Same here.. Vage topic's heb je gast..quote:Op maandag 14 juli 2008 12:52 schreef Isdatzo het volgende:
floris.exe, ik vind je maar een maffe kerel weet je
Waar heb jij het nu weer over? Ik bedoel dit toch helemaal niet afkeurend ofzo. Ik vraag mij gewoon af hoe dit in elkaar zit.quote:Op maandag 14 juli 2008 12:30 schreef Re het volgende:
echt een teamplayer ben je niet he.... er is meer in de wereld dan geforceerd mensen op hun plaats te willen zetten en je zo onmogelijk te maken binnen een groep. het is allemaal zo zwart wit rond jouw persoon, persoonlijk zou ik daar zeer moe van worden, die verhevenheid en dat constante gevoel over je schouder te moeten kijken.
Oke, daar lijkt mij iets voor te zeggen. Maar hoe zit het dan met de invloed van de scherpe tong op andere mensen. Onzeker of niet, het dwingt vaak wel een bepaalde (al dan niet gemeende) respect en bijval af. Of zou dat vooral 'angst' zijn om zelf de lul te zijn?quote:Op maandag 14 juli 2008 13:13 schreef Vandaag... het volgende:
Een scherpe tong is becsherming. Als je wat zekerder bent van jezelf heb je niet meer zo de behoefte om jezelf te wapenen met je verbale capaciteiten.
het valt mij, en anderen, gewoon op dat bij elk topic wat je hier neerzet er een soort van valse superioriteit uit straalt, wat eigenlijk gewoon een indicatie is dat er een heel onzeker jongetje achter zit. En ik vraag me gewoon af waar die onzekerheid bij jou vandaan komt.quote:Op maandag 14 juli 2008 13:09 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Waar heb jij het nu weer over? Ik bedoel dit toch helemaal niet afkeurend ofzo. Ik vraag mij gewoon af hoe dit in elkaar zit.
Ik denk vooral het laatste. Anderen 'aanvallen' om zelf niet de lul te zijn. Soms handig, maar hard.quote:Op maandag 14 juli 2008 13:16 schreef floris.exe het volgende:
Gelukkig eindelijk een post die niet gericht is op het bekritiseren van de TS, maar inhoudelijk ingaat op het onderwerp.
[..]
Oke, daar lijkt mij iets voor te zeggen. Maar hoe zit het dan met de invloed van de scherpe tong op andere mensen. Onzeker of niet, het dwingt vaak wel een bepaalde (al dan niet gemeende) respect en bijval af. Of zou dat vooral 'angst' zijn om zelf de lul te zijn?
bij jongere of onzekere mensen misschien. Ik denk omdat iemand vrij onkwetsbaar lijkt. Iemand met wat levenservarig prikt er zo doorheen. Wat niet wegneemt dat een scherpe tong ook vermakelijk kan zijn mits niet gebruikt om mensen te kwetsen.quote:Op maandag 14 juli 2008 13:16 schreef floris.exe het volgende:
Oke, daar lijkt mij iets voor te zeggen. Maar hoe zit het dan met de invloed van de scherpe tong op andere mensen. Onzeker of niet, het dwingt vaak wel een bepaalde (al dan niet gemeende) respect en bijval af. Of zou dat vooral 'angst' zijn om zelf de lul te zijn?
En daarbij vind ik dat je als je op die manier uit de hoek komt (spitsvondig, adrem, scherp) dat je het ook zelf moet kunnen incasseren...quote:Op maandag 14 juli 2008 13:27 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
bij jongere of onzekere mensen misschien. Ik denk omdat iemand vrij onkwetsbaar lijkt. Iemand met wat levenservarig prikt er zo doorheen. Wat niet wegneemt dat een scherpe tong ook vermakelijk kan zijn mits niet gebruikt om mensen te kwetsen.
...dan ga je er dus vanuit dat 'mensen met een scherpe tong' gelijk staan aan 'bullies' die uit het niets mensen een hoek in lullen.quote:Op maandag 14 juli 2008 12:06 schreef floris.exe het volgende:
Je hebt van die mensen die een hele scherpe tong hebben. Ze hebben niet een slechte aard ofzo, maar ze mogen graag scherp uit de hoek komen om anderen verbaal wat te overmeesteren. Op zich een handige eigenschap, want meestal werkt het ook. Het gaat vaak om, wanneer de kans zich voordoet, de ander te wijzen op een eerder gemaakte fout, zodat deze met zijn mond vol tanden komt te staan, of een ander subtiel op een zwakke plek te pakken. Het is een onderdeel van het subtiele machtspel dat overal plaatsvindt.
Maar waarom voelen mensen de behoefte om op zo'n manier met anderen om te gaan?
Dat komt omdat mensen de nuance tussen scherp en bot niet (h)erkennenquote:Op maandag 14 juli 2008 13:38 schreef Argento het volgende:
toch grappig dat mensen met een ´scherpe´ tong vaak als ´bot´ worden ervaren.
Eensch, ben ook iemand die vaak grappen maakt over anderen en soms ook botweg iemand kan beledigen en er vaak nog mee weg kom ookquote:Op maandag 14 juli 2008 13:29 schreef Sjeen het volgende:
[..]
En daarbij vind ik dat je als je op die manier uit de hoek komt (spitsvondig, adrem, scherp) dat je het ook zelf moet kunnen incasseren...
Re for Dannyquote:
iemand beledigen zonder hem te kwetsen. Dat is knap.quote:Op maandag 14 juli 2008 15:53 schreef honda1990 het volgende:
[..]
Eensch, ben ook iemand die vaak grappen maakt over anderen en soms ook botweg iemand kan beledigen en er vaak nog mee weg kom ookIk doe het dan ook op een manier zodat ik iemand niet kwets, dat is vaak ook echt niet de bedoeling. Ik kan zelf ook veel hebben, als iemand een kutopmerking maak ga ik er vaak nog overheen of moet er vaak om lachen alstie grappig is.
Ik bedoel dat als iemand anders hetzelfde zou zeggen je iemand zou kwetsen, op een bepaalde manier kunnen mensen er toch om lachenquote:Op maandag 14 juli 2008 16:36 schreef Argento het volgende:
[..]
iemand beledigen zonder hem te kwetsen. Dat is knap.
Teach me!
Het is daarentegen wel altijd hilarisch als iemand op die manier door de mand valt. Dan is het met die scherpe tong ook vaak afgelopen in dat gezelschapquote:Op maandag 14 juli 2008 13:29 schreef Sjeen het volgende:
[..]
En daarbij vind ik dat je als je op die manier uit de hoek komt (spitsvondig, adrem, scherp) dat je het ook zelf moet kunnen incasseren...
In principe is dat aan diegene zelf om beledigd te zijn of niet.quote:Op maandag 14 juli 2008 16:49 schreef Argento het volgende:
maar is iemand dan beledigd of niet?
Kloptquote:Op maandag 14 juli 2008 16:59 schreef Litpho het volgende:
[..]
Het is daarentegen wel altijd hilarisch als iemand op die manier door de mand valt. Dan is het met die scherpe tong ook vaak afgelopen in dat gezelschap.
Als ik het zeg niet, ik zeg het op een bepaalde manier en ze weten wie het zegtquote:Op maandag 14 juli 2008 16:49 schreef Argento het volgende:
maar is iemand dan beledigd of niet?
Kan me hier helemaal in vindenquote:Op dinsdag 15 juli 2008 16:05 schreef MrFl0ppY het volgende:
Persoonlijk beschik ik ook wel over een scherpe tong en ik moet zeggen dat het verschilt per mens hoe het opgepakt wordt. In het groep is het meestal wel positief omdat er altijd wel om gelachen wordt maar 1 op 1 kan het wel eens voor vreemde situaties zorgen, zeker als de ander jou nog niet goed kent. Dat ik het gebruik om mijn onzekerheid te verbergen? Neuh, denk ik niet. Ik geniet er juist wel meer van om de 'sterkste' uit een groep verbaal de mond te snoeren. Bovendien is het vaak bruikbaar om iemand over zichzelf na te laten denken of juist een wat ruimere blik te geven. Ik gebruik het nooit met de intentie om te beledigen, ik zie het meer als opvoeden
Spitsvondigheid in mijn geval, ik ken iemand die meer van het ordinair afbekken isquote:Op dinsdag 15 juli 2008 16:42 schreef releaze het volgende:
heb je het over spitsvondigheid of ordinair afbekken?
Vaak zijn dat narcistische mensen. Veel sociale status? Tja, sommigen schoppen het inderdaad ver, maar of ze zelf diep gelukkig zijn is de vraag. Dit soort mensen kan vaak alleen op anderen kankeren, behalve op zichzelf. Een rijkgevoelsleven is niet aan deze mensen besteed.quote:Op maandag 14 juli 2008 12:06 schreef floris.exe het volgende:
Maar waarom voelen mensen de behoefte om op zo'n manier met anderen om te gaan? Tja, waarom niet zou je zeggen, want het werpt wel degelijk zijn vruchten af. Ze krijgen vaak veel sociale status toegekend en het wordt gewoon geaccepteerd.
Jezelf blijven. En naar jezelf kijken.quote:Maar wat nu wanneer je zelf niet zo bent. Ik vind het persoonlijk niet zozeer een vaardigheid, maar vooral een keuze. Ik zou ook mensen subtiel kunnen schofferen, een zwakke plek is vaak zo gevonden, maar dat zou ik eigenlijk niet over mijn hart kunnen verkrijgen. Ik heb het wel eens gedaan en dan zie soms dat mensen echt geraakt zijn en dan voel ik mij toch weer enorm schuldig. Maar aan de andere kant hoor je dan weer van sommige mensen dat je wel eens wat harder mag worden. Dus ik weet het even niet meer. Is er een balans?
Waar ligt voor jou de balans?
Helemaal mee eens. Ik denk dat de balans is als je mensen die het aankunnen of zelf ook doen wel 'verbaal aanvalt' en de 'zwakkeren' niet. Maar dat inschatten is ook weer een vaardigheid, en sowieso doet iedereen zich sterker voor dan hij is(juist om niet het slachoffer te worden van pesterijen en opmerkingen of zelfs berovingen om een beetje door te dravenquote:Op maandag 14 juli 2008 12:06 schreef floris.exe het volgende:
Je hebt van die mensen die een hele scherpe tong hebben. Ze hebben niet een slechte aard ofzo, maar ze mogen graag scherp uit de hoek komen om anderen verbaal wat te overmeesteren. Op zich een handige eigenschap, want meestal werkt het ook. Het gaat vaak om, wanneer de kans zich voordoet, de ander te wijzen op een eerder gemaakte fout, zodat deze met zijn mond vol tanden komt te staan, of een ander subtiel op een zwakke plek te pakken. Het is een onderdeel van het subtiele machtspel dat overal plaatsvindt.
Maar waarom voelen mensen de behoefte om op zo'n manier met anderen om te gaan? Tja, waarom niet zou je zeggen, want het werpt wel degelijk zijn vruchten af. Ze krijgen vaak veel sociale status toegekend en het wordt gewoon geaccepteerd.
Maar wat nu wanneer je zelf niet zo bent. Ik vind het persoonlijk niet zozeer een vaardigheid, maar vooral een keuze. Ik zou ook mensen subtiel kunnen schofferen, een zwakke plek is vaak zo gevonden, maar dat zou ik eigenlijk niet over mijn hart kunnen verkrijgen. Ik heb het wel eens gedaan en dan zie soms dat mensen echt geraakt zijn en dan voel ik mij toch weer enorm schuldig. Maar aan de andere kant hoor je dan weer van sommige mensen dat je wel eens wat harder mag worden. Dus ik weet het even niet meer. Is er een balans?
Waar ligt voor jou de balans?
Zeker.quote:Op maandag 14 juli 2008 13:29 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Mensen die snel een woordje klaar hebben kunnen er tegen. Mensen die rood worden en met een mond vol tanden staan kunnen er niet zo tegen. Vrouwen over het algemeen zullen wat snel op hun pik getrapt voelen.quote:Op woensdag 16 juli 2008 10:18 schreef releaze het volgende:
maar wat voor soort mensen kunnen er tegen, en welke worden er pissed off van?
Het is niet een soort mensen.. Je moet die mensen wel écht goed kennen en dan weet je dat vanzelf, en als je het niet zeker weet doe je het gewoon niet.quote:Op woensdag 16 juli 2008 10:18 schreef releaze het volgende:
Dat weet je nooit.quote:Op woensdag 16 juli 2008 10:18 schreef releaze het volgende:
1 Manier om erachter te komen.quote:Op woensdag 16 juli 2008 10:18 schreef releaze het volgende:
mensen met gevoel voor humor en een beetje zelfvertrouwen kunnen er over het algemeen heel goed tegen, ik ken eigenlijk 1 iemand die er niet goed tegenkan en die dan een hele avond probeert om mij naar beneden te halenquote:Op woensdag 16 juli 2008 10:18 schreef releaze het volgende:
quote:Op woensdag 16 juli 2008 12:20 schreef Liquidootje het volgende:
*TIP VAN DE DAG*
Maak nu hier grappige opmerkingen over honda1990's moeder en leef!
*TIP VAN DE DAG*
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |