Same here.. Vage topic's heb je gast..quote:Op maandag 14 juli 2008 12:52 schreef Isdatzo het volgende:
floris.exe, ik vind je maar een maffe kerel weet je
Waar heb jij het nu weer over? Ik bedoel dit toch helemaal niet afkeurend ofzo. Ik vraag mij gewoon af hoe dit in elkaar zit.quote:Op maandag 14 juli 2008 12:30 schreef Re het volgende:
echt een teamplayer ben je niet he.... er is meer in de wereld dan geforceerd mensen op hun plaats te willen zetten en je zo onmogelijk te maken binnen een groep. het is allemaal zo zwart wit rond jouw persoon, persoonlijk zou ik daar zeer moe van worden, die verhevenheid en dat constante gevoel over je schouder te moeten kijken.
Oke, daar lijkt mij iets voor te zeggen. Maar hoe zit het dan met de invloed van de scherpe tong op andere mensen. Onzeker of niet, het dwingt vaak wel een bepaalde (al dan niet gemeende) respect en bijval af. Of zou dat vooral 'angst' zijn om zelf de lul te zijn?quote:Op maandag 14 juli 2008 13:13 schreef Vandaag... het volgende:
Een scherpe tong is becsherming. Als je wat zekerder bent van jezelf heb je niet meer zo de behoefte om jezelf te wapenen met je verbale capaciteiten.
het valt mij, en anderen, gewoon op dat bij elk topic wat je hier neerzet er een soort van valse superioriteit uit straalt, wat eigenlijk gewoon een indicatie is dat er een heel onzeker jongetje achter zit. En ik vraag me gewoon af waar die onzekerheid bij jou vandaan komt.quote:Op maandag 14 juli 2008 13:09 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Waar heb jij het nu weer over? Ik bedoel dit toch helemaal niet afkeurend ofzo. Ik vraag mij gewoon af hoe dit in elkaar zit.
Ik denk vooral het laatste. Anderen 'aanvallen' om zelf niet de lul te zijn. Soms handig, maar hard.quote:Op maandag 14 juli 2008 13:16 schreef floris.exe het volgende:
Gelukkig eindelijk een post die niet gericht is op het bekritiseren van de TS, maar inhoudelijk ingaat op het onderwerp.
[..]
Oke, daar lijkt mij iets voor te zeggen. Maar hoe zit het dan met de invloed van de scherpe tong op andere mensen. Onzeker of niet, het dwingt vaak wel een bepaalde (al dan niet gemeende) respect en bijval af. Of zou dat vooral 'angst' zijn om zelf de lul te zijn?
bij jongere of onzekere mensen misschien. Ik denk omdat iemand vrij onkwetsbaar lijkt. Iemand met wat levenservarig prikt er zo doorheen. Wat niet wegneemt dat een scherpe tong ook vermakelijk kan zijn mits niet gebruikt om mensen te kwetsen.quote:Op maandag 14 juli 2008 13:16 schreef floris.exe het volgende:
Oke, daar lijkt mij iets voor te zeggen. Maar hoe zit het dan met de invloed van de scherpe tong op andere mensen. Onzeker of niet, het dwingt vaak wel een bepaalde (al dan niet gemeende) respect en bijval af. Of zou dat vooral 'angst' zijn om zelf de lul te zijn?
En daarbij vind ik dat je als je op die manier uit de hoek komt (spitsvondig, adrem, scherp) dat je het ook zelf moet kunnen incasseren...quote:Op maandag 14 juli 2008 13:27 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
bij jongere of onzekere mensen misschien. Ik denk omdat iemand vrij onkwetsbaar lijkt. Iemand met wat levenservarig prikt er zo doorheen. Wat niet wegneemt dat een scherpe tong ook vermakelijk kan zijn mits niet gebruikt om mensen te kwetsen.
...dan ga je er dus vanuit dat 'mensen met een scherpe tong' gelijk staan aan 'bullies' die uit het niets mensen een hoek in lullen.quote:Op maandag 14 juli 2008 12:06 schreef floris.exe het volgende:
Je hebt van die mensen die een hele scherpe tong hebben. Ze hebben niet een slechte aard ofzo, maar ze mogen graag scherp uit de hoek komen om anderen verbaal wat te overmeesteren. Op zich een handige eigenschap, want meestal werkt het ook. Het gaat vaak om, wanneer de kans zich voordoet, de ander te wijzen op een eerder gemaakte fout, zodat deze met zijn mond vol tanden komt te staan, of een ander subtiel op een zwakke plek te pakken. Het is een onderdeel van het subtiele machtspel dat overal plaatsvindt.
Maar waarom voelen mensen de behoefte om op zo'n manier met anderen om te gaan?
Dat komt omdat mensen de nuance tussen scherp en bot niet (h)erkennenquote:Op maandag 14 juli 2008 13:38 schreef Argento het volgende:
toch grappig dat mensen met een ´scherpe´ tong vaak als ´bot´ worden ervaren.
Eensch, ben ook iemand die vaak grappen maakt over anderen en soms ook botweg iemand kan beledigen en er vaak nog mee weg kom ookquote:Op maandag 14 juli 2008 13:29 schreef Sjeen het volgende:
[..]
En daarbij vind ik dat je als je op die manier uit de hoek komt (spitsvondig, adrem, scherp) dat je het ook zelf moet kunnen incasseren...
Re for Dannyquote:
iemand beledigen zonder hem te kwetsen. Dat is knap.quote:Op maandag 14 juli 2008 15:53 schreef honda1990 het volgende:
[..]
Eensch, ben ook iemand die vaak grappen maakt over anderen en soms ook botweg iemand kan beledigen en er vaak nog mee weg kom ookIk doe het dan ook op een manier zodat ik iemand niet kwets, dat is vaak ook echt niet de bedoeling. Ik kan zelf ook veel hebben, als iemand een kutopmerking maak ga ik er vaak nog overheen of moet er vaak om lachen alstie grappig is.
Ik bedoel dat als iemand anders hetzelfde zou zeggen je iemand zou kwetsen, op een bepaalde manier kunnen mensen er toch om lachenquote:Op maandag 14 juli 2008 16:36 schreef Argento het volgende:
[..]
iemand beledigen zonder hem te kwetsen. Dat is knap.
Teach me!
Het is daarentegen wel altijd hilarisch als iemand op die manier door de mand valt. Dan is het met die scherpe tong ook vaak afgelopen in dat gezelschapquote:Op maandag 14 juli 2008 13:29 schreef Sjeen het volgende:
[..]
En daarbij vind ik dat je als je op die manier uit de hoek komt (spitsvondig, adrem, scherp) dat je het ook zelf moet kunnen incasseren...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |