Ik had twee afspraken op dezelfde dag (5 augustus) gemaakt, omdat dat lichamelijk minder vermoeiend is en omdat het tijd en dus kosten uitspaart (ja ik ben Nederlander en bespaar graag waar het kan). Ik had het uitgelegd, en het was géén probleem. Twee dagen later liggen er twéé brieven van het ziekenhuis in de bus.(hoezo papierverspilling, met één brief had ik het ook wel begrepen

) De afspraak voor de echo was verzet naar 8 augustus.
Dus ik heb gisteren gelijk gebeld om de afspraak voor het algemene onderzoek ook op 8 augustus te zetten. Goed was geen probleem, zou geregeld worden, dus ik noteer de nieuwe tijden op mijn afsprakenkaartje. Krijg ik verdikkeme vandaag een brief dat die afspraak van 5 augustus naar 6 augustus is verzet, in plaats van naar 8 augustus, zoals de afspraak was. Nu kan ik wéér gaan bellen om te controleren of de afspraken kloppen en zonodig wéér te verzetten.
Het zal wel aan mij liggen, maar volgens mij werken er gewoon een stel blonde prutskippen bij de afsprakenbalie van de afdeling verloskunde in het dijkzigtziekenhuis :
Klacht: (blonde) prutskippen in het ziekenhuis
Subklacht: papierverspilling door een universitair ziekenhuis
Samenvatting: zie klacht en subklacht