Bouwkundig onderzoek moet je ook niet laten doen door een makelaar?quote:Op maandag 14 juli 2008 12:46 schreef junkiexp het volgende:
Bedankt voor de reacties !
Aankoopmakelaar doet niet echt spannende dingen dus ik regel alles liever zelf.
Akte regel ik verder met de notaris.
Bouwkundig onderzoek is min of meer al gedaan door mijn vader en alles is in order binnenshuis.
Buitenshuis is voor de vve dus dat is geen punt.
Het is een hele gezonde, actieve vve met een goed saldo.
Daar zitten waarschijnlijk al stookkosten en water bij.quote:Op maandag 14 juli 2008 21:32 schreef popolon het volgende:
Da's slapend rijk worden voor de VvE zo. 203 euro. Is dat niet belachelijk veel?
Dat klinkt al een stuk beter dan.quote:Op maandag 14 juli 2008 21:38 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Daar zitten waarschijnlijk al stookkosten en water bij.
¤ 77000 heeft de huidige eigenaar het in '95 gekocht.quote:Op maandag 14 juli 2008 20:32 schreef azaki het volgende:
Ik zou zelf een bod doen van net geen 2 ton.
Als een huis al 2 jaar te koop staat geeft dat, mijns inziens, aan dat de prijs/ kwaliteit verhouding niet goed is.
Dan is het eens kijken wat er voor eventueel tegenbod komt.
Overigens, ik hoor hier mensen zeggen "je moet toch wel minstens X bieden anders nemen ze je niet serieus.". Lekker belangrijk. Als ik dat huis per sé wil hebben kan ik later altijd nog hoger bieden. Laag beginnen kan nooit kwaad. Zeker niet bij woningen die al lang te koop staan.
Weet je waar die mensen het huis toendertijd voor gekocht hebben?
Ik ga er trouwens vanuit dat iedereen die zn huis verkoopt zo'n 10% boven het bedrag gaat zitten dat ze er echt voor willen hebben. Dit omdat je dr ook zo 10% aflult. Gewoon nog lager beginnen.
200 euro VVE? Meh. Met je hypotheek erbij zit je dan al op een kleine 800-900 euro netto maandlasten.
Nee dat is dus niet zo.quote:Op maandag 14 juli 2008 21:38 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Daar zitten waarschijnlijk al stookkosten en water bij.
Tsja tijd heb ik genoeg en de kennis heeft mijn schoonvader.quote:Op maandag 14 juli 2008 20:54 schreef drexciya het volgende:
Even ten aanzien van een aankoopmakelaar. Voor een relatief bescheiden bedrag handelt die allerlei dingen voor je af, wat handig is als je daar zelf de tijd niet voor hebt en als je nog niet eerder met het aankopen van een huis ervaring hebt opgedaan. Qua kosten stelt het niet veel voor, rond de 1.000 euro en de diensten die je ervoor terugkrijgt zijn het mijns inziens waard. Ik heb er in ieder geval geen spijt van gehad.
Ten opzichte van het grote geheel zou ik pver een kostenpost als deze niet teveel gaan zeuren. Kijk als het 2.000+ euro zou kosten wordt het een ander verhaal, maar met de gangbare tarieven valt het reuze mee.
Weet ik maar ik noemde zomaar wat punten op die bij een huis kopen komen kijken.quote:Op maandag 14 juli 2008 21:35 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Bouwkundig onderzoek moet je ook niet laten doen door een makelaar?
Een eerstejaars student bouwkunde weet over bouwkunde dan die hele NVM bij elkaar.
Zeker als je dit weet zou ik toch echt een openingsbod van rond de 2 ton doen hoor. Even kijken hoe ver het kan zakken.quote:Op maandag 14 juli 2008 22:17 schreef junkiexp het volgende:
[..]
¤ 77000 heeft de huidige eigenaar het in '95 gekocht.
Maak van die maandlasten maar 1300-1400 euro, ik neem een spaarhypotheek.
En maandlasten zijn geen probleem, komt hier 3500+ netto binnen per maand ( 2 verdienders)
Niet helemaal, zo heb ik ooit voor een vorig huis een bod gehad dat ook echt veel te laag lag.quote:Op maandag 14 juli 2008 20:32 schreef azaki het volgende:
Overigens, ik hoor hier mensen zeggen "je moet toch wel minstens X bieden anders nemen ze je niet serieus.". Lekker belangrijk. Als ik dat huis per sé wil hebben kan ik later altijd nog hoger bieden.
Het gaat niet om uitlachen ja of nee. Maar of men de koper serieus neemt.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 10:56 schreef Artbij het volgende:
Ik heb nog nooit een makelaar horen lachen om een bod, waarom roept iedereen dat je uitgelachen word met een te laag bod?
Als ik TS was zou ik een relatief laag bod doen en lachen om de vraagprijs.
Onzin, alsof je dan niet meer hoger zou mogen bieden. Kijk als de vraagprijs 250 is en je biedt 150 terwijl er meerdere gegadigden zijn ja dan gooi je je eigen ruiten in. Maar wanneer er weinig belangstelling voor een huis is (het staat bijv al zeer lang te koop) dan kun je rustig 20% onder de vraagprijs bieden. Ook al wijzen ze dit af of nemen ze het niet serieus kun je altijd nog een paar procent er bovenop doen na bijv een aantal dagen.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 11:58 schreef Matje-1989 het volgende:
[..]
Het gaat niet om uitlachen ja of nee. Maar of men de koper serieus neemt.
Het risico van te laag bieden, is dat de verkopende partij de deur dichtgooid wanneer
je met een veel te laag bod aankomt..
Ja, da's lekker verstandig. Komt er eindelijk een potentiële koper voor je hut, die al 2 jaar te koop staat, en dan stuur je die weg omdat z'n eerste bod te laag is. Als de verkopers zo denken snap ik wel dat hun hut al 2 jaar te koop staat.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 11:58 schreef Matje-1989 het volgende:
Het risico van te laag bieden, is dat de verkopende partij de deur dichtgooid wanneer
dat zeg ik, als je even naar boven scrolled, heb jij die dan blijkbaar voor het eerst ontmoet op fok.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 12:31 schreef HarryP het volgende:
Een verkoper die een bod niet serieus neemt... moet ik nog tegenkomen.
Wat een eigenaardig gedrag, er zullen niet veel verkoper zijn die vervolgens een 2e, beter bod, zo rancuneus van de hand wijzen hoor.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 15:31 schreef WRH het volgende:
[..]
dat zeg ik, als je even naar boven scrolled, heb jij die dan blijkbaar voor het eerst ontmoet op fok.
Niet zo slim, zij willen toch verkopen. Ook als het huis dus al 2 jaar te koop staat kan je als verkopende partij niet "zomaar de deuren dicht gooien". Tenzij je natuurlijk weer een jaar wil wachten op een kans om het te verkopen.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 11:58 schreef Matje-1989 het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |