Gewoon nog een laatste en finaal bod doen, verschil door midden! Beetje bluffen kan wel, die 2.500 euro is voor hen geen enkele reden om het te laten lopen.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 18:27 schreef junkiexp het volgende:
De taxatie van het huis kwam uit op ¤ 232.00.
Dit had ik al een beetje verwacht en we hebben vervolgens ¤ 218.000 geboden.
Kregen we een tegenbod van ¤ 234.000.
Wij hebben daarna een tegenbod gedaan van ¤ 225.000.
Vervolgens kregen we een tegenbod van ¤ 230.000 met de melding dat er niet veel ruimte meer op de prijs zat, en met de voowaarde dat de overname per 1 september is ( wat wij ook graag willen)
Ik weet dat er nog een eenmalige bijdrag van ¤ 1800 aan zit te komen voor de VVE.
Ik denk dat ik akkoord ga met ¤ 230.000, en met 1 september, en met de voorwaarde dat de verkopen partij die VVE bijdrage nog betaald.
Dan doe ik het niet heel slecht toch, heb ik 11.300 van de prijs afgekregen !!!!
Tip (voor het geval je er niet aan gedacht had): Vergeet je niet bij de notaris je maximale ruimte te nemen voor je hypotheek? Mocht je later bij willen lenen, dan kan dat tot die beschreven ruimte zonder extra notariskosten.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 19:50 schreef junkiexp het volgende:
Nou ja die 2500 euro maakt wel veel uit, want alles wat onder de 237.000 komt gaat mee in een bouwfonds.
Of jij redeneert verkeerd. Het staat al 2 jaar te koop omdat de verkopers weinig van de prijs af willen doen.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 16:17 schreef nachtdier2 het volgende:
11.300 van de prijs af van een woning die al 2 jaar in de verkoop staat...
Het is maar wat je niet heel slecht noemt? Ik denk dat als je op die 225.000 blijft zitten ze ook wel zullen happen eigenlijk?
Van harte gefeliciteerd joh en veel plezier met die woningquote:Op maandag 21 juli 2008 16:42 schreef junkiexp het volgende:
Huis gekocht![]()
![]()
![]()
![]()
VVE bijdrage was nog niet concreet genoeg om op te nemen in de verkoopvoorwaarden dus ik heb ze een voorstel gedaan :
¤ 227.500, Overname per 1 september, en ik zal de gehele VVE kostenbijdrage zelf voldoen.
Dus op het einde van de rit toch ¤ 12.000 bespaard.
Bedankt allemaal voor de reacties.
Lijkt mij een hartstikke leuke plek, in ieder geval een mooi uitzicht.quote:Op maandag 21 juli 2008 22:21 schreef junkiexp het volgende:
Dankjullie wel, we zijn er zeer content mee.
Een linkje van betreffende woning voor de liefhebber :
Dat bad...quote:Op maandag 21 juli 2008 22:21 schreef junkiexp het volgende:
Dankjullie wel, we zijn er zeer content mee.
Een linkje van betreffende woning voor de liefhebber :
http://www.funda.nl/WoningAanbod/Koop/Detail/Default.aspx?id=695149b1-7a62-489a-ab1a-134088960a28&objecttype=DetailKoopObject&hbx=1
Natuurlijk niet lulloquote:Op dinsdag 22 juli 2008 10:58 schreef k_man het volgende:
Waarin zou er een post roerende zaken opgenomen moeten worden? Niet in de koopovereenkomst, want dan betaal je er juist wel overdrachtsbelasting over. De achterblijvende roerende zaken reken je gewoon handje contantje af met de vorige bewoners bij de opleverinspectie.
Punt 1 en 2 heb ik eigenlijk nog nooit last van gehad. Maar het zou goed kunnen in dit "druk op de knop hier heb ik alle info" tijdperk van tegenwoordig. Punt 3 heb ik ook nog nooit hinder van ondervonden. Maar als de belastingdienst daar tegenwoordig echt op let, je daardoor renteaftrek mist, dan kun je het beter niet doen.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 12:15 schreef k_man het volgende:
Excuss, het gaat inderdaad niet om de overdrachtsbelasting. Toch kleven er financiële / fiscale nadelen aan wat jij zegt;
1. Tegenwoordig controleert de Belastingdienst of de bedragen voor roerende zaken wel reëel zijn. Desgevraagd moet je dat kunnen aantonen. stnadaard een paar duizend euro opnemen, terwijl er vrijwel niks wordt overgenomen, is dan een probleem.
2. Het bedrag voor roerende zaken valt niet onder de hypotheekrenteaftrek.
3. Financiers zullen vaak niet bereid zijn roerende zaken in de hypotheek op te nemen.
Thanks, die kleurtjes gaan er zeker uitquote:Op dinsdag 22 juli 2008 11:00 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat bad...![]()
En wat een prachtig uitzicht. Gefliciteerd.![]()
Die roze en paarse kleurtjes gooi je er toch wel uit hè?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |