abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 31 augustus 2008 @ 13:03:17 #226
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_61263205
Ben je daar met spullen gaan gooien dan TS?
pi_61268370
/Edit: topic is wat langer dan 1 pagina
pi_61284256
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 13:03 schreef twentemeisje het volgende:
Ben je daar met spullen gaan gooien dan TS?
Hmm.. had ik dat nog niet vermeld?....

even kort..

Nadat ik eehn waarschuwingsbrief had gekregen wegens werkweigering ( niet wassen auto) heb ik een gesprek gehad met mijn werkgever dat ik het niet met die waarschuwing eens was. Ik dacht dat we er na dit gesprek wel uit waren en dat de kwestie kon worden afgesloten.

Toen ik een week later zag dat er 25 Euro van mijn salaris was ingehouden ( motivering, niet wassen auto) ben ik direcrt naar hem toe gegaan om te zeggen dat ik dat zeer "vreemd" vond na ons eerdere gesprek over deze kwestie. Hij vertelde mij toen dat ik dat geld terug zou krijgen en ik ben gewoon aan het werk gegaan.

Toen ik later die week nog eens vroeg waar die 25 Euro bleef werd mij verteld dat ik dat geld toch niet terug zou krijgen, na een korte discussie werd ik toen erg boos en heb ik een gebakje met schotel en al tegen de muur kapot gegooid. Ik heb mij toen ook meteen ziek gemeld omdat ik mij er bewust van was dat dit geen normaal gedrag is. Ik ben nu wel weer gewoon rustig, maar op dat moment was ik in staat om z'n auto de gracht in te rijden. De eerste maand was ik ook zeker niet in staat om mijn werk normaal te verichten.

Verder,

Vandaag is het 2 weken geleden dat mijn advocaat hem een brief heeft gestuurd met een aantal eisen welke gewoon in de cao staan maar waar hij niet aan voldoet, oa. de 25 Euro dient gewoon terug betaald te worden.

Hij heeft niets van zich laten horen en had 2 weken de tijd om te reageren. Ik zal later vandaag mijn advocaat spreken om de mogelijkheden van de volgende stappen te bespreken.

Later meer dus..
pi_61284430
Je werkgever zit niet toevallig in het Witte Huis in Rotterdam daar zat die van mij ook zelfde probleem gehad destijds maar ben toen met een zak met geld weg gegaan
pi_61284507
heb je ondertussen wel salaris gekregen?
pi_61284552
Wel salaris ontvangen, maar 2 weken te laat en i.p.v. 90% heeft hij "slechts" 80% betaald. Volgende maand heb ik weer recht op een volledig salaris omdat ik niet meer in de ziektewet zit. Ik weiger echter om aan het werk te gaan zonder dat we eerst een gesprek hebben gehad.

Al met al is het een vreemde situatie.
pi_61284615
quote:
Op maandag 1 september 2008 09:06 schreef Ultralaser het volgende:
Je werkgever zit niet toevallig in het Witte Huis in Rotterdam daar zat die van mij ook zelfde probleem gehad destijds maar ben toen met een zak met geld weg gegaan
In Rotterdam hebben we (gelukkig) geen grachten! Zal wel in @msterdom zijn!
  Licht Ontvlambaar maandag 1 september 2008 @ 09:33:02 #233
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_61284787
quote:
Op maandag 1 september 2008 09:15 schreef chevere het volgende:
Wel salaris ontvangen, maar 2 weken te laat en i.p.v. 90% heeft hij "slechts" 80% betaald. Volgende maand heb ik weer recht op een volledig salaris omdat ik niet meer in de ziektewet zit. Ik weiger echter om aan het werk te gaan zonder dat we eerst een gesprek hebben gehad.

Al met al is het een vreemde situatie.
Uhm sorry, maar als jij weigert aan het werk te gaan, heb je geen recht op salaris...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_61284800
quote:
Op maandag 1 september 2008 09:20 schreef titanio het volgende:

[..]

In Rotterdam hebben we (gelukkig) geen grachten! Zal wel in @msterdom zijn!

Nee, de dom is in utrecht..
pi_61284871
Die baas wil wel heel erg graag van je af, dat is duidelijk. Daar hij heeft hij werkelijk alles voor over.

Als ik jou was zou ik zo snel mogelijk elders gaan solliciteren.
pi_61317672
quote:
Op maandag 1 september 2008 09:33 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Uhm sorry, maar als jij weigert aan het werk te gaan, heb je geen recht op salaris...
Tenzij de werkgever verwijbare fouten maakt..

Ik werd gisteren opeens gebeld met de mededeling dat ik vandaag om 9.30 op mijn werk moest verschijnen.
Ik heb hem maar verteld dat hij me dan maar eerst even een brief moest sturen of contact met mijn advocaat moest opnememen. Ik heb daarna meteen opgehangen.
  dinsdag 2 september 2008 @ 12:24:38 #237
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_61317985
quote:
Op maandag 1 september 2008 09:38 schreef RonaldRegen het volgende:
Die baas wil wel heel erg graag van je af, dat is duidelijk. Daar hij heeft hij werkelijk alles voor over.
True, maar TS staat ook wel hard op zijn strepen. Dit is duidelijk gewoon een geescaleerde situatie, waar een rechter maar eens een paar minuten aan moet besteden
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_61320045
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 12:24 schreef soylent het volgende:

[..]

True, maar TS staat ook wel hard op zijn strepen. Dit is duidelijk gewoon een geescaleerde situatie, waar een rechter maar eens een paar minuten aan moet besteden
TS is zo flexibel als een looie pijp en ziet maar één kant van het verhaal. Dat zal voor het kantongerecht niet echt in z'n voordeel werken wanneer die baas opeens nog een paar konijnen uit z'n hoed tovert waarvan TS waarschijnlijk ter plekke door het lint zal gaan. Want wie kwakt er nu een gebakje tegen de muur tijdens een arbeidsconflict? Hoe dom kun je zijn?
pi_61320332
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 14:00 schreef titanio het volgende:

[..]

TS is zo flexibel als een looie pijp en ziet maar één kant van het verhaal. Dat zal voor het kantongerecht niet echt in z'n voordeel werken wanneer die baas opeens nog een paar konijnen uit z'n hoed tovert waarvan TS waarschijnlijk ter plekke door het lint zal gaan. Want wie kwakt er nu een gebakje tegen de muur tijdens een arbeidsconflict? Hoe dom kun je zijn?
Dat is inderdaad niet zo slim, en hij mag blij zijn dat hij alleen daarvoor al niet op staande voet ontslagen is.

Echter is dat niet gebeurd en als TS 9 jaar lang zonder noemenswaardige problemen daar heeft gewerkt dan zal de rechter wellicht besluiten dat de arbeidsrelatie te verstoord is om nog met elkaar verder te gaan, dit te wijten is aan de werkgever en vervolgens de werknemer ontslagvergoeding toe te kennen a 1 maandloon per gewerkt jaar. Dus dan staat TS er opeens niet zo slecht voor.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_61320564
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 14:10 schreef American_Nightmare het volgende:
Dat is inderdaad niet zo slim, en hij mag blij zijn dat hij alleen daarvoor al niet op staande voet ontslagen is.

Dat is geen ontslaggrond. En al helemaal niet op staande voet.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_61346580
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 14:10 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Echter is dat niet gebeurd en als TS 9 jaar lang zonder noemenswaardige problemen daar heeft gewerkt dan zal de rechter wellicht besluiten dat de arbeidsrelatie te verstoord is om nog met elkaar verder te gaan, dit te wijten is aan de werkgever en vervolgens de werknemer ontslagvergoeding toe te kennen a 1 maandloon per gewerkt jaar. Dus dan staat TS er opeens niet zo slecht voor.
Bij verwijtbaar handelen van werkgever wordt een hogere correctiefactor gehanteerd. Bij verwijtbaar handelen van werknemer juist een lagere.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_61347204
Ik volg dit topic al vanaf het begin. Ik geef je geen ongelijk in de hele situatie, in tegendeel. Maar je zou ook zelf je werkgever eens op kunnen bellen om deze geescaleerde situatie eens bij te leggen. Je kunt wel eeuwig via een advocaat je gelijk proberen te halen voor een boete van ¤25, maar jij wilt toch ook weer gewoon aan het werk neem ik aan?
Mocht een dergelijk gesprek geen resutaat hebben, kun je altijd alsnog de weg via de rechter bewandelen(sta je nog sterker ook). Maar inmiddels lijken jullie wel 2 koppige pubers....
pi_61347627
quote:
Op woensdag 3 september 2008 14:37 schreef Sloper het volgende:
Ik volg dit topic al vanaf het begin. Ik geef je geen ongelijk in de hele situatie, in tegendeel. Maar je zou ook zelf je werkgever eens op kunnen bellen om deze geescaleerde situatie eens bij te leggen.
Heb je wel het gehele topic gelezen? Naar ik lees heeft TS al verwoede pogingen gedaan maar is de werkgever onwillig normaal te communiceren. Tsja, dan houdt het een keer op, TS is gekke Henkie niet.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  woensdag 3 september 2008 @ 15:36:10 #244
199699 Impala-neuker
Aepyceros melampus
pi_61348948
quote:
Op maandag 1 september 2008 08:50 schreef chevere het volgende:
na een korte discussie werd ik toen erg boos en heb ik een gebakje met schotel en al tegen de muur kapot gegooid.

Waar had je dat gebakje aan verdiend?
Passie voor kadavers, en hun anus in 't bijzonder.
pi_61350588
Zit je nu nog steeds uitkering te trekken? Zoek eens een baan!
pi_61350671
quote:
Op woensdag 3 september 2008 16:31 schreef PDOA het volgende:
Zit je nu nog steeds uitkering te trekken? Zoek eens een baan!
Hij hééft een baan!
.
  woensdag 3 september 2008 @ 16:35:23 #247
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_61350701
quote:
Op woensdag 3 september 2008 16:31 schreef PDOA het volgende:
Zit je nu nog steeds uitkering te trekken?
Nee?
Wel wat beter je best doen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_61350849
quote:
Op woensdag 3 september 2008 16:34 schreef r_one het volgende:

[..]

Hij hééft een baan!
Maar hij zit wel thuis.
quote:
Wel salaris ontvangen, maar 2 weken te laat en i.p.v. 90% heeft hij "slechts" 80% betaald. Volgende maand heb ik weer recht op een volledig salaris omdat ik niet meer in de ziektewet zit. Ik weiger echter om aan het werk te gaan zonder dat we eerst een gesprek hebben gehad
pi_61351082
quote:
Op woensdag 3 september 2008 16:40 schreef PDOA het volgende:
Maar hij zit wel thuis.
Ja, en?
Maakt 'm dat tot "uitkeringstrekker"?
.
  woensdag 3 september 2008 @ 16:55:19 #250
199699 Impala-neuker
Aepyceros melampus
pi_61351214
quote:
Op woensdag 3 september 2008 16:50 schreef r_one het volgende:

[..]

Ja, en?
Maakt 'm dat tot "uitkeringstrekker"?
Ja, hij meldt zich ziek (terwijl hij dat niet is) en het salaris blijft gewoon binnenkomen.
Passie voor kadavers, en hun anus in 't bijzonder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')