abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 juli 2008 @ 19:19:28 #1
211797 Esses
Splendide mendax
pi_60063038
NIEUWS

02-07-2008 17:12
MILITAIREN KRIJGEN ALTERNATIEVEN VOOR UITRUSTING
Er komt een catalogus met daarin alternatieven voor de persoonlijke gevechtsuitrusting (PGU) van militairen, zoals die nu door Defensie worden verstrekt. “Daar waar mogelijk laten we het assortiment beter aansluiten bij wat de mannen en vrouwen willen.” Dat zei staatssecretaris Jack de Vries vandaag in Soesterberg tijdens de eerstesteenlegging van het nieuwe gebouw voor het KPU-bedrijf, dat de kleding en persoonsgebonden uitrusting verzorgt.

De artikelen in de catalogus betreffen meestal spullen in het grijze gebied tussen wat handig en wat noodzakelijk is. Ook benadrukte de staatssecretaris eenheid van tenue. “Is de uitrusting een allegaartje, dan straal je als eenheid geen gezag uit”, zei hij. Als artikelen niet zijn opgenomen in de catalogus, mogen ze ook niet worden gebruikt. “En dat gaan we goed in de gaten houden”, aldus de bewindsman.

De Vries onderstreepte het belang van goede dienstverlening op kledinggebied en persoonsgebonden uitrusting. “Juist onder de huidige moeilijke omstandigheden en tijdens de voorbereidende oefeningen verdienen onze militairen de beste uitrusting in de juiste hoeveelheden.”

De landmacht heeft alvast toestemming gekregen om er een begin mee te maken. De zogenaamde ´smockjas´ wordt binnenkort door Defensie verstrekt aan de militairen die naar Afghanistan worden uitgezonden.

http://www.mindef.nl/actu(...)voor_uitrusting.aspx
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  zaterdag 12 juli 2008 @ 19:29:57 #2
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_60063226
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 19:19 schreef Esses het volgende:
“Is de uitrusting een allegaartje, dan straal je als eenheid geen gezag uit”,
Ofwel : de Nederlandse militair mag best afgeknald worden, zolang hij of zij er maar perfect uitziet.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  zaterdag 12 juli 2008 @ 19:33:27 #3
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_60063300
Met de huidige wapens is een militair eigenlijk al overbodig. Is snap derhalve ook niet dat er miljarden uitgegeven worden aan oorlog.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 12 juli 2008 @ 19:35:42 #4
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_60063337
Met een paar wel gemikte neutronen bommen is alles tegen een fractie van de kosten van wat we nu aan oorlog uitgeven op te lossen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 12 juli 2008 @ 19:40:23 #5
163938 Lekiamh
Dietslander
pi_60063412
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 19:35 schreef Megumi het volgende:
Met een paar wel gemikte neutronen bommen is alles tegen een fractie van de kosten van wat we nu aan oorlog uitgeven op te lossen.
Ja, moord de hele wereldbevolking uit, alle problemen opgelost!
  zaterdag 12 juli 2008 @ 19:41:45 #6
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60063443
Het is wel waar dat je als "een stelletje tuig dat maar wat aan trekt" geen indruk maakt. En indruk maken is een belangrijke strategie om werkelijk gebruik van geweld voor te zijn.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 12 juli 2008 @ 19:42:33 #7
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_60063455
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 19:40 schreef Lekiamh het volgende:

[..]

Goed plan! Allemaal het licht uit, en over 2 miljoen jaar moet een andere apensoort het nog maar eens proberen
censuur :O
pi_60063494
Mooi Nieuws
Dit, is, mijn, staat van bewustzijn
pi_60064067
HIer was toch al een topic over? Begin vorige week?
  zaterdag 12 juli 2008 @ 20:22:39 #10
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_60064174
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 19:40 schreef Lekiamh het volgende:

[..]

Ik heb het over neutronen bommen daarmee moord je niet in een keer een bevolking uit. Maar kun je heel gericht een bepaald gebied uitschakelen. In tegenstelling tot conventionele atoomwapens.
pi_60064328
En waar wil je die mooie technische bommetjes op gaan gooien, Megumi?
  zaterdag 12 juli 2008 @ 20:39:52 #12
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_60064505
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 20:30 schreef Dutch_Nelson het volgende:
En waar wil je die mooie technische bommetjes op gaan gooien, Megumi?
Dat weet je zelf ook wel.
pi_60064547
Nee

Afrika, Azie, Midden-Oosten, Europa, Rusland, Amerika?
  zaterdag 12 juli 2008 @ 20:45:39 #14
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_60064588
Dood verwensingen zijn op dit forum verboden.
  zaterdag 12 juli 2008 @ 20:46:12 #15
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_60064599
Dus over de doelen kan ik me niet uitlaten.
pi_60064629
Mooie ontsnapping uit de discussie dan.
Als je de ballen niet heb om eerlijk en direct te posten, post dan niet half met je neutronen bommetjes.

Back on topic,
Militairen krijgen EINDELIJK alternatief voor de uitrusting
pi_60065935
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 20:48 schreef Dutch_Nelson het volgende:
Mooie ontsnapping uit de discussie dan.
Als je de ballen niet heb om eerlijk en direct te posten, post dan niet half met je neutronen bommetjes.

Back on topic,
Militairen krijgen EINDELIJK alternatief voor de uitrusting
Nu ja, met zijn oplossing heb je slechts een persoon die moet leren leven met (massa)moord. Alle vergoeilijking als landsbelang en veiligheidsactie's ten spijt is het een opleiding mensen zo efficient mogelijk dood te maken. Een druk op de knop en geen problemen qua ptss bij individuele soldaten, het klinkt goed ware het niet dat ik dan net zo goed dood zou zijn.
  zondag 13 juli 2008 @ 01:36:33 #18
211797 Esses
Splendide mendax
pi_60069206
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 20:15 schreef santax het volgende:
HIer was toch al een topic over? Begin vorige week?
Dan heb ik dat topic denk ik gemist.

Mja het is wel een belangrijk punt dat we er uniform bij lopen, maar dit is in het echt, helaas, niet altijd de beste keuze. Ze zouden inderdaad meer dingen aan de individuele wensen over moeten laten. En natuurlijk niet naar je dienstvak kijken welke helm je krijgt, maar gewoon iedereen de beste (zolang hij niet hinder veroorzaakt enz). En als je dan zo nodig als militair bij moet betalen, dan betaal ik bij paresto wel wat minder en neem ik wel brood mee :-P
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_60303059
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 20:22 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik heb het over neutronen bommen daarmee moord je niet in een keer een bevolking uit. Maar kun je heel gericht een bepaald gebied uitschakelen. In tegenstelling tot conventionele atoomwapens.
Je bent echt DOM aan het overkomen.
Heb je de invasie van Irak een beetje gevolgd of was je toen te jong? Er werden 1000en precisie bommen gedropt, en TOCH lijkt het er niet op dat de amerikanen het heft in handen hebben. Het bombarderen is maar 1 ding, orde houden doe je niet met bommen.
live's a game...
pi_60303170
"At least they go out in style"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')