Doet hij slim; mensen voelen zich zo creatief enzoquote:Op maandag 14 juli 2008 14:32 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Als je dat in je kookboek wil zetten moet je met iest speciaal komen en al helemaal niet zeggen dat jezelf maar wat moet experimenteren.
lekker met je handjes aan je eten zitten, jeweetsquote:Op maandag 14 juli 2008 14:37 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Doet hij slim; mensen voelen zich zo creatief enzo
Nou, nu kom ik even op voor Jamie.quote:Op maandag 14 juli 2008 14:32 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ik ben overigens ook verre van een fan van Jamie.
Ik vind'de meeste recepten verre van vernieuwend, maar ik heb dit boek van mijn vriendinnetje gehad, dus ik moet er toch wel wat aan doen.
Weet je wat ik irritant vind?
Er staat een recept in voor een broodje hamburgermet een heel verhaal over z'n pa erbij en dat ze razendpopulair waren. Dus ik benieuwd....
Niks bijzonders. Het is zelfs nog erger. Hij schrijft ook gewoon dat je zelf maar met kruiden moet proberen wat je lekker lijkt. Wat is dat voor een bullshit.
Een hambuirger kan ik echt wel zelf maken. Als je dat in je kookboek wil zetten moet je met iest speciaal komen en al helemaal niet zeggen dat jezelf maar wat moet experimenteren.
Als je een beetje nadenkt prik je daar toch gewoon doorheen?quote:Op maandag 14 juli 2008 14:37 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Doet hij slim; mensen voelen zich zo creatief enzo
Iedere aap weet toch hoe je een hamburger moet maken?quote:Op maandag 14 juli 2008 14:38 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Nou, nu kom ik even op voor Jamie.
Hij WIL juist dat je gaat experimenteren!![]()
Niemand heeft dezelfde smaak en overal wordt anders gekookt.
Als je dus een prima "basis" recept hebt dan kan je van daaruit heel veel dingen laten vloeien.
Ben zelf ook niet echt goed in het experimenteren, maar wel beter dankzij Jamie...![]()
Met zijn lispje..
Nou ik heb wel eens ergens gelezen hoeveel boeken hij al verkocht heeft dus t antwoord op jouw vraag is wrs: neequote:Op maandag 14 juli 2008 14:40 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Als je een beetje nadenkt prik je daar toch gewoon doorheen?
Nope, ben ik het niet mee eens...quote:Op maandag 14 juli 2008 14:41 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Iedere aap weet toch hoe je een hamburger moet maken?
Dat zou je nog weleens fors tegen kunnen vallen... CUL-SC'ers zijn niet echt de gemiddelde nederlander, wat dat betreft. Er zijn behoorlijk wat mensen die enkel diepvrieshamburgers eten!quote:Op maandag 14 juli 2008 14:41 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Iedere aap weet toch hoe je een hamburger moet maken?
Zou je het niet een keer willen proberen?quote:Op maandag 14 juli 2008 14:55 schreef Troel het volgende:
Ik heb nog nooit zelf een hamburger gemaakt hoor
Heb me er nog nooit echt in verdiept ook. Ik heb daar een goede slager voor
Ik maak soms wel gehaktballenEn die vind ik gedraaid lekker, maar het zal voor sommige mensen niet veel soeps zijn
Ik ben altijd in voor proberenquote:Op maandag 14 juli 2008 14:57 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Zou je het niet een keer willen proberen?
Of denk je, nah laat maar, ik haal ze wel kant en klaar.
quote:Op maandag 14 juli 2008 15:00 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik ben altijd in voor proberenEr zijn een heleboel dingen die ik nog wil proberen. En, eerlijk is eerlijk, ik denk dat een goede eigengemaakte hamburger op de barbecue lekkerder is dan eentje van de slager, ook al heb je een goede
quote:Op maandag 14 juli 2008 15:17 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Weet je wat het ook met Jamie is, hij is zo groot geworden vanwege z'n image en niet zozeer vanwege zijn kookkunsten. Althans dat gevoel heb ik erbij. Soort van boyband gevoel zeg maar.
quote:Van jongs af aan was Jamie Oliver (1975) al te vinden in de pub van zijn ouders, The Cricketers in Clavering. Op zijn elfde stond hij liever daar in de keuken groenten te snijden dan erop uit te gaan met zijn vrienden.
Het was dan ook een logische stap naar het Westminster catering college, waarna hij stage liep in Frankrijk. Weer terug in London ging Jamie aan de slag bij Antonio Carluccio, waar hij onder leiding van Gennaro Contaldo de heerlijkste pasta's en foccacia's leerde maken.
Bij zijn volgende werkgever, het River Cafe, kwam hij voor het eerst voor de camera, waarna zijn televisiecarrière een feit was? The Naked Chef was geboren!
Enkele televisieseries en kookboeken later gaat Jamie een stapje verder en begint hij zijn eigen opleidingsrestaurants, Fifteen, gericht op kansarme jongeren. Na London en Amsterdam worden er inmiddels over de hele wereld Fifteen-restaurants geopend.
Momenteel maakt hij zich hard voor gezondere maaltijden voor kinderen. De campagne met de titel 'Feed me better' moet zorgen voor gezondere en smaakvollere maaltijden op scholen. Oliver wil hiermee het schoolmaaltijden-systeem, waar al jaren een snackcultuur heerst, veranderen. Kinderen in de groei moeten gezond eten, is zijn instelling. Hij krijgt hierbij steun van de Britse overheid. Ook in Nederland wordt deze campagne met interesse gevolgd. Het tv-programma over dit project trok wekelijks bijna 1 mln kijkers.
Van zijn boeken zijn in Nederland in totaal zo'n 1,5 miljoen stuks verkocht. Zijn laatste boek, Jamie's Italië, staat al maanden in de top 10 van de best verkochte boeken.
Beter inlezenquote:Op maandag 14 juli 2008 15:17 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Weet je wat het ook met Jamie is, hij is zo groot geworden vanwege z'n image en niet zozeer vanwege zijn kookkunsten. Althans dat gevoel heb ik erbij. Soort van boyband gevoel zeg maar.
Ik zeg dus al dat ik dat gevoel erbij heb. Ik zeg ook niet dat hij niks kan, maar ik denk wel dat er (en nu moest ik even denken hoeveel ik neer zou zetten) duizenden andere koks zijn die dit ook kunnen. Innovatief is het allemaal niet. Nou moet ik zeggen dat dat bij heel veel beroemde koks zo is, maar ik vind hem ook gewoon vervelend.quote:Op maandag 14 juli 2008 15:17 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |