abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60075270
Ik vraag me af waarom ze in een poging om doping uit te bannen ook niet eens gewoon kijken naar wat ze van renners vragen. Elke dag zo'n 180 tot 200 km gemiddeld fietsen, op sommige dagen flink bergop. Door het zo zwaar te maken werk je dopinggebruik ook alleen maar in de hand.

Waarom niet gewoon etappe's van een kilometer of 100 maximaal en een stuk of 3, 4 rustdagen? Als je genoeg rustmomenten inbouwt voor een renner is de drang om aan de verboden middelen te gaan wellicht veel minder groot.

Daarnaast valt er in sommige lange etappes soms pas op het eind iets te beleven dus door etappes korter te maken verhoog je denk ik ook de amusementswaarde omdat renners die wat willen korter de tijd hebben om dit te bereiken.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_60075290
Waarom? vroeger konden ze het ook, nu zijn het verwende jongetjes die enkel voor geld fietsen
pi_60075312
quote:
Op zondag 13 juli 2008 14:35 schreef admiraal_anaal het volgende:
Waarom? vroeger konden ze het ook, nu zijn het verwende jongetjes die enkel voor geld fietsen
Euhm, moet ik jou herinneren aan de dood van Tommy Simpson, doping is van alle tijden. Bij deze sport is wat men van de sporters vraagt ernstig doorgeschoten, al een jaar of 40 denk ik....
pi_60075347
Omdat dan het tempo gemiddeld 5 km/uur hoger wordt?
pi_60075371
quote:
Op zondag 13 juli 2008 14:38 schreef TargaFlorio het volgende:
De tijd die ze op de fiets zitten wordt dan korter dus dan heb je ook meer tijd om te herstellen
  zondag 13 juli 2008 @ 14:41:51 #6
136780 Nosh
hurpdurp
pi_60075418
quote:
Haha, woordgrapjes!!!!!!!!
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  zondag 13 juli 2008 @ 14:42:37 #7
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_60075428
Als je de tour niet zonder doping kunt doen, ben je er gewoon niet geschikt voor.

Doping is voor watjes
  zondag 13 juli 2008 @ 14:43:31 #8
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_60075445
Is op zich al ingezet natuurlijk; geen 2 etappes meer op 1 dag, of mega etappes van >300km
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
pi_60075956
100 meter lopers gebruiken ook doping.
- verwijderd door admin -
pi_60076109
slecht idee.
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
  zondag 13 juli 2008 @ 15:25:52 #11
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_60076155
Ze kunnen ook gewoon minder hard gaan rijden. Ze maken het zo zwaar als ze zelf willen.
pi_60076198
Bij de 100 meter sprint wordt ook doping gebruikt. Door doping zal men altijd beter kunnen presteren dan iemand zonder doping. Dat verdwijnt niet wanneer de tour korter wordt.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
  zondag 13 juli 2008 @ 15:39:50 #13
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_60076415
quote:
Op zondag 13 juli 2008 14:38 schreef TargaFlorio het volgende:
Dan is het ook geen Tour meer. Ik moet er niet aan denken elke dag een sprinter te zien juichen.
pi_60077586
Doping heeft niets met de zwaarte te maken van een ronde. Een honderdmeterzwemmer met EPO op gaat ook sneller dan zijn tegenstander.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  zondag 13 juli 2008 @ 16:53:43 #15
175900 Lann555
Spider Jerusalem
pi_60077762
quote:
Op zondag 13 juli 2008 14:33 schreef TheVulture het volgende:
Ik vraag me af waarom ze in een poging om doping uit te bannen ook niet eens gewoon kijken naar wat ze van renners vragen. Elke dag zo'n 180 tot 200 km gemiddeld fietsen, op sommige dagen flink bergop. Door het zo zwaar te maken werk je dopinggebruik ook alleen maar in de hand.

Waarom niet gewoon etappe's van een kilometer of 100 maximaal en een stuk of 3, 4 rustdagen? Als je genoeg rustmomenten inbouwt voor een renner is de drang om aan de verboden middelen te gaan wellicht veel minder groot.

Daarnaast valt er in sommige lange etappes soms pas op het eind iets te beleven dus door etappes korter te maken verhoog je denk ik ook de amusementswaarde omdat renners die wat willen korter de tijd hebben om dit te bereiken.
Uuhm, men gebruikt geen doping omdat de Tour niet te doen is zonder. Men gebruikt doping omdat je harder rijdt met doping dan zonder. Dit gaat ook nog altijd op hoe kort je het ook maakt. De drang om te winnen is wat mensen aan de doping brengt. En de drang om te winnen is fundamenteel aan de sport, dus doping ook.
I hate it here
pi_60078479
Onzin. Ben Johnson nam ook geen doping omdat de 100 meter te lang was.

Je kunt best drie weken in Frankrijk rondfietsen zonder doping, maar dan niet met gemiddeld 40 km/u.
  zondag 13 juli 2008 @ 17:47:01 #17
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_60078703
quote:
Op zondag 13 juli 2008 17:33 schreef Wombcat het volgende:
Je kunt best drie weken in Frankrijk rondfietsen zonder doping, maar dan niet met gemiddeld 40 km/u.
En zolang die gemiddeldes elk jaar maar blijven stijgen (of toch belachelijk hoog blijven), komen we nog steeds niet in de buurt van het "nieuwe wielrennen". De dope zit er volgens mij nog steeds even diep in.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_60078736
quote:
Op zondag 13 juli 2008 17:47 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

En zolang die gemiddeldes elk jaar maar blijven stijgen (of toch belachelijk hoog blijven), komen we nog steeds niet in de buurt van het "nieuwe wielrennen". De dope zit er volgens mij nog steeds even diep in.
De gemiddeldes zijn wel wat gedaald sinds Armstrong.
En je moet eigenlijk ook rekening houden met de wind, want dat scheelt flink op het gemiddelde.
pi_60078937
Gemiddeldes zeggen helemaal niks. Heeft Peter Post niet het recordgemiddelde in Paris-Roubaix staan?

Dat is veel te afhankelijk van parcours, koersgedrag (laten we kansloze groepjes rijden waardoor uiteindelijke winnaar 20 minuten later binnen komt rollen, of gaan de sprintersploegen het peloton in die ritten het peloton terugbrengen waardoor de uiteindelijke winnaar zonder enige invloed uit te oefenen een hoger gemiddelde haalt), concurrentie (bij zwakke concurrentie hoeft de beste minder hard te rijden dan hij misschien wel zou kunnen) en het weer etc etc.
pi_60079170
Je kunt ook zeggen dat ze hem veeeeeel langer en zwaarder moeten maken zodat de doping niet meer helpt.
Renners die dat dan toch willen gebruiken moeten veel meer gebruiken waardoor het risico om gepakt te worden veel groter is.
pi_60080492
Kort de 100 meter hardlopen drastisch in, dan is er geen doping meer nodig

(voor hardlopen niet meer, wel voor verspringen)
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_60080706
De koers is zo hard als de renners hem maken.. en wat het doping verhaal betreft : Het mooie van de wielersport is dat er specifieke renners zijn die boven 200+ niet meer meekunnen om welke reden dan ook ... Door etappes van 100km los je het probleem zeker niet op je verlegd het alleen ( lees: een ander soort/type doping)

Het mooiste voorbeeld is dan ook dat men op 100 meter ook doping gebruikt het inkorten van etappes lost dan ook in mijn ogen niks op..
  maandag 14 juli 2008 @ 00:26:53 #23
48996 ed_reeb
vroem vroem vrrrooeeeeeeem
pi_60087641
doping is een keuze om de beste te zijn... iedereen gebruikt het.. alleen je moet je aan de regels houden... het mag dus niet op de lijst van verboden middelen staan.

of je nou 100 meter of 300 kilometer rijdt.. in alle gevallen kan doping werken.... of niet.. of je het gevoel geven dat het werkt...

het probleem is niet de afstand maar de plek van de criteria... en die blijft maar variabel en heel complex... de tour is het lsgaveld van de echte renners,, de beste van de beste.. eigenlijk de plek waar de chte wereldkampioen, de allerbeste bepaald wordt. Wat mij betreft kan de tour niet hard genoeg zijn...
beer
  maandag 14 juli 2008 @ 00:43:55 #24
127004 maril
Smeetsfan
pi_60087882
quote:
Op zondag 13 juli 2008 15:15 schreef groenen het volgende:
100 meter lopers gebruiken ook doping.
Het wordt ook tijd dat dat 85 meter wordt
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_60089594
Zoals door anderen al gezegd, doping heeft vrij weinig te maken met de soort sport die je doet. Door die etappes in te korten, zal nog steeds een groot deel van de renners naar de doping grijpen.
De reden zal dus ergens anders moeten worden gezocht. Je hebt 180+ man rondrijden, waarvan er maar 1 kan winnen. De winneer krijgt over het algemeen steun van zijn ploeggenoten, waardoor je dus zou kunnen zeggen dat de ploeg wint. Echter lopen er dan elke dag ongeveer 170 man rond waar vrijwel geen aandacht naar uit gaat, althans geen positieve. En daar wil je als renner niet bij horen.
Ik denk dat als je dat karakter van de sport zou kunnen aan pakken, dat je dan een leuke kans hebt om de lust tot dopinggebruik redelijk te verminderen.
Hoera! Weer een kuttopic!
pi_60091895
Ach . het maakt denk ik niet meer uit. De patient is al lang dood , maar de doktor wil dat nog niet waar hebben.

Afgezien van wat fanaticie , kijkt toch geen mens meer. In Duitsland is het feit dat een Gerolsteiner in het geel reed, achterpagina nieuws geworden. 5 Regeltjes en niet eens een foto. De kijkcijfers van ZDF en ARD zijn zo slecht dat ik me afvraag op de tour volgend jaar in Duitsland ( De grootse Markt) nog op de buis komt.

De tour was vroeger iets archiasches. De tour stond voor mannen die groter waren als het leven zelf. Stierenharten en hercules benen hadden. Ik vroeg me keer op keer af , hoe die gasten daar in Helemsnaam naar boven konden fietsen. Ik hemelde ze aan.

Nu weet ik dat het allemaal bedriegers waren. Ik heb geen plaats meer voor valse helden. Het zal best nog wel een paar jaar doorgaan met de Tour maar ik ga er geen dag meer voor thuis blijven, of er in opgaan. Ik heb wel wat beters te doen als een bende bedriegers met een apotheek in hun kofferbak aan te hemelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door CANARIS op 14-07-2008 11:44:17 ]
pi_60092113
Hebben jullie wel eens gehoord van die bekende Franse zanger wiens naam ik kwijt ben?

Dat is een vriend van Zidane, die bekende dat zijn vriend Zidane hem het advies had gegeven regelmatig zijn bloed te laten verversen en zijn hematocriet te laten verhogen, omdat Zinedine dat zelf ook deed.
Die zanger zei dat hij daar in het dagelijks leven veel baat bij had en dat hij zich extra vitaal voelde.
Blijkbaar hoef je dus geen eens een inspanning te doen om baat te hebben bij EPO.

Ik ben ook al een tijd van plan een site op te zetten "Doping voor starters", "Om extra goed te kunnen starten"

Overigens heb ik een tijd lang gedacht dat de reden voor dopinggebruik was dat mannen dachten dat de anderen het ook allemaal gebruikten dat je dus mét doping juist eerlijk bezig was. Maar ik zie nu wel in dat het meer te maken heeft met de drang om te winnen.

Verder wil ik kwijt dat ik de helden die doping creëerde (kun je dat zeggen? ik denk het wel, want de doping zorgde voor een constant, hoog prestatieniveau bij deze sporters) bij mij toch nog steeds als helden in het geheugen staan. Om eerlijk te zijn vind ik een sport met gedopeerde helden mooier dan een sport met schone mannen die niets klaarspelen.

Laten we eerlijk zijn, velen van ons kijken toch naar wielrennen vanwege het spektakel, en bij mannen als Pantani, Virenque, Ullrich, Armstrong, etc. zat je altijd garant voor spektakel. Niets is mooier dan wanneer de renners in volle kadans achter elkaar de berg opstuiven.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  maandag 14 juli 2008 @ 15:46:33 #28
185545 maartenducrot
koning van biafra
pi_60098495
quote:
Op maandag 14 juli 2008 11:04 schreef CANARIS het volgende:
Afgezien van wat fanaticie , kijkt toch geen mens meer. In Duitsland is het feit dat een Gerolsteiner in het geel reed, achterpagina nieuws geworden. 5 Regeltjes en niet eens een foto. De kijkcijfers van ZDF en ARD zijn zo slecht dat ik me afvraag op de tour volgend jaar in Duitsland ( De grootse Markt) nog op de buis komt.
Uit kijkcijfers en mensen aan de kant van de weg blijkt iets heel anders...
Live vanuit Frankrijk!
Jongens jongens toch, nou ik geef het je te doen, hoor.
pi_60099176
Tour de France: Wenig Freude über schwache Einschaltquoten

Marktanteile von mehr als 20 Prozent waren keine Seltenheit, wenn ARD und ZDF in der Vergangenheit von der "Tour de France" berichteten. Doch der Doping-Skandal, in den auch der deutsche Fahrer Jan Ullrich verwickelt sein soll, senkte das Zuschauerinteresse deutlich - und damit auch die Werbepreise, wie die "Süddeutsche Zeitung" berichtete.

Den Prolog sahen am Samstag nur 1,47 Millionen Zuschauer - noch vor einem Jahr waren über drei Millionen Menschen dabei. Auch in den folgenden Tagen stieg das Interesse des deutschen Publikums - trotz eines deutschen Etappensieges - nicht an. Am Mittwoch wollten gar nur 1,24 Millionen Zuschauer die Live-Übertragung im Zweiten sehen. Mit einem Marktanteil von 11,0 Prozent beim Gesamtpublikum lag man unter dem eigenen Schnitt und hinter Gerichtsshows und ARD-Formaten wie «Sturm der Liebe» und «Panda, Gorilla & Co.». Beim jungen Publikum betrug der Marktanteil magere 8,0 Prozent.

Dat zijn dus feiten. Niet zo´n sympathieke one liner
pi_60101985
Duitsland is ook geen echt wielerland. Pas toen Ullrich hoog eindigde ging men daar naar de Tour kijken, Nu er geen duitsers meer kans hebben op de eindzege haken ze af.
Natuurlijk had Schumacher wel even geel, maar wielrennen in Duitsland was toch jarenlang Ullrich en daarna niets. Zelfs Zabel kreeg maar een beetje aandacht.
  maandag 14 juli 2008 @ 18:14:45 #31
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_60102088
Ook voor inspanningen van een kwartier heeft EPO effect.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_60163156
Doping is niet alleen voor wielrenners. Hockyers, zwemmers en noem maar op gebruiken ook. Moeten ze dan een hockey wedstrijd inkorten omdat die heren/dames het anders niet aan kunnen?
En denk eens aan het voetbal, hoeveel gebruiken er daar niet. Dat het nu bij het wielrennen zo uitkomt is omdat er een razzia op is, maar als ze bij de andere sporten ook zo gaan controleren moet je eens zien wat voor beerput er open gaat.
Haters gonna hate.
  donderdag 17 juli 2008 @ 12:33:51 #33
48077 N3M0
Niemand? ... nee niemand nee!
pi_60163294
Het gaan gewoon om in plaats van 100% 102% te zijn. Als je alles inkort zullen er ook mensen zijn die doping gaan gebruiken alleen voor die 2% verbetering.
  donderdag 17 juli 2008 @ 12:39:33 #34
150131 MrDice
Decibel 4ever
pi_60163376
quote:
Op maandag 14 juli 2008 11:04 schreef CANARIS het volgende:
Nu weet ik dat het allemaal bedriegers waren. Ik heb geen plaats meer voor valse helden. Het zal best nog wel een paar jaar doorgaan met de Tour maar ik ga er geen dag meer voor thuis blijven, of er in opgaan. Ik heb wel wat beters te doen als een bende bedriegers met een apotheek in hun kofferbak aan te hemelen.
Ik mag concluderen dat jij geen enkele vorm van sport kijkt op televisie of in het echt? Elke vorm van prestatie bevorderende methode zal worden aangegrepen om topsporters beter te laten presteren. Dat er nu een lijst van verboden middelen / methoden is, zorgt er alleen maar voor dat er nieuwe middelen / methoden moeten worden bedacht om tot betere prestaties te komen.

Dit is net als de ultra lichte fiets.. het haaienvinnenpak... de klapschaats... het superdieet... hoogtetraining... en dus ook middelen om het lichaam in nog betere conditie te krijgen. Laat ze toch lekker alles toestaan. Zo hard mogelijk die berg op en zorgen dat je niet dood neervalt. Spanning en sensatie!
And what makes you think you have a choice? What makes you think you will ever be any good at all in this world!
  donderdag 17 juli 2008 @ 13:27:04 #35
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_60164376
quote:
Op zondag 13 juli 2008 14:39 schreef TheVulture het volgende:

[..]

De tijd die ze op de fiets zitten wordt dan korter dus dan heb je ook meer tijd om te herstellen
Ze kunnen ook allemaal wat minder hard fietsen. Ik kom ook zowat ongetraind een col op. Kijk, het gaat niet hard, maar 200 km door de bergen is geen onmenselijke prestatie.
Het gaat de dopinggebruikers erom voordeel te hebben tov de anderen. Ik denk niet dat het uitmaakt of ze 100, 150 of 200 km moeten fietsen.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_60164456
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 13:27 schreef ErikT het volgende:

[..]

Ze kunnen ook allemaal wat minder hard fietsen. Ik kom ook zowat ongetraind een col op. Kijk, het gaat niet hard, maar 200 km door de bergen is geen onmenselijke prestatie.
Het gaat de dopinggebruikers erom voordeel te hebben tov de anderen. Ik denk niet dat het uitmaakt of ze 100, 150 of 200 km moeten fietsen.
Nou dat wil ik zien hoe jij ongetraind de Tourmalet of Alpe d' Huez op gaat Training is wat anders. De een kan met 1 dag in de week een koers winnen de ander moet er de hele week voor trainen.
Buiten dat wat dacht je ervan dat het hele peloton misschien gebruikt? Zelfs de rode lantaarn wat zeg je daar dan op. Het zijn niet alleen die goeie die gebruiken.
Haters gonna hate.
  donderdag 17 juli 2008 @ 14:07:02 #37
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_60165461
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 13:29 schreef CyclingGirl het volgende:
Nou dat wil ik zien hoe jij ongetraind de Tourmalet of Alpe d' Huez op gaat
FYI: vorig jaar ben ik ongetraind de Col de la Forclaz opgeweest aan het Lac d'Annecy. Het is nog geen Tourmalet of Alpe d'Huez, maar het is ook geen heuveltje. 3 jaar geleden na een weekje fietsen de laatste dag 150 km gefietst met oa de Colombiere erin. Okee, daarna kon ik een dag niet lopen, maar daar gaat het niet om. Fatsoenlijke training is echt wel genoeg om 3 weken te kunnen fietsen. Hell, al die vlakke etappes hoeven ze amper te trappen.
quote:
Buiten dat wat dacht je ervan dat het hele peloton misschien gebruikt? Zelfs de rode lantaarn wat zeg je daar dan op. Het zijn niet alleen die goeie die gebruiken.
Dat vind ik dus onzin. Dan zouden er veel meer betrapt worden. Tot nog toe 3 van de 180. En ongeveer 10 met opvallende waardes. Het probleem lijkt dus niet meer zo groot.
Plus: wat heeft die zooi voor zin voor een waterdrager die enkel de tijdslimiet moet halen?
En: renners worden jaren geschorst als ze gebruiken. Echt niet iedereen zet zijn loopbaan op het spel voor die troep.
  donderdag 17 juli 2008 @ 15:59:04 #38
185545 maartenducrot
koning van biafra
pi_60168026
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 14:07 schreef ErikT het volgende:
Hell, al die vlakke etappes hoeven ze amper te trappen.
Nooit gehoord van Frans vlak?
Live vanuit Frankrijk!
Jongens jongens toch, nou ik geef het je te doen, hoor.
pi_60170278
Overigens zeiden ze in 1998 ook dat de Tour maar korter moest worden, omdat er dan minder gebruikt zou worden. Vervolgens is dat gebeurt. In de Vuelta nog wat sterker, maar nog steeds wordt doping gebruikt.
pi_60174365
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 14:07 schreef ErikT het volgende:

[..]

FYI: vorig jaar ben ik ongetraind de Col de la Forclaz opgeweest aan het Lac d'Annecy. Het is nog geen Tourmalet of Alpe d'Huez, maar het is ook geen heuveltje. 3 jaar geleden na een weekje fietsen de laatste dag 150 km gefietst met oa de Colombiere erin. Okee, daarna kon ik een dag niet lopen, maar daar gaat het niet om. Fatsoenlijke training is echt wel genoeg om 3 weken te kunnen fietsen. Hell, al die vlakke etappes hoeven ze amper te trappen.

[..]

Dat vind ik dus onzin. Dan zouden er veel meer betrapt worden. Tot nog toe 3 van de 180. En ongeveer 10 met opvallende waardes. Het probleem lijkt dus niet meer zo groot.
Plus: wat heeft die zooi voor zin voor een waterdrager die enkel de tijdslimiet moet halen?
En: renners worden jaren geschorst als ze gebruiken. Echt niet iedereen zet zijn loopbaan op het spel voor die troep.
*** Jij hebt zeker nooit tegen de wind in een peloton gezeten, bent nooit op kantje gezet. Ik zou zeggen rijd eens mee dan zal je zien wat het verschil is, ik zou jou niet ongetraind 50km/u in een peloton fietsen en dan heb ik het niet eens over de tourrenners maar een amateurpeloton hier in de polder of bij de dames***

***goed opletten, er zijn er 20 met opvallende waardes, daarbij is er doping genoeg waarbij je vrijwel geen verschil in de waardes ziet, en natuurlijk zet niet elke wielrenner daar zijn loopbaan voor op het spel maar zeg nou zelf dat je dom bent als je zo in de tour met epo om gaat ***
Haters gonna hate.
  donderdag 17 juli 2008 @ 23:04:17 #41
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_60177208
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 20:57 schreef CyclingGirl het volgende:
*** Jij hebt zeker nooit tegen de wind in een peloton gezeten, bent nooit op kantje gezet. Ik zou zeggen rijd eens mee dan zal je zien wat het verschil is, ik zou jou niet ongetraind 50km/u in een peloton fietsen en dan heb ik het niet eens over de tourrenners maar een amateurpeloton hier in de polder of bij de dames***
Nee ik zie mezelf dat ook niet ongetraind doen, hehe. Ik wil alleen maar een kanttekening plaatsen bij de stelling dat het onmogelijk is om de Tour te rijden zonder doping. Zonder kan ook, alleen gaat het dan wat minder hard.
quote:
***goed opletten, er zijn er 20 met opvallende waardes, daarbij is er doping genoeg waarbij je vrijwel geen verschil in de waardes ziet, en natuurlijk zet niet elke wielrenner daar zijn loopbaan voor op het spel maar zeg nou zelf dat je dom bent als je zo in de tour met epo om gaat ***
O 20, ik dacht 10. Na ja, dan nog rijden er 160 rond zonder verdachte waardes. Toch al heel wat. En dat het idioot is om met EPO te kloten in de tour heb ik al verschillende keren zelf gezegd
pi_60180985
Natuurlijk kan je de Tour zonder doping rijden en het zou ook leuk zijn als dat zo gebeurt alleen ben ik bang dat er sinds mensenheugenis doping in de Tour wordt gebruikt. Wat ik alleen zo jammer vind is waarom er alleen maar bij het wielrennen zo'n jacht op wordt gehouden.
Laat ze dat dan ook eens in de athletiek doen of bij andere sporten.

Dan zijn we het daar iig over eens
Haters gonna hate.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 08:50:44 #43
107405 DarkY.NL
www.darky.nl
pi_60181695
cheaters hou je altijd, in games en sport.
Enige wat je kunt doen is controleren.

Inkorten heeft totaal geen zin, lekker gewoon doorgaan en zorgen dat de mensen die gepakt worden nooit meer kunnen wielrennen via een officiële bond.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 09:33:23 #44
130803 Gripper
Get a grip
pi_60182331
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 23:04 schreef ErikT het volgende:

[..]

Nee ik zie mezelf dat ook niet ongetraind doen, hehe. Ik wil alleen maar een kanttekening plaatsen bij de stelling dat het onmogelijk is om de Tour te rijden zonder doping. Zonder kan ook, alleen gaat het dan wat minder hard.
Dus degenen die wel dope gebruiken zorgen er nu voor dat het gemiddelde zo hoog ligt, omdat ze harder fietsen? Nou, allemaal opsporen dan, alle gebruikers eruit, invoeren dat genetisch paspoort! Dan zal het gemiddelde tempo misschien omlaag gaan als alleen de eerlijken nog fietsen. Ik persoonlijk vind het niet erg als elke etappe een kwartier langer duurt dan nu, en er zal er nog steeds 1 zijn die voor 3 weken fietsen de minste tijd nodig had. Als we maar weer eerlijke sport te zien krijgen...
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')