Wil jij beweren dat het vaker niet dan wel gebeurt.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 18:32 schreef McKillem het volgende:
[..]
Ze hebben zich een keer in weten te houden?
'Denk ik...'quote:Bovendien zijn de knokpartijen waar ze in belanden doorgaans tussen links en rechts.
Gezien ik lijk op een linkse boomknuffelaar blijft het dus een aparte kwestie voor mij persoonlijk en dus een linke onderneming.
Voor hetzelfde geld liep ik daar wel in een knokpartij tussen links en rechts, ik denk dat ik dan bestwel een probleem had. Ik ben wel bijna 2 meter, maar tegen een groep mensen begin ik vrij weinig.
Ik denk bij nationalistische demonstraties aan de Anti-Fa die de demonstratie verstoort en op die manier zichzelf te kijk zet. En ook nog eens de demonstratie meer bekendheid geeft dan dat deze anders had gekregen.quote:[..]
Laten we het goede verloop van deze demonstratie specifiek nou niet te hoog nemen.
Dat iedereen bij actievoerende nationalisten moet denken aan rellen komt toch echt ergens weg... en ik gok dat het te maken heeft met hoe veel demonstraties verliepen in de geschiedenis.
Mogelijk dat die combinatie dat zou uitlokken, maar dan nog zijn dat gevoelens die bij de agent, TS en jou dus ook leven.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 18:33 schreef Nobu het volgende:
[..]
Het is juist de combinatie met de camera die het hem doet volgens mij. Dat de antifa over het algemeen degenen zijn die het geweld beginnen is gewoon waar natuurlijk. Dat is ook het enige doel van die hele tegendemonstraties van hun, mooi excuus om een grote groep te vormen in de buurt en de gemeente durft niet te weigeren uit angst van fascistische sympathieën beschuldigd te worden.
Die agent staat daar niet om politiek correct te zijn, maar om de vrede te bewaren. Natuurlijk heeft hij geen zekerheid dat McKillem een baksteen naar zijn hoofd krijgt maar dat betekent nog niet dat hij hem maar onverwacht die demonstratie in moet laten lopen.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 18:44 schreef Lekiamh het volgende:
[..]
Mogelijk dat die combinatie dat zou uitlokken, maar dan nog zijn dat gevoelens die bij de agent, TS en jou dus ook leven.
quote:Op zaterdag 12 juli 2008 18:40 schreef Nosh het volgende:
Zullen we het gewoon houden op een veilige 'beide groepen zijn triest in al hun marginaliteit'?
Beiden staan ze met camera's de ander te observeren, om er daarna hele sites vol persoonsgegevens op na te houden. Beiden proberen ze niet eens meer over te komen alsof ze echt constructief bezig zijn.
Ik bedoel, de één zit vol potentiële moskeepyromanen die opeens van harte Palestina steunen en met arafatsjaaltjes lopen, en de ander 'reclaimt' om de week wel de straten met een lullige bakfietsparade, dus waar hebben we het over.
Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee. Ik volg alleen het nieuws en wat links tegen rechts verder allemaal uitvreet zal me echt een worst wezen.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 18:40 schreef Lekiamh het volgende:
[..]
Wil jij beweren dat het vaker niet dan wel gebeurt.
[..]
De agent handelde preventief.quote:'Denk ik...'
En als er ongeregeldheden waren had meneer agent het je wel verteld. Ik zie voorlopig niets meer dan angst voor een paar gastjes die een demonstratie hielden.
Opkikker voor jou: de Anti-Fa vond het niet eens nodig een tegendemonstratie te organiseren.
[..]
Ik ben anders van mening dat die Nationalistische clubs ook vrij goed zijn in het zichzelf te kijk zetten. Maargoed dat is maar mijn bescheiden mening en hoef niets te zeggen verder.quote:Ik denk bij nationalistische demonstraties aan de Anti-Fa die de demonstratie verstoort en op die manier zichzelf te kijk zet. En ook nog eens de demonstratie meer bekendheid geeft dan dat deze anders had gekregen.
Ik zie niet in wat deze demonstratie nu zo 'niet normaal' maakt.
Als je ervan uitgaat dat die combinatie een reactie zou uit lokken, is het niet vreemd dat er een waarschuwing gegeven wordt nee.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 18:48 schreef Nobu het volgende:
[..]
Die agent staat daar niet om politiek correct te zijn, maar om de vrede te bewaren. Natuurlijk heeft hij geen zekerheid dat McKillem een baksteen naar zijn hoofd krijgt maar dat betekent nog niet dat hij hem maar onverwacht die demonstratie in moet laten lopen.
Ik ben iig blij dat de agent mij trof. Je kan niet garanderen dat ik er gevarenloos doorheen zou kunnen lopen net zo min als die agent kan garanderen dat ik een baksteen naar mijn harses krijg.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 18:44 schreef Lekiamh het volgende:
[..]
Mogelijk dat die combinatie dat zou uitlokken, maar dan nog zijn dat gevoelens die bij de agent, TS en jou dus ook leven.
We kunnen hier wel redenen gaan zoeken om alsnog kaalkopjes te bashen, maar dat is een beetje onzinnig als het gaat om aannames en beschuldigingen.
Ja.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 18:51 schreef McKillem het volgende:
Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee. Ik volg alleen het nieuws en wat links tegen rechts verder allemaal uitvreet zal me echt een worst wezen.
In het nieuws lees ik iig veel crap die je niet moet willen.
[..]
Natuurlijk. En ik denk dat het dus een overdreven reactie was, gezien de situatie en afloop. Verschillen we van mening.quote:De agent handelde preventief.
Politie doet meer dan alleen handelen als het al te laat is hoor.
quote:[..]
Ik ben anders van mening dat die Nationalistische clubs ook vrij goed zijn in het zichzelf te kijk zetten. Maargoed dat is maar mijn bescheiden mening en hoef niets te zeggen verder.
Tja, nogmaals...quote:Op zaterdag 12 juli 2008 18:56 schreef McKillem het volgende:
[..]
Ik ben iig blij dat de agent mij trof. Je kan niet garanderen dat ik er gevarenloos doorheen zou kunnen lopen net zo min als die agent kan garanderen dat ik een baksteen naar mijn harses krijg.
Ik kies dan gewoon het zekere voor het onzeker voornamelijk gezien de geschiedenis van die protesten.
Het verleden leert dat het bepaald geen groepje padvinders is, en de uikomst van vandaag wist die agent nog niet. Misschien is er door het waarschuwen van MK wel een enorme rel voorkomen.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 18:59 schreef Lekiamh het volgende:
[..]
Tja, nogmaals...
Het blijft neerkomen op jouw gevoel, want juist de feiten zeggen anders.
Zo ook vandaag.
Ik heb niet zoveel zin om te debatteren/praten over sentiment en/of aannames, dus dat ga ik ook niet doen okay?quote:Op zaterdag 12 juli 2008 19:02 schreef Nobu het volgende:
[..]
Het verleden leert dat het bepaald geen groepje pasdvinders is, en de uikomst van vandaag wist die agent nog niet. Misschien is er door het waarschuwen van MK wel een enorme rel voorkomen.
Ja, deze wel ja. Maar nogmaals, toen ik daar stond was het voor mij onmogelijk de situatie in te schatten, laat staan de afloop te voorspellen.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 18:58 schreef Lekiamh het volgende:
Natuurlijk. En ik denk dat het dus een overdreven reactie was, gezien de situatie en afloop. Verschillen we van mening.
Doet er verder niets aan af dat meneer agent vanuit jouw standpunt gezien zijn werk goed deed.
[..]
Het is geen kwestie van sentimenten en aannames, ze hebben in het verleden wel aangetoond hoe het zit.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 19:04 schreef Lekiamh het volgende:
[..]
Ik heb niet zoveel zin om te debatteren/praten over sentiment en/of aannames, dus dat ga ik ook niet doen okay?
Correct als je jouw gedachtengang volgt ja.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 19:04 schreef McKillem het volgende:
[..]
Ja, deze wel ja. Maar nogmaals, toen ik daar stond was het voor mij onmogelijk de situatie in te schatten, laat staan de afloop te voorspellen.
Dus dat het nu toevallig goed ging doet verder weinig af van de correctheid van mijn besluiten.
Ik heb mijn punt nu al (meerdere malen) gemaakt.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 19:07 schreef Nobu het volgende:
[..]
Het is geen kwestie van sentimenten en aannames, ze hebben in het verleden wel aangetoond hoe het zit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |