abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 juli 2008 @ 19:24:32 #1
163938 Lekiamh
Dietslander
pi_60047317
Jaja, een topic van, voor en door scheidsrechters!

De scheidsrechter, wie is het en wat is zijn(/haar) taak?
Als scheidsrechter ben je degene die de leiding heeft op het veld gedurende een gehele wedstrijd. Je zorgt voor de naleving van de spelregels door spelers, trainers en andere aanwezigen.
Op amateurniveau zoekt de KNVB nog steeds mensen die een cursus willen doen, zodat de leiding op de velden ook voor de amateur van betere kwaliteit is, waar deze nu vaak nog moet bouwen op vrijwilligers met onvoldoende kennis van de regels.

Waarom scheidsrechter worden?
Soms worden mensen nogal huiverig wanneer hen de vraag gesteld wordt zelf scheidsrechter te worden. Dit kan verschillende redenen hebben, maar al deze redenen doen er niet toe.
Het scheidsrechtersvak is hartstikke leuk, zeker voor diegenen die graag nog actief blijven. Qua sport, maar ook in de voetballerij zelf. Vaak zie je dan ook dat mensen die geen toekomst meer voor zichzelf zien bij de selectie van hun huidige amateurclub, gaan scheidsrechteren.
Leidsman zijn betekent verantwoordelijkheid dragen en beslissingen durven nemen. Dit neemt echter niet weg dat ook jij als scheidsrechter kan genieten van het spelletje dat gespeeld wordt.

Lijst van bekende scheidsrechters

Bekende scheidsrechters (NL):
Dick Jol

Roelof Luinge

Buitenlandse scheidsrechters:

Pierluigi Collina

Markus Merk

===
En zo moet het dus niet...
===

Dit topic is er, om prestaties, missers en allerlei andere dingen aangaande scheidsrechters op nationaal, internationaal, maar ook lokaal niveau te bespreken.
Heb je vragen over een spelregel, iets om over te zeiken of vraag je je gewoon af wat dat nu is, scheidsrechteren?
Post dan in dit topic.
  vrijdag 11 juli 2008 @ 19:33:47 #2
497 Maja
Ja denk!?!
pi_60047479
Doordat ik zwakke knieën heb fluit ik om de twee weken ook wedstrijden op het laagste amateurniveau (van reserve 5e klasse).

Het is natuurlijk lang niet zo leuk als zelf voetballen, maar zo blijf je er bij betrokken, ben je in beweging en het geeft zeker ook voldoening als je een goede wedstrijd gefloten hebt
pi_60047693
Ik vind je OP zeer okay, maar er loopt al een scheidsrechtersreeks;

Scheidsrechters #4: met wapperende kaarten

Ik zal je OP in dat topic plaatsen, want die daar nu staat is niks.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')