De Galgenwaard - FC Utrecht
De Koel - VVV Venlo
Rat Verlegh Stadion - NAC Breda
Diekman Stadion - FC Twente
Arke Stadion - FC Twente
Polman stadion(voor uitbreiding) - Heracles Almelo
De Kuip - Feyenoord

Engeland

Emirates Stadium - Arsenal

[ Bericht 2% gewijzigd door Lamzak_ op 08-11-2008 00:49:49 ]
Enschede, onze stad! ons domein!
  zaterdag 8 november 2008 @ 12:51:27 #169
67174 Dos37
Come on Twente
pi_63051517
2 mooie stadion erbij,

City of Manchester Stadium. Was geweldig mooi maar
Old Trafford was nog mooier
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_63052339
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 12:51 schreef Dos37 het volgende:
2 mooie stadion erbij,

City of Manchester Stadium. Was geweldig mooi maar
Old Trafford was nog mooier
Heb er gisteren ook nog ff Bolton Wanderers,Oldham Athletic en Bury FC bij gedaan.

Zal aankomende week m'n lijst wel ff updaten
  zaterdag 8 november 2008 @ 13:47:22 #171
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_63052369
quote:
Op maandag 3 november 2008 16:01 schreef fanneke het volgende:
Wat foto's van mijn bezoek aan Kickers Emden afgelopen zaterdag.
Het is zo'n stadionnetje dat je eigenlijk meer in België verwacht:
Ze hebben plannen om te verhuizen naar een stadion ingebouwd in een soort terp. 15.000 man moeten daar dan inkunnen.
Je hebt tegen Erzgebirge in ieder geval nogal wat goals gezien, normaal gesproken als ik er ben zijn ze schaars.
pi_63179893
+1

77. Sportpark Schoonenberg, IJmuiden
pi_63185376
Gelredome - Vitesse
Univé Stadion - Emmen
Jan Lauwers Stadion - FC Eindhoven
  donderdag 13 november 2008 @ 12:02:08 #174
101281 Robjuhhh
Ultras Kerkrade
pi_63186558
Zo kaartje voor Rot-Weiss Oberhausen is binnen, weer eens naar een stadion ala Kaalheide .
Forza Roda
pi_63192201
quote:
Op donderdag 13 november 2008 12:02 schreef Robjuhhh het volgende:
Zo kaartje voor Rot-Weiss Oberhausen is binnen, weer eens naar een stadion ala Kaalheide .
Ook zo'n weemoed naar oude meuk ? Oberhausen gaf mij een Gemeentelijk Sportpark gevoel. Zelfs de regen in de bek was aanwezig, toen ik er was.
  donderdag 13 november 2008 @ 15:46:17 #176
101281 Robjuhhh
Ultras Kerkrade
pi_63192957
quote:
Op donderdag 13 november 2008 15:23 schreef Barnet_Bee het volgende:

[..]

Ook zo'n weemoed naar oude meuk ? Oberhausen gaf mij een Gemeentelijk Sportpark gevoel. Zelfs de regen in de bek was aanwezig, toen ik er was.
Ik zou oneerlijk zijn als ik zeg dat de nieuwe stadions mij wel bevallen, maar lieg wel als ik zeg dat oude stadions mij niets meer doen. Vooral als het een stadion betreft zoals als Kaalheide was zul je er zeker een nog specialer gevoel bij hebben.
Forza Roda
pi_63193983
Ajax
NAC
NEC
PSV
Feyenoord
Fc Omniworld
Fc Den haag ( Zuiderpark)
Fc Groningen
Fc Twente
Roda JC
MVV
GVVV Veenendaal
RKC
RBC
VVV Venlo
Lokeren
Fc Utrecht
AZ Alkmaar
Willem 2
Excelsior
Sparta
Real Madrid
Fc Barcalona
Deportivo
St Pauli
Bayern Munchen
Borussia Dordmund
PSG
Dat waren ze zo'n beetje, wil binnekort nog een engels weekendje doen. Maar moet nog even kijken hoe dat valt te realiseren.
Het mooiste aan Tilburg is de laatste trein naar Breda
  zondag 16 november 2008 @ 00:34:49 #178
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_63253419
Vanavond de Belgische Jupiler Pro League (1e Klasse) weer helemaal afgewerkt met...

Stadion # 181: Stade Leburton (AFC Tubize-Cercle Brugge 3-0)

zondag 16 november 2008 @ 00:42:20 #179
191712 Kingside
Draak van een wedstrijd
pi_63253594
Tof topic dit. Even een tvp'tje
pi_63256756
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 23:39 schreef Barnet_Bee het volgende:

[..]

243. Lohrheide Stadion -> Wattenscheid

Echt een verschrikkelijk slechte wedstrijd tussen Wattenscheid en SF Siegen. WEl bizar om te zien dat deze club, die in de jaren negentig nog in de Bundesliga speelde, nog maar 657 mensen trekt.
244. Recreation Ground -> Aldershot

Leuk stadion, leuke tweede helft (eerste helft was een draak) en de beste sfeer die ik tot nu toe in de Engelse lower leagues heb meegemaakt. Een echte aanrader voor iemand die voor het eerst kennis wil maken met Engels lower league voetbal.
  dinsdag 18 november 2008 @ 00:36:35 #181
101281 Robjuhhh
Ultras Kerkrade
pi_63306096
Zo gisteren naar Rot Weiß Oberhausen - TSV Alemannia Aachen geweest met de trein. Met een groep van 17 Rodafans togen we vanuit Heerlen Centrum met de euregiobahn richting Herzogenrath om daar de trein naar Duisburg te pakken. Op Herzogenrath zagen we al verschillende Aachenfans die in Duitsland gewoon met de kratten en trays bier op straat rond lopen rondom de wedstrijden en daarbij een radio waar de ene Duitse kraker na de andere volgde. In de trein op de heenweg werd door onze Aachense vrienden spontaan het Roda und der TSV ingezet. Wat natuurlijk tot een wisselwerking van songs leidde. De toon was gezet voor een gezellige reis. In Duisburg moesten we overstappen op de trein naar Oberhausen, maar op het perron waar we stonden te wachten viel om onduidelijke redenen de trein uit. Zodoende moesten we naar het allereerst perron om daar de intercity rechtstreeks naar Oberhausen te maken, het was immers nog een klein stukje.

In deze trein zaten uiteindelijk circa 250-300 Alemannia Aachen fans, inclusief wij Roda JC fans dus. In Oberhausen stapte we uit en meteen onder in de stationstunnel was één richting afgesloten door de politie met knuppels en blaffende honden. We liepen vervolgens onder luid gezang van Alemannialiedjes richting de uitgang van het station. Daar werden we vervolgens met alle Alemanniafans ingesloten door de politie. Natuurlijk daar waar onze Rodagroep bekend staat om het boeren, werden middels enkele luidde boeren de politie op de hoogte gebracht dat ook de Rodafans gearriveerd waren, dit tot veel gelach onder de Turtlebrigade. Na even wachten, werden er kosteloos een aantal trolleybussen opgetrommelt, waar we in groepjes van 20 moesten instappen en we uiteindelijk naar het Niederrheinstadion werden vervoert van RWO onder een enorme politieescorte.

Aangekomen bij het stadion moesten we wel nog een lange weg langs het kanaal bewandelen om tot het gastenvak te komen, daar waar we op het kanaal een boot langs zagen komen met de Limburgse vlag erop, altijd een leuk moment om daar nog meer mede Limburgers tegen te komen. Zoals altijd in Duitsland heb je ook vlak voor het stadion sjaalverkopers, daar waar je voor 5 euro een sjaal kunt bemachtigen. Daar heb ik wederom twee nieuwe sjaals gekocht voor mijn verzameling uit te breiden, één sjaal gewoon oldskool met balken, zoals een sjaal hoort te zijn. En ééntje wederom een Anti sjaal en wel met de tekst: Danke Papa, dass ich kein Bayern-fan geworden bin. Toen we bij het gastenbereik aankwamen werd er eerst besloten om ons te voorzien van een Duitse lekkernij, namelijk ein brötchen bradwurst, het stadionvoer van Duitsland. Na dit te hebben opgegeten besloten we het stadion in te gaan. Hier werd je uitvoerig als een crimineel gefouilleerd en 75% van de supporters, man en vrouw, moesten zelfs de schoenen uit te doen om te controleren op vuurwerk of iets dergelijks, ook werden paraplu's en dergelijke ingenomen die niet mee naar binnen mochten in het onoverdekte verouderde stadion. Aangekomen was de nood toch wel hoog geworden na een reis van 3 uur, dus werden er de WC's opgezocht, dit bleek niet al te makkelijk aangezien er op een gastenvak van 8,500 toeschouwers slechts 3 van die cointainers waren, waar je je behoefte kon doen. Op de 2000 aanwezige Aachenfans waren maar slecht 2 cointainers beschikbaar, een totale capaciteit voor hooguit 20 man tegelijk. Het was even zoeken, maar uiteindelijk vonden we de wc's toch aan de andere kant van ons vak. Ook was er nauwelijks catering en er was alleen smerig alcoholbier verkrijgbaar, de stadioncatering had in deze dus ook geen goede gast aan ons Rodafans.

Bij de opkomst van de warming-up werden de Aachenspelers onder luid geklap en gezang toegejuicht met Hura, Hura, Die Aachener sind wieder da! Na even een rondje foto's maken, viel ons oog op een doek van de Aachen Ultras, die ook een duidelijk statement gaven tegen de fusie van Roda JC en Fortuna Sittard, er hing een doek met Nooit FC Limburg, Finger weg von Roda Kerkrade, met daarbij nog een zeer schitterend gemaakt Rodalogo erbij.

Omstreeks 14.00 uur is het dan tijd dat de beide ploegen het veld betreden, ondanks dat de paraplu's verboden waren, gingen bij de Aachen Ultras massaal de paraplu's open geklapt de lucht in, om zo de camera te kunnen afdekken en op die manier vuurwerk(fakkels) en enkele kankerverwekkende rookbommen af te steken. Een manier om te protesteren tegen stadionverboden, die in Duitsland voor de meest onzinnige dingen worden uitgegeven.

De wedstrijd was van Aachenkant niet veel soeps, RWO had een veldoverwicht en kwam dan ook verdient op een 1-0 voorsprong, Aachen ontsnapte even later aan een rode kaart toen een doorgebroken speler van Oberhausen werd neergehaald. In de rust leek Aachen een donderspeech te hebben gekregen, want de instelling was gekanteld en er werd steeds meer de aanval gezocht, hoewel de 2-0 eerder in de lucht hing, kwam Alemannia in 86ste minuut toch nog op gelijke hoogte, dit tot grote vreugde onder de 2000 meegereisde Aachener. Ook zat een overwinning er nog in, maar de keeper keerde in de laatste minuut nog knap een schot uit zijn doel waarna de wedstrijd erop zat. Spelers gingen vervolgens de gehele gastenkurve af om de supporters te bedanken.

Door de smalle uitgangen viel het niet mee om het stadion makkelijk te verlaten, het was duidelijk te merken dat je met een oud stadion te maken had. Maar wat wachtte was weer de lange bosweg richting de straat om daar wederom in de gereed staande bussen te stappen, de eerste ladingen waren inmiddels vertrokken naar het station, daar waar een trein gereed stond voor de Alemanniafans die rechtstreeks naar Aachen zou rijden, zonder een tussenstop met uitzondering van Herzogenrath, hier stapte wij dan ook uit omstreeks 06.20 uur om vervolgens nog een half uur te wachten op de trein naar Heerlen om de avond te eindigen in een grillbar om nu eens fatsoenlijk een lekkere mix-grill naar binnen te werken, want op drie broodjes kun je een dag nu eenmaal niet doorkomen.

Kortom, het was een meer dan geslaagde dag en de volgende uitwedstrijd staat ook weer op de planning(mits het doorgang zal vinden), want het is namelijk uit naar Augsburg op zondag 14 december, dat net boven München ligt. Het is overwegen hoe we daar heen gaan, met trein, bus of auto? Het is een lange rit en de dag ervoor is ook de uitwedstrijd tegen ADO Den Haag voor Roda JC en de bussen van Aachen vertrekken al om 04.30 uur vanuit Aachen.

Pics:

Kortom, we hebben een zeer gezellig dagje gehad.
Forza Roda
pi_63342749
Komend weekend ga ik VFL Bochum - Hertha BSC bezoeken. Mensen die eerder bij Bochum zijn geweest en die tips hebben toevallig? Of zijn er toevallig nog meer mensen die aankomend weekend gaan?
pi_63437368
11. Mandemakers stadion( Waalwijk- RKC Waalwijk)
12.Ruhrstadion( Bochum- VFL Bochum

Was afgelopen woensdag bij de wedstrijd Nederland B- Jong Zweden.

En vanmiddag bij VFL Bochum - Hertha BSC geweest
pi_63444622

Motherwell v Celtic 2-4 (0-4) Scottish Premier League, Fir Park, 14-09-2008

5e Maloney 0-1
9e Samaras 0-2
24e McDonald 0-3
42e Samaras 0-4
55e Sutton 1-4
57e Clarkson 2-4

Toeschouwers: 8507

[url=]Meer foto’s + verslagje[/url]
pi_63498706
59. Estadio Santiago Bernabéu

pi_63639618
148. LTU Arena - Fortuna Dusseldorf
Fortuna Dusseldorf - Unterhaching 0-0

149. Loftus Road - Queens Park Rangers
QPR-Carlisle United 4-0

150. Emirates Stadium - Arsenal
Arsenal-FC Twente 4-0

151.Wembley

152. Stade Route de Lorient - Stade Rennes
Stade Rennes - FC Twente 2-1

153. Gemeentelijk Stadion - VV Hamme

154. Puyenbeke Stadion - Red Star Waasland

155. Stedelijk Sportcentrum Meesterstraat FCN St Niklaas

156. De Freethiel - SK Beveren

157. Olympisch Stadion - Germinal Beerschot

158. Stadion de Leunen - Verbroedering Geel

159. t Kuipje - KVC Westerlo
KVC Westerlo - Excelsior Moeskroen 0-0

160. City of Manchester Stadium - Manchester City
Manchester City - FC Twente 3-2

161. Boundary Park - Oldham Athletic

162. Gigg Lane - Bury FC

163. Reebok Stadium - Bolton Wanderers

164. Jan Louwers Stadion - FC Eindhoven
FC Eindhoven - FC Twente 2-3

165. Stade Luc Varenne - RFC Tournai

166. Stade Robert Diochon - FC Rouen

167. Stade Deschaseaux - Le Havre AC
Le Havre AC - Paris Saint Germain 1-3

168. ADO Den Haag Stadion - ADO Den Haag
ADO Den Haag-FC Twente 1-2

Stadions met wedstrijd: 86
Stadions zonder wedstrijd: 82
pi_63727309
quote:
Op zondag 16 november 2008 09:03 schreef Barnet_Bee het volgende:

[..]

244. Recreation Ground -> Aldershot

Leuk stadion, leuke tweede helft (eerste helft was een draak) en de beste sfeer die ik tot nu toe in de Engelse lower leagues heb meegemaakt. Een echte aanrader voor iemand die voor het eerst kennis wil maken met Engels lower league voetbal.
245. Riverside Stadium -> Middlesbrough
246. Eastlands -> Manchester City

Beide stadions leken me op voorhand helemaal niets, maar Eastlands viel me eigenlijk nog wel mee. Qua wedstrijd was de Manchester Derby een beetje een tegenvaller. Vooral qua sfeer had ik er meer van verwacht. Dat was hetgeen er wel goed inzat bij Middlesbrough v Newcastle United. Erg leuke dag gehad daar in Middlesbrough, waar Alves opviel door erg matig voetbal.
pi_63813194
11. Mandemakers stadion( Waalwijk- RKC Waalwijk)
12.Ruhrstadion( Bochum- VFL Bochum
13 [b] Waldstadion( Frankfurt- Eintracht Frankfurt[b]

Vandaag bij Eintracht Frankfurt-VFL Bochum(4-0) geweest.
Toeschouwers(39.400)
Leuke wedstrijd die na 7e minuten al beslist was door de rode kaart en penalty voor een overtreding door de doelman.

Hieronder wat foto's:

pi_63857906
Nr 78: Fenerbahçe Sükrü Saracoglu Stadi, Istanbul (Turkije)

pi_64206247

Inverness Caledonian Thistle v Celtic 1-2 (0-0) Scottish Premier League, Caledonian Stadium, 18-10-2008

48e Brown 0-1
65e Loovens 0-2
69e Wood 1-2

Toeschouwers: 7143

Het commerciële Nessie Centre (Japanners trapten erin)

Overal Nessie’s daar

Het Loch Ness zelf, zonder monster helaas

De buitenkant van de Main Stand

Onze tribune, de North Stand, was een beetje een saai

De Main Stand van binnen gezien. Niet geweldig, maar wel de leukste tribune van de vier

Lichtmasten zijn altijd geil

Nessie was ook in het stadion aanwezig

Een actie tegen het schandalige ticketbeleid van Celtic in samenwerking met Thomas Cook

Maloney dolt enkele verdedigers van Caley
pi_64311441
1. Amsterdam Arena.
2. Olympisch Stadion.
3. De Kuip.
4. PSV Stadion.
5. Gelredome.
6. De Adelaarshorst.
7. Woudestein.
8. Stadion Eindhoven.
9. Willem II Stadion.
10. De Koel.
11. Helmond Sport Stadion.
12. Het Kasteel

13. White Hart Lane.

14. Monchengladbach.

15. Mestalla Stadion.

16. St Jakob Stadion Basel.

17. La Bombonera.

Twee geleden op bezoek gegaan bij Boca Juniors, tijdens de wedstrijd tegen Colon. Helaas geen foto's van buiten het stadion, wel een onvergetelijke ervaring en foto's van binnenin . Het binnenkomen was al een tour opzich, omdat 'mijn seizoenskaart' geblokkeerd werd bij de poortjes en ik dus niet naar binnen mocht. Ik kon daarna een nieuwe pakken uit de stapel van +- 20 kaarten om toch naar binnen te gaan, erg goed systeem .

Een behoorlijk aantal trappen opgelopen, om daarna uit te komen op de allerbovenste rij op de allerbovenste ring, maar een fantastisch uitzicht op het veld. Je voelt je er helemaal niet ver vandaan zitten en je kan werkelijk alles perfect zien. Links van mij zaten de fanatieke, rechts achter de goal zaten de net zo fanatieke Boca fans, en op de bovenste zitten de uitsupporters. De verhalen die ik heb gehoord over het daaronder staan, maakte me nog blijer met een zitplaats .

Anyhow, iedereen, echt iedereen, heeft zijn keel 90min lang open. Komen er geen liederen uit, dan wordt elke idioot op het veld die iets slechts doet wel uitgescholden voor alles wat naar boven komt. Het stadion deinde ook vaak genoeg ritmisch op en neer en uiteraard kwam er ook links en rechts wat vuurwerk voorbij. Erg gaaf om mee te maken! Het niveau van de wedstrijd was overigens te bedroevend slecht om er ook maar iets over te zeggen. Eindstand was 3-2 voor Boca, helaas wonnen Tigre en San Lorenzo ook, waardoor er geen kampioensfeest was.

De foto's:

De VIPS, waaronder Ome Diego.

Deels popular, deels toeristenplaatsen, deels uitfans.

Popular.

.

.

Actie Riquelme.

Assist.

En de goal.

Of GOOOOOOOL.

En het vieren.

Eindstand.
pi_65190679
quote:
Op zondag 14 september 2008 02:24 schreef Gatalin het volgende:
26. ADO Den Haag Stadion
Voor het eerst in 4 maanden weer eens een stadion aan mijn lijst kunnen toevoegen:

27. Kras Stadion
pi_65191325
quote:
Op woensdag 3 december 2008 15:50 schreef Barnet_Bee het volgende:

[..]

245. Riverside Stadium -> Middlesbrough
246. Eastlands -> Manchester City

Beide stadions leken me op voorhand helemaal niets, maar Eastlands viel me eigenlijk nog wel mee. Qua wedstrijd was de Manchester Derby een beetje een tegenvaller. Vooral qua sfeer had ik er meer van verwacht. Dat was hetgeen er wel goed inzat bij Middlesbrough v Newcastle United. Erg leuke dag gehad daar in Middlesbrough, waar Alves opviel door erg matig voetbal.
Van de afgelopen maanden:

247. White Hart Lane -> Tottenham Hotspur
248. The Dripping Pan -> Lewes
249. Broadfield Stadium -> Crawley Town
250. Oscar Vankesbeeckstadion -> Racing Mechelen
  FOK!fotograaf woensdag 21 januari 2009 @ 16:29:05 #194
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_65287867
http://www.fcupdate.nl/ni(...)tspraak-knvb_111908/

Moet toch maar snel FC Eindhoven eens gaan bezoeken voor het te laat is.
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
pi_65363891
Indrukwekkende lijstjes hier

Ik kom tot
1. Arke Stadion/De Grolsch Veste (FC Twente)
2. Polman Stadion (Heracles Almelo)
3. Adelaarshorst (Go Ahead Eagles)
4. Amsterdam ArenA (Ajax)
5. Gelredome (Vitesse)
6. Jan Louwers Stadion (FC Eindhoven) (nog net op tijd! )
7. Philips Stadion (PSV)

Gisteren had daar het ADO Den Haag Stadion bij moeten komen. Dat wordt dus woensdag...
pi_65525225

5. Gelredome (Vitesse)
6. Jan Louwers Stadion (FC Eindhoven) (nog net op tijd! )
7. Philips Stadion (PSV)
8. ADO Den Haag Stadion (ADO Den Haag)
pi_65527224
Nederland

Amsterdam Arena - Ajax
Philips Stadion - PSV
DSB Stadion - AZ
De Galgenwaard - FC Utrecht
De Koel - VVV Venlo
Rat Verlegh Stadion - NAC Breda
Diekman Stadion - FC Twente
Grolsch veste (Arke stadion) - FC Twente
Polman stadion(voor uitbreiding) - Heracles Almelo
Polman stadion - Heracles Almelo
De Kuip - Feyenoord
Gelredome - Vitesse
Jan Lauwers Stadion - FC Eindhoven
Univé Stadion - Emmen
Euroborg - FC Groningen
Ado den Haag Stadion - Ado den Haag

Engeland
Emirates Stadium - Arsenal

Frankrijk
Parc des Princes - Paris Saint Germain
pi_65759295
Zien we Barnett Bee over een paar jaar ook zo?

http://www.ad.nl/video/29(...)voetbalstadions.html
  donderdag 5 februari 2009 @ 13:10:18 #199
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_65763870
Even wat foto's van mijn reisje naar Londen. Bezoekje aan Stamford Bridge, Craven Cottage en Fulham - Portsmouth

Stamford Bridge

Bekijk deze YouTube-video

Craven Cottage

pi_65788684
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 13:10 schreef Prosac het volgende:
Even wat foto's van mijn reisje naar Londen. Bezoekje aan Stamford Bridge, Craven Cottage en Fulham - Portsmouth
Leuke foto's... Fulham, daar wil ik ook nog wel een keer gaan kijken.

Ik kan volgende week Nissan Stadium in Yokohama bijschrijven op mijn lijstje. Ik ga naar Japan vs Australie. Heb er zin aan!!
  vrijdag 6 februari 2009 @ 08:41:26 #201
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_65789710
Als het aan de provincie Limburg ligt zal men het PLS zo snel mogelijk verlaten, voor een nieuw te bouwen stadion, als de fusieclub er eenmaal is.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_65852927
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 10:34 schreef Breach het volgende:
Zien we Barnett Bee over een paar jaar ook zo?

http://www.ad.nl/video/29(...)voetbalstadions.html
Haha, nou deze man heeft er wel wat meer dan mij bezocht. Ik ben ook vooral op de UK gericht, dus ik denk niet dat ik de 500 ooit ga halen

Dit weekend trouwens weer in Engeland geweest. Veel paniek vooraf over het slechte weer, maar dat viel erg mee. Ik heb de Steel City derby bezocht (voor het eerst sinds 1914 slaagde Sheffield Wednesday erin om twee keer te winnen in een seizoen van de rivaal) en daarna doorgereden naar Leicester v Oldha,. slechte wedstrijd maar mooi om te zien dat veldspeler Dean Windass (sowieso een cultheld) 35 minuten de nul kon houden.

151. Bramall Lane -> Sheffield United
152. Walkers Stadium -> Leicester City

Volgende week naar Queen of the South v Airdrie en Celtic v Rangers. Beide stadions heb ik al bezocht, dus er komt even niets bij op mijn lijstje. Waarschijnlijk in april pas weer.
pi_65853117
quote:
Op zondag 8 februari 2009 16:34 schreef Barnet_Bee het volgende:

[..]

Haha, nou deze man heeft er wel wat meer dan mij bezocht. Ik ben ook vooral op de UK gericht, dus ik denk niet dat ik de 500 ooit ga halen

Dit weekend trouwens weer in Engeland geweest. Veel paniek vooraf over het slechte weer, maar dat viel erg mee. Ik heb de Steel City derby bezocht (voor het eerst sinds 1914 slaagde Sheffield Wednesday erin om twee keer te winnen in een seizoen van de rivaal) en daarna doorgereden naar Leicester v Oldha,. slechte wedstrijd maar mooi om te zien dat veldspeler Dean Windass (sowieso een cultheld) 35 minuten de nul kon houden.

151. Bramall Lane -> Sheffield United
152. Walkers Stadium -> Leicester City

Volgende week naar Queen of the South v Airdrie en Celtic v Rangers. Beide stadions heb ik al bezocht, dus er komt even niets bij op mijn lijstje. Waarschijnlijk in april pas weer.
Hoeveel kosten zulke weekendjes je nou? Ga je gewoon cheap-ass met Ryanair enzo of gewoon als een soort Amstellovich

En gewoon wéér naar Celtic - Rangers, hoe doe je dat toch..
pi_65864620
Ik ga met de auto, behalve naar Schotland. Dit weekend was 15 euro voor de tunnel (60 euro gedeeld door 4), geen benzinekosten (lease-auto), 19 euro voor een hotelkamer en 42 euro voor de tickets (Sheffield United was 29 pond en Leicester 8 pond). Dus 76 euro in totaal. Niet echt Amstellovich dus ;-)

Ik ken iemand in Glasgow die een ticket voor me regelt. Helaas lijkt het niet te gaan lukken voor de League Cup finale op Hampden op 15 maart. Tickets zijn te schaars daarvoor. Celtic krijgt er slechts 20.000 op 53.000 seizoenkaarthouders, dus dat is erg lastig. Jammer dat ze dat Hampden niet wat groter hebben gebouwd. Echt een fout van de bond.
pi_66012034
+ 4:
Olympisch Stadion Phnom Penh
Nationaal Stadion Singapore,
Merdaka Stadion Kuala Lumpur
Nationaal Stadion Jordanië in Amman.

Foto's + verhalen volgen waarschijnlijk dit weekend.
pi_66017624
+1:
Nederland
01. Ajax - ArenA
02. Cambuur - Cambuur Stadion
03. De Graafschap - De Vijverberg
04. Excelsior - Woudestein
05. FC Den Bosch - De Vliert
06. FC Dordrecht - GN Bouw Stadion
07. FC Eindhoven - Jan Louwers Stadion
08. FC Emmen - Unive Stadion
09. FC Groningen - Euroborg
10. FC Twente - Arke Stadion
11. FC Utrecht - De Galgenwaard
12. FC Volendam - Kras Stadion
13. FC Zwolle - Oosterenk Stadion
14. Feyenoord - De Kuip
15. Go Ahead Eagles - Adelaarshorst
16. Helmond Sport - De Braak
17. Haarlem - Haarlem Stadion
18. MVV - De Geusselt
19. NAC - Rat Verlegh Stadion
20. NEC - De Goffert
21. PSV Eindhoven - Philipsstadion
22. RBC Roosendaal - Vast & Goed Stadion
23. RKC Waalwijk - Mandemakers Stadion
25. Sparta - Het Kasteel
26. Telstar - Sportpark Schoonenberg
27. TOP Oss - Heesen Yachts Stadion
28. Veendam - Lange Leegte
29. Vitesse - Gelredome
30. VVV Venlo - De Koel
31. Willem II - Willem II Stadion
32. Olympisch Stadion Amsterdam

Belgie
33. Racing Genk - Cristal Arena

Duitsland
34. Borussia Dortmund - Signal Iduna Park
35. Allemania Aachen - Tivoli

Engeland
36. Manchester United - Old Trafford
37. Exeter City - St. James Park

Spanje
38. FC Barcelona - Camp Nou
39. Espagnol - Olympisch Stadion (zonder wedstrijd)

Verenigde Staten
40. Hawaii - Aloha Stadium

Korea
41. Busan I'Park - Asiad Stadium (zonder wedstrijd)

Japan
42. Oita Trinita - Big Eye
43. Gamba Osaka - Banpaku Stadium
44. JEF United - Fukuari
45. Roasso Kumamoto - KKWing Stadium
46. Kamoike (Kagoshima)
47. Kokuritsu (Tokyo)
48. Yokohama Marinos - Nissan Stadium
pi_66017864
Woensdag naar Japan-Australie geweest voor de WK kwalificatie. Matige wedstrijd waarin Japan die iets betere ploeg was, maar het bleef 0-0... Stadion: Nissan Stadium, Yokohama. Toeschouwers: 66000.

Mount Fuji vanuit het vliegtuig (onderweg naar de wedstrijd)

vrijdag 13 februari 2009 @ 13:13:48 #208
67174 Dos37
Come on Twente
pi_66018205
Gaaf zeg
pi_66021730
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 13:02 schreef captaintokyo het volgende:
Woensdag naar Japan-Australie geweest voor de WK kwalificatie. Matige wedstrijd waarin Japan die iets betere ploeg was, maar het bleef 0-0... Stadion: Nissan Stadium, Yokohama. Toeschouwers: 66000.

[ afbeelding ]
Mount Fuji vanuit het vliegtuig (onderweg naar de wedstrijd)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Leuk
pi_66073576
quote:
Op zondag 18 januari 2009 22:37 schreef Gatalin het volgende:
27. Kras Stadion
28. Philips Stadion
pi_66117057

61. Weserstadion, Werder Bremen - Borussia Mönchengladbach.

maandag 16 februari 2009 @ 18:46:10 #212
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_66143165

Niet binnen geweest maar gisteren wel wat foto's gemaakt van het stadion van Rot Weiss Essen
pi_66319334

5. Gelredome (Vitesse)
6. Jan Louwers Stadion (FC Eindhoven)
7. Philips Stadion (PSV)
9. De Vijverberg (De Graafschap)
pi_66330136
quote:
Op zondag 15 februari 2009 01:14 schreef Gatalin het volgende:

[..]

28. Philips Stadion
29. Polman Stadion
pi_66333508
quote:
Op zondag 30 november 2008 10:32 schreef NeedeRadicals het volgende:

168. ADO Den Haag Stadion - ADO Den Haag
ADO Den Haag-FC Twente 1-2

Stadions met wedstrijd: 86
Stadions zonder wedstrijd: 82
169.Stade Velodrome - Olympique Marseille
pi_67095555
64. Tivoli, Alemannia Aachen
pi_67112017
quote:
Op maandag 16 maart 2009 11:00 schreef MaxPower het volgende:
64. Tivoli, Alemannia Aachen
Die staat al op mijn lijstje van jaren geleden maar ga over een paar weken weer een keer kijken. Hoe staat het er voor met de bouw van het nieuwe Tivoli?
pi_67125945
De contouren van het stadion staan er al. Verder heb ik er niet echt aandacht aan geschonken, dat komt wel een keer als die klaar is.
pi_67368909
11. Mandemakers Stadion( Waalwijk-RKC Waalwijk)
12. Ruhrpark( Bochum- VFL Bochum)
13. Waldstadion( Frankfurt- Eintracht Frankfurt)
14. Schüco Arena( Bielefeld- Arminia Bielefeld)
15. Nieuw Galgenwaard( Utrecht- FC Utrecht)
16 Arena auf Schalke( Gelsenkirchen- Schalke 04)
17. Bosuilstadion( Deurne- RAFC)
  FOK!fotograaf dinsdag 24 maart 2009 @ 23:41:53 #221
200114 Mascleta
pi_67377491
EDIT: niet goed gelezen.
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
pi_67705182

5. Gelredome (Vitesse)
7. Philips Stadion (PSV)
10. De Goffert (NEC)
pi_67735922
18. LTU Arena( Dusseldorf- Fortuna Dusseldorf)

pi_67927004
quote:
Op zondag 22 februari 2009 00:36 schreef Gatalin het volgende:

[..]

29. Polman Stadion
Mijn laatste Eredivisietoevoeging voor dit seizoen:

30. Rat Verlegh Stadion
pi_67942948
65. Embdena Stadion, Kickers Emden
  zondag 19 april 2009 @ 16:15:18 #226
142495 vitessezuid113
voetbaljunkie
pi_68171577
Al in veel stadion geweest voornamelijk in Nederland maar gister is er weer een nieuw stadion bijgekomen het rewirpowerstadion daar bijgekomen kwam meer voor BVB 09

Vond het zelf meer een grotere versie van De Vijverberg
Had staanplaatsen op de Ostkurve wel appart om tussen rivaal te staan om het zo maar te zeggen
Op de terugweg nog langs de Arena auf Schalke gekomen zou er nog wel een keer willen zitten maar volgensmij is dit niet al te makkelijk.

-eventueel later meer -
pi_68214962
Gisteren naar Duisburg-Koblenz geweest. Sfeer van Duisburg zijde vond ik wat mat. Uitvak des te beter. Stadion zat ook maar voor de helft vol.

quote:
België

Bosnië en Herzegovina

Duitsland
05. Weserstadion, Bremen
06. AOL-Arena, Hamburg
07. Millerntor, Hamburg
10. Ruhrstadion, Bochum
13. AWD Arena, Hannover
15. MSV Arena, Duisburg

Engeland
16. Highbury, Londen
17. Craven Cottage, Londen
18. White Hart Lane, Londen
19. Portman Road, Ipswich
20. Huish Park, Yeovil
21. Ashton Gate, Bristol
22. Memorial Stadium, Bristol

Finland
23. Urheilupuisto, Mikkeli
24. Olympiastadion, Helsinki
25. Finnair Stadium, Helsinki
26. Lahden Stadion, Lahti
27. Harju, Jyväskylä

Frankrijk

Ierland
31. Croke Park, Dublin
32. Tolka Park, Dublin

Italië
35. San Siro, Milaan

Nederland
39. Gelredome, Arnhem
42. De Kuip, Rotterdam
49. De Goffert, Nijmegen
57. Unive Stadion, Emmen
67. Euroborg, Groningen
68. DSB Stadion, Alkmaar
70. Sportpark Schoonenberg, IJmuiden

Noorwegen
71. Bislett Stadion, Oslo

Servië
72. Stadion Partizana, Belgrado

Spanje
73. Camp Nou, Barcelona

Turkije
74. Fenerbahçe Sükrü Saracoglu Stadi, Istanbul

Zuid-Afrika
75. Athlone Stadium, Kaapstad

Zweden
76. Rasunda Stadion, Stockholm
77. Stockholms (Olympisch) Stadion, Stockholm
78. Söderstadion, Stockholm
  zaterdag 25 april 2009 @ 11:43:13 #228
101281 Robjuhhh
Ultras Kerkrade
pi_68362622
Morgen naar het Oberwerth Stadion van TuS Koblenz. Lijkt me op foto's te zien een erg gammele bak, niet mooi en niks bijzonders.
Forza Roda
pi_68429909
Vorig weekend met m'n pa naar de stad Valencia geweest, daar zowel Levante als Valencia bezocht.

31. Estadi "Ciutat de Valencia"

Op de zaterdagavond speelde Levante tegen Huesca, een duel tussen respectievelijk de nummer 10 en nummer 12 van de Segunda Division. Kaarten voor de wedstrijd regelen zou geen probleem moeten zijn en dat bleek juist. Bij de kassa van het stadion aangekomen werd mijn vader door een handelaar aangesproken. Hij kon een ticket voor de lange zijde voor 15 euro krijgen, daar waar een plek achter de goal bij de kassa al 20 was. Nadat hij doorhad dat we met z'n tweeen waren werden er 2 tickets voor 25 euro aangeboden, maar na enig onderhandelen kregen we ze voor 20 euro mee.

Het gammele stadion biedt plaats aan zo'n 25.000 mensen, maar er waren er slechts 3.000 op deze wedstrijd afgekomen. Het was een onderhoudend duel tussen het enerzijds als team opererende Huesca en het wat meer op ingevingen van individuen spelende Levante. Levante zou uiteindelijk met 1-0 winnen door een goal van Pedro Vega.

Het stadion is op de hoofdtribune na een niet overdekte kuip. In het begin van de rust begon het te regenen en het hield niet op. Daarom mocht iedereen vlak na het begin van de tweede helft plaats nemen op de hoofdtribune. De meesten gaven hier gehoor aan, maar zelfs toen zat die tribune nog niet vol. Aan de buitenkant is alleen de hoodtribune afgewerkt, de rest van het stadion is gewoon de betonnen constructie te zien, die overigens op een aantal plekken al behoorlijk te pakken is genomen door betonrot. Op het billboard van een bouwproject direct naast het stadion is het stadion niet eens meer opgenomen in de omgeving...

32. Mestalla

Op zondagavond stond de kraker tussen Valencia en Sevilla op het programma. Op de zaterdagochtend zijn we naar de fanshop gegaan om daar de tickets aan te schaffen. Toen wij daar twee tickets bestelden werd ons in gebrekkig Engels "No possible" gezegd. Lichte teleurstelling maakte zich meester van ons, maar toen ze naar haar scherm wees, bleek dat het niet mogelijk was om naast elkaar te gaan zitten. Dat was geen probleem. Twee tickets rijker en 70 euro armer verlieten wij de fanshop.

Nadat we onze plekken hadden opgezocht en de sfeeractie voorbij was, konden wij genieten van een wedstrijd die bijna alles had. Oud-Ajacied Julien Escude zette de bezoekers na een kleine 10 minuten op een 0-1 voorsprong. De mensen in het stadion hadden al weinig vertrouwen in een goede afloop en dit maakte het er niet beter op. Diezelfde Escude zorgde vlak voor rust voor een strafschop die door Villa benut werd. Vlak daarvoor kwam Sevilla al met 10 man te spelen, nadat Correia een directe rode kaart kreeg voor een smerige overtreding. Sowieso was het een harde wedstrijd en er zouden dan ook nog 15 gele kaarten vallen en voor elke kaart viel er iets te zeggen.

Valencia zou uiteindelijk met 3-1 winnen. Navarro dacht dat hij op volleybal zat en de daaruit voortvloeiende strafschop werd door Mata benut. In blessuretijd werd ook nog de 3-1 door Pablo Hernandez gescoord, waardoor Valencia goede zaken deed in de strijd om de startbewijzen voor de (voorronde) Champions League.

Mestalla vind ik een geweldig stadion. Je zit zelfs hoog nog redelijk dicht op het veld, omdat de tribunes zo steil zijn. De sfeer is heel anders dan in Nederland. Waar er hier nog vaak gezongen wordt, was het daar alleen maar fluiten, schelden en obscene gebaren maken. Jong en oud, mannen en vrouwen. De wedstrijd wordt hierdoor heel intens beleefd en na een tijdje veerde ook ik op als er weer eens een overtreding werd gemaakt. Ik zou iedereen een bezoek kunnen aanraden, alleen dringt de wel de tijd. Het nieuwe stadion, Nou Mestalla, zal al het goed is begin komend seizoen in gebruik worden genomen. Met de bus ben ik langs het nieuwe stadion gereden en ook dat ziet er indrukwekkend uit van buiten. Hopelijk krijg ik het nog eens van binnen te zien.
pi_68481381
quote:
Op zondag 8 februari 2009 16:34 schreef Barnet_Bee het volgende:

[..]

251. Bramall Lane -> Sheffield United
252. Walkers Stadium -> Leicester City

En dat klopt inderdaad. Zes wedstrijden bezocht in Engeland/Wales, waarvan er vijf stadions nieuw waren voor mij (Villa Park had ik al bezocht). Dus dat zijn nummer 253, 254, 255, 256 & 257.

Hieronder de linkjes naar de foto's voor degene die daarin interesse hebben:

AFC Wimbledon v Basingstoke
Reading v Sheffield United
Merthyr Tydfil v Oxford City
Aston Villa v Everton
MK Dons v Bristol Rovers
Millwall v Peterborough United
  vrijdag 1 mei 2009 @ 22:32:56 #231
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_68574293
Stadion # 182: Volksbank Arena (1.FC Kleve-Preußen Münster 1-2, Regionalliga West)

dinsdag 19 mei 2009 @ 20:35:39 #232
101281 Robjuhhh
Ultras Kerkrade
pi_69202065
Zo niet veel hier meer, maar heb o.a. nog het stadion van TuS Koblenz bezocht en afgelopen zondag ben ik naar de Allianz Arena geweest, allebei in het gastenblock samen met de Alemannia Aachen aanhang.
Forza Roda
pi_69207351
5. Gelredome (Vitesse)
7. Philips Stadion (PSV)
10. De Goffert (NEC)
11. De Kuip (Feyenoord)
12. Abe Lenstra Stadion (sc Heerenveen)
  donderdag 21 mei 2009 @ 18:49:53 #234
134116 RD4
Reinigingsdiensten
pi_69268246
Zaterdag bereik ik een mijpaal, het 50e stadion op mijn lijstje. Afgelopen zondag heb ik nr 49 gedaan: Allianz Arena!

Nr 50 word Heizel/Koning Boudewijnstadion voor de Belgische Bekerfinale.
quote:
Nederland:
1. Top Oss - Heesen Yacht Stadion
2. Sparta Rotterdam - Sparta Stadion
3. Feyenoord - De Kuip
4. Heracles Almelo - Polman Stadion
5. NEC Nijmegen - McDos Gofferstadion
6. PSV Eindhoven - Philips Stadion
7. RKC Waalwijk - Mandemakers Stadion
8. VVV-Venlo - De Koel
9. FC Utrecht - De Galgenwaard
10. AFC Ajax - Amsterdam Arena
11. ADO Den Haag - Zuiderparkstadion
12. Willem 2 - Willem 2 Stadion
13. Helmond Sport - De Braak
14. FC Twente - Arke Stadion
15. FC Groningen - Euroborg
16. FC Groningen - Oosterparkstadion
17. SC Excelsior - Woudestein
18. MVV Maastricht - De Geusselt
19. Fortuna Sittard - De Baandert
20. Fortuna Sittard - Wagner & Partners Stadion
21. Roda JC - Gemeentelijk Sportpark
22. Roda JC - Parkstad Limburg Stadion
23. De Graafschap - De Vijverberg
25. Vitesse - Gelredome
26. FC Eindhoven - Jan Louwers stadion
27. BV Veendam - De Lange Leegte
28. RBC Roosendaal - RBC Stadion
29. FC Dordrecht - GN Bouw Stadion
30. FC Den Bosch - De Vliert
31. FC Zwolle - Oosterenk Stadion
32. AZ Alkmaar - Alkmaarderhout
33. NAC Breda - Rat Verlegh Stadion
34. FC Volendam - Kras Stadion

Duitsland;
35. Alemannia Aachen - Tivoli
36. Hertha BSC - Berliner Olympiastadion
37. FC Augsburg 1907 - Rosenaustadion
38. VFL Osnabruck - OSNAtel Arena
39. VfB Stuttgart - Gottlieb-Daimler Stadion
40. 1. FSV Mainz 05 - Bruchwegstadion
41. 1860 Munchen - Allianz Arena
42. TuS Koblenz - Stadion Oberwerth

Engeland
43. Tottenham Hotspur - White Hart Lane
44. Millwall FC - The Den
45. Queens Park Rangers - Loftus Road

België
46. Royal Kapellen FC - Jos Van Wellen Stadion
47. KV Mechelen - Achter de Kazerne
48. RC Mechelen - Oskar Van Kesbeeck Stadion
49. KRC Genk - Fenix Stadion
50. Brussel - Koning Boudewijnstadion
  vrijdag 22 mei 2009 @ 08:37:05 #235
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_69282302
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 18:49 schreef RD4 het volgende:
Zaterdag bereik ik een mijpaal, het 50e stadion op mijn lijstje. Afgelopen zondag heb ik nr 49 gedaan: Allianz Arena!

Nr 50 word Heizel/Koning Boudewijnstadion voor de Belgische Bekerfinale.
[..]
Heizel komt er hier ook bij. Heb er wel naast/bij gestaan maar binnenkomen was op dat moment niet mogelijk.

Vanavond nog Roda - Dordt en zondag laatste duel op Tivoli.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  maandag 25 mei 2009 @ 22:06:53 #236
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_69399088
Wat viel de Heizel enorm tegen!

Enkele foto's: http://groundhopping.logt.nu/
Planning:
-
  dinsdag 26 mei 2009 @ 09:17:06 #237
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_69408725
Planning:
-
pi_69408760
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 08:37 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Heizel komt er hier ook bij. Heb er wel naast/bij gestaan maar binnenkomen was op dat moment niet mogelijk.
Zijn er geen tours door het stadion? Ben er komend weekend en wil eigenlijk wel even binnen kijken..
  dinsdag 26 mei 2009 @ 09:39:51 #239
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_69409250
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 09:19 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Zijn er geen tours door het stadion? Ben er komend weekend en wil eigenlijk wel even binnen kijken..
Kijk eens op http://prosportevent.be/ (als die weer online is).
Planning:
-
pi_69409694
ja al gekeken maar die deed het dus niet
  zondag 31 mei 2009 @ 14:01:17 #241
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_69573841
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 09:19 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Nog gelukt?
Planning:
-
  zondag 31 mei 2009 @ 14:13:04 #242
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_69574099
Voor het eerst sinds lang mijn lijstje nog eens ge-update.
quote:
Nederland:
001: Ado Den Haag - Zuiderpark
002: AFC Ajax - Amsterdam ArenA
003: AZ Alkmaar - Alkmaarderhout
004: BV Veendam - Lange Leegte
005: Cambuur Leeuwarden - Cambuur Stadion
006: de Graafschap - de Vijverberg (Oud & Nieuw)
007: Excelsior Rotterdam - Woudestein
008: FC Den Bosch - de Vliert (2, 3 & 4 tribune versie)
009: FC Dordrecht - GN Bouw Stadion
010: FC Eindhoven - Jan Louwers Stadion
011: FC Groningen - Euroborg
012: FC Groningen - Oosterpark
013: FC Twente - Arke Stadion
014: FC Utrecht - de Galgenwaard (Oud & Nieuw)
015: FC Volendam - Kras Stadion
016: FC Zwolle - Oosterenk Stadion
017: Feyenoord Rotterdam - de Kuip
018: Fortuna Sittard - de Baandert
019: Fortuna Sittard - Wagners & Partner Stadion
020: Go Ahead Eagles - Adelaarshorst
021: Helmond Sport - de Braak
023: Heracles Almelo - Polman Stadion
023: HFC Haarlem - Haarlem Stadion
024: MVV Maastricht - de Geusselt (Oud & Nieuw)
025: NAC Breda - Rat Verlegh Stadion
026: NEC Nijmegen - de Goffert
027: PSV Eindhoven - Philipsstadion
028: RBC Roosendaal - Vast & Goed Stadion
029: RKC Waalwijk - Mandemakers Stadion
030: Roda JC - Kaalheide
031: Roda JC - Parkstad Limburg Stadion
032: sc Heerenveen - Abe Lenstra Stadion
033: Sparta Rotterdam - Het Kasteel
034: Vitesse - Gelredome
035: Vitesse - Nieuw Monnikenhuize
036: VVV Venlo - De Koel
037: Willem II - Willem II Stadion

België:
038: Crossing Schaerbeek - Stade du Crossing
039: FC Brussels - Edmond Machtensstadion
040: K.A.A. Gent - Jules Ottenstadion
041: K.A.S. Eupen - Kehrweg Stadion
042:KFC Dessel Sport - Lorzestadion
043: KFC Verbroedering Geel - de Leunen
044: KFC Vigor Wuitens Hamme - Gemeentelijk Stadion Vigor Wuitens Hamme
045: Kleine Heyzel
046: Koninklijke Beringen-Heusden-Zolder - Mijnstadion
047: Koninklijke Lierse SK - Herman Vanderpoortenstadion
048: KSK Maldegem - Stadion Maurice de Waele
049: KSK Ronse - Stade/Stadion Orphale Crucke
050: KSV Bornem - Domein 'Het Breeven'
051: KV Kortrijk - Guldensporenstadion
052: KV Mechelen - Achter de Kazerne
053: KVSK United Overpelt-Lommel - Stedelijk Sportstadion
054: Oud-Heverlee Leuven - Stadion den Dreef
055: Patro Eisden Maasmechelen - Gemeentelijk Sportstadion
056: Racing Mechelen - Oscar Vankesbeeck Stadion
057: Racing Mol Wezel - Georges Claes Stadion
058: RAEC Mons - Stade Charles Tondreau
059: RFCU La Calamine - Stade Prince Philippe
060: Royal Antwerp FC - de Bosuil
061: Royal Capellen FC - Stadion Jos van Wellen
062: Royal Charleroi Sporting Club - Stade du Pays de Charleroi
063: Royale Union Saint-Gilloise - Le Stade Joseph Marien
064: Sint Truiden - Staaien (Oud)
065: Sporting Lokeren OVL - Daknam Stadion
066: Koning Boudewijn Stadion

Duitsland:
067: 1. FC Köln - RheinEnergie Stadion
068: Alemannia Aachen - Tivoli
069: FC Schalke 04 - Veltins Arena
070: Fortuna Düsseldorf - Paul Janes Stadion
071: Hertha BSC - Olympia Stadion
072: KSV Hessen Kassel - Auestadion

Italië:
073: Ac Milan - San Siro

Frankrijk:
074: Girondes de Bordeaux - Stade Chaban-Delmas

Engeland:
075: Ipswich Town FC - Portman Road
Enkele foto's zijn hier te vinden.

[ Bericht 2% gewijzigd door DarkShine op 31-05-2009 14:30:51 ]
Planning:
-
pi_69597640
Afgelopen weekend twee wedstrijden in de Zwitserse Eredivisie bezocht. FC Basel-Young Boys en FC Aarau-FC Vaduz (club uit Liechtenstein die meespeelt in de Zwitserse Axpo League).

79. St. Jakob Park, Basel

80. Stadion Brügglifeld, Aarau

quote:
België

Bosnië en Herzegovina

Duitsland
05. Weserstadion, Bremen
06. AOL-Arena, Hamburg
07. Millerntor, Hamburg
10. Ruhrstadion, Bochum
13. AWD Arena, Hannover
15. MSV Arena, Duisburg

Engeland
16. Highbury, Londen
20. Huish Park, Yeovil
21. Ashton Gate, Bristol

Finland
27. Harju, Jyväskylä

Frankrijk

Ierland
31. Croke Park, Dublin
32. Tolka Park, Dublin

Italië
35. San Siro, Milaan

Nederland
39. Gelredome, Arnhem
42. De Kuip, Rotterdam
49. De Goffert, Nijmegen
57. Unive Stadion, Emmen
67. Euroborg, Groningen
68. DSB Stadion, Alkmaar

Noorwegen

Servië

Spanje
73. Camp Nou, Barcelona

Turkije
74. Fenerbahçe Sükrü Saracoglu Stadi, Istanbul

Zuid-Afrika
75. Athlone Stadium, Kaapstad

Zweden
76. Rasunda Stadion, Stockholm
77. Stockholms (Olympisch) Stadion, Stockholm
78. Söderstadion, Stockholm

Zwitserland
79. St. Jakob Park, Basel
80. Stadion Brügglifeld, Aarau
  maandag 1 juni 2009 @ 15:47:37 #244
134116 RD4
Reinigingsdiensten
pi_69604516
Afgelopen donderdag nummertje 51 op de lijst, Cambuurstadion, Cambuur Leeuwarden.
pi_69734632
Als jullie moesten kiezen, wat zijn dan buitenlandse stadions waar je echt een keer MOET zijn geweest en waarom (sfeer, stadionconstructie, locatie, cult?)? En zijn deze makkelijk bereikbaar/makkelijk aan kaartjes te komen?
  zaterdag 6 juni 2009 @ 11:28:29 #246
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_69764620
Bernabeu, zo immens en steil, daar kan Nou Camp een puntje zuigen.
NAAR HET ANDERE FORUM!
  zaterdag 6 juni 2009 @ 12:25:18 #247
67174 Dos37
Come on Twente
pi_69765970
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 12:14 schreef TomComCo het volgende:
Als jullie moesten kiezen, wat zijn dan buitenlandse stadions waar je echt een keer MOET zijn geweest en waarom (sfeer, stadionconstructie, locatie, cult?)? En zijn deze makkelijk bereikbaar/makkelijk aan kaartjes te komen?
Westfalen stadion
  FOK!fotograaf zondag 7 juni 2009 @ 12:14:22 #248
200114 Mascleta
pi_69790016
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 12:14 schreef TomComCo het volgende:
Bosuilstadion Antwerpen (RAFC)

Betonrot in de muren, rare gangetjes en trappen, donkere hoekjes en een rotte dak constructie. Zoek een mooie derby uit en ga naar de bosuil! Daar kan het nog heerlijk spoken.

Probeer een kaartje te halen voor tribune twee. Kaartverkoop doen ze gewoon aan het loket en er zijn eigenlijk altijd wel kaarten te krijgen.
-----
-----
pi_70763691

Nederland:
5. Gelredome (Vitesse)
7. Philips Stadion (PSV)
10. De Goffert (NEC)
11. De Kuip (Feyenoord)
12. Abe Lenstra Stadion (sc Heerenveen)

Duitsland:
1. Emsland Arena (SV Meppen)
pi_70763768
telt de Joe Luis Arena ook mee?
  donderdag 9 juli 2009 @ 13:00:53 #251
134116 RD4
Reinigingsdiensten
pi_70809903
Op mijn vakantie ben ik in San Moix geweest (RCD Mallorca) Helaas telt ie niet mee in de lijst aangezien ze er geen match speelden. Toch wil ik jullie de foto's niet onthouden.

FOK!fotograaf donderdag 9 juli 2009 @ 13:15:23 #252
200114 Mascleta
pi_70810428
Heerlijk stijl stadion
-----
-----
pi_71103341
18. LTU Arena( Dusseldorf- Fortuna Dusseldorf)
19. Het Kasteel (Rotterdam - Sparta)

pi_71394689
Morgen volgt een rit naar München om daar de eerste dag van de Audi Cup bij te wonen.
Om 18.30 uur Manchester United - Boca Juniors
Om 20.45 uur FC Bayern München - AC Milan

Donderdag weer terug naar huis want zondag staat Feyenoord - NEC op het programma.
pi_71443668
Deze vakantie erbij:
- ANZ Stadium, Sydney (Olympisch 2000)
- MCG, Melbourne (Olympisch 1956),
- Bob Jane Stadium, South Melbourne
- Etihad Stadium, Melbourne
- Victoria Park, Melbourne

Moet van die laatste twee nog nazoeken of daar ooit voetbalwedstrijden (soccer) zijn geweest, of alleen maar Australian Rules Football.

Moet ook nog foto's van januari van dit jaar posten, dus er zit wel weer een aardig update aan te komen.
pi_71447540
Ben benieuwd naar je update, DRD.

Je ben in Australie niet naar Melbourne Cricket Ground geweest?? Dat is een van de grootste stadions ter wereld en er wordt ook voetbal gespeeld.

Ik zie het al MCG , maar deze dus niet gezien. Lijkt me ook wel een aardig stadion.

[ Bericht 17% gewijzigd door captaintokyo op 30-07-2009 01:30:36 ]
pi_71447568
Ik ben naar El Bosque in La Plata geweest, mooi ouderwets stadion met houten tribunes

Verder nog naar de Joe Louis Arena maar die telt denk ik niet mee
pi_71447639
Waar is de volledige ranglijst overigens?
  donderdag 30 juli 2009 @ 10:26:05 #259
134116 RD4
Reinigingsdiensten
pi_71451545
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 01:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waar is de volledige ranglijst overigens?
Je mag een maken aan de hand van 14 topics
pi_71456941
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 10:26 schreef RD4 het volgende:

[..]

Je mag een maken aan de hand van 14 topics
Newbee .

DAM, ik ben ergens na een topic of 10 ofzo gestopt. Geen zin meer om bij te houden, aangezien de vaste Fokkers steeds verder naar beneden werden verdreven en ik geen idee meer had voor wie ik die stand nu eigenlijk bij aan het houden was. 80% van degenen die erop stonden kende ik niet en dus kon ik me dat pokkewerk wat het elke keer weer was wel besparen.
pi_71523546
Mijn beloofde update. In januari heb ik een trip Thailand-Vietnam-Cambodja-Singapore-Maleisie-Thailand gedaan, en op zo'n reis kan een stadionbezoek natuurlijk niet achterblijven. Deze zomer was mijn bestemming Australië, en ook daar zijn genoeg stadion te vinden voor de lieverhebber.

Olympisch Stadion, Phnom Penh.
Een vreemde naam voor een stadion, aangezien de Olympische spelen nooit in Cambodja behouden zijn. Het is een prachtige jaren '70 bak, waar (helaas) ook vele mensen onder het regime van de Rode Khmer gevangen zijn gehouden.

Driekwart van het stadion bestaat uit een werkelijk prachtige betonnen tribune, waar zonder veel luxe zeer veel toeschouwers plaats kunnen nemen. In alles zou dit stadion de spelen kunnen hebben georganiseerd. Het is groot genoeg, er is een atletiekbaan rondom het veld en in het hele complex zijn genoeg ruimten voor alle andere sporten. Ik heb geen idee of Phnom Penh ooit een officieel bod heeft uitgebracht om de spelen te mogen organiseren. Wel opmerkelijk dat een land waarin zoveel armoede is, toch een dergelijk stadion heeft kunnen bouwen.

Nationaal Stadion, Singapore
Hier heb ik de wedstrijd Singapore-Jordanie bezocht (2-1). Zeer slecht niveau, en ik een bak voor meer dan 50.000 mensen valt de sfeer volledig weg als er nog geen 7.000 toeschouwers zitten. Ook dit is een typisch Aziatisch stadion: veel te groot en multifunctioneel, waar nooit gebruik van wordt gemaakt.

Op intenet wordt her en der gesproken over een grootschalige sloop / renovatie van dit stadion. In januari 2009 was daarvan nog helemaal niet te merken. Singapore heeft als moderne Aziatische stad wel de potentie om een nieuw sportcomplex te kunnen exploiteren, maar gezien de toeschouwersaantallen bij de wedstrijd Singapore-Jordanië lijkt mij dat geen goedidee.

Merdaka Stadion, Kuala Lumpur, Maleisië
Als je 3 uur moet wachtne om de Petronas Towers op te mogen, kan je het beste een stadion bezoeken. Aangezien het grote 100.000+ stadion van KL ver buiten de stad ligt, gingen wij naar het kleinere, lokale stadion. Niet heel erg bijzonder, behalve het vrije rondlopen op het veld en het uizicht vanuit het stadion op de KL Tower en de Petronjas Towers.

Het is een bescheiden bak, waar ongeveer 20.000 toeschouwers inkunnen. Sinds de oplvering van het nieuwe stadion vinden er nauwelijks tot geen evenementen plaats.
pi_71531213
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 14:03 schreef denniz1974 het volgende:
Morgen volgt een rit naar München om daar de eerste dag van de Audi Cup bij te wonen.
Om 18.30 uur Manchester United - Boca Juniors
Om 20.45 uur FC Bayern München - AC Milan

Donderdag weer terug naar huis want zondag staat Feyenoord - NEC op het programma.
Het was een superbelevenis in een fantastisch stadion ! In totaal 1500 kilometer in m'n uppie gereden, maar er geen seconde spijt van gehad. Ook de stadions van Greuther Fürth en Kickers Offenbach heb ik met een bezoek vereerd.

Foto's heb ik ook voor je: Klik hiier maar

M'n volgende groundhop (m.a.w. een wedstrijd buiten wedstrijden van Feyenoord om) staat voor 15 en 17 augustus op het programma:

15-08 Eintracht Frankfurt - 1. FC Nürnberg
17-08 Alemannia Aachen - Sankt Pauli (eerste wedstrijd in het nieuwe stadion van Alemannia)
  zondag 2 augustus 2009 @ 13:00:45 #263
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_71534574
Ik ben in mei in Israel geweest. Op een bewolkte zaterdagmiddag ben ik bij Maccabi Tel Aviv geweest. Het stadion lag op loopafstand van mijn hostel. Verveling dus maar even een wedstrijdje bezocht. Maccabi speelde tegen Maccabi Netanya. Draak van een wedstrijd. Gelijkspel was terecht geweest. Het liep anders. Halverwege de eerste helft scoorden de bezoekers de 1-0. Dat bleef het ook.

Hier wat foto's:

pi_71547726
"Verveling dus maar even een wedstrijdje bezocht" ....

Zou mij niet overkomen, zoiets zou ik trachten in te plannen in m'n reisschema, zeker als ik in een land zou verblijven waar ik niet zo vaak / nooit kom.
Ondanks dat wel gaaf dat je nu Israel aan je landenlijst kan toevoegen !!!
  FOK!fotograaf maandag 3 augustus 2009 @ 12:29:10 #265
200114 Mascleta
pi_71561183
#17 Polonia Stadion, Warsaw.
-----
-----
pi_71630926
vandaag bracht de postbode m'n kaart voor de eerste wedstrijd in het nieuwe stadion van Alemannia Aachen ...

Alemannia Aachen - Sankt Pauli op maandag 17 augustus a.s.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 19:44:24 #267
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_71631204
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 19:33 schreef denniz1974 het volgende:
vandaag bracht de postbode m'n kaart voor de eerste wedstrijd in het nieuwe stadion van Alemannia Aachen ...

Alemannia Aachen - Sankt Pauli op maandag 17 augustus a.s.
En bij mij 2 kaarten voor de 2e wedstrijd in het nieuwe Tivoli (30-8 tegen FSV Frankfurt).
pi_71635416
Het nieuwe Tivoli staat ook nog mijn lijstje voor het komende seizoen.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 23:03:25 #269
134116 RD4
Reinigingsdiensten
pi_71637046
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 22:09 schreef Marioow het volgende:
Het nieuwe Tivoli staat ook nog mijn lijstje voor het komende seizoen.
Ik ga komende week tickets halen, ik hoop op de Bitburger Fan Kurve terecht te kunnen.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 22:09:05 #270
134116 RD4
Reinigingsdiensten
pi_71664477
De eerste foto's van het stadion wat nu van binnen zo goed als af is. Het veld ligt er piekfijn bij en de eerste test met de stadion verlichting is ook gedaan.

pi_71665969
Ziet er goed uit.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 15:22:16 #272
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_71708847
Stadion # 172: Sankt Jakob-Park (FC Basel - KR Reykjavík 3-1, voorronde Europa League / 13.117 toeschouwers)

Stadion # 173: Wildparkstadion (Karlsruher SC - Alemannia Aachen 1-1, 2. Bundesliga / 23.332 toeschouwers)

Ik heb mijn lijstje opgeschoond, alleen de stadions MET wedstrijd tel ik nog mee.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 16:13:06 #273
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_71709787
Het stadion van Maccabi Tel Aviv, Bloomfield Stadium is ook het stadion waar PSV aantreedt tegen Bnei Yehuda. Het stadion wordt ook nog gebruikt door Happoel Tel Aviv.
pi_71710252
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:17 schreef Barnet_Bee het volgende:

[..]

En dat klopt inderdaad. Zes wedstrijden bezocht in Engeland/Wales, waarvan er vijf stadions nieuw waren voor mij (Villa Park had ik al bezocht). Dus dat zijn nummer 253, 254, 255, 256 & 257.

Hieronder de linkjes naar de foto's voor degene die daarin interesse hebben:

AFC Wimbledon v Basingstoke
Reading v Sheffield United
Merthyr Tydfil v Oxford City
Aston Villa v Everton
MK Dons v Bristol Rovers
Millwall v Peterborough United
258. Stenhousemuir -> Ochilview Park
259. Alemannia Aachen -> Tivoli

Over een week weer een vol programma in Engeland, waarbij Everton en Cardiff (hoewel nieuw stadion) revisits zijn:

Stoke City v Burnley (15 augustus 2009)
Hinckley Downes v Boston Town (16 augustus 2009)
Ashton United v Kendal Town (17 augustus 2009)
Bradford City v Lincoln City (18 augustus 2009)
Liverpool v Stoke City (19 augustus 2009)
Everton v Sigma Olomouc (20 augustus 2009)
Aberystwyth v Welshpool Town (21 augustus 2009)
Morecambe v Macclesfield Town (22 augustus 2009)
Cardiff City v Bristol City (23 augustus 2009)
pi_71710274
+1 Rhein Energie stadion (FC Koeln)
+1 Estadio Algarve
pi_71715752
@ TerroRobbie:
Welke wedstrijden heb je in die stadions bezocht ? Ben benieuwd.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 23:58:41 #277
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_71720110
Stadion # 174: Stadion Hoogstraten (Hoogstraten VV - Racing Jet Wavre 1-0, 3e ronde Cofidis Cup)

Wedstrijd tussen een 3e - en een 4e klasser nationaal.
pi_71720501
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 23:58 schreef fanneke het volgende:
Stadion # 174: Stadion Hoogstraten (Hoogstraten VV - Racing Jet Wavre 1-0, 3e ronde Cofidis Cup)

afbeelding

Wedstrijd tussen een 3e - en een 4e klasser nationaal.
Aanrader of niet? Ik woon namelijk vlak bij Hoogstraten.
  zondag 9 augustus 2009 @ 00:15:34 #279
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_71720561
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 00:12 schreef Marioow het volgende:

[..]

Aanrader of niet? Ik woon namelijk vlak bij Hoogstraten.
Niet echt, misschien als er meer publiek is tijdens een competitiewedstrijd of zo.
Kleine zittribune, overzijde een overdekte staantribune en achter één doel de, in België, gebruikelijke kantine en achter ander doel een overvloed aan reclameborden.
Knus, maar met weinig volk zoals vanavond is er weinig sfeer.

Ze zitten in dezelfde klasse als RC Mechelen en Eendracht Aalst. Die brengen op 'verpklaatsing' veel supporters mee.
pi_71720695
Misschien is een keertje kijken dan tijdens de competitie. Ga er volgend jaar ook wonen dus zou wel leuk zijn als er nog wat te beleven is daar.
pi_71737662
Gisteravond ook naar een Belgische bekerwedstrijd geweest, Verbroedering Geel Meerhout - KFC Dessel Sport. Matige pot tussen de 4e en 3e klasser, die door laatstgenoemde dankzij een eigen doelpunt met 0-1 werd gewonnen. In de slotfase ging het er nog aardig op toen Geel een offensief inzette en het luidruchtige publiek er achter ging staan.

Was al eens in stadion De Leunen geweest, maar had er nog geen wedstrijd gezien. Mooi ding is het, ik stond op de grote staantribune aan de lange zijde, naast de fanatieke Geel-supporters.
pi_71738240
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 20:46 schreef denniz1974 het volgende:
@ TerroRobbie:
Welke wedstrijden heb je in die stadions bezocht ? Ben benieuwd.
In Keulen de laatste wedstrijd van het afgelopen seizoen tegen VFL Bochum. Estadio Algarve geen wedstrijd. Wordt niet meer gebruikt door een vaste club. Af en toe nog een interland enzo. Er werden wel jeugdwedstrijden voor de Algarve cup ofzo gespeeld.
pi_71776132
Al eerder geweest maar toen geen camera mee. De Bosuil in Antwerpen

pi_71777314
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 23:16 schreef Marioow het volgende:
Al eerder geweest maar toen geen camera mee. De Bosuil in Antwerpen

[foto's]

Waarom staat er niemand aan de overkant?!
pi_71777796
Volgens mij mag die tribune voorlopig niet meer open omdat die onveillig zou zijn, en het was een oefenwedstrijd dus het was ook niet zo heel druk.
pi_71778483
Zonder ranglijst is het niet leuk eigenlijk
pi_71944852
Vanavond naar de eerste officiele wedstrijd in het nieuwe stadion van Alemannia Aachen.

Een fotoverslag van Eintracht Frankfurt - FC Nünrberg vind je hier: KLIK
  maandag 17 augustus 2009 @ 18:46:01 #288
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_71956774
Afgelopen zaterdag naar Bayer Leverkusen - Hoffenheim geweest.
Het was de eerste wedstrijd in de verbouwde BayArena.

Vooral de dakconstructie vind ik prachtig.
  maandag 17 augustus 2009 @ 23:08:27 #289
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_71966787
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:39 schreef denniz1974 het volgende:
Vanavond naar de eerste officiele wedstrijd in het nieuwe stadion van Alemannia Aachen.

Dan heb je toch maar mooi 5 goals gezien...van de uitclub.
  maandag 17 augustus 2009 @ 23:13:34 #290
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_71966969
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:39 schreef denniz1974 het volgende:

Een fotoverslag van Eintracht Frankfurt - FC Nünrberg vind je hier: KLIK
Lang getwijfeld om te gaan vanavond (kameraad van me heeft een dauerkart en kon niet), gelukkig niet gegaan!
Planning:
-
pi_71975152
Leuk stukje in het Brabants Dagblad, Barnet_Bee
pi_71975379
linkje?
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 12:21:02 #293
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_71976337
quote:
Tragischer Unglücksfall nach dem Spiel

Nach dem Spiel gegen den FC St. Pauli ereignete sich ein tragischer Unglücksfall. Ein 38-jähriger Pauli-Fan stürzte von der Brüstung des Gäste-Blocks, als er den Sieg der Mannschaft feierte. Nach bisherigen Erkenntnissen stand oder saß der Mann auf der Brüstung.

Er zog sich beim Sturz Gesichtsverletzungen zu und wurde ins Krankenhaus eingeliefert. "Wir haben routinemäßig die Ermittlungen aufgenommen. Nach unseren bisherigen Erkenntnissen handelt es sich um einen Unglücksfall. Zum jetzigen Zeitpunkt liegen uns keine Hinweise auf Fremdverschulden oder Mängel an der Bausubstanz des Stadions vor", erklärte Paul Kemen, Pressesprecher der Polizei Aachen.

Bron
Is in het stadion 2x gereanimeerd wat ik van een Alemannia fan op het werk begreep...
Planning:
-
pi_71977359
Ik ontwaardde vandaag Barnet_Bee met foto en al in het Brabants Dagblad .
Ging over zijn website ( www.doingthe116.com ) en uiteraard het bezoeken van al die Engelse potjes.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:05:24 #295
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_71977388
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 13:04 schreef Yeahinho het volgende:
Ik ontwaardde vandaag Barnet_Bee met foto en al in het Brabants Dagblad .
Ging over zijn website ( www.doingthe116.com ) en uiteraard het bezoeken van al die Engelse potjes.
Scan?
Planning:
-
pi_71978570
Leuk.
pi_71980990
Ik ben inmiddels bezig met een nieuwe ranglijst. Ik neem alleen de dingen mee die duidelijk genummerd. Dus +1 of links naar andere sites waar de site staat heb ik niks aan. En zullen dus niet worden meegenomen.

fanneke 174
Barnet_Bee 259
Dutchgooner 128
NeedeRadicals 169
DRD 127
spurs 127
RD4 50
captaintokyo 48
MaxPower 65
Gatalin 32
BliksemSchigt 17
Mascleta 17
Marioow 19
Mark-Hgl 13
Blight 12
Damzkieee 16

Zijn al meegenomen in de nieuwe lijst. Wil je er ook in? Post dan snel je nieuwe aantal. Anders kom je er niet in of blijft je oude aantal staan. Ik verwacht de nieuwe lijst ergens in het volgende topic te posten.

PS> doe geen moeite als je onder de 10 zit.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 16:02:34 #299
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_71982381
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 15:17 schreef TerroRobbie het volgende:
Ik ben inmiddels bezig met een nieuwe ranglijst. Ik neem alleen de dingen mee die duidelijk genummerd. Dus +1 of links naar andere sites waar de site staat heb ik niks aan. En zullen dus niet worden meegenomen.

fanneke 174
Barnet_Bee 259
Dutchgooner 128
NeedeRadicals 169
DRD 127
spurs 127
RD4 50
captaintokyo 48
MaxPower 65
Gatalin 32
BliksemSchigt 17
Mascleta 17
Marioow 19
Mark-Hgl 13
Blight 12
Damzkieee 16

Zijn al meegenomen in de nieuwe lijst. Wil je er ook in? Post dan snel je nieuwe aantal. Anders kom je er niet in of blijft je oude aantal staan. Ik verwacht de nieuwe lijst ergens in het volgende topic te posten.

PS> doe geen moeite als je onder de 10 zit.
75
Planning:
-
pi_71983368
Nummertje 81 voor mij, het stadion van Sparta Praag. Wedstrijd tussen AC Sparta Praag en SK Kladno gezien (2-0). Zat maar weinig volk in het stadion. Club lijkt ver afgegleden.

Foto's:

Er kunnen 20.500 man in, maar er waren iets van 7500 denk ik.

Kleine harde kern van Sparta Praag.

Weinig man mee van Kladno, terwijl het vlakbij Praag ligt.
quote:
België

Bosnië en Herzegovina

Duitsland
05. Weserstadion, Bremen
06. AOL-Arena, Hamburg
07. Millerntor, Hamburg
10. Ruhrstadion, Bochum
13. AWD Arena, Hannover
15. MSV Arena, Duisburg

Engeland
16. Highbury, Londen
20. Huish Park, Yeovil
21. Ashton Gate, Bristol

Finland
27. Harju, Jyväskylä

Frankrijk

Ierland
31. Croke Park, Dublin
32. Tolka Park, Dublin

Italië
35. San Siro, Milaan

Nederland
39. Gelredome, Arnhem
42. De Kuip, Rotterdam
49. De Goffert, Nijmegen
57. Unive Stadion, Emmen
67. Euroborg, Groningen
68. DSB Stadion, Alkmaar

Noorwegen

Servië

Spanje
73. Camp Nou, Barcelona

Tsjechië
74. Generali Arena, Praag

Turkije
75. Fenerbahçe Sükrü Saracoglu Stadi, Istanbul

Zuid-Afrika
76. Athlone Stadium, Kaapstad

Zweden
77. Rasunda Stadion, Stockholm
78. Stockholms (Olympisch) Stadion, Stockholm
79. Söderstadion, Stockholm

Zwitserland
80. St. Jakob Park, Basel
81. Stadion Brügglifeld, Aarau
pi_71983444
Misschien een idee dat alle regulars op FOK hun aantallen hier neerzetten zodat je makkelijk een lijst kan maken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')