Naja ze stoppen wel miljoenen in die 'prachtwijken'... zodat al het tuig daar naar de overige wijken kan verkassenquote:Op donderdag 11 september 2008 20:38 schreef -skippybal- het volgende:
Gewoon dat hele tijdelijke kutstation met de grond gelijk maken en mensen gewoon naar de sporen laten lopen, via oa. de bussenverzamelplaats. Optyfen met dat onding.
En ook optyfen met die mongolen in de Gemeenteraad (of waar dan ook) die al die nutteloze prestigeprojecten de stad binnen drukken terwijl 75% van Arnhem compleet aan het verpauperen is
Is alweer bijna 2 jaar geleden dat dat lelijke 'tijdelijk' station open is. En ja ze hebben echt geen aannemer en zal me niks verbazen als er in 2020 nog geen nieuw station isquote:Op donderdag 11 september 2008 19:42 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Echt?Jezus dat is wel diep triest
wanneer zijn ze eigenlijk begonnen met dat station? Ik herinner me niet eens meer hoe het daarvoor was
Vergeet ook vooral niet de vertragingen in die plannen te vermelden.quote:Op donderdag 11 september 2008 21:46 schreef Hertog_Martin het volgende:
Naja ze stoppen wel miljoenen in die 'prachtwijken'... zodat al het tuig daar naar de overige wijken kan verkassen
Naja dat hoeft niet vermeld te worden omdat dat standaard is met Arnhemse projectenquote:Op donderdag 11 september 2008 21:52 schreef Vork het volgende:
[..]
Vergeet ook vooral niet de vertragingen in die plannen te vermelden..
Die ladder naar de hemel, dat zal wel een groot succes worden. Is weer eens wat anders dan mysterieuze gaten in de grond, waar mensen in verdwijnen en zo.quote:Op donderdag 11 september 2008 21:54 schreef Hertog_Martin het volgende:
Naja dat hoeft niet vermeld te worden omdat dat standaard is met Arnhemse projecten![]()
Maar laten we vooral ook nog het nationaal historisch museum, havenkwartier en een ladder naar de hemel erbij bouwen
Oeh! Die ken ik nog niet!! Wasda?quote:
Ze hebben al jaren het plan om op Zuid een mega winkel/uigaansgebied te creeeren en willen het Gelredome bij Kronenburg trekken via de Rijnhal en loopbruggen en een heel nieuw winkelcentrum. Volgens mij is er nog geen concrete bouwtekening/blueprint beschikbaar, maar ik denk dat dit wel weer wat geld zal gaan kosten.quote:Op vrijdag 12 september 2008 00:37 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Oeh! Die ken ik nog niet!! Wasda?
De Rijnhal?quote:Op vrijdag 12 september 2008 00:43 schreef Adelante het volgende:
[..]
Ze hebben al jaren het plan om op Zuid een mega winkel/uigaansgebied te creeeren en willen het Gelredome bij Kronenburg trekken via de Rijnhal en loopbruggen en een heel nieuw winkelcentrum. Volgens mij is er nog geen concrete bouwtekening/blueprint beschikbaar, maar ik denk dat dit wel weer wat geld zal gaan kosten.
Het Nijmeegseplein overkappenquote:ARNHEM - Het Nijmeegseplein bij het Gelredome in Arnhem krijgt geen overkapping. Over het drukste verkeersplein van Gelderland zou een dak komen met daarop bebouwing.
Op die manier zou extra ruimte moeten ontstaan voor een nieuw stadscentrum voor Arnhem-Zuid, maar de buurt vindt de geplande bebouwing te grootschalig. Minder gebouwen op de overkapping, betekent minder geld voor de projectontwikkelaars en daardoor kan de bouw niet worden gefinancierd.
De gemeente onderzoekt nu een kleinere overkapping tussen winkelcentrum Kronenburg en stadion Gelredome.
Oh, dat ken ik dan weer wel. Gaat samen met een monorail (quote:Op vrijdag 12 september 2008 00:53 schreef Adelante het volgende:
Ht ligt gelukkig al weer even stil:
[..]
Het Nijmeegseplein overkappen
Overigens las ik net wel dit:quote:Het Arnhemse Centraal Station en directe omgeving daarvan worden in de periode tot 2010 compleet vernieuwd. Daarmee wordt uitvoering gegeven aan het belangrijkste stedenbouwkundige plan sinds de Arnhemse wederopbouw na de tweede wereldoorlog.
Het project, waarmee een investering van zo'n 555 miljoen Euro is gemoeid, heeft de naam Arnhem Centraal gekregen en heeft als doel het station en een aantal omliggende gebieden een forse nieuwe impuls te geven. Arnhem Centraal voorziet onder meer in de volledige herstructurering van station en stationspleinen tot een nieuw en samenhangend knooppunt van openbaar vervoer. Het wegennet in het hele project wordt volledig vernieuwd. Werkgelegenheid en aantrekkingskracht van de stad zullen sterk toenemen door de bouw van vele tienduizenden vierkante meters kantoren (80.000 vierkante meter) en winkels.
Als dat zo is ben ik het daar mee eens, pay up VROM!quote:Laat VROM maar geld bijleggen’, vindt VVD-raadslid Margreet van Gastel. ‘Begin jaren negentig is een eenvoudiger ontwerp voor een nieuw station door het ministerie afgekeurd omdat er een station moest komen dat paste bij Arnhem als knooppunt.’
En een station, met een fietsenstalling op de begane grond ipv op de 3e etage (wie dat heeft bedacht, moet echt ontslagen worden).quote:Ik wil een station potdomme. Een hele, met ruimte, eentje waar je je fiets nog kwijt kunt,
Ik woon gelukkig op loopafstand, dus dat gedoe met die fietsen daar heb ik zelf geen last van, maar die bewaakte fietsenstalling, dat is een hele work out. Hoe handigquote:Op vrijdag 12 september 2008 17:49 schreef whosvegas het volgende:
En een station, met een fietsenstalling op de begane grond ipv op de 3e etage (wie dat heeft bedacht, moet echt ontslagen worden).
M'n vader woont daar en ik loop er dagelijks doorheen. Het is vrij rustig, de dichtsbijzijnde winkels zijn die aan de Steenstraat en aan de Hommelseweg. Ow en het tankstation. Maar geen nachtwinkels. Die ben ik in heel Arnhem nog niet tegengekomen, helaas.quote:Op maandag 15 september 2008 23:46 schreef hierissieweer het volgende:
Hoe is de Spoorhoek(naast het spijkerkwartier) als buurt, rustig of juist veel criminaliteit? Beetje lekker wonen? En is er een nachtwinkel/supermarkt?
In heel arnhem geen nachtwinkel, dat valt mij nou tegen. Ik wil aan de hommelsestraat gaan wonen. (zo heet de straat in spoorhoek, gaat na het viaduct over in de hommelseweg) Maar daar zijn ook wat winkeltjes te vinden en is op loop afstand van de steenstraat. Ik moet alleen nog even wachten tot mijn proeftijd erdoor is en dan kan ik gaan kopen...quote:Op maandag 15 september 2008 23:55 schreef remlof het volgende:
[..]
M'n vader woont daar en ik loop er dagelijks doorheen. Het is vrij rustig, de dichtsbijzijnde winkels zijn die aan de Steenstraat en aan de Hommelseweg. Ow en het tankstation. Maar geen nachtwinkels. Die ben ik in heel Arnhem nog niet tegengekomen, helaas.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |