Dit heeft Thiemo goed voor elkaarquote:De Bakker traint met Djokovic
BRISBANE1 - Thiemo de Bakker heeft in voorbereiding op de Australian Open de ultieme trainingspartner gevonden: Novak Djokovic. De Bakker begint zijn trip in Australië met de kwalificaties voor het ATP-toernooi van Brisbane, om vervolgens naar Melbourne af te reizen voor het eerste grandslamtoernooi van 2009.
De Nederlander zal de komende twee dagen trainen met Radek Stepanek, om vervolgens aan de slag te gaan met Djokovic en zijn trainer Marian Vajda. "Het is de bedoeling dat ik de hele trip in Australië met Novak en Marian ga trainen", meldt De Bakker op zijn web-log. "Ik blijf samen met hen in Brisbane, zolang Novak en ik nog in het toernooi zitten. Daarna reizen we gezamelijk naar Melbourne om ons voor te bereiden op de Australian Open. Ik ga daar natuurlijk me proberen te kwalificeren. Maar om met Novak te kunnen trainen is natuurlijk fantastisch. Hoe we na deze periode verdergaan is nog niet bekend."
De Bakker zal zich voor het eerst proberen te kwalificeren voor een grandslamtoernooi. Hij kwam al wel eens uit in het hoofdtoernooi van Wimbledon in 2007. Het jaar ervoor had hij als 17-jarige het juniorentoernooi gewonnen van het grandslamtoernooi. Djokovic won vorig jaar de Australian Open, ten koste van Jo-Wilfried Tsonga
Zoiets kan je toch niet vergeten Thiemo in te schrijven. Zeer slecht gedaan.quote:De Bakker mogelijk voor niets in Australië
BRISBANE - Tennisser Thiemo de Bakker is mogelijk voor niets afgereisd naar Australië. De tennisbond (KNLTB) is drie weken terug vergeten om hem in te schrijven voor het kwalificatietoernooi van de Australian Open, dat woensdag begint. Hij is nu afhankelijk van afzeggingen.
Thiemo de Bakker. FOTO AP
Hugo Ekker, bondscoach van Jong Oranje, vlucht niet voor de verantwoordelijkheid. ,,Er is een fout gemaakt, al zijn er verzachtende omstandigheden. Dit is allemaal net na zijn breuk met Raemon Sluiter gebeurd en op een moment dat Thiemo is overgestapt naar het management van Novak Djokovic. Al had dit natuurlijk nooit mogen gebeuren.’’
De Bakker zat deze week ook al voor niets in Brisbane, waar zijn ranking te laag bleek te zijn voor een plek in de kwalificaties voor het plaatselijke ATP-toernooi. Hij heeft er wel kunnen trainen met Djokovic, de nummer drie van de wereld. Dat doet hij ook komende week in Melbourne.
Ekker hoopt dat De Bakker baat heeft bij de overstap naar Team Djokovic. Die betekent dat hij niet langer onder de verantwoordelijkheid van de KNLTB valt. ,,Het kan goed voor hem zijn om over de landsgrenzen te kijken en uit zijn comfort zone te komen. Hopelijk helpt dit Thiemo om een stap naar boven te maken.’’
Mwah, Monfils was het ook vergeten voor Brisbane. Uiteindelijk met een wildcard Doha nog binnengekomen.quote:Op donderdag 8 januari 2009 18:10 schreef tennisboy het volgende:
[..]
Zoiets kan je toch niet vergeten Thiemo in te schrijven. Zeer slecht gedaan.
Draw is bekend, hij staat er niet bij.quote:Op donderdag 8 januari 2009 21:33 schreef tennisboy het volgende:
Dan kan je het nog een beetje jezelf aanrekeningen, deze fout licht bij KNLTB, waar Thiemo zelf niks aan kan doen. Hopelijk wordt Thiemo nog toegelaten als er afzeggingen zijn.
quote:Op woensdag 4 februari 2009 19:58 schreef borisz het volgende:
Thiemo de Bakker krijgt een wildcard voor Rotterdam.
Bron Richard Kraai zelf bij DWDD.
quote:Thiemo de Bakker krijgt een wildcard voor het ABN AMRO-toernooi. Dit heeft toernooidirecteur Richard Krajicek woensdag bevestigd in het tv-programma De Wereld Draait Door. Ook de Bulgaar Grigor Dimitrov is uitgenodigd.
Samen met Jesse Huta Galung vormt De Bakker de Nederlandse inbreng in het toernooi dat traditiegetrouw plaatsvindt in Ahoy in Rotterdam. Huta Galung nam de wildcard over die in eerste instantie was bedoeld voor Robin Haase. Haase kampt echter met de naweeën van een knieblessure en is nog niet fit genoeg om weer te spelen.
Krajicek had nog een nieuwtje: Rafael Nadal doet niet alleen mee aan het enkelspel. De nummer één van de wereld en winnaar van de Australian Open heeft zich ook ingeschreven voor het dubbeltoernooi.
Hij zit met de rest van het Davis Cup team in Amerika geloof ik, onderdeel van een verlengde voorbereiding op de wedstrijd tegen Argentiniequote:Op maandag 23 februari 2009 15:17 schreef Wopper1 het volgende:
Waarom speelt Thiemo verder helemaal geen wedstrijden?
Is hij soms geblesseerd, of wat anders? Deze week leuk challenger toernooi in Wolfsburg, maar daar is alleen Michel Koning aanwezig.
Zeker jammer voor zo'n jongenquote:Op maandag 23 februari 2009 15:28 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
Hij zit met de rest van het Davis Cup team in Amerika geloof ik, onderdeel van een verlengde voorbereiding op de wedstrijd tegen Argentinie
Waarom JHG en MW dan wel qualies spelen en hij niet weet ik dan weer niet, misschien staat ie daar niet hoog genoeg voor ...
Vind het zelf jammer dat Siemerink het zo doet. Thiemo komt nu op een leeftijd waar hij eerst naar zichzelf moet kijken wil hij op een zodanige ranking komen dat er nog enig perspectief is. Hij moet naar een ranking toe waarmee hij altijd wordt toegelaten in challengers en ATP-qualies. Een paar weken in Amerika trainen voor een kansloze pot tegen de Argentijnen past totaal niet in dat plaatje imo
hij was toch heel lang gebleseerd geweest?quote:Op maandag 9 maart 2009 16:29 schreef Cavalier1 het volgende:
Ik schrijf de Bakker bij deze af. Geen progressie in zijn spel én instelling de afgelopen twee jaar. Heel zonde, maar geen topsporter dit.
Hij is meerdere malen geblesseerd geweest.quote:Op maandag 9 maart 2009 19:03 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
hij was toch heel lang gebleseerd geweest?
Ach, het is niet te voorspellen. Misschien krijgt ie de geest over een paar jaar, of krijgt hij een serieuze relatie waardoor hij verantwoordelijkheidsgevoel krijgt. Genoeg toppers hebben stonden op dezelfde leeftijd ook nog in challengers te baggeren.quote:Op maandag 9 maart 2009 16:29 schreef Cavalier1 het volgende:
Ik schrijf de Bakker bij deze af. Geen progressie in zijn spel én instelling de afgelopen twee jaar. Heel zonde, maar geen topsporter dit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |