Hmm.. had ik dat nog niet vermeld?....quote:Op zondag 31 augustus 2008 13:03 schreef twentemeisje het volgende:
Ben je daar met spullen gaan gooien dan TS?
In Rotterdam hebben we (gelukkig) geen grachten! Zal wel in @msterdom zijn!quote:Op maandag 1 september 2008 09:06 schreef Ultralaser het volgende:
Je werkgever zit niet toevallig in het Witte Huis in Rotterdam daar zat die van mij ook zelfde probleem gehad destijds maar ben toen met een zak met geld weg gegaan
Uhm sorry, maar als jij weigert aan het werk te gaan, heb je geen recht op salaris...quote:Op maandag 1 september 2008 09:15 schreef chevere het volgende:
Wel salaris ontvangen, maar 2 weken te laat en i.p.v. 90% heeft hij "slechts" 80% betaald. Volgende maand heb ik weer recht op een volledig salaris omdat ik niet meer in de ziektewet zit. Ik weiger echter om aan het werk te gaan zonder dat we eerst een gesprek hebben gehad.
Al met al is het een vreemde situatie.
quote:Op maandag 1 september 2008 09:20 schreef titanio het volgende:
[..]
In Rotterdam hebben we (gelukkig) geen grachten! Zal wel in @msterdom zijn!
Tenzij de werkgever verwijbare fouten maakt..quote:Op maandag 1 september 2008 09:33 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Uhm sorry, maar als jij weigert aan het werk te gaan, heb je geen recht op salaris...
True, maar TS staat ook wel hard op zijn strepen. Dit is duidelijk gewoon een geescaleerde situatie, waar een rechter maar eens een paar minuten aan moet bestedenquote:Op maandag 1 september 2008 09:38 schreef RonaldRegen het volgende:
Die baas wil wel heel erg graag van je af, dat is duidelijk. Daar hij heeft hij werkelijk alles voor over.
TS is zo flexibel als een looie pijp en ziet maar één kant van het verhaal. Dat zal voor het kantongerecht niet echt in z'n voordeel werken wanneer die baas opeens nog een paar konijnen uit z'n hoed tovert waarvan TS waarschijnlijk ter plekke door het lint zal gaan. Want wie kwakt er nu een gebakje tegen de muur tijdens een arbeidsconflict? Hoe dom kun je zijn?quote:Op dinsdag 2 september 2008 12:24 schreef soylent het volgende:
[..]
True, maar TS staat ook wel hard op zijn strepen. Dit is duidelijk gewoon een geescaleerde situatie, waar een rechter maar eens een paar minuten aan moet besteden
Dat is inderdaad niet zo slim, en hij mag blij zijn dat hij alleen daarvoor al niet op staande voet ontslagen is.quote:Op dinsdag 2 september 2008 14:00 schreef titanio het volgende:
[..]
TS is zo flexibel als een looie pijp en ziet maar één kant van het verhaal. Dat zal voor het kantongerecht niet echt in z'n voordeel werken wanneer die baas opeens nog een paar konijnen uit z'n hoed tovert waarvan TS waarschijnlijk ter plekke door het lint zal gaan. Want wie kwakt er nu een gebakje tegen de muur tijdens een arbeidsconflict? Hoe dom kun je zijn?
quote:Op dinsdag 2 september 2008 14:10 schreef American_Nightmare het volgende:
Dat is inderdaad niet zo slim, en hij mag blij zijn dat hij alleen daarvoor al niet op staande voet ontslagen is.
Bij verwijtbaar handelen van werkgever wordt een hogere correctiefactor gehanteerd. Bij verwijtbaar handelen van werknemer juist een lagere.quote:Op dinsdag 2 september 2008 14:10 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Dat is inderdaad niet zo slim, en hij mag blij zijn dat hij alleen daarvoor al niet op staande voet ontslagen is.
Echter is dat niet gebeurd en als TS 9 jaar lang zonder noemenswaardige problemen daar heeft gewerkt dan zal de rechter wellicht besluiten dat de arbeidsrelatie te verstoord is om nog met elkaar verder te gaan, dit te wijten is aan de werkgever en vervolgens de werknemer ontslagvergoeding toe te kennen a 1 maandloon per gewerkt jaar. Dus dan staat TS er opeens niet zo slecht voor.
Heb je wel het gehele topic gelezen? Naar ik lees heeft TS al verwoede pogingen gedaan maar is de werkgever onwillig normaal te communiceren. Tsja, dan houdt het een keer op, TS is gekke Henkie niet.quote:Op woensdag 3 september 2008 14:37 schreef Sloper het volgende:
Ik volg dit topic al vanaf het begin. Ik geef je geen ongelijk in de hele situatie, in tegendeel. Maar je zou ook zelf je werkgever eens op kunnen bellen om deze geescaleerde situatie eens bij te leggen.
quote:Op maandag 1 september 2008 08:50 schreef chevere het volgende:
na een korte discussie werd ik toen erg boos en heb ik een gebakje met schotel en al tegen de muur kapot gegooid.
Hij hééft een baan!quote:Op woensdag 3 september 2008 16:31 schreef PDOA het volgende:
Zit je nu nog steeds uitkering te trekken? Zoek eens een baan!
Nee?quote:Op woensdag 3 september 2008 16:31 schreef PDOA het volgende:
Zit je nu nog steeds uitkering te trekken?
Maar hij zit wel thuis.quote:
quote:Wel salaris ontvangen, maar 2 weken te laat en i.p.v. 90% heeft hij "slechts" 80% betaald. Volgende maand heb ik weer recht op een volledig salaris omdat ik niet meer in de ziektewet zit. Ik weiger echter om aan het werk te gaan zonder dat we eerst een gesprek hebben gehad
Ja, en?quote:Op woensdag 3 september 2008 16:40 schreef PDOA het volgende:
Maar hij zit wel thuis.
Ja, hij meldt zich ziek (terwijl hij dat niet is) en het salaris blijft gewoon binnenkomen.quote:Op woensdag 3 september 2008 16:50 schreef r_one het volgende:
[..]
Ja, en?
Maakt 'm dat tot "uitkeringstrekker"?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |