Euhm, moet ik jou herinneren aan de dood van Tommy Simpson, doping is van alle tijden. Bij deze sport is wat men van de sporters vraagt ernstig doorgeschoten, al een jaar of 40 denk ik....quote:Op zondag 13 juli 2008 14:35 schreef admiraal_anaal het volgende:
Waarom? vroeger konden ze het ook, nu zijn het verwende jongetjes die enkel voor geld fietsen
De tijd die ze op de fiets zitten wordt dan korter dus dan heb je ook meer tijd om te herstellenquote:Op zondag 13 juli 2008 14:38 schreef TargaFlorio het volgende:
Omdat dan het tempo gemiddeld 5 km/uur hoger wordt?
Haha, woordgrapjes!!!!!!!!quote:Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Dan is het ook geen Tour meer. Ik moet er niet aan denken elke dag een sprinter te zien juichen.quote:Op zondag 13 juli 2008 14:38 schreef TargaFlorio het volgende:
Omdat dan het tempo gemiddeld 5 km/uur hoger wordt?
Uuhm, men gebruikt geen doping omdat de Tour niet te doen is zonder. Men gebruikt doping omdat je harder rijdt met doping dan zonder. Dit gaat ook nog altijd op hoe kort je het ook maakt. De drang om te winnen is wat mensen aan de doping brengt. En de drang om te winnen is fundamenteel aan de sport, dus doping ook.quote:Op zondag 13 juli 2008 14:33 schreef TheVulture het volgende:
Ik vraag me af waarom ze in een poging om doping uit te bannen ook niet eens gewoon kijken naar wat ze van renners vragen. Elke dag zo'n 180 tot 200 km gemiddeld fietsen, op sommige dagen flink bergop. Door het zo zwaar te maken werk je dopinggebruik ook alleen maar in de hand.
Waarom niet gewoon etappe's van een kilometer of 100 maximaal en een stuk of 3, 4 rustdagen? Als je genoeg rustmomenten inbouwt voor een renner is de drang om aan de verboden middelen te gaan wellicht veel minder groot.
Daarnaast valt er in sommige lange etappes soms pas op het eind iets te beleven dus door etappes korter te maken verhoog je denk ik ook de amusementswaarde omdat renners die wat willen korter de tijd hebben om dit te bereiken.
En zolang die gemiddeldes elk jaar maar blijven stijgen (of toch belachelijk hoog blijven), komen we nog steeds niet in de buurt van het "nieuwe wielrennen". De dope zit er volgens mij nog steeds even diep in.quote:Op zondag 13 juli 2008 17:33 schreef Wombcat het volgende:
Je kunt best drie weken in Frankrijk rondfietsen zonder doping, maar dan niet met gemiddeld 40 km/u.
De gemiddeldes zijn wel wat gedaald sinds Armstrong.quote:Op zondag 13 juli 2008 17:47 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
En zolang die gemiddeldes elk jaar maar blijven stijgen (of toch belachelijk hoog blijven), komen we nog steeds niet in de buurt van het "nieuwe wielrennen". De dope zit er volgens mij nog steeds even diep in.
Het wordt ook tijd dat dat 85 meter wordtquote:Op zondag 13 juli 2008 15:15 schreef groenen het volgende:
100 meter lopers gebruiken ook doping.
Uit kijkcijfers en mensen aan de kant van de weg blijkt iets heel anders...quote:Op maandag 14 juli 2008 11:04 schreef CANARIS het volgende:
Afgezien van wat fanaticie , kijkt toch geen mens meer. In Duitsland is het feit dat een Gerolsteiner in het geel reed, achterpagina nieuws geworden. 5 Regeltjes en niet eens een foto. De kijkcijfers van ZDF en ARD zijn zo slecht dat ik me afvraag op de tour volgend jaar in Duitsland ( De grootse Markt) nog op de buis komt.
Ik mag concluderen dat jij geen enkele vorm van sport kijkt op televisie of in het echt? Elke vorm van prestatie bevorderende methode zal worden aangegrepen om topsporters beter te laten presteren. Dat er nu een lijst van verboden middelen / methoden is, zorgt er alleen maar voor dat er nieuwe middelen / methoden moeten worden bedacht om tot betere prestaties te komen.quote:Op maandag 14 juli 2008 11:04 schreef CANARIS het volgende:
Nu weet ik dat het allemaal bedriegers waren. Ik heb geen plaats meer voor valse helden. Het zal best nog wel een paar jaar doorgaan met de Tour maar ik ga er geen dag meer voor thuis blijven, of er in opgaan. Ik heb wel wat beters te doen als een bende bedriegers met een apotheek in hun kofferbak aan te hemelen.
Ze kunnen ook allemaal wat minder hard fietsen. Ik kom ook zowat ongetraind een col op. Kijk, het gaat niet hard, maar 200 km door de bergen is geen onmenselijke prestatie.quote:Op zondag 13 juli 2008 14:39 schreef TheVulture het volgende:
[..]
De tijd die ze op de fiets zitten wordt dan korter dus dan heb je ook meer tijd om te herstellen
Nou dat wil ik zien hoe jij ongetraind de Tourmalet of Alpe d' Huez op gaatquote:Op donderdag 17 juli 2008 13:27 schreef ErikT het volgende:
[..]
Ze kunnen ook allemaal wat minder hard fietsen. Ik kom ook zowat ongetraind een col op. Kijk, het gaat niet hard, maar 200 km door de bergen is geen onmenselijke prestatie.
Het gaat de dopinggebruikers erom voordeel te hebben tov de anderen. Ik denk niet dat het uitmaakt of ze 100, 150 of 200 km moeten fietsen.
FYI: vorig jaar ben ik ongetraind de Col de la Forclaz opgeweest aan het Lac d'Annecy. Het is nog geen Tourmalet of Alpe d'Huez, maar het is ook geen heuveltje. 3 jaar geleden na een weekje fietsen de laatste dag 150 km gefietst met oa de Colombiere erin. Okee, daarna kon ik een dag niet lopen, maar daar gaat het niet om. Fatsoenlijke training is echt wel genoeg om 3 weken te kunnen fietsen. Hell, al die vlakke etappes hoeven ze amper te trappen.quote:Op donderdag 17 juli 2008 13:29 schreef CyclingGirl het volgende:
Nou dat wil ik zien hoe jij ongetraind de Tourmalet of Alpe d' Huez op gaat![]()
Dat vind ik dus onzin. Dan zouden er veel meer betrapt worden. Tot nog toe 3 van de 180. En ongeveer 10 met opvallende waardes. Het probleem lijkt dus niet meer zo groot.quote:Buiten dat wat dacht je ervan dat het hele peloton misschien gebruikt? Zelfs de rode lantaarn wat zeg je daar dan op. Het zijn niet alleen die goeie die gebruiken.
Nooit gehoord van Frans vlak?quote:Op donderdag 17 juli 2008 14:07 schreef ErikT het volgende:
Hell, al die vlakke etappes hoeven ze amper te trappen.
*** Jij hebt zeker nooit tegen de wind in een peloton gezeten, bent nooit op kantje gezet. Ik zou zeggen rijd eens mee dan zal je zien wat het verschil is, ik zou jou niet ongetraind 50km/u in een peloton fietsen en dan heb ik het niet eens over de tourrenners maar een amateurpeloton hier in de polder of bij de dames***quote:Op donderdag 17 juli 2008 14:07 schreef ErikT het volgende:
[..]
FYI: vorig jaar ben ik ongetraind de Col de la Forclaz opgeweest aan het Lac d'Annecy. Het is nog geen Tourmalet of Alpe d'Huez, maar het is ook geen heuveltje. 3 jaar geleden na een weekje fietsen de laatste dag 150 km gefietst met oa de Colombiere erin. Okee, daarna kon ik een dag niet lopen, maar daar gaat het niet om. Fatsoenlijke training is echt wel genoeg om 3 weken te kunnen fietsen. Hell, al die vlakke etappes hoeven ze amper te trappen.
[..]
Dat vind ik dus onzin. Dan zouden er veel meer betrapt worden. Tot nog toe 3 van de 180. En ongeveer 10 met opvallende waardes. Het probleem lijkt dus niet meer zo groot.
Plus: wat heeft die zooi voor zin voor een waterdrager die enkel de tijdslimiet moet halen?
En: renners worden jaren geschorst als ze gebruiken. Echt niet iedereen zet zijn loopbaan op het spel voor die troep.
Nee ik zie mezelf dat ook niet ongetraind doen, hehe. Ik wil alleen maar een kanttekening plaatsen bij de stelling dat het onmogelijk is om de Tour te rijden zonder doping. Zonder kan ook, alleen gaat het dan wat minder hard.quote:Op donderdag 17 juli 2008 20:57 schreef CyclingGirl het volgende:
*** Jij hebt zeker nooit tegen de wind in een peloton gezeten, bent nooit op kantje gezet. Ik zou zeggen rijd eens mee dan zal je zien wat het verschil is, ik zou jou niet ongetraind 50km/u in een peloton fietsen en dan heb ik het niet eens over de tourrenners maar een amateurpeloton hier in de polder of bij de dames***
O 20, ik dacht 10. Na ja, dan nog rijden er 160 rond zonder verdachte waardes. Toch al heel wat. En dat het idioot is om met EPO te kloten in de tour heb ik al verschillende keren zelf gezegdquote:***goed opletten, er zijn er 20 met opvallende waardes, daarbij is er doping genoeg waarbij je vrijwel geen verschil in de waardes ziet, en natuurlijk zet niet elke wielrenner daar zijn loopbaan voor op het spel maar zeg nou zelf dat je dom bent als je zo in de tour met epo om gaat ***
Dus degenen die wel dope gebruiken zorgen er nu voor dat het gemiddelde zo hoog ligt, omdat ze harder fietsen? Nou, allemaal opsporen dan, alle gebruikers eruit, invoeren dat genetisch paspoort! Dan zal het gemiddelde tempo misschien omlaag gaan als alleen de eerlijken nog fietsen. Ik persoonlijk vind het niet erg als elke etappe een kwartier langer duurt dan nu, en er zal er nog steeds 1 zijn die voor 3 weken fietsen de minste tijd nodig had. Als we maar weer eerlijke sport te zien krijgen...quote:Op donderdag 17 juli 2008 23:04 schreef ErikT het volgende:
[..]
Nee ik zie mezelf dat ook niet ongetraind doen, hehe. Ik wil alleen maar een kanttekening plaatsen bij de stelling dat het onmogelijk is om de Tour te rijden zonder doping. Zonder kan ook, alleen gaat het dan wat minder hard.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |